Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуга з оцінки вартості основних засобів ДП «ММТП» станом на 01.01.2018 р. з метою її використання при трансформації фінансової звітності, складеної за П(С)БО та її складання за вимогами МСФЗ
Очікувана вартість
600 000,00 UAH
UA-2019-06-19-000539-a ● 1b326fdfc0d44e16a50187509c5572e2
Відкриті торги
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДП "Маріупольський морський торговельний порт" |
Код ЄДРПОУ: | 01125755 |
Вебсайт: | http://marport.net |
Місцезнаходження: | 87510, Україна , Донецька обл., місто Маріуполь, проспект Адмірала Луніна, 99 |
Контактна особа: |
Вязовик Наталія Миколаївна +380629408878 n.vyazovik@marport.net |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 19 червня 2019 14:29 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 червня 2019 14:33 |
Оскарження умов закупівлі: | до 01 липня 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 05 липня 2019 14:33 |
Початок аукціону: | 08 липня 2019 13:16 |
Очікувана вартість: | 600 000,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 18000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79410000-1: Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуга з оцінки вартості основних засобів ДП «ММТП» станом на 01.01.2018 р. з метою її використання при трансформації фінансової звітності, складеної за П(С)БО та її складання за вимогами МСФЗ (джерело фінансування - власні кошти)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
87510, Україна, Донецька область, м.Маріуполь, пр.Адмірала Луніна 99
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
02 вересня 2019
ДК 021:2015: 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Оплата за надану послугу здійснюється протягом 30 банківських днів з моменту підписання Акту прийому-передачі наданої послуги | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
19 червня 2019 14:37 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
19 червня 2019 14:29 |
Тендерна документація.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Вимоги до Учасників
Дата подання: 24 червня 2019 13:17
Дата відповіді: 25 червня 2019 13:07
Згідно технічної специфікації, поставлено Вимоги до Учасника : "Не менше як 5 оцінщиків повинні мати досвід роботи у сфері оцінки майна не менш, як 15 років. ". Чим аргументована така Вимога? Вважаємо, що застосувавши саме таку Вимогу Організатор обмежує конкуренцію Учасників.
Відповідь: На жаль, Державне підприємство «Маріупольський морський торговельний порт» має сумний досвід. За результатами проведеної електронної закупівлі був укладений договір з Виконавцем на надання послуг з оцінки основних засобів. Для здійснення оцінки основних засобів Портом надіслана Виконавцю в електронному вигляді вся необхідна інформація: бухгалтерські та технічні дані за кожним об’єктом оцінки, що свідчить про виконання ДП «ММТП» умов договору. Проте, для оцінки справедливої вартості однієї тільки інформації не достатньо. Оцінка має враховувати фізичний, функціональний та економічний зноси майна відповідно до вимог Міжнародним стандартам з оцінки. Необхідно зазначити, що для цих цілей Виконавцем було відряджено два представники. Один з яких мав досвід роботи 6 років, про досвід роботи іншого невідомо, так як він не входив до складу заявлених оцінщиків в тендерній пропозиції. Ці представники на протязі трьох годин провели візуальний огляд 14 об’єктів основних засобів з 5725 одиниць, які підлягають незалежній оцінці, що унеможливлює проведення об’єктивної та якісної оцінки основних засобів, як цього вимагають умови Договору.
Окрім цього, Виконавцем порушено строк надання послуги. Звіт має ряд недоліків щодо необґрунтованого завищення або заниження вартості 1191 об’єкту основних засобів. Портом було запропоновано відкоригувати Звіт з урахуванням зауважень, але оцінщики цю пропозицію залишили без уваги. Договір залишається не виконаним. ДП «ММТП» розпочата претензійна робота.
З метою недопущення в подальшому подібної ситуації та
враховуючи складність, стислі строки (30 календарних днів) та важливість питання проведення оцінки вартості з метою її використання при трансформації фінансової звітності, а також велику кількість (орієнтовно 6200 одиниць) та специфічність об’єктів оцінки основних засобів включених до переоцінки, ДП «ММТП» висунуто справедливі вимоги щодо підтвердження спроможності надання послуг, а саме: має бути не менш як 5 оцінщиків, які безпосередньо будуть виконувати роботу, з досвідом роботи у сфері оцінки майна не менше як 15 років.
Окрім цього, Виконавцем порушено строк надання послуги. Звіт має ряд недоліків щодо необґрунтованого завищення або заниження вартості 1191 об’єкту основних засобів. Портом було запропоновано відкоригувати Звіт з урахуванням зауважень, але оцінщики цю пропозицію залишили без уваги. Договір залишається не виконаним. ДП «ММТП» розпочата претензійна робота.
З метою недопущення в подальшому подібної ситуації та
враховуючи складність, стислі строки (30 календарних днів) та важливість питання проведення оцінки вартості з метою її використання при трансформації фінансової звітності, а також велику кількість (орієнтовно 6200 одиниць) та специфічність об’єктів оцінки основних засобів включених до переоцінки, ДП «ММТП» висунуто справедливі вимоги щодо підтвердження спроможності надання послуг, а саме: має бути не менш як 5 оцінщиків, які безпосередньо будуть виконувати роботу, з досвідом роботи у сфері оцінки майна не менше як 15 років.
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Дата подання: 25 червня 2019 11:55
Дата відповіді: 27 червня 2019 12:15
На нашу думку, викладені вище вимоги суперечать положенням ст.3, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також положенням Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України».
Вказані умови значно звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників, чим порушують їх законні права та інтереси, а також суперечать положенням ст.16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» де, зокрема, сказано, що непередбачені законодавством документи для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Умови Документації в цій частині є дискримінаційними по відношенню до суб’єктів оціночної діяльності. При цьому, згідно з нормами законодавства України, зокрема, про які зазначено вище, для здійснення оціночної діяльності щодо проведення незалежної оцінки певних активів (у тому числі, яка є предметом закупівлі), суб'єкту господарювання не обов'язково мати у штаті оцінювачів вищезазначеної кількості, кваліфікації та досвіду роботи.
З нашої точки зору, вказані вимоги не можуть мати місця у Тендерній документації, як такі, що підтверджують наявність в учасника одного з кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, просимо Вас надати роз’яснення з таких питань: Якими положеннями чинного законодавства України передбачено обов’язок учасників тендеру, на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, мати у складі СОД не менше 5 сертифікованих оцінювачів відповідної кваліфікації, та які мають стаж роботи у сфері оцінки майна не менше ніж 15 років? Чи проводились дослідження економічного або іншого характеру з розрахунком нормо годин щодо кількості оцінювачів, необхідності наявності у них саме вищевказаних кваліфікацій, документів, досвіду роботи на даному підприємстві? Хто автор даних досліджень, та де можна з ними ознайомитись? При наданні копій трудових книжок або договорів працівників, яка посада оцінювача повинна бути зазначена в даних документах? (звертаю увагу на законодавчу невизначеність професії «оцінювач» 15 років тому)Чи може вважатися підтвердженням стажу роботи роботи оцінювача запис у трудовій книжці як «директора», «менеджера», «інженера» тощо, при цьому особа виконувала роботу з оцінки.
Ви обмежуєте коло потенційних учасників саме тими суб’єктами оціночної діяльності, які мають у своєму штаті оцінювачів у зазначеній Вами кількості та стажем роботи.
На підставі викладеного вище, з метою уникнення дискримінації учасників тендеру та обмеження конкуренції, враховуючи те, що у Тендерній документації Ви посилаєтесь на Закон України «Про публічні закупівлі», прошу дати відповідь на поставлене нами питання, та розглянути можливість внесення змін до Тендерної документації. Окремо звертаємо Вашу увагу на практику Антимонопольного Комітету України щодо розгляду аналогічних питань, яка, зокрема, підтверджує викладену нами позицію та доводи (Рішення №7443-р/пк-пз від 23.10.2017 постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (UA-2017-09-06-002415-c), Рішення № 7935 від 06.08.2018 постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель). У разі незадоволення наших вимог вимушені будемо оскаржувати умови тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: ДП «Маріупольський торговельний порт» розглянуло запитання до процедури закупівлі та вважає висновки щодо дискримінаційних вимог до Учасників необґрунтованими.
Відповідно до ст. 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає вимоги до Виконавця, виходячи з потреб закупівлі.
Проведення оцінки майна зумовлено необхідністю виконання вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», яким передбачено обов’язкове складання фінансової звітності за Міжнародними стандартами фінансової звітності з 2019 року, та проведенням трансформації фінансової звітності підприємства за 2018 рік.
Враховуючи обмежені строки надання послуг та залежність результатів трансформації фінансової звітності від якості та оперативності проведення оцінки майна, були визначені відповідні кваліфікаційні критерії, зокрема, вимога щодо наявності не менш 5-ти сертифікованих оцінювачів, що дозволить провести оцінку майна в обмежені строки, та досвід роботи у сфері оцінки майна не менше як 15 років з метою проведення об’єктивної та якісної оцінки основних засобів. На балансі ДП «Маріупольський торговельний порт» обліковуються різні об’єкти (орієнтовно 6200 одиниць), в тому числі специфічні, технічно-складні об’єкти нерухомості, та об’єкти рухомого майна - в значній кількості це судноплавні засоби. Відповідно до Положення про видачу сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого Наказом Фонду державного майна України 14.03.2002 № 479 (у редакції наказу Фонду державного майна України 24.03.2015 № 402) (далі – Положення), оцінювачі повинні обов’язково мати спеціалізації 1.1., 1.2., 1.3, 1.5, 1.7.
Враховуючи зазначене, зумовлює необхідність наявності у оцінювачів відповідних кваліфікаційних свідоцтв за відповідними напрямами оцінки. Вимога щодо наявності у оцінювачів сертифікатів, виданих міжнародними організаціями зумовлена тим, що технічні вимоги до закупівлі передбачають, що послуги оцінки повинні бути надані, зокрема, відповідно до Міжнародних стандартів оцінки та Міжнародних стандартів фінансової звітності.
Щодо підтвердження досвіду роботи у сфері оцінки майна повідомляємо наступне:
Досвід у сфері оцінки майна підтверджується записами у трудовій книжці або відповідними договорами, а також наявністю кваліфікаційного свідоцтва оцінювача та свідоцтва про проходження обов’язкового підвищення кваліфікації оцінювачів згідно зі ст.ст. 14, 15 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" від 12 липня 2001 р. N 2658-III. Лише сукупність цих документів дає можливість зробити висновок щодо наявності відповідного досвіду роботи.
Вимоги щодо підтвердження досвіду лише на посаді оцінювача ДП «ММТП» не висувалися, отже це можуть бути інші посади, наприклад: керівного складу підприємства, що спеціалізується на оцінці майна за відповідними напрямами, та не суперечать вимогам Класифікатору професій України ДК 003:2010.
Враховуючи зазначене, а також те, що законодавством не визначені обмеження щодо визначення Замовником кваліфікаційних вимог для закупівлі за кодом ДК 021:2015 «79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» «79419000-4 Консультаційні послуги з питань оцінювання», виходячи з свого гіркого досвіду попередніх торгів, кваліфікаційні вимоги складені таким чином, щоб в першу чергу забезпечити своєчасність та якість виконання завдання за предметом закупівлі.
Відповідно до ст. 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає вимоги до Виконавця, виходячи з потреб закупівлі.
Проведення оцінки майна зумовлено необхідністю виконання вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», яким передбачено обов’язкове складання фінансової звітності за Міжнародними стандартами фінансової звітності з 2019 року, та проведенням трансформації фінансової звітності підприємства за 2018 рік.
Враховуючи обмежені строки надання послуг та залежність результатів трансформації фінансової звітності від якості та оперативності проведення оцінки майна, були визначені відповідні кваліфікаційні критерії, зокрема, вимога щодо наявності не менш 5-ти сертифікованих оцінювачів, що дозволить провести оцінку майна в обмежені строки, та досвід роботи у сфері оцінки майна не менше як 15 років з метою проведення об’єктивної та якісної оцінки основних засобів. На балансі ДП «Маріупольський торговельний порт» обліковуються різні об’єкти (орієнтовно 6200 одиниць), в тому числі специфічні, технічно-складні об’єкти нерухомості, та об’єкти рухомого майна - в значній кількості це судноплавні засоби. Відповідно до Положення про видачу сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого Наказом Фонду державного майна України 14.03.2002 № 479 (у редакції наказу Фонду державного майна України 24.03.2015 № 402) (далі – Положення), оцінювачі повинні обов’язково мати спеціалізації 1.1., 1.2., 1.3, 1.5, 1.7.
Враховуючи зазначене, зумовлює необхідність наявності у оцінювачів відповідних кваліфікаційних свідоцтв за відповідними напрямами оцінки. Вимога щодо наявності у оцінювачів сертифікатів, виданих міжнародними організаціями зумовлена тим, що технічні вимоги до закупівлі передбачають, що послуги оцінки повинні бути надані, зокрема, відповідно до Міжнародних стандартів оцінки та Міжнародних стандартів фінансової звітності.
Щодо підтвердження досвіду роботи у сфері оцінки майна повідомляємо наступне:
Досвід у сфері оцінки майна підтверджується записами у трудовій книжці або відповідними договорами, а також наявністю кваліфікаційного свідоцтва оцінювача та свідоцтва про проходження обов’язкового підвищення кваліфікації оцінювачів згідно зі ст.ст. 14, 15 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" від 12 липня 2001 р. N 2658-III. Лише сукупність цих документів дає можливість зробити висновок щодо наявності відповідного досвіду роботи.
Вимоги щодо підтвердження досвіду лише на посаді оцінювача ДП «ММТП» не висувалися, отже це можуть бути інші посади, наприклад: керівного складу підприємства, що спеціалізується на оцінці майна за відповідними напрямами, та не суперечать вимогам Класифікатору професій України ДК 003:2010.
Враховуючи зазначене, а також те, що законодавством не визначені обмеження щодо визначення Замовником кваліфікаційних вимог для закупівлі за кодом ДК 021:2015 «79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» «79419000-4 Консультаційні послуги з питань оцінювання», виходячи з свого гіркого досвіду попередніх торгів, кваліфікаційні вимоги складені таким чином, щоб в першу чергу забезпечити своєчасність та якість виконання завдання за предметом закупівлі.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2019-06-19-000539-a.b1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС "НЕРУХОМІСТЬ", Код ЄДРПОУ:41596594
Дата подання: 19 липня 2019 19:03
Дата подання: 19 липня 2019 19:03
СКАРГА
на рішення та дії Замовника
Вважаємо рішення та дії Замовника, оформлені протоколом засідання тендерного комітету ДП «Маріупольський морський торговельний порт» від 11 липня 2019 року, яким встановлено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «Інвесткон» вимогам тендерної документації, визнано ТОВ «Інвесткон» переможцем торгів та прийнято рішення про намір укласти з ним договір такими, що порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме положення ст. 3, абз. 2 ч. 1 ст. 11, ч. 7 ст. 28, п.п. 3, 4 ч. 1 ст. 30 Закону, а також порушують права та інтереси ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС "НЕРУХОМІСТЬ".
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 25 липня 2019 19:07
рішення від 24.07.2019 № 9973 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 25 липня 2019 19:07
Інформація про резолютивну частину рішення від 08.08.2019 № 10885.pdf
Дата публікації: 09 серпня 2019 16:00
рішення від 08.08.2019 № 10885.pdf
Дата публікації: 13 серпня 2019 22:26
Коментар замовника щодо усунення порушення: З огляду на рішення, винесене щодо підстав оскарження, 11.09.2019 року ДП «ММТП» (позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Антимонопольного комітету України в особі Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Сервіс «Нерухомість», в якому просив суд: визнати протиправним та скасувати рішення Антимонопольного комітету України в особі Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08 серпня 2019 року № 10885-р/пк-пз. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2020 року по справі №640/17592/19 адміністративний позов ДП «ММТП» задоволено повністю: визнано протиправним та скасовано рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08 серпня №10885- р/пк-пз. (https://reyestr.court.gov.ua/Review/92380665) Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2021 року по справі №640/17592/19 апеляційні скарги Антимонопольного комітету України та ТОВ «Бізнес-Сервіс «Нерухомість» залишено без задоволення; рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.10.2020 року залишено без змін. (https://reyestr.court.gov.ua/Review/94937248). Постановою Верховного Суду від 03.06.2021 року по справі №640/17592/19 касаційну скаргу Антимонопольного комітету України залишено без задоволення; рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 жовтня 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 лютого 2021 року у справі № 640/17592/19 залишити без змін (https://reyestr.court.gov.ua/Review/97393374).
Дата виконання рішення замовником: 16 червня 2021 09:03
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 08 липня 2019 13:49
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "ЕКСПЕРТНЕ АГЕНТСТВО "УКРКОНСАЛТ" |
500 000,00
UAH
|
500 000,00
UAH
|
Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Інвесткон" |
600 000,00
UAH
|
591 000,00
UAH
|
Документи |
ТОВ "ЛЕКСТАТУС ГРУП" |
592 000,00
UAH
|
592 000,00
UAH
|
Документи |
ТОВ "БІЗНЕС-СЕРВІС "НЕРУХОМІСТЬ" |
598 000,00
UAH
|
598 000,00
UAH
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ЕКСПЕРТНЕ АГЕНТСТВО "УКРКОНСАЛТ" #31502604 |
Очікує рішення |
500 000,00
UAH
|
16 червня 2021 09:03
|
ТОВ "ЕКСПЕРТНЕ АГЕНТСТВО "УКРКОНСАЛТ" #31502604 |
Рішення скасоване |
500 000,00
UAH
|
16 червня 2021 09:03
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Інвесткон" #24078366 |
Рішення скасоване |
591 000,00
UAH
|
16 червня 2021 09:03
|
Інформація про відміну
Виконано
Дата відміни: | 16 червня 2021 09:09 |
Коментар щодо відміни: | відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг |
Документи:
16 червня 2021 09:08
|
Протокол |