Електромонтажні роботи (код ДК 021:2015-45310000-3) (встановлення системи пожежної сигналізації в дошкільному навчальному закладі №609 за адресою: м. Київ, Оболонський район, вулиця Йорданська, 3А)
Очікувана вартість
752 159,00 UAH
UA-2019-07-16-002669-b 59c4365991364db1adb56ec881ab9351
Відкриті торги    Торги відмінено
Електронний цифровий підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Оголошення про проведення

Друкувати форму оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовника

Найменування замовника: Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації
Код ЄДРПОУ: 37445442
Вебсайт замовника: http://www.ruo-obolon.kiev.ua/
Місцезнаходження замовника: 04211, Україна, Київська обл., Київ, вул. Йорданська, 11-а
Контактна особа замовника: Кожина Альона Вікторівна
380444197359
obolon_osvita_tender@ukr.net

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 16 липня 2019
Звернення за роз’ясненнями: до 22 липня 2019 12:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 01 серпня 2019 12:00
Початок аукціону: 19 серпня 2019 14:48
Очікувана вартість: 752 159,00 UAH з ПДВ
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 22 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 7 521,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00 %

Інформація про предмет закупівлі

Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: згідно технічного завдання
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг м. Київ, вулиця Йорданська, 3А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг. до 20.12.2019 року
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Встановлення системи пожежної сигналізації в дошкільному навчальному закладі №609 за адресою: м. Київ, Оболонський район, вулиця Йорданська, 3А
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 04211, Україна, місто Київ, Київ, вулиця Йорданська, 3А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 20 грудня 2019
ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи

Документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Тендерна документація

16 липня 2019 16:56
Електронний цифровий підпис
16 липня 2019 16:55
ТД пож.сигналіз. ДНЗ 609..doc

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Стосовно дозволу на виконання монтажу, налагодження, технічного обслуговування машин, механізмів, устатковання підвищенної небезпеки, зокрема, електричного устакування електричних мереж напругою понад 1000В.
Дата подання: 22 липня 2019 11:57
Дата відповіді: 22 липня 2019 17:42
У тендерній документації зазначено: 8. Копію дозволу на виконання монтажу, налагодження, технічного обслуговування машин, механізмів, устатковання підвищенної небезпеки, зокрема, електричного устакування електричних мереж напругою понад 1000В. Згідно технічного завдання Замовник закуповує послуги з встановлення системи протипожежної сигналізації. Зазначені послуги надаються відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 і єдиний документ, який надає право виконувати зазначені послуги це Ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. В зазначених Ліцензійних умовах не йдеться про наявність інших дозвільних документів, отримання додаткових дозволів та іншого. Тому є не зрозумілим, чому закуповуючи одні послуги, Ви вимагаєте дозвільні документи, які для надання таких послуг законодавчо не передбачені та не вимагаються. Відповідно до Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України 26.01.2005 N 15, є 137 (перелік є вичерпним) видів таких робіт і жоден з них не співпадає з предметом закупівлі, яку оголосив Замовник. Для прикладу, даний Перелік включає: 132. Робота у випробувальних пожежних лабораторіях, на пожежних полігонах, на смугах психологічної підготовки пожежних та в теплодимокамерах. 133. Робота особового складу пожежних підрозділів на колінчатих підіймачах та на автомеханічних драбинах. 134. Виконання робіт на пожежах по знеструмленню електричних мереж, перекриттю заслінок на нафтогазопроводах, в резервуарних парках автобаз. 135. Гасіння пожеж в трюмах морських та річкових суден; та інше. Незрозуміло, яке відношення монтаж протипожежної сигналізації має до робіт підвищеної небезпеки. Відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, містититься ВИЧЕРПНИЙ перелік видів робіт на які даний дозвіл потрібно отримувати. В жодному з 18 пунктів не йдеться про монтаж протипожежної сигналізації. Відповідно, маємо таку ж ситуацію - незрозуміло, яке відношення монтаж протипожежної сигналізації має до робіт підвищеної небезпеки. Наголошуємо, у підсумку, що той вид робіт, який Ви закуповуєте надається на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. У зв’язку з вищевикладеним, для уникнення дискримінації учасників просимо виключити припис щодо надання дозволу на виконання монтажу, налагодження, технічного обслуговування машин, механізмів, устатковання підвищенної небезпеки, зокрема, електричного устакування електричних мереж напругою понад 1000В.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Зазначена вимога встановлена для підтвердження того, що учасник має можливість працювати з електрообладнанням та установками.
Враховуючи вимоги техніки безпеки при наданні зазначеного виду послуг, Замовник не вбачає необхідності внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Стосовно кількості електромонтерів
Дата подання: 22 липня 2019 11:57
Дата відповіді: 22 липня 2019 17:41
У тендерній документації зазначено: 5.3. Наявність працівників відповідної кваліфікації. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації які мають необхідні знання та досвід, що містить інформацію про працівників (ІТР та робітників) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У довідці обовʼязково зазначається інформація про наявність налагоджувальнка(-ів) КВП та А не нижче 4-ї групи з електробезпеки, не менше двох електромонтерів або електромонтерів ОПС не нижче 3-ї групи з електробезпеки, сертифікованого інженера проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки та сертифікованого інженера проектувальника у частині кошторисної документації, а також зазначається посада, призвіще, імʼя, по-батькові, загальний досвід роботи, штатний та/або найманий працівник, з документами або їх копіями, що підтверджують трудові відносини між Учасником та працівником (цивільно-правові угоди, накази, трудові книжки тощо). Відповідно до п. 15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: «15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб». Таким чином, вимога про кількість електромонтерів є незаконною та не відповідає вимогам чинного законодавства. У зв’язку з вищевикладеним, для уникнення дискримінації учасників просимо виключити припис щодо кількості електромонтерів.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Шановний учаснику! Повідомляємо, що відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пункту 15 ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення встановлено вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Таким чином, ліцензійними умовами встановлено мінімальну кількість працівників, необхідну для отримання ліцензії.
При цьому, кількість персоналу, вказана вами не дозволяє надати послуги всебічно, якісно та у встановлені терміни. Враховуючи вимоги техніки безпеки при наданні зазначеного виду послуг, неприпустимо виконувати їх менше ніж двома електромонтерами.

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-07-16-002669-b.c1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Капіталстрой", Код ЄДРПОУ:42733240
Дата подання: 18 липня 2019 17:54
скарга на дискримінаційні вимоги Замоника
1. Відповідно до пп. 15 п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовник вимагає надати «Документ, який виданий Уповноваженим органом, що містить інформацію про власників цінних паперів, які володіють пакетом акцій 25 % та більше статутного капіталу. У разі, якщо усі власники цінних паперів володіють пакетом акцій, що становить менше 25% статутного капіталу, Учасник повинен надати довідку у довільній формі із зазначенням цього та копію підтверджуючого документу, який виданий уповноваженим органом. Зазначені документи повинні бути видані не раніше червня 2019 р.».
Однак така вимога Замовника є дискримінаційною, адже її зможуть виконати суб’єкти господарювання з організаційно – правовою формою у вигляді акціонерного товариства. Так, відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про акціонерні товариства» передбачається, що Акціонерне товариство - господарське товариство, статутний капітал якого поділено на визначену кількість часток однакової номінальної вартості, корпоративні права за якими посвідчуються акціями. У відповідності до чинного саме акціонерні товариства мають можливість отримати від уповноваженого органу (Національного депозитарію України») реєстр акціонерів товариства, що і буде підтверджуючим документом, який виданий уповноваженим органом.
Натомість Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (ст. 12) передбачає, що «розмір статутного капіталу товариства складається з номінальної вартості часток його учасників, виражених у національній валюті України». Тобто, статутний капітал товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) складається з часток, виражених в національній валюті. Жодних акцій учасники ТОВ не мають та видача будь-яких документів щодо розміру часток в статутному капіталі товариства «уповноваженим органом» не передбачається.
Натомість, ТОВ, на відміну від акціонерного товариства, має інформацію про розмір часток учасників в статуті (даний документ надається учасниками у складі тендерної пропозиції).
Враховуючи викладене вище, вимагаємо виключити з тендерної документацію дискримінаційну вимогу, «Документ, який виданий Уповноваженим органом, що містить інформацію про власників цінних паперів, які володіють пакетом акцій 25 % та більше статутного капіталу. У разі, якщо усі власники цінних паперів володіють пакетом акцій, що становить менше 25% статутного капіталу, Учасник повинен надати довідку у довільній формі із зазначенням цього та копію підтверджуючого документу, який виданий уповноваженим органом. Зазначені документи повинні бути видані не раніше червня 2019 р.».

2. Відповідно до пп. 5.3. п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовник вимагає «Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації які мають необхідні знання та досвід, що містить інформацію про працівників (ІТР та робітників) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У довідці обовʼязково зазначається інформація про наявність налагоджувальнка(-ів) КВП та А не нижче 4-ї групи з електробезпеки, не менше двох електромонтерів або електромонтерів ОПС не нижче 3-ї групи з електробезпеки, сертифікованого інженера проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки та сертифікованого інженера проектувальника у частині кошторисної документації, а також зазначається посада, призвіще, імʼя, по-батькові, загальний досвід роботи, штатний та/або найманий працівник, з документами або їх копіями, що підтверджують трудові відносини між Учасником та працівником (цивільно-правові угоди, накази, трудові книжки тощо).»
Відповідно до п. 15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, «15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб». Таким чином, вимога про кількість електромонтерів є незаконною, дискримінаційною та не відповідає вимогам чинного законодавства. У зв’язку з вищевикладеним, для уникнення дискримінації учасників просимо виключити припис щодо кількості електромонтерів.

3. Відповідно п.7 Інших вимого до учасників (Додаток 2 до Тендерної документації) передбачається, що учасники у складі тендерної пропозиції надає Копію ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів значних наслідків (СС3) або копія ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів ІV - V категорії складності.
Дана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною з огляду на наступне.
По-перше, Замовником визначено предмет закупівлі – " Електромонтажні роботи (код ДК 021:2015-45310000-3) (встановлення системи пожежної сигналізації…). Надання даного виду послуг регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Законодавець чітко окреслює те, що перелік даних вимог є вичерпним, а отже таким, що є чітко визначеним та не може бути зменшений/збільшений. Про подібне йдеться й у статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності".
По-друге, згідно з пунктом 3 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (орган, що видає ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів), затвердженого Постановою від 9 липня 2014 р. № 294 основним завданням Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме – виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві у визначених законодавством випадках.
Постанова КМУ "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" від 13 квітня 2011 року № 466 надає роз’яснення, що "будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, реставрації, капітального ремонту". Також відповідно до пункту 2 Порядку ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 року. № 1396: "Юридична особа та фізична особа (підприємець) - суб'єкти господарської діяльності (далі - суб'єкти будівельної діяльності), що мають намір провадити будівельну діяльність, повинні отримати ліцензію згідно з цим Порядком". Наголошуємо, що законодавець чітко зазначає: суб’єкти, що провадять будівельну діяльність: не обслуговування, не встановлення або будь-що інше, а будівельну діяльність. П
По-третє, відповідно до Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 року № 406, а саме – пункт 14: улаштування систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення про їх виникнення, установок пожежогасіння, автоматичних установок контролю за вибухонебезпечними концентраціями газу в повітрі, охоронних систем з їх диспетчеризацією, систем внутрішнього та зовнішнього протипожежного водопостачання, монтаж протипожежних воріт (штор), дверей, клапанів і вікон, пристроїв для блискавкозахисту будівель та споруд.
Майже для всіх організацій, що займаються монтажем пожежної сигналізації, ваказана вимога є дискримінаційною, тому що дані суб’єкти господарювання мають ліцензію на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (яка необхідна для надання послуг згідно предмета закупівлі), та немає ліцензії Держархбудінспекції на будівельні роботи (яку і не повинен мати, адже не є суб᾽єктом будівельної діяльності).
На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу необґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує охоронювані законом права та інтереси учасників, які мають бажання взяти участь у даній закупівлі та просимо виключити з тендерної документації.
Додатково звертаємо увагу, що аналогічна позиція викладена в рішенні № 6170-р/пк-пз від 23.06.2018р. ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ по закупівлі № UA-2018-05-25-002509-a.

4. Відповідно п. 8 Інших вимого до учасників (Додаток 2 до Тендерної документації) передбачається, що учасники у складі тендерної пропозиції надає Копію дозволу на виконання монтажу, налагодження, технічного обслуговування машин, механізмів, устатковання підвищенної небезпеки, зокрема, електричного устакування електричних мереж напругою понад 1000В.
Дана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною з огляду на наступне.
Згідно технічного завдання Замовник закуповує послуги з встановлення системи протипожежної сигналізації. Зазначені послуги надаються відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 і єдиний документ, який надає право виконувати зазначені послуги це Ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. В зазначених Ліцензійних умовах не йдеться про наявність інших дозвільних документів, отримання додаткових дозволів та іншого. Тому є не зрозумілим, чому закуповуючи одні послуги, Ви вимагаєте дозвільні документи, які для надання таких послуг законодавчо не передбачені та не вимагаються.
Так, відповідно до п. 2 Додатку 2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (надалі – Порядок) до переліку видів робіт підвищеної небезпеки зокрема відноситься Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатках 3 і 7 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. В третьому додатку до Порядку передбачається (п.8) до устаткування підвищеної небезпеки відносить устатковання напругою понад 1000 В (електричне устатковання електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання).
Однак, в даному випадку предметом закупівлі є послуги по монтажу пожежної сигналізації (слаботочної системи), обладнання якої жодним чином не можна віднести до електричного устатковання електричних станцій та мереж; технологічного електрообладнаннаня (напругою понад 1000 В).
Відповідно до Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України 26.01.2005 N 15, є 137 (перелік є вичерпним) видів таких робіт і жоден з них не співпадає з предметом закупівлі, яку оголосив Замовник. Для прикладу, даний Перелік включає: 132. Робота у випробувальних пожежних лабораторіях, на пожежних полігонах, на смугах психологічної підготовки пожежних та в теплодимокамерах. 133. Робота особового складу пожежних підрозділів на колінчатих підіймачах та на автомеханічних драбинах. 134. Виконання робіт на пожежах по знеструмленню електричних мереж, перекриттю заслінок на нафтогазопроводах, в резервуарних парках автобаз. 135. Гасіння пожеж в трюмах морських та річкових суден; та інше. Незрозуміло, яке відношення монтаж протипожежної сигналізації має до робіт підвищеної небезпеки. Відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, містититься ВИЧЕРПНИЙ перелік видів робіт на які даний дозвіл потрібно отримувати. В жодному з 18 пунктів не йдеться про монтаж протипожежної сигналізації. Відповідно, маємо таку ж ситуацію - незрозуміло, яке відношення монтаж протипожежної сигналізації має до робіт підвищеної небезпеки. Наголошуємо, у підсумку, що той вид робіт, який Ви закуповуєте надається на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. У зв’язку з вищевикладеним, для уникнення дискримінації учасників просимо виключити припис щодо надання дозволу на виконання монтажу, налагодження, технічного обслуговування машин, механізмів, устатковання підвищенної небезпеки, зокрема, електричного устакування електричних мереж напругою понад 1000В.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу необґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує охоронювані законом права та інтереси учасників, які мають бажання взяти участь у даній закупівлі та просимо виключити з тендерної документації.

5. Відповідно п. 10 Інших вимого до учасників (Додаток 2 до Тендерної документації) передбачається, що учасники у складі тендерної пропозиції надає лист від державного органу з інспектування систем протипожежного захисту щодо готовності прийняти участь у роботі з перевірки відповідності систем протипожежного захисту, змонтованих на об’єкті (зазначити назву та адресу обʼєкту) у якості третьої сторони відповідно до додатку И ДБН В.2.5-56 з наданням сканованого з копії або з оригіналу атестату про акредитацію державного органу з інспектування на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17020:2014 у сфері інспектування систем протипожежного захисту тощо, виданий Національним агентством з акредитації України.
Дана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною з огляду на наступне.
Згідно з базою даних Національного агентства з акредитації України (створено Міністерством економічного розвитку і торгівлі України) Єдиним органом виконавчої влади, який має повноваження державного контролю і нагляду в сфері пожежної безпеки є Державний центр сертифікації ДСНС України. Звертаємо увагу, що жодний нормативно-правовий документ не вимагає під час надання послуг з монтажу систем протипожежного захисту надавати Замовнику будь-які підтвердження від органу виконавчої влади, який має повноваження державного контролю і нагляду в сфері пожежної безпеки щодо можливості надання послуг (в тому числі послуг інспектування) в майбутньому.
Так, відповідно до статті 19 Конституції України передбачається, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові оди зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Державний центр сертифікації ДСНС України діє на підставі Положення про держаний центр сертифікації ДСНС України, затвердженого Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 22.04.2013 № 153 (http://dcs.dsns.gov.ua/ua/Polozhennya.html). Дана положення, що містить права та обов’язки Державного центру сертифікації ДСНС України, не передбачає жодного зобов'язання для останнього надавати учаснику будь-якого листа про можливість надання послуг в майбутньому.
Тобто, наявність даної вимоги Замовника в тендерній документації фактично позбавляє учасників можливості прийняти участь в даній закупівлі, не дивлячись на наявність всіх необхідних дозвільних документів, передбачених чинним законодавством для даного виду послуг. На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу необґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує охоронювані законом права та інтереси учасників, які мають бажання взяти участь у даній закупівлі та просимо виключити з тендерної документації.
Додатково звертаємо увагу, що аналогічна позиція викладена в рішенні № 5370-р/пк-пз від 05.06.2018 ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ по закупівлі № UA-2018-04-19-001720-c.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
23 липня 2019 16:56
1. Щодо першого пункту вимоги.
Тендерною документацією вимагається надання документ, який виданий Уповноваженим органом, що містить інформацію про власників цінних паперів, які володіють пакетом акцій 25 % та більше статутного капіталу. У разі, якщо усі власники цінних паперів володіють пакетом акцій, що становить менше 25% статутного капіталу, Учасник повинен надати довідку у довільній формі із зазначенням цього та копію підтверджуючого документу, який виданий уповноваженим органом. Зазначені документи повинні бути видані не раніше червня 2019 р.
При цьому, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.

2. Щодо другого пункту вимоги.
Шановний учаснику! Повідомляємо, що відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пункту 15 ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення встановлено вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
Таким чином, ліцензійними умовами встановлено мінімальну кількість працівників, необхідну для отримання ліцензії.
При цьому, кількість персоналу, вказана вами не дозволяє надати послуги всебічно, якісно та у встановлені терміни. Враховуючи вимоги техніки безпеки при наданні зазначеного виду послуг, неприпустимо виконувати їх менше ніж двома електромонтерами.

3. Щодо третього пункту вимоги.
Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Частиною 2 цієї статті встановлено, що Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.
Відповідно до ст. 227 Цивільного кодексу України, правочин юридичної особи, вчинений нею без відповідного дозволу (ліцензії), може бути визнаний судом недійсним.
Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Звертаємо вашу увагу, що Постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 № 256 затверджено перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню, зокрема, монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання: зв’язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж.
Відповідно до оголошення предметом закупівлі є електромонтажні роботи (код ДК 021:2015-45310000-3) (встановлення системи пожежної сигналізації).
При цьому, ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками визначено вимоги до будівництва об’єктів інженерної інфраструктури, зокрема.
Організаційними вимогами є:
1) наявність:
- адміністративних та виробничих приміщень, виробничої бази (у разі потреби), що необхідні для виконання робіт відповідно до переліку робіт;
- техніки, устаткування, обладнання, приладів та інструментів згідно з технологічними вимогами виконання робіт, передбачених у переліку робіт;
- засобів вимірювальної техніки, методик, інструкцій, необхідних для проведення перевірки встановлених параметрів та якості продукції і технологічних операцій.
Для виконання робіт з монтажу внутрішніх та зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання, а також інженерних споруд професіонали та фахівці за посадами головного інженера, начальника будівельної дільниці, виконавця робіт, майстра, техніка-будівельника повинні мати спеціалізацію за відповідною освітою, зокрема, для монтажу: засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів, зв’язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж - автоматизація процесів керування, автоматизоване управління технологічними процесами, електромеханічні системи автоматизації та електропривід, інформаційні мережі зв’язку, технології та засоби телекомунікацій, телекомунікаційні системи та мережі, радіотехнічні пристрої та засоби телекомунікацій.
Таким чином, отримати ліцензію ДАБІ має можливість отримати будь-яка організація, що займається установкою протипожежних систем.

Разом з тим, Замовник має на меті пересвідчитись, що учасник має необхідне обладнання та працівників, та має можливість забезпечити монтаж обладнання що підтверджено, у тому числі уповноваженими органами, зокрема, ДАБІ шляхом видачі відповідної ліцензії.
У зв’язку з наведеним Замовник не вбачає необхідності внесення змін до тендерної документації.

4. Щодо четвертого пункту вимоги.
Зазначена вимога встановлена для підтвердження того, що учасник має можливість працювати з електрообладнанням та установками.
Враховуючи вимоги техніки безпеки при наданні зазначеного виду послуг, Замовник не вбачає необхідності внесення змін до тендерної документації в цій частині.

5. Щодо п’ятого пункту вимоги.
Згідно з ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» для перевірки відповідності систем протипожежного захисту замовником робіт може бути створена комісія у складі власних представників, а також представників проектної, монтувальної, пультової та обслуговуючої організацій та представників «третьої сторони». Органом, який може виступати у якості «третьої сторони», є інспекційний орган згідно ДСТУ ISO/IEC 17020.
При цьому, у будівлях і спорудах, де роботи з монтування систем протипожежного захисту здійснювалися за рахунок державного фінансування, до роботи комісії у якості третьої сторони доцільно включати представників інспекційного органу виконавчої влади, який має повноваження державного контролю і нагляду в сфері пожежної безпеки.
Лист щодо проведення перевірки відповідності, а саме – перевірка систем протипожежного захисту, з органом виконавчої влади, який має повноваження державного контролю і нагляду в сфері пожежної безпеки надає можливість Замовнику бути впевненим, що змонтовані автоматичні системи пожежогасіння відповідають вимогам та стандартам, що застосовуються на території України, та в свою чергу унеможливить хибне спрацьовування пожежної сигналізації або більш суттєвих проблем.

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-07-16-002669-b.c2
Статус:
Розглянута
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СИСТЕМНА ІНТЕГРАЦІЯ", Код ЄДРПОУ:41692113
Дата подання: 26 липня 2019 15:52
Дискримінаційні та неправомірні вимоги
Пояснення Відповідно до ч.4 ст.18 Закону України «Про здійснення державних закупівель», за подання скарги до органу оскарження справляється плата, яка зараховується до спеціального фонду державного бюджету. Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 28. 07. 2010 № 773, така плата становитиме 5 тис. грн. У разі оскарження процедури державної закупівлі товарів або послуг, та 15 тис. грн. у разі оскарження процедури державної закупівлі робіт. Відповідно до п. 1.1. проекту договору, розміщеного Замовником у складі тендерної документації (Додаток 4) передбачається, що Замовник доручає, а Підрядник зобов'язується надати послуги встановлення системи пожежної сигналізації в дошкільному навчальному закладі № 609 вулиця Йорданська, 3А, Електромонтажні роботи (код ДК 021:2015-45310000-3)встановленння системи пожежної сигналізації на об’єкті підряду, визначеному у п. 2.2. даного Договору (надалі - послуги). Крім того, згідно плану закупівель із сайту https://prozorro.gov.ua/ (https://prozorro.gov.ua/plan/search/?edrpou=37445442) по даній закупівлі передбачається наступна класифікація видатків бюджету - 2240: Оплата послуг (крім комунальних) Враховуючи викладене вище, а також зважаючи на п. 1. ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» предметом даної закупівлі є послуги. У зв’язку з цим за подання скарги до органу оскарження сплачено 5 000,00 грн.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволена
Прийнято до розгляду: 31 липня 2019 14:14
Дата рішення: 16 серпня 2019 17:30
рішення від 30.07.2019 № 10287.pdf
Дата публікації: 31 липня 2019 14:14
рішення від 13.08.2019 № 11150.pdf
Дата публікації: 16 серпня 2019 17:30

Документи подані скаржником

26 липня 2019 15:52
Скарга 2669-b.pdf

Документи Органу Оскарження

Інформація про відміну

Дата скасування
23 серпня 2019 14:32
Причина скасування
Відповідно частини 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;
Документи
23 серпня 2019 14:32 Протокол відміна тогрів.pdf

Актуальні тендери

До пошуку