Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Тверде паливо (вугілля кам’яне)
Очікувана вартість
403 300,00 UAH
UA-2019-04-23-003289-b 4c92941fb3114da192b6a8134222aa8d
Відкриті торги    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Ольга Янюк

+380668473168 buhgaltery123@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Відділ освіти, культури та туризму Великомихайлівської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області
Код ЄДРПОУ: 40708982
Місцезнаходження: 67100, Україна , Одеська обл., смт Велика Михайлівка, вул. Карбишева, буд. 10
Контактна особа: Ольга Янюк
+380668473168
buhgaltery123@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 23 квітня 2019 16:42
Звернення за роз’ясненнями: до 06 травня 2019 00:00
Оскарження умов закупівлі: до 12 травня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 16 травня 2019 00:00
Початок аукціону: 16 травня 2019 11:33
Очікувана вартість: 403 300,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 2 017,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 12000 UAH

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
59 тони
вугілля кам’яне
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 67100, Україна, Одеська область, Великомихайлівський район, заклади Відділу освіти, культури та туризму Великомихайлівської селищної ради
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2019
ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
08 травня 2019 21:09
ТД вугілля 08.05.docx
08 травня 2019 21:09
Зміни вугілля.doc
23 квітня 2019 16:43
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
08 травня 2019 21:09
ТД вугілля 08.05.docx
23 квітня 2019 16:42
ТД вугілля.docx
08 травня 2019 21:09
Зміни вугілля.doc
23 квітня 2019 16:43
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Дискримінаційні вимоги
Дата подання: 23 квітня 2019 17:41
Дата відповіді: 27 квітня 2019 14:13
У складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати окрім гарантії сканований оригінал платіжного доручення з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення Учасником суми забезпечення тендерної пропозиції. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник не може регулювати відносини учасника з банком. Просимо виключити дану вимогу з тендерної документації, оскільки вона дискримінує тих учасників у яких, за умовами договору банківської гарантії, банк списує грошові кошти з банківського рахунку або на інших умовах.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації та у відповідності з оголошенням про проведення процедури відкритих торгів передбачено надання забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Додатково передбачено надання у складі тендерної пропозиції «надати окрім гарантії сканований оригінал платіжного доручення з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення Учасником суми забезпечення тендерної пропозиції.»
Фактично виходячи з вимог тендерної документації передбачена банківська гарантія з грошовим покриттям. Дана вимога була сформована передусім з метою уникнення недобросовісних учасників, які в більшості випадків у разі надання непокритих гарантій порушують умови запропоновані згідно поданих тендерних пропозицій.
В подальшому, в разі настання випадків у яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається Учаснику згідно норм Закону, Замовник стикається з рядом проблемних ситуацій, які в подальшому призводять до судових тяжб, неможливості стягнення зазначених вище коштів, і як наслідок, порушення норм Закону в частині неповернення даних коштів та відповідно забезпечення їх перерахуванню до відповідного бюджету.
Такі вимоги в жодному разі не звужують коло учасників, оскільки кожен може звернутись до банку та отримати вищевказану гарантію та документ, що підтверджує фактичне внесення відповідних коштів. З цього приводу є практика АМКУ, що підтверджує недискримінаційність даних вимог.
Дискримінаційні вимоги
Дата подання: 23 квітня 2019 17:43
Дата відповіді: 27 квітня 2019 14:15
Замовником встановлена вимога щодо наявності складських приміщень та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області. Дана вимога є незаконною та суттєво звужує коло учасників процедури закупівлі, обмежуючи його лише тими учасниками, що мають склад у на території Замовника.. Дії Замовника щодо встановлення зазначених вимог Тендерної документації порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. За даним питанням є практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України (№ 260-р/пк-ск від 28.02.2014, та рішення АМКУ за №389-р/пк-пз від 31.01.2017р. Номер скарги: UA-2016-12-30-000549-a.b1) де були ухвалені позитивні рішення про внесення змін в тендерну документацію. Таким чином, Замовник має внести відповідні зміни до своїх вимог в цій частині та не порушувати законодавство про публічні закупівлі.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено надання учасником для підтвердження кваліфікаційним вимогам «Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району … ». Разом з тим, в пункті 6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби та не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки від Замовника.». Оскільки поставка товару буде здійснюватися партіями за письмовими заявками Замовника та документацією встановлені терміни доставки 1 робочий день, то в учасника виникає необхідність оперативно реагувати та в стислі терміни поставити вугілля за адресами, підпорядкованих Замовнику закладів. Додатково це дасть можливість здійснювати контроль безпосередньо при зважуванні вугілля представникам Замовника.
Крім того, відповідні умови тендерної документації передбачають можливість не лише мати у власності склад, але й скористатись правом оренди такого майна або заключення договорів про надання послуг зберігання вугілля задля виконання даної вимоги.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах як власників складських приміщень, так і орендарів таких приміщень. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Беручи до уваги зазначене вище, а також зважаючи на можливість використання учасником не лише власної матеріально-технічної бази, але й можливості її залучення на підставі договору оренди чи договору про надання послуг вважаємо що жодної дискримінаційної складової у даному випадку не має.
Дискримінаційні вимоги
Дата подання: 23 квітня 2019 17:45
Дата відповіді: 27 квітня 2019 14:16
