Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Вугілля кам’яне марки А (13-25) та марки Г (13-25)
Очікувана вартість
985 000,00 UAH
UA-2018-10-17-001797-b 8f090bcf56b14975afc33caf828df004
Відкриті торги    Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Сергій Пересунько

+380666556415
+380667383751
chd.s.rada@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Широківська сільська рада Миколаївської області
Код ЄДРПОУ: 04377049
Місцезнаходження: 57320, Україна , Миколаївська обл., с. Широке, вул. Шкільна,1
Контактна особа: Сергій Пересунько
+380666556415,+380667383751
chd.s.rada@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 17 жовтня 2018 15:26
Звернення за роз’ясненнями: до 22 жовтня 2018 16:00
Оскарження умов закупівлі: до 28 жовтня 2018 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 01 листопада 2018 16:00
Очікувана вартість: 985 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 493,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,05%

Інформація про предмет закупівлі

Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
179 тони
Вугілля кам’яне марки А (13-25) та марки Г (13-25)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 57320, Україна, Миколаївська область, с.Широке, Шкільна,1
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 26 листопада 2018
ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
19 жовтня 2018 19:21
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
19 жовтня 2018 19:14
ТД уголь.doc
19 жовтня 2018 19:21
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
17 жовтня 2018 15:28
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
19 жовтня 2018 19:14
ТД уголь.doc
17 жовтня 2018 15:26
ТД уголь.doc

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

дискримінаційна вимога щодо зазначення певних показників у ТП
Дата подання: 18 жовтня 2018 10:45
Дата відповіді: 19 жовтня 2018 17:13
Відповідно до таблиці 1 Додатку 1 до ТД Замовник вимагає «У разі розташування складу за межами Снігурівського району , виписати яким маршрутом пасажирського перевезення Замовник зможе прибути до складу для здійснення контролю за якістю товару, погрузкою та супроводом до місця призначення.» Зазначена вимога Замовника є дискримінаційною оскільки згідно умов закупівлі (Додаток 3) поставка товару здійснюється транспортом учасника безпосередньо до навчальних закладів замовника, отже, приймання товару за кількістю та якістю має здійснюватися представниками замовника безпосередньо в місцях доставки товару, визначених у Технічному завданні(Додаток 3). Тендерною документацією не встановлено жодних вимог до погрузки товару та його транспортуванням до місця призначення, отже, відсутні критерії для здійснення контролю з боку замовника. Обов’язком учасника є доставка товару автотранспортом у визначені місця, визначений час та термін та забезпечення відповідності товару кількісним та якісним вимогам замовника. Оскільки перехід права власності на товар до замовника відбувається після передачі товару в пунктах доставки, то у замовника відсутні правові підстави та повноваження вимагати від учасника допуску своїх представників для контролю за погрузкою та супроводом до місця призначення. Просимо видалити дану дискримінаційну вимогу
Розгорнути Згорнути
Відповідь: - Дана вимога не є дискримінаційною та жодним чином не обмежує коло потенційних учасників та є суттєвою для Замовника,оскільки у разі необхідності Представник Замовника може здійснити огляд та отримання будь-якої інформації про товар, контролювати його кількість, вагу та якість – це ПРАВО покупця, а Постачальник зобов'язаний надати покупцеві необхідну і достовірну інформацію про товар, що пропонується до продажу, в тому числі і ДО УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ купівлі-продажу , відповідно до ЗУ «Про захист прав споживачів» та Правил торговельного обслуговування населення.
- Відповідно до ( Додаток 1) у Розділі 1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази. П 1.1 абзац 3 Тендерної документації вимагається надати Довідку про наявність автомобільного транспорту, який саме БУДЕ ЗАБЕЗПЕЧУВАТИ ДОСТАВКУ ВУГІЛЛЯ ПАРТІЯМИ ДО СПОЖИВАЧА…».
А також однією із умов Договору , який є частиною Тендерної документації, є
п. 4.8. Доставка товару до навчального закладу Замовника , здійснюється за рахунок Постачальника.
Крім того у п.32 ст.1 ЗУ "Про публічні закупівлі» наголошено на тому, що «товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів;»
- У Замовника є правові підстави та повноваження вимагати від учасника допуску своїх представників для контролю під час погрузки, проведення зважування та перевезення товару до безпосереднього місця доставки, що також оговорюється п.6.4 Договору:
- контролювати поставку Товарів у строки, встановлені цим Договором.2.
Також будуть внесені зміни до Тендерної документації в Розділ «Інші окремі умови», а саме:
- додати Пункт « Навантаження та доставка товару будуть проводиться за рахунок постачальника».
- у Проекті Договору в п.4.6 дату «31.12.2019» замінити на «01.04.2019».

уточнення з приводу Вашої відповіді по строкам і умовам поставки вугілля
Дата подання: 22 жовтня 2018 09:08
Дата відповіді: 24 жовтня 2018 20:23
З Вашою відповіддю не погоджуємось ми, і, гарнатовано, не погодиться АМКУ, бо його рішення грунтуються на підставі діючого законодавства України, так як Ваша відповідь іде врозріз з вимогами чинного законодавства України. Обгрунтування, чому Вас буде змушено унести зміни до ТД рішенням АМКУ, якщо Ви не унесете дані зміни протяягом періоду уточнень: по-перше, Ваші посилання на ЗУ "Про захист пправ споживачів" не має ніякого відношення до Ваших ГОСПОДАРСЬКИХ ПРАВОВІДНОСИН з учасниками торгів, так як у відповідності до п. 22) ст. 1 ЗУ "Про захист прав споживачів" Ви не можете бути споживачем, бо дія даного закону у просторі, у часі і по колу осіб розповсюджується тільки на ФІЗИЧНИХ ОСІБ, якими Ви не є; по-друге, у складі ТД у багато колізійних помилок по строкам виконання зобов'язань та по змушуванню виконувати зобов'язання, які не грунтуються наа умовах договору, зокрема: * у п. 4.4. Загальних положень строк поставки товарів (надання виконання робіт, послуг) - до 26.11.2018року; * у п. .1. Прокту договору строк поставки товарів з дати підписання договору до 31.12.2018р; * у п. 4.6. Строк зберігання закупленого вугілля по 01.04.209року. Питання з приводу купи цих помилок таке: якщо поставка вугілля відбудеться по 15.11.2018року, а може до 31.12.2018року, так як це - два неузгоджені ТД терміни поставки твару і виконання зобов'язань, - яке вугілля і для кого ми зобов'язані зберігати? Ми вже до 15.11.2018 чи до 31.12.2018 його давно поставимо Вам......Вами знову імплементовано ті ж самі дискримінаційні умовви у ТД, які Ви вже двічі скасовували і знову прийдеться скасувати, бо ми їх оскаржимо. Стаття 19 Конституції України дає нам право НЕ БУТИ ПРИУШЕНИМ РОБИТИ ТЕ, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО законами України, а саме: якщо виконання зобов'язань по поставці вугілля кам'яного закінчилось у 2018 році за договором закпівлі, то ми не зобов'зані для третіх осіб, з ким договори давно закінчились, або ще не укладені, зберігати нові партії вугілля ію як наслідок, заморожувати прямі і оборотні кошти підприємства. Просимо унести зміни д ТД у п. 4.4., 4.1., 4.6. та інші дя уникнення колізійних помилок. По-третє. Ви не можете не розуміти, що Вами (по-новому) прописаний пункт 4.8. (у ТД у новій редакції) з приводу доставки товару за рахунок постачальника, ніяким чином не змінює і не впливає на умови ТД по строкам і незаконному примусу зберігати Замовником вугілля, яке мало бути поставлене 5 місяців назад на виконання умов договору, аж до 01.04.2019 року. Скарга до АМКУ готується.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: З огляду на те, що згідно п. 7 ст. 23 Бюджетного кодексу (далі - БК) всі бюджетні призначення втрачають силу після закінчення бюджетного періоду, який зазвичай починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року (ст. З БК), термін дії договорів, які укладаються з бюджетними організаціями, встановлюється до 31 грудня. А поставку вугілля ЗГІДНО ЗАЯВКИ ЗАМОВНИКА, ми хочемо бачити 26.11.2018р.- не пізніше чим через три дні після вищевказаної заявки .
уточнення до запитання № 2
Дата подання: 22 жовтня 2018 09:15
Дата відповіді: 24 жовтня 2018 20:22
з 31.12.2018 року Ви не можете претендувати на перевірку нашого вугілля, яке закуплене для третіх осіб у знаходитьс у нас на складах, а тому, відповідно до законодавства України, Ваших представників з метою перевірки залишків вугілля туди ніхто не має допустити, Ваше вугілля давно вже буде у Вас у теплих закладах. Ще раз просимо унести зміни до ТД.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Ми не претендуємо на перевірку Вашого вугілля. Ми хочемо контролювати погрузку нашого вугілля, за який, на той момент, будуть сплачені кошти з нашого бюджету! Ми маємо право бачити, яке і скільки вугілля відправляється на наші об'єкти.
порядок унесення змін до ТД
Дата подання: 22 жовтня 2018 09:20
Дата відповіді: 24 жовтня 2018 20:22
Згідно вимог ЗУ "Про публічні закупівлі" та вимог Вашої ТД, при унесенні змін змін до ТД - існує певний порядок їх оприлюднення. Будь-ласка, оформіть правильно унесені зміни - закресліть вимаране і викладіть, так як треба, нові умови ТД. Дякуємо.
Відповідь: При потребі зміни будуть внесені. Дякуємо.
Розгорнути всі запитання: 4 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2018-10-17-001797-b.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Укрвугілляресурс", Код ЄДРПОУ:39699912
Дата подання: 22 жовтня 2018 12:01
оскарження дискримінаційних вимог замовника у ТД
у складі ТД існує декілька завищених дискримінаційних вимог, які протирічать вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі"
Рішення замовника: Вимога не задоволена
25 жовтня 2018 11:11
- Стосовно Ваших зауважень щодо невідповідності зазначених строків поставки у п.4.4. Тендерної документації (далі - ТД) (26.11.2018) та п.4.1. Проекту договору (Додатку 4) (31.12.2018р.), повідомляємо, що відповідно до ст.180 Господарського кодексу України (далі - ГК України) істотними умовами договору є предмет, ціна та безпосередньо строк дії такого договору. В той же час, відповідно до ст.638 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
У відповідності до ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Враховуючи, що в Додатку 4 до тендерної документації міститься проект договору, до моменту укладення його умови можуть бути уточнені. Так, Замовник вбачає за доцільне здійснити поставку товарів з дати підписання договору до 26.11.2018р. з необхідністю поставки протягом трьох днів з дати отримання Постачальником замовлення.
Замовник звертає увагу, що в п. 2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що товар буде на відповідальному збереженні у Переможця з можливістю розвезення його Замовнику, протягом опалювального періоду 2018-2019р до 01.04.2019р. В той же час, в п. 4.6. Додатку 4 до тендерної документації (Проект договору) встановлено строк зберігання закупленого вугілля по 01.04.2019р. Посилання в умовах тендерної документації на період 2018-2019р., використане виключно для опису назви періоду, а саме «опалювальний період 2018-2019р.» і не свідчить, що зберігання вугілля має бути забезпечене по 31.12.2019р. Строк відповідального зберігання закупленого вугілля не буде перевищувати 01.04.2019р.
Замовник звертає увагу, що в змісті вимоги невірно тлумачиться поняття строку дії договору та строку виконання зобов’язань по договору.
Так, замовлення на поставку буде забезпечено до 26.11.2018р., строк поставки - протягом трьох днів з дати замовлення. Строк дії договору до 31.12.2018р., що дозволить забезпечити оплату по договору після 26.11.2018р. без порушення бюджетного законодавства.
Згідно п. 7 ст. 23 Бюджетного кодексу (далі - БК) всі бюджетні призначення втрачають силу після закінчення бюджетного періоду, який зазвичай починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року (ст. З БК), термін дії договорів, які укладаються з бюджетними організаціями, встановлюється до 31 грудня.
Так-як у Замовника відсутні складські площі для зберігання всього обсягу вугілля яке закуповується на опалювальний період 2018-2019р. і буде необхідне Замовнику і після 31.12.2018р., в умовах тендерної документації передбачено можливість Замовника прийняти товар безпосередньо на території спеціалізованого складу Постачальника де в подальшому буде зберігатись вугілля по 01.04.2019р.
Так, пунктами 8.1 та 8.2. Проекту договору Замовником було чітко передбачено умови щодо строку дії безпосередньо договору та безстрокового обов’язку в частині виконання зобов’язань за договором незалежно від строку дії договору, а саме:
«8.1. Договір вступає в силу з моменту його підписання та діє до “31” грудня 2018 р.
8.2. Закінчення строку дії даного Договору не звільняє Сторони від виконання своїх обов’язків.»
З урахуванням вищезазначеного, на Ваше зауваження щодо вимоги стосовно відповідального зберігання після закінчення строку дії договору повідомляємо, що вказані положення не суперечать діючому законодавству.
Учасник-переможець буде поставляти товар не разово, а виключно по факту отримання замовлення/заявки від Замовника. Кількість можливих замовлень або ж періодичність подання таких замовлень залежить від погодних умов в опалювальний період 2018-2019р. і не може бути встановлено Замовником наперед. Додатково, Замовник усвідомлює можливість затримки фінансування та залишає за собою право подовження термінів поставки.
Додатково наголошуємо, що Товар закуповується на опалювальний період 2018-2019рр. Оплата за закуплене вугілля відбудеться за фактом отримання товару, згідно розпису кошторису у період вересень-грудень 2018р., в зв’язку з відсутністю складських приміщень у Замовника, товар буде на відповідальному збереженні у Переможця з можливістю розвезення його Замовнику, протягом опалювального періоду 2018-2019р до 01.04.2019р.
Таким чином, враховуючи технічні можливості Замовника, а саме - відсутність власних та/або орендованих складських приміщень та критичну необхідність зберігання вугілля впродовж усього опалювального періоду, Замовник передбачив умову щодо зберігання такого вугілля саме на складі/складах учасника-переможця. У зв’язку з чим твердження, що Учасник буде нести додаткові витрати на замороження певної партії вугілля «невідомо у якому обсязі і для яких осіб», не відповідає дійсності. Обсяг вугілля вже буде оплачено Замовником, а його кількість не буде перевищувати тієї, що визначена Замовником по процедурі закупівлі.
Враховуючи, що умова щодо зберігання товару на складі учасника-переможця не є окремим предметом договору, а входить до складу умов зберігання товару при виконанні договору поставки, Замовник не виходить за межі дії договору про закупівлю, а діє виключно в його рамках, передбачивши умови щодо місця зберігання товару. Таким чином, виконання зобов’язань по договору припиняється не з факту поставки товару, а до відвантаження вугілля зі складу строком на період до закінчення опалювального сезону – 01.04.2019 року.
Не варто забувати про право Замовника на продовження строку дії договору відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону.
- На Ваше зауваження щодо «дискримінаційної» вимоги стосовно наявності спеціалізованого складу для зберігання твердого палива, на відстані від місцезнаходження Замовника в радіусі 75 км, повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною, оскільки додатково Замовником встановлено альтернативу у вигляді надання інформації щодо маршруту пасажирського перевезення згідно з яким Замовник зможе прибути до складу для здійснення контролю за якістю товару, погрузкою та супроводом до місця призначення (вразі розташування складу за межами Снігурівського району).
При цьому зауваження, що альтернатива у вигляді надання інформації щодо маршруту є дискримінаційною і Замовник не має права приїжджати та контролювати процес зберігання/відвантаження (що в повній мірі впливає на якість товару), зауважуємо, що безпосередньо наявність вищезазначеної умови передбачає факт права контролю процесу зберігання/постачання/відвантаження. Замовник як покупець напряму зацікавлений у придбанні якісного товару, та має право прикладати до цього усі зусилля, що реалізуються шляхом власного контролю якості такого товару при пересвідченні у належних умовах зберігання/постачання/відвантаження.
Так, Замовником додатково передбачено у проекті договору наступне:
«6.4. Замовник має право:
- вимагати від Постачальника поставки якісного товару в кількості і строк передбаченого Замовленням Замовника і даним Договором;
- вимагати від Постачальника належного виконання його обов’язків;
- контролювати поставку Товарів у строки, встановлені цим Договором;».

Таким чином вищезазначені умови щодо підтвердження наявності у учасників складу в радіусі 75км від Замовника або ж надання інформації щодо маршруту пасажирського перевезення згідно з яким Замовник зможе прибути до складу для здійснення контролю за якістю товару та супроводом до місця призначення жодним чином не дискримінує учасників.
Додатково зауважуємо, що згідно загального розуміння принципу недискримінації та керуючись практикою проведення публічних закупівель з 2016 року (в т.ч. при вирішенні питань із залученням Антимонопольного комітету України), та в ході аналізу проведених публічних закупівель, що є аналогічними до процедури № UA-2018-10-17-001797-b, Замовник дійшов висновку, що відмова від участі у публічних закупівлях через недовіру Замовнику або ж небажанні надати необхідні для участі документи (інформацію), або ж не прийняття умов договору (не бажанні виконувати договір згідно передбачених у договорі умов щодо обов’язків сторін), не є свідченням дискримінаційності вимог.
У вимозі жодним чином не доведено, чим саме вимога про надання інформації щодо маршруту пасажирського перевезення згідно з яким Замовник зможе прибути до складу для здійснення контролю, перешкоджає учаснику виконати вказану вимогу і надати таку інформацію.
- Стосовно «порушених» норм чинного законодавства України, зокрема передбачених ст.19 Конституції України (далі –КУ) та ст.6 ГКУ, повідомляємо, що Замовник жодним чином не порушує вказані норми, оскільки Замовник нікого не примушує, а лише висуває публічну оферту із викладеними умовами із своєї сторони. В той же час Замовник жодним чином не посягає на свободу підприємницької діяльності учасників, оскільки знову ж таки лише пропонує акцептувати висунуті Замовником умови для прийнятті участі у публічній закупівлі та виконати умови договору, проект якого зазделегідь оприлюднений у публічному доступі в порядку на умовах та строках, згідно чинного законодавства України, в тому числі – Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, відповідно до ч.1 ст.638 ЦКУ Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.
Оприлюднюючи оголошення про закупівлю, тендерну документацію, тощо, Замовник жодним чином не змушує учасників приймати та погоджуватися із вказаними умовами та вимогами, чим, зокрема нівелює сам факт втручання у будь-яку господарську діяльність або ж тиск (змушення) на учасників щодо виконання таких умов/вимог.
Варто зазначити, що в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутнє тлумачення поняття «дискримінації» учасників або ж «дискримінаційні вимоги», однак з огляду на приписи ст.5 Закону Замовником було виконано усі умови, передбачені цієї статтею, а саме:
- Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
- Замовник забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
- Замовником не було встановлено дискримінаційні вимоги до учасників.

З огляду на зазначене вище, Замовник не вбачає в свої діях порушення принципу недискримінації та необхідність внесення у тендерну документацію змін, що спричинить необхідність подовжувати кінцевий строк подання пропозицій, що в свою чергу лише ускладнить процес початку опалювального сезону 2018-2019 років із боку Замовника. Дякуємо за порозуміння!

Документи подані скаржником

22 жовтня 2018 12:01
вимога 2 ШИРОКІНЕ.pdf

Документи

25 жовтня 2018 11:11
Протокол 59.pdf

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2018-10-17-001797-b.c2
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ "Укрвугілляресурс", Код ЄДРПОУ:39699912
Дата подання: 26 жовтня 2018 14:01
оскарження встановлення Замовником дискримінаційних вимог у ТД
Замовник вимагає від учасників розташування складів на території свого району, укладення договору відповідального зберігання вугілля до 01.04.2019року з періодичними перевірками з його боку за його наявністю, хоча за умовами ТД строк поставки - до 26.11.2018р. та за умовами проекту договору - строк поставки до 31.12.2018р.
Документи
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Прийнято до розгляду: 31 жовтня 2018 14:03
Скарга відкликана скаржником
Причина: Втратили інтерес у закупівлі
Дата: 06 листопада 2018 12:40
рішення від 30.10.2018 № 11076+лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 31 жовтня 2018 14:03
рішення від 13.11.2018 № 11596.pdf
Дата публікації: 14 листопада 2018 14:42

Документи подані скаржником

Документи Органу Оскарження

14 листопада 2018 14:42
рішення від 13.11.2018 № 11596.pdf

Інформація про відміну

Дата відміни
01 листопада 2018 16:00
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій