Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Construction of the highway from the highway of national significance H-25 Gorodische - Rivne - Starokostiantyniv km 146 + 630 to the highway T-18-32 / N-22 / - Khodosy - Kustin - / N-25 / km 8 + 426
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Служба автомобільних доріг у Рівненський області |
Код ЄДРПОУ: | 25894919 |
Вебсайт: | http://rv.ukravtodor.gov.ua |
Місцезнаходження: | 33028, Україна , Рівненська область обл., Рівне, вул.Пушкіна, 19 |
Контактна особа: |
Величко Оксана Миколаївна 380503752875 tender07@meta.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | SERVICE OF MOTOR ROADS IN RIVNE REGION |
National ID: | 25894919 |
Contact point: |
Velychko Oksana 380503752875 tender07@meta.ua |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 31 травня 2019 12:46 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 19 липня 2019 09:30 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 липня 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 29 липня 2019 09:30 |
Початок аукціону: | 28 серпня 2019 13:24 |
Очікувана вартість: | 822 467 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 411 234,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,05% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 4112335 UAH |
Publication date: | 31 травня 2019 12:46 |
Enquiries until: | 19 липня 2019 09:30 |
Complaints submission until: | до 25 липня 2019 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 29 липня 2019 09:30 |
Information
Estimated total value: | 822 467 000 UAH including VAT |
Minimal lowering step: | 411 234 UAH |
Minimal lowering step, %: | 0,05 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Розрахунки проводяться Замовником Підряднику після підписання Сторонами «Актів приймання виконаних будівельних робіт» (форма №КБ-2в) і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма №КБ-3), складених у відповідності з положенням чинних ДСТУ, СОУ, які складаються Підрядником і подаються для підписання інженеру-консультанту та Замовнику не пізніше як за 5 робочих днів до кінця звітного місяця, або поетапної оплати Замовником виконаних робіт. Попередня оплата (аванс) може здійснюватись у межах, що не перевищують 30% вартості річного обсягу робіт. Джерело фінансування закупівлі – Державний бюджет, місцевий бюджет та інші джерела фінансування. | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
19 липня 2019 12:21 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
19 липня 2019 12:19 |
Перелік змін (5).doc | |
19 липня 2019 12:18 |
Оголошення торгів - англ(зміни 19.07.19).doc | |
19 липня 2019 12:18 |
Тендерна документація (будівництво) (із змінами 5).doc | |
12 липня 2019 16:00 |
Перелік змін (4).doc | |
12 липня 2019 15:54 |
Основні креслення із змінами від 12.07.19.rar | |
12 липня 2019 15:53 |
Проект договору (додаток № 5) із змінами від 12.07.19.doc | |
05 липня 2019 14:50 |
Перелік змін (3).doc | |
21 червня 2019 13:53 |
Перелік змін (2).doc | |
19 червня 2019 14:50 |
Перелік змін (1).doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
У разі залучення субпідрядника, якого учасник планує залучити до виконання робіт в обсязі не менше ніж 20% від вартості договору про закупівлю, інформація про нього повинна бути подана в складі тендерної пропозиції Учасника у відповідності до п.7 розділу ІІІ тендерної документації.
Вимоги про усунення порушення
В Розділі 1 1. ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ (ст. 16 Закону) Додатку №2 до Тендерної документації, Замовник в п.1.4. вказав, що Учасники повиненні надати Довідку з інформацію у відповідності з таблицею та вказав про те, що «Учасники повинні підтвердити в Довідці «Документальне підтвердження виконання аналогічних договорів» досвід з:
• влаштування шляхопроводу довжиною не менше 30м.п. (прогонова будова залізобетонна);
• влаштування естакади не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону);
• влаштування земляного полотна та/або влаштування насипу не менше 170000 м3 (роботи повинні бути виконані на 1 об’єкті);
• влаштування основи дорожнього одягу не менше 30000 м2 (з щебеневої суміш та/або щебеневої суміші обробленої цементом) (роботи повинні бути виконані на 1 об’єкті);
• влаштування нижнього шару покриття не менше 30000 м2 (роботи повинні бути виконані на 1 об’єкті);
• влаштування верхнього шару з ЩМА(щебенево-мастиковий асфальтобетон) не менше 30000 м2 (роботи повинні бути виконані на 1 об’єкті).»
При цьому Замовник вказав, що:
«*Аналогічними вважаються договори на виконання робіт з будівництва/ реконструкції автомобільних доріг загального користування державного значення та шляхопроводів, естакад на автомобільних доріг загального користування державного значення.
Обсяг виконаних робіт може бути відображений в рамках одного чи декількох договорів за умови, що роботи виконувались протягом 2016 – 2019 років включно.
Тобто, Замовник вказав умову, про те, «що роботи виконувались протягом 2016 – 2019 років включно».
Жодних умов щодо дати укладання Договору чи Договорів Замовник не вказував.
04 червня 2019 року Учасник маючи досвід виконання договорів стандарту FIDIC «Проектуй і будуй» при підготовці Тендерної Документації задав Замовнику наступне питання:
«В п.1.4 Додатку №2 Тендерної документації вказано, що: «Обсяг виконаних робіт може бути відображений в рамках одного чи декількох договорів за умови, що роботи виконувались протягом 2016 – 2019 років включно.» Просимо надати відповідь на наступне питання: Чи прийме Замовник як належне виконання якщо Учасник подасть інформацію про аналогічний Договір укладений у листопаді 2014року за яким роботи були закінчені у 2016-2017 роках, що підтверджується відповідними актами?»
06 червня 2019 року Замовник надав наступну відповідь:
«Ні. Договір, умовами якого передбачено виконання робіт, повинен бути укладений з 2016 року включно.»
Саме про укладення Договору Тендерна документація вимог не містить, а тому Учасник закупівлі вважає що аналогічний договір може бути укладений у будь-який час, оскільки саме дата укладення Договору не пов’язана з тим, що термін виконуванах робіт це 2016-2019р. включно.
Логічно, що для «виконання робіт у 2016-2019р.» Учасник в т.ч. з огляду наприклад на проектування, має укласти Договір раніше цього терміну, так наприклад, якщо роботи мають розпочатися 01 січня 2016р. то логічно що Договір може бути укладено до цієї дати, тобто може бути укладено раніше наприклад 31 грудня 2015 р.
Законодавство не містить жодних обмежень щодо дати укладання господарських договорів.
Кваліфікаційним критерієм відповідно до Ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» не є сам Договір в т.ч. прив’язаний до дати його укладання, а кваліфікаційним критерієм є саме «досвід виконання аналогічного договору»:
Ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо «вимог до аналогічного договору» вказує лише про:
- «подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям»
- «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору»:
«Стаття 16. Кваліфікаційні критерії
1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
……………………………………………………………………………………….
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.»
Тобто законодавство вимагає лише документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Вимог щодо дати укладання аналогічного договору законодавство не містить.
Таким чином, відповідь Замовника а відповідно його пропозиція щодо того, що «Договір, умовами якого передбачено виконання робіт, повинен бути укладений з 2016 року включно» не відповідає чинному законодавству та окрім цього незаконно дискримінує учасників, які виконали умови ТД та виконували роботи «протягом 2016 – 2019 років включно», але Договір укладали не у цей період, а раніше.
Така умова щодо «аналогічного договору» тлумачиться Замовником довільно, а тому дії щодо визначення в ТД умови про «аналогічний договір» без чіткого уточнення порушує принцип прозорості, недискримінації учасників та добросовісної конкуренції передбачені Ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Довільне тлумачення Замовника щодо укладення аналогічного договору, який на його думку «повинен бути укладений з 2016 року включно.» порушує право Учасника надати аналогічний договір роботи по якому виконувались протягом 2016-2019 років, але укладення такого Договору , з огляду на европейську практику договорів «Проектуй і будуй», відбулось раніше 2016р.
У свою чергу така невказана в Тендерній документації умова щодо укладання Договору «з 2016р.. включно» є очевидно незаконною, з огляду відсутності такої умови у Тендерній документації.
Також така невказана в Тендерній документації умова Замовника щодо укладання Договору «з 2016р.. включно» порушує добросовісну конкуренцію серед учасників, оскільки учасники які виконували аналогічні роботи у 2016-2019р. включно мають різні можливості участі у тендері лише з огляду на те, що дати укладення аналогічних договорів у них штучно та необгрунтовано поділені на період до 2016р. та після 2016р. (Порушення Ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Також невказана в Тендерній документації умова Замовника щодо укладання Договору «з 2016р.. включно», як зазначалося раніше, порушує принцип «прозорості», оскільки дозволяє Замовнику довільно тлумачити та проводити інтерпретацію умов Тендерної документації (Порушення Ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Крім цього така ситуація залежності закупівлі від суб’єктивної думки Замовника , може призводити до корупційних дій та зловживання. (Порушення Ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Також невказана в Тендерній документації умова Замовника щодо укладання Договору «з 2016р.. включно» є дискримінаційною умовою щодо Учасників, в т.ч. Учасника АТ «МІРБУД» який виконував роботи у період 2016-2019р. але Договір уклав раніше. (Порушення Ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Відповідно до ч.4 Ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
Фактично надаючи відповідь про дату укладання аналогічного договору Замовник штучно обмежує конкуренцію та призводить до ситуації дискримінації учасників».
Жодного обгрунтування щодо необхідності укладання аналогічних договорів саме «з 2016р. включно» Тендерна документація не містить.
Учасник виконав вимоги Ст.18 Закону надаючи у тексті Вимоги вищезазначені обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Учасника;
Такими незаконними діями Замовника є:
- надання довільної, незаконної та необгрунтованої відповіді на запитання Учасника;
-надання у Тендерній документації нечіткого формулювання щодо кваліфікаційного критерію «досвіду виконання аналогічного договору», незрозумілого навіть з огляду на те, чи йдеться про 1 (один) з років у період 2016-2019, чий йдеться про всі 4 роки, а саме 2016, 2017, 2018, 2019 (тобто про те що роботи обовязково мали тривати протягом кожного з 4-х років)
Незаконною бездіяльністю Замовника є:
-відсутність реагування Замовника на запитання Учасника щодо дати укладення Договорів, з огляду на довільну можливу інтерпретацію та неточне сформулювання умов щодо кваліфівкаційного критерію «досвіду виконання аналогічного договору».
Таким чином, якщо Замовник задоволить вимоги Учасника то:
- Учасник матиме законну можливість взяти участь у закупівлі здійснивши аналогічні роботи у проміжку часу 2016-2019р., але уклавши Договір раніше 2016р. З огляду на час проектування.
- інші Учасники які проводили роботи у 2016-2019р. але укладали Договори раніше 2016р. матимуть можливість взяти участь у закупівлі нарівні з учасниками які також проводили роботи у 2016-2019р. але уклали договір починаючи з 2019р.
- будуть усунуті порушення законодавства, а саме порушення принципів прозорості, добросовісної конкуренції
- буде усунута дискримінація учасників
-будуть усунуті підстави, що можуть призводити до корупційних дій та зловживання
Таким чином у вищенаведеному, вказано обгрунтування вимог Учасника.
Враховуючи вищенаведене, просимо Замовника:
Привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, а саме внести зміни до Тендерної документації забезпечуючи принцип «прозорості» та «недискримінації» шляхом наступного уточнення в п.1.4. Додатку №2 до Тендерної документації: «Обсяг виконаних робіт може бути відображений в рамках одного чи декількох договорів за умови, що роботи виконувались протягом 2016 – 2019 років включно без обмеження дати укладання такого договору (договорів) та без обмежень щодо будь-якого часу чи року виконання в межах терміну 2016-2019р. включно» або привести тендерну документацію в частині п.1.4. Додатку №2 Тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства у інший спосіб.
………….
- влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону);
…….»
Учасник, що має намір взяти участь у закупівлі - має досвід виконання аналогічних договорів та має досвід влаштування (будівництва) декількох естакад, мостів та шляхопроводів меншого обсягу (прогонова будова із сталезалізобетону).
Учасник вважає умову щодо влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону) – дискримінаційною, оскільки чинне законодавство хоча й передбачає право замовника встановлювати до учасників вимоги про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, однак «законом не передбачено встановлення обмежень, зокрема, шляхом визначення обсягів виконаних робіт за певний період».
Вказаною вимогою замовник необґрунтовано створив перешкоди у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували аналогічні договори в менших обсягах.
Цієї позиції також дотримується Окружний адміністративний суд м.Києва у Рішенні по справі № 640/4699/19 від 11.06.219р.
Враховуючи вищенаведене вимагаємо усунути умову щодо:
"влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону);" - як дискримінаційну.
Згідно з п.2 ч.2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Враховуючи лист Мінекономрозвитку «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06 Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує в тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Також, згідно з частиною 3 ст. 22 Закону, Документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Чинним законодавством України не визначене поняття «аналогічний договір».
Рішення про визначення аналогічного договору на закупівлю робіт з нового будівництва автомобільної дороги замовником приймалось на підставі положень державних, галузевих стандартів, галузевих будівельних норм, проектної документації по об’єкту будівництва, враховуючи основні проектні рішення та види робіт, які необхідно виконати по об’єкту.
При цьому, Робочим проектом на виконання робіт по предмету закупівлі передбачено, зокрема, будівництво естакади довжиною 281,5 м.п (зазначена довжина без перехідних плит, які з’єднують естакаду з автомобільною дорогою). Крім того, проектом передбачено будівництво шляхопроводу через залізницю. Обсяг виконаних аналогічних робіт за ключовими видами робіт по проекту є дуже суттєвим, оскільки підтверджує досвід Учасника саме з виконання ключових видів робіт.
Відповідно кількісні вимоги до виконання аналогічних договорів по ключовим видам робіт було встановлено в тендерній документації на рівні лише 53% від запланованого обсягу виконання робіт за предметом закупівлі (стосовно будівництва естакади), що становить менше ніж 70% від обсягів подібних робіт відповідно до робочого проекту.
Отже, наявність досвіду виконання ключових видів робіт по об’єкту за видами та обсягом, (в погонних метрах) є співрозмірними із ключовими обсягами робіт, виконання яких є предметом закупівлі. Крім того, в тендерній документації замовником не встановлено будь яких обмежень у вартісних показниках виконання аналогічних договорів та є можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів за період у декілька років.
«В п.1.4 Додатку №2 Тендерної документації вказано, що: «Обсяг виконаних робіт може бути відображений в рамках одного чи декількох договорів за умови, що роботи виконувались протягом 2016 – 2019 років включно.» Просимо надати відповідь на наступне питання: Чи прийме Замовник як належне виконання якщо Учасник подасть інформацію про аналогічний Договір укладений у листопаді 2014року за яким роботи були закінчені у 2016-2017 роках, що підтверджується відповідними актами?»
На що Замовник 06 червня 2019 відповів відмовою:
«Відповідь: Ні. Договір, умовами якого передбачено виконання робіт, повинен бути укладений з 2016 року включно.»
У той же час, 19 червня 2019року Замовник вніс до тендерної документації зміни, а саме встановивши, що:
Обсяг виконаних робіт може бути відображений в рамках одного чи декількох договорів за умови, що роботи виконувались протягом 2016 – 2019 років включно, без обмеження дати укладання такого договору (договорів).
Таким чином, Замовник кілька разів змінював умови тендерної документації та своїми діями вводив Учасників, що мали намір взяти участь у закупівлі в оману.
За умов відповіді від 06 червня 2019р. Учасник, який має досвід але уклав аналогічний договір до 2016 року, до 19 червня 2019 року у штучний спосіб діями Замовника був позбавлений можливості розпочати підготовку тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, просимо продовжити термін подання тендерних пропозицій щонайменше на 2 (два) тижні до 15 липня 2019р. включно.
Відповідно на сайті prozorro.gov.ua 11.06.2019р. на цю тему було розміщено відповідне запитання:
«Дата подання: 11 червня 2019 15:30
Дата відповіді: 13 червня 2019 15:16
Просимо уточнити та надати реквизити беніфіціара для оформлення електронної банківської гарантії (тендерного забезпечення) на сумму 4 112 335,00 UAH по предмету закупівлі «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище – Рівне – Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32 /Н-22/ – Ходоси – Кустин – /Н-25/ км 8+426», ідентифікатор закупівлі UA-2019-05-31-000582-c на державному веб-порталі prozorro.gov.ua.»
На вищевказане запитання в 15год :16 хв 13.06.2019р. була надана відповідь:
“Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації”
Таким чином іноземний Учасник який планував участь у державній закупівлі був незаконно позбавлений права розпочати підготовку оформлення електронної банківської гарантії, а тому незаконно відповідно позбавлений права брати участь у тендері в т.ч. з огляду на необхідний час перекладу документів.
Уточнення щодо реквізитів беніфіціара для оформлення електронної банківської гарантії в порядку внесення змін до Тендерної документації (тендерного забезпечення) були внесені лише 19 червня 2019 р. о 14 год.50 хв.
Відповідно до п.5 Загальних положень Тендерної документації:
«Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах»
Таким чином, строк підготовки документів для іноземного учасника штучно був скорочений у 3 рази – з 30 днів (31 травня - 01 липня) до 10 днів (20 червня – 01 липня).
Враховуючи вищенаведене, з метою підготовки оформлення електронної банківської гарантії вимагаємо продовжити термін подання тендерних пропозицій щонайменше на 2 (два) тижні до 15 липня 2019р. включно з огляду на необхідний час оформлення такої електронної банківської гарантії для іноземного Учасника.
………….
• влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону);
…….
Учасник, що має намір взяти участь у закупівлі - має досвід виконання багатьох аналогічних договорів та лише за одним з таких аналогічних договорів, що подається у тендерній документації, Учасник має досвід виконання 14 (чотирнадцяти) інженерних споруд, а саме естакад, мостів, шляхопроводів в т.ч. через залізничну колію загальною довжиною більше 380 м.п. в т.ч сучасних конструкцій з попередньо напруженого залізобетону, але саме влаштування естакади (прогонова будова із сталезалізобетону) за цим договором має досвід виконання естакади меньшої довжини ніж 150 м.п.
19 червня 2019 р. Учасником була надана Вимога (Номер вимоги: UA-2019-05-31-000582-c.a3) про усунення умови "влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону);" - як дискримінаційну.”
21 червня 2019р. Замовник відмовив у задоволенні вищевказаної вимоги посилаючсь на норми Ст.16 та норму ч.3 Ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім цього посилається на Лист Мінекономрозвитку «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06 у якому дублюються посилання на норми Ст.16 та норму ч.3 Ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
У той же час, Замовник не звертає увагу на те, що ч.3 Ст.22 Закону вказує на «іншу інформацію» саме «відповідно до законодавства». Законодавство України не передбачає такої «іншої інформації» як «влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п.».
Також Замовник у відповіді вказав, що «кількісні вимоги до виконання аналогічних договорів по ключовим видам робіт було встановлено в тендерній документації на рівні лише 53% від запланованого обсягу виконання робіт за предметом закупівлі (стосовно будівництва естакади), що становить менше ніж 70% від обсягів подібних робіт відповідно до робочого проекту.».
При цьому Замовник жодним чином не обгрунтовує, чому саме рівень 53% є кількісною вимогою по «ключовим» видам робіт та не обгрунтовує рівень 70% від обсягів «подібних» робіт відповідно до робочого проекту. Також Замовник не вказує які саме роботи він вважає «ключовими» та не вказує які роботи він вважає «подібними». Відсутнє будь-яке обгрунтування визначень «ключові» та «подібні» роботи.
У той же час Законом України «Про публічні закупівлі» Замовнику не надано права самовільно на власний розсуд визначати «ключові» та «подібні» роботи.
Ст. 16 Закону передбачає встановлення такого критерію як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», але не встановлює кількісних обмежень в т.ч. щодо довжини ділянки дороги (6 км. або менше чи більше), естакади (281,5 м.п менше чи більше). При цьому Замовник зазначаючи умову «влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону)» не вказує про що йдеться: чи про «довжину естакади / шляхопроводу / мосту 150 м.п.» чи про «ширину естакади / шляхопроводу / мосту 150 м.п.».
Крім цього у Додатку №2 Замовник вказує про те, що:
«*Аналогічними вважаються договори на виконання робіт з будівництва/ реконструкції автомобільних доріг загального користування державного значення та шляхопроводів, естакад на автомобільних доріг загального користування державного значення»
Тобто відсутня вказівка про жодні конкретні кількісні характеристики аналогічного договору. Також відсутня будь-яка згадка щодо мостів, яка виникає в інших вимогах Замовника.
Учасник вважає умову щодо влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону) – дискримінаційною, оскільки чинне законодавство хоча й передбачає право замовника встановлювати до учасників вимоги про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, однак «законом не передбачено встановлення обмежень, зокрема, шляхом визначення обсягів виконаних робіт».
Вказаною вимогою замовник необґрунтовано створив перешкоди у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували аналогічні договори в менших обсягах.
Цієї позиції також дотримується Окружний адміністративний суд м.Києва у Рішенні по справі № 640/4699/19 від 11.06.2019р.
Враховуючи вищенаведене додаткове обгрунтування, вимагаємо усунути умову щодо:
«влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону)» - як дискримінаційну.
У відповідь на Вашу вимогу зазначаємо, що наявність досвіду робіт з будівництва 14 інженерних споруд, загальною довжиною 380 м.п., тобто фактично досвіду будівництва малих та середніх мостів не підтверджує можливість будівництва естакади довжиною 281,5 м.п. (що відносяться до великих мостів, довжиною понад 100м, згідно з ДВН В.2.3-22:2009). Стосовно умови в тендерній документації «влаштування естакади / шляхопроводу / мосту не менше 150 м.п. (прогонова будова із сталезалізобетону)» зазначаємо, що 150 м.п. стосуються довжини естакади, що зрозуміло для всіх фахівців галузі. Крім того, в позиції, що передує вказаній, зазначено, що мова йде про довжину.
З метою розширення кола учасників замовником внесено зміни до тендерної документації стосовно можливості підтвердити досвід виконання робіт по влаштуванню естакад, мостів чи шляхопроводів. Слід зазначити, що умови тендерної документації замовника не можуть бути приведені у відповідність із вимогами чи досвідом робіт конкретного Учасника, оскільки, замовник при проведенні закупівлі керується нормами закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ст.3 Закону № 922-VIII передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, тендерна документація на закупівлю робіт не містить будь яких вимог,що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Проте, в абзаці 2 частини 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлений вичерпний перелік документів, які повинен надати Переможець процедури закупівлі протягом п’яти днів.
Натомість ч. 2 ст. 32, вказаного Закону передбачено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відтак, не зрозуміло та законодавчо необґрунтовано, чому Замовник ставить обмеження щодо терміну надання на погодження договірну ціну протягом 5 днів, адже сам договір, згідно законодавства може укладатись не раніше 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, та не пізніше 20 днів.
2) Відповідно до п. 3.2.3. Розділу VІ Тендерної документації, договір вважається не укладеним з вини Переможця, якщо договірна ціна не узгоджена Замовником і Переможцем у строк, визначений п.2 ст.32 Закону для укладання договору.
Проте, Замовник не прописує ситуації за якої договір може бути не укладеним саме з вини Замовника, у разі не узгодження останнім договірної ціни, що в свою чергу являється дискримінаційною умовою щодо учасника-Переможця.
3) Відповідно до п. 1.2.1. Додатку 2 Тендерної документації «..транспортна схема доставки асфальтобетону з місця виробництва на об’єкт виконання робіт по предмету закупівлі. При цьому, відстань перевезення не повинна перевищувати 150 км.
Учасник надає довідку в довільній формі з розрахунком часу, який буде ним затрачено для зберігання та транспортування гарячої асфальтобетонної суміші у бункері накопичувачі до місця її укладання на об’єкті…»
Вважаємо дану вимогу необґрунтованою та дискримінаційною щодо учасників - нерезидентів, з наступних підстав.
В Учасника торгів, є наявні асфальтобетонні заводи, проте оскільки він являється нерезидентом, то вказані заводи не перебувають на території України, а відтак необхідності в оренді земельних ділянок нема.
У разі визнання його переможцем, асфальтобетонний завод буде розміщений у відповідності до вимог Замовника, проте на даний час не маючи договору оренди земельної ділянки в зоні 150 км Учасник не можемо прорахувати розрахунок часу, який буде ним затрачено для зберігання та транспортування гарячої асфальтобетонної суміші у бункері накопичувачі до місця її укладання на об’єкті будівництва.
Одним з принципів публічних закупівель є принцип недискримінації учасників. Відповідно до статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Відтак вважаємо, що дана вимога Замовника обмежує участь в процедурі закупівлі учасникам-нерезидентам.
Враховуючи вищевикладене, просимо усунути вказані порушення та привести тендерну документацію у відповідність із законодавчими нормами.
2). Замовник проводить публічну закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з метою укладення договору про закупівлю з учасником, який запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію.
3). Відповідно до п.1.2. Додатку №2 до тендерної документації, учасник надає довідку, що підтверджує наявність асфальтобетонного(их) заводу(ів), що буде(уть) залучений(і) для виконання роботи згідно предмету закупівлі. В даному пункті передбачено можливість вказати власний та/або орендований та/або на умовах поставки. Таким чином, учасник закупівлі має можливість вказаний асфальтобетонний завод не перевищуючи відстань 150 км до об’єкту будівництва.
Проте, звертаємо увагу Замовника, що підтвердженням трудових та/або цивільно-правових відносин учасника з працівниками являються такі документи, як наказ на призначення на посаду (витяг з наказу), та/або копії трудових договорів, та/або копії цивільно-правових угоди.
Надання копій трудових книжок, відповідних сертифікатів, дипломів, посвідчень, допусків тощо, не підтверджує наявності працівників в учасника, оскільки ці документи можуть лише засвідчити наявність певної кваліфікації в особи.
2) Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", а саме п. 6.2.2 "Для розрахунку ціни пропозиції учасника закупівель замовник надає підряднику відомість обсягів робіт, що закуповуються замовником, відомість ресурсів до неї з відповідними кошторисними цінами або без цін або затверджену проектну документацію"
Проте, в супереч законодавчим нормам, замовником подано лише відомість обсягів робіт, а відомість ресурсів чи затверджена проектна документація – відсутня.
3) Окрім вищевказаного, в Додатку №1 гарантійного листа, вказано, що «…Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом 120 днів з дати розкриття тендерних пропозицій..», а в частині 2 Розділі ІІІ Забезпечення тендерної пропозиції: «Строк дії забезпечення – не менше 180 днів з дня кінцевого строку подання тендерних пропозицій».
Очевидно, що присутня невідповідність у строках забезпечення тендерної пропозиції вказаної у документації Замовника, що створює можливість до суперечного трактування.
Підсумовуючи викладене, просимо усунути вказані порушення та привести тендерну документацію у відповідність із законодавчими нормами.
2). Тендерна документація, відповідно до вимог ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічну специфікацію. Також Замовником було надано креслення. Відповідно Замовником було надану інформацію для розрахунку ціни пропозиції учасника закупівель.
3). Відповідно до ч.1 ст.27 Закону України «Про публічні закупівлі», розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.
У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
Ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції.
У разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
Скарги до процедури
Дата подання: 10 липня 2019 14:22
Інформація про моніторинг
- UA-M-2021-10-13-000006 ● 84712a1d719b48c4ae9807dc7ef81c17
- Статус: порушення не виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 13 жовтня 2021 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 13 жовтня 2021 13:33 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.10.2021 № 361
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
11 UA-2019-05-31-000582-c 31.05.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2021-10-19 13:03:29
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з будівництва автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище – Рівне – Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32 /Н-22/ – Ходоси – Кустин – /Н-25/ км 8+42 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-05-31-000582-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2021-10-22 14:21:56
Відповідь на запит
На Ваш запит від 19.10.2021 року у межах проведення Вами моніторингу закупівлі робіт з будівництва автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище – Рівне – Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32 /Н-22/ – Ходоси – Кустин – /Н-25/ км 8+426 (код закупівлі ДК 021:2015: 45233000-9 — Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг; ідентифікаційний номер закупівлі UA-2019-05-31-000582-c) надаємо пояснення, яким чином та на підставі яких документів нами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до норм Законів України «Про архітектурну діяльність» та «Про регулювання містобудівної діяльності» на підставі вихідних даних із дотриманням вимог державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги», ДБН В.2.3-14:2006 «Мости та труби. Правила проектування», ДБН В.2.3-22:2009 «Мости та труби. Основні вимоги проектування» щодо міцності, надійності та довговічності, експлуатаційної безпеки, у т. ч. вимог з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; інженерного забезпечення, санітарного й епідеміологічного благополуччя населення; охорони праці; пожежної безпеки; енергозбереження тощо згідно до технічних рішень першої черги будівництва за техніко-економічним обґрунтуванням проекту «Будівництво автомобільної дороги від автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище – Рівне – Старокостянтинів км 146+630 до автомобільної дороги державного значення Т-18-32 /Н-22/ – Ходоси – Кустин – /Н-25/ км 8+426», розробленого генеральною проектною організацією – ПП НВФ «Мостопроект».
Розмір бюджетного призначення визначався головним розпорядником бюджетних коштів на підставі Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки, затвердженого розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 №106-р та відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2019 рік» за видатками Державного бюджету України цільової бюджетної програми за КПКВ 3111210 «Розвиток автомобільних доріг загального користування державного значення за маршрутом Північний об’їзд міста Рівного»
Очікувана вартість визначена відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Мінрегіону України від 05.07.2013 №293 (із змінами), на підставі розрахунків інвесторської кошторисної вартості будівництва, складених в поточних цінах генеральною проектною організацією ПП НВФ «Мостопроект» в ТЕО зазначеного будівництва.
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 08 листопада 2021 |
Кінцевий строк оскарження: | 12 листопада 2021 |
Порушення не виявлено
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Найменування: | Служба автомобільних доріг у Рівненський області |
Код ЄДРПОУ: | 25894919 |
Місцезнаходження: | 33028, Україна, Рівненська область обл., Рівне, вул.Пушкіна, 19 |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ВІДКРИТЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЄВРО-АЗІАТСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ "EVRASCON" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ОАО "ДСТ№ 2, г. Гомель" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ONUR TAAHHUT TASIMACILIK İNSAAT TİCARET VE SANAYİ ANONİM SİRKETİ(ОНУР ТААХХУТ ТАШИМАДЖИЛИК ІНШААТ ТІДЖАРЕТ ВЕ САНАЇ АНОНІМ ШИРКЕТІ) | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 28 серпня 2019 13:51
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ОАО "ДСТ№ 2, г. Гомель" |
758 558 558,00
UAH з ПДВ
|
745 999 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ONUR TAAHHUT TASIMACILIK İNSAAT TİCARET VE SANAYİ ANONİM SİRKETİ(ОНУР ТААХХУТ ТАШИМАДЖИЛИК ІНШААТ ТІДЖАРЕТ ВЕ САНАЇ АНОНІМ ШИРКЕТІ) |
791 915 251,00
UAH з ПДВ
|
745 999 999,20
UAH з ПДВ
|
Документи |
ВІДКРИТЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЄВРО-АЗІАТСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ "EVRASCON" |
781 999 999,00
UAH з ПДВ
|
774 999 999,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ОАО "ДСТ№ 2, г. Гомель" #400022426 |
Переможець |
745 999 000,00
UAH з ПДВ
|
25 вересня 2019 17:40
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
02 серпня 2022 17:08
|
Повідомлення про розірвання договору №24 від 11.10.2019.pdf | укладений |
02 серпня 2022 17:05
|
Електронний підпис | укладений |
11 жовтня 2019 14:17
|
ДЦ_ч. 10.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:15
|
ДЦ_ч. 9.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:14
|
ДЦ_ч. 8.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:12
|
ДЦ_ч. 7.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:11
|
ДЦ_ч. 6.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:10
|
ДЦ_ч. 5.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:08
|
ДЦ_ч. 4.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:07
|
ДЦ_ч. 3.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:06
|
ДЦ_ч. 2.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:04
|
ДЦ_ч. 1.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 14:03
|
Додатки № 2, № 3, № 4 до договору № 24.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 13:59
|
Додаток № 1 до договору № 24.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 13:58
|
Договір № 24.pdf | укладений |
11 жовтня 2019 13:57
|
Виконання договору
Строк дії за договором: | 11 жовтня 2019 — 01 серпня 2022 |
Сума оплати за договором: |
605 334 193,33
UAH (в тому числі ПДВ 100 889 032,22 UAH)
|
Причини розірвання договору: | У зв’язку з неможливістю виконання договірних зобов’язань Відкритим акціонерним товариством «Дорожньо-будівельний трест №2, м. Гомель», керуючись п. 6.2.1., 8.3. Договору №24 від 11.10.2019 року. |