Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Засоби дезінфекційні
Очікувана вартість
300 000,00 UAH
UA-2019-02-22-002432-b ● b3bab4c3ec304030bf518de3e9f4ca9e
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО"ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ЧЕРВОНОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" |
Код ЄДРПОУ: | 01996869 |
Місцезнаходження: | 80100, Україна , Львівська обл., місто Червоноград, вулиця Івасюка, 2 |
Контактна особа: |
Бордуляк Галина Ігорівна +380324932106 cher.lik@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 22 лютого 2019 17:15 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 01 березня 2019 17:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 07 березня 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 11 березня 2019 17:00 |
Початок аукціону: | 12 березня 2019 12:54 |
Очікувана вартість: | 300 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 500,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція
Під кількістю 11 найменувань слід розуміти 11 одиниць згідно технічних вимог до закупівлі.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
11 найменувань
Засоби дезінфекційні
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
80100, Україна, Львівська область, Червоноград, вул. Івасюка, 2
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2019
ДК 021:2015: 24450000-3 — Агрохімічна продукція
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
22 лютого 2019 17:25 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
22 лютого 2019 17:15 |
Тендерна документація_деззасоби.doc | |
22 лютого 2019 17:15 |
Проект договору.docx | |
22 лютого 2019 17:15 |
МТВ на подачу.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2019-02-22-002432-b.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Дезодар", Код ЄДРПОУ:41937138
Дата подання: 27 лютого 2019 18:10
Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі».
Шановний Замовнику.
Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» одними з принципових вимог до проведення відкритих торгів є запобігання корупційним діям і зловживанням, недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників закупівель, а згідно ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Проте, вимоги до предмету закупівлі, що встановлені у вашій тендерній документації містять цілий ряд антиконкуретних та дискримінаційних вимог.
У Додатку 3 Медико-технічних вимогах технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними.
Зазначення конкретного хімічного складу та фасування свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулюєте такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця з яким, вірогідно, змовився для отримання вигоди з корупційною складовою.
Зазначені в документації засоби не є унікальними і на ринку є безліч еквівалентів значно кращих та дешевших. Можна запропонувати еквіваленти за такими характеристиками, як: спектр антимікробної дії, призначення, клас безпеки, режими використання. Саме за такими характеристиками визначають еквівалентність державні профільні установи.
Своїми діями Замовник дав чітко зрозуміти,що його не хвилює економія бюджетних коштів, а його цікавить хабар від постачальника та заробіток посадових осіб на бюджетному фінансуванні.
Замовник заздалегідь запланував у переможці Учасника, з яким є корупційні домовленості, та незаконну аргументацію для відхилення небажаних пропозицій. А це вже привід для антикорупційного розслідування перевіряючими органами, куди ми направляємо лист.
Ваші технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними.
Зазначення конкретного найменування фасування та хімічного складу свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулюєте такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця з яким, вірогідно, змовився для отримання вигоди з корупційною складовою.
Корупційні схеми Замовника простежуються протягом 2016, 2017, 2018 з огляду на те, що Замовник оголошує та приводить до перемоги лише компанію ТОВ «Лізоформ Медікал» та компанії що з нею пов’язані.
Склад засобів прописаний так, що унеможливлюють надати еквіваленти, таким чином обмежується коло учасників лише представниками однієї копанії-виробника.
Більше того, в Україні відсутні засоби - еквіваленти, що повністю відповідають викладеним Вами вимогам, крім тих засобів що вимагаються в медико-технічних вимогах.
А відповідно до п.3. Медико-технічних вимог, на кожний дезінфікуючий засіб необхідно надати: «Оригінал листа авторизації від виробника або імпортера про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару».
Вимога щодо надання гарантійного листа від виробника визнана рішеннями АМКУ дискримінаційною - рішення від 30.08.2017 №6000 р/пк-пз.
Жоден наказ МОЗ не регулює, які саме речовини повинні міститись в дезінфікуючому засобі, адже головне їх призначення - знищення патогенних мікроорганізмів.
Таким чином, викладені вами Медико-технічні вимоги суперечить основним принципам встановлених Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того, Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі порушує вимоги ст.ст. 3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 4,7 ч. 2 ст.6, ч. 2 ст. 8, ч.1,2 ст. 15, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Зважаючи на все викладене вище,
ВИМАГАЄМО:
1) внести зміни до тендерної документації виключивши з них дискримінаційні вимоги;
2) виключити з Додатку 3 Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі конкретні фасування та хімічний склад дезінфекційних засобів.
У разі ігнорування наших законних вимог ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ та повідомити про цей випадок Державну аудиторську службу України, НАБУ, СБУ та представникам Громадського контролю з метою перешкоджання корупційним схемам Замовника та притягнення посадових осіб до відповідальності.
Розгорнути
Згорнути
Звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку положень ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» одними з принципових вимог до проведення відкритих торгів є запобігання корупційним діям і зловживанням, недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників закупівель, а згідно ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Проте, вимоги до предмету закупівлі, що встановлені у вашій тендерній документації містять цілий ряд антиконкуретних та дискримінаційних вимог.
У Додатку 3 Медико-технічних вимогах технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними.
Зазначення конкретного хімічного складу та фасування свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулюєте такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця з яким, вірогідно, змовився для отримання вигоди з корупційною складовою.
Зазначені в документації засоби не є унікальними і на ринку є безліч еквівалентів значно кращих та дешевших. Можна запропонувати еквіваленти за такими характеристиками, як: спектр антимікробної дії, призначення, клас безпеки, режими використання. Саме за такими характеристиками визначають еквівалентність державні профільні установи.
Своїми діями Замовник дав чітко зрозуміти,що його не хвилює економія бюджетних коштів, а його цікавить хабар від постачальника та заробіток посадових осіб на бюджетному фінансуванні.
Замовник заздалегідь запланував у переможці Учасника, з яким є корупційні домовленості, та незаконну аргументацію для відхилення небажаних пропозицій. А це вже привід для антикорупційного розслідування перевіряючими органами, куди ми направляємо лист.
Ваші технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними.
Зазначення конкретного найменування фасування та хімічного складу свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулюєте такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця з яким, вірогідно, змовився для отримання вигоди з корупційною складовою.
Корупційні схеми Замовника простежуються протягом 2016, 2017, 2018 з огляду на те, що Замовник оголошує та приводить до перемоги лише компанію ТОВ «Лізоформ Медікал» та компанії що з нею пов’язані.
Склад засобів прописаний так, що унеможливлюють надати еквіваленти, таким чином обмежується коло учасників лише представниками однієї копанії-виробника.
Більше того, в Україні відсутні засоби - еквіваленти, що повністю відповідають викладеним Вами вимогам, крім тих засобів що вимагаються в медико-технічних вимогах.
А відповідно до п.3. Медико-технічних вимог, на кожний дезінфікуючий засіб необхідно надати: «Оригінал листа авторизації від виробника або імпортера про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару».
Вимога щодо надання гарантійного листа від виробника визнана рішеннями АМКУ дискримінаційною - рішення від 30.08.2017 №6000 р/пк-пз.
Жоден наказ МОЗ не регулює, які саме речовини повинні міститись в дезінфікуючому засобі, адже головне їх призначення - знищення патогенних мікроорганізмів.
Таким чином, викладені вами Медико-технічні вимоги суперечить основним принципам встановлених Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того, Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі порушує вимоги ст.ст. 3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 4,7 ч. 2 ст.6, ч. 2 ст. 8, ч.1,2 ст. 15, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Зважаючи на все викладене вище,
ВИМАГАЄМО:
1) внести зміни до тендерної документації виключивши з них дискримінаційні вимоги;
2) виключити з Додатку 3 Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі конкретні фасування та хімічний склад дезінфекційних засобів.
У разі ігнорування наших законних вимог ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ та повідомити про цей випадок Державну аудиторську службу України, НАБУ, СБУ та представникам Громадського контролю з метою перешкоджання корупційним схемам Замовника та притягнення посадових осіб до відповідальності.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
05 березня 2019 19:18
Відповідно до вимог пп.3 п.2 Статті 22 Тендерна документація Закону України «Про публічні закупівлі» наша тендерна документація у розділі «Медико-технічні вимоги» містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, а саме детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їхні технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі.
Наша технічна специфікація згідно вимог цього ж пункту Закону не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Таким чином, ми не порушуємо Закон в частині, що регламентує опис предмету закупівлі, а тому не створюємо жодних перепон учасникам брати участь у торгах і пропонувати нам дезінфекційні засоби, що відповідають нашим вимогам.
Щодо вимоги про наявність листа-авторизації (гарантійного листа) від товаровиробника (або його офіційного представника в Україні). Ця вимога надає гарантії поставки дезінфекційних засобів, зменшує рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих товарів (адже виробник, надаючи такого листа авторизації/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, яке він продукує). Очевидно, що при складанні документації тендерний комітет керувався перш за все принципами публічних закупівель, однак метою проведення процедури є отримання найбільш економічно вигідної пропозиції (обрано єдиний критерій оцінки - ціна), а також забезпечення умов виконання договору з метою виконання основного завдання Замовника – забезпечення належного рівня надання медичних послуг.
Слід зазначити, що виробник (або його представник в Україні), може вважати за потрібне надавати лист авторизації про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні, для участі в конкурсних торгах або одній вповноваженій фірмі, або декільком вповноваженим фірмам, які провели відповідні переговори чи уклали контракт на поставку за умови наявності контракту на поставку такого товару або ж за умови проведення попередніх переговорів. Відтак, вважаємо, що ці вимоги документації відповідають чинному законодавству та не обмежують коло Учасників торгів. Частиною. 3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», передбачено наше право на таку вимогу, бо «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідно до неї включити», така вимога є перш за все вимогою щодо документального підтвердження гарантій поставки учасником, оскільки є нагальна потреба у даній закупівлі для безперебійного функціонування медичного закладу, тож замовник не може ризикувати при даній закупівлі та має уникати недобросовісних постачальників.
Визначення конкретного виду продукції у цій процедурі закупівлі обумовлено в першу чергу позитивним досвідом її використання як в межах нашого закладу, так і в інших закладах відповідного профілю, з токи зору функціональних критеріїв.
Отже, замовником було дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, зокрема не встановлено дискримінаційних критеріїв щодо учасників (вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм мають право брати участь у Процедурі закупівлі на рівних умовах), тож встановлені в даній Процедурі закупівлі умови повністю відповідають нормам законодавства. Таким чином, з огляду на наведене - на даному етапі немає передбачених Законом підстав для задоволення вимог, викладених у Вашій вимозі.
У будь-якому разі Замовником передбачено надання еквіваленту, чим завжди може скористатись потенційний Учасник, якщо буде така необхідність запропонувати його у складі тендерної пропозиції.
Просимо від Вас належної поведінки та висловлювань, а також зберігання субординації, адже за безпідставні звинувачення Замовник може звернутись до правоохоронних органів за захистом своїх прав. Дякуємо за розуміння.
Наша технічна специфікація згідно вимог цього ж пункту Закону не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Таким чином, ми не порушуємо Закон в частині, що регламентує опис предмету закупівлі, а тому не створюємо жодних перепон учасникам брати участь у торгах і пропонувати нам дезінфекційні засоби, що відповідають нашим вимогам.
Щодо вимоги про наявність листа-авторизації (гарантійного листа) від товаровиробника (або його офіційного представника в Україні). Ця вимога надає гарантії поставки дезінфекційних засобів, зменшує рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих товарів (адже виробник, надаючи такого листа авторизації/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, яке він продукує). Очевидно, що при складанні документації тендерний комітет керувався перш за все принципами публічних закупівель, однак метою проведення процедури є отримання найбільш економічно вигідної пропозиції (обрано єдиний критерій оцінки - ціна), а також забезпечення умов виконання договору з метою виконання основного завдання Замовника – забезпечення належного рівня надання медичних послуг.
Слід зазначити, що виробник (або його представник в Україні), може вважати за потрібне надавати лист авторизації про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні, для участі в конкурсних торгах або одній вповноваженій фірмі, або декільком вповноваженим фірмам, які провели відповідні переговори чи уклали контракт на поставку за умови наявності контракту на поставку такого товару або ж за умови проведення попередніх переговорів. Відтак, вважаємо, що ці вимоги документації відповідають чинному законодавству та не обмежують коло Учасників торгів. Частиною. 3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», передбачено наше право на таку вимогу, бо «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідно до неї включити», така вимога є перш за все вимогою щодо документального підтвердження гарантій поставки учасником, оскільки є нагальна потреба у даній закупівлі для безперебійного функціонування медичного закладу, тож замовник не може ризикувати при даній закупівлі та має уникати недобросовісних постачальників.
Визначення конкретного виду продукції у цій процедурі закупівлі обумовлено в першу чергу позитивним досвідом її використання як в межах нашого закладу, так і в інших закладах відповідного профілю, з токи зору функціональних критеріїв.
Отже, замовником було дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, зокрема не встановлено дискримінаційних критеріїв щодо учасників (вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм мають право брати участь у Процедурі закупівлі на рівних умовах), тож встановлені в даній Процедурі закупівлі умови повністю відповідають нормам законодавства. Таким чином, з огляду на наведене - на даному етапі немає передбачених Законом підстав для задоволення вимог, викладених у Вашій вимозі.
У будь-якому разі Замовником передбачено надання еквіваленту, чим завжди може скористатись потенційний Учасник, якщо буде така необхідність запропонувати його у складі тендерної пропозиції.
Просимо від Вас належної поведінки та висловлювань, а також зберігання субординації, адже за безпідставні звинувачення Замовник може звернутись до правоохоронних органів за захистом своїх прав. Дякуємо за розуміння.
Номер вимоги: UA-2019-02-22-002432-b.a2
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІК-ХХІ ВІК", Код ЄДРПОУ:38516299
Дата подання: 27 березня 2019 09:43
Вимога!
Шановний! Ви дискваліфікуєте нашу пропозицію, а в протоколі відхилення причини не зазначені. зазначено, що розгляд пропозицій подовжено на строк 20 діб. Що це за нові схеми та підходи?
Рішення замовника: Вимога відхилена
27 березня 2019 18:55
У звязку з технічними неполадками долучений протокол не відображається у системі закупівель. Просимо вибачення та ознайомитись із змістом протоколу розгляду.
Номер вимоги: UA-2019-02-22-002432-b.a3
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІК-ХХІ ВІК", Код ЄДРПОУ:38516299
Дата подання: 28 березня 2019 11:15
Вимога!
В котрий десяток раз цей Замовник доводить свою любов до "свого" постальника, з яким вже багато років дерібанять бюджетні кошти! Така аргументація відхилення економічно найвигіднішої пропозиції про це свідчить. Ще до торгів Учасник написав вимогу Замовнику, в якій зазначив, що в документації чітко прописані дискримінаційні вимоги до продукції і подання інших еквівалентів є неможливим - і це у відкритих торгах. На що отримав відповідь: не заважайте дерібанити бюджетні кошти
, у нас все під контролем! Тепер щодо аргументів відхилення цього Хабарника. Щодо ненадання гарантійного листа від виробника. Ми в листі зазначили, що вимога визнана АМКУ дискримінаційною, Замовник навмисно її прописує, бо виробник надає такий лист тільки певному постачальнику, нам він не надав гарантійний лист, сказав, що у них в цих торгах все "схвачено". Ми надали від себе, як від власників товару гарантійний лист, тим саме виконали цю вимогу. Далі хабарник зазначає, що його не задовільняє склад нашої продукції, миюча здатність, вміст інгібіторів корозії. насправді його не задовільняє той факт, що навідміну від його улюбленого постачальника ми НЕ пропонуємо хабар, а керівництву руки сверблять отримати хабар! В документації закупівлі сформовані дискримінаційні вимоги до закуповуємої продукції, які характерні тільки певним торговим маркам, а подання еквівалентів інших виробників є неможливим.
Ваші технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними. Вказані обмеження масової долі активно-діючих речовин. Жоден наказ МОЗ не регулює, які саме речовини повинні міститись в дезінфікуючому засобі, адже головне їх призначення - знищення патогенних мікроорганізмів!
Зазначення КОНКРЕТНОГО дезінфікуючого засобу свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулює такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця.
Таким чином, викладені Вами медико-технічні вимоги суперечать основним принципам закону України про публічні закупівлі, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того, Ваші технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі порушує п. 4.7 ч. 2 ст.6, ч. 2 ст. 8, ч.1.2 ст. 15, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».Ми запропонували повні еквіваленти за такими характеристиками, як: групи діючих речовин, спектр антимікробної дії, призначення, клас безпеки, режими використання. Саме за такими характеристиками визначають еквівалентність державні профільні установи Запропоновані нами засоби в РАЗИ економічніші! Далі, хабарник зазначає, що номер висновка санітарно-епідеміологічної експертизи у засоба Саніліт не співпадає з висновком, який ми надали. Ясна річ, хабарнику - у висновка настає такий час, коли закінчується його термін дії - ми надали новий дійсний висновок, нічого не порушуючи! Хабарник зазначає, що засобом "Саніліт" не можна дезінфікувати воду. Не можна, а вам і не треба, бо жодний заклад України цього не робить, бо немає потреби! Ви що, вийняток? Далі хабарник вирішив згадати Наказ №236, якому, мовляв, не відповідають запропоновані нами антисептики. І тут повз! вірне трактування наказу №236: Відповідно до 9.11 “Інструкції щодо організації контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів”, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04.04.2012 № 236 (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0912-12):
“Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або інших швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів методом їх втирання в кисті рук та передпліччя, включаючи ліктьові суглоби.”
Згідно з п.1.2 Методичних рекомендацій "Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2010 №798 (http://document.ua/pro-zatverdzhennja-metodichnih-rekomendacii-hirurgichna-ta-g-doc34054.html):
“Антисептик для рук – засіб на основі спирту з додаванням або без додавання інших сполук, призначений для деконтамінації шкіри рук з метою переривання ланцюгу передачі інфекції”.
Враховуючи вищенаведене антисептичні (дезінфекційні) засоби для рук поділяються на дві групи:
Перша група — спиртові засоби (засоби на основі спирту без додавання інших сполук);
Друга група — інші засоби, зокрема, засоби на основі спирту з додавання інших сполук.
Засіб, що зазначений в тендерній документації, відносяться до другою групи, а не до першої. Крім того, вищезазначений засіб, зареєстрований у встановленому порядку та відповідно до ст. 34 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1645-14/page2) дозволений до використання в Україні, зокрема, і у лікувально-профілактичних закладах. Тобто, якщо запропонований нами засіб не відповідав би Наказу №236 МОЗ України, він не пройшов би реєстрацію, а свідоцтво про Державну реєстрацію на цей засіб видане пізніше, ніж був введений в дію Наказ №236!
Своїми діями Замовник дав чітко зрозуміти,що його не хвилює економія бюджетних коштів, а його цікавить хабар від постачальника та заробіток посадових осіб на бюджетному фінансуванні. Замовник заздалегідь запланував у переможці Учасника, з яким є корупційні домовленості, та незаконну аргументацію для відхилення небажаних пропозицій. А це вже привід для антикорупційного розслідування перевіряючими органами, куди ми направляємо лист. Вимагаємо повернути нашу пропозицію до розгляду, провести неупереджену оцінку. В іншому випадку ми звернемося з відповідними заявами до АМКУ, Департаменту охорони здоров?я, Державної аудиторської служби України, Антикорупційного бюро та представників Громадського контролю з метою перешкоджання протиправних корупційних дій Замовника.
Розгорнути
Згорнути
, у нас все під контролем! Тепер щодо аргументів відхилення цього Хабарника. Щодо ненадання гарантійного листа від виробника. Ми в листі зазначили, що вимога визнана АМКУ дискримінаційною, Замовник навмисно її прописує, бо виробник надає такий лист тільки певному постачальнику, нам він не надав гарантійний лист, сказав, що у них в цих торгах все "схвачено". Ми надали від себе, як від власників товару гарантійний лист, тим саме виконали цю вимогу. Далі хабарник зазначає, що його не задовільняє склад нашої продукції, миюча здатність, вміст інгібіторів корозії. насправді його не задовільняє той факт, що навідміну від його улюбленого постачальника ми НЕ пропонуємо хабар, а керівництву руки сверблять отримати хабар! В документації закупівлі сформовані дискримінаційні вимоги до закуповуємої продукції, які характерні тільки певним торговим маркам, а подання еквівалентів інших виробників є неможливим.
Ваші технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлює надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними. Вказані обмеження масової долі активно-діючих речовин. Жоден наказ МОЗ не регулює, які саме речовини повинні міститись в дезінфікуючому засобі, адже головне їх призначення - знищення патогенних мікроорганізмів!
Зазначення КОНКРЕТНОГО дезінфікуючого засобу свідчить про те, що Замовник навмисно маніпулює такими вимогами, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та просунути до перемоги вже заздалегідь визначеного переможця.
Таким чином, викладені Вами медико-технічні вимоги суперечать основним принципам закону України про публічні закупівлі, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того, Ваші технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі порушує п. 4.7 ч. 2 ст.6, ч. 2 ст. 8, ч.1.2 ст. 15, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».Ми запропонували повні еквіваленти за такими характеристиками, як: групи діючих речовин, спектр антимікробної дії, призначення, клас безпеки, режими використання. Саме за такими характеристиками визначають еквівалентність державні профільні установи Запропоновані нами засоби в РАЗИ економічніші! Далі, хабарник зазначає, що номер висновка санітарно-епідеміологічної експертизи у засоба Саніліт не співпадає з висновком, який ми надали. Ясна річ, хабарнику - у висновка настає такий час, коли закінчується його термін дії - ми надали новий дійсний висновок, нічого не порушуючи! Хабарник зазначає, що засобом "Саніліт" не можна дезінфікувати воду. Не можна, а вам і не треба, бо жодний заклад України цього не робить, бо немає потреби! Ви що, вийняток? Далі хабарник вирішив згадати Наказ №236, якому, мовляв, не відповідають запропоновані нами антисептики. І тут повз! вірне трактування наказу №236: Відповідно до 9.11 “Інструкції щодо організації контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів”, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04.04.2012 № 236 (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0912-12):
“Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або інших швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів методом їх втирання в кисті рук та передпліччя, включаючи ліктьові суглоби.”
Згідно з п.1.2 Методичних рекомендацій "Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2010 №798 (http://document.ua/pro-zatverdzhennja-metodichnih-rekomendacii-hirurgichna-ta-g-doc34054.html):
“Антисептик для рук – засіб на основі спирту з додаванням або без додавання інших сполук, призначений для деконтамінації шкіри рук з метою переривання ланцюгу передачі інфекції”.
Враховуючи вищенаведене антисептичні (дезінфекційні) засоби для рук поділяються на дві групи:
Перша група — спиртові засоби (засоби на основі спирту без додавання інших сполук);
Друга група — інші засоби, зокрема, засоби на основі спирту з додавання інших сполук.
Засіб, що зазначений в тендерній документації, відносяться до другою групи, а не до першої. Крім того, вищезазначений засіб, зареєстрований у встановленому порядку та відповідно до ст. 34 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1645-14/page2) дозволений до використання в Україні, зокрема, і у лікувально-профілактичних закладах. Тобто, якщо запропонований нами засіб не відповідав би Наказу №236 МОЗ України, він не пройшов би реєстрацію, а свідоцтво про Державну реєстрацію на цей засіб видане пізніше, ніж був введений в дію Наказ №236!
Своїми діями Замовник дав чітко зрозуміти,що його не хвилює економія бюджетних коштів, а його цікавить хабар від постачальника та заробіток посадових осіб на бюджетному фінансуванні. Замовник заздалегідь запланував у переможці Учасника, з яким є корупційні домовленості, та незаконну аргументацію для відхилення небажаних пропозицій. А це вже привід для антикорупційного розслідування перевіряючими органами, куди ми направляємо лист. Вимагаємо повернути нашу пропозицію до розгляду, провести неупереджену оцінку. В іншому випадку ми звернемося з відповідними заявами до АМКУ, Департаменту охорони здоров?я, Державної аудиторської служби України, Антикорупційного бюро та представників Громадського контролю з метою перешкоджання протиправних корупційних дій Замовника.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 квітня 2019 16:59
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Щодо зауважень, яке стосується того, що «Жоден наказ МОЗ не регулює, які саме речовини повинні міститись в дезінфікуючому засобі, адже головне їх призначення - знищення патогенних мікроорганізмів!». Хочемо зазначити: відповідно до п.9.11 Наказу МОЗ від 04.04.2012 №236 «Про організацію контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів» передбачено: «9.11. Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або інших швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів методом їх втирання в кисті рук та передпліччя, включаючи ліктьові суглоби. Метод застосування такий: для цього засіб наносять на руки порціями і втирають у шкіру. Перша порція засобу наноситься тільки на сухі руки. Між послідовними операціями прийнятна тривалість обробки рук також становить не менше 1,5 хв.». Інформація знаходить у відкритому доступі, саме тому вважаємо вимоги Замовника повністю законними і такими, що не порушують принципів здійснення закупівель.
Щодо зауважень по Саніліту. Замовник здійснює закупівлю для задоволення тих потреб, які необхідні для безперебійної діяльності медичного закладу, тому питання вибору дезінфекції тим чи іншим засобом це право виключно замовника, адже відповідно до чинного законодавства технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі встановлюються лише ним. Запевняємо Вас, що ніхто посадовим особам нашого закладу не пропонував жодних «корупційних домовленостей». У разі, якщо хтось з потенційних учасників запропонує щось подібне, то про цей факт ми одразу повідомимо в правоохоронні органи.
Щодо надання гарантійного листа від виробника про гарантії поставки повідомляємо наступне, в зв’язку з великим навантаженням ринку фальсифікованою(неякісною) продукцією така вимога встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих деззасобів та запобігає можливим поставкам неякісних і неоригінальних (підроблених) лікарських засобів, чи постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції.
Ваша вимога та залякування, є ні що інше, як тиск на Замовника з метою задоволення своїх власних комерційних інтересів, і дуже прикро, що Ви розглядаєте Закон тільки у тій площині, яка Вам вигідна. Ви маєте повне законне право звертатися до контролюючих органів. Але не маєте ні законного, ні морального права ображати Замовника, тим більше зводити наклеп і висловлювати нічим не підтверджені звинувачення.
Щодо зауважень, яке стосується того, що «Жоден наказ МОЗ не регулює, які саме речовини повинні міститись в дезінфікуючому засобі, адже головне їх призначення - знищення патогенних мікроорганізмів!». Хочемо зазначити: відповідно до п.9.11 Наказу МОЗ від 04.04.2012 №236 «Про організацію контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів» передбачено: «9.11. Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або інших швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів методом їх втирання в кисті рук та передпліччя, включаючи ліктьові суглоби. Метод застосування такий: для цього засіб наносять на руки порціями і втирають у шкіру. Перша порція засобу наноситься тільки на сухі руки. Між послідовними операціями прийнятна тривалість обробки рук також становить не менше 1,5 хв.». Інформація знаходить у відкритому доступі, саме тому вважаємо вимоги Замовника повністю законними і такими, що не порушують принципів здійснення закупівель.
Щодо зауважень по Саніліту. Замовник здійснює закупівлю для задоволення тих потреб, які необхідні для безперебійної діяльності медичного закладу, тому питання вибору дезінфекції тим чи іншим засобом це право виключно замовника, адже відповідно до чинного законодавства технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі встановлюються лише ним. Запевняємо Вас, що ніхто посадовим особам нашого закладу не пропонував жодних «корупційних домовленостей». У разі, якщо хтось з потенційних учасників запропонує щось подібне, то про цей факт ми одразу повідомимо в правоохоронні органи.
Щодо надання гарантійного листа від виробника про гарантії поставки повідомляємо наступне, в зв’язку з великим навантаженням ринку фальсифікованою(неякісною) продукцією така вимога встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих деззасобів та запобігає можливим поставкам неякісних і неоригінальних (підроблених) лікарських засобів, чи постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції.
Ваша вимога та залякування, є ні що інше, як тиск на Замовника з метою задоволення своїх власних комерційних інтересів, і дуже прикро, що Ви розглядаєте Закон тільки у тій площині, яка Вам вигідна. Ви маєте повне законне право звертатися до контролюючих органів. Але не маєте ні законного, ні морального права ображати Замовника, тим більше зводити наклеп і висловлювати нічим не підтверджені звинувачення.
Номер вимоги: UA-2019-02-22-002432-b.a4
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІК-ХХІ ВІК", Код ЄДРПОУ:38516299
Дата подання: 02 квітня 2019 17:21
Щодо відповіді
Хабарнику! Що ви як вуж на пательні - не знаєте за що чіплятися! Відпрацьовуєте хабар??? Ще раз про Наказ №236. питання вибору дезінфекції тим чи іншим засобом це право виключно замовникаНе треба перекручувати його трактування! Відповідно до 9.11 “Інструкції щодо організації контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів”, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04.04.2012 № 236 (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0912-12):
“Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або інших швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів методом їх втирання в кисті рук та передпліччя, включаючи ліктьові суглоби.”
Згідно з п.1.2 Методичних рекомендацій "Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2010 №798 (http://document.ua/pro-zatverdzhennja-metodichnih-rekomendacii-hirurgichna-ta-g-doc34054.html):
“Антисептик для рук – засіб на основі спирту з додаванням або без додавання інших сполук, призначений для деконтамінації шкіри рук з метою переривання ланцюгу передачі інфекції”.
Враховуючи вищенаведене антисептичні (дезінфекційні) засоби для рук поділяються на дві групи:
Перша група — спиртові засоби (засоби на основі спирту без додавання інших сполук);
Друга група — інші засоби, зокрема, засоби на основі спирту з додавання інших сполук.
Засіб, що зазначений в тендерній документації, відносяться до другою групи, а не до першої. Крім того, вищезазначений засіб, зареєстрований у встановленому порядку та відповідно до ст. 34 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1645-14/page2) дозволений до використання в Україні, зокрема, і у лікувально-профілактичних закладах. Тобто, якщо запропонований нами засіб не відповідав би Наказу №236 МОЗ України, він не пройшов би реєстрацію, а свідоцтво про Державну реєстрацію на цей засіб видане пізніше, ніж був введений в дію Наказ №236!
Стосовно вашого ствердження, що питання вибору дезінфекції тим чи іншим засобом це право виключно замовника. Безумовно так, але ви проводите відкриту процедуру закупівлі і при зазначенні торгової марки повинні допускати до розгляду еквіваленти. Але, згідно вашого медико-технічного завдання еквіваленти підібрати НЕМОЖЛИВО! Ви це зробили навмисно для відсіву небажаних постачальників, які не пропонують хабар! Хабарнику, не треба гратися з гарантійними листами - є вже не один десяток рішень АМКУ щодо дискримінаційності цієї вимоги!!! Ми вирішили не витрачати час на спілкування з хабарником,- надсилаємо листи до контролюючих органів з метою притягнення до відповідальності посадових осіб-корупціонерів!
Розгорнути
Згорнути
“Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або інших швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів методом їх втирання в кисті рук та передпліччя, включаючи ліктьові суглоби.”
Згідно з п.1.2 Методичних рекомендацій "Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2010 №798 (http://document.ua/pro-zatverdzhennja-metodichnih-rekomendacii-hirurgichna-ta-g-doc34054.html):
“Антисептик для рук – засіб на основі спирту з додаванням або без додавання інших сполук, призначений для деконтамінації шкіри рук з метою переривання ланцюгу передачі інфекції”.
Враховуючи вищенаведене антисептичні (дезінфекційні) засоби для рук поділяються на дві групи:
Перша група — спиртові засоби (засоби на основі спирту без додавання інших сполук);
Друга група — інші засоби, зокрема, засоби на основі спирту з додавання інших сполук.
Засіб, що зазначений в тендерній документації, відносяться до другою групи, а не до першої. Крім того, вищезазначений засіб, зареєстрований у встановленому порядку та відповідно до ст. 34 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1645-14/page2) дозволений до використання в Україні, зокрема, і у лікувально-профілактичних закладах. Тобто, якщо запропонований нами засіб не відповідав би Наказу №236 МОЗ України, він не пройшов би реєстрацію, а свідоцтво про Державну реєстрацію на цей засіб видане пізніше, ніж був введений в дію Наказ №236!
Стосовно вашого ствердження, що питання вибору дезінфекції тим чи іншим засобом це право виключно замовника. Безумовно так, але ви проводите відкриту процедуру закупівлі і при зазначенні торгової марки повинні допускати до розгляду еквіваленти. Але, згідно вашого медико-технічного завдання еквіваленти підібрати НЕМОЖЛИВО! Ви це зробили навмисно для відсіву небажаних постачальників, які не пропонують хабар! Хабарнику, не треба гратися з гарантійними листами - є вже не один десяток рішень АМКУ щодо дискримінаційності цієї вимоги!!! Ми вирішили не витрачати час на спілкування з хабарником,- надсилаємо листи до контролюючих органів з метою притягнення до відповідальності посадових осіб-корупціонерів!
Рішення замовника: Вимога не задоволена
05 квітня 2019 14:31
Щодо того, що антисептичний засіб віднесений до групи спиртові засоби (засоби на основі спирту без додавання інших сполук), то Замовник цього і не заперечує, однак подані Вами документи не відповідають заявленому, та й містять ряд інших зауважень, що відображено у протоколі розгляду. Тож пропозиція, що Вами завантажена не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню. Тендерним комітетом прийнято рішення про відхилення такої пропозиції, адже відповідальність за проведення торгів покладена саме на нього.
Ваші звинувачення безпідставні, адже допускати до розгляду еквівалент це ПРАВО, а не обов’язок Замовника, як Ви стверджуєте. Жодних дискримінаційних чи інших вимог тендерна документація не містить та не порушує принципи здійснення закупівель, що передбачені Законом. Вкотре просимо вести Вас належним чином та бути коректними у висловлюваннях.
Ваші звинувачення безпідставні, адже допускати до розгляду еквівалент це ПРАВО, а не обов’язок Замовника, як Ви стверджуєте. Жодних дискримінаційних чи інших вимог тендерна документація не містить та не порушує принципи здійснення закупівель, що передбачені Законом. Вкотре просимо вести Вас належним чином та бути коректними у висловлюваннях.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 12 березня 2019 13:21
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІК-ХХІ ВІК" |
288 275,00
UAH з ПДВ
|
288 275,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Лізоформ Медікал" |
299 141,40
UAH з ПДВ
|
299 141,40
UAH з ПДВ
|
Документи |
Фізична особа-підприємець |
299 920,00
UAH з ПДВ
|
299 920,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІК-ХХІ ВІК" #38516299 |
Відхилено |
288 275,00
UAH з ПДВ
|
26 березня 2019 19:42
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Лізоформ Медікал" #36257034 |
Переможець |
299 141,40
UAH з ПДВ
|
26 березня 2019 19:56
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
02 квітня 2020 12:43
|
Електронний підпис | укладений |
02 квітня 2020 12:38
|
угода з сумою деззасоби 20 відсотків-конвертирован.pdf | зміни до договору |
02 квітня 2020 12:37
|
Електронний підпис | укладений |
17 січня 2020 10:49
|
угода з сумою деззасоби 20 відсотків-конвертирован.pdf | зміни до договору |
17 січня 2020 10:45
|
Електронний підпис | укладений |
30 грудня 2019 11:30
|
угода продовження терміну деззасоби-конвертирован.pdf | зміни до договору |
30 грудня 2019 11:29
|
Електронний підпис | укладений |
30 грудня 2019 11:24
|
Електронний підпис | укладений |
08 квітня 2019 16:54
|
договір деззасоби 1-конвертирован.pdf | укладений |
08 квітня 2019 12:52
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 30 грудня 2019 |
Дата публікації змін до договору: | 30 грудня 2019 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Керуючись ч. 5 ст.36 ЗУ "Про публічні закупівлі" сторони вирішили продовжити дію Договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року |
Номер договору про закупівлю: | 307 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 16 січня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 17 січня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | На підставі ч. 5 ст. 36 Закону України "Про публічні закупвлі" сторони вирішили укласти додаткову угоду доДоговору № 307 від 08 квітня 2019 року на суму , що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в Договорі, укладеному в попередньому році, а саме на суму 59828,28 грн. |
Номер договору про закупівлю: | 307 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 16 січня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 02 квітня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Під підставою зміни ціни за одиницютовару слід розуміти повторне розміщення додаткової угоди , внаслідок технічної неможливості функціоналу електронного майданчику відкорегувати суму договору задля усунення розбіжностей під час публікації звіту про виконаний договір |
Номер договору про закупівлю: | 307 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |