Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги незалежного аудиту Державного концерну "Укроборонпром" та його підприємств із залученням міжнародних експертів.
Services of independent audit of the State Concern "Ukroboronprom" and its enterprises with involvement of international experts.
Очікувана вартість
32 500 000,00 UAH
UA-2019-07-22-002557-b 759cafddf209434192496ca8ae381780
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Качаненко Костянтин Володимирович

+380445862480 KONSTIANTYN.KACHANENKO@UKROBORONPROM.COM

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: УОП ГП Державний концерн "Укроборонпром"
Код ЄДРПОУ: 37854297
Місцезнаходження: 04119, Україна , Київська обл., Київ, КИЕВ, вул. Дегтярівська 36
Контактна особа: Качаненко Костянтин Володимирович
+380445862480
KONSTIANTYN.KACHANENKO@UKROBORONPROM.COM
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання
Official name: The State Concern "Ukroboronprom"
National ID: 37854297
Contact point: Kachanenko Kostiantyn
+380445862480
KONSTIANTYN.KACHANENKO@UKROBORONPROM.COM

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 22 липня 2019 17:22
Звернення за роз’ясненнями: до 17 серпня 2019 23:59
Оскарження умов закупівлі: до 23 серпня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 27 серпня 2019 23:59
Початок аукціону: 05 вересня 2019 11:01
Очікувана вартість: 32 500 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 325 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00%
Publication date: 22 липня 2019 17:22
Enquiries until: 17 серпня 2019 23:59
Complaints submission until: до 23 серпня 2019 00:00
Time limit for receipt of tenders: 27 серпня 2019 23:59

Information

Estimated total value: 32 500 000 UAH including VAT
Minimal lowering step: 325 000 UAH
Minimal lowering step, %: 1,00 %

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79210000-9: Бухгалтерські та аудиторські послуги


Scope of the procurement
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 посл.
Послуги незалежного аудиту Державного концерну "Укроборонпром" та його підприємств із залученням міжнародних експертів.
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги

Services of independent audit of the State Concern "Ukroboronprom" and its enterprises with involvement of international experts.
CPV: 79210000-9
Період постачання: по 17 квітня 2021

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Iнша подія Щодо зазначеного у п. 1.1.1-1.1.2 Договору — у строк до 15.03.2020, але не раніше затвердження Сторонами календарного графіка надання відповідної частини Послуг. Аванс 150 Календарні 40
Iнша подія Щодо зазначеного у п. 1.1.1-1.1.2 Договору — протягом 5 банківських днів з дати підписання Сторонами акта надання відповідної частини Послуг та не раніше за дату реєстрації Виконавцем відповідної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних; а щодо зазначеного у п. 1.1.3 Договору — 100% післяплата протягом 5 банківських днів з дати підписання Сторонами акта надання відповідної частини Послуг та не раніше за дату реєстрації Виконавцем податкової відповідної накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пiсляоплата 5 Банківські 60

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
20 серпня 2019 10:08
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
20 серпня 2019 10:08
UOP_Dohovir_Audyt_20190819_Zakr dani.pdf
20 серпня 2019 10:08
UOP_Perelik zmin_TD_Audyt_20190819.docx
20 серпня 2019 10:08
UOP_Dohovir_Audyt_20190819_Chystovyk.docx
14 серпня 2019 18:01
UOP_TD_Audyt_20190814_Zakr dani.pdf
14 серпня 2019 18:01
UOP_TD_Audyt_20190814_Chystovyk.docx
20 серпня 2019 10:08
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
14 серпня 2019 18:09
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
02 серпня 2019 17:53
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
22 липня 2019 17:23
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
22 липня 2019 17:19
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
20 серпня 2019 10:08
UOP_Dohovir_Audyt_20190819_Zakr dani.pdf
14 серпня 2019 18:01
UOP_Dohovir_Audyt_20190814_Zakr dani.pdf
20 серпня 2019 10:08
UOP_Perelik zmin_TD_Audyt_20190819.docx
14 серпня 2019 18:01
UOP_Perelik zmin_TD_Audyt_20190814.docx
20 серпня 2019 10:08
UOP_Dohovir_Audyt_20190819_Chystovyk.docx
14 серпня 2019 18:01
UOP_Dohovir_Audyt_20190814_Chystovyk.docx
22 липня 2019 17:19
UOP_Dohovir_Audyt_20190722.docx
14 серпня 2019 18:01
UOP_TD_Audyt_20190814_Zakr dani.pdf
14 серпня 2019 18:01
UOP_TD_Audyt_20190814_Chystovyk.docx
22 липня 2019 17:19
UOP_TD_Audyt_20190722.docx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Щодо перекладу документів, складених російською мовою
Дата подання: 08 серпня 2019 15:46
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:09
Просимо доповнити умови тендерної документації уточненням, що стосовно поданих у складі тендерної пропозиції документів, які, відповідно до діючого на час затвердження їх форм законодавства та відповідних бланків, були складені російською мовою (наприклад, копії трудових книжок), переклад на українську не вимагається.
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо предмету договору
Дата подання: 08 серпня 2019 15:47
Дата відповіді: 13 серпня 2019 15:04
Надання консультаційної допомоги не може супроводжувати процес аудиту. Видалити п.1.1.2 договору. У зв’язку з цим також слід видалити посилання на послуги, передбачені п.1.1.2 початкового проекту договору, з інших положень договору (п.3.1.3, 3.2.3, п.п.3 п.1.4, 1.5, 4.3.9, 4.4.5).
Відповідь: Будуть внесені зміни до відповідних пунктів договору.
Щодо предмету договору
Дата подання: 08 серпня 2019 15:48
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:12
Цілі аудиту, а також деякі інші положення договору сформульовано виходячи із застарілої термінології МСА. Було б доцільним переглянути договір з урахуванням актуальної термінології Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та перекладу МСА в останній редакції, розміщеній на сайті Аудиторської палати України. Викласти п.1.2 договору у наступній редакції: «1.2. Цілями аудиту є: отримання обґрунтованої впевненості у тому, що фінансова звітність у цілому не містить суттєвого викривлення внаслідок шахрайства або помилки, а також висловлення думки про те, чи фінансова звітність відображає достовірно в усіх суттєвих аспектах фінансовий стан, фінансові результати і грошові потоки Замовника відповідно до МСФЗ. Обґрунтована впевненість є високим рівнем впевненості, але вона не гарантує, що аудит, виконаний у відповідності до МСА, завжди виявить суттєве викривлення, якщо воно існує. Викривлення можуть бути наслідком шахрайства або помилки і вони вважаються суттєвими, якщо, взяті окремо або в сукупності, вони очікувано впливатимуть на економічні рішення користувачів, прийняті на основі цієї фінансової звітності.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пропозиція врахована. Пункт 1.2 договору буде викладено в новій редакції, відповідно до МСА 200 пункт 11.
Щодо предмету договору
Дата подання: 08 серпня 2019 15:48
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:13
Видалити п.1.3, оскільки він дублює положення п.1.1 договору.
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо предмету договору
Дата подання: 08 серпня 2019 15:49
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:18
Складання фінансової звітності та її надання аудитору відноситься до компетенції управлінського персоналу. Оскільки аудитор проводить аудит фінансової звітності, що підготовлена та надана замовником, то з переліку результатів послуг необхідно видалити п.п.2 п.1.4. Подібним чином з тексту потрібно видалити всі інші положення, що передбачають надання фінансової звітності аудитором (наприклад, відповідні положення п.1.5, 4.3.9). Підпункт 2 пункту 1.4 договору видалити.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Ці пункти поточної редакції договору стосуються не підготовки виконавцем звітності (зрозуміло, що саму звітність готує замовник, і ніхто не намагається на виконавця покласти обов’язок з підготовки звітності), а стосуються надання виконавцем звітності, яка була вже підготовлена замовником, але з пропозиціями коригувань до неї. Тобто, пункт стосується не надання виконавцем звітності, а лише запропонованих коригувань до неї за результатами аудиту. Укроборонпром потребує реальних результатів від надання послуг для належного виконання рішення РНБОУ від 06.03.2019 та задоволення суспільних вимог.
Щодо предмету договору
Дата подання: 08 серпня 2019 16:54
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:21
Викласти п.1.5 договору у наступній редакції: «1.5. Аудиторські висновки надаються Виконавцем за адресою Замовника українською та англійською мовами. Аудиторські висновки викладаються у формі звіту незалежного аудитора відповідно до вимог МСА.»
Відповідь: Замовник потребує отримання від виконавця звітності з запропонованими ним коригуваннями, а також отримання рекомендацій. Виключення положень про надання коригувань до звітності та рекомендацій замовнику зменшить результат від послуг, що не сприятиме належному виконанню рішення РНБОУ від 06.03.2019 та задоволення суспільних вимог.
Щодо предмету договору
Дата подання: 08 серпня 2019 16:54
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:22
У зв’язку з введенням в дію Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» достатньо вказати в п.1.6 посилання на МСА, оскільки МСА включає всі актуальні положення, що застосовуються до аудитора, в тому числі щодо системи контролю якості аудиторських послуг. Викласти п.1.6 договору у наступній редакції: «1.6. Виконавець зобов’язаний дотримуватися вимог, які визначаються Законом України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" та МСА. МСА вимагають, щоб Виконавець був незалежним та виконував інші обов’язки з етики, які є застосовними до аудиту.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо предмету договору
Дата подання: 08 серпня 2019 16:55
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:25
Специфіка аудиту полягає в тому, що аудитор висловлює незалежну думку, в той час як будь-які зауваження замовника можуть розцінюватись як загроза незалежності аудитора. Крім того, наперед визначений строк, що становить 3 робочих дні в залежності від обставин може бути недостатнім. Згідно із визначенням поняття незалежності аудитора, фундаментального принципу аудиторської діяльності, незалежність в тому числі вимагає незалежності думки, тобто такої спрямованості думок, яка дає можливість надати висновок без будь-якого впливу, що може ставити під загрозу професійне судження, та дозволяє діяти чесно з об’єктивністю та професійним скептицизмом (п.290.8 Кодексу етики професійних бухгалтерів Міжнародної федерації бухгалтерів). Викласти п.1.14 договору в наступній редакції: «1.14. За відсутності будь-яких зауважень до оформлення акту наданих послуг та звіту за відповідним етапом, Замовник не пізніше 10 (десяти) календарних днів з дати отримання відповідного комплекту документів, визначеного у п. 1.4 Договору, підписує відповідний акт та надає другий оригінальний примірник Виконавцю. У випадку наявності у Замовника будь-яких зауважень до акту наданих послуг (неналежного оформлення: відсутність підписів, виявлення помилок у зазначеній вартості послуг), а також у разі невідповідності звіту вимогам застосовних стандартів, він відмовляється від підписання відповідного акту та направляє Виконавцю письмову мотивовану відмову із переліком недоліків (зауважень) до акту наданих послуг та відповідного звіту із пропозицією строку їх усунення. Виконавець усуває зазначені недоліки своїми силами, за свій рахунок у строки, узгоджені з Замовником.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пропозиція спрямована на врегулювання питання підписання актів наданих послуг, а не врегулювання питання прийняття звіту замовником. Умови підписання сторонами актів вже визначені в поточній редакції проєкту договору. Крім того, замовник зобов'язаний виконувати вимоги законодавства і МСА щодо незалежності незважаючи на те, чи будуть відповідні положення продубльовані у договорів.
Щодо предмету договору
Дата подання: 08 серпня 2019 16:56
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:29
На виконання вимог МСА 210 «Узгодження умов завдань з аудиту» доповнити договір пунктами 1.1.16-1.1.17 наступного змісту: «1.1.6. Можуть існувати обставини, за яких аудиторський висновок може відрізнятися від очікуваної форми і змісту. 1.1.17. В рамках проведення аудиту відповідно до МСА Виконавець використовує професійні судження та скептицизм протягом усього завдання з аудиту. Також Виконавець ідентифікує та оцінює ризики суттєвого викривлення фінансової звітності внаслідок шахрайства чи помилки, а також планує та проводить аудиторські процедури таким чином, щоб отримати аудиторські докази, які є достатніми та прийнятними для використання їх як основи для думки Виконавця. Процесу проведення аудиту властиві невід’ємні обмеження, які, зокрема, включають використання суджень, вибіркове тестування даних, а також імовірність того, що змова, фальсифікації даних, навмисне не розкриття інформації, надання недостовірних даних, нехтування заходами внутрішнього контролю може перешкоджати виявленню суттєвих викривлень, шахрайства, або недотримання вимог законодавчих або нормативних актів. Відповідно, існує певний ризик того, що суттєве викривлення фінансової звітності може залишитися невиявленим. Крім того, аудит не призначений для виявлення шахрайства або викривлення, що не є суттєвими для фінансової звітності. У рамках проведення аудиту Виконавець також: - Винятково з метою планування аудиту й визначення характеру, строків і обсягу аудиторських процедур розгляне систему внутрішнього контролю Замовника за складанням фінансової звітності. Такий розгляд не буде достатнім для того, щоб надати Виконавцю можливість висловити думку щодо ефективності системи внутрішнього контролю або виявлення всіх значних недоліків. - Дійде висновку щодо прийнятності використання управлінським персоналом припущення про безперервність діяльності як основи для бухгалтерського обліку, та, на основі отриманих аудиторських доказах, зробить висновок, чи існує суттєва невизначеність щодо подій або умов, що може поставити під значний сумнів здатність Замовника продовжувати свою діяльність на безперервній основі. - Оцінить загальне подання, структуру та зміст фінансової звітності, включно з розкриттями інформації, а також те, чи показує фінансова звітність операції та події, що покладені в основу її складання, так, щоб досягти достовірного подання. - Отримає достатні й належні аудиторські докази про фінансову інформацію та господарську діяльність підприємств групи Замовника, щоб висловити думку про фінансову звітність. Виконавець відповідає за координацію, нагляд та виконання аудиту групи Замовника. Виключно Виконавець є відповідальним за аудиторську думку. У відповідності до МСА, Виконавець доведе до відома тих, кого наділено найвищими повноваженнями, як вони визначені у МСА 260 (надалі – «ті, кого наділено найвищими повноваженнями») окремі питання, пов'язані із проведенням аудиту і його результатами. У число таких питань можуть входити такі: - передбачені МСА відповідальність Виконавця за формування й висловлення думки стосовно фінансової звітності, складеної управлінським персоналом під наглядом тих, кого наділено найвищими повноваженнями, із зазначенням того, що проведений аудит не звільняє управлінський персонал й тих, кого наділено найвищими повноваженнями, від покладеної на них відповідальності; - опис запланованого обсягу аудиторських процедур і строків проведення аудиторської перевірки у тому числі значних ризиків, виявлених Виконавцем та видів робіт, що підлягають виконанню стосовно фінансової звітності підприємств у складі групи Замовника, як вона визначена в Таблиці 1. Перелік Підприємств, а також характеру запланованої участі аудиторської команди, що проводить аудит на рівні групи, в аудиторській перевірці фінансової звітності істотних підприємств у складі групи Замовника, що проводиться аудиторами цих організацій; - значущі результати аудиту. Значущі результати аудиту включають: (1) думку Виконавця щодо значущих якісних аспектів застосовуваних Замовником практик бухгалтерського обліку, включаючи облікові політики, облікові оцінки і розкриття інформації у фінансовій звітності; (2) значні труднощі, якщо вони мали місце, які виникли під час аудиту; (3) невідкориговані викривлення, за винятком незначних, на погляд Виконавця; (4) розбіжності в думках з управлінським персоналом Замовника (якщо такі мали місце), незалежно від того, чи вдалося їх врегулювати задовільним чином; а також (5) інші питання, що виникли під час аудиту, та за професійним судженням Виконавця, є значущими й доречними для тих, кого наділено найвищими повноваженнями, стосовно нагляду за процесом фінансового звітування, включаючи значні питання стосовно афілійованих осіб Замовника; - письмові запевнення управлінського персоналу та суттєві питання (якщо такі мали місце), що виникли під час аудиту і які були предметом письмового або усного обговорення з управлінським персоналом. Коли Виконавцю стане відомо про виявлене або підозрюване недотримання законодавчих і нормативних актів, включаючи випадки шахрайства, Виконавець повідомить Замовника в особі управлінського персоналу відповідного рівня про ці факти. Якщо Виконавцю стане відомо про факти шахрайства за участю управлінського персоналу або співробітників, які виконують значні ролі у внутрішньому контролі, Виконавець повідомить про ці факти безпосередньо тим, кого наділено найвищими повноваженнями. Виконавець повідомить тих, кого наділено найвищими повноваженнями, інформацію про факти недотримання законодавчих й нормативних актів, включаючи випадки шахрайства, що стали йому відомі, крім випадків, коли зазначені факти є явно незначними. Однак Виконавець не буде повідомляти про факти недотримання законодавчих й нормативних актів, включаючи випадки шахрайства, якщо це заборонено законодавчими чи нормативними актами. Виконавець у письмовій формі повідомить інформацію про значні недоліки в системі внутрішнього контролю, виявлені під час аудиту фінансової звітності Замовника. Крім цього, Виконавець може повідомити свої спостереження стосовно потенційних можливостей покращення діяльності Замовника або вдосконалення заходів внутрішнього контролю за нею. У випадку виникнення не очікуваних на даний момент обставин, за яких Виконавець не зможе завершити аудит або випустити аудиторський висновок у порядку, передбаченому цим Договором, Виконавець негайно повідомить про це Замовника й тих, кого наділено найвищими повноваженнями, і вживатиме таких заходів, які Виконавець вважатиме за необхідне вжити. Остаточна форма та зміст аудиторського висновку будуть відображати результати виявлених Виконавцем проблем та зроблених висновків. Виконавець повідомить управлінський персонал та тих, кого наділено найвищими повноваженнями, стосовно всіх обставин, що вплинули на остаточну форму та зміст аудиторського висновку.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Замовник усвідомлює необхідність дотримання зазначених норм МСА, які мають виконуватися замовником і виконавцем. Включення чи невключення цих норм до договору ніяк не впливає на їхню обов’язковість. Загальна умова про дотримання норм і вимог МСА передбачена в проєкті договору.
Щодо порядку оплати
Дата подання: 08 серпня 2019 16:57
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:30
Умови щодо попередньої оплати до 15.03.2020 не забезпечуватимуть належної компенсації витрат аудитора на початку надання послуг. Також зазначений строк попередньої оплати має узгоджуватись з очікуваними строками надання послуг у календарному графіку. Умови оплати повинні передбачати попередню оплату протягом, наприклад, 10 днів з дати укладення договору. Викласти п.3.2.1 та п.3.2.2 у такій редакції: «3.2.1. Щодо зазначених у п. 1.1.1 Договору Послуг з аудиту консолідованої/комбінованої фінансової звітності Замовника, складеної станом на та за рік, що закінчується 31.12.2018: 1) 40 % ціни Послуг — у строк протягом 10 календарних днів з моменту укладення Договору, але не раніше затвердження Сторонами календарного графіка надання відповідної частини Послуг; 2) 60 % ціни Послуг — протягом 5 банківських днів з дати підписання Сторонами акта надання відповідної частини Послуг та не раніше за дату реєстрації Виконавцем відповідної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. 3.2.2. Щодо зазначених у п. 1.1.1 Договору Послуг з аудиту консолідованої/комбінованої фінансової звітності Замовника, складеної станом на та за рік, що закінчується 31.12.2019: 1) 40 % ціни Послуг — протягом 10 календарних днів з моменту укладення Договору, але не раніше затвердження Сторонами календарного графіка надання відповідної частини Послуг; 2) 60 % ціни Послуг — протягом 5 банківських днів з дати підписання Сторонами акта надання відповідної частини Послуг та не раніше за дату реєстрації Виконавцем відповідної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Коштів на оплату авансу у 2019 році у фінансовому плані Укроборонпрому не передбачено.
Щодо порядку оплати
Дата подання: 08 серпня 2019 16:57
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:31
Передача результатів послуг та підписання актів мають відбуватись відповідно до календарного графіку надання послуг. Викласти п.3.3 договору в такій редакції: «3.3. Акти наданих Послуг підписуються Сторонами за умови передачі документів передбачених у п. 1.4 цього Договору згідно з календарним графіком надання послуг за результатами відповідного етапу надання послуг.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 16:58
Дата відповіді: 13 серпня 2019 14:06
Згідно з абз.1 ч.4 ст.7 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» посадові особи юридичної особи, фінансова звітність якої перевіряється, зобов’язані створити для суб’єкта аудиторської діяльності належні умови для якісного надання аудиторських послуг відповідно до вимог цього закону та інших нормативно-правових актів. Вимога щодо необхідності надавати обґрунтування під час кожного запиту є непрактичною та суттєво ускладнить проведення аудиту. Крім того, умов щодо визначення строку на розсуд замовника може негативно плинути на строки завершення аудиту та планування власної господарської діяльності виконавця. Також зазначаємо, що для аудиту у всіх випадках важливим є надання мінімального обсягу документів, про що пропонуємо вказати в договорі. Викласти п. 4.1.3 договору в наступній редакції: «4.1.3. Надавати Виконавцю під час надання ним Послуг згідно з цим Договором інформацію та пояснення (в усній чи письмовій формі), всі необхідні для виконання Договору документи (або їх копії), не пізніше 10 (десяти) робочих днів з дати отримання письмового запиту Виконавця або в інші строки, узгоджені між Замовником та Виконавцем. Підготувати інформацію відповідно до інформаційного запиту, наданого Виконавцем після підписання Договору, до початку надання Послуг. Будь-які затримки при підготовці фінансової звітності та/або необхідної інформації понад погоджені строки можуть мати наслідком недотримання строків завершення надання Послуг. Управлінський персонал Замовника відповідає, під контролем тих, кого наділено найвищими повноваженнями у Замовника, за здійснення діяльності у відповідності до законодавчих та нормативних актів. Управлінський персонал й ті, кого наділено найвищими повноваженнями, також несуть відповідальність за виявлення та усунення будь-яких невідповідностей законодавчим та нормативним актам. Управлінський персонал відповідає за своєчасне надання Виконавцеві інформації про всі випадки виявленого або можливого недотримання законодавчих й нормативних актів і про зловживання, про які відомо управлінському персоналу чи тим, кого наділено найвищими повноваженнями, та (а) таких, що ведуть до викривлення фінансової звітності, (б) таких, що мають прямий вплив на визначення суттєвих сум й розкриття інформації у фінансовій звітності та/або (в) таких, що не мають прямого впливу на суми і розкриття інформації у фінансовій звітності, але дотримання яких може бути основоположним чинником для діяльності компанії Замовника, здатності продовжувати діяльність чи уникати суттєвих санкцій. Управлінський персонал чи ті, кого наділено найвищими повноваженнями, повинні інформувати Виконавця про обставини, вказані вище (незалежно від джерела або форми виявлення або надання такої інформації, включаючи, зокрема, інформацію, надану обізнаними особами, співробітниками, колишніми співробітниками, аналітиками, регулюючими органами або іншими особами)), а також за надавати Виконавцеві повний й своєчасний доступ до результатів розслідувань, проведених управлінським персоналом стосовно такої інформації. Під обвинуваченнями в порушеннях і зловживаннях маються на увазі обвинувачення в маніпулюванні фінансовими показниками з боку управлінського персоналу або співробітників Замовника; розкраданні майна керівними й рядовими співробітниками Замовника; навмисному запобіганні процедурам внутрішнього контролю; неправомірному впливі взаємозалежних сторін на операції з ними; навмисному введенні в оману Виконавця й інші випадки недотримання законодавства та інших застосовних нормативних актів, які можуть привести до викривлень у фінансовій звітності або в інший спосіб вплинути на процес складання фінансової звітності Замовника. У випадку встановлення Замовником обмежень на надання інформації Виконавцеві згідно із цим пунктом (виходячи із заяв Замовника про право не розголошувати адвокатську таємницю, доктрини «робота-результат» або з інших підстав) Замовник негайно інформує Виконавця про те, що певна інформація не буде надана Виконавцеві. Будь-яке таке ненадання інформації може вважатися обмеженням обсягу аудиту й може перешкодити Виконавцеві у висловленні думки про фінансову звітність Замовника; привести до зміни форми аудиторського висновку, що надається Виконавцем стосовно такої фінансової звітності; або в інший спосіб вплинути на здатність Виконавця продовжувати співробітництво із Замовником у якості незалежного аудитора. Виконавець доводить до відома тих, кого наділено найвищими повноваженнями у Замовника, про будь-які факти ненадання такої інформації. Виконавець надасть управлінському персоналу Замовника ряд запитів стосовно запевнень, що містяться у фінансовій звітності. По завершенні надання Послуг Виконавець також одержить від управлінського персоналу Замовника запевнення в письмовій формі, що стосуються зазначених питань, а також про те, що управлінський персонал Замовника: (1) виконав свої обов'язки стосовно складання й достовірного подання фінансової звітності відповідно до вимог МСФЗ, і всі операції були враховані й відображені у фінансовій звітності, а також про те, що управлінський персонал Замовника (2) надав Виконавцю всю необхідну інформацію й доступ у відповідності до положень цього Договору. Відповіді на такі питання, письмові запевнення й результати проведених Виконавцем процедур являють собою докази, що, використовуються Виконавцем при формуванні думки про фінансову звітність.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Включення чи невключення норм МСА до договору ніяк не впливає на їхню обов’язковість. Загальна умова про необіхдність дотримання МСА під час надання послуг включена до проекту договору.
Виконавець має хоча б у загальному аргументувати потребу запитуваної інформації, а замовник на підставі забезпечення інформаційної безпеки має мати право відмовити у наданні інформації. Укроборонпрому потрібні такі обґрунтування для того, щоб пізніше правоохоронним органам і органам безпеки довести, кому і з якою метою була надана інформація. Необхідно врахувати, що фінансова звітність і більшість документів бухобліку не містять інформації з обмеженим доступом і будуть доступні аудиторам.
До редакції пункту 4.1.3 будуть внесені зміни.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 16:59
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:33
Неналежне виконання зобов’язань аудитором матиме оціночний характер та може бути підтвердженим виключно у встановленому законодавством порядку. Умови можуть бути прийняті лише в тій частині, що стосується невиконання, коли таке невиконання є очевидним і аудитор дійсно не виконує свої обов’язки. Викласти підпункт 1 пункту 4.2.4 в наступній редакції: «1) невиконання Виконавцем зобов’язань;»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 16:59
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:34
Пункт 5.2.5 (зазначено помилково, має бути 4.2.6) є прямою загрозою незалежності, оскільки на підставі суб’єктивного оціночного судження Замовник може вирішити, що запит недостатньо аргументовано і таким чином не надавати інформацію. Видалити п. 5.2.5 договору.
Відповідь: Виконавець має хоча б у загальному аргументувати потребу запитуваної інформації, а замовник на підставі забезпечення інформаційної безпеки має мати право відмовити у наданні інформації. Укроборонпрому потрібні такі обґрунтування для того, щоб пізніше правоохоронним органам і органам безпеки довести, кому і з якою метою була надана інформація. Необхідно врахувати, що фінансова звітність і більшість документів бухобліку не містять інформації з обмеженим доступом і будуть доступні аудиторам.
Редакція пункту буде змінена.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 17:00
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:35
Виконавець зобов’язаний зберігати робочі документи аудитора згідно з вимогами МСА та Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», ст.39 якого передбачає, що суб’єкт аудиторської діяльності зберігає робочі документи та всі звіти протягом щонайменше семи років з дати завершення виконання завдання з аудиту фінансової звітності або їх створення, якщо виконання завдання з аудиту фінансової звітності не було завершено. Пункти 4.3.5, 4.4.5, 5.9 договору викласти в такій редакції. «4.3.5. Повернути за письмовим зверненням Замовника оригінали отриманих від нього документів, а також їхні копії, протягом 5 робочих днів з моменту надходження відповідного звернення Замовника, за винятком копій інформації та робочих документів Виконавця, зберігання яких вимагається законодавством, професійними вимогами чи МСА.» «4.4.5. Залишати у своїх робочих документах копії документів та/або іншої інформації Замовника, що є підставою для підготовки аудиторського висновку згідно з пунктом 1.4 цього Договору, при цьому Виконавець повинен забезпечити до такої інформації та документів режим захисту інформації з обмеженим доступом на умовах цього Договору.» «5.9. За винятком копій інформації та робочих документів Виконавця, зберігання яких вимагається законодавством, професійними вимогами чи МСА, на вимогу Замовника Виконавець зобов’язується (та зобов’язується забезпечити, щоб його працівники, посадові особи і представники): 1) знищити або повернути Стороні, яка розкриває, всі документи і матеріали (та будь-які їх копії), що містять, відображають, включають або базуються на Інформації з обмеженим доступом; 2) видалити всю Інформацію з обмеженим доступом зі своїх комп’ютерних систем настільки, наскільки це є технічно можливим; та 3) в письмовій формі підтвердити Замовникові, що Виконавець виконав усі вимоги вище, передбачені цим пунктом.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 17:01
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:36
Виконавець самостійно повинен нести відповідальність за своїх працівників, а останні не можуть бути відповідальними безпосередньо перед замовником. Викласти п.4.3.8 договору в такій редакції: «4.3.8. Забезпечити дотримання працівниками Виконавця правил інформаційної безпеки, режимних обмежень та правил пожежної безпеки, що діють на об’єктах Замовника.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Безумовно, за дії власних працівників несе відповідальність виконавець. Проте замовник має мати гарантії, яким чином такі працівники будуть дотримуватимуться правил та режимних обмежень, у зв’язку з цим і було включено такий пункт до договору про надання ними зобов’язань. Також, чинна редакція пункту містить положення про надання згоди працівників на обробку їхніх персональних даних. Для можливості належним чином виконувати вимоги законодавства про захист персональних даних, замовнику необхідні такі згоди.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 17:01
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:37
Обов’язок обговорення проектів зі структурними підрозділами є прямою загрозою незалежності аудитора. Крім того, структурні підрозділи невизначені, та за наявності значної кількості пов’язаних із замовником підприємств попереднє обговорення може безпідставно ускладнити аудит. Видалити п.4.3.9 договору.
Відповідь: Пропозиція буде врахована під час внесення змін до Тендерної документації шляхом коригування редакції пункту, із зазначенням, що обговорення проєкту здійснюється зі структурними підрозділами замовника, відповідальним за підготовку комбінованої/консолідованої звітності.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 17:02
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:39
Повернення коштів (пункти 4.2.5, 4.3.11, 4.3.14 договору) має стосуватись лише тієї частини коштів, що не покриває фактичних витрат аудитора, понесених до моменту розірвання договору. Доповнити п.3.5 договору наступним абзацом: «Якщо надання Послуг припиняється не з вини Виконавця, Замовник зобов’язується оплатити Виконавцеві вартість всіх виконаних процедур і наданих Послуг та/або суму винагороди належної до сплати/сплаченої іншим особам, залученим до надання Послуг, а також витрати, понесені Виконавцем у зв’язку з наданням Послуг до дати припинення надання Послуг, включно. Такі суми мають бути сплачені протягом 5 днів по представленні Виконавцем рахунків. Якщо надання Послуг припиняється з вини Виконавця, Виконавець зобов’язується повернути Замовнику попередньо сплачені Замовником кошти, зменшені на вартість наданих Послуг та фактично виконаних процедур, необхідних для надання Послуг, розрахованих відповідно до встановленого нижче порядку, або, у випадку, якщо вартість наданих Послуг та фактично виконаних Виконавцем процедур з надання Послуг, що розрахована згідно з цим пунктом, буде більша, ніж розмір попередньо сплачених Замовником коштів, Замовник зобов’язаний доплатити Виконавцеві до повної вартості фактично виконаних процедур і наданих Послуг в порядку, передбаченому цим пунктом. Такі суми мають бути сплачені впродовж 5 (п’яти) робочих днів з дати припинення зобов'язань з надання Послуг за цим Договором. Вартість проведених Виконавцем процедур і наданих Послуг, що підлягають оплаті на підставі цього пункту, буде розрахована виходячи з погоджених Сторонами погодинних ставок працівників Виконавця, залучених до надання Послуг за цим Договором, помножених на кількість годин роботи таких працівників за Договором до моменту припинення надання Послуг. Кількість часу, витраченого співробітниками Виконавця, залученими до надання Послуг, має бути підтверджена відповідними роздруківками із системи обліку робочого часу таких співробітників. Такі роздруківки, за відсутності очевидних помилок, визнаються належним доказом кількості часу, витраченого співробітниками Виконавця на надання Послуг.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Замовник розуміє побоювання зі сторони виконавця щодо оплати за фактично надані послуги. Проте послуги оплачуються за рахунок державних коштів. Проєкт договору не передбачає погодинної оплати роботи працівників виконавця. Підтвердження витрат робочого часу працівників виконавця за допомогою системи обліку виконавця дає виконавцеві перевагу, оскільки об’єктивно перевірити ці дані немає можливості. Крім того, слід урахувати, що у разі розбіжностей між сторонами щодо розірвання договору та оплати фактично наданих послуг, спір, швидше за все, буде вирішуватися у судовому порядку, і сторони зможуть доводити свою позицію за допомогою наявних доказів. У разі доведення і обґрунтування виконавцем розміру оплати за фактично надані послуги суд задовольнить вимоги виконавця.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 17:03
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:42
Листування вимагається в письмовій формі, хоча п.п.2 п.5.4 зазначає про надання інформації електронною поштою. Пропонуємо для зручності також додати можливість листування за допомогою електронної пошти. Викласти п.4.3.13 у такій редакції: «4.3.13. Здійснювати листування з питань виконання Договору в письмовій формі та за допомогою електронної пошти українською мовою на адреси, вказані Замовником. Належним листуванням, поряд з іншими способами відправки, визнаються будь-які повідомлення (підтвердження, повідомлення, вказівки), які направляються Замовником з електронної скриньки (електронного домену) ______@_______, а також будь-які повідомлення (підтвердження, повідомлення, вказівки), відправлені Виконавцем на вищезазначену скриньку (електронний домен).»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 17:04
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:43
Подібна вимога суперечить принципам аудиту, зокрема вимог щодо незалежності. Аудитор може використовувати інші незаборонені джерела інформації, зокрема офіційні джерела та бази даних, що належать третім особам. Видалити п.4.4.4 договору.
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо прав та обов'язків сторін
Дата подання: 08 серпня 2019 17:04
Дата відповіді: 13 серпня 2019 14:02
Зважаючи на вимогу тендерної документації залучати до надання послуг експертів фірм міжнародної аудиторської мережі, учасником якої є аудитор, потрібна пряма згода Замовника на залучення таки осіб як субпідрядників. Доповнити договір п.4.4.6 наступного змісту: «4.4.6. Виконавець вправі без попередньої згоди залучати до надання Послуг як субпідрядників інші фірми аудиторської мережі Виконавця, а також інших третіх осіб, які можуть надавати Послуги Замовникові безпосередньо. Однак лише Виконавець несе відповідальність перед Замовником за результати Послуг, надання Послуг та інші зобов’язання Виконавця за цим Договором.» Також МСА можуть передбачати вимоги, коли аудитор буде зобов’язаний припинити надання послуг. Додати п.4.4.6 в наступній редакції: «4.4.6. Виконавець має право відмовитися від Послуг негайно після направлення письмового повідомлення Замовнику, у разі якщо Виконавець обґрунтовано визначить, що він не може продовжувати надавати Послуги відповідно до застосовного законодавства або професійних стандартів.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Вимога Тендерної документації стосовно залучення міжнародних експертів не стосується залучення субпідрядників і прийнята відповідно до вимоги рішення РНБОУ від 06.03.2019 про проведення аудиту Укроборонпрому та його підприємств про необхідність проведення аудиту із залученням міжнародних експертів. При цьому відповідальність за загальний результат роботи в тому числі і міжнародних експертів несе виконавець. Таке залучення міжнародних експертів в розумінні законодавств не вважається залученням субпідрядників.
Щодо конфіденційності
Дата подання: 08 серпня 2019 17:05
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:44
За своєю природою аудиторські звіти за результатами аудиту фінансової звітності можуть поширюватись виключно за умови збереження цілісності та повноти. Крім цього, це можливо лише щодо аудиторського звіту у тому вигляді, як він був наданий аудитором, тобто у випадку включення аудиторського звіту до іншого документу або його публікації з іншою інформацію, це потребуватиме додаткового узгодження з аудитором. Викласти п.5.2 договору в такій редакції: «5.2. Результати Послуг, передбачених п.1.1.1, наданих за умовами цього Договору, можуть поширюватись Замовником на його власний розсуд без будь-яких обмежень. Замовник зобов'язується не скорочувати й не вносити зміни до тексту аудиторських висновків, а також зобов'язується прикласти до аудиторських висновків повні комплекти фінансових звітностей Замовника, стосовно яких проводився аудит. Замовник не буде публікувати жодних документів, що містять аудиторський висновок або посилання на проведення Виконавцем аудиту фінансової звітності, без спеціального письмового дозволу Виконавця.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пропозиція врахована. Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Щодо конфіденційності
Дата подання: 08 серпня 2019 17:06
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:45
Пропонуємо доповнити, що не потребуватиме окремої згоди розкриття інформації у наступних випадках виходячи з практики звичайної діяльності аудитора, а також з урахуванням того, що аудитор має бути членом міжнародної аудиторської мережі. Доповнити договір п.5.12 наступного змісту: «5.12. З урахуванням положень застосовного законодавства Виконавець має право передавати інформацію, що надається Замовником, без згоди Замовника в наступних випадках: (i) Фірмам аудиторської мережі Виконавця, Особам аудиторської мережі Виконавця, третім особам, що надають послуги Виконавцеві, іншим Фірмам аудиторської мережі Виконавця та Особам аудиторської мережі Виконавця (далі – «Постачальники послуг»); субпідрядникам Виконавця у зв’язку з наданням Послуг; субпідрядникам та компаніям, що входять до складу Фірм аудиторської мережі Виконавця, у випадках, коли це необхідно в цілях отримання та/або надання консультацій або надання Послуг, та компаніям, що входять до складу Фірм аудиторської мережі Виконавця, з метою, що стосується: (а) надання Послуг; (б) дотримання застосовних до Виконавця юридичних зобов’язань і вимог регуляторних органів; (в) перевірки відсутності конфлікту інтересів; (г) управління ризиками та перевірки якості послуг; а також (ґ) для цілей ведення внутрішнього фінансового обліку Виконавця, надання йому послуг з питань інформаційних технологій та інших послуг з адміністративної підтримки (далі спільно – «Цілі обробки»). При цьому Виконавець несе відповідальність за дії таких осіб як за свої власні; (ii) державним органам, уповноваженим запитувати таку інформацію згідно із чинним законодавством без повідомлення Замовника, на підставі належним чином оформленого запиту на надання вказаної інформації, при чому Виконавець не несе відповідальності за таке розкриття; (iii) судовим органам та представникам Виконавця для цілей захисту та/або реалізації прав за цим Договором, при цьому Замовник не несе відповідальності за таке розкриття; (iv) розкривається у відповідності до вимог законодавства або професійних вимог; (v) страховим компаніям у разі необхідності встановити факт та обставини настання страхового випадку (страхових випадків), пов’язаних з цим Договором, та для здійснення страховою компанією страхового відшкодування. Для Цілей Обробки, зазначених вище, Виконавець та інші Фірми аудиторської мережі Виконавця, Особи аудиторської мережі Виконавця та треті особи, які надають послуги Виконавцю, можуть Обробляти Інформацію Замовника, яка може бути пов'язана з конкретними фізичними особами (далі – "Персональні дані") в різних країнах, в яких здійснюють свою діяльність Виконавець та будь-хто з них (місцезнаходження офісів аудиторської мережі Виконавця вказано на веб-сайті за адресою www._____________). Виконавець буде Обробляти Персональні дані відповідно до застосовного законодавства та професійних норм. Виконавець вимагатиме, щоб будь-який постачальник послуг, що Обробляє Персональні дані для Виконавця, дотримувався таких вимог. Для цілей цього пункту: Фірма аудиторської мережі Виконавця – будь-яка з фірм в складі глобальної мережі фірм «__________», кожна з яких є самостійною юридичною особою. Особи аудиторської мережі Виконавця - субпідрядники, учасники, акціонери, директори, службові особи, партнери, принципали або працівники будь-якої Фірми аудиторської мережі Виконавця, та особи залучені будь-якою Фірмою аудиторської мережі Виконавця згідно договорів про надання персоналу.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Розкриття інформації будь-яким третім особам (крім випадків, коли таке розкриття прямо встановлено законодавством) несе реальні ризики потрапляння такої інформації до офісу у державі-агресорі чи до іншої особи, щодо якої застосовані персональні обмежувальні заходи, оскільки учасник має належати до міжнародної мережі фірм, і скоріш за все, така міжнародна мережа матиме офіс у державі-агресорі. Наголошуємо, що Укроборонпром та переважна більшість його підприємств належать до категорії підприємств, що мають стратегічне значення та економіки та безпеки держави. Таким чином, неконтрольоване передання інформації, що міститиме відомості про діяльність Укроборонпрому та його підприємств, їх контракти, прибутки та їх фактичний стан до необмеженого кола осіб несе прямі ризики та загрози витоку конфіденційної інформації державних суб’єктів господарювання в час військового конфлікту. При цьому, дозвіл на таку передачу може бути кваліфікований правоохоронними органами як злочин проти основ національної безпеки України (див. статті Кримінального кодексу України 111 "Державна зрада", 330 "Передача або збирання відомостей, що становлять службову інформацію, зібрану у процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни").
Щодо відповідальності
Дата подання: 08 серпня 2019 17:07
Дата відповіді: 13 серпня 2019 13:54
Штрафні санкції порушують принцип незалежності аудитора, у зв’язку з чим підлягають виключенню. Застосування штрафів та пені на підставі ст.231 Господарського кодексу України суперечить ч.1 ст.43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», якою передбачено, що відповідальність суб’єкта аудиторської діяльності перед замовником аудиторських послуг та третіми особами обмежується виключно реальними збитками, що виникли внаслідок неправомірної дії або бездіяльності суб’єкта аудиторської діяльності у разі надання послуг з обов’язкового аудиту або огляду фінансової звітності. Упущена, втрачена вигода, додаткові витрати, що можуть бути понесені замовником аудиторських послуг та/або третіми особами, не відшкодовуються. У даному випадку підлягатимуть застосуванню норми ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», що набрав чинності пізніше та спеціально регулює питання аудиту. Цивільним кодексом України в ст.22 визначається склад збитків, а ст.549 передбачає визначення пені та штрафу як різновидів неустойки, що за своєю природою є видом забезпечення виконання зобов'язання та не охоплюється поняттям реальних збитків. У зв’язку з цим пункти 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.8 видалити та доповнити договір п.8.2 такого змісту: «8.2. Сторони домовилися, що штрафні санкції, передбачені ст.231 Господарського кодексу України, до Виконавця застосовуватися не будуть.» Також з метою узгодження договору з ч.1 ст.43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо визначення відповідальності аудитора потрібно додати наступний п.8.3: «8.3. Розмір майнової відповідальності Виконавця у зв’язку із неналежним виконанням зобов’язань за Договором не може перевищувати фактично завданих Замовнику збитків з вини Виконавця та обмежується сумою винагороди за ту частину Послуг, що прямо призвела до збитків.»
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Абзац другий частини 1 статті 43 Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" встановлює, що відповідальність суб’єкта аудиторської діяльності перед замовником аудиторських послуг, що не є обов’язковим аудитом або оглядом фінансової звітності, встановлюється договором між замовником та суб’єктом аудиторської діяльності.
Разом з тим, замовник переконаний, що всі умови та зобов'язання сторін за договором будуть виконуватися належним чином та/або будуть врегульовуватися в робочому порядку шляхом переговорів, і питання про застосування санкцій не виникне.
Розгорнути всі запитання: 24 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-07-22-002557-b.b1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА", Код ЄДРПОУ:30373906
Дата подання: 30 липня 2019 18:49
Кваліфікаційні критерії
В тендерній документації, а саме в п.6 ч.1 Додатку 1 та п.6 Додатку 4 зазначена вимога, що на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у складі тендерної пропозиції учасником повинно бути надано довідку учасника довільної форми про те, що в учасника відсутні потенційні обмеження згідно з частиною 5 статті 26 Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" та половина очікуваної вартості цієї закупівлі становить не більше 15 % від щорічного чистого доходу учасника протягом останніх 5 років.

Оскільки дана вимога посилається на частину 5 статті 26 Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність", що розповсюджується на суб’єктів аудиторської діяльності, якими вже було надано або надаються послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності даному підприємству, вважаємо дану кваліфікаційну вимогу невідповідною чинному Законодавству та пропонуємо викласти вище наведені пункти тендерної документації в новій редакції, посилаючись на частину 3 статті 29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»:

«Довідка учасника довільної форми про те, що в учасника відсутні обмеження згідно з частиною 3 статті 29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», що учасник відповідає вимогам, встановленим цим Законом до суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть надавати послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, включений до відповідного розділу Реєстру, у якого за попередній річний звітний період сума винагороди від кожного з підприємств, що становлять суспільний інтерес, яким надавалися послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом цього періоду, не перевищувала 15 відсотків загальної суми доходу від надання аудиторських послуг та який не має обмежень, пов’язаних з тривалістю надання послуг цьому підприємству».
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
02 серпня 2019 17:51
Вимога враховується частково. Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Номер вимоги: UA-2019-07-22-002557-b.b2
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА", Код ЄДРПОУ:30373906
Дата подання: 31 липня 2019 12:18
Пропозиції щодо запропонованого проекту договору
У процесі ознайомлення з проектом договору у нас виник ряд коментарів та зауважень до нього. В зв'язку з цим пропонуємо ознайомитися і внести до проекту договору зміни, які наведені в прикріпленому файлі.
Рішення замовника: Вимога задоволена
02 серпня 2019 17:52
Вимога враховується частково. Відповідні зміни будуть внесені до проекту договору.

Документи подані скаржником

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-03-02-000067 ● 521c43bef38f44ef8340316759939714
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
    3. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02 березня 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 02 березня 2020 17:13
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

Н А К А З


02.03.2020 № 53

Київ



Про початок
моніторингу закупівель


Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,

НАКАЗУЮ:

1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.


Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ

Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
02.03.2020 № 53


Перелік
процедур закупівель


№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
19 UA-2019-07-22-002557-b 22.07.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель



Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Надання інформації про усунення порушення замовником

Заперечення до висновку Державної аудиторської служби України від 18.03.2020 Порушення, про виявлення яких зазначено у висновку Державної аудиторської служби України від 18.03.2020, складеному за результатами моніторингу закупівлі № UA-2019-07-22-002557-b (Послуги незалежного аудиту Державного концерну "Укроборонпром" та його підприємств із залученням міжнародних експертів), а саме:  в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель (в оголошенні не зазначено джерела фінансування);  в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), не є порушеннями законодавства і не можуть бути підставами для розірвання договору, укладеного за результатами проведеної закупівлі. Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. 1. Щодо незазначення джерела фінансування в оголошенні і в повідомленні про намір укласти договір Державний концерн "Укроборонпром" (далі — Замовник) під час розміщення оголошення про проведення закупівлі 22.07.2019 заповнював електронну форму відповідно до наявних на той час форм і регламентів, що діяли в електронній системі закупівель і авторизованому електронному майданчику, і зазначив всі дані, які мали бути заповнені у електронній формі. Вказане у висновку Держаудитслужби поле "джерело фінансування" на момент розміщення Замовником оголошення ще не існувало в електронній системі закупівель і було реалізоване лише з 01.11.2019. Це підтверджується офіційним повідомленням на порталі "Prozorro": https://prozorro.gov.ua/news/novaciya-prozorro-dopomozhe-v-monitoringu-vitrat-byudzhetiv. Вважаємо, що незазначення в оголошенні джерела фінансування не може бути кваліфіковане як порушення, що вимагає розірвання договору про закупівлю, оскільки така обставина жодним чином не вплинула на обʼєктивність проведення закупівлі і не порушила принципів проведення закупівлі. Крім того, Законом України "Про публічні закупівлі" (далі — Закон) встановлено чітку процедуру і строки проведення торгів. На етапі виконання договору, уже укладеного з переможцем торгів за результатами процедури закупівлі, видається запізнілим предʼявляти зауваження до оголошення про початок процедури. Окремо слід зазначити, що для договору про закупівлю, який укладено та вже розпочато виконання, Законом не передбачено такої підстави розірвання, як незазначення в оголошенні про проведення закупівлі джерела фінансування. 2. Щодо невідхилення тендерної пропозиції одного з учасників Очевидно, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Ернст енд Янг Аудиторські послуги" (далі — Учасник 2) під час підготовки тендерної пропозиції керувалося не вимогами пункту 8 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації, а вимогами пункту 14 додатку 4 до тендерної документації "Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції". При цьому тендерна пропозиція Учасника 2 вимогам додатку 4 до тендерної документації відповідає. Згідно з пунктом 2 розділу V (стор. 7) тендерної документації, допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок в тендерній пропозиції не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, і зокрема:  технічні помилки та описки, в тому числі відсутність печаток на окремих документах;  інші помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст. Тендерний комітет Замовника кваліфікував розбіжність між підготовленою згідно з додатком 4 до тендерної документації тендерною пропозицією Учасника 2 і вимогою пункту 8 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації як іншу помилку, що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на її зміст. Учасник 2 не відповідав за колізії між додатками до тендерної документації і правомірно керувався одним з них. Ненадання Учасником 2 усіх копій сертифікатів не вплинуло на зміст його тендерної пропозиції. Крім того, Замовникові було достеменно відомо, що насправді Учасник 2 володів більшою кількістю сертифікатів, оскільки у рамках проведення Замовником іншої процедури закупівлі (№ UA-2017-12-20-003453-c, адреса: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-20-003453-c) Учасником 2 було надано Замовникові копії 16 необхідних сертифікатів. За таких обставин відхиляти тендерну пропозицію Учасника 2 не було підстав. Таким чином, обидва учасники подали пропозиції, які відповідали вимогам тендерної документації, та були допущені до участі в торгах із неухильним дотриманням Замовником принципів здійснення закупівель (добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників тощо). За результатами торгів пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "Бейкер Тіллі Україна" (далі – Учасник 1) була визнана більш економічно вигідною порівняно з пропозицією Учасника 2. З огляду на зазначене, договір з Учасником 1 було укладено Замовником з повним дотриманням законодавства, тендерної документації та принципів здійснення закупівель. Тому підстави для розірвання договору, укладеного з Учасником 1, відсутні. 3. Загальне зауваження Закон не встановлює, що описані у висновку Держаудитслужби обставини становлять правові підстави для розірвання вже укладеного договору про закупівлю. Так само договір від 01.10.2019 № UOP-2-162-Д-19-193/19 (далі — Договір), укладений за результатами тендеру, не встановлює право Замовника в односторонньому порядку розірвати Договір з підстав, зазначених у висновку Держаудитслужби. Отже, вимога Держаудитслужби розірвати Договір не ґрунтується на нормах Закону, умовах Договору і не може бути виконана Замовником. _________

2020-03-24 14:09:35


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 18 березня 2020
Кінцевий строк оскарження: 02 квітня 2020

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  2. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Оскарження в суді

Опис: Державний концерн "Укроборонпром" з висновками Державної аудиторської служби України від 18.03.2020 за результатами моніторингу закупівлі "Послуги незалежного аудиту Державного концерну "Укроборонпром" та його підприємств із залученням міжнародних експертів" (оголошення № UA-2019-07-22-002557-b) не погоджується, а тому оскаржив зазначений висновок до суду 01.04.2020, про що відповідно до частини 10 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляє у встановлений спосіб та строки.
Дата публікації: 02 квітня 2020

Документи:

02 квітня 2020 17:57
Електронний підпис
02 квітня 2020 17:57
Позов_перша стр..pdf
02 квітня 2020 17:57
Опис вкладення у цінний лист.pdf

Протокол розгляду тендерних пропозицій

Переглянути / друкувати протокол розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDFHTML
Дата публікації : 30 серпня 2019
UA-2019-07-22-002557-b759cafddf209434192496ca8ae381780
Найменування: УОП ГП Державний концерн "Укроборонпром"
Код ЄДРПОУ: 37854297
Місцезнаходження: 04119, Україна, Київська обл., Київ, КИЕВ, вул. Дегтярівська 36
Учасник Документи Рішення
ТОВ Ернст енд Янг Аудиторські послуги Документи
Допущено до аукціону
Документи
ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА" Документи
Допущено до аукціону
Документи

Документи

30 серпня 2019 16:02
Protokol_Nr 17_20190830.docx
30 серпня 2019 16:02
Електронний підпис

Публічні документи

27 серпня 2019 12:34
16.Рекомендацiйний лист.pdf
27 серпня 2019 12:34
04.Копія_балансу_2018.pdf

Документи

30 серпня 2019 16:03
Protokol_Nr 17_20190830.docx
30 серпня 2019 16:03
Електронний підпис

Публічні документи

17 вересня 2019 12:24
5. Банківська гарантія.pdf.p7s

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ТОВ Ернст енд Янг Аудиторські послуги

ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА"

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 05 вересня 2019 11:22

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА" 29 988 000,00
UAH з ПДВ
29 336 000,00
UAH з ПДВ
Документи
ТОВ Ернст енд Янг Аудиторські послуги 32 500 000,00
UAH з ПДВ
29 337 000,00
UAH з ПДВ
Документи

Публічні документи

17 вересня 2019 12:24
5. Банківська гарантія.pdf.p7s

Публічні документи

27 серпня 2019 12:34
16.Рекомендацiйний лист.pdf
27 серпня 2019 12:34
04.Копія_балансу_2018.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА"

ТОВ Ернст енд Янг Аудиторські послуги

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА"
#30373906
Переможець 29 336 000,00
UAH з ПДВ
12 вересня 2019 18:42

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 12 вересня 2019 18:42

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА"
#30373906
29 336 000,00
UAH з ПДВ
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
31 травня 2021 09:05
Електронний підпис укладений
01 жовтня 2019 15:53
UOP_BT_Dohovir_Audyt_Nr 162-193_20191001.pdf укладений
01 жовтня 2019 15:49

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 01 жовтня 2019 — 01 червня 2021
Сума оплати за договором: 29 280 000,00
UAH (в тому числі ПДВ 4 880 000,00 UAH)