Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Природний газ
Очікувана вартість
995 627,56 UAH
UA-2019-08-14-000846-a ● b0520b0dbb6943e09eabe6dcfb41de62
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ |
Код ЄДРПОУ: | 38542418 |
Місцезнаходження: | 28200, Україна , Кіровоградська обл., Новгородківський р-н, смт Новгородка , вул. Криворізька, буд. 11 |
Контактна особа: |
Ірина Процюк +380524120434 nvo05@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 14 серпня 2019 12:16 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 22 серпня 2019 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 серпня 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 вересня 2019 00:00 |
Початок аукціону: | 02 вересня 2019 15:44 |
Очікувана вартість: | 995 627,56 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 4 978,14 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09120000-6: Газове паливо
вимоги щодо товару визначені тедерною документацією
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
142232 метр кубічний
Природний газ
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2019
ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Джерело фінансування - кошти місцевого бюджету | Пiсляоплата | 15 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 серпня 2019 12:17 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
14 серпня 2019 12:16 |
проект договору газ.docx | |
14 серпня 2019 12:16 |
ТД газ 2019 ІІ півріччя.doc |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2019-08-14-000846-a.b2
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРГАЗДОБИЧ", Код ЄДРПОУ:41055889
Дата подання: 24 вересня 2019 18:06
Вимога
Вимога
в порядку пункту 4 частини першої статті 30, частини першої статті 31, частини першої статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі"
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (prozorro.gov.ua), замовником – ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА, було оголошено закупівлю за процедурою відкритих торгів № UA-2019-08-14-000846-a на ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ).
Свої пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали учасники:
1) ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ";
2) ТОВ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ";
3) ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА";
4) ТОВ "ЕРНЕРІНГ";
5) ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" (суб`єкт звернення).
За результатами цінового аукціону, згідно з рішенням тендерного комітету ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА, оформленого протоколом від 18.09.2019 № 88, визнано переможцем відкритих торгів ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" із сумою пропозиції - 870 459,84 грн з ПДВ.
Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" оприлюднено 18.09.2019.
Суб`єкт звернення не погоджується з рішенням замовника щодо визначення переможцем відкритих торгів ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", вважає, що пропозиція переможця не відповідає умовам тендерної документації, з огляду на таке:
У підпункті 1.2 пункту 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено єдиним критерієм відбору переможця - ціну.
У підпункті 2.3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що з метою необґрунтованого заниження (демпінгу) та/або завищення ціни тендерної пропозиції учасник надає лист в довільній формі за підписом та печаткою учасника, в якому учасник інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний.
На підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до середньоринкових цін на газ природний по країні, учасник закупівлі зобов’язаний надати також в складі тендерної пропозиції довідку або експертний висновок від уповноваженого органу виданий на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
В разі відхилення запропонованих учасником (в своїй пропозиції за результатами аукціону) цін на газ від середньоринкових (вказаних в довідці) пропозиція такого учасника буде відхилена, як така що не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до частин першої та другої статті 27 Закону України "Про публічні закупівлі" розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.
Під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону.
Згідно з частинами другою, четвертою та шостою статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" до початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.
Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
У пункті 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції були подані:
1) Гарантійний лист від 22.08.2019 № 119/101-3099/19, в якому
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" гарантувало порядок формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природн6ий, а також повідомило, що формує свою цінову пропозицію на газ природний відповідно до прейскуранту на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та підтверджує її знаходження в діапазоні цін відповідно до Експертних висновків Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати з цінами станом на місяць оголошення закупівлі замовником (5 568,00 – 6 244,80 грн / 1000 куб. м).
Також, у гарантійному листі від 22.08.2019 № 119/101-3099/19 ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" інформувало, що Експертні висновки Кіровоградська регіональна торгово-промислова палата з ціновою інформацією надає виключно згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсу акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»;
2) Експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 № В-543, в якому зазначено, що згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» з 01.08.2019, постачання компанією якого не підпадає під дію спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, покладених відповідно до статті 11 Закону України від 09.04.2015 № 329-VІІІ «Про ринок природного газу», щодо постачання природного газу із ресурсів НАК «Нафтогаз України», з 01.08.2019 ціна природного газу як товару за 1 тис. куб. м з ПДВ, за умови попередньої оплати до періоду (календарний місяць) поставки газу, згідно з отриманою інформацією може становити
5 568,00 грн з ПДВ;
3) Експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 № В-543-1, в якому зазначено, що згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» з 01.08.2019, постачання компанією якого не підпадає під дію спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, покладених відповідно до статті 11 Закону України від 09.04.2015 № 329-VІІІ «Про ринок природного газу», щодо постачання природного газу із ресурсів НАК «Нафтогаз України», з 01.08.2019 ціна природного газу як товару за 1 тис. куб. м з ПДВ, за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу, згідно з отриманою інформацією може становити
6 244,80 грн з ПДВ.
Тендерна документація замовника містить вимогу щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції довідки або експертного висновку від уповноваженого органу, виданого на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
У відповідності до положень Порядку розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 381, для визначення діапазону цін (рентабельності) використовується вибірка цін (фінансових показників) зіставних операцій, впорядкована за зростанням.
У експертному висновку КРТПП від 06.08.2019 № В-543 вказано ціну природного газу за
1 тис. куб. м з ПДВ - 5 568,00 грн з ПДВ, за умови попередньої оплати до періоду (календарний місяць) поставки газу, а у експертному висновку КРТПП від 06.08.2019 № В-543-1 вказано ціну природного газу за 1 тис. куб. м з ПДВ - 6 244,80 грн з ПДВ, за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу.
Отже, у експертних висновках КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019
№ В-543-1 вказано ціни різних операцій (які не є зіставними), а тому вибірка цін за 1 тис. куб. м природного газу з ПДВ 5 568,00 грн з ПДВ та за 1 тис. куб. м природного газу з ПДВ 6 244,80 грн з ПДВ не може бути використана для визначення діапазону цін.
У експертних висновках КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019 № В-543-1 відсутня вибірка середньоринкових цін на природний газ та відповідно зріз (діапазон) цін станом на місяць оголошення закупівлі по регіонам України.
Тендерна документація замовника містить вимогу щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції листа щодо гарантування порядку формування цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний.
У гарантійному листі від 22.08.2019 № 119/101-3099/19 ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" інформувало, що Експертні висновки Кіровоградська регіональна торгово-промислова палата з ціновою інформацією надає виключно згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсу акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України».
Тобто, КРТПП надає інформацію лише щодо однієї ціни, за якою
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" сформувало свою тендерну пропозицію.
Таким чином, КРТПП не є уповноваженим органом, який видає на ім’я учасника довідку або експертний висновок зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
Ураховуючи наведене, гарантійний лист від 22.08.2019 № 119/101-3099/19, експертні висновки КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019 № В-543-1, як частина тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), не відповідають умовам тендерної документації ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА.
У тендерній пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця) відсутні лист щодо гарантування порядку формування цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний та довідка або експертний висновок від уповноваженого органу, виданого на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України, які передбачені тендерною документацією.
Тому, тендерна пропозиція ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), унаслідок порушення умов тендерної документації, підлягала відхиленню ВІДДІЛОМ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА на підставі пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), замовник порушив вимоги пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та право учасників, у тому числі суб’єкта звернення, на об’єктивний та неупереджений розгляд їх пропозицій.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: добросовісної конкуренції; недискримінації учасників; максимальної економії та ефективності; об’єктивної та неупередженої оцінки.
Згідно з частиною першою статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі" рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір та надсилає його переможцю. Усім іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично надсилається повідомлення із зазначенням найменування та місцезнаходження переможця торгів.
Учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
У частині першій статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації.
Торги може бути відмінено частково (за лотом).
Ураховуючи вищевикладене, керуючись статтею 3, пунктом 4 частини першої статті 30, частиною першою статті 31, частиною першою статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі", ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРГАЗДОБИЧ", -
ПРОСИТЬ:
1. Усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель:
1.1. Скасувати рішенням тендерного комітету ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, оформленого протоколом від 18.09.2019 № 88, яким визнано переможцем відкритих торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" із сумою пропозиції - 870 459,84 грн з ПДВ, поданої у процедурі закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за
№ UA-2019-08-14-000846-a.
1.2. Відхилити тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", подану у процедурі закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-08-14-000846-a, на підставі пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
2. У разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, відмінити торги у процедурі закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-08-14-000846-a.
Розгорнути
Згорнути
в порядку пункту 4 частини першої статті 30, частини першої статті 31, частини першої статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі"
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (prozorro.gov.ua), замовником – ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА, було оголошено закупівлю за процедурою відкритих торгів № UA-2019-08-14-000846-a на ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ).
Свої пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали учасники:
1) ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ";
2) ТОВ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ";
3) ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА";
4) ТОВ "ЕРНЕРІНГ";
5) ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" (суб`єкт звернення).
За результатами цінового аукціону, згідно з рішенням тендерного комітету ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА, оформленого протоколом від 18.09.2019 № 88, визнано переможцем відкритих торгів ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" із сумою пропозиції - 870 459,84 грн з ПДВ.
Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" оприлюднено 18.09.2019.
Суб`єкт звернення не погоджується з рішенням замовника щодо визначення переможцем відкритих торгів ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", вважає, що пропозиція переможця не відповідає умовам тендерної документації, з огляду на таке:
У підпункті 1.2 пункту 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено єдиним критерієм відбору переможця - ціну.
У підпункті 2.3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що з метою необґрунтованого заниження (демпінгу) та/або завищення ціни тендерної пропозиції учасник надає лист в довільній формі за підписом та печаткою учасника, в якому учасник інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний.
На підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до середньоринкових цін на газ природний по країні, учасник закупівлі зобов’язаний надати також в складі тендерної пропозиції довідку або експертний висновок від уповноваженого органу виданий на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
В разі відхилення запропонованих учасником (в своїй пропозиції за результатами аукціону) цін на газ від середньоринкових (вказаних в довідці) пропозиція такого учасника буде відхилена, як така що не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до частин першої та другої статті 27 Закону України "Про публічні закупівлі" розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.
Під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону.
Згідно з частинами другою, четвертою та шостою статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" до початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.
Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
У пункті 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції були подані:
1) Гарантійний лист від 22.08.2019 № 119/101-3099/19, в якому
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" гарантувало порядок формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природн6ий, а також повідомило, що формує свою цінову пропозицію на газ природний відповідно до прейскуранту на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та підтверджує її знаходження в діапазоні цін відповідно до Експертних висновків Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати з цінами станом на місяць оголошення закупівлі замовником (5 568,00 – 6 244,80 грн / 1000 куб. м).
Також, у гарантійному листі від 22.08.2019 № 119/101-3099/19 ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" інформувало, що Експертні висновки Кіровоградська регіональна торгово-промислова палата з ціновою інформацією надає виключно згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсу акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»;
2) Експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 № В-543, в якому зазначено, що згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» з 01.08.2019, постачання компанією якого не підпадає під дію спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, покладених відповідно до статті 11 Закону України від 09.04.2015 № 329-VІІІ «Про ринок природного газу», щодо постачання природного газу із ресурсів НАК «Нафтогаз України», з 01.08.2019 ціна природного газу як товару за 1 тис. куб. м з ПДВ, за умови попередньої оплати до періоду (календарний місяць) поставки газу, згідно з отриманою інформацією може становити
5 568,00 грн з ПДВ;
3) Експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 № В-543-1, в якому зазначено, що згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» з 01.08.2019, постачання компанією якого не підпадає під дію спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, покладених відповідно до статті 11 Закону України від 09.04.2015 № 329-VІІІ «Про ринок природного газу», щодо постачання природного газу із ресурсів НАК «Нафтогаз України», з 01.08.2019 ціна природного газу як товару за 1 тис. куб. м з ПДВ, за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу, згідно з отриманою інформацією може становити
6 244,80 грн з ПДВ.
Тендерна документація замовника містить вимогу щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції довідки або експертного висновку від уповноваженого органу, виданого на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
У відповідності до положень Порядку розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 381, для визначення діапазону цін (рентабельності) використовується вибірка цін (фінансових показників) зіставних операцій, впорядкована за зростанням.
У експертному висновку КРТПП від 06.08.2019 № В-543 вказано ціну природного газу за
1 тис. куб. м з ПДВ - 5 568,00 грн з ПДВ, за умови попередньої оплати до періоду (календарний місяць) поставки газу, а у експертному висновку КРТПП від 06.08.2019 № В-543-1 вказано ціну природного газу за 1 тис. куб. м з ПДВ - 6 244,80 грн з ПДВ, за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу.
Отже, у експертних висновках КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019
№ В-543-1 вказано ціни різних операцій (які не є зіставними), а тому вибірка цін за 1 тис. куб. м природного газу з ПДВ 5 568,00 грн з ПДВ та за 1 тис. куб. м природного газу з ПДВ 6 244,80 грн з ПДВ не може бути використана для визначення діапазону цін.
У експертних висновках КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019 № В-543-1 відсутня вибірка середньоринкових цін на природний газ та відповідно зріз (діапазон) цін станом на місяць оголошення закупівлі по регіонам України.
Тендерна документація замовника містить вимогу щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції листа щодо гарантування порядку формування цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний.
У гарантійному листі від 22.08.2019 № 119/101-3099/19 ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" інформувало, що Експертні висновки Кіровоградська регіональна торгово-промислова палата з ціновою інформацією надає виключно згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсу акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України».
Тобто, КРТПП надає інформацію лише щодо однієї ціни, за якою
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" сформувало свою тендерну пропозицію.
Таким чином, КРТПП не є уповноваженим органом, який видає на ім’я учасника довідку або експертний висновок зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
Ураховуючи наведене, гарантійний лист від 22.08.2019 № 119/101-3099/19, експертні висновки КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019 № В-543-1, як частина тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), не відповідають умовам тендерної документації ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА.
У тендерній пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця) відсутні лист щодо гарантування порядку формування цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний та довідка або експертний висновок від уповноваженого органу, виданого на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України, які передбачені тендерною документацією.
Тому, тендерна пропозиція ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), унаслідок порушення умов тендерної документації, підлягала відхиленню ВІДДІЛОМ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА на підставі пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), замовник порушив вимоги пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та право учасників, у тому числі суб’єкта звернення, на об’єктивний та неупереджений розгляд їх пропозицій.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: добросовісної конкуренції; недискримінації учасників; максимальної економії та ефективності; об’єктивної та неупередженої оцінки.
Згідно з частиною першою статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі" рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір та надсилає його переможцю. Усім іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично надсилається повідомлення із зазначенням найменування та місцезнаходження переможця торгів.
Учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
У частині першій статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації.
Торги може бути відмінено частково (за лотом).
Ураховуючи вищевикладене, керуючись статтею 3, пунктом 4 частини першої статті 30, частиною першою статті 31, частиною першою статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі", ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРГАЗДОБИЧ", -
ПРОСИТЬ:
1. Усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель:
1.1. Скасувати рішенням тендерного комітету ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, оформленого протоколом від 18.09.2019 № 88, яким визнано переможцем відкритих торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" із сумою пропозиції - 870 459,84 грн з ПДВ, поданої у процедурі закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за
№ UA-2019-08-14-000846-a.
1.2. Відхилити тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", подану у процедурі закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-08-14-000846-a, на підставі пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
2. У разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, відмінити торги у процедурі закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-08-14-000846-a.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
28 вересня 2019 16:38
Відділ освіти Новгородківської райдержадміністрації керуючись статтею 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) , на Вашу вимогу від 24 вересня 2019 року № 2409 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", інформує наступне.
Відділ освіти Новгородківської РДА (далі - Замовник) під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно пункту 9 частини 1 статті 1 Закону.
Замовником було оголошено закупівлю за процедурою відкритих торгів по предмету закупівлі: ДК 021: 2015 код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ, (ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2019-08-14-000846-a) за адресою www.prozoro.gov.ua.
На виконання норм ч.4 ст.28 Закону, були розглянуті документи тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", які були завантажені Учасником на веб-порталі Уповноваженого органу у порядку передбаченому нормами чинного законодавства.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції вищезазначеного учасника, запропоновано визнати переможцем торгів та прийнято рішення про намір укласти договір згідно з ч. 6 ст.. 28 Закону.
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", яку визначено переможцем надала Гарантійний лист від 22.08.2019 № 119/101-3099/19, яким гарантує порядок формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний, сформувавши свою цінову пропозицію відповідно до прейскуранту на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та підтвердив її знаходження в діапазоні цін (5 568,00 – 6 244,80 грн / 1000 куб. м) відповідно до Експертних висновків Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 року № В-543 та № В-543/1 з цінами станом на місяць оголошення закупівлі замовником.
Стосовно діапазону цін на який ви посилаєтесь і у своєму листі, то у тендерній документації, замовником не було визначено чіткого поняття «діапазону ціни», а саме «за умови попередньої оплати» чи «за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу».
Отже, ціна товару, що запропонована учасником, якого визнано переможцем, знаходиться у діапазоні цін на природний газ, що підтверджується висновками Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 року № В-543 та № В-543/1, наданих у складі тендерної пропозиції переможця.
У більшості випадків Постачальники використовують прейскурант НАК «Нафтогаз» як орієнтир при формуванні ціни постачання природного газу та як підставу при зміні ціни у разі її коливання.
Ключовим критерієм підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації є відповідність ціни пропозиції наданим довідкам(висновкам) від уповноваженого органу. Ця вимога тендерної документації переможцем виконана.
Зважаючи на вищевикладене, у Замовника відсутні підстави для задоволення зазначеної вимоги.
Відділ освіти Новгородківської РДА (далі - Замовник) під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно пункту 9 частини 1 статті 1 Закону.
Замовником було оголошено закупівлю за процедурою відкритих торгів по предмету закупівлі: ДК 021: 2015 код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ, (ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2019-08-14-000846-a) за адресою www.prozoro.gov.ua.
На виконання норм ч.4 ст.28 Закону, були розглянуті документи тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", які були завантажені Учасником на веб-порталі Уповноваженого органу у порядку передбаченому нормами чинного законодавства.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції вищезазначеного учасника, запропоновано визнати переможцем торгів та прийнято рішення про намір укласти договір згідно з ч. 6 ст.. 28 Закону.
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА", яку визначено переможцем надала Гарантійний лист від 22.08.2019 № 119/101-3099/19, яким гарантує порядок формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний, сформувавши свою цінову пропозицію відповідно до прейскуранту на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та підтвердив її знаходження в діапазоні цін (5 568,00 – 6 244,80 грн / 1000 куб. м) відповідно до Експертних висновків Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 року № В-543 та № В-543/1 з цінами станом на місяць оголошення закупівлі замовником.
Стосовно діапазону цін на який ви посилаєтесь і у своєму листі, то у тендерній документації, замовником не було визначено чіткого поняття «діапазону ціни», а саме «за умови попередньої оплати» чи «за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу».
Отже, ціна товару, що запропонована учасником, якого визнано переможцем, знаходиться у діапазоні цін на природний газ, що підтверджується висновками Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 року № В-543 та № В-543/1, наданих у складі тендерної пропозиції переможця.
У більшості випадків Постачальники використовують прейскурант НАК «Нафтогаз» як орієнтир при формуванні ціни постачання природного газу та як підставу при зміні ціни у разі її коливання.
Ключовим критерієм підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації є відповідність ціни пропозиції наданим довідкам(висновкам) від уповноваженого органу. Ця вимога тендерної документації переможцем виконана.
Зважаючи на вищевикладене, у Замовника відсутні підстави для задоволення зазначеної вимоги.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2019-08-14-000846-a.b3
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРГАЗДОБИЧ", Код ЄДРПОУ:41055889
Дата подання: 27 вересня 2019 17:24
Дата подання: 27 вересня 2019 17:24
Скарга
СКАРГА
щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (prozorro.gov.ua), замовником – ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА, було оголошено закупівлю за процедурою відкритих торгів № UA-2019-08-14-000846-a на ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ).
Свої пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали учасники:
1) ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ";
2) ТОВ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ";
3) ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА";
4) ТОВ "ЕРНЕРІНГ";
5) ТОВ "УКРГАЗДОБИЧ" (скаржник).
За результатами цінового аукціону, згідно з рішенням тендерного комітету ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА, оформленого протоколом від 18.09.2019 № 88, визнано переможцем відкритих торгів ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" із сумою пропозиції - 870 459,84 грн з ПДВ.
Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" оприлюднено 18.09.2019.
Скаржник не погоджується з рішенням замовника щодо визначення переможцем відкритих торгів ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" з огляду на таке:
У підпункті 1.2 пункту 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено єдиним критерієм відбору переможця - ціну.
У підпункті 2.3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що з метою необґрунтованого заниження (демпінгу) та/або завищення ціни тендерної пропозиції учасник надає лист в довільній формі за підписом та печаткою учасника, в якому учасник інформує тендерний комітет щодо гарантування порядку формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний.
На підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до середньоринкових цін на газ природний по країні, учасник закупівлі зобов’язаний надати також в складі тендерної пропозиції довідку або експертний висновок від уповноваженого органу виданий на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
В разі відхилення запропонованих учасником (в своїй пропозиції за результатами аукціону) цін на газ від середньоринкових (вказаних в довідці) пропозиція такого учасника буде відхилена, як така що не відповідає вимогам тендерної документації.
У підпункті 5.7 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної пропозиції визначено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Відповідно до частин першої та другої статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.
Під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону.
Згідно з частинами другою, четвертою та шостою статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" до початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.
Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
У пункті 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції були подані:
1) Гарантійний лист від 22.08.2019 № 119/101-3099/19, в якому
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" гарантувало порядок формування своєї цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний, а також повідомило, що формує свою цінову пропозицію на газ природний відповідно до прейскуранту на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та підтверджує її знаходження в діапазоні цін відповідно до Експертних висновків Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати з цінами станом на місяць оголошення закупівлі замовником (5 568,00 – 6 244,80 грн / 1000 куб. м).
Також, у гарантійному листі від 22.08.2019 № 119/101-3099/19 ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" інформувало, що Експертні висновки Кіровоградська регіональна торгово-промислова палата з ціновою інформацією надає виключно згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсу акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»;
2) Експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 № В-543, в якому зазначено, що згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» з 01.08.2019, постачання компанією якого не підпадає під дію спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, покладених відповідно до статті 11 Закону України від 09.04.2015 № 329-VІІІ «Про ринок природного газу», щодо постачання природного газу із ресурсів НАК «Нафтогаз України», з 01.08.2019 ціна природного газу як товару за 1 тис. куб. м з ПДВ, за умови попередньої оплати до періоду (календарний місяць) поставки газу, згідно з отриманою інформацією може становити
5 568,00 грн з ПДВ;
3) Експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 06.08.2019 № В-543-1, в якому зазначено, що згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсів акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» з 01.08.2019, постачання компанією якого не підпадає під дію спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, покладених відповідно до статті 11 Закону України від 09.04.2015 № 329-VІІІ «Про ринок природного газу», щодо постачання природного газу із ресурсів НАК «Нафтогаз України», з 01.08.2019 ціна природного газу як товару за 1 тис. куб. м з ПДВ, за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу, згідно з отриманою інформацією може становити
6 244,80 грн з ПДВ.
Як визначено вище, тендерна документація замовника містить вимогу щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції довідки або експертного висновку від уповноваженого органу, виданого на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
У відповідності до положень Порядку розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 381, для визначення діапазону цін (рентабельності) використовується вибірка цін (фінансових показників) зіставних операцій, впорядкована за зростанням.
У експертному висновку КРТПП від 06.08.2019 № В-543 вказано ціну природного газу за
1 тис. куб. м з ПДВ - 5 568,00 грн з ПДВ, за умови попередньої оплати до періоду (календарний місяць) поставки газу, а у експертному висновку КРТПП від 06.08.2019 № В-543-1 вказано ціну природного газу за 1 тис. куб. м з ПДВ - 6 244,80 грн з ПДВ, за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу.
Отже, у експертних висновках КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019
№ В-543-1 вказано ціни різних операцій (які не є зіставними), а тому вибірка цін за 1 тис. куб. м природного газу з ПДВ 5 568,00 грн з ПДВ та за 1 тис. куб. м природного газу з ПДВ 6 244,80 грн з ПДВ не може бути використана для визначення діапазону цін по регіонам України.
Так, між операцією з постачання газу за умови попередньої оплати до періоду (календарний місяць) поставки газу та операцією з постачання газу за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу наявна значна відмінність, яка істотно впливає на фінансовий результат під час застосування відповідного методу ціноутворення – авансування постачання або постачання з післяплатою.
Поряд з цим, у пункті 4.1 проекту договору, який доданий до тендерної документації, визначено, що оплата газу здійснюється споживачем шляхом перерахування грошових коштів у національній валюті на розрахунковий рахунок постачальника у вигляді 100% оплати до 15 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Отже, надана ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" інформація щодо ціни природного газу за умови попередньої оплати до періоду (календарний місяць) поставки газу, взагалі не є релевантною умовам тендерної документації (не відповідає запиту замовника).
У експертних висновках КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019 № В-543-1 відсутня вибірка середньоринкових цін на природний газ та відповідно зріз (діапазон) цін станом на місяць оголошення закупівлі по регіонам України.
Поряд з цим, тендерна документація замовника містить вимогу щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції листа щодо гарантування порядку формування цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний.
У гарантійному листі від 22.08.2019 № 119/101-3099/19 ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" інформувало, що Експертні висновки Кіровоградська регіональна торгово-промислова палата з ціновою інформацією надає виключно згідно з прейскурантом на природний газ із ресурсу акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України».
Тобто, КРТПП надає інформацію лише щодо ціни на природний газ із ресурсу акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», за якою
ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" і сформувало свою тендерну пропозицію.
Таким чином, КРТПП не є уповноваженим органом, який видає на ім’я учасника довідку або експертний висновок зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України.
Ураховуючи наведене, гарантійний лист від 22.08.2019 № 119/101-3099/19, експертні висновки КРТПП від 06.08.2019 № В-543 та від 06.08.2019 № В-543-1, як частина тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), не відповідають умовам тендерної документації ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА.
У тендерній пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця) відсутні лист щодо гарантування порядку формування цінової пропозиції за середньоринковими цінами на газ природний та довідка або експертний висновок від уповноваженого органу, виданого на ім’я учасника зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі по регіонам України, які передбачені тендерною документацією.
Тому, тендерна пропозиція ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), унаслідок порушення умов тендерної документації, підлягала відхиленню ВІДДІЛОМ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА на підставі пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця), замовник порушив вимоги пункту 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та право учасників, у тому числі суб’єкта оскарження, на об’єктивний та неупереджений розгляд їх пропозицій.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: добросовісної конкуренції; недискримінації учасників; максимальної економії та ефективності; об’єктивної та неупередженої оцінки.
Як вбачається із інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, у процесі здійснення електронного аукціону ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможцем) запропоновано ціну нижчу за ціну на природний газ - 6 244,80 грн (за умови оплати протягом або після періоду (календарний місяць) поставки газу), що зазначена у експертному висновку Кіровоградської торгово-промислової палати від 06.08.2019
№ В-543-1, поданому ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможцем) у складі тендерної пропозиції.
Також, у процесі здійснення електронного аукціону ТОВ "ЕРНЕРІНГ" запропоновано ціну нижчу за ціну на природний газ - 6 244,80 грн, що зазначена у експертному висновку Черкаської торгово-промислової палати від 29.08.2019 № О-625, поданому ТОВ "ЕРНЕРІНГ" у складі тендерної пропозиції.
Отже, ціни, запропоновані ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможцем) та ТОВ "ЕРНЕРІНГ" у процесі здійснення електронного аукціону, з огляду на вимоги підпункту 2.3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА визнаються демпінговими, оскільки вони нижчі за ціни на природний газ згідно з поданими цими учасниками документами (експертним висновком Кіровоградської торгово-промислової палати від 06.08.2019 № В-543-1 та експертним висновком Черкаської торгово-промислової палати від 29.08.2019 № О-625 відповідно).
При цьому, як вже зазначалось скаржником, експертний висновок Кіровоградської торгово-промислової палати від 06.08.2019 № В-543-1 не відповідає вимогам підпункту 2.3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА.
Таким чином, пропозиції ціни ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця) та ТОВ "ЕРНЕРІНГ" у процесі здійснення електронного аукціону суперечать гарантіям цих учасників, наданим у гарантійних листах від 22.08.2019 № 119/101-3099/19 та від 30.08.2019 вих. № 13-3008.
Наслідком недостовірності інформації, що зазначена ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможцем) та ТОВ "ЕРНЕРІНГ" у тендерних пропозиціях, у тому числі гарантійних листах від 22.08.2019 № 119/101-3099/19 та від 30.08.2019 вих. № 13-3008, та є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, є відхилення замовником тендерних пропозицій таких учасників.
Так, відповідно до частини сьомої статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Згідно із пунктом 3 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону.
З огляду на вищевикладене вбачається, що запропоновані ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможцем) та ТОВ "ЕРНЕРІНГ" під час електронного аукціону ціни були занижені останніми, незважаючи на гарантійні зобов’язання цих учасників.
Такі дії порушують умови тендерної документації та є підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників відповідно до частини сьомої статті 28, пункту 3 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі", підпункту 2.3 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції», підпункті 5.7 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РДА.
Не відхиливши тендерні пропозиції ТОВ "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" (переможця) та ТОВ "ЕРНЕРІНГ", замовник порушив вимоги частини сьомої статті 28, пункту 3 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та право учасників, у тому числі скаржника, на об’єктивний та неупереджений розгляд їх пропозицій.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: добросовісної конкуренції; недискримінації учасників; максимальної економії та ефективності; об’єктивної та неупередженої оцінки.
Ураховуючи вищевикладене, керуючись частиною третьою статті 8 та статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРГАЗДОБИЧ", -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти до розгляду та задовольнити цю скаргу.
2. Встановити порушення ВІДДІЛОМ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ процедури закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-08-14-000846-a, в частині не відхилення тендерних пропозицій Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" та Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕРНЕРІНГ" на підставі частини сьомої статті 28, пунктів 3, 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
3. Зобов’язати ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ скасувати рішення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" переможцем процедури закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-08-14-000846-a, оформленого протоколом від 18.09.2019 № 88.
4. Зобов’язати ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВГОРОДКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ відхилити тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ УКРАЇНА" та Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕРНЕРІНГ", подані у процедурі закупівлі - ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-08-14-000846-, на підставі частини сьомої статті 28, пунктів 3, 4 частини першої статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 02 жовтня 2019 11:43
Рішення від 01.10.2019 № 13963 (+лист Замовнику).pdf
Дата публікації: 02 жовтня 2019 11:43
Інформація про перенесення розгляду скарги від 27.09.2019 № UA-2019-08-14-000846-a.b3.pdf
Дата публікації: 18 жовтня 2019 16:57
Інформація про резолютивну частину рішення від 18.10.2019 № 15026.pdf
Дата публікації: 21 жовтня 2019 16:41
Рішення від 18.10.2019 № 15026.pdf
Дата публікації: 24 жовтня 2019 02:31
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 02 вересня 2019 16:23
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ" |
733 917,12
UAH з ПДВ
|
690 963,06
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" |
755 963,08
UAH з ПДВ
|
690 990,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" |
887 527,68
UAH з ПДВ
|
870 459,84
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕРНЕРІНГ" |
924 508,00
UAH з ПДВ
|
877 571,44
UAH з ПДВ
|
Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРГАЗДОБИЧ" |
888 950,00
UAH з ПДВ
|
888 950,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ" #36860996 |
Відхилено |
690 963,06
UAH з ПДВ
|
10 вересня 2019 10:49
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" #34933742 |
Відхилено |
690 990,00
UAH з ПДВ
|
12 вересня 2019 17:01
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" #40121452 |
Переможець |
870 459,84
UAH з ПДВ
|
18 вересня 2019 16:41
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
31 березня 2020 11:19
|
ДУ 4 ГАЗ.pdf | укладений |
31 березня 2020 10:59
|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 січня 2020 13:30
|
Нафтогаз_дод_2.pdf | зміни до договору |
22 січня 2020 13:28
|
Нафтогаз_дод_3.pdf | зміни до договору |
22 січня 2020 13:28
|
Електронний підпис | зміни до договору |
28 грудня 2019 09:08
|
Продовження ГАЗ.jpg | зміни до договору |
28 грудня 2019 09:04
|
Електронний підпис | укладений |
25 жовтня 2019 09:03
|
КТ3-19-002.pdf | укладений |
25 жовтня 2019 08:55
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 28 грудня 2019 |
Дата публікації змін до договору: | 28 грудня 2019 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | продовження строку дії договору, достатнього для проведення процедури закупівлі на початок наступного року |
Номер договору про закупівлю: | КТЗ-19-002 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 22 січня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 22 січня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміни умов у зв’язку із продовженням строку дії договору, достатнього для проведення процедури закупівлі на початок наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | КТЗ-19-002 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |