Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

ДК 021:2015 «79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)»
State classification code 021-2015: «79110000-8 Legal advisory and representation services (Legal advisory and representation services)»
Очікувана вартість
7 200 000,00 UAH
UA-2019-01-10-000473-c 543df1cf95ad4b29bf9624dce2de1757
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Вікторія

+380443515944 lavochnykova_vm@uksatse.aero

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Код ЄДРПОУ: 19477064
Вебсайт: http://www.uksatse.ua
Місцезнаходження: 08300, Україна , Київська область обл., м. Бориспіль, Аеропорт
Контактна особа: Вікторія
+380443515944
lavochnykova_vm@uksatse.aero
Додаткові контактні особи: Вікторія
+380443515944
lavochnykova_vm@uksatse.aero
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання
Official name: UKRAINIAN STATE AIR TRAFFIC SERVICES ENTERPRISE
National ID: 19477064
Contact point: Viktoriia
+380443515944
lavochnykova_vm@uksatse.aero
Additional contacts: Вікторія
+380443515944
lavochnykova_vm@uksatse.aero

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 10 січня 2019 11:23
Звернення за роз’ясненнями: до 12 березня 2019 15:00
Оскарження умов закупівлі: до 18 березня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 22 березня 2019 15:00
Початок аукціону: 06 травня 2019 11:00
Очікувана вартість: 7 200 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 36 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 216000 UAH
Publication date: 10 січня 2019 11:23
Enquiries until: 12 березня 2019 15:00
Complaints submission until: до 18 березня 2019 00:00
Time limit for receipt of tenders: 22 березня 2019 15:00

Information

Estimated total value: 7 200 000 UAH including VAT
Minimal lowering step: 36 000 UAH
Minimal lowering step, %: 0,50 %

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79110000-8: Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва


Scope of the procurement
ДК 021:2015 «79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)»
State classification code 021-2015: «79110000-8 Legal advisory and representation services (Legal advisory and representation services)»
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
250 послуга
ДК 021:2015 «79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
ДК 021:2015: 79110000-8 — Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва

State classification code 021-2015: «79110000-8 Legal advisory and representation services (Legal advisory and representation services)»
CPV: 79110000-8
Період постачання: по 31 грудня 2020

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
14 березня 2019 14:43
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
14 березня 2019 14:42
Зміни за рішенням АМКУ ( рейтинги ).pdf
14 березня 2019 14:42
Тендерна документація Юридичні послуги (2).doc
16 січня 2019 17:13
Роз'яснення.pdf
14 березня 2019 14:43
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
16 січня 2019 17:13
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
10 січня 2019 11:24
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
14 березня 2019 14:42
Зміни за рішенням АМКУ ( рейтинги ).pdf
14 березня 2019 14:42
Тендерна документація Юридичні послуги (2).doc
10 січня 2019 11:23
Тендерна документація Юридичні послуги.doc
16 січня 2019 17:13
Роз'яснення.pdf

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Уточнення щодо обсягу робіт
Дата подання: 14 січня 2019 11:57
Дата відповіді: 16 січня 2019 17:11
Доброго дня! Уточніть, будь ласка, щодо нижчевказаного: 1) 1.1. Послуга з юридичного консультування та юридичного представництва в межах однієї судової інстанції зокрема, але невиключно включає в себе – чи мається на увазі одна судова справа? 2) Що мається на увазі під «250 послуг» – це 250 судових справ? 3) 7 200 000 грн. – це орієнтовна вартість за супровід однієї справи чи 250 справ? Дякуємо!
Розгорнути Згорнути
Відповідь: 1) По першому питанню: маються на увазі послуга з юридичного консультування та юридичного представництва в межах однієї судової інстанції, наприклад, в першій інстанції чи в апеляційній інстанції чи в касаційній інстанції, рамках в однієї судової справи.
2) По другому питанню: «250 послуг» – це 250 послуг з юридичного консультування та юридичного представництва в межах однієї судової інстанції, наприклад, в першій інстанції чи в апеляційній інстанції чи в касаційній інстанції, рамках в кожної окремої судової справи.
3) По третьому питанню: 7 200 000 грн. це вартість «250 послуг» (послуг з юридичного консультування та юридичного представництва в межах однієї судової інстанції) без прив’язки до конкретної кількості справ, оскільки в різних справах може бути різна кількість інстанцій. Отже, 7 200 000 грн. не є вартістю за одну судову справу, а «250 послуг» не є «250 судових справ».

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-01-10-000473-c.c1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ПАРТНЕР'С", Код ЄДРПОУ:41665002
Дата подання: 15 січня 2019 15:06
ВИМОГА щодо внесення змін в Тендерну документацію на закупівлю
ВИМОГА (передбачена статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі», далі – «Закон») щодо внесення змін в Тендерну документацію на закупівлю ДК 021:2015 «79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)».
Відповідно до ст. 3 Закону, закупівля повинна здійснюватися на таких принципах як добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників. Згідно ч.3 ст. 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. У відповідності до ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Проте в тендерній документації Замовника , містяться дискримінаційні вимоги до учасників та суперечать законодавству в сфері закупівель.
Відповідно до ч. 9 п. 3.1. Розділу 3 тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з копіями таких документів на підтвердження технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям зокрема гарантійний лист за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про те, що учасника включено до всіх нижчезазначених переліків (рейтингів):
• учасника включено до ТОП-50 провідних юридичних фірм України за версією видання «Юридична практика» та/або включено до лідерів юридичного ринку за версією видання «Юридична практика» (за даними ULF);
• учасника включено до переліку юридичних фірм за версією «UkrainianLawFirms: A Handbook For Foreign Clients»;
• учасника або його працівників рекомендовано авторитетним міжнародним виданням «The Legal 500: Europe, Middle East & Africa»;
• учасника включено до рейтингу «Лідери ринку: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета».
Зазначені переліки (рейтинги) складаються комерційними (недержавними) структурами, як аналіз ринку юридичних послуг. Суб’єкти, що здійснюють вказаний аналіз не належать до компетентних уповноважених державних органів, що наділені відповідними повноваженнями зі здійснення аналітики ринку. Доцільно зазначити, що включення до переліку (рейтингу) з присвоєнням позиції в рейтингу завжди має суб’єктивний характер, та не виключає підкупу.
Норми чинного законодавства України не передбачають необхідності включення до рейтингів для надання юридичних послуг, що є предметом закупівлі.
Перелік кваліфікаційних вимог чітко визначений в ст.16 Закону та не може бути доповненим. Проте, Замовником встановлено необхідність перебування учасника в переліку (рейтингу) для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. У вище зазначеній статті вказаний кваліфікаційний критерій не передбачено, як наслідок, вимога про надання гарантійного листа про те, що учасника включено до всіх переліків (рейтингів) вимагається на підтвердження неіснуючого кваліфікаційного критерію. Враховуючи вищезазначене діючим законодавством не передбачено необхідності включення до рейтингів.
Варто зазначити, що включення учасника до рейтингів не впливає на можливість належного та якісного надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва щодо закупівлі.
З урахуванням вище зазначеного, просимо усунути дискримінаційні вимоги з ТД.
Також Замовником вимагається підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (Додаток 1 до тендерної документації). А саме: документи – підтвердження про досвід виконання учасником договору аналогічної складності, а саме досвіду юридичного супроводження та/або консультування підприємств, установ та організацій усіх форм власності протягом останніх п’яти років щодо питань, які виникають у сфері експлуатації повітряних суден, на території України та/або наслідки експлуатації яких стосуються громадян України, супроводження діяльності міжнародних авіакомпаній. Такими документами повинні бути: підтверджуючі документи (відповідний договір (витяг).
Аналізуючи цю вимогу стає зрозумілим що Замовник визначає аналогічним договір, який передбачає одночасне супроводження та/або консультування підприємств та установ та організацій усіх форм власності протягом останніх п’яти років щодо питань, які виникають у сфері експлуатації повітряних суден, на території України та/або наслідки експлуатації яких стосуються громадян України, супроводження діяльності міжнародних авіакомпаній.
Варто зазначити що назва предмету закупівлі, та проект договору окремо не визначають що закуповується саме юридичне супроводження та консультування щодо питань які виникають у сфері експлуатації повітряних суден, на території України та/або наслідки експлуатації яких стосуються громадян України, супроводження діяльності міжнародних авіакомпаній.
У зв’язку з чим дана вимога про підтвердження досвіду виконання учасником аналогічного договору направлена на підтвердження досвіду виконання конкретизованого договору, а не досвіду виконання послуг з юридичного консультування та представництва передбачених предметом закупівлі, що в свою чергу є грубим порушенням ст. 16 Закону. Перелік критеріїв передбачених статтею є вичерпним і не може бути доповненим.
З урахуванням зазначеного, просимо усунути дискримінаційні вимоги з ТД.
В підсумку кожна з цих вимог окремо, а тим більше в сукупності не те що звужують коло учасників, а і виключають реальну конкуренцію серед учасників, що в свою чергу наштовхують на думки про надання переваги іншому, наперед визначеному Замовником учаснику, та свідчить про свідоме зловживання правами, визначеними Законом. Вимоги Замовника встановлюють дискримінаційні умови для учасників, ненадання рівних можливостей, та суперечать основним принципам здійснення закупівель таких як добросовісна конкуренція та недискримінація учасників.



Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
18 січня 2019 13:36
Вимогу відхилено та надано роз’яснення.
Документ розміщено окремим файлом.
Номер вимоги: UA-2019-01-10-000473-c.c2
Статус:
Відповідь надана
Учасник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ЮРІМЕКС", Код ЄДРПОУ:38864091
Дата подання: 01 лютого 2019 10:54
Вимога внести зміни до Тендерної документації.
Шановний Організатор!

Одна із умов Вашої тендерної документації є дискримінаційною та такою, що грубо порушує ЗУ "Про публічні закупівлі":

"гарантійний лист за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про те, що учасника включено до всіх нижчезазначених переліків (рейтингів):
• учасника включено до ТОП-50 провідних юридичних фірм України за версією видання «Юридична практика» та/або включено до лідерів юридичного ринку за версією видання «Юридична практика» (за даними ULF);
• учасника включено до переліку юридичних фірм за версією «UkrainianLawFirms: A Handbook For Foreign Clients»;
• учасника або його працівників рекомендовано авторитетним міжнародним виданням «The Legal 500: Europe, Middle East & Africa»;
• учасника включено до рейтингу «Лідери ринку: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета»".

Ви вимагаєте від Учасника надати документальне підтвердження перебування ВІДРАЗУ у всіх чотирьох рейтингових виданнях.
Авторитетність і професійність Учасника вже підтверджена, якщо Учасника віднесено хоча б до одного із рейтингових видань.
Вимога перебувати відразу у чотирьох підприває конкуренцію на ринку та штучно обмежує учаснь учасника в даному тендері.

Крім цього, звертаємо увагу, що Ваша тендерна документація НЕ містить критеріїв для віднесення Учасника до рейтингового видання. Предметом закупівлі є судове представництво в сфері експлуатації повітряних судед. ОДНАК вимог щодо професійності саме в цій сфері і відзначення рейтинговими виданнями досягнення саме в цій сфері є наступним доказом того, що метою наявності ВІДРАЗУ чотирьох рейтингів є не Ваше бажання переконатися в професійності і авторитеті Учасника, а намір обмежити коло потенційних учасників.

З огляду на вище викладене, прошу внести зміни до тендерної документації та передбачити вимогу перебування учасника в одному із вище наведених рейтингів.


Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
04 лютого 2019 14:35
Вимогу відхилено та надано роз’яснення. Документ розміщено окремим файлом.

Документи

18 січня 2019 13:36
Відхилення вимоги.pdf

Документи

04 лютого 2019 14:35
Відхилення вимоги 2.pdf

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-01-10-000473-c.b3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ КОЛАРЕС , Код ЄДРПОУ:42084512
Дата подання: 06 лютого 2019 12:06
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
10 січня 2019 року ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю ДК 021:2015 «79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)». Ознайомившись з тендерною документацією затвердженою рішенням тендерного комітету (протокол засідання № 1 від 09.01.2019 року) (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та обмежують конкуренцію. Відповідно до п. 3.1 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки ( у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з копіями документів на підтвердження технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям, а саме: гарантійний лист за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про те, що учасника включено до всіх нижчезазначених переліків(рейтингів): • учасника включено до ТОП-50 провідних юридичних фірм України за версією видання «Юридична практика» та/або включено до лідерів юридичного ринку за версією видання «Юридична практика» (за даними ULF); • учасника включено до переліку юридичних фірм за версією «UkrainianLawFirms: A Handbook For Foreign Clients»; • учасника або його працівників рекомендовано авторитетним міжнародним виданням «The Legal 500: Europe, Middle East & Africa»; Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що порушує положення чинного законодавства України з наступних підстав: 1. Всі вищезазначені в переліку рейтинги формуються комерційними структурами, за результатами проведення аналітики юридичних компаній на ринку України. Структури, що формують дані рейтинги не належать до компетентних чи уповноважених органів, що наділені відповідними повноваженнями здійснювати аналітику ринку відповідно до діючого законодавства України. Одним із принципів дослідження даного ринку юридичних послуг є добровільність участі. Тому всі дослідження, які проводять вказані установи не стосуються всього ринку юридичних послуг, а лише тих учасників, які взяли в ньому участь. Отже, включення до таких переліків чи рейтингів не може мати об’єктивного характеру. Крім того, вимога перебувати відразу у чотирьох рейтингах на ринку штучно обмежує коло потенційних учасників в даній процедурі закупівлі. 2. Нормами чинного законодавства не передбачено необхідності юридичним компаніям брати участь в формуванні вказаних вищезазначених рейтингів та включення до їх переліку для надання послуг, що є предметом процедури закупівлі. Таким чином, включення учасника до всіх перелічених Замовником рейтингів, вказаних в тендерній документації, не впливає на можливість належного виконання умов Договору про закупівлю. Крім того, на сьогоднішній день АО «КОЛАРЕС» не має можливості потрапити у список вищевказаних рейтингів, оскільки вони вже сформовані, та до кінцевого строку подання тендерної пропозиції новий список не сформується. Тому вищевказані вимоги встановлені Замовником в Документації є дискримінаційними та такими, що обмежують АО «КОЛАРЕС» взяти участь в процедурі закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного рику юридичних послуг. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, АО «КОЛАРЕС» не може прийняти участь у закупівлі. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «11» лютого 2019 року. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета тендерних процедур полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Згідно ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діянням та зловживанням. Частино 2 ст. 5 зазначеного Закону визначено, що Замовник не може встановити дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 08 лютого 2019 17:50
Рішення від 08.02.2019 № 1354 (+лист Замовнику).pdf
Дата публікації: 08 лютого 2019 17:50
Рішення від 25.02.2019 № 2014.pdf
Дата публікації: 28 лютого 2019 18:37
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання Рішень Антимонопольного комітету України від 25.02.2019 №2013-р/пк-пз та №2014-р/пк-пз внесені зміни до тендерної документації
Дата виконання рішення замовником: 14 березня 2019 14:45
Номер скарги: UA-2019-01-10-000473-c.b4
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "БАРРІСТЕРС", Код ЄДРПОУ:41664302
Дата подання: 06 лютого 2019 20:45
Дискримінаційні умови
Державним підприємством ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ (надалі – Замовник/УКРАЕРОРУХ) у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон №922-19), було оголошено про проведення відкритих торгів на закупівлю юридичних послуг, а саме «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)», код за ДК 021:2015 79110000-8). Адвокатське об’єднання «БАРРІСТЕРС» (надалі за текстом – Скаржник, АО «БАРРІСТЕРС») має намір прийняти участь у процедурі закупівлі та надати тендерну пропозицію для участі у закупівлі «ДК 021:2015 79110000-8 — Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва), згідно ідентифікатора закупівлі UA-2019-01-10-000473-c. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 11 лютого 2019 року. Так, Протоколом засідання тендерного комітету ДП ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ № 1 від 09.01.2019 року було затверджено тендерну документацію на закупівлю юридичних послуг, зокрема «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)», код за ДК 021:2015 79110000-8). 1. Згідно з умовами пункту а) Додатку 1 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» вимагається від Учасника документальне підтвердження про наявність працівників відповідної кваліфікації для виконання вимог Технічного завдання (Додаток 3 до Тендерної документації). Такими документами повинні бути: довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника, що містить інформацію про наявність кваліфікації для надання професійної допомоги, наявність не менш ніж 3 адвокатів, які будуть безпосередньо залучатися до надання послуг, професійний стаж роботи в сфері надання адвокатських послуг (стаж адвокатської діяльності) яких становить не менш ніж 1 (один) рік. Тобто, Замовник встановив обмеження по стажу адвокатської діяльності не менше 1 (одного) року вважаючи, що цього буде цілком достатньо для надання якісних послуг, які є предметом даної закупівлі. У той же час, відповідно до пп.9 п. 3.1. Розділу 3 тендерної документації, Замовником також вимагається гарантійний лист за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про те, що учасника включено до ВСІХ нижчезазначених переліків (рейтингів): учасника включено до ТОП-50 провідних юридичних фірм України за версією видання «Юридична практика» та/або включено до лідерів юридичного ринку за версією видання «Юридична практика» (за даними ULF); учасника включено до переліку юридичних фірм за версією «Ukrainian Law Firms: A Handbook For Foreign Clients»; учасника або його працівників рекомендовано авторитетним міжнародним виданням «The Legal 500: Europe, Middle East & Africa»; учасника включено до рейтингу «Лідери ринку: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета». Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до частини 3 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім того, частиною 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Скаржник просить звернути увагу, що вказані вимоги Замовника є дискримінаційними, оскільки прямо обмежують коло учасників, що призводить до порушень ряду положень норм чинного законодавства, виходячи з наступного. ПОВНИЙ ТЕКСТ В ДОДАТКУ
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 08 лютого 2019 17:47
Рішення від 08.02.2019 № 1353 (+лист Замовнику).pdf
Дата публікації: 08 лютого 2019 17:47
Рішення від 25.02.2019 № 2013.pdf
Дата публікації: 28 лютого 2019 18:36
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання Рішень Антимонопольного комітету України від 25.02.2019 №2013-р/пк-пз та №2014-р/пк-пз внесені зміни до тендерної документації
Дата виконання рішення замовником: 14 березня 2019 14:46
Номер скарги: UA-2019-01-10-000473-c.a5
Статус:
Задоволено
Скаржник: АДВОКАТСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ КОЛАРЕС , Код ЄДРПОУ:42084512
Дата подання: 15 березня 2019 18:19
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
10 січня 2019 року ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю ДК 021:2015 «79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)». 14 березня 2019 року Замовник, на виконання Рішень АМКУ від 25.02.2019 № 2013-р/пк-пз та № 2014-р/пк, розмістив змінену Тендерну документацію затверджену протоколом засідання тендерного комітету № 5 від 13.03.2019 року (Далі — Документація). Детально проаналізувавши положення Документації, ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та обмежують конкуренцію. Як вбачається із змісту Документації, Замовник не виконав належним чином рішення АМКУ №2014-р/пк-пз від 25.02.2019 року та повторно встановив дискримінаційні вимоги в тендерній документації, а саме: Відповідно до п. 3.1 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки ( у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з копіями документів на підтвердження технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям, а саме: гарантійний лист за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про те, що учасника включено до рейтингу ТОП-50 провідних юридичних фірм України за версією видання «Юридична практика» та включено принаймні до одного з наступних рейтингів : • до лідерів юридичного ринку за версією видання «Юридична практика» (за даними ULF); • до рейтингу «Лідери ринку: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета»»; • до переліку юридичних фірм за версією «UkrainianLawFirms: A Handbook For Foreign Clients»; • учасника або його працівників рекомендовано авторитетним міжнародним виданням «The Legal 500: Europe, Middle East & Africa» Вважаємо дану вимогу такою, що порушує положення чинного законодавства України та є дискримінаційними по відношенню до АО «Коларес». Так як Скаржник входить лише до одного з перерахованих рейтингів - «Лідери ринку: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета»». До інших рейтингів, які вимагаються замовником в тендерній документації, в тому числі: ТОП-50 провідних юридичних фірм України за версією видання «Юридична практика» АО «Коларес» не входить. Всі вищезазначені в переліку рейтинги формуються комерційними структурами, за результатами проведення аналітики юридичних компаній на ринку України. Структури, що формують дані рейтинги не належать до компетентних чи уповноважених органів, що наділені відповідними повноваженнями здійснювати аналітику ринку відповідно до діючого законодавства України. Одним із принципів дослідження даного ринку юридичних послуг є добровільність участі. Тому всі дослідження, які проводять вказані установи не стосуються всього ринку юридичних послуг, а лише тих учасників, які взяли в ньому участь. Отже, включення до таких переліків чи рейтингів не може мати об’єктивного характеру. Сформована замовником вимога спрямована на обмеження переліку учасників, що можуть взяти участь у Процедурі закупівлі, а відповідно має бути виключена Замовником з Тендерної документації. Нормами чинного законодавства не передбачено необхідності юридичним компаніям брати участь в формуванні вказаних вищезазначених рейтингів та включення до їх переліку для надання послуг, що є предметом процедури закупівлі. Таким чином, включення учасника до перелічених Замовником рейтингів, в тому числі, вказаних в тендерній документації, не впливає на можливість належного виконання умов Договору. Крім того, на сьогоднішній день АО «КОЛАРЕС» не має можливості потрапити у список рейтингу ТОП-50 провідних юридичних фірм України за версією видання «Юридична практика» оскільки він вже сформований та до кінцевого строку подання тендерної пропозиції новий список не сформується. Враховуючи викладене, взяти участь в закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, яких включено до рейтингу ТОП-50 провідних юридичних фірм України за версією видання «Юридична практика» та включено принаймні до одного з наступних рейтингів : • до лідерів юридичного ринку за версією видання «Юридична практика» (за даними ULF); • до рейтингу «Лідери ринку: рейтинг юридичних компаній України» за версією видання «Юридична газета»»; • до переліку юридичних фірм за версією «UkrainianLawFirms: A Handbook For Foreign Clients»; • учасника або його працівників рекомендовано авторитетним міжнародним виданням «The Legal 500: Europe, Middle East & Africa» Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по даній процедурі закупівлі було прийнято рішення № 2014-р/пк-пз від 25.02.2019 в якому вимогу Замовника про обов’язковість включення учасника до вищезазначених рейтингів було визнано дискримінаційною по відношенню до АО «Коларес». Також встановлено, що дії Замовника в частині встановлених наведених вище вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. АМКУ зобов’язав Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Але, Замовник не виконав належним чином вказане рішення АМКУ та вніс зміни до Документації де прописав вимогу таким чином, що вона обмежує участь АО «Коларес» в даній процедурі закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників та вимоги частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник має намір прийняти участь у відповідній процедурі закупівлі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку юридичних послуг та має достатню кількість висококваліфікованих адвокатів, які мають необхідні знання та досвід надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва, що є предметом закупівлі. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника встановлених в документації, АО «КОЛАРЕС» не може прийняти участь у закупівлі. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «22» 2019 року. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета тендерних процедур полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Згідно ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діянням та зловживанням. Частино 2 ст. 5 зазначеного Закону визначено, що Замовник не може встановити дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України. Додатки: 1. Платіжне доручення з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 20 березня 2019 19:48
рішення від 20.03.2019 № 3129 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 20 березня 2019 19:47
Рішення від 04.04.2019 № 4000.pdf
Дата публікації: 09 квітня 2019 21:04

Документи подані скаржником

06 лютого 2019 12:06
Скарга.pdf
06 лютого 2019 12:06
платіжне доручення.pdf

Документи подані замовником

25 лютого 2019 13:13
Довіреність Тарасенко.PDF
25 лютого 2019 13:13
додаткові матеріали.rar
25 лютого 2019 13:13
Довіреність Швець.pdf
25 лютого 2019 13:13
додатки до відповіді.rar

Документи подані скаржником

06 лютого 2019 20:45
АМК-скарга-ТД-Аерорух.doc
06 лютого 2019 20:45
Скарга-АО-Баррістерс.PDF

Документи подані замовником

25 лютого 2019 13:16
Довіреність Швець.pdf
25 лютого 2019 13:16
додатки до відповіді.rar
25 лютого 2019 13:16
Довіреність Тарасенко.PDF
25 лютого 2019 13:16
додаткові матеріали.rar

Документи подані скаржником

15 березня 2019 18:19
Скарга 15.03.2019.pdf

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 20 вересня 2019 14:53
Коментар щодо відміни: Торги відмінено на підставі ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг
Документи:
20 вересня 2019 14:53
Електронний підпис
20 вересня 2019 14:52
ПР №6 відміна.pdf