Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
«Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань» (послуги із створення комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи Міністерства закордонних справ України)
Очікувана вартість
740 000,00 UAH
UA-2019-08-23-002193-c ● b7db2f8532ac4452b718bc0b3c16ee52
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Міністерство закордонних справ України |
Код ЄДРПОУ: | 00026620 |
Місцезнаходження: | 01018, Україна , Київська обл., Київ, площа Михайлівська,1 |
Контактна особа: |
Інна Абальмасова +380442381868 inna.abalmasova@mfa.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 23 серпня 2019 18:23 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 30 серпня 2019 16:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 05 вересня 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 вересня 2019 16:00 |
Очікувана вартість: | 740 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 7 400,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:72220000-3: Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань
740 000 грн. 00 коп. з ПДВ з них у 2019 році - 340 000 грн. 00 коп.; у 2020 році - 400 000 грн. 00 коп.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
«Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань» (послуги із створення комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи Міністерства закордонних справ України)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 липня 2020
ДК 021:2015: 72220000-3 — Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Післяплата протягом 7 (семи) банківських днів після прийняття Замовником Послуг згідно з Календарним планом на підставі Акту приймання-передачі наданих послуг. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунки здійснюються протягом 7 (семи) банківських днів з дня надходження фінансування. Джерело фінансування - Державний бюджет України. | Пiсляоплата | 7 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
23 серпня 2019 18:23 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
23 серпня 2019 18:23 |
Оголошення.docx | |
23 серпня 2019 18:23 |
Тендерна документація.doc |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2019-08-23-002193-c.a1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "Спецбайт", Код ЄДРПОУ:38050241
Дата подання: 28 серпня 2019 08:40
Щодо необхідності наявності у Виконавця - АС, у якій створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю
Відповідно до Кваліфікаційних вимог Тендерної документації, Учасник повинен надати Довідку у довільній формі, а саме:
"Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази (автоматизована система, у якій створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю) для виконання умов договору, підтверджена завіреною копією Атестата відповідності комплексної системи захисту інформації в автоматизованій системі вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів з технічного захисту інформації або копією зареєстрованої в Держспецзв’язку Декларації про відповідність комплексної системи захисту інформації в автоматизованій системі вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів з технічного захисту інформації"
Чим саме обумовлена необхідність наявності у Виконавця - АС, у якій створена комплексна система захисту інформації (далі - КСЗІ) з підтвердженою відповідністю?
Оскільки, на сьогоднішній день, відповідно до постанови КМУ від 16.11.2016 №821 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису) та технічного захисту інформації за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України" при створенні/ побудові КСЗІ ліцензія на провадження такої господарської діяльності не потрібна.
Враховуючи зазначене, створювати/ будувати КСЗІ може будь-хто не маючи ні ліцензій, ні матеріальної бази. А отже, і вимога щодо наявної у Виконавця АС, у якій створена КСЗІ з підтвердженою відповідністю, є дискримінуючою для інших учасників.
Просимо внести зміни в тендерну документацію відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Розгорнути
Згорнути
"Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази (автоматизована система, у якій створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю) для виконання умов договору, підтверджена завіреною копією Атестата відповідності комплексної системи захисту інформації в автоматизованій системі вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів з технічного захисту інформації або копією зареєстрованої в Держспецзв’язку Декларації про відповідність комплексної системи захисту інформації в автоматизованій системі вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів з технічного захисту інформації"
Чим саме обумовлена необхідність наявності у Виконавця - АС, у якій створена комплексна система захисту інформації (далі - КСЗІ) з підтвердженою відповідністю?
Оскільки, на сьогоднішній день, відповідно до постанови КМУ від 16.11.2016 №821 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису) та технічного захисту інформації за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України" при створенні/ побудові КСЗІ ліцензія на провадження такої господарської діяльності не потрібна.
Враховуючи зазначене, створювати/ будувати КСЗІ може будь-хто не маючи ні ліцензій, ні матеріальної бази. А отже, і вимога щодо наявної у Виконавця АС, у якій створена КСЗІ з підтвердженою відповідністю, є дискримінуючою для інших учасників.
Просимо внести зміни в тендерну документацію відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Рішення замовника: Вимога відхилена
28 серпня 2019 16:29
Щодо необхідності наявності у Виконавця - АС, у якій створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю
Згідно з нормами статті 4 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» порядок доступу до інформації, перелік користувачів та їх повноваження стосовно цієї інформації визначаються володільцем інформації. Порядок доступу до державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, перелік користувачів та їх повноваження стосовно цієї інформації визначаються законодавством.
Статтею 5 цього Закону визначено, що власник системи забезпечує захист інформації в системі в порядку та на умовах, визначених у договорі, який укладається ним із володільцем інформації, якщо інше не передбачено законом. Власник системи на вимогу володільця інформації надає відомості щодо захисту інформації в системі.
На підставі вимог статті 7 цього Закону власник системи, яка використовується для обробки інформації з іншої системи, забезпечує захист такої інформації в порядку та на умовах, що визначаються договором, який укладається між власниками систем, якщо інше не встановлено законодавством.
Статтею 8 вказаного вище Закону встановлено вимогу щодо умов обробки інформації в системі, зокрема, умови обробки інформації в системі визначаються власником системи відповідно до договору з володільцем інформації, якщо інше не передбачено законодавством. Державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинні оброблятися в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю (далі – КСЗІ). Підтвердження відповідності здійснюється за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
Згідно з визначенням, наведеним у Законі України «Про Державну служби спеціального зв’язку та захисту інформації України», «державні інформаційні ресурси» – систематизована інформація, що є доступною за допомогою інформаційних технологій, право на володіння, використання або розпорядження якою належить державним органам, військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, державним підприємствам, установам та організаціям, а також інформація, створення якої передбачено законодавством та яка обробляється фізичними або юридичними особами відповідно до наданих їм повноважень суб’єктами владних повноважень.
Послуги зі створення КСЗІ в інформаційно-телекомунікаційній системі (далі – ІТС), власником (розпорядником) якої є МЗС України, безпосередньо будуть пов’язані з ознайомленням, використанням та документуванням інформації, що стосуються середовища функціонування ІТС, виявлення в ньому елементів, які безпосередньо чи опосередковано можуть впливати на безпеку інформації, топологію, параметри та функціонування, наявність вразливостей, визначення політики безпеки в ІТС, порядок, засоби та механізми забезпечення захисту інформації тощо.
Оскільки право на володіння, використання або розпорядження інформацією щодо КСЗІ в ІТС МЗС належить МЗС, створення цієї інформації передбачено законодавством, як вимога щодо власника системи з використанням якої передбачається обробка інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, то обробка цієї інформації (як державних інформаційних ресурсів) повинна здійснюватися з дотриманням вимог законодавства в сфері захисту інформації (див. вимоги статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»).
Крім того, до складу ІТС МЗС, як інтегрованої системи, входять складові підсистеми, які мають особливості їх функціонування, пов’язані з можливістю обробки інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом. Вказане свідчить, що відомості щодо КСЗІ ІТС МЗС в частині цих підсистем, як інформація з обмеженим доступом, повинні також оброблятись в АС, де створено КСЗІ з підтвердженою відповідністю.
Таким чином, на підставі вимог Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» МЗС
не тільки має право визначати умови обробки інформації щодо створення КСЗІ в ІТС МЗС виконавцем цих робіт (як до власника системи, де оброблятиметься така інформація), але й має обов’язок щодо дотримання умов обробки державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захист якої встановлена законом.
Отже, вимога щодо наявної у Виконавця АС, у якій створена КСЗІ з підтвердженою відповідністю, є законною, не може розглядатись як дискримінуюча для інших учасників.
З огляду на викладене вище вважаємо, що Кваліфікаційні критерії до учасників, викладені Тендерній документації МЗС, є правомірними.
Потреба у внесені змін до Тендерної документації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відсутня.
Згідно з нормами статті 4 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» порядок доступу до інформації, перелік користувачів та їх повноваження стосовно цієї інформації визначаються володільцем інформації. Порядок доступу до державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, перелік користувачів та їх повноваження стосовно цієї інформації визначаються законодавством.
Статтею 5 цього Закону визначено, що власник системи забезпечує захист інформації в системі в порядку та на умовах, визначених у договорі, який укладається ним із володільцем інформації, якщо інше не передбачено законом. Власник системи на вимогу володільця інформації надає відомості щодо захисту інформації в системі.
На підставі вимог статті 7 цього Закону власник системи, яка використовується для обробки інформації з іншої системи, забезпечує захист такої інформації в порядку та на умовах, що визначаються договором, який укладається між власниками систем, якщо інше не встановлено законодавством.
Статтею 8 вказаного вище Закону встановлено вимогу щодо умов обробки інформації в системі, зокрема, умови обробки інформації в системі визначаються власником системи відповідно до договору з володільцем інформації, якщо інше не передбачено законодавством. Державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинні оброблятися в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю (далі – КСЗІ). Підтвердження відповідності здійснюється за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
Згідно з визначенням, наведеним у Законі України «Про Державну служби спеціального зв’язку та захисту інформації України», «державні інформаційні ресурси» – систематизована інформація, що є доступною за допомогою інформаційних технологій, право на володіння, використання або розпорядження якою належить державним органам, військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, державним підприємствам, установам та організаціям, а також інформація, створення якої передбачено законодавством та яка обробляється фізичними або юридичними особами відповідно до наданих їм повноважень суб’єктами владних повноважень.
Послуги зі створення КСЗІ в інформаційно-телекомунікаційній системі (далі – ІТС), власником (розпорядником) якої є МЗС України, безпосередньо будуть пов’язані з ознайомленням, використанням та документуванням інформації, що стосуються середовища функціонування ІТС, виявлення в ньому елементів, які безпосередньо чи опосередковано можуть впливати на безпеку інформації, топологію, параметри та функціонування, наявність вразливостей, визначення політики безпеки в ІТС, порядок, засоби та механізми забезпечення захисту інформації тощо.
Оскільки право на володіння, використання або розпорядження інформацією щодо КСЗІ в ІТС МЗС належить МЗС, створення цієї інформації передбачено законодавством, як вимога щодо власника системи з використанням якої передбачається обробка інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, то обробка цієї інформації (як державних інформаційних ресурсів) повинна здійснюватися з дотриманням вимог законодавства в сфері захисту інформації (див. вимоги статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»).
Крім того, до складу ІТС МЗС, як інтегрованої системи, входять складові підсистеми, які мають особливості їх функціонування, пов’язані з можливістю обробки інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом. Вказане свідчить, що відомості щодо КСЗІ ІТС МЗС в частині цих підсистем, як інформація з обмеженим доступом, повинні також оброблятись в АС, де створено КСЗІ з підтвердженою відповідністю.
Таким чином, на підставі вимог Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» МЗС
не тільки має право визначати умови обробки інформації щодо створення КСЗІ в ІТС МЗС виконавцем цих робіт (як до власника системи, де оброблятиметься така інформація), але й має обов’язок щодо дотримання умов обробки державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захист якої встановлена законом.
Отже, вимога щодо наявної у Виконавця АС, у якій створена КСЗІ з підтвердженою відповідністю, є законною, не може розглядатись як дискримінуюча для інших учасників.
З огляду на викладене вище вважаємо, що Кваліфікаційні критерії до учасників, викладені Тендерній документації МЗС, є правомірними.
Потреба у внесені змін до Тендерної документації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відсутня.
Інформація про відміну
Дата відміни
09 вересня 2019 16:00
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій