Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Реконструкція будівлі Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради, Сумської області. Утеплення фасадів та горищ, заміна вікон.
Очікувана вартість
4 556 377,00 UAH
UA-2019-08-20-002793-c ae2e5cae023e49ef8cc0c8e36a900255
Відкриті торги    Завершена    Наявні запитання/вимоги без відповіді
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Тамара Бережна

+380509351850 osvitavilshana@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Відділ освіти, молоді та спорту Вільшанської сільської ради
Код ЄДРПОУ: 41818307
Місцезнаходження: 42127, Україна , Сумська обл., Недригайлівський район, село Вільшана, вул. Київський шлях, 1А
Контактна особа: Тамара Бережна
+380509351850
osvitavilshana@gmail.com
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 20 серпня 2019 16:49
Звернення за роз’ясненнями: до 25 серпня 2019 17:20
Оскарження умов закупівлі: до 31 серпня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 04 вересня 2019 17:20
Початок аукціону: 05 вересня 2019 15:07
Очікувана вартість: 4 556 377,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 22 781,89 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Роботи


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 одиниця
Реконструкція будівлі Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради, Сумської області. Утеплення фасадів та горищ, заміна вікон. (Джерела фінансування: державний бюджет, кошти ДФРР, місцевий бюджет)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 42127, Україна, Сумська область, с Вільшана, , вул Київський шлях, 14
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 25 грудня 2019
ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Виконання робіт Розрахунки проводяться шляхом: - оплати Замовником після підписання Сторонами "Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат" по формі №КБ-3 та «Акту приймання виконаних будівельних робіт» форма №КБ-2в з можливістю відстрочення платежу на ____ календарних днів або попередньої оплати (при необхідності), яка здійснюється на підставі Постанови КМУ від 23.04.2014 року №117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» у термін до 3-х місяців в розмірі, що не перевищує 30% вартості річного обсягу робіт, на підставі рахунку; Замовник здійснює по мірі надходження коштів з сільського бюджету проміжні платежі Підряднику за виконані роботи на підставі «Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат» по формі №КБ-3 та «Акту приймання виконаних будівельних робіт» по формі №КБ-2в. Проміжні платежі за виконані роботи здійснюються в межах 95 відсотків договірної ціни. Кінцева оплата за виконані роботи з Підрядником здійснюються в 30-денний термін після закінчення Підрядником всіх передбачених договором робіт, але за умови наявності коштів у сільському бюджеті. Пiсляоплата 30 Календарні 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
21 серпня 2019 09:52
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
21 серпня 2019 09:51
Додаток 6 зі змінами.docx
21 серпня 2019 09:51
Зміни до тендерної документації.doc
21 серпня 2019 09:51
Додаток 7 зі змінами.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 11 Проект договору.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 6.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 1.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 9.docx
20 серпня 2019 16:49
ТД утеплення фасаду.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 10.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 8.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 3.docx
20 серпня 2019 16:49
креслення.zip
20 серпня 2019 16:49
Додаток 5.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 7.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 4.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 2.docx
21 серпня 2019 09:52
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
20 серпня 2019 16:50
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
21 серпня 2019 09:51
Додаток 6 зі змінами.docx
21 серпня 2019 09:51
Зміни до тендерної документації.doc
21 серпня 2019 09:51
Додаток 7 зі змінами.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 11 Проект договору.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 6.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 1.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 9.docx
20 серпня 2019 16:49
ТД утеплення фасаду.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 10.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 8.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 3.docx
20 серпня 2019 16:49
креслення.zip
20 серпня 2019 16:49
Додаток 5.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 7.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 4.docx
20 серпня 2019 16:49
Додаток 2.docx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Критерії оцінки
Дата подання: 20 серпня 2019 17:37
Дата відповіді: 21 серпня 2019 08:26
В тендерній документації в Додатку №10 передбачено критерії оцінки. Але відсутні поля для вибору даних критерій при завантаженні тендерної пропозиції
Відповідь: Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону.
Тендерна пропозиція, подана Учасником, оцінюється Замовником за приведеною ціною, яка розраховується автоматично системою електронних закупівель на момент подання пропозиції Учасником за математичною формулою:

PP = P/(1 + (F1+F2)/PV), де:
PP – приведена ціна;
P – ціна тендерної пропозиції;
F1 – питома вага критерію оцінки «Умови розрахунків»;
F2 – питома вага критерію оцінки «Строк виконання»;
PV – питома вага критерію «Ціна тендерної пропозиції».

Додаток №7
Дата подання: 20 серпня 2019 17:55
Дата відповіді: 21 серпня 2019 09:36
В Додатку №7 не зрозуміло, в якій формі необхідно надати вказані там документи.? Якщо ви вимагаєте документи в паперовому вигляді, то хочемо наголосити що довідка з НАЗК, довідка з МВС та довідка з ДФС учасник отримує в електронному вигляді з ЕЦП органу що її видав. Тому даних документів в паперовій формі учасник надати не зможе. Якщо дані документи ви вимагаєте в електронній формі то не зрозуміло навіщо ви додатково вимагаєте копію Статуту, якщо вимога надати Статут в складі тендерної пропозиції міститься в в п.7 Додатку №6
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Внесено зміни до тендерної документації

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-08-20-002793-c.b1
Статус:
Очікує розгляду
Учасник: ТОВ Укртехнобез, Код ЄДРПОУ:39299695
Дата подання: 20 вересня 2019 18:00
Скарга
Оскарження у вкладеному файлі
)
Рішення замовника: Очікується

Документи подані скаржником

20 вересня 2019 18:00
Лист оскарження

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2019-10-02-000004 ● ddd05ee1e9e24d50ac510d72fbfa8b3f
  • Статус: вирішено ● Дата: 07 листопада 2019
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
    3. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02 жовтня 2019
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 02 жовтня 2019 15:34
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ

НАКАЗ

02.10.2019 №34

Суми

Про початок моніторингу
закупівель

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,

НАКАЗУЮ:

1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО


Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 02.10.2019 № 34

Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2019-08-20-002793-c 20.08.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2019-10-04 14:48:53

Запит замовнику на пояснення

У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з реконструкції будівлі Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради, Сумської області, утеплення фасадів та горищ, заміна вікон. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-08-20-002793-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення із такого питання:
які документи та у які терміни були надані переможцем торгів товариством з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВСПЕЦІНВЕСТ" для підтвердження відсутності підстав, зазначених у частинах першій та другій статті 17 Закону?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень долучити їх документальне підтвердження.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2019-10-07 09:13:49

Пояснення на запит педставника органу моніторингу Північно-Східного офіса Держаудитслужби (Сумська область)

Переможець торгів "Харківспецінвест" у срок, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, надав документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6 і 8 частини першої статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" та визначених у додатку 7 до тендерної документації.

Надання пояснення з власної ініціативи

Дата: 2019-10-07 09:07:45

Пояснення на запит педставника органу моніторингу Північно-Східного офіса Держаудитслужби (Сумська область)

Переможець торгів "Харківспецінвест" у срок, що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, надав документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6 і 8 частини першої статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" та визначених у додатку 7 до тендерної документації.

Відповіді ще немає

Надання інформації про усунення порушення замовником

Визнати договір з ТОВ «Харківспецінвест» нікчемним та скасувати результати тендерної процедури по закупівлі «Реконструкція будівлі Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради, Сумської області. Утеплення фасадів та горищ, заміна віконДК 021:2015, код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація». Доручити начальнику відділу освіти, молоді та спорту підписати додаткові угоди про розірвання договору та додаткових угод до нього з ТОВ «Харківспецінвест» на виконання робіт по об’єкту «Реконструкція будівлі Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради, Сумської області. Утеплення фасадів та горищ, заміна віконДК 021:2015, код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація»; договору та додаткових угод з ФОП Глух Вадим Петрович на здійснення технічного нагляду за будівельними роботами на об’єкті «Реконструкція будівлі Вільшанської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Недригайлівської районної ради, Сумської області. Утеплення фасадів та горищ, заміна вікон»; договору з ТОВ «Інвест-G» на здійснення авторського нагляду за будівельними роботами на об’єкті «Реконструкція будівлі Вільшанської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Недригайлівської районної ради, Сумської області. Утеплення фасадів та горищ, заміна вікон». Не проводити нової тендерної процедури по закупівлі «Реконструкція будівлі Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради, Сумської області. Утеплення фасадів та горищ, заміна вікон ДК 021:2015, код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» у зв’язку з неможливістю якісного виконання робіт з утеплення плитами теплоізоляційними з мінеральної вати, а також виконання інших зовнішніх опоряджувальних робіт у грудні 2019 року, через значне зниження середньодобових температур навколишнього природного середовища, ранкові заморозки, підвищення вологості.

2019-10-25 13:08:21


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 21 жовтня 2019
Кінцевий строк оскарження: 05 листопада 2019

Порушення виявлено

  1. Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  2. Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  3. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  4. Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Підтвердження усунення порушення

Усунуто

Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) • усунуто

Встановлено порушення законодавства в частині укладання договору про закупівлю • усунуто

Встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї • усунуто

Встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель • усунуто

.

2019-10-29 10:03:12

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 05 вересня 2019 15:46

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ТОВ Укртехнобез 3 932 719,20
UAH з ПДВ
3 932 719,20
UAH з ПДВ
Документи
ТОВ "ПРОФТ БУД СІСТЕМ" 4 399 287,24
UAH з ПДВ
4 342 960,00
UAH з ПДВ
Документи
Товариство з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВСПЕЦІНВЕСТ" 4 555 085,17
UAH з ПДВ
4 343 000,00
UAH з ПДВ
Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАМА БУД" 4 554 353,21
UAH з ПДВ
4 343 200,00
UAH з ПДВ
Документи
ПП РСУБУД 4 550 000,00
UAH з ПДВ
4 527 218,11
UAH з ПДВ
Документи

Публічні документи

04 вересня 2019 16:51
Електронний підпис
04 вересня 2019 16:40
Технічне завдання.PDF
04 вересня 2019 16:40
Тендерна пропозиція.PDF
04 вересня 2019 16:40
Кошторис.pdf
04 вересня 2019 16:40
Довідка про діяльність.PDF
04 вересня 2019 16:40
Відгук.pdf
04 вересня 2019 16:40
Витяг з ПДВ.PDF
04 вересня 2019 16:40
Виписка з ЄДР.PDF
04 вересня 2019 16:40
Будівельна ліцензія.PDF
04 вересня 2019 16:40
Акт виконаних робіт.PDF

Публічні документи

03 вересня 2019 12:57
Електронний підпис
03 вересня 2019 12:55
№1 від 02.09.2019 р. ОПИС.pdf
03 вересня 2019 12:54
№8 від 02.09..2019 р. Довідка.pdf
03 вересня 2019 12:54
№9 від 02.09..2019 р. Довідка.pdf
03 вересня 2019 12:54
Дозвіл №460.19.63.pdf

Публічні документи

03 вересня 2019 21:57
Електронний підпис
03 вересня 2019 17:16
19.pdf
03 вересня 2019 17:16
18.pdf
03 вересня 2019 17:16
17.pdf
03 вересня 2019 17:16
16.pdf
03 вересня 2019 17:16
15.pdf
03 вересня 2019 17:16
14.pdf
03 вересня 2019 17:16
13.pdf
03 вересня 2019 17:16
12.pdf
03 вересня 2019 17:16
11.pdf
03 вересня 2019 17:16
10.pdf
03 вересня 2019 17:16
9.pdf
03 вересня 2019 17:16
8.pdf
03 вересня 2019 17:16
7.pdf
03 вересня 2019 17:16
6.pdf
03 вересня 2019 17:16
5.pdf
03 вересня 2019 17:16
4.pdf
03 вересня 2019 17:15
3.pdf
03 вересня 2019 17:15
2.pdf
03 вересня 2019 17:15
1.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ТОВ Укртехнобез

ТОВ "ПРОФТ БУД СІСТЕМ"

ТОВ "ХАРКІВСПЕЦІНВЕСТ"

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАМА БУД"

ПП РСУБУД

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано Додатково
ТОВ Укртехнобез
#39299695
Відхилено 3 932 719,20
UAH з ПДВ
11 вересня 2019 09:25
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ
ТОВ "ПРОФТ БУД СІСТЕМ"
#41376218
Відхилено 4 342 960,00
UAH з ПДВ
12 вересня 2019 09:59
Товариство з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВСПЕЦІНВЕСТ"
#35072236
Переможець 4 343 000,00
UAH з ПДВ
12 вересня 2019 11:58

Учасник знаходиться у зведених відомостях АМКУ

Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник протягом останніх 3 років притягувався до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.

Підставою для такого рішення замовника є рішення органу Антимонопольного комітету України про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Будь ласка, обов'язково перевірте за цим посиланням історію оскарження рішення органу АМКУ – до вищого органу або в судовому порядку. Актуальна інформація міститься в файлі з найпізнішою датою.

ТОВ Укртехнобез #39299695

№ рішення у справі

60/23-р/к

Дата рішення у справі

30.03.2023

Орган АМКУ, що прийняв рішення

Адмінколегія Північного міжобласного ТВ

№ рішення у справі

63/28-р/к

Дата рішення у справі

29.09.2022

Орган АМКУ, що прийняв рішення

Адмінколегія Західного міжобласного ТВ

Документи

11 вересня 2019 09:25
Електронний підпис
11 вересня 2019 09:24
Протокол №31.pdf
05 вересня 2019 15:46
Звіт з ЄДР (зареєстровано)

Документи

12 вересня 2019 09:59
Електронний підпис
12 вересня 2019 09:59
Звіт з ЄДР (зареєстровано)
12 вересня 2019 09:58
Протокол №32.pdf

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 12 вересня 2019 11:58

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
Товариство з обмеженою відповідальністю "ХАРКІВСПЕЦІНВЕСТ"
#35072236
4 343 000,00
UAH з ПДВ
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
28 жовтня 2019 10:58
додаткова угода про розірвання договору Харківспецінвест.pdf укладений
28 жовтня 2019 10:58
Електронний підпис зміни до договору
03 жовтня 2019 15:04
Додаткова угода №1 до дог.№0110.pdf зміни до договору
03 жовтня 2019 15:03
Електронний підпис укладений
01 жовтня 2019 16:40
Договір 0110.pdf укладений
01 жовтня 2019 16:37

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
03 жовтня 2019
Дата публікації змін до договору:
03 жовтня 2019
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Покращення якості предмета закупівлі
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): В зв'язку з вимогами Казначейської служби при реєстрації договора внесено зміни в джерела фінансуваня та в догаворну ціну на ліміт року.
Номер договору про закупівлю: 0110
Договір:
Номер додаткової угоди: 1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 01 жовтня 2019 — 25 грудня 2019
Сума оплати за договором: 0
з ПДВ
Причини розірвання договору: у зв'язку з відсутністю дозволу ДАБІ України на виконання робіт, та те, що якісне виконання робіт з утеплення плитами теплоізоляційними з мінеральної вати і виконання інших зовнішніх опоряджувальних робіт у ІІІ декаді листопада – грудні є не можливим, через значне зниження середньодобових температур навколишнього природного середовища, ранкові заморозки та підвищення вологості, беручи до уваги висновок моніторингу управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області