-копія дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами, посвідчений мокрою печаткою та підписом уповноваженої особи виробника вугілля вказаного в сертифікаті або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, копія договору з яким надана у складі тендерної пропозиції на поставку вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля має містити інформацію про технічні, якісні характеристики товарів, що вимагаються замовником в тендерній документації. Показники в Сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля мають відповідати вимогам замовника встановленим в тендерній документації. Сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля мають бути не раніше 2017 року. Якщо сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик виданий не на ім’я учасника торгів, то учасник повинен надати у складі пропозиції лист-згоду на його використання від власника сертифікату.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Частиною 3 статті 22 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» встановлено, що «…Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.….». Замовник вимагає копію сертифікату відповідності та копію дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, зазначеним в п. 4 Додатку 3 до тендерної документації з метою підтвердження відповідності вугілля технічним та якісним характеристикам. При цьому, ця вимога встановлена Замовником з метою запобігання зловживання і фальсифікації при поставках товару, що є предметом закупівлі, забезпечення участі у відкритих торгах осіб, що мають можливість поставити саме такі марки вугілля, відповідної якості, що в свою чергу гарантує безперебійне, гарантоване постачання вугілля в найкоротші строки. Отримання вищевказаного документу для потенціальних учасників, які відповідально відносяться до підготовки своїх пропозицій, зовсім не є проблематичним. Замовник вимагає сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик виданий не раніше 2017 року для того, щоб уникнути порушення Законодавства зі сторони недобросовісних учасників, які можуть разом з тендерною пропозицією надати сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик на вугілля що видобувалось на непідконтрольній території Донецької та Луганської областей в 2014-2016 роках. Під час встановлення цих вимог в тендерній документації Замовник керувався виключно нормами Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі принципами закріпленими у статті 3 Закону, зокрема, добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та запобіганням корупційним діям і зловживанням.
Щодо завірення копій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик. Окремо наголошуємо, що п. 8 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «посвідчений мокрою печаткою та підписом уповноваженої особи виробника вугілля вказаного в сертифікаті або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, копія договору з яким надана у складі тендерної пропозиції на поставку вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами. Тобто, як вбачається з тексту, мова йде не лише про виробників вугілля.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Отже, Замовник не вбачає встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації в цій частині.
Продовження попереднього питання
Дата подання: 23 квітня 2019 17:48
Дата відповіді: 27 квітня 2019 14:17
Щодо антрациту. виконати дану вимогу тендерної документації, що була встановлена Замовником, зможуть лише ті учасники, в яких прослідковується лінія взаємовідносин «виробник вугілля – постачальник – учасник». Таким чином, замовником встановлюються дискримінаційні вимоги щодо учасників, котрі не закуповують вугілля безпосередньо у виробника, або ж у постачальника, який безпосередньо співпрацює з виробником. Тобто, учасники, котрі не мають лінії взаємовідносин «виробник вугілля – постачальник – учасник» об’єктивно не можуть виконати вимогу щодо завірення копій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля, що є предметом закупівлі, завірених виробником. Замовником передбачена можливість подачі Учасником копій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик (далі - сертифікат) на вугілля, що є предметом даної закупівлі. Слід зазначити, антрацит не видобувається на території, що підконтрольна Уряду України, та, частіше за все, закуповується у виробників з Російської Федерації. Таким чином, отримання копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля кам’яне марки АО (25-50), завірених виробником, не говорячи вже про отримання оригіналу гарантійного листа від виробника на ім’я постачальника, який завіряє документи, в якому зазначено право використання вищезазначених копій документів та можливість поставки постачальнику вугілля кам’яного вищезазначеної марки є меншою мірою ускладненим, якщо не неможливим. Згідно зі ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» публічні закупівлі здійснюються з дотримання такого принципу як недискримінація учасників. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Однак, разом з тим, ч.4 ст.22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Однак, відповідно до вищезазначеного, Замовником, в супереч приписам Закону, встановлено дискримінаційні вимоги. Зокрема, Замовником передбачається лінія взаємовідносин «виробник вугілля – постачальник – учасник», що дискримінує учасників, котрі не співпрацюють з безпосередніми виробниками вугілля, або ж з постачальниками, що закуповують вугілля напряму у виробника, що зменшує імовірне коло учасників даної процедури відкритих торгів. З метою недопущення порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а також усунення дискримінаційних вимог, що звужують коло учасників даної процедури закупівлі, вимагаємо внесення відповідних змін до вимог тендерної документації.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Частиною 3 статті 22 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» встановлено, що «…Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.….». Замовник вимагає копію сертифікату відповідності та копію дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, зазначеним в п. 4 Додатку 3 до тендерної документації з метою підтвердження відповідності вугілля технічним та якісним характеристикам. При цьому, ця вимога встановлена Замовником з метою запобігання зловживання і фальсифікації при поставках товару, що є предметом закупівлі, забезпечення участі у відкритих торгах осіб, що мають можливість поставити саме такі марки вугілля, відповідної якості, що в свою чергу гарантує безперебійне, гарантоване постачання вугілля в найкоротші строки. Отримання вищевказаного документу для потенціальних учасників, які відповідально відносяться до підготовки своїх пропозицій, зовсім не є проблематичним. Замовник вимагає сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик виданий не раніше 2017 року для того, щоб уникнути порушення Законодавства зі сторони недобросовісних учасників, які можуть разом з тендерною пропозицією надати сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик на вугілля що видобувалось на непідконтрольній території Донецької та Луганської областей в 2014-2016 роках. Під час встановлення цих вимог в тендерній документації Замовник керувався виключно нормами Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі принципами закріпленими у статті 3 Закону, зокрема, добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та запобіганням корупційним діям і зловживанням.
Щодо завірення копій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик. Окремо наголошуємо, що п. 8 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «посвідчений мокрою печаткою та підписом уповноваженої особи виробника вугілля вказаного в сертифікаті або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, копія договору з яким надана у складі тендерної пропозиції на поставку вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами. Тобто, як вбачається з тексту, мова йде не лише про виробників вугілля.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Отже, Замовник не вбачає встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації в цій частині.
Дискримінаційні вимоги
Дата подання: 24 квітня 2019 13:32
Дата відповіді: 27 квітня 2019 14:20
Переглянувши тендерну документацію Замовника, було виявлено, що документація містить порушення вимог статті 3, частини третьої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оскільки містить дискримінаційні вимоги, що призводять до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: 1) Відповідно до частини 1 Розділу III т ендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційному критерію, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тендерна пропозиція повинна складатися з: … інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям… . Підпунктом 3.3 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, встановленні кваліфікаційні критерії до учасників, а саме: «…3.3. Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району (якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання, в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової чи мобільної вагової, яка буде розміщена на території Великомихайлівського району. Разом з договорами учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання які належать орендодавцю або надавачу послуг…». Згідно таких вимог, прийняти участь у процедурі закупівлі та пропозиції яких не будуть відхилені, можуть лише ті учасники, які вже мають у власності або які вже орендують складські приміщення та вагову на території Великомихайлівського району Одеської області. Встановлені Замовником вимоги є дискримінаційними та не відповідають вимогам діючого законодавства України, оскільки обмежують коло учасників, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі, лише тими учасниками, які вже мають у власності або які вже орендують відповідні складські приміщення та вагову на території Великомихайлівського району Одеської області. Вимога, щодо наявності складу на території даного району є необґрунтованою та недоречною. Встановлена вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають можливість постачання товару по мірі необхідності та за заявками Замовника з інших районів Одеської області прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Наявність складських приміщень на території району жодним чином не є заходом, щодо гарантії своєчасної поставки товару. Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення, щодо визнання подібних вимог дискримінаційними. На нашу думку, Замовник (в частині встановлення зазначеної вище умови тендерної документації), порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону та основний принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Вважаємо що, встановлення Замовником даної умов порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасника, а також порушують принципи здійснення закупівель, що визначені статтею 3 Закону а саме – максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. ПРОСИМО: 1) Внести зміни до тендерної документації, а саме: привести у відповідність з чинним законодавством підпункт 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 Розділу ІІІ. 2) Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України усунувши дискримінаційні вимоги, які передбаченні документацію. У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та інтересів.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено надання учасником для підтвердження кваліфікаційним вимогам «Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району … ». Разом з тим, в пункті 6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби та не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки від Замовника.». Оскільки поставка товару буде здійснюватися партіями за письмовими заявками Замовника та документацією встановлені терміни доставки 1 робочий день, то в учасника виникає необхідність оперативно реагувати та в стислі терміни поставити вугілля за адресами, підпорядкованих Замовнику закладів. Додатково це дасть можливість здійснювати контроль безпосередньо при зважуванні вугілля представникам Замовника.
Крім того, відповідні умови тендерної документації передбачають можливість не лише мати у власності склад, але й скористатись правом оренди такого майна або заключення договорів про надання послуг зберігання вугілля задля виконання даної вимоги.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах як власників складських приміщень, так і орендарів таких приміщень. Учасник процедури самостійно приймає рішення щодо укладання договорів оренди складських приміщень для можливості виконати вимоги тендерної документації. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Беручи до уваги зазначене вище, а також зважаючи на можливість використання учасником не лише власної матеріально-технічної бази, але й можливості її залучення на підставі договору оренди чи договору про надання послуг вважаємо що жодної дискримінаційної складової у даному випадку не має.

Законодавство
Дата подання: 26 квітня 2019 17:30
Дата відповіді: 27 квітня 2019 14:25
Стаття 23. Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї 1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується не менш як на сім днів. Строк на питання від 23.04.2019 закінчується 26.04.2019. отже. у разі ненадання відповіді у строк, передачений законом - неодхідно продовжити строк на подання тендерних пропозицій щонайменш 7 днів.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України від 25.12.2015 р. №922-VIII "Про публічні закупівлі" «Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону… У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів.»
Розгорнути всі запитання: 6 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-04-23-003289-b.b1
Статус:
Скасована
Учасник: ТОВ "ТЕПЛОЮГ", Код ЄДРПОУ:41630430
Дата подання: 24 квітня 2019 13:32
Дискримінаційні вимоги
Переглянувши тендерну документацію Замовника, було виявлено, що документація містить порушення вимог статті 3, частини третьої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оскільки містить дискримінаційні вимоги, що призводять до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:

1) Відповідно до частини 1 Розділу III т ендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційному критерію, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тендерна пропозиція повинна складатися з: … інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям… .
Підпунктом 3.3 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, встановленні кваліфікаційні критерії до учасників, а саме:
«…3.3. Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району (якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання, в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової чи мобільної вагової, яка буде розміщена на території Великомихайлівського району. Разом з договорами учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання які належать орендодавцю або надавачу послуг…».
Згідно таких вимог, прийняти участь у процедурі закупівлі та пропозиції яких не будуть відхилені, можуть лише ті учасники, які вже мають у власності або які вже орендують складські приміщення та вагову на території Великомихайлівського району Одеської області.
Встановлені Замовником вимоги є дискримінаційними та не відповідають вимогам діючого законодавства України, оскільки обмежують коло учасників, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі, лише тими учасниками, які вже мають у власності або які вже орендують відповідні складські приміщення та вагову на території Великомихайлівського району Одеської області.
Вимога, щодо наявності складу на території даного району є необґрунтованою та недоречною.
Встановлена вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають можливість постачання товару по мірі необхідності та за заявками Замовника з інших районів Одеської області прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Наявність складських приміщень на території району жодним чином не є заходом, щодо гарантії своєчасної поставки товару.
Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення, щодо визнання подібних вимог дискримінаційними.
На нашу думку, Замовник (в частині встановлення зазначеної вище умови тендерної документації), порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону та основний принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.

Вважаємо що, встановлення Замовником даної умов порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасника, а також порушують принципи здійснення закупівель, що визначені статтею 3 Закону а саме – максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
ПРОСИМО:
1) Внести зміни до тендерної документації, а саме: привести у відповідність з чинним законодавством підпункт 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 Розділу ІІІ.
2) Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України усунувши дискримінаційні вимоги, які передбаченні документацію.

У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та інтересів.
Розгорнути Згорнути
Скасована
Дата: 24 квітня 2019 20:46
Причина: Технічна помилка
Номер вимоги: UA-2019-04-23-003289-b.c2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ТЕПЛОЮГ", Код ЄДРПОУ:41630430
Дата подання: 24 квітня 2019 20:47
Дискримінаційні вимоги
Переглянувши тендерну документацію Замовника, було виявлено, що документація містить порушення вимог статті 3, частини третьої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оскільки містить дискримінаційні вимоги, що призводять до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
1) Відповідно до частини 1 Розділу III т ендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційному критерію, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тендерна пропозиція повинна складатися з: … інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям… .
Підпунктом 3.3 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, встановленні кваліфікаційні критерії до учасників, а саме:
«…3.3. Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району (якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання, в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової чи мобільної вагової, яка буде розміщена на території Великомихайлівського району. Разом з договорами учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання які належать орендодавцю або надавачу послуг…».
Згідно таких вимог, прийняти участь у процедурі закупівлі та пропозиції яких не будуть відхилені, можуть лише ті учасники, які вже мають у власності або які вже орендують складські приміщення та вагову на території Великомихайлівського району Одеської області. В тому випадку, якщо учасник учасник має складські приміщення в іншому районі Одеської області, або інших областях його тендерна пропозиція буде відхилена.
Звертаємо увагу не те, що наше товариство має можливість постачати вугілля безпосередньо до місця призначення, а тому нема потреби орендувати додатково склад та вагу на території зазначеного району.
Встановлені Замовником вимоги є дискримінаційними та не відповідають вимогам діючого законодавства України, оскільки обмежують коло учасників, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі, лише тими учасниками, які вже мають у власності або які вже орендують відповідні складські приміщення та вагову на території Великомихайлівського району Одеської області.
Вимога, щодо наявності складу на території даного району є необґрунтованою та недоречною.
Встановлена вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають можливість постачання товару по мірі необхідності та за заявками Замовника з інших районів Одеської області прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Наявність складських приміщень на території району жодним чином не є заходом, щодо гарантії своєчасної поставки товару.
Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення, щодо визнання подібних вимог дискримінаційними (Рішення № 4041-р/пк-пз від 04.04.2019).
На нашу думку, Замовник (в частині встановлення зазначеної вище умови тендерної документації), порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону та основний принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Вважаємо що, встановлення Замовником даної умов порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасника, а також порушують принципи здійснення закупівель, що визначені статтею 3 Закону а саме – максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
ПРОСИМО:
1) Внести зміни до тендерної документації, а саме: привести у відповідність з чинним законодавством підпункт 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 Розділу ІІІ.
2) Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України усунувши дискримінаційні вимоги, які передбаченні документацію.
У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та інтересів.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
27 квітня 2019 14:31
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено надання учасником для підтвердження кваліфікаційним вимогам «Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району … ». Разом з тим, в пункті 6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби та не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки від Замовника.». Оскільки поставка товару буде здійснюватися партіями за письмовими заявками Замовника та документацією встановлені терміни доставки 1 робочий день, то в учасника виникає необхідність оперативно реагувати та в стислі терміни поставити вугілля за адресами, підпорядкованих Замовнику закладів. Додатково це дасть можливість здійснювати контроль безпосередньо при зважуванні вугілля представникам Замовника.
Крім того, відповідні умови тендерної документації передбачають можливість не лише мати у власності склад, але й скористатись правом оренди такого майна або заключення договорів про надання послуг зберігання вугілля задля виконання даної вимоги.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах як власників складських приміщень, так і орендарів таких приміщень. Учасник процедури самостійно приймає рішення щодо укладання договорів оренди складських приміщень для можливості виконати вимоги тендерної документації. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Беручи до уваги зазначене вище, а також зважаючи на можливість використання учасником не лише власної матеріально-технічної бази, але й можливості її залучення на підставі договору оренди чи договору про надання послуг вважаємо що жодної дискримінаційної складової у даному випадку не має.

Документи подані скаржником

24 квітня 2019 20:47
Рішення від 04.04.2019 _ 4041.pdf

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 16 травня 2019 11:55

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО" 332 400,00
UAH з ПДВ
327 975,00
UAH з ПДВ
Документи
ТОВ "ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД" 402 750,00
UAH з ПДВ
328 800,00
UAH з ПДВ
Документи

Публічні документи

23 травня 2019 09:57
Електронний підпис
23 травня 2019 09:55
довідка дфс
23 травня 2019 09:55
Довідка МВС
23 травня 2019 09:55
Гарантійний лист ст.17
23 травня 2019 09:55
реєстр
16 травня 2019 13:40
Електронний підпис
15 травня 2019 13:42
Електронний підпис
15 травня 2019 13:37
Підписаний_Лицензия.pdf
15 травня 2019 13:37
Підписаний_Kovalenko_834-K-H-O.pdf
15 травня 2019 13:37
Підписаний_G0519-2424-GL_tender.pdf
15 травня 2019 13:37
68. Протокол 21.pdf
15 травня 2019 13:37
32. копії ТТН.pdf
15 травня 2019 13:37
36. довідка матбаза.pdf
15 травня 2019 13:36
34. довідка працівники.pdf
15 травня 2019 13:36
24. копія витягу з ЄДР.pdf
15 травня 2019 13:36
23. копія коду.pdf
15 травня 2019 13:36
22. копія паспорту.pdf
15 травня 2019 13:36
21. проект договору.pdf
15 травня 2019 13:36
19. копія Статуту.pdf
15 травня 2019 13:36
18. витяг ПДВ 2019.pdf
15 травня 2019 13:36
17. лист-пояснення ПДВ.pdf
15 травня 2019 13:36
8. проект договору.pdf
15 травня 2019 13:36
2. тендерна пропозиція.pdf
15 травня 2019 13:36
1. реєстр скан-копій.pdf

Публічні документи

10 травня 2019 10:01
Електронний підпис
10 травня 2019 09:30
Сертификат_ДГ 25-200.JPG
07 травня 2019 12:04
Електронний підпис
07 травня 2019 11:36
Серт. ДГ 25-100.JPG
07 травня 2019 11:36
Проект договору.pdf
07 травня 2019 11:36
Копія паспорту і коду.pdf
07 травня 2019 11:36
Копія Витягу_ПДВ.PDF
07 травня 2019 11:36
Копії наказ._директор.PDF
07 травня 2019 11:36
Довідка_працівники.PDF
07 травня 2019 11:36
Довідка_ст.17.PDF
07 травня 2019 11:36
Довідка_ПДВ.PDF
07 травня 2019 11:36
Довідка_МТБ_власність.PDF
07 травня 2019 11:36
Довідка_ліцензія.pdf
07 травня 2019 11:36
Витяг з ЄДРЮОФОП.PDF

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО"

ТОВ "ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД"

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО"
#30514975
Переможець 327 975,00
UAH з ПДВ
20 травня 2019 11:11

Документи

20 травня 2019 11:11
Електронний підпис

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 20 травня 2019 11:11

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ПрАТ "ВО "ОБЛПАЛИВО"
#30514975
327 975,00
UAH з ПДВ
Документи

Документи

20 травня 2019 11:11
Електронний підпис

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
27 грудня 2019 12:58
Електронний підпис укладений
04 червня 2019 14:08
Сканироват_1.JPG укладений
04 червня 2019 14:06
Сканироват_10001.JPG укладений
04 червня 2019 14:06
Сканироват_10003.JPG укладений
04 червня 2019 14:06
Сканироват_10004.JPG укладений
04 червня 2019 14:06
Сканировать10005 (3).JPG укладений
04 червня 2019 14:06

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 03 червня 2019 — 31 грудня 2019
Сума оплати за договором: 327 975,00
UAH