Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України
Кейтерингові послуги
Catering servises
Очікувана вартість
25 700 000,00 UAH
UA-2018-12-07-002119-c 2d4642488cfb4c0a9c506adf00b7af36
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Завершена
Електронний цифровий підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Хітько Алла Борисівна

380677792104 manusz760@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: Управління соціального захисту Маневицької районної державної адміністрації
Код ЄДРПОУ: 03192098
Місцезнаходження: 44600, Україна , Волинська область обл., Маневичі, 100-річчя Маневич, 53
Контактна особа: Хітько Алла Борисівна
380677792104
manusz760@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Official name: Department of Social protection of the population Manevychi district state administration
National ID: 03192098
Contact point: Hitko Alla Borysivna
380677792104
manusz760@ukr.net

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 07 грудня 2018
Звернення за роз’ясненнями: до 29 грудня 2018 09:00
Оскарження умов закупівлі: до 04 січня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 08 січня 2019 09:00
Початок аукціону: 31 січня 2019 15:53
Очікувана вартість: 25 700 000,00 UAH без ПДВ
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 700 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 128 500,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50 %
Publication date: 07 грудня 2018 12:38
Enquiries until: 29 грудня 2018 09:00
Complaints submission until: до 04 січня 2019 00:00
Time limit for receipt of tenders: 08 січня 2019 09:00

Information

Estimated total value: 25 700 000 UAH excluding VAT
Minimal lowering step: 128 500 UAH
Minimal lowering step, %: 0,50 %
Type of tender guarantee: Electronic guarantee
Sum of tender guarantee: 700 000,00 UAH

Інформація про предмет закупівлі

Scope of the procurement
Кейтерингові послуги (послуги з харчуванням дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Маневицького району Волинської області)
Catering servises ( Services of the catering, suffered from the Chornobyl disaster, in the educational institutions, situated on the radioactively polluted territories in Manevychi district Volyn region)
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
841645 послуга
Кейтерингові послуги (послуги з харчуванням дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Маневицького району Волинської області)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 44600, Україна, Волинська область, Маневицький район, Маневицький район
ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги

Catering servises ( Services of the catering, suffered from the Chornobyl disaster, in the educational institutions, situated on the radioactively polluted territories in Manevychi district Volyn region)
CPV: 55520000-1
Період постачання: по 31 грудня 2019

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

визначений предмет закупівлі за своїми технічними характеристиками не відповідає вимогам чинного законодавства
Дата подання: 19 грудня 2018 11:02
Дата відповіді: 22 грудня 2018 10:53
Шановний замовнику! Ми проаналізували затверджену вами тендерну документацію та умови процедури закупівлі і вбачаємо ряд серйозних порушень. Насамперед, визначений вами предмет закупівлі за своїми технічними характеристиками не відповідає вимогам чинного законодавства. Так, відповідно до статті Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі – Закон про ЧАЕС) потерпілі діти забезпечуються відповідно до фізіологічних норм, встановлених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, продуктами харчування, а також харчовими додатками, які сприяють виведенню радіонуклідів з організму, в порядку, передбаченому статтею 30 цього Закону. У свою чергу відповідно до пункту 11 частини 1 статті 30 цього Закону потерпілим дітям, зазначеним у пунктах 1-6 статті 27 цього Закону, та їх батькам надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги: безплатне харчування учнів середніх загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних закладів освіти, студентів коледжів та технікумів (училищ), розташованих на територіях радіоактивного забруднення (пункти 2, 3, 4 статті 2 цього Закону), а також дітей, евакуйованих із зони відчуження, дітей, які є особами з інвалідністю внаслідок Чорнобильської катастрофи, і тих, які проживали у зоні безумовного (обов'язкового) відселення з моменту аварії до прийняття постанови про відселення. Дітям, які не харчуються в зазначених навчальних закладах, а також за всі дні, коли вони не відвідували ці заклади, до досягнення повноліття виплачується грошова компенсація у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Окрім того, відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону України «про охорону дитинства» держава гарантує дитині право на охорону здоров’я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров’я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя. З цією метою держава вживає заходів, зокрема, щодо боротьби з хворобами і недоїданням, у тому числі шляхом надання дітям доступу до достатньої кількості якісних харчових продуктів та чистої питаної води. Конвенція про права дитини від 20.11.1989, ратифікована Україною, у частині 2 статті 6 зобов’язує держав-учасниць забезпечувати у максимально можливій мірі виживання і здоровий розвиток дитини. Згідно з пунктом «f» частини 2 статті 24 цієї Конвенції держави-учасниці домагаються повного здійснення права дитини, зокрема, на користування найбільш досконалими послугами та засобами відновлення здоров’я, для чого, серед іншого, вживають заходів щодо розробки превентивних заходів з охорони здоров'я. У свою чергу саме до повноважень місцевих державних адміністрацій (до складу якої входить і шановний замовник) у сфері освіти та охорони здоров’я належить відповідно до статті 22 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» належить вжиття заходів щодо запобігання інфекційним захворюванням, епідеміям, епізоотіям та ліквідації їх наслідків. Отже, як свідчать названі норми Закону про ЧАЕС та інших законодавчих актів, потерпілі від аварії на ЧАЕС діти мають отримати не будь-яке харчування, а специфічне – з урахуванням їх правого статусу, заподіяної здоров’ю шкоди, підвищеного повсякденного ризику для здоров’я у зв’язку з проживанням на забруднених територіях. Так діти мають отримувати дієтичне харчування, розраховане на досягнення визначених законом цілей, а саме – виведення радіонуклідів з організму, попередження захворюваності, відновлення здоров’я. Однак, ви, шановний замовник, як і у минулому році, не дотримуєтесь зазначених вище норм. Звертаємо увагу, що дотримання законодавства стосовно прав дітей, потерпілих від аварії на ЧАЕС, вже було предметом контролю з боку Рахункової палати України не далі як минулого року. Так, у Звіті Рахункової палати України про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на безоплатне харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, затвердженому рішенням Рахункової палати від 11.07.2017 № 14-3 (http://www.ac-rada.gov.ua/doccatalog/document/16752798/zvit_14-3_2017.pdf?subportal=main), вказано, що «в організації безоплатного харчування потерпілих дітей були недоліки та упущення, що призводили до незабезпечення збалансованого та повноцінного харчування». Співставлення тендерної документації у поточній та попередніх процедурах закупівлі аналогічних послуг свідчить про неврахування вами раніше наданих висновків контролюючих органів, що в свою чергу ставить під сумнів законність чергової процедури закупівлі. Також звертаємо увагу на те, що обсяг закупівлі у дійсності є невизначеним. Так, згідно з пунктом 5 додатку № 2 до тендерної документації «послуги з харчування дітей по трьом віковим категоріям полягають у забезпеченні одноразовим харчуванням (обідом) в межах виконання не менше 33,5 % добової медичної (фізіологічної) норми харчування». У такому формулюванні залишається невизначеним, який саме відсоток добової норми харчування має забезпечити учасник процедури закупівлі, що зрештою призведе до порушення правил конкуренції та неможливості справедливої оцінки пропозицій: тендерна пропозиція одного учасника буде розрахована на 33,5 % добової норми, другого – на 40,5 %, третього – на 42 %, четвертого – на 35 % і т.д. При цьому ви, шановний замовнику, залишаєте повністю на розсуд учасників набір продуктів та меню без жодних критеріїв (причому допускається як тижневе, так і двотижневе меню – тобто знову ж таки, одні учасники нададуть тижневе меню, а інші – двотижневе, що унеможливить об’єктивний розгляд пропозицій). Як наслідок, фактично, оголошується закупівля послуг невизначеного об’єму та невизначеного змісту: будь-яка їжа з будь-яких продуктів на будь-який відсоток добової норми (аби не менше 33,5%), що унеможливлює проведення справжньої конкурентної процедури закупівлі. Окрім того, до складу тендерної документації входить форма калькуляції (додаток 3), яку неможливо коректно заповнити. Так, четвертий стовпчик форми калькуляції називається «Співвідношення у відсотковому вираженні», однак не вказано базу порівняння (немає ані формули, ані жодного словесного пояснення), тобто не зрозуміло, як порахувати це відсоткове співвідношення, на яке число слід ділити. Не кажучи вже про те, що взагалі не зрозуміло, у яких одиницях виміру має поставити учасник значення у рядок «Відсоткове значення розміру націнки до вартості сировини, %», колонка «Розмір витрат, грн.»: таки у відсотках чи гривнях? Не зрозуміло, і те, на які категорії учасник має розділити витрати на організацію харчування (ці категорії не поіменовані); чи повинно бути саме 7 категорій (стільки рядків пронумеровано), чи учасник має орієнтуватися на власні засади організації бухгалтерського обліку. Також, шановний замовнику, окремі аспекти установлених вами кваліфікаційних вимог не відповідають чинному законодавству. Так, пунктом 5 розділу ІІІ тендерної документації установлено, що учасник має надати довідку у довільній формі та підтвердні документи про право власності, зокрема, на спеціалізовані автомобілі, які будуть використовуватись для транспортування продуктів харчування. Однак, вітчизняне законодавство не містить визначення спеціалізованих автомобілів. Разом з тим, організація надання кейтерингових послуг не вимагає використання жодних спеціалізованих транспортних засобів: достатньо, щоб транспортний засіб в установленому порядку проходив санобробку, його водій – медогляд, а готова їжа транспортувалася у призначених для цього ємностях зі щільними кришками. Однак тендерна документація не містить однозначної вказівки щодо обов’язкового надання учасниками документів щодо санобробки власних/орендованих транспортних засобів, як і доказів проходження медогляду водієм чи іншими працівниками учасника, безпосередньо задіяними до роботи з харчовими продуктами. У свою чергу невизначеність (нечіткість) умов тендерної документації унеможливлює їх неухильне виконання, створює умови для зловживань, різночитань і перекручувань інформації, а отже призводить до порушення конкурентних засад торгів. З урахуванням викладеного вище та керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо вас, шановний замовник, усунути порушення чинного законодавства в частині визначення предмета закупівлі та кваліфікаційних вимог і невідкладно внести зміни до тендерної документації, а в разі неможливості – відмінити тендер.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Хочемо відзначити, що наша закупівля здійснюється та регулюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», а не Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Порядок визначення предмета закупівлі врегульовано Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 року № 454, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 448/28578. Відповідно до цього порядку Предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Тому предмет закупівлі відповідає нормам чинного законодавства.
Ні ст. 30 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", ні іншими нормативно-правовими актами не затверджено переліку харчових додатків, які сприяють виведенню радіонуклідів з організму. Водночас на виконання Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та з метою забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, продуктами харчування і виплати часткової компенсації їх вартості постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 1992 р. № 258 «Про норми харчування та часткову компенсацію вартості продуктів для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» затверджено розроблені Міністерством охорони здоров'я України норми харчування для дітей у шкільних закладах. Додатком № 3 до вказаної постанови встановлено норми харчування дітей у шкільних закладах, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Ваше трактування про порушення управлінням вимог рішення Рахункової палати від 11.07.2018 року є безпідставним, оскільки воно стосується та адресовувалось Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини, Кабінету Міністрів України, Мінсоцполітики для усунення недоліків, на їхню думку, чинного законодавства. Варто нагадати, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Станом на час оголошення закупівлі рекомендації, що були запропоновані Рахунковою палатою суб’єктам законодавчої ініціативи, не внесені в чинні нормативно-правові акти. Таким чином, управління здійснює свою діяльність в порядку, визначеному чинним законодавством.
Щодо вашого трактування про невизначеність відсотку добової медичної норми харчування повідомляємо, шо в тендерній документації прямо вказано, що послуги з харчування полягають у забезпеченні не менше 33,5 % добової медичної (фізіологічної) норми харчування відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України 21.05.1992 № 258 «Про норми харчування та компенсацію вартості продуктів для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», та у порядку, встановленому Постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість». Тобто продукти та норми їх споживання передбачені вищевказаним нормативно-правовим актом. Учасник розраховує, виходячи з вартості продуктів харчування, кількості діто-днів харчування, норму харчування для однієї дитини на день, враховуючи суму закупівлі. Встановлення конкреткного розміру добової фізіологічної норми харчування для закупівлі даного виду послуг не передбачено чинним законодавством. Це суб’єктивне твердження може розцінюватись як дискримінація учасників. А основним критерієм оцінки закупівлі є ціна відповідно до тендерної документації та ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо додатку 3 форми калькуляції. Колонка «Співвідношення у відсотковому вираженні» передбачає відношення витрат до суми пропозиції. Рядок «Відсоткове значення розміру націнки до вартості сировини, %», колонка «Розмір витрат, грн.» у взаємозв’язку передбачають подання інформації в гривнях. Витрати по організації харчування учасник заповняє на власний розсуд, незалежно від пронумерованих рядків, вказуючи всі витрати, що він понесе під час організації надання послуг.
Також щодо меню. Чинни законодавством не передбачено, яким має бути меню: тижневим чи двотижневим. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановлення якоїсь конкретної вимоги, не передбаченої законодавством, з боку замовника, призведе до обмеження кола учасників і, як наслідок, до дискримінації. Тому замовником пропонується надати документи на розсуд учасника.
На ваше заувження щодо відсутності у вітчизняному законодавстві визначення «спеціалізований автомобіль», повідомляємо, що відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні,
затверджених наказом Міністерства транспорту України 14.10.97 року № 363, спеціалізований автомобіль - автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів певних категорій.
Щодо вашого суб’єктивного трактування, що організація надання кейтерингових послуг не вимагає використання жодних спеціалізованих транспортних засобів, достатньо, щоб транспортний засіб у встановленому поряду проходив санобробку, його водій – медогляд, а готова їжа транспортувалася у призначених для цього ємностях із щільними кришками, повідомляємо, що згідно ч.2 ст.26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 №4004-ХІІ працівники підприємств харчової промисловості, громадського харчування і торгівлі, інших підприємств, установ, організацій, професійна чи інша діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може спричинити поширення інфекційних захворювань, виникнення харчових отруєнь, повинні проходити обов'язкові попередні (до прийняття на роботу) і періодичні медичні огляди. Згідно ст. 17 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі. Згідно постанови КМУ від 23.05.2001 р. № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок» передбачено, що до вказаного переліку входять водії чи інші працівники, що безпосередньо задіяні в роботі з харчовими продуктами. Управління здійснює закупівлю послуг з харчування дітей, а не працівників. Учасник (надавач послуг) самостійно добирає собі персонал відповідно до законодавства. Також це питання врегульовано ст 169 кодексу законів про працю України. Питання санообробки транспортного засобу врегульовано вимогами до спеціалізованих автомобілів, на що було звернуто увагу вище.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Законом передбачено право замовника самостійно визначати кваліфікаційні критерії учасників, що встановлені ч. 2 ст. 16 Закону. При встановленні такого кваліфікаційного критерію, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерієві, визначається замовником самостійно, виходячи із специфіки предмета закупівлі з урахуванням ч. 3 ст. 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у ст. 3 Закону. Тендерна документація сформована таким чином, щоб не обмежувати коло учасників закупівлі та не допускати дискримінації.
Крок пониження ціни
Дата подання: 20 грудня 2018 22:44
Дата відповіді: 22 грудня 2018 10:57
Який розмір мінімального кроку пониження ціни?
Відповідь: Мінімальний крок пониження ціни 128 500,00
Занижена ціна
Дата подання: 20 грудня 2018 23:18
Дата відповіді: 22 грудня 2018 12:40
Відповідно до бюджетної програми 2501200 Середній розмір витрат на забезпечення безплатним харчуванням однієї потерпілої дитини в день в 2018 р. становив - 32,7 грн. Щоб забезпечити протягом 2019 року повноцінним одноразовим харчуванням потерпілих дітей середня вартість харчування однієї дитини в день, має розраховуватись враховуючи середню вартість продуктів харчування згідно даних Держстату та розмір торгівельної націнки на продукти харчування в регіонах, з урахуванням індексу споживчих цін (2019р. - 107,4%), та виходячи з норм харчування (40%), передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.1992 № 258. Чому тоді управлінням соціального захисту настільки занижена ціна та норма харчування дітей. Як можна за таку мізерну ціну забезпечити повноцінне харчування та здоровий розвиток дитини?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Повідомляємо, що закупівля послуг з харчування дітей здійснюється, виходячи орієнтовно з суми закупівлі минулого року. Пропонуємно переглянути суму закупівлі минулого року. Сума закупівлі є орієнтовною. На даний час кошторисні призначення на 2019 рік до управління не доведені. Жодним нормативно-правовим актом не врегульовано залежність суми закупівлі послуг з харчування дітей від даних Держстату та розміру торгівельної націнки на продукти харчування в регіонах.
Розгорнути всі запитання: 3 Згорнути запитання

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2018-12-07-002119-c.b2
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ Хелсі Смарт Фуд, Код ЄДРПОУ:39932303
Дата подання: 18 грудня 2018 11:54
Скарга
Визначений предмет закупівлі за своїми технічними характеристиками не відповідає вимогам чинного законодавства
Документи
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Скарга відкликана скаржником
Причина: технічна помилка
Дата: 18 грудня 2018 13:10
рішення від 20.12.2018 № 12976.pdf
Дата публікації: 21 грудня 2018 12:51

Документи подані скаржником

18 грудня 2018 11:53
Скарга на Маневичі.doc

Документи Органу Оскарження

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2019-04-22-000004 ● 13965af82d5f44dfa2bce46951549fd2
  • Статус: вирішено ● Дата: 21 червня 2019
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
    2. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
    3. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19 квітня 2019
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 22 квітня 2019 15:56
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

Н А К А З
19.04.2019 № 111
Київ
Про початок
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,

НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Заступник Голови О. ШКУРОПАТ

Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 19.04.2019 № 111

Витяг з переліку
процедур закупівель

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
13 UA-2018-12-07-002119-c 07.12.2018 інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

Заступник директора департаменту – начальник Управління
моніторингу закупівель Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Л. КРИВОНОС

Електронний цифровий підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Звернення за роз'ясненням щодо висновку

Дата: 2019-05-11 10:59:04

Щодо порушення законодавства в частині внесення змін до Договору про закупівлю (укладання додаткових угод)

Договір про закупівлю послуг з харчування дітей № 1 укладено 15.02.2019, Додаткова угода № 1 до Договору № 1 укладено 18.02.2019. Додатковою угодою відповідно до пункту 5 частини 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" було узгоджено в бік зменшення (без зміни обсягу та якості послуг) ціну Договору № 1 від 15.02.2019 на суму 1 053 257,56 грн. При цьому вартість одного діто-дня не змінювалась, обсяг послуг в сумі по вікових категоріях відповіно до Договору становив 841 645 діто-днів, Додатковою угодою встановлено 807 313 діто-днів.
Хочемо відзначити, що закупівля кейтерингових послуг управлінням оголошувалась без доведених кошторисних призначень на вказані цілі, сума закупівлі, а також обсяг послуг по вікових категоріях при оголошенні закупівлі були орієнтовними. Тому, з метою приведення у відповідність до бюджетного законодавства та реєстрації Договору про закупівлю в органах Державної казначейської служби України було укладено Додаткову угоду в бік зменшення ціни, оскільки згідно з доведеним Департаментом соціального захисту населення Волинської облдержадміністрації кошторисом управлінню було доведено 24 516 631, 53 грн. для закупівлі вказаних послуг.
Тому, на засадах співпраці та взаємодії, враховуючи вищевказане та викладену за результатами моніторингу Вами інформацію, просимо надати консультацію або роз'яснити, чи доцільно у додатковій угоді щодо зміни істотних умов договору (предмет, ціна та строк дії договору - ч. 3 ст. 180 Господарського кодексу України), у системному зв'язку застосувати пункти 1, 5 частини 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупвілі" з метою внесення змін до Договору щодо зменшення ціни та зміни обсягу діто-днів ( - зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, та - узгодженої ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); чи доцільно лише застосувати пункт 1 частини 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" (зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовика). Метою Додаткової угоди є зменшення ціни Договору відповідно до бюджетних призначень, а також зменшення діто-днів харчування, що розраховувались на момент укладення Додаткової угоди. Яку норму закону застосовувати в даному випадку. Будемо вдячні за співпрацю

Відповідь на звернення щодо висновку

Дата: 2019-05-13 16:11:42

Про надання інформації

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України
від 03 лютого 2016 року № 43, та статтею 113 Бюджетного кодексу України, не надають повноважень Держаудитслужбі визначати шляхи (спосіб) усунення встановлених порушень.
Крім того, відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням лише змісту висновку та його зобов’язань, визначених у ньому, а не способів його виконання.

Надання інформації про усунення порушення замовником

Щодо порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) повідомляємо, що пунтком 5 Розділу ІІІ Тендерної документації, що затверджена рішенням тендерного комітету 26.12.2018 р. (Протокол № 13), передбачено, що: - «відповідно до статті 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують інформацію про його відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям, а саме: - довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка містить інформацію про обладнання (холодильне, морозильне обладнання, плити та інше обладнання, яке необхідне для надання послуг з харчування), малоцінний інвентар (кухонний посуд та інвентар, столовий посуд та інше), автомобілі та спеціалізовані автомобілі, які будуть використовуватись для транспортування продуктів харчування, складські приміщення, які використовуються для зберігання продуктів харчування із зазначенням фактичної кількості; - документи, які підтверджують право власності учасника на вказане обладнання та інші об’єкти матеріально-технічної бази або право їх використання (договір оренди або інше), а також документи, що підтверджують відповідність вказаних об’єктів вимогам санітарних норм та правил (якщо обов’язковість таких документів передбачена чинним законодавством);» Відповідно до пункту 29 статті 1 Закону Україн «Про публічні закупівлі» визначено, що «тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках». Управлінням, як замовником, не вимагалось в тендерній документації зазначення фактичної кількості автомобілів та спеціалізованих автомобілів, що не є порушенням пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації. Закон України «Про публічні закупівлі», в тому числі стаття 22, не містить жодних посилань, що в тендерній документації має зазначатись інформація автомобілі та спеціалізовані автомобілі із зазначенням їх фактичної кількісті, які будуть використовуватись для транспортування продуктів харчування. А в свою чергу: - ТОВ «Ресурс-Сервіс КМ» надано довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 29.12.2018 року № 12/-/01, в якій міститься інформація про Договір перевезення вантажів автомобільним транспортом № 03/12 від 03.12.2018 (з додатками), що є цивільно-правовим договором відповідно до статті 909 Цивільного кодексу України. Інформація про автомобіль зазначена в договорі № 20/458 від 01.01.2018 року; - ТОВ «Атомсервіс» надано довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 03.01.2019 № 03/01/2019-4, в якій вказано, що транспортування продуктів харчування здійснюється на підставі договору надання послуг з вантажного перевезення (Договір надання послуг з вантажного перевезення № 02/01-1 від 02.01.2019 року), що є цивільно-правовим договором відповідно до статті 909 Цивільного кодексу України. Інформація про автомобіль зазначена в договорі № 65 від 27.12.2018 року. В цій частині не має місця порушення пункту 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі». При чому Закон України «Про публічні закупівлі», в тому числі пункт 1 та 4 частини 1 статті 30 вказаного Закону не дають прямої вказівки, що підставою для відхилення тендерних пропозицій є довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, які не містять конкретизованої інформації про автомобілі та спеціалізовані автомобілі, із зазначенням і уточненням їх фактичної кількості, які будуть використовуватись для транспортування продуктів харчування. Пропозиції учасників відповідають умовам тедерної документації, кваліфікаційним критеріям, встановленим згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам, установленим статтею 17 Закону. Закон не забороняє замовнику встановлювати вимогу, що право використання матеріально-технічної бази може підтверджуватись відповідними цивільно-правовими договорами. При чому відповідно до частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій. Щодо самої відміни торгів, а також відхилення всіх тендерних пропозицій, також повідомляємо наступне. Закупівля кейтерингових послуг управлінням соціального захисту населення Маневицької РДА (Замовником) здійснювалась відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою закону є забезпечення ефективного та прозорого здіснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом не передбачено технічної можливісті відхилити всі тендерні пропозиції та відмінити торги після завершення процедури закупівлі коли укладено договір та йде його виконання. Відміна торгів на підставі абзацу 7 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» здійснюється в разі, якщо відхилено всі тендерні пропозиції відповідно згідно з цим Законом. Кожна стадія закупівель формалізована і замовник може внести тільки ту інформацію, яка функціонально можлива на електронному майданчику системи «Прозорро», бо інакше інформація не зможе потрапити до Центральної бази даних веб-порталу «Прозорро» prozorro.gov.ua. Питання про допуск чи відхилення пропозицій на автоматизованому електронному майданчику Уповноваженого органу «Е-тендер» здійснюється на етапі Пре-кваліфікація (максимально триває 20 робочих днів). На цьому етапі після завершення періоду подання пропозицій розкриваються всі деталі пропозицій Учасників. Розглядаються всі пропозиції, оцінюється відповідність Учасників усім вимогам тендерної документації та завантажується в систему протокол рішення по кожній з поданих пропозицій і обирається одна із двох опцій по кожному Учаснику: • допустити до аукціону; ЧИ • відхилити пропозицію. Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі здійснюється відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 року № 477 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 447/28577, а також Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 166. Відміна торгів на підставі абзацу 7 частини 1 статті 31 Закону здійснюється до моменту/етапу прийняття рішення про укласти договір і лише у разі відхилення всіх тендерних пропозицій. З моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції такого учасника процедури закупівлі вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому в абзаці 7 частини 1 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі". Тому, оскільки закупівля кейтегингових послуг є завершеною, укладено Договір та завантажено всі необхідні документи, що підтверджують завершення закупівлі, Управління зі своєї сторони станом на момент подання Вами інформації про результати моніторингу закупівлі (10.05.2019) не має технічної можливості на авторизованому електронному майданчику Уповноваженого органу «Е-тендер» повернутися на етап Пре-кваліфікації закупівлі для вирішення питання відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом та відмінити торги, відхилення та відміна відбувається натисканням певної кнопки в інтерфейсі е-майданчика. Консультацію з даного питання також отримано від служби підтримки авторизованого електронного майданчика Уповноваженого органу «Е-тендер». Тобто не має можливості усунути виявлені порушення з наведих вище причин в системному зв’язку з ст. 19 Конституції України, згідно якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Щодо порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладення додаткових угод), повідомляємо, що в цій частині порушення усунуто шляхом укладення уточнення до Додаткової угоди № 1 від 18.02.2019 року, документи завантажено на авторизованому електронному майданчику Уповноваженого органу.

2019-05-16 10:22:49


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 10 травня 2019
Кінцевий строк оскарження: 25 травня 2019

Порушення виявлено

  1. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  2. Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом

Електронний цифровий підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Рішення про призначення перевірки

UA-I-2019-06-26-000003

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У
ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ


19.06.2019 м. Луцьк № 23-од

НАКАЗ

Про призначення
перевірки закупівель

Відповідно до частини 11 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», абзацу четвертого пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631, пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 № 291.
НАКАЗУЮ:
1. Призначити з 19 червня 2019 року проведення протягом 10 робочих днів перевірки закупівель UA-2018-12-07-002119-c, здійсненої Управлінням соціального захисту населення Маневицької районної дкржавної адміністрації.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення перевірки закупівель, зазначеної в пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.






В.о.начальника Віталій БОНДАР

2019-06-26 15:32:07


Підтвердження усунення порушення

Частково усунуто

Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) • відсутній механізм

Встановлено порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод) • усунуто

.

2019-05-23 15:28:54

Протокол розгляду тендерних пропозицій

Переглянути / друкувати протокол розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDFHTML
Дата публікації : 25 січня 2019
UA-2018-12-07-002119-c2d4642488cfb4c0a9c506adf00b7af36
Найменування: Управління соціального захисту Маневицької районної державної адміністрації
Код ЄДРПОУ: 03192098
Місцезнаходження: 44600, Україна, Волинська область обл., Маневичі, 100-річчя Маневич, 53
Учасник Відповідність критеріям Документи Рішення
ТОВ АТОМСЕРВІС Відповіді учасника Документи
Допущено до аукціону
Документи
ТОВ "РЕСУРС-СЕРВІС КМ" Відповіді учасника Документи
Допущено до аукціону
Документи

Документи

25 січня 2019 08:37
sign.p7s

Публічні документи

04 січня 2019 13:28
Технічна чвстина.pdf
04 січня 2019 13:28
Тендерна пропозиція.pdf
04 січня 2019 13:28
Лицензия.rar
04 січня 2019 13:28
Калькуляція.pdf
04 січня 2019 13:28
Доверенность.rar
04 січня 2019 13:28
Гарантия 016-001-77-2019.rar

Документи

25 січня 2019 08:44
sign.p7s
25 січня 2019 08:45
sign.p7s
25 січня 2019 08:45
sign.p7s

Публічні документи

04 січня 2019 14:57
БАНК ЛИСТ.pdf
04 січня 2019 14:57
Цінова пропозиція.pdf
04 січня 2019 14:57
КАЛЬКУЛЯЦІЯ.pdf
04 січня 2019 14:57
Пропозиція торгів.rar

Відповіді учасника на умови учаті у закупівлі

ТОВ АТОМСЕРВІС

ТОВ "РЕСУРС-СЕРВІС КМ"

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 31 січня 2019 16:15

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ТОВ АТОМСЕРВІС 25 699 459,80
UAH
25 569 886,78
UAH
Документи
ТОВ "РЕСУРС-СЕРВІС КМ" 25 688 220,26
UAH
25 688 220,26
UAH
Документи

Публічні документи

04 січня 2019 13:28
Технічна чвстина.pdf
04 січня 2019 13:28
Тендерна пропозиція.pdf
04 січня 2019 13:28
Лицензия.rar
04 січня 2019 13:28
Калькуляція.pdf
04 січня 2019 13:28
Доверенность.rar
04 січня 2019 13:28
Гарантия 016-001-77-2019.rar

Публічні документи

04 січня 2019 14:57
БАНК ЛИСТ.pdf
04 січня 2019 14:57
Цінова пропозиція.pdf
04 січня 2019 14:57
КАЛЬКУЛЯЦІЯ.pdf
04 січня 2019 14:57
Пропозиція торгів.rar

Відповіді учасника на умови учаті у закупівлі

ТОВ АТОМСЕРВІС

ТОВ "РЕСУРС-СЕРВІС КМ"

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВ АТОМСЕРВІС
#39927581
Переможець 25 569 886,78
UAH
01 лютого 2019 08:07

Документи

01 лютого 2019 08:07
sign.p7s
01 лютого 2019 08:04
Протокол 5.pdf

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 01 лютого 2019 08:07

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ АТОМСЕРВІС
#39927581
25 569 886,78
UAH
Документи

Документи

01 лютого 2019 08:07
sign.p7s
01 лютого 2019 08:04
Протокол 5.pdf

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
sign.p7s укладений
15 лютого 2019 12:01
sign.p7s укладений
15 лютого 2019 12:00
Договір 19.pdf укладений
15 лютого 2019 11:44
sign.p7s укладений
07 квітня 2020 14:14
sign.p7s зміни до договору
16 січня 2020 09:48
Дод угода 5.pdf зміни до договору
16 січня 2020 09:42
sign.p7s зміни до договору
27 грудня 2019 12:38
Додаткова угода 4.pdf зміни до договору
27 грудня 2019 12:36
sign.p7s зміни до договору
11 грудня 2019 15:04
Додаткова угода №3.pdf зміни до договору
11 грудня 2019 14:59
sign.p7s зміни до договору
16 травня 2019 10:19
Додаткова угода №2 уточнення.pdf зміни до договору
16 травня 2019 10:17
sign.p7s зміни до договору
19 лютого 2019 11:52
Додаткова угода1.pdf зміни до договору
19 лютого 2019 11:50
Додаткова угода1.pdf зміни до договору
19 лютого 2019 11:50

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
18 лютого 2019
Дата публікації змін до договору:
19 лютого 2019
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Узгоджене зменшення ціни
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Узгоджене зменшення ціни договору у зв'язку з доведеними фактичними кошторисними призначеннями
Номер договору про закупівлю: 1
Договір:
Номер додаткової угоди: 1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
15 травня 2019
Дата публікації змін до договору:
16 травня 2019
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зменшення обсягів закупівлі
  • Узгоджене зменшення ціни
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): На виконання висновку про наявність або відсутність порушень законодавства, складеного Державною аудиторською службою України за результатами моніторингу № UA-M-2019-04-22-000004 в частині внесення зміндо договору про закупівлю, уточнено редакцію Додаткової угоди № 1 від 18 лютого 2019 року до Договору № 1 від 15 лютого 2019 року «Про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, за державні кошти»
Номер договору про закупівлю: 1
Договір:
Номер додаткової угоди: 2
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
11 грудня 2019
Дата публікації змін до договору:
11 грудня 2019
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Продовження строку дії договору на наступний рік
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Відповідно до частини 5 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі", п. 10.3 Договору № 1 від 15 лютого 2019 року про закупівлю послуг з харчування дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, за державні кошти, дію Договору слід пролонгувати (продовжити) на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку 2020 року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної у Договорі, укладеному в 2019 році.
Номер договору про закупівлю: 1
Договір:
Номер додаткової угоди: 3
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
27 грудня 2019
Дата публікації змін до договору:
27 грудня 2019
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зменшення обсягів закупівлі
  • Узгоджене зменшення ціни
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): У зв'язку із зменшенням обсягу закупівель, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника та у зв'язку з закінченням бюджетного року, Строни домовилися зменшити ціну Договору як таку, на яку фактично було надано послуги
Номер договору про закупівлю: 1
Договір:
Номер додаткової угоди: 4
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
13 січня 2020
Дата публікації змін до договору:
16 січня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Продовження строку дії договору (через документально підтверджені об’єктивні обставини)
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" укласти додаткову угоду на встановлення розрахункової ціни угоди в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної у Договорі № 1 від 15 лютого 2019 року.
Номер договору про закупівлю: 1
Договір:
Номер додаткової угоди: 5
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 15 лютого 2019 — 31 березня 2020
Сума оплати за договором: 23 940 507,85
UAH

Актуальні тендери

До пошуку