“Юридичні послуги”
Очікувана вартість
975 000,00 UAH
UA-2019-07-22-000313-b d6933638dec847e7ad0bc25d7742cf71
Відкриті торги    Торги не відбулися
Електронний цифровий підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Оголошення про проведення

Друкувати форму оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовника

Найменування замовника: Національний Банк України
Код ЄДРПОУ: 00032106
Вебсайт замовника: http://bank.gov.ua
Місцезнаходження замовника: 01601, Україна, Київська обл., Київ, вул. Інститутська, 9
Контактна особа замовника: Ніна Лис
+380442540108
nina.lys@bank.gov.ua

Інформація про процедуру

Звернення за роз’ясненнями: до 06 серпня 2019 11:00
Оскарження умов закупівлі: до 12 серпня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 16 серпня 2019 11:00
Очікувана вартість: 975 000,00 UAH з ПДВ
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 29 250,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 10 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,03 %

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Обсяг надання послуг: очікуваний обсяг надання послуг протягом строку дії договору – 650 годин. Фактичний обсяг надання послуг протягом строку дії договору залежить від кількості письмових доручень Замовника. Місце надання послуг: територія України, крім тимчасово окупованих територій. Строк надання послуг: послуги за договором надаються за письмовими дорученнями замовника протягом строку дії договору. Джерело фінансування закупівлі: кошти Національного банку України.
Розгорнути Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
“Юридичні послуги”
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 жовтня 2020
ДК 021:2015: 79110000-8 — Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Оплата здійснюється Замовником протягом 7 (семи) робочих днів з дати підписання уповноваженими особами Сторін акту приймання-передавання послуг за відповідний календарний місяць. Пiсляоплата 7 Робочі 100

Документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Тендерна документація

22 липня 2019 10:05
Електронний цифровий підпис
22 липня 2019 10:03
Додаток 3. Проект договору.docx
22 липня 2019 10:03
Тендерна документація.docx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Кваліфікаційні критерії
Дата подання: 25 липня 2019 16:43
Дата відповіді: 25 липня 2019 17:50
Кваліфікаційні вимоги містять вимогу про надання «копій вироків у кримінальних справах та рішень у справах про адміністративні правопорушення, інших процесуальних документів у таких категоріях справ (не менше 4-х з кожної категорії справ)». Скільки всього копій вироків та рішень необхідно надати? Всього 8 штук (4 для кожної категорії справ) для 5-ти працівників, які мають досвід, з супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 років? Чи щодо кожного з працівників по 8-м документів? Вироки, рішення у справах про адміністративні правопорушення, інші процесуальні документи, зазвичай містять адвокатську таємницю та персональні дані, які не можна поширювати без дозволу особи, якої стосуються такі дані. Чи можна видалити (замалювати, вирізати або іншим чином зробити неможливим для читання) таку інформацію у вказаних документах? Чи будуть прийняті такі документи в такому разі? Чи можуть бути використані рішення суду з Єдиного державного реєстру судових рішень?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до підпункту 1 Розділу 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» на підтвердження наявності у працівників, зазначених в довідці, досвіду з супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 (чотирьох) років (таких працівників в довідці має бути зазначено не менше 5) вимагається надання копій вироків у кримінальних справах та рішень у справах про адміністративні правопорушення, інших процесуальних документів у таких категоріях справ (не менше 4-х з кожної категорії справ). Отже по кожному з 5-ти працівників, щодо яких в довідці зазначено наявність 4 річного досвіду з супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень, має бути надано по 8 документів (4 документи що підтверджують чотирирічний досвід супроводження кримінальних проваджень (наприклад за останні чотири роки), 4 документи, що підтверджують чотирирічний досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення). В загальному 40 документів. Інформація що є конфіденційною може бути видалена із документів, що надаються для підтвердження зазначеного досвіду. Також враховуючи, що Єдиний державний реєстр судових рішень є офіційною автоматизованою системою збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень, копії рішень з цього реєстру можуть бути використані при підготовці тендерної пропозиції.
Досвід роботи працівників
Дата подання: 30 липня 2019 15:16
Дата відповіді: 01 серпня 2019 19:02
1. В пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції викладена вимога до працівників відповідної кваліфікації, зокрема адвокатів, з досвідом роботи в: - юридичних фірмах; - адвокатських об’єднаннях; - адвокатських бюро Відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», визначено три організаційно-правові форми адвокатської діяльності: - адвокат, який здійснює адвокатську діяльність індивідуально; - адвокатське бюро; - адвокатське об’єднання. Просимо надати роз’яснення з наступного питання: Чи допустимо залучення фахівців – адвокатів, які здійснювали адвокатську діяльність індивідуально?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Тендерною документацією в рамках кваліфікаційного критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід передбачено вимогу наявності у працівників, які залучатимуться до надання послуг, досвіду роботи у юридичних компаніях (юридична особа основний вид діяльності якої відповідно до КВЕД-2010 є діяльність у сфері права), адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях не менше 5 (п’яти) років. Звертаємо увагу, що вимагається не досвід роботи безпосередньо адвокатом, а досвід роботи у юридичних компаніях, адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях (це може бути досвід роботи на посаді юрисконсульта, радника, консультанта, партнера, помічника адвоката тощо). Наявність такого досвіду свідчить про вміння і навики працівників працювати в команді при вирішенні складних завдань, відповідну дисципліну при виконанні наданих доручень. Тому наявність у працівника не менше 5 років досвіду роботи адвокатом, який здійснює адвокатську діяльність індивідуально не відповідатиме вищевказаній вимозі.
Досвід роботи працівнкиів
Дата подання: 30 липня 2019 15:17
Дата відповіді: 01 серпня 2019 19:04
В пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції викладена вимога до працівників Учасника, зокрема: «Серед зазначених працівників не менше 5 (п’яти) фахівців повинні мати стаж адвоката не менше 4 років та досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 років. Просимо надати роз’яснення з наступного питання: Чи одна й та сама особа повинна мати одночасно стаж адвоката не менше 4 роки та досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальні правопорушення не менше 4 років?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Тендерною документацією в рамках кваліфікаційного критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід передбачено вимогу наявності працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, мають адвокатські свідоцтва, досвід роботи у юридичних компаніях (юридична особа основний вид діяльності якої відповідно до КВЕД-2010 є діяльність у сфері права), адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях не менше 5 (п’яти) років. Серед зазначених працівників не менше 5 (п’яти) фахівців повинні мати стаж адвоката не менше 4 (чотирьох) років та досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 (чотирьох) років. Отже в учасника має бути не менше 10 працівників, які мають адвокатські свідоцтва та досвід роботи у юридичних компаніях, адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях не менше 5 (п’яти) років, а 5 із цих працівників (половина) повинні мати досвід роботи адвоката не менше 4 років та досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальні правопорушення не менше 4 років. Адвокати не завжди спеціалізуються на здійсненні захисту (представництві) у кримінальних провадженнях або представництві у справах про адміністративні правопорушення. Тому одна і та ж особа повинна мати і стаж роботи адвокатом і досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальні правопорушення не менше 4 років.
квавліфікаційні критерії
Дата подання: 30 липня 2019 15:18
Дата відповіді: 01 серпня 2019 19:06
3. В пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції викладена вимога про надання копій вироків у кримінальних справах та рішеннях у справах про адміністративних правопорушення, інших процесуальних документів у таких категоріях справ (не менше 4-х з кожної категорії справ), що підтверджують наявність досвіду у працівників учасника, зазначених в довідці, з супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 років. Просимо надати роз’яснення з наступного питання: - Про які «інші процесуальні документи у таких категоріях справ» йдеться мова? - Чи буде вважатись належним підтвердженням надання листів органів, уповноважених складати протоколи про адміністративні правопорушення, в яких зазначається, що протокол не складається, у зв’язку із відсутністю складу/події адміністративного правопорушення? Якщо так, то яких документу буде достатньо, для підтвердження взяття участі адвоката Учасника в такій справі? - Чи буде вважатись належним підтвердженням надання листів – відмов заявників, адресованих до органів, уповноважених складати протоколи про адміністративні правопорушення, в якому повідомляється про відсутність претензій заявника до особи, яка могла бути притягнена до адміністративної відповідальності? Якщо так, то яких документу буде достатньо, для підтвердження взяття участі адвоката Учасника в такій справі? - Чи допустимо надання судових рішень, роздрукованих з Єдиного державного реєстру судових рішень? Якщо так, то яким чином підтвердити участь адвоката Учасника у даній справі, за умови заміни його прізвище в реєстрі на «Особа_....»?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня. Замовнику важливо залучити до надання послуг адвокатів, які мають відповідний досвід надання аналогічних послуг, тому для підтвердження такого досвіду можуть бути надані як копії вироків у кримінальних справах захист у яких здіснював адвокат, так і копії протоколів проведення слідчих дій, копії ухвал в рамках досудового розслідування або судового розгляду кримінального провадження, копії заяв, клопотань, скарг до органів що здійснюють досудове розслідування або процесуальне керівництво у кримінальному провадженні тощо. При цьому у зазначених документах має бути зазначено, що розгляд здійснювався, слідчі дії проводилися за участі захисника-особи досвід якої підтверджується, заяви, скарги, клопотання були підготовлені адвокатом - особою досвід якої підтверджується. У справах про притягнення до адміністративної відповідальності це можуть бути постанови, протоколи, скарги, клопотання, заяви тощо в яких зазначено, що представником є адвокат - особа досвід якої підтверджується. В наведеному Вами прикладі якщо лист від заявника про відсутність претензій до особи яка могла бути притягнена до адміністративної відповідальності готувався адвокатом - особою досвід якої підтверджується і про це в ньому зазначено, такий документ буде підтвердженням наявності досвіду представництва у справах про адміністративні правопорушення. При цьому інформація з обмеженим доступом може бути видалена із документів, що надаються.
Враховуючи, що Єдиний державний реєстр судових рішень є офіційною автоматизованою системою збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень, копії рішень з цього реєстру можуть бути використані при підготовці тендерної пропозиції за умови, що з такої копії можливо встановити хто саме був захисником у справі. Якщо ж у такій копії прізвище та ініціали замінено на «Особа…» підтвердження участі адвоката як захисника у конкретній справі (з відповідним номером провадження чи справи) може бути отримано в органів досудового розслідування або суду на підставі ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
Розгорнути всі запитання: 4 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-07-22-000313-b.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "КБ.ЛІГАЛ", Код ЄДРПОУ:43111227
Дата подання: 24 липня 2019 13:57
Вимоги про усунення порушення
Вимоги про усунення порушення (передбачена статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі», далі – «Закон») щодо внесення змін в Тендерну документацію на закупівлю “Юридичні послуги” код ДК 021:2015: 79110000-8 “Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва”
Адвокатське об'єднання KB.LEGAL маючи необхідну компетентність та єкспертизу бажає взяти участь в тендерному відборі, одначе Замовником у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які обмежують конкуренцію та право Виконавців бути учасником відкритих торгів на закупівлю.
Замовник, шляхом встановлення специфічних вимог, а саме:
1) Досвід роботи Виконавця (адвокатських об’єднаннях) в даній сфері має бути не менше 5 (п’яти) років. Сформована замовником вимога спрямована на обмеження переліку учасників, що можуть взяти участь у Процедурі закупівлі, а відповідно має бути виключена Замовником з Тендерної документації. Включена вимога до терміну існування АО Замовником не впливає на можливість належного виконання умов Договору.

2) Серед зазначених працівників не менше 5 (п’яти) фахівців повинні мати стаж адвоката не менше 4 (чотирьох) років та досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 (чотирьох) років. Тобто, Замовник встановив обмеження по стажу адвокатської діяльності не менше 4 (чотирьох) року. Враховуючи положення частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

3) інформацію, роздруковану з Єдиного реєстру адвокатів України, розміщену на офіційному веб-сайті Національної асоціаії адвокатів України - www.unba.org.ua або витяги з Єдиного реєстру адвокатів України щодо відсутності/наявності інформації про зупинення або припинення права на заняття адвокатською діяльністю. Відповідно до Постанови Верховного Суду України від 06 липня 2019 року в справі №855/229/19 в адміністративному провадженні №А/9901/180/19 Верховний суд вказав, що особистість і статус адвоката підтверджується посвідченням адвоката України та свідоцтвом про право заняття адвокатською діяльністю. Тоді як дані в Єдиному реєстрі адвокатів України вносяться Радою адвокатів регіонів і Радою адвокатів України. Таким чином можна зробити висновок, що статус адвоката не залежить від запису в реєстрі.

4) інформацію у довільній формі про те, що учасника включено до першої тридцятки з числа ТОП-50 провідних юридичних фірм України у 2018 році за версією видання «Юридична практика»; та/або учасник входить до ТОП-10 юридичних фірм за версією англомовного довідника «Ukrainian Law Firms 2018: A Handbook For Foreign Clients»; та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником «Legal 500: Europe, Middle East & Africa» (редакція 2018 року); та/або учасника включено до рейтингу «Лідери ринку 2018: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета» та/або учасник володар премії «Юридична премія»; та/або учасник рекомендований авторитетним міжнародним довідником IFLR 1000 ; та/або учасник увійшов до першої тридцятки рейтингу провідних фірм за версією англомовного видання Kyiv Post. Зазначені переліки (рейтинги) складаються комерційними (недержавними) структурами, як аналіз ринку юридичних послуг. Суб’єкти, що здійснюють вказаний аналіз не належать до компетентних уповноважених державних органів, що наділені відповідними повноваженнями зі здійснення аналітики ринку. Доцільно зазначити, що включення до переліку (рейтингу) з присвоєнням позиції в рейтингу завжди має суб’єктивний характер, та не виключає підкупу. Норми чинного законодавства України не передбачають необхідності включення до рейтингів для надання юридичних послуг, що є предметом закупівлі.

Перелік кваліфікаційних вимог чітко визначений в ст.16 Закону та не може бути доповненим. Проте, Замовником встановлено необхідність перебування учасника в переліку (рейтингу) для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. У вище зазначеній статті вказаний кваліфікаційний критерій не передбачено, як наслідок, вимога що учасника має бути включено до зазначених переліків (рейтингів) вимагається на підтвердження неіснуючого кваліфікаційного критерію.

Враховуючи вищезазначене діючим законодавством не передбачено необхідності включення до рейтингів. Варто зазначити, що включення учасника до рейтингів не впливає на можливість належного та якісного надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва щодо закупівлі.
В підсумку кожна з цих вимог окремо, а тим більше в сукупності не те що звужують коло учасників, а і виключають реальну конкуренцію серед учасників, що в свою чергу наштовхують на думки про надання переваги іншому, наперед визначеному Замовником учаснику, та свідчить про свідоме зловживання правами, визначеними Законом.
Таким чином, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників при проведенні процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та в результаті таких дій Замовника порушено право чи законні інтереси інших Виконавців.
Вважаємо, що під час підготовки та затвердження тендерної документації, Замовником включено в умови конкурсних торгів вимоги, що дискримінують інших Виконавців, як учасника конкурсних торгів та, як наслідок, такі рішення, дії чи бездіяльність Замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, порушують право та законний інтерес інших Учасників.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч.3 ст. 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. У відповідності до ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Проте в тендерній документації Замовника, містяться дискримінаційні вимоги до учасників та суперечать законодавству в сфері закупівель.
Перелік критеріїв передбачених ст.16 Закону є вичерпним і не може бути доповненим.
З урахуванням зазначеного, просимо усунути дискримінаційні вимоги з Тендерної Документації. В зв’язку з вищевикладеним, ПРОСИМО внести зміни та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України, усунути незаконні та дискримінаційні вимоги, які передбаченні Документацією. У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до Документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України. Подати вимоги про усунення неправомірних вимог Замовника через електронну систему Prozorro й DoZorro .
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
25 липня 2019 18:28
1) Тендерна документація не містить вимоги щодо досвіду роботи учасника (Виконавця) 5 років у відповідній сфері. Тендерною документацією відповідно до ч.2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачена вимога щодо наявності в учасника досвіду виконання аналогічних договорів (підпункт 2 Розділу 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» тендерної документації). Крім того тендерною документацією в рамках кваліфікаційного критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід передбачено вимогу наявності у працівників, які залучатимуться до надання послуг, досвіду роботи у юридичних компаніях (юридична особа основний вид діяльності якої відповідно до КВЕД-2010 є діяльність у сфері права), адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях не менше 5 (п’яти) років. Наявність такого досвіду свідчить про вміння і навики працівників працювати в команді при вирішенні складних завдань. Вимог щодо наявності певного терміну існування учасника (адвокатського об’єднання) в тендерній документації не передбачено.
2) Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Відповідно до вказаних норм на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають відповідні знання та досвід, замовником визначено вимогу наявності працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, мають адвокатські свідоцтва, досвід роботи у юридичних компаніях (юридична особа основний вид діяльності якої відповідно до КВЕД-2010 є діяльність у сфері права), адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях не менше 5 (п’яти) років. Серед зазначених працівників не менше 5 (п’яти) фахівців повинні мати стаж адвоката не менше 4 (чотирьох) років та досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 (чотирьох) років. Вимога стосується наявності досвіду роботи адвокатом у працівників учасника та безпосередньо досвіду представництва в кримінальних провадженнях та справах про адміністративні правопорушення і жодним чином не порушує статтю 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
3) Надання інформації, роздрукованої з Єдиного реєстру адвокатів України, що розміщена на офіційному веб-сайті Національної асоціації адвокатів України - www.unba.org.ua або витягів з Єдиного реєстру адвокатів вимагається не для підтвердження статусу адвоката (для цього передбачена вимога про надання свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю), а для підтвердження того що діяльність адвоката не зупинено чи припинено відповідно до ЗУ «Про адвокатуру чи адвокатську діяльність», оскільки в такому разі особа хоч і має свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю, однак здійснювати адвокатську діяльність, зокрема представляти інтереси в судах, правоохоронних органах як адвокат не має права.
4) Оскільки предметом закупівлі є юридичні послуги , а саме послуги щодо представлення та захисту інтересів замовника у судах різних інстанцій, якісний показник є найбільш вагомою складовою частиною кваліфікаційних критеріїв та має вирішальне значення при здійсненні оцінки учасника. Ринок юридичних послуг за кількістю потенційних виконавців з різним рівнем досвіду та професіоналізму, вартісних показників є різноманітним. Оцінювання за критерієм «ціна» без встановлення особливих вимог до учасників несе великий ризик отримання замовником послуг з низьким рівнем якості. Тому для підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (частина 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі») в підпункті 1 Розділу 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» тендерної документації вимагається надання інформації про включення учасника до відповідних рейтингів, адже включення компанії до рейтингів підтверджує визнання на ринку юридичних послуг кваліфікації, досвіду та наявності знань та умінь у працівників такої компанії. Саме з метою отримання якісних послуг у тендерній документації і передбачена така вимога. При цьому з метою уникнення будь-якої дискримінації учасників в тендерній документації визначено перелік з юридичних рейтингів в Україні та за кордоном, які замовнику вдалося знайти, включення до будь-якого з них є підтвердженням наявності в учасника висококваліфікованих працівників з відповідним досвідом та знаннями. Твердження стосовно того, що включення до рейтингів відбувається за суб’єктивними критеріями ( не виключаючи підкупу) не підтверджено жодним доказом та спростовується хоча б тим фактом, що у переважній більшості рейтингів (в тому числі міжнародних) на лідируючих позиціях знаходяться одні й ті ж юридичні компанії. В Україні немає уповноваженого державного органу який би визначав найкращих на ринку юридичних послуг, тому з метою отримання якісних послуг замовник змушений використовувати наявні рейтинги комерційних (недержавних) структур.
Враховуючи наведене вище, визначені замовником кваліфікаційні критерії та документи, що вимагаються на їх підтвердження повністю відповідають ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містять жодних порушень статті 22 чи інших положень ЗУ «Про публічні закупівлі».

Номер вимоги: UA-2019-07-22-000313-b.b2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САЛТОРО", Код ЄДРПОУ:37995618
Дата подання: 30 липня 2019 14:40
Дискримінаційні умови закупівлі
В пункті 5 тендерної документації, публічної закупівлі UA-2019-07-22-000313-b, зазначена вимога щодо надання копій вироків у кримінальних справах та рішень у справах про адміністративні правопорушення, інших процесуальних документів у таких категоріях справ (не менше 4-х з кожної категорії справ), що підтверджують наявність досвіду у працівників учасника, зазначених в довідці, з супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 (чотирьох) років. В той же час довідка повинна містити інформацію про наявність працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, мають адвокатські свідоцтва, досвід роботи у юридичних компаніях (юридична особа основний вид діяльності якої відповідно до КВЕД-2010 є діяльність у сфері права), адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях не менше 5 (п’яти) років. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки замовник розмежовує досвід здобутий адвокатом як самозайнятою особою та здобутий працюючи в юридичні особі. При цьому в пункті, 3 статті 4 Закону України «Про адвокатуру і адвокатську діяльність» адвокат може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро чи адвокатського об’єднання (організаційні форми адвокатської діяльності).
Окрім, цього в тендерній документації присутня вимога щодо підтвердження наявності досвіду у працівників учасника копіями вироків у кримінальних справах та рішень у справах про адміністративні правопорушення, інших процесуальних документів у таких категоріях справ (не менше 4-х з кожної категорії справ). Тобто кваліфікація кожного з 10 працівників вказаних в довідці повинна підтверджуватися чотирьома вироками у кримінальних справах та чотирьома рішеннями у справах про адміністративні правопорушення, що в сумі становить 80 процесуальних документів, які необхідно надати учаснику публічної закупівлі для підтвердження наявності досвіду у працівників учасника.
При цьому слід зазначити, що такий порядок підтвердження професійного досвіду не передбачений жодним нормативним-актом. Натомість пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. N 637 «Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній» основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова
книжка. Аналогічне положення міститься і в статті 48 Кодекс законів про працю України згідно якої Трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.
Окрім, цього для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору вимагається довідка учасника у довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи учасника, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (предметом яких є надання учасником послуг з представництва в кримінальному провадженні та представництва під час розгляду справ про адміністративні правопорушення). Довідка повинна містити: назву послуг, назву замовників, обсяг надання послуг та бажано зазначити рік надання послуг, адреси замовників, прізвища, ініціали та телефони контактних осіб замовників.
Однак, вся вище вказана інформація включаючи і адреси та контакти замовників є адвокатською таємницею і не можуть бути подані в складі тендерної документації. Так згідно статтею 22 Закону України «Про адвокатуру і адвокатську діяльність» адвокатською таємницею є будь-яка інформація, що стала відома адвокату, помічнику адвоката, стажисту адвоката, особі, яка перебуває у трудових відносинах з адвокатом, про клієнта, а також питання, з яких клієнт (особа, якій відмовлено в укладенні договору про надання правової допомоги з передбачених цим Законом підстав) звертався до адвоката, адвокатського бюро, адвокатського об’єднання, зміст порад, консультацій, роз’яснень адвоката, складені ним документи, інформація, що зберігається на електронних носіях, та інші документи і відомості, одержані адвокатом під час здійснення адвокатської діяльності.
Обов’язок зберігати адвокатську таємницю поширюється на адвоката, його помічника, стажиста та осіб, які перебувають у трудових відносинах з адвокатом, адвокатським бюро, адвокатським об’єднанням, а також на особу, стосовно якої припинено або зупинено право на заняття адвокатською діяльністю. Адвокат, адвокатське бюро.
На підставі вищевикладеного просимо забезпечити усунути вказанні порушення тендерної документації в частині вимог щодо надання процесуальних документів, а також довідки з зазначенням назви послуг, назви замовників, обсягу надання послуг, адреси замовників, прізвища, ініціали та телефони контактних осіб замовників.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
01 серпня 2019 19:10
Стосовно досвіду роботи у юридичних компаніях (юридична особа основний вид діяльності якої відповідно до КВЕД-2010 є діяльність у сфері права), адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях.
Відповідно до статті 16 закону України «Про публічні закупівлі» саме замовник встановлює один або кілька кваліфікаційних критеріїв (наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору). Так у цій закупівлі замовником встановлено кваліфікаційний критерій наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Отже наявність відповідної кваліфікації підтверджується наявністю права на здійснення адвокатської діяльності, крім того для надання послуг необхідний відповідний досвід, зокрема роботи у команді при вирішенні складних завдань саме для підтвердження наявності такого досвіду вимагається підтвердження роботи у юридичних компаніях (юридична особа основний вид діяльності якої відповідно до КВЕД-2010 є діяльність у сфері права), адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях не менше 5 (п’яти) років. Звертаємо увагу, що вимагається не обов’язково досвід роботи безпосередньо адвокатом, а досвід роботи у юридичних компаніях, адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях (це може бути досвід роботи на посаді юрисконсульта, радника, консультанта, партнера, помічника адвоката тощо). При цьому з метою уникнення дискримінації врахований буде досвід роботи як у юридичних компаніях, так і у адвокатських об’єднаннях, і адвокатських бюро.
Відповідно до ч.3 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Тому на думку замовника в цій частині відсутні будь-які порушення положень законодавства.

Стосовно підтвердження досвіду працівників щодо надання аналогічних послуг.
Відповідно до підпункту 1 розділу 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації учасник на підтвердження кваліфікаційного критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вимагається надання копій вироків у кримінальних справах та рішень у справах про адміністративні правопорушення, інших процесуальних документів у таких категоріях справ (не менше 4-х з кожної категорії справ), що підтверджують наявність досвіду у працівників учасника, зазначених в довідці, з супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 (чотирьох) років. При цьому відповідно до того ж підпункту 1 розділу 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації в довідці має бути зазначено про наявність працівників у кількості не менше 10 (десяти), які мають вищу юридичну освіту та необхідні знання та досвід для виконання умов договору, мають адвокатські свідоцтва, досвід роботи у юридичних компаніях (юридична особа основний вид діяльності якої відповідно до КВЕД-2010 є діяльність у сфері права), адвокатських бюро, адвокатських об’єднаннях не менше 5 (п’яти) років. Серед зазначених працівників не менше 5 (п’яти) фахівців повинні мати стаж адвоката не менше 4 (чотирьох) років та досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 (чотирьох) років. Отже в довідці зазначається про 10 адвокатів, серед яких лише 5 повинні мати стаж адвоката не менше 4-х років та досвід супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень не менше 4 (чотирьох) років. Саме на підтвердження досвіду 4-річного досвіду супроводження проваджень про адміністративні правопорушення та кримінальних проваджень цих 5 адвокатів вимагається надання документів. Тому для підтвердження наявності працівників які мають відповідний досвід для надання послуг необхідно надати не 80, а 40 документів. Постанова КМУ від 12 серпня 1993 р. N 637 «Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній» визначає порядок підтвердження трудового стажу, замовнику ж необхідно підтвердити наявність у працівників учасника досвіду надання аналогічних послуг. Записи у трудовій книжці не містять інформації стосовно того які конкретно функції виконував працівник в рамках своєї посади. Крім того навіть адвокати не завжди спеціалізуються на здійсненні захисту (представництві) у кримінальних провадженнях або представництві у справах про адміністративні правопорушення. Тому копії трудових книжок не можуть бути доказом наявності у працівників учасника досвіду надання послуг аналогічних предмету закупівлі. При цьому відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» саме Замовнику надано право визначати перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.

Стосовно адвокатської таємниці
Відповідно до підпункту 2 розділу 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору вимагається довідка, яка повинна містити: назву послуг, назву замовників, обсяг надання послуг та бажано зазначити рік надання послуг, адреси замовників, прізвища, ініціали та телефони контактних осіб замовників. Предметом закупівлі відповідно до проекту договору є послуги з надання правової допомоги службовцям Національного банку України, Національному банку України, у разі їх участі в адміністративному чи кримінальному провадженні. Отже на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору має бути надана інформація стосовно виконаних договорів предметом яких є надання правової допомоги працівникам юридичної особи у разі їх участі в адміністративному чи кримінальному провадженні.
Відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» клієнт - фізична або юридична особа, держава, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, в інтересах яких здійснюється адвокатська діяльність. Таким чином клієнтами в розумінні Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» є працівники юридичної особи яка укладає договір в їх інтересах. Жодної інформації стосовно того кому фактично надавалися послуги в рамках виконання договору (їх прізвища, ініціали, адреси, телефони) не вимагається. Тому вважаємо, що надання інформації стосовно виконання аналогічного договору (зокрема інформації про замовника за договором) не є порушення адвокатської таємниці. Крім того також вимагається відгук від замовника за договором, а надання замовником відгуку про якість наданих йому послуг свідчить про його згоду на розголошення такої інформації.

Зважаючи на наведене вище вважаємо, що в тендерній документації відсутні порушення законодавства про здійснення публічних закупівель.
Номер вимоги: UA-2019-07-22-000313-b.b3
Статус:
Не задоволена
Учасник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ "КРАВЕЦЬ І ПАРТНЕРИ" ( АО "КРАВЕЦЬ І ПАРТНЕРИ" ), Код ЄДРПОУ:39718421
Дата подання: 06 серпня 2019 10:51
Вимога про усунення порушення
Вимога про усунення порушення (передбачена статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі», далі – «Закон») щодо внесення змін в Тендерну документацію на закупівлю «Юридичні послуги» код ДК 021:2015: 79110000-8 «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва».
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 серпня 2019 10:01
Доброго дня, відповіді надані у вкладенні.
Номер вимоги: UA-2019-07-22-000313-b.a4
Статус:
Не задоволена
Учасник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ "КРАВЕЦЬ І ПАРТНЕРИ" ( АО "КРАВЕЦЬ І ПАРТНЕРИ" ), Код ЄДРПОУ:39718421
Дата подання: 06 серпня 2019 10:53
вимога про усунення порушень
Вимога про усунення порушення (передбачена статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі», далі – «Закон») щодо внесення змін в Тендерну документацію на закупівлю «Юридичні послуги» код ДК 021:2015: 79110000-8 «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва».
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 серпня 2019 10:04
Доброго дня, відповіді надані у вкладенні.

Документи подані скаржником

06 серпня 2019 10:51
Вимога

Документи

09 серпня 2019 10:01
Відповідь щодо вимоги.docx

Документи подані скаржником

Документи

09 серпня 2019 10:04
Відповідь щодо вимоги.docx

Інформація про відміну

Дата відміни
16 серпня 2019 11:00
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій

Актуальні тендери

До пошуку