Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Автобаза Управління справами Апарату Верховної Ради України |
Код ЄДРПОУ: | 05907124 |
Місцезнаходження: | 01133, Україна , Київська обл., Київ, вул. Євгена Коновальця, 24 |
Контактна особа: |
Сергій Володимирович Пятов +380445299479 pyatov_sv@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 15 березня 2019 15:43 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 22 березня 2019 10:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 березня 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 квітня 2019 10:00 |
Початок аукціону: | 02 квітня 2019 11:20 |
Очікувана вартість: | 3 920 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 19 600,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 117600 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
15 березня 2019 15:44 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
15 березня 2019 15:43 |
Тендерна_документація_Нафта і дистиляти (09130000-9).doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Шановний Учаснику, в розділі «запитання до процедури закупівлі» Вами висловлено прохання в частині необхідності внесення змін до тендерної документації в зв’язку із неузгодженістю, на Вашу думку, одних умов документації іншим її умовам. При цьому, Ви висловили помилкову позицію в тій частині, що тендерною документацією тричі встановлено тотожні вимоги, які начебто не узгоджуються між собою.
Стосовно таких помилкових тверджень слід зауважити, що згідно з вимогами п. 5 Додатку 1 до тендерної документації, серед іншого, Учасник повинен надати довідку (у довільній формі; Зразок № 1), про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, та яка повинна свідчити про те, що учасник має власне/орендоване обладнання та необхідну матеріально-технічну базу, яке необхідне для поставки товару, що є предметом даної закупівлі.
При цьому, зазначений пункт Додатку 1 до тендерної документації конкретизує, що у разі, якщо матеріально-технічну базу та обладнання Учасник використовує на правах оренди, він повинен надати документальне підтвердження прав користування з терміном дії не менше ніж до кінця 2019 року.
Пунктом 7.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовник виключно конретизує власні вимоги в тій частині якими документами Учасник повинен підтвердити наявність у власності або у користуванні (оренді чи іншому праві) бази зберігання (ємностей, резервуарів) нафтопродуктів, а саме:
- у вигляді сканованих копій договорів чи інших правовстановлюючих документів з копією додаткової угоди (при наявності) про продовження строку дії договору на строк, що спливає не раніше 31 грудня 2019 року.
Разом з тим, пунктом 6. Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу про необхідність надання Учасником, серед іншого, довідки (у довільній формі), що підтверджує наявність та/або можливість безперебійного забезпечення паливом, необхідним для безперебійної роботи автотранспорту Замовника.
Таким чином, Учасник повинен надати довідку (Зразок № 1) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Відповідне документальне підтвердження Учасником подається виключно у випадку, якщо зазначене обладнання та матеріально-технічна база використовується ним на правах оренди. Крім того, документацією чітко визначено яким повинно бути таке документальне підтвердження. Отже, тендерна документація не містить тотожних вимог, котрі не узгоджуються між собою.
Шановний Учаснику, в розділі «запитання до процедури закупівлі» Вами висловлено прохання в частині внесення змін до тендерної документації пов’язаних із необхідністю виключення п. 7.7. Додатку 1 до тендерної документації за тих підстав, що, на Вашу думку, така умова документації призведе виключно до зниження конкуренції, в зв’язку із чим, Замовник, начебто, перевищив власні повноваження.
Пунктом 7.7. Додатку 1 до тендерної документації встановлено умову про необхідність надання Учасником Завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Слід зауважити, що наявність такої вимоги убезпечує Замовника від виникнення в подальшому несприятливих наслідків, пов’язаних із неможливістю здійснення поставки пального з причини відсутності у Постачальника (Учасника) необхідного дозволу узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
При цьому, Замовник не намагається перейняти на себе повноваження відповідних контролюючих органів, а прописує відповідні умови тендерної документації виключно з метою убезпечення виникнення зазначених вище несприятливих наслідків та можливим невиконанням Замовником, в зв’язку із цим, покладених на нього зобов’язань в частині автотранспортного обслуговування діяльності Верховної Ради України, її Апарату, народних депутатів України, комітетів, депутатських фракцій та груп, а також парламентських делегацій, що прибувають на запрошення Верховної Ради України з офіційними і робочими візитами, інших протокольних заходів.
Таким чином, Замовник має намір виключно переконатися в тому, що Учасник в змозі поставити предмет закупівлі, необхідний для безперебійної роботи автотранспорту Замовника, зокрема відразу після укладення договору, і не має на меті зниження конкуренції або здійснення контролю за перевезенням небезпечних вантажів.
Вимоги про усунення порушення
Шановний учаснику!
Акцентуємо Вашу увагу на тому, що частиною 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», серед іншого, встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз'яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, з огляду на ту обставину, що Ваша вимога пред’явлена після розгляду Замовником тендерних пропозицій на їх відповідність умовам тендерної документації, – Замовник не наділений повноваженнями в частині перегляду власного ж рішення.
Окремо варто зауважити, що Ваша думка про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» умовам тендерної документації в частині оформлення даним Учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії, - є хибною та необґрунтованою.
Відповідно до інформації, викладеної в абзацом 2 банківської гарантії від 29.03.2019р. № 71.00.009502, – Гарант цим зобов’язується, у валюті гарантії, виплатити Бонефіціару за його першою письмовою вимогою, суму цієї гарантії, що складає 117 600,00 грн.
Згідно з абзацом 3 цієї банківської гарантії, - Гарант протягом 5 (п’яти) робочих днів з моменту отримання першої письмової вимоги Бонефіціара, складеної у довільній формі, розглядає та перевіряє її на відповідність умовам цієї Гарантії та перераховує на рахунок Бонефіціара повну суму цієї Гарантії або повідомляє Бонефіціара про відмову задовольнити його вимогу. Гарант має право відмовити Бонефіціару, якщо така вимога не відповідає умовам Гарантії чи вимога подана Гарантові по закінченню строку дії Гарантії.
Таким чином, Ваші доводи є безпідставними, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД», в частині оформлення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії, – відповідає умовам тендерної документації.
Поряд з тим, Ви наділені правом оскаржити прийняте Замовником рішення за підстав у порядку та строки визначені Законом.
Шановний учаснику!
Керуючись частиною 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз'яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Поряд з тим, жодних вимог до Замовника у строки, встановлені Законом, – Вами не було пред’явлено. Крім того, Вами, як Учасником, було подано тендерну пропозицію стосовно даної закупівлі, що в свою чергу, додатково підтверджує відсутність Ваших зауважень до будь-яких вимог (умов) тендерної документації Замовника в момент підготування та подання власної пропозиції.
Виключно з урахуванням рішення тендерного комітету Замовника в частині відхилення Вашої тендерної пропозиції як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації, Ви дійшли до помилкового висновку про те, що дана документація ніби містить вимоги, котрі можуть вважатися дискримінаційними чи такими, що обмежують конкуренцію.
З огляду на ту обставину, що Ваша вимога пред’явлена після розгляду Замовником тендерних пропозицій на їх відповідність умовам тендерної документації, – Замовник не наділений повноваженнями в частині перегляду власного ж рішення.
Разом з тим, посадові особи ТОВ «Нафтосфера», листом № 32 від 27.03.2019р., підтвердили факт відсутності дозвільних документів в частині умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, одним з яких, крім перерахованих в ПДР, є погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджується поданим Вами листом Департаменту патрульної поліції № 7837/41/27/02-2019 від 16.04.2019 року.
Наряду із цим, Замовнику ніщо не перешкоджало визначити переможця зі складу інших Учасників закупівлі, яким, наряду із іншими належним чином оформленими документами, поданими в складі тендерної пропозиції, було подано зазначені вище дозвільні документи.
Окремо слід зауважити, що дана вимога (умова) тендерної документації убезпечує Замовника від виникнення в подальшому несприятливих наслідків, пов’язаних із неможливістю здійснення поставки пального з причини відсутності у Постачальника (Учасника) необхідних дозвільних документів в частині узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Таким чином, Замовник мав намір виключно переконатися в тому, що Учасник в змозі поставити предмет закупівлі, необхідний для безперебійної роботи автотранспорту Замовника, зокрема відразу після укладення договору, і не має на меті зниження конкуренції або здійснення контролю за перевезенням небезпечних вантажів.
Відсутність зазначених дозвільних документів, в свою чергу, могло б призвести до виникнення несприятливих наслідків, пов’язаних із можливим невиконанням Замовником, в зв’язку із цим, покладених на нього зобов’язань в частині автотранспортного обслуговування діяльності Верховної Ради України, її Апарату, народних депутатів України, комітетів, депутатських фракцій та груп, а також парламентських делегацій, що прибувають на запрошення Верховної Ради України з офіційними і робочими візитами, інших протокольних заходів.
Додатково варто зупинитися на тій обставині, що ТОВ «Нафтосфера» приймала участь в закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), UA-2018-09-21-000828-c, котра була розпочата Автобазою 09.10.2018р.
Умовами тендерної документації (п. 7.7. Додатку 1 до Документації) також було передбачено подання таких документів як: - Завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Разом з тим, таке формулювання вимоги (умови) тендерної документації не перешкодило ТОВ «Нафтосфера» надати у складі власної тендерної пропозиції за процедурою UA-2018-09-21-000828-c, – погодження № 13008901-2017 НВ маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, чинного в період з 08.10.2018р. по 07.11.2018р.
З огляду на Вашу вимогу від 18.04.2019 року, ТОВ «Нафтосфера» суто підтверджує власний статус недобросовісного Учасника процедури закупівлі, який намагається відмінити процедуру з метою прийняття участі в наступній закупівлі, до моменту початку якої даний Учасник в змозі отримати необхідні дозвільні документи.
Отже, Ваші доводи є безпідставними, тендерна документація Замовника не порушує вимог ст.ст. 3 та 22 Закону, оскільки не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ «Нафтосфера» вправі оскаржити прийняте Замовником рішення за підстав у порядку та строки визначені Законом.
Скарги до процедури
Дата подання: 19 квітня 2019 16:54
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-03-02-000053 ● f8ff048d167848188fbaacde49c1f55a
- Статус: завершено ● Дата: 06 травня 2020
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 02 березня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 02 березня 2020 17:32 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.03.2020 № 53
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
02.03.2020 № 53
Перелік
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
28 UA-2019-03-15-002295-a 15.03.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2020-03-03 15:05:13
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43 постала потреба в отриманні пояснення з наступних питань:
1. Чи укладено договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, товариством з обмеженою відповідальністю «Київагронафтотрейд» (далі – Переможець).
2. У разі укладання договору, причини його неоприлюденння на вебпорталі Уповноваженого органу.
3. Якщо договір не укладався, вказати причини його не укладання.
У разі відмови Переможця від підписання договору про закупівлю або не укладання договору про закупівлю з вини Переможця, або ненадання Переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, просимо надати інформацію щодо повернення або неповернення забезпечення тендерної пропозиції Переможцю.
4. Чи приймалося рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. До пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2020-03-04 16:10:39
ПОЯСНЕННЯ щодо закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a)
Директору Департаменту фінансового
контролю у сфері закупівель
Сергію ЧЕРНЕГА
Щодо рішення тендерного комітету Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА»
15 березня 2019 року Автобазою Управління справами Апарату Верховної Ради України було розпочато процедуру закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)).
Звернення за роз’ясненнями: до 22 березня 2019 09:00.
Оскарження умов закупівлі: до 27 березня 2019 23:00.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 01 квітня 2019 10:00.
Початок аукціону: 02 квітня 2019 11:20.
Очікувана вартість: 3 920 000,00 грн., з ПДВ.
Обсяг закупівлі: Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро, наливом – 140 000 л.
Участь в аукціоні прийняло 3 учасники:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 402 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «МАНГО-ГРУП», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 528 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 612 000,00 грн.
Відповідно до ч. 4 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», - після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до положень ч. 6 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», – за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
Під час розгляду документів, поданих у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА», – встановлено наступне.
Пунктом 7.7. Розділу І, Додатку І Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ» на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), передбачено подання Учасником у складі тендерної пропозиції наступних документів: завіреної/-них копії/-й погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
У складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» відсутні такі документи як: завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, що не відповідає вимогам пункту 7.7. Розділу І, Додатку І Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)).
Згідно з пунктом 3 Приміток до Розділу І, Додатку І Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами цієї документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів законодавства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» у складі тендерної пропозиції надало лист-пояснення № 32 від 27.03.2019 року, в якому зазначено, що відповідно до чинного законодавства України, у т.ч. Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018 № 656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», – видачу такого документу, як погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом, на думку суб’єкта оскарження, – не передбачено.
При цьому, така позиція Учасника, з урахуванням сутності листа-пояснення № 32 від 27.03.2019 року, ґрунтується на детальному аналізі Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» та Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Тобто, шляхом надання такого листа-пояснення, даний Учасник підтвердив факт повного розуміння вимог зазначених вище нормативних документів в частині обов’язкової наявності конкретної дозвільної документації, пов’язаної із здійсненням перевезень небезпечних вантажів, проте не надав такої дозвільної документації з посиланням на певні надумані обставини, котрі (пояснення) жодним чином не спростовують його обов’язку в частині їх (дозволів) розробки та погодження/надання в складі тендерної пропозиції.
Поряд з тим, згідно з абзацом 4, частини 2, статті 8 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», перевізник небезпечних вантажів зобов'язаний у разі дорожнього перевезення розробити та погодити з органами Національної поліції, маршрути і режими перевезення небезпечних вантажів, забезпечити своєчасний огляд транспортних засобів територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, та отримання відповідного свідоцтва про допуск до перевезення небезпечного вантажу; під час перевезення не відхилятися від узгодженого маршруту, додержуватися безпечних умов руху та постійно контролювати стан транспортного засобу і вантаж.
Крім того, пунктом 5, частини 4, Розділу ІІІ «Порядку погодження та оформлення маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, визначено, що у погодженні маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів у пункті 4 зазначаються особливі умови перевезення небезпечного вантажу. Додаткові умови визначаються для конкретного перевезення та залежать від ступеня небезпеки вантажів, що перевозяться, дорожніх умов, маршруту перевезення, установлених на ділянках маршруту обмежень на рух транспорту, погодних умов.
Таким чином, отримання погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом передбачено Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, який затверджує порядок видачі та оформлення:
• Свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;
• Погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
Отже, посадові особи ТОВ «Нафтосфера», листом № 32 від 27.03.2019р., підтвердили факт відсутності дозвільних документів в частині умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, одним з яких, крім перерахованих в ПДР, є погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджується поданим ТОВ «НАФТОСФЕРА» у складі тендерної пропозиції листом Департаменту патрульної поліції № 7837/41/27/02-2019 від 16.04.2019 року.
Таким чином, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» не відповідає вимогам Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), оскільки зазначеним Учасником не надано погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, а лист-пояснення № 32 від 27.03.2019 року не спростовує обов’язку особи, котра здійснює таке перевезення, в частині їх (дозволів) розробки та погодження/надання в складі тендерної пропозиції.
Згідно з положеннями п. 4 ч. 1, ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», – замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
З огляду на викладені вище обставини, тендерним комітетом Замовника, одноголосно, було прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» такою, що не відповідає умовам тендерної документації, що відображено у протоколі від 09 квітня 2019 року № 48 засідання тендерного комітету Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України.
Рішенням № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), за результатами розгляду скарги ТОВ «Нафтосфера», Автобазу Управління справами Апарату Верховної Ради України зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» переможцем за процедурою закупівлі «код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-03-15-002295-a.
Протиправним рішенням Колегії АМКУ № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 порушено право Замовника на забезпечення рівних умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця, встановлене ч. 3 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі», право Замовника на прийняття органом оскарження обґрунтованого рішення за результатами розгляду скарги, встановлене ч. 11 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та принцип добросовісної конкуренції серед учасників, встановлений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 12 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Таким чином, в строки, встановлені ч. 12 ст. 18 Закону, а саме: 11 червня 2019 року. Автобаза звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Керуючись положеннями ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ч.ч. 1, 3 ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, - є саме Антимонопольний комітет України, котрий, в свою чергу, наділений адміністративною процесуальною правоздатністю та дієздатністю.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 року відкрито спрощене провадження у справі (письмове провадження).
Щодо рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Рішення Колегії № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 вмотивовано виключно тією обставиною, що з урахуванням умови документації про те, що у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами цієї документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів законодавства (п. 3 Приміток до Розділу І, Додатку І до Тендерної документації), то сама тендерна документація ніби не містить умов щодо оформлення погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця (абз. 5 арк. 4 рішення Колегії).
Тобто, іншими словами, на думку Колегії, умова документації в частині надання Учасником погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника, - автоматично не діє, оскільки Учасником подано відповідний лист-пояснення.
Керуючись виключно цією обставиною, Колегія дійшла до висновку про неправомірність рішення Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА», за підстав невідповідності цієї пропозиції Учасника умовам тендерної документації, оскільки документація начебто не містить цієї умови.
Поряд з тим, з таким висновком Колегії неможливо погодитися в силу тих обставин, що тендерною документацією Замовника чітко передбачено поставку пального за фактичним місцезнаходження Замовника, а саме:
1. Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 24. Обсяг закупівлі: Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро, наливом – 140 000 л. (п. 4.3. Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації).
2. Поставка Продукції Замовнику здійснюється Постачальником на склад Замовника: м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 24 (надалі Склад) (Додаток № 4 до тендерної документації (проект договору п. 3.4.)).
Тобто Учасник (Постачальник), в якого відсутні погоджені дозволи узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, - в подальшому не в змозі доставити відповідний товар Замовнику на умовах тієї ж тендерної документації та в законний спосіб.
Разом з тим, тендерна документація Замовника процедури закупівлі не містить жодної умови стосовно того, що подавши лист-пояснення такий Учасник звільняється від обов’язку подавати визначений документацією документ або документ аналогічного характеру.
Як випливає з усталеної практики проведення публічних закупівель, - Учасник надає лист-пояснення з тією метою, щоб пояснити власні дії в конкретному випадку, наприклад: чому замість довідки компетентного органу, котра підтверджує певний факт, ним надано лист компетентного органу, який підтверджує цей же факт; або замість довідки орендодавця Учасником подано довідку і орендодавця і суборендодавця, з яким в Учасника укладено відповідний договір і т.ін.
Окремо слід зауважити, що дана вимога (умова) тендерної документації убезпечує Замовника від виникнення в подальшому несприятливих наслідків, пов’язаних із неможливістю здійснення поставки пального з причини відсутності у Постачальника (Учасника) необхідних дозвільних документів в частині узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Таким чином, Замовник, включивши зазначену умову до тендерної документації, мав намір виключно переконатися в тому, що Учасник в змозі поставити предмет закупівлі, необхідний для безперебійної роботи автотранспорту Замовника, зокрема відразу після укладення договору, і не має на меті зниження конкуренції або здійснення контролю за перевезенням небезпечних вантажів.
Відсутність зазначених дозвільних документів, в свою чергу, могло б призвести до виникнення несприятливих наслідків, пов’язаних із можливим невиконанням Замовником, в зв’язку із цим, покладених на нього зобов’язань в частині автотранспортного обслуговування діяльності Верховної Ради України, її Апарату, народних депутатів України, комітетів, депутатських фракцій та груп, а також парламентських делегацій, що прибувають на запрошення Верховної Ради України з офіційними і робочими візитами, інших протокольних заходів.
Більш того, таке рішення Колегії порушує принцип добросовісної конкуренції серед учасників і є дискримінаційним у відношенні до інших учасників процедури закупівлі, котрі в складі власної тендерної пропозиції надали завірену/-ні копію/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, в зв’язку із чим добросовісно виконали умови тендерної документації в частині пункту 7.7. Розділу І, Додатку І до неї та підтвердили спроможність поставки пального на склад Замовника в спосіб, визначений Законом України «Про перевезення небезпечних вантажів» та Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Крім того, Колегія дійшла до висновку про те, що рішення Замовника процедури закупівлі є неправомірним, оскільки Замовником не було застосовану іншу підставу для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА», а саме: надання Учасником недостовірної інформації (абз. 7-9 арк. 4 рішення Колегії).
Поряд з тим, помилковість твердження Учасника в тій частині, що видачу такого документу, як погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця», – чинним законодавством не передбачено, неможливо трактувати як надання певної недостовірної інформації, котра б спростовувалася іншою інформацією, наявною, наприклад, у відкритих державних реєстрах. Мова може йти виключно про хибність думки такого Учасника при здійсненні ним трактування умов тендерної документації в поєднанні з відповідними нормами чинного законодавства. Або, в даному випадку, Учаснику вигідне саме таке трактування.
Зокрема, варто зупинитися на тій обставині, що ТОВ «Нафтосфера» приймала участь в закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), UA-2018-09-21-000828-c, котра була розпочата Автобазою 09.10.2018р.
Умовами тендерної документації (п. 7.7. Додатку 1 до Документації) також було передбачено подання таких документів як: - завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Разом з тим, таке формулювання вимоги (умови) тендерної документації не перешкодило ТОВ «Нафтосфера» надати у складі власної тендерної пропозиції за процедурою UA-2018-09-21-000828-c, – погодження № 13008901-2017 НВ маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, чинного в період з 08.10.2018р. по 07.11.2018р.
Зазначене вище додатково підтверджує той факт, що для досягнення бажаного результату (укладення договору поставки нафтопродуктів у обсязі 140 000 літрів), Учаснику було вигідно вдатися до такого трактування умов тендерної документації, а Колегія, в свою чергу, не надала вірної оцінки зазначеним вище обставинам в зв’язку з недобросовісним їх аналізом, підійшла до розгляду скарги Учасника нерозсудливо і ухвалила необґрунтоване рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019.
Щодо перебігу судового провадження
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, – адміністративний позов задоволено повністю.
Зазначене вище судове рішення оскаржено Антимонопольним комітетом України до Шостого апеляційного адміністративного суду, в зв’язку із чим не набрало законної сили.
Відповіді на запитання Державної аудиторської служби України:
Питання 1: Чи укладено договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, товариством з обмеженою відповідальністю «Київагронафтотрейд» (далі – Переможець).
Відповідь: Договір про закупівлю не укладався з жодним учасником закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a).
Питання 2: У разі укладання договору, причини його неоприлюденння на вебпорталі Уповноваженого органу.
Відповідь: Договір про закупівлю не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в силу тих причин, що його не було укладено.
Питання 3: Якщо договір не укладався, вказати причини його не укладання.
Відповідь: Рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель оскаржено в судовому порядку. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19, – не набрало чинності.
Питання 4: Чи приймалося рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися?
Відповідь: Замовник обмежений в прийнятті будь-яких рішень стосовно процедури закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a) до моменту завершення судового розгляду по справі № 640/10455/19.
Пропозиція Замовнику: До пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Відповідь: Замовником своєчасно оприлюднено всі документи судового провадження на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в файлі «Документи» до розділу «Скарги до процедури», оскільки веб-порталом не передбачено розділу «Оскарження рішень АМКУ», а саме:
- позовна заява Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Додається до пояснення).
- ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 року по справі № 640/10455/19. (Додається до пояснення).
- Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. (Додається до пояснення).
Крім цього, інформація про оскарження Антимонопольним комітетом України рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 підтверджується ухвалою судді Шостого апеляційного адміністративного суду Черпіцької Л.Т. від 19.02.2020 року, оприлюдненої в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/87710432 (станом на 04.03.2020р. дана ухвала на адресу Автобази не надходила).
Надання пояснення з власної ініціативи
Дата: 2020-03-04 15:56:06
ПОЯСНЕННЯ щодо закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a)
Директору Департаменту фінансового
контролю у сфері закупівель
Сергію ЧЕРНЕГА
ПОЯСНЕННЯ
щодо закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a)
Щодо рішення тендерного комітету Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА»
15 березня 2019 року Автобазою Управління справами Апарату Верховної Ради України було розпочато процедуру закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)).
Звернення за роз’ясненнями: до 22 березня 2019 09:00.
Оскарження умов закупівлі: до 27 березня 2019 23:00.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 01 квітня 2019 10:00.
Початок аукціону: 02 квітня 2019 11:20.
Очікувана вартість: 3 920 000,00 грн., з ПДВ.
Обсяг закупівлі: Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро, наливом – 140 000 л.
Участь в аукціоні прийняло 3 учасники:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 402 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «МАНГО-ГРУП», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 528 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 612 000,00 грн.
Відповідно до ч. 4 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», - після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до положень ч. 6 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», – за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
Під час розгляду документів, поданих у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА», – встановлено наступне.
Пунктом 7.7. Розділу І, Додатку І Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ» на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), передбачено подання Учасником у складі тендерної пропозиції наступних документів: завіреної/-них копії/-й погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
У складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» відсутні такі документи як: завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, що не відповідає вимогам пункту 7.7. Розділу І, Додатку І Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)).
Згідно з пунктом 3 Приміток до Розділу І, Додатку І Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами цієї документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів законодавства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» у складі тендерної пропозиції надало лист-пояснення № 32 від 27.03.2019 року, в якому зазначено, що відповідно до чинного законодавства України, у т.ч. Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018 № 656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», – видачу такого документу, як погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом, на думку суб’єкта оскарження, – не передбачено.
При цьому, така позиція Учасника, з урахуванням сутності листа-пояснення № 32 від 27.03.2019 року, ґрунтується на детальному аналізі Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» та Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Тобто, шляхом надання такого листа-пояснення, даний Учасник підтвердив факт повного розуміння вимог зазначених вище нормативних документів в частині обов’язкової наявності конкретної дозвільної документації, пов’язаної із здійсненням перевезень небезпечних вантажів, проте не надав такої дозвільної документації з посиланням на певні надумані обставини, котрі (пояснення) жодним чином не спростовують його обов’язку в частині їх (дозволів) розробки та погодження/надання в складі тендерної пропозиції.
Поряд з тим, згідно з абзацом 4, частини 2, статті 8 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», перевізник небезпечних вантажів зобов'язаний у разі дорожнього перевезення розробити та погодити з органами Національної поліції, маршрути і режими перевезення небезпечних вантажів, забезпечити своєчасний огляд транспортних засобів територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, та отримання відповідного свідоцтва про допуск до перевезення небезпечного вантажу; під час перевезення не відхилятися від узгодженого маршруту, додержуватися безпечних умов руху та постійно контролювати стан транспортного засобу і вантаж.
Крім того, пунктом 5, частини 4, Розділу ІІІ «Порядку погодження та оформлення маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, визначено, що у погодженні маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів у пункті 4 зазначаються особливі умови перевезення небезпечного вантажу. Додаткові умови визначаються для конкретного перевезення та залежать від ступеня небезпеки вантажів, що перевозяться, дорожніх умов, маршруту перевезення, установлених на ділянках маршруту обмежень на рух транспорту, погодних умов.
Таким чином, отримання погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом передбачено Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, який затверджує порядок видачі та оформлення:
• Свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;
• Погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
Отже, посадові особи ТОВ «Нафтосфера», листом № 32 від 27.03.2019р., підтвердили факт відсутності дозвільних документів в частині умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, одним з яких, крім перерахованих в ПДР, є погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджується поданим ТОВ «НАФТОСФЕРА» у складі тендерної пропозиції листом Департаменту патрульної поліції № 7837/41/27/02-2019 від 16.04.2019 року.
Таким чином, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» не відповідає вимогам Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), оскільки зазначеним Учасником не надано погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, а лист-пояснення № 32 від 27.03.2019 року не спростовує обов’язку особи, котра здійснює таке перевезення, в частині їх (дозволів) розробки та погодження/надання в складі тендерної пропозиції.
Згідно з положеннями п. 4 ч. 1, ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», – замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
З огляду на викладені вище обставини, тендерним комітетом Замовника, одноголосно, було прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» такою, що не відповідає умовам тендерної документації, що відображено у протоколі від 09 квітня 2019 року № 48 засідання тендерного комітету Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України.
Рішенням № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), за результатами розгляду скарги ТОВ «Нафтосфера», Автобазу Управління справами Апарату Верховної Ради України зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» переможцем за процедурою закупівлі «код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-03-15-002295-a.
Протиправним рішенням Колегії АМКУ № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 порушено право Замовника на забезпечення рівних умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця, встановлене ч. 3 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі», право Замовника на прийняття органом оскарження обґрунтованого рішення за результатами розгляду скарги, встановлене ч. 11 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та принцип добросовісної конкуренції серед учасників, встановлений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 12 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Таким чином, в строки, встановлені ч. 12 ст. 18 Закону, а саме: 11 червня 2019 року. Автобаза звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Керуючись положеннями ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ч.ч. 1, 3 ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, - є саме Антимонопольний комітет України, котрий, в свою чергу, наділений адміністративною процесуальною правоздатністю та дієздатністю.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 року відкрито спрощене провадження у справі (письмове провадження).
Щодо рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Рішення Колегії № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 вмотивовано виключно тією обставиною, що з урахуванням умови документації про те, що у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами цієї документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів законодавства (п. 3 Приміток до Розділу І, Додатку І до Тендерної документації), то сама тендерна документація ніби не містить умов щодо оформлення погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця (абз. 5 арк. 4 рішення Колегії).
Тобто, іншими словами, на думку Колегії, умова документації в частині надання Учасником погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника, - автоматично не діє, оскільки Учасником подано відповідний лист-пояснення.
Керуючись виключно цією обставиною, Колегія дійшла до висновку про неправомірність рішення Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА», за підстав невідповідності цієї пропозиції Учасника умовам тендерної документації, оскільки документація начебто не містить цієї умови.
Поряд з тим, з таким висновком Колегії неможливо погодитися в силу тих обставин, що тендерною документацією Замовника чітко передбачено поставку пального за фактичним місцезнаходження Замовника, а саме:
1. Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 24. Обсяг закупівлі: Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро, наливом – 140 000 л. (п. 4.3. Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації).
2. Поставка Продукції Замовнику здійснюється Постачальником на склад Замовника: м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 24 (надалі Склад) (Додаток № 4 до тендерної документації (проект договору п. 3.4.)).
Тобто Учасник (Постачальник), в якого відсутні погоджені дозволи узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, - в подальшому не в змозі доставити відповідний товар Замовнику на умовах тієї ж тендерної документації та в законний спосіб.
Разом з тим, тендерна документація Замовника процедури закупівлі не містить жодної умови стосовно того, що подавши лист-пояснення такий Учасник звільняється від обов’язку подавати визначений документацією документ або документ аналогічного характеру.
Як випливає з усталеної практики проведення публічних закупівель, - Учасник надає лист-пояснення з тією метою, щоб пояснити власні дії в конкретному випадку, наприклад: чому замість довідки компетентного органу, котра підтверджує певний факт, ним надано лист компетентного органу, який підтверджує цей же факт; або замість довідки орендодавця Учасником подано довідку і орендодавця і суборендодавця, з яким в Учасника укладено відповідний договір і т.ін.
Окремо слід зауважити, що дана вимога (умова) тендерної документації убезпечує Замовника від виникнення в подальшому несприятливих наслідків, пов’язаних із неможливістю здійснення поставки пального з причини відсутності у Постачальника (Учасника) необхідних дозвільних документів в частині узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Таким чином, Замовник, включивши зазначену умову до тендерної документації, мав намір виключно переконатися в тому, що Учасник в змозі поставити предмет закупівлі, необхідний для безперебійної роботи автотранспорту Замовника, зокрема відразу після укладення договору, і не має на меті зниження конкуренції або здійснення контролю за перевезенням небезпечних вантажів.
Відсутність зазначених дозвільних документів, в свою чергу, могло б призвести до виникнення несприятливих наслідків, пов’язаних із можливим невиконанням Замовником, в зв’язку із цим, покладених на нього зобов’язань в частині автотранспортного обслуговування діяльності Верховної Ради України, її Апарату, народних депутатів України, комітетів, депутатських фракцій та груп, а також парламентських делегацій, що прибувають на запрошення Верховної Ради України з офіційними і робочими візитами, інших протокольних заходів.
Більш того, таке рішення Колегії порушує принцип добросовісної конкуренції серед учасників і є дискримінаційним у відношенні до інших учасників процедури закупівлі, котрі в складі власної тендерної пропозиції надали завірену/-ні копію/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, в зв’язку із чим добросовісно виконали умови тендерної документації в частині пункту 7.7. Розділу І, Додатку І до неї та підтвердили спроможність поставки пального на склад Замовника в спосіб, визначений Законом України «Про перевезення небезпечних вантажів» та Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Крім того, Колегія дійшла до висновку про те, що рішення Замовника процедури закупівлі є неправомірним, оскільки Замовником не було застосовану іншу підставу для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА», а саме: надання Учасником недостовірної інформації (абз. 7-9 арк. 4 рішення Колегії).
Поряд з тим, помилковість твердження Учасника в тій частині, що видачу такого документу, як погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця», – чинним законодавством не передбачено, неможливо трактувати як надання певної недостовірної інформації, котра б спростовувалася іншою інформацією, наявною, наприклад, у відкритих державних реєстрах. Мова може йти виключно про хибність думки такого Учасника при здійсненні ним трактування умов тендерної документації в поєднанні з відповідними нормами чинного законодавства. Або, в даному випадку, Учаснику вигідне саме таке трактування.
Зокрема, варто зупинитися на тій обставині, що ТОВ «Нафтосфера» приймала участь в закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), UA-2018-09-21-000828-c, котра була розпочата Автобазою 09.10.2018р.
Умовами тендерної документації (п. 7.7. Додатку 1 до Документації) також було передбачено подання таких документів як: - завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Разом з тим, таке формулювання вимоги (умови) тендерної документації не перешкодило ТОВ «Нафтосфера» надати у складі власної тендерної пропозиції за процедурою UA-2018-09-21-000828-c, – погодження № 13008901-2017 НВ маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, чинного в період з 08.10.2018р. по 07.11.2018р.
Зазначене вище додатково підтверджує той факт, що для досягнення бажаного результату (укладення договору поставки нафтопродуктів у обсязі 140 000 літрів), Учаснику було вигідно вдатися до такого трактування умов тендерної документації, а Колегія, в свою чергу, не надала вірної оцінки зазначеним вище обставинам в зв’язку з недобросовісним їх аналізом, підійшла до розгляду скарги Учасника нерозсудливо і ухвалила необґрунтоване рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019.
Щодо перебігу судового провадження
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, – адміністративний позов задоволено повністю.
Зазначене вище судове рішення оскаржено Антимонопольним комітетом України до Шостого апеляційного адміністративного суду, в зв’язку із чим не набрало законної сили.
Відповіді на запитання Державної аудиторської служби України:
Питання 1: Чи укладено договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, товариством з обмеженою відповідальністю «Київагронафтотрейд» (далі – Переможець).
Відповідь: Договір про закупівлю не укладався з жодним учасником закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a).
Питання 2: У разі укладання договору, причини його неоприлюденння на вебпорталі Уповноваженого органу.
Відповідь: Договір про закупівлю не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в силу тих причин, що його не було укладено.
Питання 3: Якщо договір не укладався, вказати причини його не укладання.
Відповідь: Рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель оскаржено в судовому порядку. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19, – не набрало чинності.
Питання 4: Чи приймалося рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися?
Відповідь: Замовник обмежений в прийнятті будь-яких рішень стосовно процедури закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a) до моменту завершення судового розгляду по справі № 640/10455/19.
Пропозиція Замовнику: До пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Відповідь: Замовником своєчасно оприлюднено всі документи судового провадження на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в файлі «Документи» до розділу «Скарги до процедури», оскільки веб-порталом не передбачено розділу «Оскарження рішень АМКУ», а саме:
- позовна заява Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Додається до пояснення).
- ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 року по справі № 640/10455/19. (Додається до пояснення).
- Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. (Додається до пояснення).
Крім цього, інформація про оскарження Антимонопольним комітетом України рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 підтверджується ухвалою судді Шостого апеляційного адміністративного суду Черпіцької Л.Т. від 19.02.2020 року, оприлюдненої в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/87710432 (станом на 04.03.2020р. дана ухвала на адресу Автобази не надходила).
- Ухвала про відкриття провадження.pdf
- Рішення_Окружного_адміністративного_суду.pdf
- Пояснення_ДАСУ.pdf
- Позовна_заява_до_АМКУ_оскарження_рішення.pdf
- Електронний підпис
Відповіді ще немає
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 18 березня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 24 березня 2020 |
Порушення не виявлено
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 02 квітня 2019 11:47
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "НАФТОСФЕРА" |
3 402 000,00
UAH з ПДВ
|
3 402 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "МАНГО-ГРУП" |
3 528 000,00
UAH з ПДВ
|
3 528 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД" |
3 612 000,00
UAH з ПДВ
|
3 612 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "НАФТОСФЕРА" #41131435 |
Відхилено |
3 402 000,00
UAH з ПДВ
|
10 квітня 2019 09:06
|
ТОВ "МАНГО-ГРУП" #39039648 |
Відхилено |
3 528 000,00
UAH з ПДВ
|
10 квітня 2019 09:08
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД" #31202724 |
Переможець |
3 612 000,00
UAH з ПДВ
|
10 квітня 2019 09:11
|
Інформація про відміну
Дата відміни: | 12 червня 2020 14:39 |
Коментар щодо відміни: | Згідно з частиною 1, статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 01.01.2019 року, Замовник відміняє торги в разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів |
12 червня 2020 14:39
|
Електронний підпис |
12 червня 2020 14:38
|
Протокол_№60.pdf |