Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Основні неорганічні хімічні речовини (гідроксихлорид алюмінію, коагулянт залізовмісний)
Очікувана вартість
3 339 000,00 UAH
UA-2019-02-01-000220-b ● bb5ab8d64fc14e3e873a3fc2a26469a7
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне підприємство "Хмільникводоканал" Хмільницької міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 36575284 |
Вебсайт: | http://zakupki.prom.ua |
Місцезнаходження: | 22000, Україна , Вінницька обл., м. Хмільник, вул. Вугринівська, буд. 130 |
Контактна особа: |
Алла Раєцька +380971688461 hmilvoda@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 лютого 2019 09:22 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 15 лютого 2019 10:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 21 лютого 2019 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 25 лютого 2019 10:00 |
Початок аукціону: | 26 лютого 2019 15:20 |
Очікувана вартість: | 3 339 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 16 695,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
180 тони
Гідроксихлорид алюмінію
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2019
ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини
75 тони
Коагулянт залізовмісний
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2019
ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
18 лютого 2019 08:45 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
18 лютого 2019 08:43 |
Тендерна Документація коагулянт уточнена.doc | |
01 лютого 2019 09:22 |
Проект договору на коагулянт.doc |
18 лютого 2019 08:45 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
18 лютого 2019 08:43 |
Тендерна Документація коагулянт уточнена.doc
|
|||
01 лютого 2019 09:22 |
Проект договору на коагулянт.doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
ЗАПИТ про надання роз’яснень щодо тендерної документації
Дата подання: 07 лютого 2019 17:22
Дата відповіді: 19 лютого 2019 11:01
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів від 03.01.2019 р. № UA-2019-02-01-000220-b (далі – Закупівля) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХМІЛЬНИКВОДОКАНАЛ» Хмільницької міської ради (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза).
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Наше підприємство вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які потребують роз’яснень, оскільки ТД не містить вичерпної інформації про те, яким чином потенційний учасник, що раніше не мав взаємовідносин із Замовником, може виконати певні вимоги ТД.
Також звертаємо увагу, що зазначені в даному запиті вимоги ТД, без їх роз’яснення або зміни, на нашу думку, порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
В Додатку № 4 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД зазначено:
Якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал». Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями.
Вважаємо зазначені вище вимоги ТД можуть бути розцінені як дискримінаційні, оскільки мають ознаки того, що вони встановлені в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури мали відносини із Замовником та заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій документи лабораторних досліджень і проведених промислових випробувань саме на очисних спорудах Замовника.
Сферою застосування (функціональним призначенням) коагулянтів є саме очищення промислової (стічної) води та/або обробка питної води. Ефективність роботи коагулянту для очищення стічних вод обумовлена кількістю активної речовини.
Тому в разі якщо за своїми технічними та якісними показниками коагулянт відповідає зазначеним в Додатку № 4 до ТД вимогам, такий коагулянт апріорі може використовуватись Замовником і ефект застосування буде таким, на який очікує Замовник, незалежно від результатів випробувань та досліджень саме у Замовника.
Тим більше, що згідно з ТД Замовника всі учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати санітарний висновок щодо відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», гарантувати якість вживаної сировини і технології виробництва, а також надати документи (сертифікати/паспорти), що підтверджують якість предмету закупівлі та заходи із захисту довкілля. Крім того, потенційні учасники, в тому числі наше підприємство, мають змогу надати документи щодо лабораторних досліджень, підтверджених промисловими випробуваннями, проведені іншими підприємствами, предметом діяльності яких є водопостачання та водовідведення (очищення та підготовка води).
Наше підприємство вважає, що вищезазначених документів достатньо для підтвердження якості, можливості застосування та безпечності пропонованого учасником товару, а вимоги ТД Замовника про надання документів щодо дослідження коагулянту в лабораторії саме Замовника, підтверджені промисловими випробуваннями на очисних спорудах саме Замовника, є надмірними та мають, на нашу думку ознаки дискримінаційності.
Така ж позиція щодо наявності в тендерній документації вимог про промислові випробування та лабораторні дослідження міститься в Рішенні органу оскарження від 24.09.2018 р. № 9832-р/пк-пз.
Крім того законодавство Європейського Союзу також встановлює для учасників закупівлі право підтверджувати якість пропонованого товару тими документами, які є у нього в наявності та зобов’язує замовників закупівель приймати такі документи у разі, якщо учасник не мав можливості отримати визначені замовником документи:
Директива 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі:
(74) Технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні дозволити відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, в тому числі ти з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов'язаних з життєвим циклом і стійкістю процесу виробництва робіт, товарів та послуг. Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання віддзеркалюючи ключові характеристики товарів, послуг або робіт, які зазвичай пропонує даний суб’єкт господарювання. Складання технічних специфікацій з точки зору функціональних і експлуатаційних вимог, як правило, найкращим чином забезпечує досягнення цієї мети. Вимоги, пов'язані з функціонуванням та ефективністю, також є відповідними засобами заохочення використання інновацій у сфері державних закупівель, і вони повинні використовуватися якомога ширше. Якщо є посилання на європейський стандарт або, в разі його відсутності, на національний стандарт, замовникам слід розглянути пропозиції на основі еквівалентних заходів. Обов'язком суб’єкту господарювання має бути підтвердження відповідності за допомогою необхідного маркування. З метою підтвердження відповідності повинна бути можливість вимагати від учасників конкурсних торгів надавати завірене підтвердження від третіх осіб. Тим не менше, інші відповідні засоби підтвердження, наприклад, технічне досьє виробника, також мають бути дозволені, якщо відповідний суб’єкт господарювання не має доступу до таких сертифікатів або протоколів випробувань або не має можливості їх отримання у відповідний термін
Також звертаємо увагу Замовника на те, що наше підприємство двічі зверталося до Замовника (листи від 29.10.2018 р. вих. № 30102018/5-Х та від 04.02.2019 р. вих. № 04022019/1-Х) з з пропозицією провести дослідження та випробування коагулянту, який постачає наше підприємство. Але Замовник навіть не відповів на нашу пропозицію.
Також звертаємо увагу Замовника на те, що тендерна документація не містить положень щодо порядку виконання потенційними учасниками вимог ТД:
- якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал» - Тендерна документація не містить інформації щодо технологічних регламентів очисних споруд, тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги, оскільки не обізнані з техрегламентом Замовника;
- Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями - Тендерна документація не містить інформації щодо порядку та строків здійснення лабораторних досліджень та промислових випробувань предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал», тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст. 3, 5, 22, 23 Закону України "Про публічні закупівлі", просимо надати наступні роз’яснення положень (вимог) ТД у закупівлі № UA-2019-02-01-000220-b:
- якими є вимоги технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал» до якості предмету закупівлі? Чи відрізняються вони від технічних, якісних, кількісних вимог, зазначених в таблицях Додатку № 4 до ТД?
- чи може учасник закупівлі підтвердити якість предмета закупівлі іншими документами (санітарний висновок щодо відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною»; гарантія якості вживаної сировини і технології виробництва; сертифікати/паспорти якост;, документ про заходи із захисту довкілля; документи щодо лабораторних досліджень, підтверджених промисловими випробуваннями, проведені іншими підприємствами, предметом діяльності яких є водопостачання та водовідведення (очищення та підготовка води)) без проведення дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями?
- яким є порядок та строки здійснення лабораторних досліджень та промислових випробувань предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал» саме в закупівлі № UA-2019-02-01-000220-b?
- яким чином потенційний учасник може провести лабораторні дослідження та промислові випробування предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал», якщо КП «Хмільникводоканал» не реагує на звернення потенційного учасника про проведення досліджень та випробувань?
Роз’яснення просимо надати в установлені законом порядку та строки, а також шляхом внесення відповідних змін до ТД.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Інформуємо Вас, що технологічних процес очищення питної води є складним, багатоетапним та комплексним. Даний процес передбачає застосування спільної дії декільком реагентів та дезінфектантів (відповідно до Технологічного регламенту підприємства), тому використання не перевірених реагентів не гарантує забезпечення необхідної глибини технологічної обробки води. Саме тому ефективність роботи коагулянтів необхідно визначати на базі (в лабораторних та промислових умовах) КП «Хмільникводоканал»в іншому випадку відсутність таких досліджень може призвести до збоїв у технологічному режимі роботи підприємства КП «Хмільникводоканал».
Після проведення лабораторних та промислових випробувань та отриманих позитивних результатів вносяться зміни до технологічного регламенту та погоджуються відповідно чинного законодавства. Враховуючи, що персонал нашого підприємства несе кримінальну відповідність за подачу неякісно очищеної води при використанні неперевірених реагентів, що може призвести до сумних наслідків, вимога щодо проведення лабораторних та промислових випробувань безпосередньо в умовах діючих очисних споруд є обґрунтованою. Така ж позиція щодо наявності в тендерній документації вимог про промислові випробування та лабораторні достідження міститься в Рішенні органу оскарження від 28.01.2019р.№903-р/пк-пз
Після проведення лабораторних та промислових випробувань та отриманих позитивних результатів вносяться зміни до технологічного регламенту та погоджуються відповідно чинного законодавства. Враховуючи, що персонал нашого підприємства несе кримінальну відповідність за подачу неякісно очищеної води при використанні неперевірених реагентів, що може призвести до сумних наслідків, вимога щодо проведення лабораторних та промислових випробувань безпосередньо в умовах діючих очисних споруд є обґрунтованою. Така ж позиція щодо наявності в тендерній документації вимог про промислові випробування та лабораторні достідження міститься в Рішенні органу оскарження від 28.01.2019р.№903-р/пк-пз
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2019-02-01-000220-b.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ НВП "НЕОСИНТЕЗ", Код ЄДРПОУ:38391550
Дата подання: 07 лютого 2019 17:21
ЗАПИТ про надання роз’яснень щодо тендерної документації
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів від 03.01.2019 р. № UA-2019-02-01-000220-b (далі – Закупівля) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХМІЛЬНИКВОДОКАНАЛ» Хмільницької міської ради (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза).
