Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

М'ясо
meat
Очікувана вартість
13 251 975,00 UAH
UA-2019-06-25-000693-a 2be2198ad22845eab87b842ca3eb6aa7
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Подання пропозицій
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Подати пропозицію

Контакти

Бєлов Богдан

+380472360007 BELOV_BOGDAN@UKR.NET

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 36299692
Місцезнаходження: 18000, Україна , Черкаська обл., Черкаси, ВУЛИЦЯ ГОГОЛЯ, будинок 251
Контактна особа: Бєлов Богдан
+380472360007
BELOV_BOGDAN@UKR.NET
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Official name: Department of Education and Humanitarian Politics of Cherkasy City Council
National ID: 36299692
Contact point: Belov Bogdan
+380472360007
BELOV_BOGDAN@UKR.NET

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 25 червня 2019
Звернення за роз’ясненнями: до 04 серпня 2019 00:00
Оскарження умов закупівлі: до 10 серпня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 14 серпня 2019 00:00
Початок аукціону: 18 вересня 2019 15:54
Очікувана вартість: 13 251 975,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 26 503,95 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,20%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 39755.93 UAH
Publication date: 25 червня 2019 16:59
Enquiries until: 04 серпня 2019 00:00
Complaints submission until: до 10 серпня 2019 00:00
Time limit for receipt of tenders: 14 серпня 2019 00:00

Information

Estimated total value: 13 251 975 UAH including VAT
Minimal lowering step: 26 504 UAH
Minimal lowering step, %: 0,20 %

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо


Scope of the procurement
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється лише за одним критерієм – «Ціна», яка є приведеною та визначається за формулою, наведеною в тендерній документації. Джерело фінансування закупівлі: кошти міського бюджету.
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється лише за одним критерієм – «Ціна», яка є приведеною та визначається за формулою, наведеною в тендерній документації.
Джерело фінансування закупівлі: кошти міського бюджету.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
124110 кг
М'ясо
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
ДК 021:2015: 15110000-2 — М’ясо

meat
CPV: 15110000-2
Період постачання: з 01 січня 2020 по 31 грудня 2020

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару Пiсляоплата 10 Банківські 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Роз’яснення до процедури

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-06-25-000693-a.b1
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 08 липня 2019 11:12
Щодо обсягу аналогічних договорів
Відповідно до п. 5 Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
Тендерної документації учасник подає як частину своєї пропозиції документи,
що підтверджують його кваліфікацію, а саме:
1. Оригінал(-и) позитивного(-их) відгуку(-ів) щодо виконання
аналогічного договору, а також, завірену учасником, копію цього
договору. (Фактичне виконання договору(-ів) обов’язково вказати у
відгуці).
Замовник встановив, що Аналогічним може вважатися договір, у
якому, як встановлено ст.180 Господарського кодексу України,
обов’язково має бути визначено предмет договору. При цьому, умови
про предмет у господарському договорі повинні визначати
найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції.
Тому, предметом аналогічного договору, що подає учасник, має
бути товар, який відповідає за номенклатурою (асортиментом) у
повному обсязі та кількістю (у обсязі не менше 50%) номенклатурі
та кількості товару, що закуповується замовником. Номенклатура
та кількість товару, що закуповується, наведені у п.6 р.ІІІ цієї
тендерної документації.

Відповідно до Оголошення про відкриті торги закупівлі UA-2019-06-25-000693-a становить 13 251 975 грн.
Отже, учасники повинні надати підтвердження виконання аналогічного договору у кількості (у обсязі не менше 50%), що і предмет закупівлі.
Повідомляємо, що даний пункт не дивлячись на рішення органу оскарження № 8289-р/пк-пз від 24.06.2019 р., прийняте за результатами розгляду скарги UA-2019-04-22-000637-a.b2, продовжує встановлювати такі вимоги, які штучно обмежують конкуренцію.

Вважаємо, що замовник жодним чином не обґрунтував необхідність
встановлення такого критерію ж постачання аналогічного товару в кількості, не
менше 62 055 кг. Вважаємо таку вимогу дискримінаційною. Наше підприємство
не має досвіду поставок м’яса в асортименті та в кількості 62 055 кг предмета закупівлі,
однак має тривалий та успішний досвід поставок продуктів харчування (у тому
числі і м’яса) у менших обсягах, які однак дозволяють з впевненістю
гарантувати поставки предмету закупівлі відповідної якості у визначені
договором строки.
Станом на дату подання скарги, наше підприємство має успішний досвід
виконання аналогічних договорів у обсязі 10% від очікуваної вартості закупівлі.
Як підприємство, що здійснює поставки різноманітних продуктів
харчування по всій території України, маємо можливість надати Вам численні
відгуки наших клієнтів.
Звертаємо Вашу увагу, що розповсюдженим способом дискримінації є
встановлення певного необґрунтованого вартісного та кількісного обсягу
предмета закупівлі. Аналогічна ситуація розглянута у рішеннях АМКУ № 5889-
р/пк-пз від 18.06.2018р. та № 5458-р/пк-пз від 07.06.2018р. щодо порушення
замовником порядку проведення процедури закупівлі шляхом включення до
документації дискримінаційних та необґрунтованих вимог щодо підтвердження
постачання аналогічного товару в обсязі, не менше 50% від очікуваної вартості
закупівлі.

Незважаючи на вищезазначені рішення органу оскарження замовник
ігнорує позицію, викладену у них, та створювати непомірні перешкоди, які
значно обмежують конкуренцію та дискримінують потенційних учасників.
На нашу думку, вимога щодо надання аналогічних договорів вартістю у
6,5 млн. грн. дискримінаційна стосовно тих учасників, зокрема Скаржника, які
не мають досвід виконання договорів на поставку м’яса в асортименті товарів, який
є предметом закупівлі, та у кількості не менше 62 055 кг (а таких учасників
абсолютна більшість). Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що
покликана штучно обмежити конкуренцію. Просимо замовника
внести зміни в цій частині Тендерної документації.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище
вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та
частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація
учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю
у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та
прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Звертаємо Вашу увагу також на рішення постійно діючої
адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1242-р/пк-пз від
05.02.2019 та №1243-р/пк-пз від 05.02.2019, які були прийняті відносно такої ж
вимоги Тендерної документації у закупівлях цього ж замовника.
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до умов Тендерної документації та визначити
вимогу щодо підтвердження постачання аналогічного товару без вартісного
критерію таких договорів, що буде свідчити про недискримінацію учасників, а
також забезпечить законне право Скаржника на участь у цій процедурі закупівлі.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
08 липня 2019 16:58
Право встановлення кваліфікаційних вимог до учасників торгів, у т.ч. щодо досвіду виконання аналогічних договорів, визначене ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Останнє, на думку Замовника, із зазначенням певних обсягів здійснених поставок, має мінімізувати ризики укладення договорів з недобросовісними постачальниками, нанесенню шкоди здоров’ю дітей й забезпечити дітей вчасними і якісним харчуванням.
При цьому, звертаємо Вашу увагу, замовник не встановлює обмеження щодо виконання поставок одним, двома чи будь-якою мінімально необхідною кількістю договорів, періодом постачання (місяць, рік, два чи більше), а також відповідними галузями замовників (бюджетна чи приватна структури).
Додатково, Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 15.09.2016 у справі №712/4434/16-а за позовом ТОВ «Фірма «Технокомплекс» до департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради, судом встановлено, що дії департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради щодо встановлення в документації такого кваліфікаційного критерію до учасників як подання документів, що підтверджують його кваліфікацію, а саме: оригінал позитивного відгуку щодо постачання аналогічного товару на суму не менше ніж 80% від цінової пропозиції учасника, а також копію договору постачання цього товару за відгуком, завірену учасником (фактичне виконання договору обов’язково вказати у відгуці) відповідають вимогам законодавства України.
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що документація складена у відповідності до ст.22 Закону та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Номер вимоги: UA-2019-06-25-000693-a.b2
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 08 липня 2019 11:19
Щодо негативного досвіду
Відповідно до п. 5 Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
Тендерної документації у разі, у разі, якщо Замовник володіє достовірною інформацією про
негативний досвід виконання Учасником аналогічного(-них)
договору(-ів) (порушення умов договору(-ів), Замовник відхиляє
тендерну пропозицію такого Учасника, як таку, що не відповідає
кваліфікаційним критеріям.
Негативним досвідом виконання аналогічних договорів є
порушення умов договору(-ів) щодо якості товару, або строків
поставки товару.
Такі положення Тендерної документації абсолютно суперечать приципам
здійснення закупівель, визначених у ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема,
принципам добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості
на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та
неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і
зловживанням.
Замовник планує з невідомих джерел збирати незрозумілі дані і на підставі
цих даних, які не мають жодного відношення до тендерної пропозиції учасника
приймати рішення про відхилення тендерних пропозицій.
Повідомляємо про грубе порушення законодавства про публічні закупівлі.
Відповідно до ч. 4 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник розглядає
тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. Строк
розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш
економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня
визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної
пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих
днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник
оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
Відповідно до ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені замовником
згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що
підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям,
зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення
переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Замовник не може здійснювати самостійний пошук та збір інформації, яка
не стосується інформації, яка міститься у тендерній пропозиції учасника.
Така умова грубо порушує принципи відкритості та прозорості здійснення
закупівель.
Звертаємо Вашу увагу, що питання з приводу ідентичної вимоги ТД вже розглядалося органом оскарження в рамках розгляду скарги UA-2019-04-22-000637-a.b2 та було прийнято рішення органу оскарження № 8289-р/пк-пз від 24.06.2019 р., відповідно до якого Вас вже було зобов'язано змінити таке ж положення Тендерної документації.
Просимо внести зміни у ТД та усунути відповідні положення з огляду на неправомірність таких вимог.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
08 липня 2019 16:58
Вимога містить зауваження, що Замовник планує з невідомих джерел збирати незрозумілі дані і на підставі цих даних, які не мають жодного відношення до тендерної пропозиції учасника приймати рішення про відхилення тендерних пропозицій.
Однак, вищевказане твердження є безпідставним, тому як тендерна документація містить конкретні умови, згідно яких Замовником приймається рішення про відхилення тендерної пропозиції при отриманні достовірної інформації про негативний досвід виконання Учасником аналогічного(-них) договору(-ів), а саме: вказує у протоколі розгляду пропозицій джерело отримання інформації, реквізити договору(-ів) з посиланням на пункти договору(-ів), які порушено, та документи, які підтверджують факт порушення вищевказаних умов.
Крім того, у відповідності до вимог ч. 7 ст. 28 Закону має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Таким чином право Замовника на збір інформації, що підтверджує чи спростовує відповідність пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям прямо встановлено Законом, а вимоги Документації в цій частині є послідовним застосуванням своїх прав Замовником.

Документи

08 липня 2019 16:58
додаток до пояснення.pdf

Документи подані скаржником

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-06-25-000693-a.b3
Статус:
Задоволено
Скаржник: ТОВ "КАП-ПРОД", Код ЄДРПОУ:41029424
Дата подання: 20 липня 2019 23:58
Оскарження умов ТД
На підставі вищевикладеного, ст. 3, 5, 36 та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту наших прав та законних інтересів: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати Замовника – Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради усунити вищезазначені порушення, усунути дискримінаційні умови Тендерної документації та внести відповідні зміни до закупівлі UA-2019-06-25-000693-a.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 25 липня 2019 17:44
Рішення від 24.07.2019 №9985+лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 25 липня 2019 17:44
Рішення від 08.08.2019 №10906.pdf
Дата публікації: 13 серпня 2019 22:27

Документи подані скаржником

20 липня 2019 23:58
4.pdf

Документи подані замовником

06 серпня 2019 20:18
додаток до пояснення.pdf
06 серпня 2019 20:18
Рішення від 21.03.2018 № 2550.pdf

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-07-20-000019 ● bb271fc7e9ab43d4ab68460cbacfd071
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17 липня 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 21 липня 2020 08:44
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ

НАКАЗ

17.07.2020 № 122
Київ

Про початок моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.


Начальник Олександр КАРАБАНОВ

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 17.07.2020 № 122

Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2019-06-25-000693-a 25.06.2019
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 24 липня 2020
Кінцевий строк оскарження: 08 серпня 2020

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису