Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)
Очікувана вартість
3 834 422,00 UAH
UA-2019-05-31-001102-c bd2c998ebed2495bae62530e32ac2f7b
Відкриті торги    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Хмелик Яніна Іванівна

385448542868 zhkg@romny-vk.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради
Код ЄДРПОУ: 03352981
Місцезнаходження: 42000, Україна , Сумська обл., Ромни, вул. Аптекарська, 19
Контактна особа: Хмелик Яніна Іванівна
385448542868
zhkg@romny-vk.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 31 травня 2019
Звернення за роз’ясненнями: до 07 червня 2019 12:00
Оскарження умов закупівлі: до 13 червня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 17 червня 2019 12:00
Початок аукціону: 18 червня 2019 14:32
Очікувана вартість: 3 834 422,00 UAH без ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 19 172,11 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%

Інформація про предмет закупівлі

«Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» код Класифікатор ДК 021:2015 – 45233142-6 Ремонт доріг
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 42000, Україна, Сумська область, Ромни, вул.Аптекарська, 19
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2019
ДК 021:2015: 45233142-6 — Ремонт доріг

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
31 травня 2019 15:45
Електронний підпис
31 травня 2019 15:37
прот.50.docx
31 травня 2019 15:37
оголошення.docx
31 травня 2019 15:37
Додатки_до_полтавс_ка.docx
31 травня 2019 15:37
договiр_полтавс_ка.doc
31 травня 2019 15:37
ТЗ полтавс.docx
31 травня 2019 15:37
ТД__дорога_Полтавс_ка.doc

Роз’яснення до процедури

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-05-31-001102-c.c1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "ГАДЯЧШЛЯХБУД", Код ЄДРПОУ:40294145
Дата подання: 02 липня 2019 12:14
Вимога на неправомірне рішення Замовника про визнання переможцем учасника ТОВ "МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД"
Згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція відхиляється замовником у разі, якщо учасник надав тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам тендерної документації, а також не відповідає кваліфікаційним критеріям.
Згідно умов тендерної документації ціна тендерної пропозиції має бути розрахована та надана у відповідності до Державних та відомчих будівельних норм. Подана тендерна пропозиція учасника ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД" має наступні Гарантійні листи: №582 від 14.06.2019р. про надання згоди з істотними умовами Договору та №565 від 14.06.2019р. щодо згоди з вимогами технічного завдання, в яких прямо передбачено застосування усереднених показників в межах СОУ 42.1-37641918-050:2012, які втратили чинність 01.01.2019р., а отже зміст даних довідок прямо суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі» та умовам тендерної документації.
У зв’язку з вищевикладеним дані довідки не можуть бути враховані замовником в тендерній пропозиції учасника ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД", а отже сама тендерна пропозиція не підтверджує інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію.
Також у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД" надано інформаційну довідку про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази № 588 від 14.06.2019р. У пункті 9 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Міні-навантажувач NEWHOLLAND 170», а відповідно до вказаного у даному пункті свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕЕ №080280 вказано «Міні-навантажувач NEWHOLLAND L 170», у зв’язку з чим інформація, вказана у довідці та свідоцтві відрізняються одна від одної, що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 10 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Екскаватор Hyundai R170 W7», а відповідно до вказаного у даному пункті договору найму (оренди) транспортних засобів від 29.04.2016 року вказано «Екскаватор Hyundai R170 W-7», а також свідоцтво про реєстрацію машини серії ЕА №026819 вказано «Екскаватор Hyundai R170 W-7», у зв’язку з чим інформація, вказана у довідці, договорі та свідоцтві відрізняються одна від одної, що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 11 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Екскаватор JCB 4CX», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕE №208903 вказано «Екскаватор навантажувач JCB 4CX-4WS-SM», що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 13 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Каток HAMM HD-12VV», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕE №080278 вказано «Коток дорожній HAMM HD 12VV», що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 14 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Каток HAMM HD-14VT», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕE №080275 вказано «Коток дорожній HAMM HD14VT», що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 15 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Каток ABG 130», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕА №090992 вказано «Коток дорожний ABG-130», що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 16 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Каток AMMANN AV 95-2», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕE №206336 вказано «Коток дорожний AMMANN AV 95-2», що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 17 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Каток AMMANN VH1150A», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕE №146278 вказано «Коток дорожний AMMANN VH1150A», що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 18 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Асфальтоукладчик Vogele Super 1800-2», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕE №080276 вказано «Асвальтоукладчик Vogele 11.82 SUPER 1800-2», у зв’язку з чим інформація, вказана у довідці та свідоцтві відрізняються одна від одної, що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 19 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Асфальтоукладчик Vogele Super 1300-2», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕE №146258 вказано «Асфальтоукладчик Vogele 08.11/SUPER 1300-2», у зв’язку з чим інформація, вказана у довідці та свідоцтві відрізняються одна від одної, що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 20 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Фреза Wirtgen W1000», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини серії ЕE №146259 вказано «Фреза дорожня Wirtgen W1000F», у зв’язку з чим інформація, вказана у довідці та свідоцтві відрізняються одна від одної, що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 21 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «Автогудронатор (бітумізатор)(3000л.)», а відповідно до Видаткової накладної №15 від 19.04.2017р. вказано «Бітумізатор Б400», у зв’язку з чим інформація, вказана у довідці та свідоцтві відрізняються одна від одної, що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
У пункті 22 довідки про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази учасником зазначено «ЗІЛ 433362 (полівка)», а відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу ААС615112 вказано «ЗІЛ 433362 ВАНТАЖНИЙ», у зв’язку з чим інформація, вказана у довідці та свідоцтві відрізняються одна від одної. Також у довідці вказаний договір оренди з ТОВ «УКРЄВРОБУД ПЛЮС» №02/05 від 02.05.2019р., але відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу ААС615112 вказано, що власником даного транспортного засобу є КП ШЕУ Шевченківського р-ну м. Києва, що свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
Також Учасником надано Довідку про наявність матеріальної бази №579 від 14.06.2019р. В пункті 1 та пункті 2 вказано наявність гаражу, 250 м2 для техніки та територію, 4000 м2 для стоянки техніки за адресою вул. Тиницька, 86, м. Бахмач, а також надано копію Договору суборенди від 05 квітня 2018 року, де в п.1.2 вказано – «Майно, що орендується, знаходиться у володінні та користуванні Орендаря у відповідності до договору оренди № б/н від 30 квітня 2011р. між Орендарем і ТОВ «Регіонагроресурс», однак копії самого договору оренди №б/н від 30.04.2011р. не надано, що говорить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
В пункті 3 вказано наявність Адміністративної будівлі за адресою вул. Золотоустівська, 1/50, м. Київ, однак будь-яких підтверджуючих докуметів про наявність даної адміністративної будівлі Учасником не надано в тендерній пропозиції, отже це свідчить про не підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
Звертаємо увагу, що відповідно до ст.30 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» - а саме, тендерна пропозиція не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником у тендерній документації на закупівлю робіт/надання послуг, а також умовам тендерної документації, наведена нижче практика, яка вказує на відмову учасникам, згідно протоколів, відповідно до вищевказаних пунктів:
Закупівля № UA-2019-05-10-000181-b - Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1715218 Великі Сорочинці-Ковалівка-Воскобійники-Михайлики на ділянці км5+000-км24+500 Шишацького району Полтавської області (окремими ділянками), Замовник: ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області"ЄДРПОУ: 4198491; Контактна особа: Басан Олексій Ігорович;
Телефон:. +380532502661; E-mail:abasan@ukr.net; Місцезнаходження: 36014, Україна, Полтавська область, місто Полтава, вулиця Зигіна, 1;
На основі цього вимагаємо скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі UA-2019-05-31-001102-с «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» учасника ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД" відповідно до ст.30 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» - а саме , тендерна пропозиція не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником у тендерній документації на закупівлю робіт/надання послуг, а також умовам тендерної документації.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога відхилена
04 липня 2019 17:00
На Вашу вимогу за № 07 від 01.07.2019 року, оприлюднену 02.07.2019 року на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель на закупівлю послуг по: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» код згідно Класифікатор ДК 021:2015 – 45233142-6 Ремонт доріг, повідомляємо наступне:
Гарантійний лист № 565 ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД» своїм змістом передбачає виконання робіт по вказаному об’єкту відповідно до вимог технічного завдання, а гарантійний лист № 582 цього ж підприємства передбачає згоду Учасника з проектом договору. Ненадання Учасником у складі своєї тендерної пропозиції даних листів призвело б до відхилення даного Учасника, так як дані листи вимагалися тендерною документацією Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради (далі – Управління).
Дійсно, у технічному завданні міститься вимога щодо відповідності послуг:
- ГБН Г.1-218-182:2011,
- ДСТУ Б Д.1.1-1:2019,
- Автомобільні дороги та мости СОУ 42.1-37641918-035:2018, СОУ 42.1-37641918-071:2018; ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 п.5.8.16, так як проект по даному об’єкту було виконано у 2018 році, тому і було вказано посилання на дані нормативні документи.
При детальному вивченні тендерної пропозиції ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД», в кошторисних розрахунках, які подає Учасник в складі тендерної пропозиції, Управління бачить показники, які Учасник застосовує під час розрахунку договірної ціни на виконання робіт по «Поточному середньому ремонту автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» код згідно Класифікатор ДК 021:2015 – 45233142-6 Ремонт доріг і вони є діючими на сьогоднішній день і відповідають умовам тендерної документації.
Довідка № 588 ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД» від 14.06.2019 року містить відомості про наявність обладнання та матеріально – технічної бази Учасника, а тендерною документацією Управління, в разі застосування орендованої техніки, вимагалося наступне:« *Звертаємо увагу учасників торгів! До довідки включаються обладнання та механізми, що будуть використовуватися при наданні послуг (при використанні орендованої техніки надати копії договорів оренди)». Тобто лише договорів оренди на техніку. У складі тендерної пропозиції ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД» міститься копія договору оренди на механізми та обладнання, а додаткове надання Учасником торгів документів на право володіння даною технікою взагалі не вимагалося. Учасник під час складання своєї довідки застосував скорочену назву обладнання та механізмів, а для розшифровки надав копії технічних паспортів, які не вимагалися в даному випадку.
Довідка № 579 ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД» від 14.06.2019 року містить інформацію про матеріально-технічну базу Учасника. У складі пропозиції ТОВ «МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД» міститься договір суборенди, який підтверджує право користування та володіння Учасником гаражами та стоянкою для техніки. Зауважимо, що умовами тендерної документації не вимагалося надання виключно договорів оренди чи свідоцтв на право власності.
Відповідно до Законодавства України єдиний учасник Товариства (засновник) має право реєструвати адресою місцезнаходження Товариства адресу свого проживання. Тому, в складі тендерної документації міститься копія паспорту керівника, де на сторінці 12 паспорту вказано місце реєстрації та проживання за адресою вул. Золотоустівська, 1/50, м. Київ, що підтверджує право власності даної будівлі (приміщення).
Також, хочемо зауважити, що згідно пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Висловлюємо свою подяку за наведену нам практику щодо прийняття рішень Замовником ДП «Агентство місцевих доріг Полтавської області», ЄДРПОУ – 4198491, в аналогічних ситуаціях, але звертаємо Вашу увагу на те, що під час винесення своїх рішень Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради керується виключно Законом України «Про публічні закупівлі» та рішеннями Антимонопольного комітету України.
Тому, враховуючи вищевикладене, Управління вважає своє рішення, щодо визнання переможцем торгів на закупівлю послуг по: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» код згідно Класифікатор ДК 021:2015 – 45233142-6 Ремонт доріг, правомірним і таким, що відповідає законодавству України та відхиляє Вашу Вимогу

Документи подані скаржником

02 липня 2019 12:09
вимога.PDF

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-05-31-001102-c.c2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ГАДЯЧШЛЯХБУД", Код ЄДРПОУ:40294145
Дата подання: 02 липня 2019 17:05
Вимога на неправомірне рішення Замовника
скасування рішення по закупівлі UA-2019-05-31-001102-с «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» щодо учасника ТОВ «Гадячшляхбуд" про відхилення його пропозиції, відповідно до ст.30 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» - а саме, тендерна пропозиція не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником у тендерній документації на закупівлю робіт/надання послуг, а також умовам тендерної документації.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 04 липня 2019 19:11
Рішення від 04.07.2019 № 8884.pdf
Дата публікації: 04 липня 2019 19:11
рішенні від 19.07.2019 № 9758.pdf
Дата публікації: 25 липня 2019 18:03
Коментар замовника щодо усунення порушення: Відповідно рішення № 9758-р/пк-пз від 19.07.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради скасувало рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Гадячшляхбуд" та рішення про визначення ТОВ Містобудування Інвест ЛТД" переможцем процедури.
Дата виконання рішення замовником: 31 липня 2019 17:09
Номер скарги: UA-2019-05-31-001102-c.c3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД", Код ЄДРПОУ:32731467
Дата подання: 05 серпня 2019 19:04
С К А Р Г А на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем Учасника закупівлі, який не відповідає кваліфікаційним критеріям
31 травня 2019 року Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 35425618, далі – «Замовник», оприлюднило на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)», ідентифікатор закупівлі UA-2019-05-31-001102-с. Період подачі пропозицій суб’єктами господарювання, що мали наміри прийняти участь у даній закупівлі, складав 17 днів, а саме з 31.05.2019 року по 17.06.2019 року до 12:00 години за київським часом. Період уточнень тривав з 31.05.2019 року по 07.06.2019 до 12:00 години за київським часом. Торги у формі аукціону за даною закупівлею відбулися 18 червня 2019 року. З найнижчою ціною було визначено пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Гадячшляхбуд», ідентифікаційний код юридичної особи 40294145, розгляд якої відбувся тендерним комітетом Замовника 31 липня 2019 року, протокол № 81 та 82, після розгляду Скарги, поданої даним Учасником на попереднє рішення Замовника. При розгляді пропозиції даного Учасника було прийнято рішення про відповідність всім кваліфікаційним критеріям даного Учасника і встановлено відповідність поданої ним пропозиції тендерній документації Замовника. Також Замовником було оприлюднено Повідомлення про намір укласти договір з даним Учасником. Товариство з обмеженою відповідальністю «Містобудування Інвест ЛТД», яке також є Учасником даної закупівлі, категорично не погоджується з даним рішенням Замовника закупівлі, вважає його дії незаконними і протиправними. Свої твердження пояснюємо наступним. По-перше, визнаючи переможцем закупівлі Учасника, який, на відміну від інших, не надає інформацію у відповідності до вимог тендерної документації Замовника, даючи при цьому підписку, а саме «Форму тендерної пропозиції» (копія додається), про прийняття ним всіх її умов, вважаємо дискримінаційними заходами по відношенню до інших Учасників. Жодних листів-пояснень з приводу відсутності можливостей надати ту чи іншу інформацію чи документів вищезгадані Учасники до тендерного комітету не надавали. Тому, документи, які було подано не в повному обсязі не могли бути зараховані на підтвердження кваліфікаційного критерію Учасника. Аналогічну позицію з даного приводу вже було оприлюднено постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель. Як приклад – рішення № 6841-р/пк-пз від 29.09.2017 року та рішення № 476-р/пк-пз від 19.01.2018 року. До того ж, Учасником закупівлі - ТОВ «Гадячшляхбуд», було подано пропозицію з ціною, яка різниться від очікуваної ціни закупівлі на 955 422,00 гривні, та складає лише 75% від її очікуваної вартості. Протягом аукціону даний Учасник зменшив свою пропозицію на 748 000,00 гривень і надав найменшу цінову пропозицію розміром у 2 879 000 (два мільйони вісімсот сімдесят дев’ять тисяч) гривень 00 копійок. І при цьому, даний Учасник не надає на вимогу тендерної документації Замовника Договірну ціну з документами: - Зведений кошторисний розрахунок; - Розрахунок договірної ціни; - Локальний кошторис з розрахунком одиничної вартості; - Підсумкова відомість ресурсів; - Об’єктний кошторис; - Відомість трудомісткості і заробітної плати до об’єктного кошторису; - Розрахунок загально-виробничих витрат; - Розрахунок економічно-обгрунтованого прибутку. Постає питання, чому одні Учасники готують і подають документи на вимогу тендерної документації Замовника, а інші ні. Пізніше, вже на самих торгах, такий Учасник відкрито блефує і пропонує занижену ціну, яка нічим не підтверджена і економічно не обгрунтована. Та найголовніше, перевірити Замовникові закупівлі обґрунтованість запропонованої ціни не можливо. Зрозуміти за рахунок чого ціна закупівлі знижується на 25 відсотків і подавно. Причиною цьому є свідоме не подання документів з розрахунком Договірної ціни своєї тендерної пропозиції. Одним словом, відсутній розрахунок Договірної ціни та розрахунків до договірної ціни при поданні тендерної пропозиції – немає потреби в поясненні за рахунок чого на аукціоні ціна пропозиції такого Учасника понизилась на 25 відсотків. Замовник закупівлі, допускаючи розгляд тендерної пропозиції Учасника, який свідомо не надає документи на вимогу тендерної документації, штучно створює дискримінаційні умови для інших Учасників закупівлі, надаючи привілеї одним обмежуючи інших. Відомо, Учасник закупівлі, у випадку, коли він має за мету уточнити чи заперечити перелік документів, які визначені тендерним комітетом Замовника для подання цінових пропозицій, має можливість надати свої пропозиції в період уточнень, який і надається саме для цього всім суб’єктам господарювання, які мають намір взяти участь у закупівлі. Такий період в нашому випадку відбувся без жодних зауважень, скарг чи уточнень. Навіть тоді, коли Учасник закупівлі не надає той чи інший документ при поданні тендерної пропозиції в силу його фактичної відсутності чи власного переконання про його недоцільність, обов’язком такого Учасника постає подання листа-пояснення. Замовник закупівлі не повинен приймати рішення на припущеннях чи здогадках. По-друге, Учасник закупівлі, подаючи тендерну пропозицію допустив цілу низку невідповідностей в інформації щодо відомостей про обладнання та матеріально-технічну базу, які необхідні для надання ним послуг, з інформацією, яку подає в підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-1. А саме, в відомостях п.6 вказана «Фреза дорожня, навісна, горизонтальна, мод. 9901 до трактора МТЗ». Відомо, що ширина робочої поверхні даної фрези складає 0,5 метрів. Дана фреза є навісною, тобто для її роботи потрібен ще й трактор МТЗ. У відомостях ресурсів до локального кошторису п.11 Розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» вказано розрахунок роботи іншого механізму «Дорожня фреза Wirtgen W 1000». До речі, даний механізм самохідний і має робочу поверхню 1,0 метр. Не можуть вважатись дані механізми однаковими, навіть з огляду на розрахунок вартості їх роботи. В тій же відомості зазначені механізми та обладнання п.6 «Автогудронатор, місткість 3500 л.» та п.11 «Повітродувка Stihl BR 350» взагалі відсутні в інформації про обладнання та матеріальну-технічну базу, хоча розрахунок вартості робіт зроблено із застосуванням саме даного обладнання, і само-собою в підтвердження їх застосування не надано договорів оренди. Подаючи інформацію щодо використання техніки, Учасником було надано копію Договору про надання послуг перевезення вантажним автомобільним транспортом № 12/04/2019 від 12.04.2019 року. Даний договір не містить положення щодо того, що дані послуги будуть виконуватись саме автомобілями MAN TGS 41.400, VOLVO FM 13.420, WEILTON NW3, DAF CF 85.460. Інформація про використання саме цих автомобілів міститься в Відомостях про обладнання і матеріально-технічну базу, але не підтверджена документально. Жодних листів-пояснень з приводу відсутності можливостей надати ту чи іншу інформацію чи документ вищезгаданий Учасник до тендерного комітету не надавав. Тому, документи, подані не в повному обсязі не могли бути зараховані на підтвердження кваліфікаційного критерію Учасника. Аналогічну позицію з даного приводу вже було оприлюднено постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель. Як приклад – рішення № 6841-р/пк-пз від 29.09.2017 року та рішення № 476-р/пк-пз від 19.01.2018 року. По-третє, у відповідності до пп.3 абз.2 п.5 Розділу ІІІ тендерної документації встановлена вимога щодо підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям. А саме, у документальному підтвердженні виконання Учасником аналогічного договору закупівлі. На підтвердження чого вимагається надати опис аналогічного договору, копію самого договору та копії довідок КБ-3. На виконання цих вимог Учасник закупівлі надає описи аналогічного предмету закупівлі, копії договорів № 03-24/18-98 від 07.09.2018 року, № 03-24/18-136 від 08.10.2018 року та № 03-24/18-99 від 07.09.2018 року. Але, Учасник закупівлі не надає до даних договорів копії їх Додатків «Договірна ціна» (Додаток 1), «Календарний графік виконання» (Додаток 2), які за умовами Договорів є його невід’ємними частинами. Таким чином, дані договори вважаються поданими не в повному обсязі, Учасник закупівлі документально не підтвердив інформацію про його відповідність кваліфікаційному критерію щодо підтвердження виконання аналогічного договору, що є підставою відхилення його тендерної пропозиції. До речі, саме такого висновку дійшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель при розгляді Скарги саме цього Учасника закупівлі в іншій закупівлі, рішення № 9785-р/пк-пз від 19.07.2019 року. Жодних листів-пояснень з приводу відсутності можливостей надати ту чи іншу інформацію чи документ, вищезгаданий Учасник до тендерного комітету не надавав. Тому, документи, які подані не в повному обсязі не могли бути зараховані на підтвердження кваліфікаційного критерію Учасника. Аналогічну позицію з даного приводу вже було оприлюднено постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель. Як приклад – рішення № 6841-р/пк-пз від 29.09.2017 року та рішення № 476-р/пк-пз від 19.01.2018 року. До того ж, Учасником закупівлі - ТОВ «Гадячшляхбуд», було подано пропозицію з ціною, яка різниться від очікуваної ціни закупівлі на 955 422,00 гривні, та складає лише 75% від її очікуваної вартості. Протягом аукціону даний Учасник зменшив свою пропозицію на 748 000,00 гривень і надав найменшу цінову пропозицію розміром у 2 879 000 (два мільйони вісімсот сімдесят дев’ять тисяч) гривень. І при цьому Учасник не надає на вимогу тендерної документації Замовника Договірну ціну з документами: - Зведений кошторисний розрахунок; - Розрахунок договірної ціни; - Локальний кошторис з розрахунком одиничної вартості; - Підсумкова відомість ресурсів; - Об’єктний кошторис; - Відомість трудомісткості і заробітної плати до об’єктного кошторису; - Розрахунок загально-виробничих витрат; - Розрахунок економічно-обгрунтованого прибутку. З усіма наведеними порушеннями і невідповідностями, всупереч всьому, Замовник закупівлі розглядає тендерну пропозицію даного Учасника і приймає рішення щодо визнання його переможцем закупівлі, допускаючи дискримінацію по відношенню до інших Учасників закупівлі. Обов’язком Замовника закупівлі при проведенні відкритих торгів постає не допущення дискримінації їх учасників. У відповідності по положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», далі – «Закон», Замовник закупівлі не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. У відповідності до Настанови щодо етичної поведінки Замовників під час здійснення публічних закупівель Замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі під час визначення предмету закупівлі, розроблення та затвердження тендерної документації, необхідно дотримуватися принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для суб’єктивного визначення переможця торгів. У відповідності до положень ст. 16 Закон Замовник вимагає від Учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:  наявність обладнання та матеріально-технічної бази;  наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;  наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію Учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з Учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Наявність в тендерній документації Замовника дискримінаційних вимог до Учасників закупівлі є неприпустимою і протиправною дією. На підставі вищесказаного, керуючись положеннями ст. 18 Закону п р о с и м о: 1. Прийняти дану Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати Рішення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Гадячшляхбуд» переможцем закупівлі послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» за ідентифікатором закупівлі UA-2019-05-31-001102-с. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника закупівлі скасувати Повідомлення про намір укласти договір з Товариством з обмеженою відповідальністю «Гадячшляхбуд» за закупівлею послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» за ідентифікатором закупівлі UA-2019-05-31-001102-с.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 08 серпня 2019 21:31
Рішення від 08.08.2019 № 10870 +лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 08 серпня 2019 21:31
рішення від 23.08.2019 №11762.pdf
Дата публікації: 30 серпня 2019 04:09
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 23.08.2019 № 11762-р/пк-пз, протоколом засідання тендерного комітету управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради від 02.09.2019 №91 скасовано протокол засідання № 82 від 31.07.2019 , щодо визначення переможцем товариства з обмеженою відповідальністю «ГАДЯЧШЛЯХБУД».
Дата виконання рішення замовником: 02 вересня 2019 13:39
Номер скарги: UA-2019-05-31-001102-c.a4
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ТОВ "ГАДЯЧШЛЯХБУД", Код ЄДРПОУ:40294145
Дата подання: 09 вересня 2019 16:05
на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем Учасника закупівлі, який не відповідає кваліфікаційним критеріям
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника щодо визначення переможцем Учасника закупівлі, який не відповідає кваліфікаційним критеріям. 31 травня 2019 року Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 35425618, далі – «Замовник», оприлюднило на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)», ідентифікатор закупівлі UA-2019-05-31-001102-с. Торги у формі аукціону за даною закупівлею відбулися 18 червня 2019 року. Тендерним комітетом Замовника 09.09.2019 на основі протоколів №99 і №100 від 09.09.2019 було визнано переможця товариство з обмеженою відповідальністю «Містобудування Інвест ЛТД» Наше товариство не згодне з даним рішенням, так як вважає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Містобудування Інвест ЛТД» (далі – Учасник) не відповідає кваліфікаційним критеріям ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». У складі своєї тендерної пропозиції Учасник надав довідку Вих. №588 від 14.06.2019 р. «Довідка про наявність обладнання (машин, механізмів) та матеріально технічної бази». Довідка подана не за вказаною формою Замовника згідно Додатку 3 ТД. Відсутнє найменування учасника. Також, у довідці вказано 23 найменування техніки. Згідно ТД, якщо техніка орендована, Учасник надає копію чинного договору оренди. ТОВ «Містобудування Інвест ЛТД» надало договір № 02/07 найму (оренди) транспортних засобів від 02 липня 2018 р. У пункті 3 довідки №588 від 14.06.2019 р. вказано машину/механізм САЗ 3507 самоскид (5т). У додатку до Договору №02/07 відсутній даний механізм. Аналогічна ситуація з Екскаватором JCB 4CX, який у довідці заявлений у п.11. Отже, ТОВ «Містобудування Інвест ЛТД» не підтвердило використання даної техніки. Просимо звернути увагу, що у відповідності до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від Учасників подання ними документального підтвердження інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - Наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - Наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. По-перше, Звертаємо Вашу увагу на те, що у Договорі №02/07 найму (оренди) транспортних засобів від 02 липня 2018 р. у п.4.1 «Строк оренди» чітко прописано, що договір діє до 31 грудня 2018 року (тридцять перше грудня дві тисячі вісімнадцятого року). Тобто, на момент подання тендерної пропозиції, даний договір втратив свою чинність. Зважаючи на це, Замовник неправомірно виніс рішення про перемогу стосовно ТОВ «Містобудування Інвест ЛТД», так як згадане товариство не підтвердило жодну одиницю техніки (машин/механізмів). Ми вважаємо, що це не можна віднести до «формальних (несуттєвих) помилок», так як вона не відноситься до помилки при оформленні тендерної пропозиції. По-друге, у складі своєї тендерної пропозиції, на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник надав довідку Вих. №559 від 14.06.2019р. Дана довідка налічує 15 робітників, 9 з яких є дорожніми робітниками та працюють згідно цивільно-правових угод (на підтвердження надано копії цивільно-правових угод). Виникає питання: чому до довідки не включено жодного з водіїв транспортних засобів? Адже, якщо припустити, що техніка орендується чи винаймається, то орендувати техніку з працівниками не можливо. А для спец.техніки, такої як асфальтоукладач, фреза, катки дорожні – потрібні спеціальні навики. Ми вважаємо, що дана ситуація також є підставою, для скасування рішення про перемогу ТОВ «Містобудування Інвест ЛТД», так як дане товариство не має працівників відповідної кваліфікації. По-трете, згідно умов ТД, 04.09.2019 р Учасником було розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу тендерну пропозицію згідно з ДОДАТКОМ 2 та договірну ціну з розрахунками з урахуванням проведеного аукціону. Найбільші питання виникли до Підсумкової відомості ресурсів. У позиції 18 вказана Суміш асфальтобетонна гаряча і тепла (асфальтобетон щільний)(дорожні)(аеродромні), що застосовується у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті, тип Б, марка 1. Питання: чому учасник вказав вартість заготівельно –складських витрат на асфальтобетонну суміш???? Адже вона придатна до використання щойно її «приготували» і не зберігається на складах. Згідно МР.Д.1.2-218-03450778-767:2010 (Методичні рекомендації з калькулювання вартості матеріальних ресурсів, виготовлених на власному господарсті) пунктом 4.2 зазначено: «вартість матеріальних ресурсів та конструкцій, що виготовляються в підсобних господарствах підприємств дорожньої галузі (стаціонарні АБЗ та ЦБЗ, полігони, піскобази тощо), визначаються за калькуляцією, затвердженою підрядною організацією та погодженою службою Замовника. При погоджені калькуляції Замовнику надаються всі вихідні дані та обгрунтовуючі розрахунки до неї. До складу калькуляції входять як прямі витрати, так і витрати загальновиробничого характеру, пов’язані з приготуванням та виготовленням матеріального ресурсу». Доречно згадати, що Учасник у складі тендерної пропозиції надав гарантійний лист Вих. №09-19 від 12 червня 2019 року, де зазначено, що асфальтобетонна суміш буде надана ( у разі перемоги Учасником) ТОВ «ІНЕЙТС». А це значить, що до відпускної ціни на асфальтобетонну суміш включені всі витрати, пов’язані з її виготовленням. А так як ТОВ «Містобудування Інвест ЛТД» не може зберігати УЖЕ ГОТОВУ асфальтобетонну суміш, тому і застосування заготівельно-складських витрат при розрахунку договірної ціни – є неправомірно! Таким чином, ми вбачаємо штучне завищення вартості асфальтобетонної суміші, що призведе у майбутньому до збитків, завданих Замовнику (бюджету) в розмірі – 50 279,00 грн без ПДВ!!!!! І чому Замовник погоджується зі штучним завищенням вартості наданих послуг? ОСКАРЖУВАНІ ВИМОГИ: Наше товариство категорично не погоджується з рішенням, яке підписало Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради. Вважаємо, що вищевказаних підстав достатньо для скасування рішення про визнання Переможцем товариства з обмеженою відповідальністю «Містобудування Інвест ЛТД» у даній закупівлі. ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасування рішення про визнання Переможцем по закупівлі UA-2019-05-31-001102-c «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» учасника ТОВ «Містобудування Інвест ЛТД» відповідно до ст. 30 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» - а саме, тендерна пропозиція не відповідає кваліфікаційним критеріям. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника закупівлі скасувати Повідомлення про намір укласти договір з Товариством з обмеженою відповідальністю «Містобудування Інвест ЛТД» за закупівлею послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги по вул. Полтавська в м. Ромни (окремих ділянок)» за ідентифікатором закупівлі ІІА-2019- 05-31-001102-с. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги, а саме скан-копія платіжного доручення.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 12 вересня 2019 21:01
Рішення від 12.09.2019 №12831+лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 12 вересня 2019 21:01
рішення від 27.09.2019 № 13864.pdf
Дата публікації: 02 жовтня 2019 22:13

Документи подані скаржником

02 липня 2019 17:03
Щодо закупівлі робіт.pdf
02 липня 2019 17:03
протокол 62, 63.docx
02 липня 2019 17:03
Скарга.PDF

Документи подані замовником

Документи Органу Оскарження

Документи подані скаржником

05 серпня 2019 19:04
платіжне доручення.pdf

Документи подані замовником

15 серпня 2019 17:07
відповідь на скаргу.docx

Документи подані скаржником

09 вересня 2019 16:03
Платіжне доручення.PDF
09 вересня 2019 16:03
Скарга.PDF

Документи подані замовником

18 вересня 2019 17:00
Відповідь УЖКГ.pdf

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 18 червня 2019 14:59

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ТОВ "ГАДЯЧШЛЯХБУД" 3 131 000,00
UAH
2 879 000,00
UAH
Документи
ТОВ Відкрита компанія Європейське будівництво 3 832 500,00
UAH
2 880 000,00
UAH
Документи
ТОВ "МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД" 3 737 097,29
UAH
3 737 097,29
UAH
Документи

Публічні документи

05 серпня 2019 12:49
Електронний підпис
05 серпня 2019 12:49
ДЦ.pdf
05 серпня 2019 12:11
Електронний підпис
05 серпня 2019 12:10
Довідки ст17.PDF
19 червня 2019 16:49
Електронний підпис
19 червня 2019 16:48
Тендерна форма.PDF
19 червня 2019 16:47
локальний кошторис.PDF
19 червня 2019 16:47
адмін.PDF
19 червня 2019 16:47
локальний кошторис.PDF
19 червня 2019 16:47
обєктний кошторис.PDF
19 червня 2019 16:47
адмін.PDF
19 червня 2019 16:47
договірна.PDF
19 червня 2019 16:47
зведений кошторис.PDF
19 червня 2019 16:47
адмін.PDF
19 червня 2019 16:47
обєктний кошторис.PDF
19 червня 2019 16:47
договірна.PDF
19 червня 2019 16:47
зведений кошторис.PDF
17 червня 2019 10:29
Електронний підпис
17 червня 2019 10:29
Частина 3.pdf
17 червня 2019 10:29
Частина 2.pdf
17 червня 2019 10:29
Частина 1.pdf
17 червня 2019 10:29
Частина 4.pdf

Публічні документи

Публічні документи

10 вересня 2019 13:02
Електронний підпис
10 вересня 2019 13:00
стаття 17 для переможця 2.pdf
04 вересня 2019 17:23
Електронний підпис
01 липня 2019 15:43
Електронний підпис
01 липня 2019 15:32
стаття 17.pdf
01 липня 2019 15:32
довідка з МВС.pdf
01 липня 2019 15:32
довідка з налогової.pdf
25 червня 2019 18:26
Електронний підпис
15 червня 2019 08:43
Електронний підпис
15 червня 2019 08:42
стаття 17.pdf
15 червня 2019 08:42
наявність асфальту.pdf
15 червня 2019 08:42
наявність працівників.pdf
15 червня 2019 08:42
статутні документи.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ТОВ "ГАДЯЧШЛЯХБУД"

ТОВ Відкрита компанія Європейське будівництво

ТОВ "МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД"

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВ "ГАДЯЧШЛЯХБУД"
#40294145
Рішення скасоване 2 879 000,00
UAH
26 липня 2019 11:55
ТОВ Відкрита компанія Європейське будівництво
#42145370
Рішення скасоване 2 880 000,00
UAH
26 липня 2019 11:55
ТОВ "МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД"
#32731467
Рішення скасоване 3 737 097,29
UAH
26 липня 2019 11:55
ТОВ "ГАДЯЧШЛЯХБУД"
#40294145
Рішення скасоване 2 879 000,00
UAH
02 вересня 2019 13:35
ТОВ "ГАДЯЧШЛЯХБУД"
#40294145
Відхилено 2 879 000,00
UAH
04 вересня 2019 09:27
ТОВ Відкрита компанія Європейське будівництво
#42145370
Відхилено 2 880 000,00
UAH
04 вересня 2019 11:28
ТОВ "МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД"
#32731467
Переможець 3 737 097,29
UAH
09 вересня 2019 11:11

Документи

24 червня 2019 16:04
Електронний підпис
24 червня 2019 16:03
протокол 62, 63.docx

Документи

25 червня 2019 13:40
Електронний підпис
25 червня 2019 13:40
протокол 64, 65.docx

Документи

01 липня 2019 09:52
Електронний підпис
01 липня 2019 09:51
прот.69.docx

Документи

04 вересня 2019 09:23
Електронний підпис
04 вересня 2019 09:21
протокол №93.docx
04 вересня 2019 09:20
протокол № 94.docx
02 вересня 2019 13:35
Звіт з ЄДР (зареєстровано)

Документи

04 вересня 2019 11:27
Електронний підпис
04 вересня 2019 11:26
Звіт з ЄДР (зареєстровано)
04 вересня 2019 11:26
протокол № 96.docx
04 вересня 2019 11:26
протокол № 95.docx

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 09 вересня 2019 11:11

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ "МІСТОБУДУВАННЯ ІНВЕСТ ЛТД"
#32731467
3 737 097,29
UAH
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
07 жовтня 2019 15:49
Додатки до договору по вул. Полтавська.docx укладений
07 жовтня 2019 15:47
Договір № 191.docx укладений
07 жовтня 2019 15:47
Електронний підпис укладений
03 січня 2020 15:48

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 07 жовтня 2019 — 31 грудня 2019
Сума оплати за договором: 3 737 086,70
UAH (в тому числі ПДВ 622 847,78 UAH)