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Наше підприємство вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які потребують роз’яснень, оскільки ТД не містить вичерпної інформації про те, яким чином потенційний учасник, що раніше не мав взаємовідносин із Замовником, може виконати певні вимоги ТД.
Також звертаємо увагу, що зазначені в даному запиті вимоги ТД, без їх роз’яснення або зміни, на нашу думку, порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
В Додатку № 4 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД зазначено:
Якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал». Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями.
Вважаємо зазначені вище вимоги ТД можуть бути розцінені як дискримінаційні, оскільки мають ознаки того, що вони встановлені в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури мали відносини із Замовником та заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій документи лабораторних досліджень і проведених промислових випробувань саме на очисних спорудах Замовника.
Сферою застосування (функціональним призначенням) коагулянтів є саме очищення промислової (стічної) води та/або обробка питної води. Ефективність роботи коагулянту для очищення стічних вод обумовлена кількістю активної речовини.
Тому в разі якщо за своїми технічними та якісними показниками коагулянт відповідає зазначеним в Додатку № 4 до ТД вимогам, такий коагулянт апріорі може використовуватись Замовником і ефект застосування буде таким, на який очікує Замовник, незалежно від результатів випробувань та досліджень саме у Замовника.
Тим більше, що згідно з ТД Замовника всі учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати санітарний висновок щодо відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», гарантувати якість вживаної сировини і технології виробництва, а також надати документи (сертифікати/паспорти), що підтверджують якість предмету закупівлі та заходи із захисту довкілля. Крім того, потенційні учасники, в тому числі наше підприємство, мають змогу надати документи щодо лабораторних досліджень, підтверджених промисловими випробуваннями, проведені іншими підприємствами, предметом діяльності яких є водопостачання та водовідведення (очищення та підготовка води).
Наше підприємство вважає, що вищезазначених документів достатньо для підтвердження якості, можливості застосування та безпечності пропонованого учасником товару, а вимоги ТД Замовника про надання документів щодо дослідження коагулянту в лабораторії саме Замовника, підтверджені промисловими випробуваннями на очисних спорудах саме Замовника, є надмірними та мають, на нашу думку ознаки дискримінаційності.
Така ж позиція щодо наявності в тендерній документації вимог про промислові випробування та лабораторні дослідження міститься в Рішенні органу оскарження від 24.09.2018 р. № 9832-р/пк-пз.
Крім того законодавство Європейського Союзу також встановлює для учасників закупівлі право підтверджувати якість пропонованого товару тими документами, які є у нього в наявності та зобов’язує замовників закупівель приймати такі документи у разі, якщо учасник не мав можливості отримати визначені замовником документи:
Директива 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі:
(74) Технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні дозволити відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, в тому числі ти з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов'язаних з життєвим циклом і стійкістю процесу виробництва робіт, товарів та послуг. Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання віддзеркалюючи ключові характеристики товарів, послуг або робіт, які зазвичай пропонує даний суб’єкт господарювання. Складання технічних специфікацій з точки зору функціональних і експлуатаційних вимог, як правило, найкращим чином забезпечує досягнення цієї мети. Вимоги, пов'язані з функціонуванням та ефективністю, також є відповідними засобами заохочення використання інновацій у сфері державних закупівель, і вони повинні використовуватися якомога ширше. Якщо є посилання на європейський стандарт або, в разі його відсутності, на національний стандарт, замовникам слід розглянути пропозиції на основі еквівалентних заходів. Обов'язком суб’єкту господарювання має бути підтвердження відповідності за допомогою необхідного маркування. З метою підтвердження відповідності повинна бути можливість вимагати від учасників конкурсних торгів надавати завірене підтвердження від третіх осіб. Тим не менше, інші відповідні засоби підтвердження, наприклад, технічне досьє виробника, також мають бути дозволені, якщо відповідний суб’єкт господарювання не має доступу до таких сертифікатів або протоколів випробувань або не має можливості їх отримання у відповідний термін
Також звертаємо увагу Замовника на те, що наше підприємство двічі зверталося до Замовника (листи від 29.10.2018 р. вих. № 30102018/5-Х та від 04.02.2019 р. вих. № 04022019/1-Х) з з пропозицією провести дослідження та випробування коагулянту, який постачає наше підприємство. Але Замовник навіть не відповів на нашу пропозицію.
Також звертаємо увагу Замовника на те, що тендерна документація не містить положень щодо порядку виконання потенційними учасниками вимог ТД:
- якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал» - Тендерна документація не містить інформації щодо технологічних регламентів очисних споруд, тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги, оскільки не обізнані з техрегламентом Замовника;
- Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями - Тендерна документація не містить інформації щодо порядку та строків здійснення лабораторних досліджень та промислових випробувань предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал», тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст. 3, 5, 22, 23 Закону України "Про публічні закупівлі", просимо надати наступні роз’яснення положень (вимог) ТД у закупівлі № UA-2019-02-01-000220-b:
- якими є вимоги технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал» до якості предмету закупівлі? Чи відрізняються вони від технічних, якісних, кількісних вимог, зазначених в таблицях Додатку № 4 до ТД?
- чи може учасник закупівлі підтвердити якість предмета закупівлі іншими документами (санітарний висновок щодо відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною»; гарантія якості вживаної сировини і технології виробництва; сертифікати/паспорти якост;, документ про заходи із захисту довкілля; документи щодо лабораторних досліджень, підтверджених промисловими випробуваннями, проведені іншими підприємствами, предметом діяльності яких є водопостачання та водовідведення (очищення та підготовка води)) без проведення дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями?
- яким є порядок та строки здійснення лабораторних досліджень та промислових випробувань предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал» саме в закупівлі № UA-2019-02-01-000220-b?
- яким чином потенційний учасник може провести лабораторні дослідження та промислові випробування предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал», якщо КП «Хмільникводоканал» не реагує на звернення потенційного учасника про проведення досліджень та випробувань?
Роз’яснення просимо надати в установлені законом порядку та строки, а також шляхом внесення відповідних змін до ТД.
Розгорнути
Згорнути
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Наше підприємство вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які потребують роз’яснень, оскільки ТД не містить вичерпної інформації про те, яким чином потенційний учасник, що раніше не мав взаємовідносин із Замовником, може виконати певні вимоги ТД.
Також звертаємо увагу, що зазначені в даному запиті вимоги ТД, без їх роз’яснення або зміни, на нашу думку, порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
В Додатку № 4 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД зазначено:
Якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал». Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями.
Вважаємо зазначені вище вимоги ТД можуть бути розцінені як дискримінаційні, оскільки мають ознаки того, що вони встановлені в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури мали відносини із Замовником та заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій документи лабораторних досліджень і проведених промислових випробувань саме на очисних спорудах Замовника.
Сферою застосування (функціональним призначенням) коагулянтів є саме очищення промислової (стічної) води та/або обробка питної води. Ефективність роботи коагулянту для очищення стічних вод обумовлена кількістю активної речовини.
Тому в разі якщо за своїми технічними та якісними показниками коагулянт відповідає зазначеним в Додатку № 4 до ТД вимогам, такий коагулянт апріорі може використовуватись Замовником і ефект застосування буде таким, на який очікує Замовник, незалежно від результатів випробувань та досліджень саме у Замовника.
Тим більше, що згідно з ТД Замовника всі учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати санітарний висновок щодо відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», гарантувати якість вживаної сировини і технології виробництва, а також надати документи (сертифікати/паспорти), що підтверджують якість предмету закупівлі та заходи із захисту довкілля. Крім того, потенційні учасники, в тому числі наше підприємство, мають змогу надати документи щодо лабораторних досліджень, підтверджених промисловими випробуваннями, проведені іншими підприємствами, предметом діяльності яких є водопостачання та водовідведення (очищення та підготовка води).
Наше підприємство вважає, що вищезазначених документів достатньо для підтвердження якості, можливості застосування та безпечності пропонованого учасником товару, а вимоги ТД Замовника про надання документів щодо дослідження коагулянту в лабораторії саме Замовника, підтверджені промисловими випробуваннями на очисних спорудах саме Замовника, є надмірними та мають, на нашу думку ознаки дискримінаційності.
Така ж позиція щодо наявності в тендерній документації вимог про промислові випробування та лабораторні дослідження міститься в Рішенні органу оскарження від 24.09.2018 р. № 9832-р/пк-пз.
Крім того законодавство Європейського Союзу також встановлює для учасників закупівлі право підтверджувати якість пропонованого товару тими документами, які є у нього в наявності та зобов’язує замовників закупівель приймати такі документи у разі, якщо учасник не мав можливості отримати визначені замовником документи:
Директива 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі:
(74) Технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні дозволити відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, в тому числі ти з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов'язаних з життєвим циклом і стійкістю процесу виробництва робіт, товарів та послуг. Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання віддзеркалюючи ключові характеристики товарів, послуг або робіт, які зазвичай пропонує даний суб’єкт господарювання. Складання технічних специфікацій з точки зору функціональних і експлуатаційних вимог, як правило, найкращим чином забезпечує досягнення цієї мети. Вимоги, пов'язані з функціонуванням та ефективністю, також є відповідними засобами заохочення використання інновацій у сфері державних закупівель, і вони повинні використовуватися якомога ширше. Якщо є посилання на європейський стандарт або, в разі його відсутності, на національний стандарт, замовникам слід розглянути пропозиції на основі еквівалентних заходів. Обов'язком суб’єкту господарювання має бути підтвердження відповідності за допомогою необхідного маркування. З метою підтвердження відповідності повинна бути можливість вимагати від учасників конкурсних торгів надавати завірене підтвердження від третіх осіб. Тим не менше, інші відповідні засоби підтвердження, наприклад, технічне досьє виробника, також мають бути дозволені, якщо відповідний суб’єкт господарювання не має доступу до таких сертифікатів або протоколів випробувань або не має можливості їх отримання у відповідний термін
Також звертаємо увагу Замовника на те, що наше підприємство двічі зверталося до Замовника (листи від 29.10.2018 р. вих. № 30102018/5-Х та від 04.02.2019 р. вих. № 04022019/1-Х) з з пропозицією провести дослідження та випробування коагулянту, який постачає наше підприємство. Але Замовник навіть не відповів на нашу пропозицію.
Також звертаємо увагу Замовника на те, що тендерна документація не містить положень щодо порядку виконання потенційними учасниками вимог ТД:
- якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал» - Тендерна документація не містить інформації щодо технологічних регламентів очисних споруд, тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги, оскільки не обізнані з техрегламентом Замовника;
- Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями - Тендерна документація не містить інформації щодо порядку та строків здійснення лабораторних досліджень та промислових випробувань предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал», тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст. 3, 5, 22, 23 Закону України "Про публічні закупівлі", просимо надати наступні роз’яснення положень (вимог) ТД у закупівлі № UA-2019-02-01-000220-b:
- якими є вимоги технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал» до якості предмету закупівлі? Чи відрізняються вони від технічних, якісних, кількісних вимог, зазначених в таблицях Додатку № 4 до ТД?
- чи може учасник закупівлі підтвердити якість предмета закупівлі іншими документами (санітарний висновок щодо відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною»; гарантія якості вживаної сировини і технології виробництва; сертифікати/паспорти якост;, документ про заходи із захисту довкілля; документи щодо лабораторних досліджень, підтверджених промисловими випробуваннями, проведені іншими підприємствами, предметом діяльності яких є водопостачання та водовідведення (очищення та підготовка води)) без проведення дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями?
- яким є порядок та строки здійснення лабораторних досліджень та промислових випробувань предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал» саме в закупівлі № UA-2019-02-01-000220-b?
- яким чином потенційний учасник може провести лабораторні дослідження та промислові випробування предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал», якщо КП «Хмільникводоканал» не реагує на звернення потенційного учасника про проведення досліджень та випробувань?
Роз’яснення просимо надати в установлені законом порядку та строки, а також шляхом внесення відповідних змін до ТД.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
19 лютого 2019 10:40
вимога учасника про усунення дискримінаційних вимог є необґрунтованою. Дії та рішення Замовника при формуванні тендерної документації відповідають вимогам законодавства про публічні закупівлі, підстави для задоволення вимоги – відсутні. Вважаємо за необхідне передбачити та зберегти без змін зазначену вимогу в тендерній документації
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2019-02-01-000220-b.c2
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ СТОУНСЕНД, Код ЄДРПОУ:41769323
Дата подання: 13 лютого 2019 18:08
Дата подання: 13 лютого 2019 18:08
СКАРГА на порушення замовником процедури закупівлі
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів від 03.01.2019 р. № UA-2019-02-01-000220-b (далі – Закупівля) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХМІЛЬНИКВОДОКАНАЛ» Хмільницької міської ради (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ" має намір прийняти участь у вищезазначеній закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі також– ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які порушують права нашого підприємства на участь у Закупівлі на рівних умовах, а також право на очікування від Замовника неухильного додержання ним встановлених законом вимог при здійсненні Закупівлі.
Наявність в ТД дискримінаційних вимог вбачається з наступного.
В Додатку № 4 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД зазначено:
Якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал». Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями.
Вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними та такими, що встановлені Замовником виключно в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури мали відносини із Замовником та заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій документи лабораторних досліджень і проведених промислових випробувань саме на очисних спорудах Замовника.
Сферою застосування (функціональним призначенням) коагулянтів є саме очищення промислової (стічної) води та/або обробка питної води. Ефективність роботи коагулянту для очищення стічних вод обумовлена кількістю активної речовини.
Тому в разі якщо за своїми технічними та якісними показниками коагулянт відповідає зазначеним в Додатку № 4 до ТД вимогам, такий коагулянт апріорі може використовуватись Замовником і ефект застосування буде таким, на який очікує Замовник, незалежно від результатів випробувань та досліджень саме у Замовника.
Тим більше, що згідно з ТД Замовника всі учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати санітарний висновок щодо відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», гарантувати якість вживаної сировини і технології виробництва, а також надати документи (сертифікати/паспорти), що підтверджують якість предмету закупівлі та заходи із захисту довкілля. Крім того, потенційні учасники, в тому числі наше підприємство, мають змогу надати документи щодо лабораторних досліджень, підтверджених промисловими випробуваннями, проведені іншими підприємствами, предметом діяльності яких є водопостачання та водовідведення (очищення та підготовка води).
Наше підприємство вважає, що вищезазначених документів достатньо для підтвердження якості, можливості застосування та безпечності пропонованого учасником товару, а вимоги ТД Замовника про надання документів щодо дослідження коагулянту в лабораторії саме Замовника, підтверджені промисловими випробуваннями на очисних спорудах саме Замовника, є безпідставними та дискримінаційними.
Така ж позиція щодо наявності в тендерній документації вимог про промислові випробування та лабораторні дослідження міститься в Рішенні органу оскарження від 24.09.2018 р. № 9832-р/пк-пз.
Крім того законодавство Європейського Союзу також встановлює для учасників закупівлі право підтверджувати якість пропонованого товару тими документами, які є у нього в наявності та зобов’язує замовників закупівель приймати такі документи у разі, якщо учасник не мав можливості отримати визначені замовником документи:
Директива 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі:
(74) Технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні дозволити відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, в тому числі ти з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов'язаних з життєвим циклом і стійкістю процесу виробництва робіт, товарів та послуг. Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання віддзеркалюючи ключові характеристики товарів, послуг або робіт, які зазвичай пропонує даний суб’єкт господарювання. Складання технічних специфікацій з точки зору функціональних і експлуатаційних вимог, як правило, найкращим чином забезпечує досягнення цієї мети. Вимоги, пов'язані з функціонуванням та ефективністю, також є відповідними засобами заохочення використання інновацій у сфері державних закупівель, і вони повинні використовуватися якомога ширше. Якщо є посилання на європейський стандарт або, в разі його відсутності, на національний стандарт, замовникам слід розглянути пропозиції на основі еквівалентних заходів. Обов'язком суб’єкту господарювання має бути підтвердження відповідності за допомогою необхідного маркування. З метою підтвердження відповідності повинна бути можливість вимагати від учасників конкурсних торгів надавати завірене підтвердження від третіх осіб. Тим не менше, інші відповідні засоби підтвердження, наприклад, технічне досьє виробника, також мають бути дозволені, якщо відповідний суб’єкт господарювання не має доступу до таких сертифікатів або протоколів випробувань або не має можливості їх отримання у відповідний термін
Крім того, зазначені вище висновки щодо вибіркового підходу Замовника до окремих учасників підтверджується практикою взаємовідносин нашого підприємства із Замовником щодо проведення у Замовника лабораторних досліджень та промислових випробувань. Так, наше підприємство двічі зверталося до Замовника (листи від 29.10.2018 р. вих. № 30102018/5-Х та від 04.02.2019 р. вих. № 04022019/1-Х) з пропозицією провести дослідження та випробування коагулянту, який постачає наше підприємство. Але Замовник навіть не відповів на нашу пропозицію.
Вимоги тендерної документації про надання документів про проведені лабораторні дослідження та промислові випробування, а тим більше саме у Замовника є дискримінаційними до тих потенційних учасників, які раніше не мали взаємовідносин із Замовником або з іншими водопостачальними підприємствами, до новостворених суб’єктів господарювання та до нерезидентів, які взагалі провести випробування у Замовника в строк з моменту оголошення Закупівлі до моменту подачі тендерних пропозицій просто не мають фізичної можливості.
Також звертаємо увагу Замовника на те, що тендерна документація не містить положень щодо порядку виконання потенційними учасниками вимог ТД:
- якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал» - Тендерна документація не містить інформації щодо технологічних регламентів очисних споруд, тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги, оскільки не обізнані з техрегламентом Замовника;
- Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями - Тендерна документація не містить інформації щодо порядку та строків здійснення лабораторних досліджень та промислових випробувань предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал», тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги.
За таких обставин вважаємо, що вимоги ТД Замовника про відповідність якості предмета закупівлі технічному регламенту Замовника, надання документів щодо дослідження коагулянту в лабораторії Замовника, підтверджені промисловими випробуваннями на очисних спорудах Замовника, включені до тендерної документації в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури мали відносини із Замовником та заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій документи лабораторних досліджень і проведених промислових випробувань саме на очисних спорудах Замовника, тобто є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію при проведенні Закупівлі.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст. 3, 5, 18, 22, 23 Закону України "Про публічні закупівлі",
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язати Замовника усунути порушення проведення закупівлі № UA-2019-02-01-000220-b шляхом виключення з Додатку № 4 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД дискримінаційних та таких, що обмежують конкуренцію, вимог, а саме:
- щодо відповідності якості предмету закупівлі вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал»;
- обов’язкової умови – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями.
Додатки:
1. Докази сплати збору за подання скарги до АМКУ.
2. Копія листа від від 29.10.2018 р. вих. № 30102018/5-Х
3. Копія листа від 04.02.2019 р. вих. № 04022019/1-Х
Розгорнути
Згорнути
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Скарга відкликана скаржником
Причина: технічна описка
Дата: 13 лютого 2019 18:09
рішення від 18.02.2019 №1681.pdf
Дата публікації: 18 лютого 2019 18:30
Номер скарги: UA-2019-02-01-000220-b.a3
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ НВП "НЕОСИНТЕЗ", Код ЄДРПОУ:38391550
Дата подання: 13 лютого 2019 18:20
Дата подання: 13 лютого 2019 18:20
СКАРГА на порушення замовником процедури закупівлі
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів від 03.01.2019 р. № UA-2019-02-01-000220-b (далі – Закупівля) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХМІЛЬНИКВОДОКАНАЛ» Хмільницької міської ради (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ" має намір прийняти участь у вищезазначеній закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі також– ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які порушують права нашого підприємства на участь у Закупівлі на рівних умовах, а також право на очікування від Замовника неухильного додержання ним встановлених законом вимог при здійсненні Закупівлі.
Наявність в ТД дискримінаційних вимог вбачається з наступного.
В Додатку № 4 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД зазначено:
Якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал». Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями.
Вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними та такими, що встановлені Замовником виключно в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури мали відносини із Замовником та заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій документи лабораторних досліджень і проведених промислових випробувань саме на очисних спорудах Замовника.
Сферою застосування (функціональним призначенням) коагулянтів є саме очищення промислової (стічної) води та/або обробка питної води. Ефективність роботи коагулянту для очищення стічних вод обумовлена кількістю активної речовини.
Тому в разі якщо за своїми технічними та якісними показниками коагулянт відповідає зазначеним в Додатку № 4 до ТД вимогам, такий коагулянт апріорі може використовуватись Замовником і ефект застосування буде таким, на який очікує Замовник, незалежно від результатів випробувань та досліджень саме у Замовника.
Тим більше, що згідно з ТД Замовника всі учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати санітарний висновок щодо відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», гарантувати якість вживаної сировини і технології виробництва, а також надати документи (сертифікати/паспорти), що підтверджують якість предмету закупівлі та заходи із захисту довкілля. Крім того, потенційні учасники, в тому числі наше підприємство, мають змогу надати документи щодо лабораторних досліджень, підтверджених промисловими випробуваннями, проведені іншими підприємствами, предметом діяльності яких є водопостачання та водовідведення (очищення та підготовка води).
Наше підприємство вважає, що вищезазначених документів достатньо для підтвердження якості, можливості застосування та безпечності пропонованого учасником товару, а вимоги ТД Замовника про надання документів щодо дослідження коагулянту в лабораторії саме Замовника, підтверджені промисловими випробуваннями на очисних спорудах саме Замовника, є безпідставними та дискримінаційними.
Така ж позиція щодо наявності в тендерній документації вимог про промислові випробування та лабораторні дослідження міститься в Рішенні органу оскарження від 24.09.2018 р. № 9832-р/пк-пз.
Крім того законодавство Європейського Союзу також встановлює для учасників закупівлі право підтверджувати якість пропонованого товару тими документами, які є у нього в наявності та зобов’язує замовників закупівель приймати такі документи у разі, якщо учасник не мав можливості отримати визначені замовником документи:
Директива 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі:
(74) Технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні дозволити відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, в тому числі ти з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов'язаних з життєвим циклом і стійкістю процесу виробництва робіт, товарів та послуг. Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання віддзеркалюючи ключові характеристики товарів, послуг або робіт, які зазвичай пропонує даний суб’єкт господарювання. Складання технічних специфікацій з точки зору функціональних і експлуатаційних вимог, як правило, найкращим чином забезпечує досягнення цієї мети. Вимоги, пов'язані з функціонуванням та ефективністю, також є відповідними засобами заохочення використання інновацій у сфері державних закупівель, і вони повинні використовуватися якомога ширше. Якщо є посилання на європейський стандарт або, в разі його відсутності, на національний стандарт, замовникам слід розглянути пропозиції на основі еквівалентних заходів. Обов'язком суб’єкту господарювання має бути підтвердження відповідності за допомогою необхідного маркування. З метою підтвердження відповідності повинна бути можливість вимагати від учасників конкурсних торгів надавати завірене підтвердження від третіх осіб. Тим не менше, інші відповідні засоби підтвердження, наприклад, технічне досьє виробника, також мають бути дозволені, якщо відповідний суб’єкт господарювання не має доступу до таких сертифікатів або протоколів випробувань або не має можливості їх отримання у відповідний термін
Крім того, зазначені вище висновки щодо вибіркового підходу Замовника до окремих учасників підтверджується практикою взаємовідносин нашого підприємства із Замовником щодо проведення у Замовника лабораторних досліджень та промислових випробувань. Так, наше підприємство двічі зверталося до Замовника (листи від 29.10.2018 р. вих. № 30102018/5-Х та від 04.02.2019 р. вих. № 04022019/1-Х) з пропозицією провести дослідження та випробування коагулянту, який постачає наше підприємство. Але Замовник навіть не відповів на нашу пропозицію.
Вимоги тендерної документації про надання документів про проведені лабораторні дослідження та промислові випробування, а тим більше саме у Замовника є дискримінаційними до тих потенційних учасників, які раніше не мали взаємовідносин із Замовником або з іншими водопостачальними підприємствами, до новостворених суб’єктів господарювання та до нерезидентів, які взагалі провести випробування у Замовника в строк з моменту оголошення Закупівлі до моменту подачі тендерних пропозицій просто не мають фізичної можливості.
Також звертаємо увагу Замовника на те, що тендерна документація не містить положень щодо порядку виконання потенційними учасниками вимог ТД:
- якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал» - Тендерна документація не містить інформації щодо технологічних регламентів очисних споруд, тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги, оскільки не обізнані з техрегламентом Замовника;
- Обов’язкова умова – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями - Тендерна документація не містить інформації щодо порядку та строків здійснення лабораторних досліджень та промислових випробувань предмету закупівлі в лабораторії та на виробничих потужностях КП «Хмільникводоканал», тому потенційні учасники, які раніше не поставляли предмет закупівлі Замовнику, не можуть виконати даної вимоги.
За таких обставин вважаємо, що вимоги ТД Замовника про відповідність якості предмета закупівлі технічному регламенту Замовника, надання документів щодо дослідження коагулянту в лабораторії Замовника, підтверджені промисловими випробуваннями на очисних спорудах Замовника, включені до тендерної документації в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури мали відносини із Замовником та заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій документи лабораторних досліджень і проведених промислових випробувань саме на очисних спорудах Замовника, тобто є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію при проведенні Закупівлі.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст. 3, 5, 18, 22, 23 Закону України "Про публічні закупівлі",
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язати Замовника усунути порушення проведення закупівлі № UA-2019-02-01-000220-b шляхом виключення з Додатку № 4 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД дискримінаційних та таких, що обмежують конкуренцію, вимог, а саме:
- щодо відповідності якості предмету закупівлі вимогам технологічних регламентів виробництва водопровідної питної води на станції водо підготовки та технологічних регламентів очисних споруд каналізації КП «Хмільникводоканал»;
- обов’язкової умови – дослідження коагулянту в лабораторії КП «Хмільникводоканал» підтверджені промисловими випробуваннями.
Додатки:
1. Докази сплати збору за подання скарги до АМКУ.
2. Копія листа від від 29.10.2018 р. вих. № 30102018/5-Х
3. Копія листа від 04.02.2019 р. вих. № 04022019/1-Х
Розгорнути
Згорнути
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Скарга відкликана скаржником
Причина: помилка
Дата: 13 лютого 2019 19:15
Рішення від 15.02.2019 № 1637.pdf
Дата публікації: 18 лютого 2019 13:05
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 26 лютого 2019 15:47
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "КЕХІМ" |
3 005 100,00
UAH з ПДВ
|
3 005 100,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "ТБ "Аква-Холдинг" |
3 330 000,00
UAH з ПДВ
|
3 313 305,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТДВ "ПХЗ "Коагулянт" |
3 339 000,00
UAH з ПДВ
|
3 339 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "КЕХІМ" #41151802 |
Відхилено |
3 005 100,00
UAH з ПДВ
|
07 березня 2019 09:38
|
ТОВ "ТБ "Аква-Холдинг" #32713652 |
Переможець |
3 313 305,00
UAH з ПДВ
|
12 березня 2019 09:07
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
04 вересня 2020 08:43
|
Електронний підпис | зміни до договору |
31 січня 2020 13:52
|
Додаткова угода.jpg | зміни до договору |
31 січня 2020 13:50
|
Електронний підпис | укладений |
25 березня 2019 11:28
|
Договір №93.pdf | укладений |
25 березня 2019 11:25
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 30 січня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 31 січня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміни умов у зв’язку із продовженням строку дії договору, достатнього для проведення процедури закупівлі на початок наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 93 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |