Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Автобуси для перевезення пасажирів
Buses for passenger transportation
Buses for passenger transportation
Очікувана вартість
103 350 000,00 UAH
UA-2019-07-25-000815-b ● c21b90d3c0974b159b597fec42267492
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО " МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ "БОРИСПІЛЬ" |
Код ЄДРПОУ: | 20572069 |
Вебсайт: | http://www.kbp.kiev.ua |
Місцезнаходження: | 08300, Україна , Київська обл., с. Гора, Бориспільський район, ВУЛИЦЯ БОРИСПІЛЬ-7 |
Контактна особа: |
Назарова Надежда Борисовна (044) 281-71-32 n.nazarova@kbp.aero |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Official name: | Boryspil International Airport State Enterprise |
National ID: | 20572069 |
Contact point: |
Nazarova Nadiia (044) 281-71-32 n.nazarova@kbp.aero |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 25 липня 2019 11:33 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 20 вересня 2019 14:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 26 вересня 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 30 вересня 2019 14:00 |
Початок аукціону: | 23 жовтня 2019 12:07 |
Очікувана вартість: | 103 350 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 50 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,05% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 3100500 UAH |
Publication date: | 25 липня 2019 11:33 |
Enquiries until: | 20 вересня 2019 14:00 |
Complaints submission until: | до 26 вересня 2019 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 30 вересня 2019 14:00 |
Information
Estimated total value: | 103 350 000 UAH including VAT |
Minimal lowering step: | 50 000 UAH |
Minimal lowering step, %: | 0,05 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Scope of the procurement
Детальний опис наведено в Тендерній документації (додається)
A detailed description is provided in the Tender Document (attached)
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
11 шт
Автобуси для перевезення пасажирів (Власні кошти)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
08300, Україна, Київська обл., с. Гора, Бориспіль-7
ДК 021:2015: 34120000-4 — Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб
Buses for passenger transportation (Own funds)
CPV: 34120000-4
Період постачання:
по 31 грудня 2020
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата за Товар: Замовник протягом 5 (п’яти) календарних днів з дати надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на суму авансового платежу, перераховує на розрахунковий рахунок Постачальника авансовий платіж. Авансовий платіж здійснюється з розрахунку 50 % вартості Товару, зазначеного у конкретній письмовій заявці Замовника. Решту 50% вартості Товару Замовник перераховує на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 30 (тридцяти) календарних днів після фактичної поставки Товару та підписання Сторонами видаткової накладної та Акта приймання-передачі на поставлений Товар Оплата за Послуги. Замовник протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дати підписання Сторонами Акту наданих Послуг перераховує на поточний рахунок Постачальника 100% ціни фактично наданих Послуг. В разі, якщо на момент оплати не затверджено (не погоджено) фінансовий план ДП МА «Бориспіль» на рік, в якому здійснюється фінансування, тоді оплата за Товар та/або Послуги здійснюється протягом 10 робочих днів після офіційного опублікування інформації про затвердження фінансового плану ДП МА «Бориспіль» на рік, в якому здійснюється фінансування, за умови підписання документів, що підтверджують факт поставки Товару та/або надання Послуг. Або Оплата за Товар: Замовник протягом 30 (тридцяти) календарних днів після фактичної поставки Товару та підписання Сторонами видаткової накладної на поставлений Товар та Акта приймання-передачі Товару перераховує на поточний рахунок Постачальника 100% ціни фактично поставленого Товару. Payment for the Goods The Customer within 5 (five) calendar days from the date the Grant Provider provides a bank guarantee for the return of the advance payment to the amount of the advance payment, shall transfer to the account of the Provider an advance payment. Advance payment is made at the rate of 50% of the value of the Goods, specified in a specific written application of the Customer. The remaining 50% of the value of the Goods shall be transferred by the Customer to the account of the Supplier within 30 (thirty) calendar days after the actual delivery of the Goods and the signing by the Parties of the bill of lading and the Acceptance Certificate for the delivered Goods Payment for Services. The Customer within 30 (thirty) calendar days from the date of signing by the Parties of the Service Act transfers to the supplier's current account 100% of the price actually provided by the Services If at the time of payment the financial plan of Boryspil International Airport State Enterprise for the year in which the financing is being made is not approved (not agreed), then payment is made within 10 working days after the publication of the information on the approval of the financial plan for the year in which the financing is being made, subject to the signing of documents confirming the fact of goods delivery and / or Services. or Payment for the Goods. The Customer within 30 (thirty) calendar days after the actual delivery of the Goods and the signing by the Parties of the bill of lading for the delivered Goods and the Acceptance-Transaction Goods of the Goods shall transfer to the supplier's current account 100% of the price of the actually delivered Goods. | Аванс | 5 | Календарні | 50 |
Поставка товару | Оплата за Товар: Замовник протягом 5 (п’яти) календарних днів з дати надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на суму авансового платежу, перераховує на розрахунковий рахунок Постачальника авансовий платіж. Авансовий платіж здійснюється з розрахунку 50 % вартості Товару, зазначеного у конкретній письмовій заявці Замовника. Решту 50% вартості Товару Замовник перераховує на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 30 (тридцяти) календарних днів після фактичної поставки Товару та підписання Сторонами видаткової накладної та Акта приймання-передачі на поставлений Товар Оплата за Послуги. Замовник протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дати підписання Сторонами Акту наданих Послуг перераховує на поточний рахунок Постачальника 100% ціни фактично наданих Послуг. В разі, якщо на момент оплати не затверджено (не погоджено) фінансовий план ДП МА «Бориспіль» на рік, в якому здійснюється фінансування, тоді оплата за Товар та/або Послуги здійснюється протягом 10 робочих днів після офіційного опублікування інформації про затвердження фінансового плану ДП МА «Бориспіль» на рік, в якому здійснюється фінансування, за умови підписання документів, що підтверджують факт поставки Товару та/або надання Послуг. Або Оплата за Товар: Замовник протягом 30 (тридцяти) календарних днів після фактичної поставки Товару та підписання Сторонами видаткової накладної на поставлений Товар та Акта приймання-передачі Товару перераховує на поточний рахунок Постачальника 100% ціни фактично поставленого Товару. Payment for the Goods The Customer within 5 (five) calendar days from the date the Grant Provider provides a bank guarantee for the return of the advance payment to the amount of the advance payment, shall transfer to the account of the Provider an advance payment. Advance payment is made at the rate of 50% of the value of the Goods, specified in a specific written application of the Customer. The remaining 50% of the value of the Goods shall be transferred by the Customer to the account of the Supplier within 30 (thirty) calendar days after the actual delivery of the Goods and the signing by the Parties of the bill of lading and the Acceptance Certificate for the delivered Goods Payment for Services. The Customer within 30 (thirty) calendar days from the date of signing by the Parties of the Service Act transfers to the supplier's current account 100% of the price actually provided by the Services If at the time of payment the financial plan of Boryspil International Airport State Enterprise for the year in which the financing is being made is not approved (not agreed), then payment is made within 10 working days after the publication of the information on the approval of the financial plan for the year in which the financing is being made, subject to the signing of documents confirming the fact of goods delivery and / or Services. or Payment for the Goods. The Customer within 30 (thirty) calendar days after the actual delivery of the Goods and the signing by the Parties of the bill of lading for the delivered Goods and the Acceptance-Transaction Goods of the Goods shall transfer to the supplier's current account 100% of the price of the actually delivered Goods. | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 50 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
20 вересня 2019 14:30 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
20 вересня 2019 14:30 |
Перелік змін_автобуси для перевезення пасажирів_20.09.2019.docx | |
20 вересня 2019 14:30 |
ТД_автобуси для перевезення пасажирів_20.09.2019_редакція 03.doc | |
20 вересня 2019 14:30 |
Оголошення на англ_автобуси_20.09.2019.docx | |
14 серпня 2019 17:00 |
Перелік змін_автобуси для перевезення пасажирів_14.08.2019.docx |
20 вересня 2019 14:30 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
20 вересня 2019 14:30 |
Перелік змін_автобуси для перевезення пасажирів_20.09.2019.docx
|
||||||
20 вересня 2019 14:30 |
ТД_автобуси для перевезення пасажирів_20.09.2019_редакція 03.doc
|
||||||
20 вересня 2019 14:30 |
Оголошення на англ_автобуси_20.09.2019.docx
|
||||||
14 серпня 2019 17:00 |
Перелік змін_автобуси для перевезення пасажирів_14.08.2019.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2019-07-25-000815-b.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТРОНТРАНС", Код ЄДРПОУ:37965405
Дата подання: 16 серпня 2019 15:26
Вимога щодо необхідних змін в технічних вимогах ДКТ
З метою усунення обмежень конкуренції, які виникають через наведені нижче вимоги Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Тендерної документації від 24.07.2019 №15-03-350 на закупівлю «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» (Автобуси для перевезення пасажирів) (код ДК 021:2015 - 34120000-4) - (надалі по тексту – Тендерна документація), просимо внести наступні зміни до тендерної документації:
1. Щодо поділу предмету закупівлі на лоти.
В предметі закупівлі об’єднано різні транспортні засоби:
1) Перонний автобус;
2) Пасажирський автобус.
Вказані транспортні засоби відносяться до різних класів. При цьому, пасажирські автобуси є досить поширеними та виробляються багатьма виробниками транспортних засобів як в Україні, так і за кордоном. В той же час, перонні автобуси є спеціалізованими транспортними засобами, які виготовляться обмеженим колом виробників, при цьому жоден вітчизняний виробник транспортних засобів не виготовляє перонні автобуси з технічними характеристиками, вказаними в додатку №1 до тендерної документації.
Таким чином, об’єднання в предметі закупівлі транспортних засобів різного призначення та з такими різними технічними характеристиками призводить до штучного обмеження кола потенційних учасників даної закупівлі та є дискримінуючою умовою, оскільки позбавляє можливості виробників пасажирських автобусів прийняти участь у процедурі закупівлі самостійно, не набуваючи безпосередніх контактів з виробниками перонних автобусів. Як наслідок, з метою постачання усього предмета закупівлі, потенційний учасник має набути безпосередні контакти з виробником перонних автобусів.
Аналогічно, виробники перонних автобусів, які не виготовляють пасажирських автобусів, для постачання усього предмета закупівлі мають набути безпосередні контакти з виробниками пасажирських автобусів, які відповідають технічним характеристикам, вказаним у додатку №1 до тендерної документації.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 22 Закону передбачено, що замовник має право поділити предмет закупівлі на частини (лоти).
Враховуючи викладене, просимо внести до тендерної документації зміни щодо поділу предмета закупівлі на частини (лоти), а саме: лот 1 – перонні автобуси, лот 2 – пасажирські автобуси.
Це дасть можливість збільшити потенційне коло учасників закупівлі та сприятиме максимальній економії та ефективності, оскільки надасть можливість прийняти участь у закупівлі виробникам за окремими позиціями.
Крім того, в тендерній документації міститься вимога щодо надання учасником Листа/документа (в довільній формі), виданого виробником запропонованих автобусів (від головного офісу або від регіонального офісу/штаб-квартири виробника) або його офіційним представником в Україні (за наявності), що підтверджує можливість Учасника поставити запропонований Товар необхідної якості та комплектності, в потрібні строки, визначені тендерною документацією.
Дана умова є дискримінуючою, оскільки звужує коло потенційних учасників, у тому числі дискримінує учасників, які мають економічно вигідну пропозицію щодо одного виду автобусів, але не мають можливості надати пропозицію за всіма позиціями предмету закупівлі.
Просимо внести зміни до тендерної документації та усунути вказані порушення.
2. Щодо технічних вимог до перонного автобуса.
Редакція Тендерної документації:
• Потужність двигуна автобуса не менше 230 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Редакція, що пропонується:
• Потужність двигуна автобуса не менше 170 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Обґрунтування:
Перонні автобуси є спецтехнікою та їх виробляє невелика кількість підприємств у світі. Тобто конкуренція на цьому ринку є незначною. Більшість таких автобусів мають потужність двигуна, меншу за 230 к.с., тобто завищені вимоги щодо потужності двигуна суттєво обмежують конкуренцію.
Наприклад COBUS 3000 має потужність двигуна 177 к.с., МАЗ171 – 170 к.с., NEOPORT – 185 к.с.
Згідно правил дорожнього руху на території міжнародних аеропортів країн ЄС, швидкість перонних автобусів обмежена до 30 км/год., див. наприклад:
- Frankfurt Airport: https://www.fraport.com/en/misc/binaer/business-and-partner/services/guidelines-and-payment-terms/guidelines/c2-4-traffic-and-licensing-regulations/_jcr_content.file/c2-4-verkehrs--und-zulassungsregeln_ausgabe-januar-18_en.pdf
- Münich Airport: https://www.munich-airport.com/_b/0000000000000001234578bb589093b7/verkehrsregeln_eng_noe.pdf
- Heathrow Airport: https://www.heathrow.com/file_source/Heathrow/Static/PDF/HAL_Byelaws_2014.pdf
- Brussels Airport: https://www.brusselsairport.be/en/corporate/safety/airside-traffic-rules/airside-traffic-rules
Правилами здійснення господарської діяльності на території аеропорту «Бориспіль» № 01-35-16 від 11.03.2019 (https://kbp.aero/wp-content/uploads/2019/03/PRAVYLA-01-35-16-vid-11.03.2019-.pdf) передбачено наступний швидкісний режим руху наземного транспорту (в т.ч. перонних автобусів) на території аеропорту (цитуємо):
«8.2.8 Під час керування транспортним засобом у контрольованій зоні, водії повинні виконувати вимоги дорожніх знаків щодо обмеження максимальної швидкості, а у разі їх відсутності дотримуватись наступних обмежень швидкості руху:
8.2.8.1 у зонах обслуговування повітряних суден – не більше 5 км/год;
8.2.8.2 на території контрольно-технічних пунктів, автозаправних станцій, стоянок спецавтотранспорту – 10 км/год;
8.2.8.3 у зонах біля пасажирських терміналів – 15 км/год;
8.2.8.4 перон(и) та місця стоянок повітряних суден – не більше 30 км/год;
8.2.8.5 інші дороги у контрольованій зоні – 50 км/год;
8.2.8.6 площа маневрування (РД, МРД, ЗПС) – не більше 60 км/год.».
Наведені вище вимоги правил Замовника виконують автобуси зі значно меншою потужністю двигуна при тій самій пасажиромісткості та значній економії палива, що зумовлює зниження експлуатаційних витрат для Замовника.
Крім того, оскільки Замовник керується у своїй діяльності стандартами та практиками Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA) (див.: https://kbp.aero/airport/about/), звертаємо Вашу увагу на пп. 5.2 п. 5 Мобільність Розділу АНМ 950 Функціональні характеристики для пасажирського аеропортного автобусу Керівництва по обслуговуванню аеропорту Міжнародної асоціації повітряного транспорту (Airport Handling Manual - IATA), яким встановлено, що автобус такого призначення повинен бути оснащений силовим агрегатом із потужністю, достатньою для досягнення крейсерської швидкості 30 км/год. Таку вимогу виконують автобуси зі значно меншою потужністю двигуна при тій самій пасажиромісткості та значній економії палива, що зумовлює зниження експлуатаційних витрат для Замовника. Крім того, з метою забезпечення більш високого рівня безпеки пасажирів, персоналу та техніки, пп. 5.5 п. 5 Мобільність Розділу АНМ 950 Функціональні характеристики для пасажирського аеропортного автобусу Керівництва по обслуговуванню аеропорту Міжнародної асоціації повітряного транспорту (Airport Handling Manual- IATA) передбачені плавний розгін та гальмування автобусу.
3. Щодо технічних вимог до пасажирського автобуса.
3.1. Потужність двигуна
Редакція Тендерної документації:
• Потужність двигуна автобуса не менше 320 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Редакція, що пропонується:
• Потужність двигуна автобуса не менше 280 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник)
Обґрунтування:
Автобуси для перевезення пасажирів у містах як правило мають двигун з меншою потужність, ніж 320 к.с.
Вимозі «Потужність двигуна автобуса не менше 320 к.с.» відповідає автобус МАЗ203015.
Таким чином, даний пункт обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів. Крім того, застосування більш потужних двигунів збільшує витрати палива, що зумовлює більші експлуатаційні витрати для Замовника.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Зазначення певних конструктивних особливостей предмету закупівлі, які є виключними характеристиками конкретної марки автобуса конкретного виробника і виключають наявність еквіваленту, а відтак виключають участь будь-яких інших учасників, є порушенням Закону.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення даного порушення.
3.2. Довжина автобуса
Редакція ДКТ:
• Довжина не більше 12000 мм (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Редакція, що пропонується:
• Довжина не більше 12 200 мм (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Обґрунтування:
Найбільш відомі європейські виробники міських автобусів випускають свої двоосні односекційні автобуси міського типу з наступними довжинами:
-MAN LionCity 12m – 12 185 мм
-Mercedes-Benz Citaro 12m – 12 135 мм
ТОВ СП «Електронтранс» випускаються міські пасажирські автобуси А185 «Електрон» довжиною 12100 мм, які повністю відповідають діючим нормативним вимогам та сертифіковані в Україні.
Для розширення потенційного кола учасників пропонуємо встановити обмеження довжини автобуса – 12200 мм, різниця в довжині автобуса 200 мм жодним чином не вплине на експлуатаційні характеристики автобусів.
Крім того, Постановою Європейської Комісії № 1230/2012 від 12 грудня 2012 р. стосовно впровадження Постанови Європейської Комісії (ЕС) № 661/2009 Європарламенту та Ради Європи стосовно вимог затвердження відповідності стандартній вазі та габаритам автомобілів і їх трейлерів та доповнює Директиву 2007/46/EC Європарламенту та Ради Європи (O.J. L 353, 21.12.2012, P. 31) встановлені наступні вимоги (цитуємо):
«ЧАСТИНА B
Транспортні засоби категорії M2 та M3
1. Максимально дозволені розміри
1.1. Розміри не повинні перевищувати наступних значень:
1.1.1. Довжина
(a) Транспортний засіб з двома осями та з однією секцією: 13,50 м
(b) Транспортний засіб з трьома та більше осями та з однією секцією: 15,00 м
(c) Зчленований транспортний засіб: 18,75 м
1.1.2. Ширина: 2,55 м;
1.1.3. Висота: 4,00 м».
Отже, обмеження довжини двовісного односекційного пасажирського автобуса - 13,5 м.
Таким чином, встановлення обмеження довжини автобуса не більше 12000 мм є необґрунтованим та обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення даного порушення.
3.3. Об’єм паливного бака.
Редакція ДКТ:
• Об’єм паливного бака не менше 210 літрів (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Редакція, що пропонується:
• Об’єм паливного бака не менше 160 літрів (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Обґрунтування:
Для умов експлуатації, описаних в тендерній документації, а також в умовах міста не потрібен такий великий бак. По статистиці експлуатації автобусів у місті Києві денний пробіг становить 300 км за 16 годин роботи на маршруті тобто за дві зміни водіїв. 160 л. палива вистачає на пробіг 450 км при роботі в міському циклі та 570 км при перевезенні між терміналами.
Об’єм паливного бака є конструктивною особливістю конкретного транспортного засобу, який випускається певним виробником.
Діючими нормативними документами не визначено вимог до об’єму паливного баку, а тому в кожного виробника об’єм паливного бака відрізняється, зокрема, у автобусів А185 «Електрон» об’єм паливного бака - 160 л.
Об’єм паливного бака понад 210 л потрібен для автобусів зі значно більшою витратою палива, такою як у автобуса МАЗ203015.
Таким чином, дана вимога тендерної документації порушує принципи закупівель, визначені ст. 3 Закону, оскільки обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів, а також не сприяє максимальній економії та ефективності при проведенні даної закупівлі.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Зазначення певних конструктивних особливостей предмету закупівлі, які є виключними характеристиками конкретної марки автобуса конкретного виробника і виключають наявність еквіваленту, а відтак виключають участь будь-яких інших учасників, є порушенням Закону.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення даного порушення.
Розгорнути
Згорнути
1. Щодо поділу предмету закупівлі на лоти.
В предметі закупівлі об’єднано різні транспортні засоби:
1) Перонний автобус;
2) Пасажирський автобус.
Вказані транспортні засоби відносяться до різних класів. При цьому, пасажирські автобуси є досить поширеними та виробляються багатьма виробниками транспортних засобів як в Україні, так і за кордоном. В той же час, перонні автобуси є спеціалізованими транспортними засобами, які виготовляться обмеженим колом виробників, при цьому жоден вітчизняний виробник транспортних засобів не виготовляє перонні автобуси з технічними характеристиками, вказаними в додатку №1 до тендерної документації.
Таким чином, об’єднання в предметі закупівлі транспортних засобів різного призначення та з такими різними технічними характеристиками призводить до штучного обмеження кола потенційних учасників даної закупівлі та є дискримінуючою умовою, оскільки позбавляє можливості виробників пасажирських автобусів прийняти участь у процедурі закупівлі самостійно, не набуваючи безпосередніх контактів з виробниками перонних автобусів. Як наслідок, з метою постачання усього предмета закупівлі, потенційний учасник має набути безпосередні контакти з виробником перонних автобусів.
Аналогічно, виробники перонних автобусів, які не виготовляють пасажирських автобусів, для постачання усього предмета закупівлі мають набути безпосередні контакти з виробниками пасажирських автобусів, які відповідають технічним характеристикам, вказаним у додатку №1 до тендерної документації.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 22 Закону передбачено, що замовник має право поділити предмет закупівлі на частини (лоти).
Враховуючи викладене, просимо внести до тендерної документації зміни щодо поділу предмета закупівлі на частини (лоти), а саме: лот 1 – перонні автобуси, лот 2 – пасажирські автобуси.
Це дасть можливість збільшити потенційне коло учасників закупівлі та сприятиме максимальній економії та ефективності, оскільки надасть можливість прийняти участь у закупівлі виробникам за окремими позиціями.
Крім того, в тендерній документації міститься вимога щодо надання учасником Листа/документа (в довільній формі), виданого виробником запропонованих автобусів (від головного офісу або від регіонального офісу/штаб-квартири виробника) або його офіційним представником в Україні (за наявності), що підтверджує можливість Учасника поставити запропонований Товар необхідної якості та комплектності, в потрібні строки, визначені тендерною документацією.
Дана умова є дискримінуючою, оскільки звужує коло потенційних учасників, у тому числі дискримінує учасників, які мають економічно вигідну пропозицію щодо одного виду автобусів, але не мають можливості надати пропозицію за всіма позиціями предмету закупівлі.
Просимо внести зміни до тендерної документації та усунути вказані порушення.
2. Щодо технічних вимог до перонного автобуса.
Редакція Тендерної документації:
• Потужність двигуна автобуса не менше 230 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Редакція, що пропонується:
• Потужність двигуна автобуса не менше 170 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Обґрунтування:
Перонні автобуси є спецтехнікою та їх виробляє невелика кількість підприємств у світі. Тобто конкуренція на цьому ринку є незначною. Більшість таких автобусів мають потужність двигуна, меншу за 230 к.с., тобто завищені вимоги щодо потужності двигуна суттєво обмежують конкуренцію.
Наприклад COBUS 3000 має потужність двигуна 177 к.с., МАЗ171 – 170 к.с., NEOPORT – 185 к.с.
Згідно правил дорожнього руху на території міжнародних аеропортів країн ЄС, швидкість перонних автобусів обмежена до 30 км/год., див. наприклад:
- Frankfurt Airport: https://www.fraport.com/en/misc/binaer/business-and-partner/services/guidelines-and-payment-terms/guidelines/c2-4-traffic-and-licensing-regulations/_jcr_content.file/c2-4-verkehrs--und-zulassungsregeln_ausgabe-januar-18_en.pdf
- Münich Airport: https://www.munich-airport.com/_b/0000000000000001234578bb589093b7/verkehrsregeln_eng_noe.pdf
- Heathrow Airport: https://www.heathrow.com/file_source/Heathrow/Static/PDF/HAL_Byelaws_2014.pdf
- Brussels Airport: https://www.brusselsairport.be/en/corporate/safety/airside-traffic-rules/airside-traffic-rules
Правилами здійснення господарської діяльності на території аеропорту «Бориспіль» № 01-35-16 від 11.03.2019 (https://kbp.aero/wp-content/uploads/2019/03/PRAVYLA-01-35-16-vid-11.03.2019-.pdf) передбачено наступний швидкісний режим руху наземного транспорту (в т.ч. перонних автобусів) на території аеропорту (цитуємо):
«8.2.8 Під час керування транспортним засобом у контрольованій зоні, водії повинні виконувати вимоги дорожніх знаків щодо обмеження максимальної швидкості, а у разі їх відсутності дотримуватись наступних обмежень швидкості руху:
8.2.8.1 у зонах обслуговування повітряних суден – не більше 5 км/год;
8.2.8.2 на території контрольно-технічних пунктів, автозаправних станцій, стоянок спецавтотранспорту – 10 км/год;
8.2.8.3 у зонах біля пасажирських терміналів – 15 км/год;
8.2.8.4 перон(и) та місця стоянок повітряних суден – не більше 30 км/год;
8.2.8.5 інші дороги у контрольованій зоні – 50 км/год;
8.2.8.6 площа маневрування (РД, МРД, ЗПС) – не більше 60 км/год.».
Наведені вище вимоги правил Замовника виконують автобуси зі значно меншою потужністю двигуна при тій самій пасажиромісткості та значній економії палива, що зумовлює зниження експлуатаційних витрат для Замовника.
Крім того, оскільки Замовник керується у своїй діяльності стандартами та практиками Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA) (див.: https://kbp.aero/airport/about/), звертаємо Вашу увагу на пп. 5.2 п. 5 Мобільність Розділу АНМ 950 Функціональні характеристики для пасажирського аеропортного автобусу Керівництва по обслуговуванню аеропорту Міжнародної асоціації повітряного транспорту (Airport Handling Manual - IATA), яким встановлено, що автобус такого призначення повинен бути оснащений силовим агрегатом із потужністю, достатньою для досягнення крейсерської швидкості 30 км/год. Таку вимогу виконують автобуси зі значно меншою потужністю двигуна при тій самій пасажиромісткості та значній економії палива, що зумовлює зниження експлуатаційних витрат для Замовника. Крім того, з метою забезпечення більш високого рівня безпеки пасажирів, персоналу та техніки, пп. 5.5 п. 5 Мобільність Розділу АНМ 950 Функціональні характеристики для пасажирського аеропортного автобусу Керівництва по обслуговуванню аеропорту Міжнародної асоціації повітряного транспорту (Airport Handling Manual- IATA) передбачені плавний розгін та гальмування автобусу.
3. Щодо технічних вимог до пасажирського автобуса.
3.1. Потужність двигуна
Редакція Тендерної документації:
• Потужність двигуна автобуса не менше 320 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Редакція, що пропонується:
• Потужність двигуна автобуса не менше 280 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник)
Обґрунтування:
Автобуси для перевезення пасажирів у містах як правило мають двигун з меншою потужність, ніж 320 к.с.
Вимозі «Потужність двигуна автобуса не менше 320 к.с.» відповідає автобус МАЗ203015.
Таким чином, даний пункт обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів. Крім того, застосування більш потужних двигунів збільшує витрати палива, що зумовлює більші експлуатаційні витрати для Замовника.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Зазначення певних конструктивних особливостей предмету закупівлі, які є виключними характеристиками конкретної марки автобуса конкретного виробника і виключають наявність еквіваленту, а відтак виключають участь будь-яких інших учасників, є порушенням Закону.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення даного порушення.
3.2. Довжина автобуса
Редакція ДКТ:
• Довжина не більше 12000 мм (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Редакція, що пропонується:
• Довжина не більше 12 200 мм (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Обґрунтування:
Найбільш відомі європейські виробники міських автобусів випускають свої двоосні односекційні автобуси міського типу з наступними довжинами:
-MAN LionCity 12m – 12 185 мм
-Mercedes-Benz Citaro 12m – 12 135 мм
ТОВ СП «Електронтранс» випускаються міські пасажирські автобуси А185 «Електрон» довжиною 12100 мм, які повністю відповідають діючим нормативним вимогам та сертифіковані в Україні.
Для розширення потенційного кола учасників пропонуємо встановити обмеження довжини автобуса – 12200 мм, різниця в довжині автобуса 200 мм жодним чином не вплине на експлуатаційні характеристики автобусів.
Крім того, Постановою Європейської Комісії № 1230/2012 від 12 грудня 2012 р. стосовно впровадження Постанови Європейської Комісії (ЕС) № 661/2009 Європарламенту та Ради Європи стосовно вимог затвердження відповідності стандартній вазі та габаритам автомобілів і їх трейлерів та доповнює Директиву 2007/46/EC Європарламенту та Ради Європи (O.J. L 353, 21.12.2012, P. 31) встановлені наступні вимоги (цитуємо):
«ЧАСТИНА B
Транспортні засоби категорії M2 та M3
1. Максимально дозволені розміри
1.1. Розміри не повинні перевищувати наступних значень:
1.1.1. Довжина
(a) Транспортний засіб з двома осями та з однією секцією: 13,50 м
(b) Транспортний засіб з трьома та більше осями та з однією секцією: 15,00 м
(c) Зчленований транспортний засіб: 18,75 м
1.1.2. Ширина: 2,55 м;
1.1.3. Висота: 4,00 м».
Отже, обмеження довжини двовісного односекційного пасажирського автобуса - 13,5 м.
Таким чином, встановлення обмеження довжини автобуса не більше 12000 мм є необґрунтованим та обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення даного порушення.
3.3. Об’єм паливного бака.
Редакція ДКТ:
• Об’єм паливного бака не менше 210 літрів (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Редакція, що пропонується:
• Об’єм паливного бака не менше 160 літрів (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Обґрунтування:
Для умов експлуатації, описаних в тендерній документації, а також в умовах міста не потрібен такий великий бак. По статистиці експлуатації автобусів у місті Києві денний пробіг становить 300 км за 16 годин роботи на маршруті тобто за дві зміни водіїв. 160 л. палива вистачає на пробіг 450 км при роботі в міському циклі та 570 км при перевезенні між терміналами.
Об’єм паливного бака є конструктивною особливістю конкретного транспортного засобу, який випускається певним виробником.
Діючими нормативними документами не визначено вимог до об’єму паливного баку, а тому в кожного виробника об’єм паливного бака відрізняється, зокрема, у автобусів А185 «Електрон» об’єм паливного бака - 160 л.
Об’єм паливного бака понад 210 л потрібен для автобусів зі значно більшою витратою палива, такою як у автобуса МАЗ203015.
Таким чином, дана вимога тендерної документації порушує принципи закупівель, визначені ст. 3 Закону, оскільки обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів, а також не сприяє максимальній економії та ефективності при проведенні даної закупівлі.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Зазначення певних конструктивних особливостей предмету закупівлі, які є виключними характеристиками конкретної марки автобуса конкретного виробника і виключають наявність еквіваленту, а відтак виключають участь будь-яких інших учасників, є порушенням Закону.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення даного порушення.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
21 серпня 2019 15:16
Відповідь на вимогу детально наведено в прикріпленому документі (додається).
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2019-07-25-000815-b.b2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТРОНТРАНС", Код ЄДРПОУ:37965405
Дата подання: 21 серпня 2019 16:59
Дата подання: 21 серпня 2019 16:59
Скарга в порядку ст.18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Державним підприємством «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» 25.07.2019 р. оголошено відкриті торги на закупівлю «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» (Автобуси для перевезення пасажирів)» (код ДК 021:2015 - 34120000-4) (номер оголошення - UA-2019-07-25-000815-b).
Вимоги тендерної документації Замовника від 14.08.2019 №15-03-414, затвердженої рішенням тендерного комітету Замовника, оформленим протоколом засідання тендерного комітету від 14.08.2019 р. № 15-01-55, містять незаконні та дискримінаційні умови, які порушують принципи здійснення закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також порушують ст. 22 Закону, якою визначено вимоги до тендерної документації.
1. Щодо предмету закупівлі.
В предметі закупівлі Замовником об’єднано різні транспортні засоби:
1) Перонний автобус;
2) Пасажирський автобус.
Вказані транспортні засоби відносяться до різних класів. При цьому, пасажирські автобуси є досить поширеними та виробляються багатьма виробниками транспортних засобів як в Україні, так і за кордоном. В той же час, перонні автобуси є спеціалізованими транспортними засобами, які виготовляться обмеженим колом виробників, при цьому жоден вітчизняний виробник транспортних засобів не виготовляє перонні автобуси з технічними характеристиками, вказаними в додатку №1 до тендерної документації.
Таким чином, об’єднання в предметі закупівлі транспортних засобів різного призначення та з такими різними технічними характеристиками призводить до штучного обмеження кола потенційних учасників даної закупівлі та є дискримінуючою умовою, оскільки позбавляє можливості виробників пасажирських автобусів прийняти участь у процедурі закупівлі самостійно, не набуваючи безпосередніх контактів з виробниками перонних автобусів. Як наслідок, з метою постачання усього предмета закупівлі, потенційний учасник має набути безпосередні контакти з виробником перонних автобусів.
Аналогічно, виробники перонних автобусів, які не виготовляють пасажирських автобусів, для постачання усього предмета закупівлі мають набути безпосередні контакти з виробниками пасажирських автобусів, які відповідають технічним характеристикам, вказаним у додатку №1 до тендерної документації.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 22 Закону передбачено, що замовник має право поділити предмет закупівлі на частини (лоти).
Відповідно до п. 1 розділу ІІ. Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 р № 454 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 448/28578) передбачено, що замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Таким чином, Замовник не скористався наданим йому правом поділити предмет закупівлі на лоти та об’єднав в предметі закупівлі різні транспортні засоби, що призвело до дискримінації потенційних учасників закупівлі.
Крім того, в тендерній документації (пункт 5 додатка 2 до тендерної документації) міститься вимога щодо надання учасником листа/документа (в довільній формі), виданого виробником запропонованих автобусів (від головного офісу), що підтверджує можливість Учасника поставити запропонований Товар необхідної якості та комплектності, в потрібні строки, визначені тендерною документацією.
Дана умова є також дискримінуючою, оскільки звужує коло потенційних учасників, у тому числі дискримінує учасників, які мають економічно вигідну пропозицію щодо одного виду автобусів, але не мають можливості надати пропозицію за всіма позиціями предмету закупівлі.
Поділ Замовником предмета закупівлі на лоти дасть можливість збільшити потенційне коло учасників закупівлі та сприятиме максимальній економії та ефективності, оскільки надасть можливість прийняти участь у закупівлі виробникам різних транспортних засобів за окремими позиціями.
2. Щодо технічних вимог до перонного автобуса.
Вимога Тендерної документації:
• Потужність двигуна автобуса не менше 230 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Вказана вимога Замовника є дискримінуючою та суттєво обмежує конкуренцію, з огляду на наступне.
Перонні автобуси є спецтехнікою та їх виробляє невелика кількість підприємств у світі. Тобто конкуренція на цьому ринку є незначною. Більшість таких автобусів мають потужність двигуна, меншу за 230 к.с., тобто завищені вимоги щодо потужності двигуна суттєво обмежують конкуренцію.
Наприклад COBUS 3000 має потужність двигуна 177 к.с., МАЗ171 – 170 к.с., NEOPORT – 185 к.с.
Згідно правил дорожнього руху на території міжнародних аеропортів країн ЄС, швидкість перонних автобусів обмежена до 30 км/год., див. наприклад:
- Frankfurt Airport: https://www.fraport.com/en/misc/binaer/business-and-partner/services/guidelines-and-payment-terms/guidelines/c2-4-traffic-and-licensing-regulations/_jcr_content.file/c2-4-verkehrs--und-zulassungsregeln_ausgabe-januar-18_en.pdf
- Münich Airport: https://www.munich-airport.com/_b/0000000000000001234578bb589093b7/verkehrsregeln_eng_noe.pdf
- Heathrow Airport: https://www.heathrow.com/file_source/Heathrow/Static/PDF/HAL_Byelaws_2014.pdf
- Brussels Airport: https://www.brusselsairport.be/en/corporate/safety/airside-traffic-rules/airside-traffic-rules
Правилами здійснення господарської діяльності на території аеропорту «Бориспіль» № 01-35-16 від 11.03.2019 (https://kbp.aero/wp-content/uploads/2019/03/PRAVYLA-01-35-16-vid-11.03.2019-.pdf) передбачено наступний швидкісний режим руху наземного транспорту (в т.ч. перонних автобусів) на території аеропорту (цитуємо):
«8.2.8 Під час керування транспортним засобом у контрольованій зоні, водії повинні виконувати вимоги дорожніх знаків щодо обмеження максимальної швидкості, а у разі їх відсутності дотримуватись наступних обмежень швидкості руху:
8.2.8.1 у зонах обслуговування повітряних суден – не більше 5 км/год;
8.2.8.2 на території контрольно-технічних пунктів, автозаправних станцій, стоянок спецавтотранспорту – 10 км/год;
8.2.8.3 у зонах біля пасажирських терміналів – 15 км/год;
8.2.8.4 перон(и) та місця стоянок повітряних суден – не більше 30 км/год;
8.2.8.5 інші дороги у контрольованій зоні – 50 км/год;
8.2.8.6 площа маневрування (РД, МРД, ЗПС) – не більше 60 км/год.».
Наведені вище вимоги правил Замовника виконують автобуси зі значно меншою потужністю двигуна при тій самій пасажиромісткості та значній економії палива, що зумовлює зниження експлуатаційних витрат для Замовника.
Крім того, оскільки Замовник керується у своїй діяльності стандартами та практиками Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA) (див.: https://kbp.aero/airport/about/), звертаємо Вашу увагу на пп. 5.2 п. 5 Мобільність Розділу АНМ 950 Функціональні характеристики для пасажирського аеропортного автобусу Керівництва по обслуговуванню аеропорту Міжнародної асоціації повітряного транспорту (Airport Handling Manual - IATA), яким встановлено, що автобус такого призначення повинен бути оснащений силовим агрегатом із потужністю, достатньою для досягнення крейсерської швидкості 30 км/год. Таку вимогу виконують автобуси зі значно меншою потужністю двигуна при тій самій пасажиромісткості та значній економії палива, що зумовлює зниження експлуатаційних витрат для Замовника. Крім того, з метою забезпечення більш високого рівня безпеки пасажирів, персоналу та техніки, пп. 5.5 п. 5 Мобільність Розділу АНМ 950 Функціональні характеристики для пасажирського аеропортного автобусу Керівництва по обслуговуванню аеропорту Міжнародної асоціації повітряного транспорту (Airport Handling Manual- IATA) передбачені плавний розгін та гальмування автобусу.
3. Щодо технічних вимог до пасажирського автобуса.
3.1. Потужність двигуна
Вимога Тендерної документації:
• Потужність двигуна автобуса не менше 320 к.с. (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Вказана вимога Замовника є дискримінуючою та суттєво обмежує конкуренцію, з огляду на наступне.
Автобуси для перевезення пасажирів у містах як правило мають двигун з меншою потужність, ніж 320 к.с.
Вимозі «Потужність двигуна автобуса не менше 320 к.с.» відповідає автобус МАЗ203015.
Таким чином, даний пункт обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів. Крім того, застосування більш потужних двигунів збільшує витрати палива, що зумовлює більші експлуатаційні витрати для Замовника.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Зазначення певних конструктивних особливостей предмету закупівлі, які є виключними характеристиками конкретної марки автобуса конкретного виробника і виключають наявність еквіваленту, а відтак виключають участь будь-яких інших учасників, є порушенням Закону.
3.2. Довжина автобуса
Вимога Тендерної документації:
• Довжина не більше 12000 мм (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Вказана вимога Замовника є дискримінуючою та суттєво обмежує конкуренцію, з огляду на наступне.
Найбільш відомі європейські виробники міських автобусів випускають свої двоосні односекційні автобуси міського типу з наступними довжинами:
-MAN LionCity 12m – 12 185 мм
-Mercedes-Benz Citaro 12m – 12 135 мм.
ТОВ СП «Електронтранс» випускаються міські пасажирські автобуси А185 «Електрон» довжиною 12100 мм, які повністю відповідають діючим нормативним вимогам та сертифіковані в Україні.
Крім того, Постановою Європейської Комісії № 1230/2012 від 12 грудня 2012 р. стосовно впровадження Постанови Європейської Комісії (ЕС) № 661/2009 Європарламенту та Ради Європи стосовно вимог затвердження відповідності стандартній вазі та габаритам автомобілів і їх трейлерів та доповнює Директиву 2007/46/EC Європарламенту та Ради Європи (O.J. L 353, 21.12.2012, P. 31) встановлені наступні вимоги (цитуємо):
«ЧАСТИНА B
Транспортні засоби категорії M2 та M3
1. Максимально дозволені розміри
1.1. Розміри не повинні перевищувати наступних значень:
1.1.1. Довжина
(a) Транспортний засіб з двома осями та з однією секцією: 13,50 м
(b) Транспортний засіб з трьома та більше осями та з однією секцією: 15,00 м
(c) Зчленований транспортний засіб: 18,75 м
1.1.2. Ширина: 2,55 м;
1.1.3. Висота: 4,00 м».
Таким чином, нормативне обмеження довжини двовісного односекційного пасажирського автобуса - 13,5 м.
Отже, обмеження довжини автобуса величиною у 12000 мм є незаконним, значно обмежує потенційне коло учасників. Для розширення потенційного кола учасників та забезпечення максимальної ефективності та економії необхідно встановити обмеження довжини автобуса хоча б на рівні 12200 мм, різниця в довжині автобуса 200 мм жодним чином не вплине на експлуатаційні характеристики автобусів.
3.3. Об’єм паливного бака.
Вимога Тендерної документації:
• Об’єм паливного бака не менше 210 літрів (в тендерній пропозиції (технічній частині) вказати конкретний показник).
Вказана вимога Замовника є дискримінуючою та суттєво обмежує конкуренцію, з огляду на наступне.
Для умов експлуатації, описаних в тендерній документації, а також в умовах міста не потрібен такий великий бак. По статистиці експлуатації автобусів у місті Києві денний пробіг становить 300 км за 16 годин роботи на маршруті тобто за дві зміни водіїв. 160 л. палива вистачає на пробіг 450 км при роботі в міському циклі та 570 км при перевезенні між терміналами.
Об’єм паливного бака є конструктивною особливістю конкретного транспортного засобу, який випускається певним виробником.
Діючими нормативними документами не визначено вимог до об’єму паливного баку, а тому в кожного виробника об’єм паливного бака відрізняється, зокрема, у автобусів А185 «Електрон» об’єм паливного бака - 160 л.
Об’єм паливного бака понад 210 л потрібен для автобусів зі значно більшою витратою палива, такою як у автобуса МАЗ203015.
Таким чином, дана вимога тендерної документації порушує принципи закупівель, визначені ст. 3 Закону, оскільки обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів, а також не сприяє максимальній економії та ефективності при проведенні даної закупівлі.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Зазначення певних конструктивних особливостей предмету закупівлі, які є виключними характеристиками конкретної марки автобуса конкретного виробника і виключають наявність еквіваленту, а відтак виключають участь будь-яких інших учасників, є порушенням Закону.
Пунктом 1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з пунктом 1 ст. 5 Закону, вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Відповідно до пункту 3 ст.5 цього ж Закону передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, встановлення Замовником в тендерній документації дискримінаційних вимог спрямоване на звуження кола учасників процедури закупівлі, що заборонено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статтею 1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що органом оскарження є Антимонопольний комітет України в особі постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Колегія).
Відповідно до Закону України «Про Антимонопольний комітет України» Антимонопольний комітет України здійснює свою діяльність на принципах законності, гласності та захисту конкуренції на засадах рівності (ст. 4 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»), задля забезпечення формування та реалізації конкуренції на ринку (ст. 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»).
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 27 серпня 2019 13:35
рішення від 23.08.2019 № 11748 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 27 серпня 2019 13:35
Інформація про перенесення розгляду Скарги від 21.08.2019 №UA-2019-07-25-000815-b.pdf
Дата публікації: 09 вересня 2019 22:26
Інформація про перенесення розгляду Скарги від 21.08.2019 №UA-2019-07-25-000815-b .pdf
Дата публікації: 12 вересня 2019 09:52
Інформація про резолютивну частину рішення від 12.09.2019 №12869 .pdf
Дата публікації: 13 вересня 2019 21:45
Рішення від 12.09.2019 №12869.pdf
Дата публікації: 17 вересня 2019 20:56
Коментар замовника щодо усунення порушення: На підставІ рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.09.2019 №12869-р/пк-пз щодо розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» від 21.08.2019 № UA-2019-07-25-000815-b.b2 по процедурі закупівлі «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» (Автобуси для перевезення пасажирів)» (код ДК 021:2015 - 34120000-4) внесені відповідні зміни до Тендерної документації та оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу.
Дата виконання рішення замовником: 20 вересня 2019 14:41
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Дата публікації
: 17 жовтня 2019
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО " МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ "БОРИСПІЛЬ" |
Код ЄДРПОУ: | 20572069 |
Місцезнаходження: | 08300, Україна, Київська обл., с. Гора, Бориспільський район, ВУЛИЦЯ БОРИСПІЛЬ-7 |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ТОВ "НПО НТ "БУДШЛЯХМАШ" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АЛЬФАТЕКС" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 жовтня 2019 12:28
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "НПО НТ "БУДШЛЯХМАШ" |
103 335 000,00
UAH з ПДВ
|
103 185 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АЛЬФАТЕКС" |
103 345 000,00
UAH з ПДВ
|
103 195 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "НПО НТ "БУДШЛЯХМАШ" #34049688 |
Переможець |
103 185 000,00
UAH з ПДВ
|
25 жовтня 2019 13:43
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
31 грудня 2020 11:08
|
Електронний підпис | укладений |
07 листопада 2019 15:57
|
35.1-14_2.4-6.pdf | укладений |
07 листопада 2019 15:56
|