Самовідвізний морський земснаряд бункерного типу
Ships 34510000-5 - TRAILING SUCTION HOPPER DREDGER
Очікувана вартість
744 728 176,00 UAH
UA-2018-10-09-000683-b c582402e57f94b638a3e74c5b31710e2
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Подання пропозицій
Електронний цифровий підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати форму оголошення PDFHTML

Інформація про замовника

Purchasing Body
Найменування замовника: Філія "Дельта-лоцман" державного підприємства "Адміністрація морських портів України"
Код ЄДРПОУ: 38728507
Вебсайт замовника: http://www.delta-pilot.ua/
Місцезнаходження замовника: 54001, Україна, Миколаївська обл., Миколаїв, вул. Лягіна, буд 27
Контактна особа замовника: Руденко Ірина
+380512501162
rudenko@delta-pilot.ua
Official name: Delta-pilot branch of State enterprise «Ukrainian sea port authority»
National ID: 38728507
Contact point: Rudenko Iryna
+380512501162
rudenko@delta-pilot.ua

Інформація про процедуру

Milestones
Звернення за роз’ясненнями: до 13 листопада 2018 15:00
Оскарження умов закупівлі: до 19 листопада 2018 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 23 листопада 2018 15:00
Початок аукціону: 02 січня 2019 15:02
Очікувана вартість: 744 728 176,00 UAH без ПДВ
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 7 000 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 1,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,00 %
Publication date: 09 жовтня 2018 19:08
Enquiries until: 13 листопада 2018 15:00
Complaints submission until: до 19 листопада 2018 00:00
Time limit for receipt of tenders: 23 листопада 2018 15:00

Information

Estimated total value: 744 728 176 UAH excluding VAT
Minimal lowering step: 1 UAH
Minimal lowering step, %: 0,00 %
Type of tender guarantee: Electronic guarantee
Sum of tender guarantee: 7 000 000,00 UAH

Інформація про предмет закупівлі

Scope of the procurement
Детальний опис закупівлі - згідно Тендерної документації
An address of Customer: 27 Lyagina Str., Central District, Mykolaiv, Mykolaiv Region 54017, Ukraine.
Contact point - Butriy Marina, (0512) 50-11-63, e-mail: butriy.m@delta.uspa.gov.ua.
Place of goods delivery: Ukraine, according to Tender documentation.
Quantity of goods delivery: 1 unit.
Term of goods delivery: until 31.12.2021 (according to Tender documentation).
The terms of providing a tender guarantee - according to Tender documentation.
Detailed description - in the Tender documentation.
Розгорнути Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 од.
Самовідвізний морський земснаряд бункерного типу
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
ДК 021:2015: 34510000-5 — Судна

TRAILING SUCTION HOPPER DREDGER
CPV: 34510000-5
Період постачання: по 31 грудня 2021

Документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 95%
Умови поставки: 5%
DDP: 5%
CIP або DDU: 0%

Тендерна документація

09 листопада 2018 09:26
Електронний цифровий підпис
09 листопада 2018 09:26
ПЕРЕЛІК ЗМІН, ЩО ВНОСЯТЬСЯ ДО ТД - 07.11.2018.doc
09 листопада 2018 09:26
ТД земснаряд нова ред.doc
09 жовтня 2018 19:05
ТД земснаряд.doc

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Звернення за роз'ясненнями тендерної документації на закупівлю: СУДНА ЗА КОДОМ ДК 021:2015: 34510000-5 (САМОВІДВІЗНИЙ МОРСЬКИЙ ЗЕМСНАРЯД БУНКЕРНОГО ТИПУ)
Дата подання: 30 жовтня 2018 10:57
Дата відповіді: 02 листопада 2018 16:29
Звернення за роз'ясненнями тендерної документації на закупівлю: СУДНА ЗА КОДОМ ДК 021:2015: 34510000-5 (САМОВІДВІЗНИЙ МОРСЬКИЙ ЗЕМСНАРЯД БУНКЕРНОГО ТИПУ) Код оголошення про проведення відкритих торгів UA-2018-10-09-000683-b Самовідвізний морський земснаряд бункерного типу – надалі Земснаряд. Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів код UA-2018-10-09-000683-b (далі за текстом – Оголошення) від 09 жовтня 2018 року, нами було виявлено наступні недоліки тендерної документації: 1. У Проектах договорів про закупівлю для учасника, як нерезидента так і резидента - України(Додаток 2 Тендерної документації) у п. 7.1. передбачено право Покупця інспектувати хід створення та стан Судна безпосередньо самому або визначити уповноважених представників, які мають право вільного доступу до всіх приміщень верфі, де здійснюється створення Судна або його частин в звичайний робочий час Постачальника та на власний ризик. Зі змісту п.7.1 не вбачається чи повинен Покупець повідомляти Постачальника або уповноважених осіб Постачальника про час, строки і кількість осіб, які будуть проводити інспектування. Передбачення обов'язку Покупця інформувати Постачальника про час, строки і кількість осіб, які будуть проводити інспектування необхідно, адже Постачальник повинен визначити особу, яка буде супроводжувати представників Покупця по всіх приміщеннях верфі, необхідно також виготовити пропуски, для вищезгаданих осіб. Зі змісту вище сказаного, можна зробити висновок, що у п. 7.1. необхідно передбачити положення, що Покупець за декілька днів(точні часові рамки, можуть бути погодженні на етапі підписання Договору) до проведення інспектування повинен письмо повідомити Постачальника, про кількість осіб, строки проведення інспектування, надати копії документів, які надають право ідентифікувати осіб, які будуть проводити інспектування, з метою виготовлення необхідних пропусків та оформлення документів на підприємстві Постачальника. Надайте будь ласка роз'яснення: Чому у п. 7.1. Проектів договорів для нерезидента не передбачено положення, що Покупець до проведення інспектування повинен повідомити Постачальника, про кількість осіб, строки проведення інспектування, надати копії документів, які надають право Постачальнику ідентифікувати осіб, які будуть проводити інспектування? 2. Проектами договорів про закупівлю (Додаток 2 Тендерної документації)(надалі-Проекти контактів для нерезидента), а саме п. 10.2.4. передбачається право Покупця: "Вимагати усунення зауважень, визначених умовами р. 7 цього КОНТРАКТУ.", а пунктом 10.3.3. на Постачальника покладається обов'язок: "Усунути зауваження, визначені умовами р. 7 цього КОНТРАКТУ ". Зі змісту даних двох пунктів передбачається право Покупця вимагати від Постачальника усунення зауважень визначених р. 7 Контракту, а Постачальник у свою чергу зобов'язаний усунути вказані Покупцем зауваження. Розділом 7 Контракту передбачається тільки процедура проведення інспектування Покупцем ходу виробництва судна, проте не розкривається процедура врегулювання і вирішення зауважень, які можуть виникнути у Покупця до процесу виробництва Судна Постачальником. Не передбачення порядку вирішення зауважень висунутих Покупцем (строки, способи вирішення, способи підтвердження фактів усунення зауважень, у випадку їх наявності і т.п.) після інспектування виробництва Судна може призвести до необгрунтованих зауважень зі сторони Покупця, до затягування строків виробництва Судна, порушення нормальної діяльності Постачальника та в кінцевому етапі неможливості поставити судно Покупцю у строки передбачені Контрактом. Надайте будь ласка роз'яснення: Який порядок вирішення зауважень, висунутих до Постачальника Покупцем після проведення останнім інспектування ходу створення та виробництва судна? 3. Пунктом 11.9 Проектів договорів про закупівлю передбачено: "11.9. ПОСТАЧАЛЬНИК за власний рахунок має право перевірити обґрунтованість претензії ПОКУПЦЯ." Зі змісту даного положення вбачається, що у випадку виникнення претензій у Покупця до Постачальника, останній має право перевірити їх за власний рахунок. Вважаємо, за необхідне передбачити, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець зобов'язаний буде відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця. Передбачення даного положення дозволить, захистити Постачальника від необгрунтованих претензій Покупця до Постачальника. Надайте будь ласка роз'яснення: Чому у Проектах договорів на закупівлю не передбачено, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець повинен відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця? 4. Пунктом 7 " Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції " Розділу 1 "Загальні положення", Тендерної документації вказується, що "Тендерні пропозиції повинні бути складені українською та/або російською мовою. Інформація та документи, що подаються учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом з їх автентичним перекладом на українську мову. Переклад цих документів має бути засвідченим у встановленому порядку." Отже, зі змісту даного положення випливає, що всі документи без виключення, які подаються разом із тендерною пропозицією повинні бути складені українською чи російською мовою. У випадку надання документів на іншій мові, документи повинні бути з автентичним перекладом, засвідченим у встановленому порядку. Надайте будь ласка роз'яснення: Яким чином повинні завірятися переклади документів, які викладені на іноземній мові, на українську мову? 5. Щодо мови викладення документів, та їх перекладу. Також потрібно відмітити, що часто як, українські так і іноземні Продавці/Постачальники викладають деякі документи(з переліку документів передбачених Тендерною пропозицією, це може бути Специфікація чи креслення загального розташування) на двох мовах одночасно, іноземною(як правило англійською) та українською чи російською і дані документи підписуються керівником підприємства чи особою, яка має право підпису. Тендерною документацією не передбачено жодної інформації, щодо документів такого плану. Надайте будь ласка роз'яснення: Чи можна подавати учаснику документи для участі в тендері, які викладені ним(Учасником/майбутнім Постачальникм) двома мова (однією з якої є українська чи російська), та дані документи підписані керівником або уповноваженою особою підприємства? Чи потрібна, обов'язкова наявність перекладу, засвідченого у встановленому порядку? 6. При подачі тендерної документації, кожний учасник повинен подати у складі тендерної пропозиції, Довідку про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIIІ «Про публічні закупівлі», зразок якої наведено у Додатку 3 до тендерної документації. Під час заповнення вищевказаної довідки, учасник повинний у ній вказати, про наявність чи відсутність антикорупційної програми та Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Статтею 17 ЗУ "Про публічні закупівлі" передбачено, що: " 1. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: 10) юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень." Отже, у випадку, якщо в учасника не буде антикорупційної програми та Уповноваженого, то Замовник зобов'язаний прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника. З даного приводу потрібно зазначити, що учасниками вищевказаних публічних торгів, можуть бути і учасники-нерезиденти України, законодавством яких можу бути і не передбачено наявність антикорупційної програми та наявність уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Отже, у зв'язку з вищенаведеним можна зробити висновок, що, тендерну пропозицію, яка подана учасником-нерезидентом у якого відсутня антикорупційна програма та уповноважений, буде відхилена Замовником керуючись ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі". Також, у зразку довідки (Додаток 3) вказується, що учасник-переможець повинен надати " Інформацію за підписом уповноваженої особи учасника щодо наявності антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми юридичної особи, із наданням копії антикорупційної програми юридичної особи та копії наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми юридичної особи, або інформація про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до Закону." Отже, учасник-нерезидент, законодавством якого не передбачено наявність антикорупційної програми, не зможе надати вищевказані документи. Надайте будь ласка роз'яснення: Чи може учасник-нерезидент, взявши за основу довідку, зразок якої надано у додатку 3 до тендерної документації, прописати у ній пояснення, що у нього відсутня антикорупційна програма та уповноважений з реалізації антикорупційної програми у зв'язку з тим, що законодавством країни в якій він зареєстрований і веде господарську діяльність, не передбачено наявність антикорупційної програми? У випадку передбачення даної інформації у довідці учасником-нерезидентом чи буде його тендерна пропозиція прийнята Замовником та учасника допущено до участі в аукціоні? У випадку, якщо учасник-нерезидент запропонує найбільш вигідні умови та стане переможцем, та у зв'язку з відсутністю у нього антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, на виконання умов тендерної документації, наддасть письмові пояснення, про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого, адже вони не вимагаються законодавством країни, де зареєстрований переможець-нерезидент чи це не пуде підставою для Замовника відмовити в укладенні договору з Переможцем-нерезидентом??? 7. У довідці, зразок якої надано у додатку 3 до тендерної документації, вказано, що учасник повинен вказати наступну інформацію " У суб’єкта господарювання (найменування учасника) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна/відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (потрібне підкреслити)." Відповідно, до ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі" передбачено: " 1. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". З вищевказаного вбачається, що у випадку, якщо в учасника публічних торгів буде відсутня інформація передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" то Замовник тендерну пропозицію такого учасника відхилить. Як зазначалося вище учасниками тендеру можуть бути і учасники-нерезиденти, які у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не зареєстровані, як юридичні особі, так як являється нерезидентом України, проте інформація, яка передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», може передбачатися в реєстрі країни реєстрації учасника-нерезидента та підтверджуватися документом з вказаного реєстру. Надайте будь ласка роз'яснення: Чи може учасник-нерезидент, взявши за основу довідку, зразок якої надано у додатку 3 до тендерної документації, прописати у ній пояснення, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань він не зареєстрований, як юридична особа, так як являється нерезидентом України, проте інформація, яка передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», міститься у відповідному реєстрі країні в які він зареєстрований та інформація із згаданого реєстру буде надана учасником-нерезидентом разом із тендерною пропозицією? У випадку передбачення даної інформації у довідці учасником-нерезидентом чи буде його тендерна пропозиція прийнята Замовником та учасника-нерезидента допущено до участі в аукціоні? 8. У довідці, зразок якої надано у додатку 3 до тендерної документації, вказано, що учасник-переможець зобов'язаний надати наступні документи: " Оригінал довідки, виданої відповідним уповноваженим органом (у разі отримання вказаної довідки у паперовому вигляді) або роздруківка довідки, виданої відповідним уповноваженим органом (у разі отримання вказаної довідки через електронний сервіс «Електронний кабінет платника»), станом на дату не раніше дати проведення електронного аукціону, про наявність/відсутність у учасника заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)." Пунктом 2 ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі" передбачено, що: " Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)." Отже, із вищевказаного випливає, що учасник-переможець повинен надати Замовнику оригінал довідки, виданої відповідним органом про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, а Замовник у свою чергу може прийняти рішення про відмову учаснику в участі в процедурі закупівлі, якщо в учасника буде наявна заборгованість зі сплати податків і зборів. Як уже зазначалося учасником торгів, може бути і учасник-нерезидент, законодавством якого може бути і не передбачено, видачу довідок такого плану чи інших документів які б могли їх замінити. Надайте будь ласка роз'яснення: Чи може учасник-нерезидент, законодавством якого не передбачено видачу довідок про наявність/відсутність у учасника заборгованості із сплати податків і зборів чи їх аналогів, надати Замовнику письмові пояснення, в яких відобразити підстави неможливості подачі вищезазначених довідок? У випадку надання учасником-нерезидентом зазначених пояснень, чи буде прийнято Замовником рішення про відмову учаснику-нерезиденту в участі в процедурі закупівлі? Для зручності надання відповідей Замовнику, всі запитання перелічуються нижче: 1. Чому у п. 7.1. Проектів договорів для нерезидента не передбачено положення, що Покупець до проведення інспектування повинен повідомити Постачальника, про кількість осіб, строки проведення інспектування, надати копії документів, які надають право Постачальнику ідентифікувати осіб, які будуть проводити інспектування? 2. Який порядок вирішення зауважень, висунутих до Постачальника Покупцем після проведення останнім інспектування ходу створення та виробництва судна? 3. Чому у Проектах договорів на закупівлю не передбачено, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець повинен відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця? 4. Яким чином повинні завірятися переклади документів, які викладені на іноземній мові, на українську мову? 5. Чи можна подавати учаснику документи для участі в тендері, які викладені ним двома мова (однією з якої є українська чи російська) а інша - іноземна, та дані документи підписані керівником або уповноваженою особою підприємства? Чи потрібна, обов'язкова наявність перекладу, засвідченого у встановленому порядку? 6.1. Чи може учасник нерезидент, взявши за основу довідку, зразок якої надано у додатку 3 до тендерної документації, прописати у ній пояснення, що у нього відсутня антикорупційна програма та уповноважений з реалізації антикорупційної програми у зв'язку з тим, що законодавством країни в якій він зареєстрований і веде господарську діяльність, не передбачено наявність антикорупційної програми? У випадку передбачення даної інформації у довідці учасником-нерезидентом чи буде його тендерна пропозиція прийнята Замовником та учасника-нерезидента буде допущено до участі в аукціоні? 6.2. У випадку, якщо учасник-нерезидент запропонує найбільш вигідні умови та стане переможцем, та у зв'язку з відсутністю у нього антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, на виконання умов тендерної документації, наддасть письмові пояснення, про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого, адже вони не вимагаються законодавством країни, де зареєстрований переможець-нерезидент чи це не пуде підставою для Замовника відмовити в укладенні договору з Переможцем-нерезидентом??? 7. Чи може учасник-нерезидент, взявши за основу довідку, зразок якої надано у додатку 3 до тендерної документації, прописати у ній пояснення, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань він не зареєстрований, як юридична особа, так як являється нерезидентом України, проте інформація, яка передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», міститься у відповідному реєстрі країні в які він зареєстрований та інформація із згаданого реєстру буде надана учасником-нерезидентом разом із тендерною пропозицією? У випадку передбачення даної інформації у довідці учасником-нерезидентом чи буде його тендерна пропозиція прийнята Замовником та учасника-нерезидента допущено до участі в аукціоні? 8. Чи може учасник нерезидент, законодавством якого не передбачено видачу довідок про наявність/відсутність у учасника заборгованості із сплати податків і зборів чи їх аналогів, надати Замовнику письмові пояснення, в яких відобразити підстави неможливості подачі вищезазначених довідок? У випадку надання учасником-нерезидентом зазначених пояснень, чи буде прийнято Замовником рішення про відмову учаснику-нерезиденту в участі в процедурі закупівлі? Дякуємо, за відповідь.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Надаємо відповіді на поставлені питання в порядку нумерації згідно звернення:
1. Внесення змін до п.7.1 проекту договору в цій частині на даному етапі проведення процедури закупівлі вважаємо недоцільним, оскільки вказані питання (кількість осіб від Покупця, строки проведення інспектування тощо) будуть вирішуватися Сторонами на етапі виконання договору шляхом листування з дотриманням принципів розумної ділової етики.
2. Внесення змін до п.7.1 проекту договору в цій частині вважаємо недоцільним, оскільки на даному етапі проведення процедури закупівлі невідомий характер зауважень, що можуть виникнути, тому передбачити строки та способи їх вирішення заздалегідь неможливо.
3. Порядок вирішення суперечок та розбіжностей між Сторонами встановлений у п.16.3 проекту договору.
4. Відповідно до ст.79 Закону України «Про нотаріат» нотаріус засвідчує вірність перекладу документа з однієї мови на іншу, якщо він знає відповідні мови. Якщо нотаріус не знає відповідних мов, переклад документа може бути зроблено перекладачем, справжність підпису якого засвідчує нотаріус.
5. При наданні у складі тендерної пропозиції документів, викладених на двох мовах одночасно (українська/російська та, наприклад, англійська) наявність перекладу тексту, наданого іноземною мовою, у такому випадку не є обов’язковою.
6. Відповідно до роз’яснення від 02.08.2017 №3304-06/26774-06 Мінекономрозвитку України, що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, відповідно до пункту 10 частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень. З огляду на викладене, у разі, якщо юридична особа є учасником процедури закупівлі, вартість якої дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника.
7. Так, може, оскільки вимоги Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" не поширюються на нерезидентів України.
8. Відповідно до умов Додатку 3 до тендерної документації за даним предметом закупівлі з метою підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону учасники-нерезиденти надають відповідні документи аналогічні за змістом і у вигляді відповідно до законодавства їх країни (такі документи повинні бути перекладені на українську мову, справжність перекладу (підпису перекладача) завіряється нотаріально). У разі відсутності аналогів зазначених документів учасник-нерезидент повинен надати замовнику відповідну довідку з поясненнями щодо відсутності ненаданого певного документа.
Звернення за роз'ясненнями тендерної документації на закупівлю: СУДНА ЗА КОДОМ ДК 021:2015: 34510000-5 (САМОВІДВІЗНИЙ МОРСЬКИЙ ЗЕМСНАРЯД БУНКЕРНОГО ТИПУ)
Дата подання: 13 листопада 2018 10:22
Дата відповіді: 16 листопада 2018 11:04
Код оголошення про проведення відкритих торгів UA-2018-10-09-000683-b Самовідвізний морський земснаряд бункерного типу – надалі Земснаряд. 1. Відповідно до проекту договору про закупівлю(для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP), Постачальник зобов'язаний не пізніше ніж до 30.09.2021 року поставити судно(передати перевізнику). Перед поставкою Судна(передачею Перевізнику) Постачальник повинен: 1.1. провести навчання працівників Покупця (12.2 ПОСТАЧАЛЬНИК проведе практичне навчання працівників, призначених ПОКУПЦЕМ. Навчання буде проведено українською або російською мовою протягом 10 (десяти) календарних днів на борту СУДНА до поставки СУДНА відповідно до умов цього КОНТРАКТУ. ПОСТАЧАЛЬНИК письмово повідомляє ПОКУПЦЮ про заплановану дату початку і місце проведення практичного навчання не пізніше ніж за 30 (тридцять) календарних днів до запланованої дати початку проведення практичного навчання.). 1.2. провести разом із Покупцем випробування Судна (8.1. Після створення СУДНА будуть проведені випробування у відповідності з вимогами Класифікаційного товариства згідно звичайної суднобудівної практики. Місце та програма проведення випробувань мають бути узгоджені з ПОКУПЦЕМ. 8.3. ПОСТАЧАЛЬНИК письмово повідомить листом або електронною поштою ПОКУПЦЯ про передбачувані дату та місце здійснення випробувань. Дата проведення випробувань має бути призначена не раніше ніж через 14 (чотирнадцять) календарних днів з дати отримання ПОКУПЦЕМ відповідного повідомлення.). 1.3. провести разом із Покупцем перевірку відповідності Судна умова Контракту (8.10. До передачі СУДНА перевізнику Сторони перевіряють відповідність СУДНА умовам КОНТРАКТУ, в т.ч. Специфікації та Кресленням загального розташування (в тому числі щодо якості і комплектності СУДНА та/або його окремих складових). Час та місце проведення перевірки узгоджуються Сторонами.) З вищевказаного вбачається, що Постачальник повинен провести навчання працівників Покупця, разом з Покупцем провести випробування та перевірити відповідність Судна умовам Контракту. Для проведення вищевказаних дій Покупець(працівники Покупця), повинен прибути в узгоджене місце та час. Проте, умовами проекту договору не передбачено, випадки, коли працівники Покупця не прибудуть на навчання чи Покупець не прибув на випробування або на перевірку відповідності Судна, не передбачено відповідальність Покупця за вищевказані порушення та непередбачено подальший порядок дій. Не передбачення вищевказаних випадків у проекті договору та не передбачення відповідальності за Покупця за згадані вище випадки, призведе до того, що законні права та інтереси Постачальника будуть порушені. Адже, Покупець може цілеспрямовано не направляти свої працівників на навчання, чи не прибувати на випробування Судна, що у свою чергу спричинить неможливість виконання Постачальником умов Контракту та поставку судна у строки передбачені Контрактом. Тому доречно у проектах контрактів передбачити, що у випадках, якщо працівники Покупця не прибудуть на навчання у строки та місце повідомлене Постачальником відповідно до умов Контракту, Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття працівників Покупця на навчання, а Постачальник після отримання письмових пояснень визначає нову дату і місце проведення навчання та строк поставки Судна повинний бути продовжено на кількість днів, між запланованою датою проведення навчання(які не відбулися) та датою за якою відбулися навчання працівників Покупця. Щодо, проведення випробувань, то також вважаємо, що обов'язково потрібно передбачити, що у випадку, якщо Покупець не прибув на випробування у встановлену дату та місце, про які були останньому повідомленні Постачальником згідно умов Контракту, то Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття Покупця на випробування, Постачальник після отримання письмових пояснень визначає нову дату проведення випробувань. Що ж до строку поставки, то він продовжується на кількість днів між запланованою датою випробувань(які не відбулися) та датою коли випробування розпочалися. Також, з метою захисту прав Постачальника доречно передбачити у Контракті, що Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям Покупця на випробування. Щодо, проведення перевірки відповідності Судна Сторонами, то в даному випадку також доречно передбачити, що у випадку, якщо Покупець не прибув на перевірку, то він повинен письмово повідомити про причини неприбуття Постачальника, та Постачальник має право визначити нову дату проведення перевірки. Що ж до строку поставки, то він продовжується на кількість днів між запланованою датою перевірки (яка не відбулася) та датою коли перевірка розпочалася. ПИТАННЯ: Чому у проектах контрактів не передбачено, що: 1. У випадку, якщо Покупець не направить своїх працівників на навчання у строки та місце повідомлене Постачальником відповідно до умов Контракту, Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття працівників на навчання, а Постачальник у свою чергу має право назначити нову дату і місце проведення навчання та строк поставки Судна буде продовжено на кількість днів, між запланованою датою проведення навчання(які не відбулися) та датою за якою відбулися навчання працівників Покупця? 2. У випадку, якщо Покупець не прибув на випробування у встановлену дату та місце, про які були останньому повідомленні Постачальником згідно умов Контракту, то Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття Покупця на випробування, Постачальник після отримання письмових пояснень визначає нову дату проведення випробувань, а строк поставки Судна продовжується на кількість днів між запланованою датою випробувань(які не відбулися) та датою коли випробування розпочалися? І чому не передбачено у Контракті, що Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям Покупця на випробування? 3. У випадку, якщо Покупець не прибув на перевірку відповідності Судна, то він повинен письмово повідомити про причини неприбуття Постачальника, та Постачальник має право визначити нову дату проведення перевірки, а строк поставки продовжується на кількість днів між запланованою датою перевірки (яка не відбулася) та датою коли перевірка розпочалася? 2. 09.11.18 року тендерним комітетом було внесено зміни у тендерну документацію і у Додаток 2, а саме у п. 4.2. ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP) і ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – DDU) конкретизовано, що безвідкличний документарний акредитив відкривається банком Покупця - ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК». Проте у ПРОЕКТІ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР), з незрозумілих причин не конкретизовано в якому банку Покупця відкриється безвідкличний документарний акредитив. Вважаємо, що не передбачення даної інформації у ПРОЕКТІ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР) порушує інтереси осіб, які виберуть за основу ПРОЕКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР). ПИТАННЯ: Чому у проекті ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР), не конкретизовано в якому банку Покупця відкриється безвідкличний документарний акредитив, тоді коли у інших проектах договорів це передбачено? 3. Пунктом 11.9 Проектів договорів про закупівлю передбачено: "11.9. ПОСТАЧАЛЬНИК за власний рахунок має право перевірити обґрунтованість претензії ПОКУПЦЯ." Зі змісту даного положення вбачається, що у випадку виникнення претензій у Покупця до Постачальника, останній має право перевірити їх за власний рахунок. Вважаємо, за необхідне передбачити, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець зобов'язаний буде відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця. Передбачення даного положення дозволить, захистити Постачальника від необгрунтованих претензій Покупця до Постачальника. Питання: Чому у Проектах договорів на закупівлю не передбачено, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець повинен відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця? 4. Умовами тендерної документації та проектами договорів для нерезидента передбачено, що Судно повинно бути доставлено Покупцю до 31.12.2021 року. Також п. 4.2.4. Проектів договорів для нерезидента передбачено, що одним із документів який необхідно надати банку Покупця, для проведення остаточного розрахунку за Контрактом є: - у ПРОЕКТІ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – DDU) передбачається - оригінал акту здавання-приймання судна в місці поставки судна, визначеному відповідно до умов п. 1.5. цього контракту, підписаного уповноваженими представниками обох сторін; - у ПРОЕКТІ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP) передбачається - завірена покупцем копія або оригінал звичайного транспортного документа відповідного транспорту, щодо якого укладено договір перевезення судна в місце призначення, визначене відповідно до умов п. 1.5. цього контракту, наприклад, оборотного коносаменту, необоротної морської накладної, документу перевезення внутрішнім водним транспортом, повітряної, залізничної чи автотранспортної накладної, або транспортних документів змішаного перевезення, з відміткою про отримання судна покупцем від перевізника; Перед тим як підписати два вищевказані документи, Покупець повинен буде провести всі митні процедури з розмитнення Судна. Проведення митних процедур, щодо розмитнення Судна може тривати значний час, і перевищити строк дії контракту(до 31.12.2021). Це може призвести до того, що Постачальник після спливу строку дії Контракту не зможе отримати останню суму оплати, у зв'язку з тим, що строк контракту закінчився. Тому вважаємо за для не порушення законних прав Постачальника передбачити п. 21.1. Проектів договорів для нерезидентів наступного змісту: "Цей Контракт набирає чинності з моменту підписання Контракту обома сторонами та діє до 31.12.2020 року, а в частині фінансових зобов'язань до 01.04.2021 року, але в будь-якому разі до повного виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі(в тому числі фінансових)." Питання: Чому п. 21.1. ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP) і ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – DDU) не передбачено наступного змісту: "Цей Контракт набирає чинності з моменту підписання Контракту обома сторонами та діє до 31.12.2021 року, а в частині фінансових зобов'язань до 01.04.2022 року, але в будь-якому разі до повного виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі(в тому числі фінансових)." Враховуючи вищевикладене, просимо Замовника – філію «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ» роз’яснити вище поставлені питання до Тендерної документації на закупівлю: судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5 (самовідвізний морський земснаряд бункерного типу), а саме: 1. Чому у проектах контрактів не передбачено, що: a. У випадку, якщо Покупець не направить своїх працівників на навчання у строки та місце повідомлене Постачальником відповідно до умов Контракту, Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття працівників на навчання, а Постачальник у свою чергу має право назначити нову дату і місце проведення навчання та строк поставки Судна буде продовжено на кількість днів, між запланованою датою проведення навчання(які не відбулися) та датою за якою відбулися навчання працівників Покупця? b. У випадку, якщо Покупець не прибув на випробування у встановлену дату та місце, про які були останньому повідомленні Постачальником згідно умов Контракту, то Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття Покупця на випробування, Постачальник після отримання письмових пояснень визначає нову дату проведення випробувань, а строк поставки Судна продовжується на кількість днів між запланованою датою випробувань(які не відбулися) та датою коли випробування розпочалися? І чому не передбачено у Контракті, що Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям Покупця на випробування? c. У випадку, якщо Покупець не прибув на перевірку відповідності Судна, то він повинен письмово повідомити про причини неприбуття Постачальника, та Постачальник має право визначити нову дату проведення перевірки, а строк поставки продовжується на кількість днів між запланованою датою перевірки (яка не відбулася) та датою коли перевірка розпочалася? 2. Чому у проекті ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР), не конкретизовано в якому банку Покупця відкриється безвідкличний документарний акредитив, тоді коли у інших проектах договорів це передбачено? 3. Чому у Проектах договорів на закупівлю не передбачено, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець повинен відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця? 4. Чому п. 21.1. ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP) і ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – DDU) не передбачено наступного змісту: "Цей Контракт набирає чинності з моменту підписання Контракту обома сторонами та діє до 31.12.2021 року, а в частині фінансових зобов'язань до 01.04.2022 року, але в будь-якому разі до повного виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі(в тому числі фінансових)."
Розгорнути Згорнути
Відповідь: По суті звернення повідомляємо, що Замовник не вбачає порушень законодавства у тендерній документації за даним предметом закупівлі, поставлені питання розглядаються Замовником.

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2018-10-09-000683-b.a1
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 22 жовтня 2018 11:34
Вимога про внесення змін в ТД від ТОВ "СМГ"
Вимога подається з метою усунення обмежуючих і дискримінаційних вимог для вітчизняних підприємств з ціллю розширення кола потенційних учасників тендеру
Рішення замовника: Вимога не задоволена
30 жовтня 2018 13:33
За результатами розгляду поданої Вимоги повідомляємо.
Адресантом Вимоги порушено порядок звернень через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, встановлений у ч.1 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки адресантом ідентифіковано себе як особу, яка звернулася до замовника.
По суті звернення повідомляємо, що Замовник не вбачає порушень законодавства у тендерній документації за даним предметом закупівлі, питання, порушені у зверненні, будуть вивчені Замовником.
Номер вимоги: UA-2018-10-09-000683-b.b2
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 30 жовтня 2018 11:58
ВИМОГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ: СУДНА ЗА КОДОМ ДК 021:2015 34510000-5 (САМОВІДВІЗНИЙ МОРСЬКИЙ ЗЕМСНАРЯД БУНКЕРНОГО ТИПУ)
Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів код UA-2018-10-09-000683-b (далі за текстом – Оголошення), нами було виявлено наступні недоліки тендерної документації:

1. У Проектах договорів про закупівлю для учасника, як нерезидента так і резидента - України(Додаток 2 Тендерної документації) пунктом. 7.1. передбачено, що Покупець має право інспектувати хід створення та стан Судна, та має право вільного доступу до всіх приміщень верфі, де здійснюється будівництво та створення Судна або його частин в звичайний робочий час Постачальника та на власний ризик.
Пунктом 7.1 не передбачено обов’язку Покупця повідомляти Постачальника або уповноважених осіб Постачальника про час, строки і кількість осіб, які будуть проводити інспектування. Передбачення обов'язку Покупця інформувати Постачальника про час, строки і кількість осіб, які будуть проводити інспектування необхідно, адже Постачальник зі своєї сторони повинен визначити відповідальну особу, яка буде супроводжувати представників Покупця по всіх приміщеннях верфі, необхідно також буде виготовити пропуски, для вищезгаданих осіб.
Зі змісту вище сказаного, можна зробити висновок, що у п. 7.1. необхідно в обов’язковому порядку передбачити положення, що Покупець за декілька днів до проведення інспектування повинен письмо повідомити Постачальника, про кількість осіб, строки проведення інспектування, надати копії документів, які надають право ідентифікувати осіб, які будуть проводити інспектування, з метою виготовлення необхідних пропусків та оформлення документів на підприємстві Постачальника.
Задля унеможливлення у майбутньому конфліктів, захисту інтересів як Постачальника так і Покупця, у проектах договорів передбачити обов’язок Покупця, що за декілька днів перед проведення інспектування, останній повідомить Постачальника, про кількість осіб, строки проведення інспектування, надасть копії документів, які надають право Постачальнику ідентифікувати осіб, які будуть проводити інспектування.
2. Проектами договорів про закупівлю (Додаток 2 Тендерної документації)(надалі-Проекти контактів для нерезидента), а саме п. 10.2.4. передбачається право Покупця: "Вимагати усунення зауважень, визначених умовами р. 7 цього КОНТРАКТУ.", а пунктом 10.3.3. на Постачальника покладається обов'язок: "Усунути зауваження, визначені умовами р. 7 цього КОНТРАКТУ ".
Зі змісту даних двох пунктів передбачається право Покупця вимагати від Постачальника усунення зауважень визначених р. 7 Контракту, а Постачальник у свою чергу зобов'язаний усунути вказані Покупцем зауваження. Розділом 7 Контракту передбачається тільки процедура проведення інспектування Покупцем ходу виробництва судна, проте не розкривається процедура врегулювання і вирішення зауважень, які можуть виникнути у Покупця до процесу виробництва Судна Постачальником.
Не передбачення порядку вирішення зауважень висунутих Покупцем (строки, способи вирішення, способи підтвердження фактів усунення зауважень, у випадку їх наявності і т.п.) після інспектування виробництва Судна може призвести до необгрунтованих зауважень зі сторони Покупця, до затягування строків виробництва Судна, порушення нормальної діяльності Постачальника та в кінцевому етапі неможливості поставити судно Покупцю у строки передбачені Контрактом.
З метою усунення даної прогалини у проектах договорів, захисту прав та інтересів Постачальника, передбачити у проектах договорів порядок вирішення зауважень висунутих Покупцем (строки, способи вирішення, способи підтвердження фактів усунення зауважень, у випадку їх наявності і т.п.) до Постачальника після інспектування виробництва Судна
3. Пунктом 11.9 Проектів договорів про закупівлю передбачено: "11.9. ПОСТАЧАЛЬНИК за власний рахунок має право перевірити обґрунтованість претензії ПОКУПЦЯ."
Зі змісту даного положення вбачається, що у випадку виникнення претензій у Покупця до Постачальника, останній має право перевірити їх за власний рахунок.
Необхідно у обов’язковому порядку передбачити у проектах договорів, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець зобов'язаний буде відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця. Передбачення даного положення дозволить, захистити Постачальника від необгрунтованих претензій Покупця до Постачальника.
З метою захисту інтересів Постачальника та унеможливлення необгрунтованих претензій Покупця до Постачальника, у проектах договорів передбачити, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець зобов'язаний буде відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця

4. Провівши детальний аналіз проектів договорів про закупівлю (для учасника – нерезидента України), а саме розділ 19 "Відповідальність сторін", можна дійти логічного висновку, про те що проектом Контракту передбачено непропорційну відповідальність між Постачальником і Покупцем. На Постачальника покладається набагато більше відповідальності ніж на Покупця. Якщо проаналізувати розділ 19 проекту Контракту для учасника-нерезидента, то у всіх 5 пунктах вищевказаного розділу говориться тільки про відповідальність Постачальника, і жодного пункту немає де б говорилося про відповідальність Покупця. Не передбачено проектом Контракту, що Покупець несе відповідальність за зрив фінансування, прострочення строків обов'язкових виплат по Контракту.
Наявний пункт 19.1 у проектах договорів про закупівлю "19.1. У випадку порушення строку поставки СУДНА, обумовленого в п. 5.1. цього КОНТРАКТУ, ПОСТАЧАЛЬНИК сплачує ПОКУПЦЮ пеню в розмірі 0,1 % (нуль цілих одна десята відсотка) від ЦІНИ КОНРАКТУ за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 (тридцять) календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 7% (семи відсотків) вказаної вартості.", зазначає про відповідальність Постачальника за порушення строку поставки судна, проте не зазначається, що порушення строку поставки судна може бути із вини Покупця, наприклад у випадку зриву фінансування, прострочення строків обов'язкових виплат по Контракту або строків виставлення рахунка. Все вищевказане наглядно показує, що відповідальність Постачальна і Покупця не співрозмірна.
Тому, вимагаємо у проектах договорів про закупівлю (передбачити відповідальність, Покупця за зрив строків фінансування або строків оформлення документів по Контракту. А також у Контракті передбачити положення, що Постачальник не несе відповідальності за прострочення поставки судна у випадку неналежного виконання Покупцем обов'язків передбачених Контрактом.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути вищевказані порушення та привести Тендерну документацію на закупівлю: судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5 (самовідвізний морський земснаряд бункерного типу) у відповідність із вимогами чинного законодавства, шляхом внесення ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, А САМЕ:
1. У ПРОЕКТАХ ДОГОВОРІВ ПЕРЕДБАЧИТИ ОБОВ’ЯЗОК ПОКУПЦЯ, ЩО ЗА ДЕКІЛЬКА ДНІВ ПЕРЕД ПРОВЕДЕННЯ ІНСПЕКТУВАННЯ, ОСТАННІЙ ПОВІДОМИТЬ ПОСТАЧАЛЬНИКА, ПРО КІЛЬКІСТЬ ОСІБ, СТРОКИ ПРОВЕДЕННЯ ІНСПЕКТУВАННЯ, НАДАСТЬ КОПІЇ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ НАДАЮТЬ ПРАВО ПОСТАЧАЛЬНИКУ ІДЕНТИФІКУВАТИ ОСІБ, ЯКІ БУДУТЬ ПРОВОДИТИ ІНСПЕКТУВАННЯ.
2. ПЕРЕДБАЧИТИ У ПРОЕКТАХ ДОГОВОРІВ ПОРЯДОК ВИРІШЕННЯ ЗАУВАЖЕНЬ ВИСУНУТИХ ПОКУПЦЕМ (СТРОКИ, СПОСОБИ ВИРІШЕННЯ, СПОСОБИ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ФАКТІВ УСУНЕННЯ ЗАУВАЖЕНЬ, У ВИПАДКУ ЇХ НАЯВНОСТІ І Т.П.) ДО ПОСТАЧАЛЬНИКА ПІСЛЯ ІНСПЕКТУВАННЯ ВИРОБНИЦТВА СУДНА.
3. У ПРОЕКТАХ ДОГОВОРІВ ПЕРЕДБАЧИТИ, ЩО У ВИПАДКУ, ЯКЩО ПОСТАЧАЛЬНИКОМ БУДЕ ВИЯВЛЕНО, ЩО ПРЕТЕНЗІЯ ПОКУПЦЯ Є НЕОБГРУНТОВАНОЮ, ТО ПОКУПЕЦЬ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ БУДЕ ВІДШКОДУВАТИ ПОСТАЧАЛЬНИКУ ВСІ ДОКУМЕНТАЛЬНО ПІДТВЕРДЖЕННІ ВИТРАТИ, ЯКІ ОСТАННІЙ ПОНІС У ЗВ'ЯЗКУ З ПЕРЕВІРКОЮ ПРЕТЕНЗІЇ ПОКУПЦЯ.
4. У ПРОЕКТАХ ДОГОВОРІВ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (ПЕРЕДБАЧИТИ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, ПОКУПЦЯ ЗА ЗРИВ СТРОКІВ ФІНАНСУВАННЯ АБО СТРОКІВ ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ ПО КОНТРАКТУ. А ТАКОЖ У КОНТРАКТІ ПЕРЕДБАЧИТИ ПОЛОЖЕННЯ, ЩО ПОСТАЧАЛЬНИК НЕ НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПРОСТРОЧЕННЯ ПОСТАВКИ СУДНА У ВИПАДКУ НЕНАЛЕЖного виконання Покупцем обов'язків передбачених Контрактом.
У ВИПАДКУ НЕМОЖЛИВОСТІ УСУНЕННЯ ЦИХ ПОРУШЕНЬ – НА ПІДСТАВІ П. 2 Ч. 1 СТ. 31 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» - ВІДМІНИТИ ТОРГИ (АУКЦІОН).
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 листопада 2018 15:11
По суті звернення повідомляємо, що Замовник не вбачає порушень законодавства у тендерній документації за даним предметом закупівлі, внесення змін до тендерної документації не є доцільним.
Номер вимоги: UA-2018-10-09-000683-b.c3
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 30 жовтня 2018 12:48
Замечания Приложение 2 - Проект Договора на поставку DDU для нерезидентов-участников торгов.
Ссылаемся на Тендерную Документацию на закупку самоотвозного трюмного земснаряда с волочащимся грунтоприемником (trailing suction hopper dredger) с кодом ДК 021: 2015 34510000-5 от 09 октября 2018 года, в частности на Приложение 2 - Проект Договора на поставку DDU для нерезидентов-участников торгов. Некоторые из статей / пунктов проекта Договора не соответствуют требованиям международного рынка для судостроения. Поэтому любезно просим рассмотреть наши замечания / предложения по разлелам 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 16, 18, 19, 20, 21 проекта Договора в приложенном документе.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 листопада 2018 16:33
По суті звернення повідомляємо, що Замовник не вбачає порушень законодавства у тендерній документації за даним предметом закупівлі, внесення змін до тендерної документації не є доцільним.
Крім цього, вважаємо за необхідне звернути увагу, що у проекті договору передбачено поставку товару на умовах Incoterms 2000, а не Incoterms 2010, як зазначено у зверненні.
Номер вимоги: UA-2018-10-09-000683-b.b4
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 13 листопада 2018 11:04
ВИМОГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ: СУДНА ЗА КОДОМ ДК 021:2015 34510000-5 (САМОВІДВІЗНИЙ МОРСЬКИЙ ЗЕМСНАРЯД БУНКЕРНОГО ТИПУ)
Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів код UA-2018-10-09-000683-b (далі за текстом – Оголошення), нами було виявлено наступні недоліки тендерної документації:
1. Пунктом 11.9 Проектів договорів про закупівлю передбачено: "11.9. ПОСТАЧАЛЬНИК за власний рахунок має право перевірити обґрунтованість претензії ПОКУПЦЯ."
Зі змісту даного положення вбачається, що у випадку виникнення претензій у Покупця до Постачальника, останній має право перевірити їх за власний рахунок.
Необхідно у обов’язковому порядку передбачити у проектах договорів, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець зобов'язаний буде відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця. Передбачення даного положення дозволить, захистити Постачальника від необгрунтованих претензій Покупця до Постачальника.
З метою захисту інтересів Постачальника та унеможливлення необгрунтованих претензій Покупця до Постачальника, у проектах договорів передбачити, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець зобов'язаний буде відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця.

2. Відповідно до проекту договору про закупівлю(для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP), Постачальник зобов'язаний не пізніше ніж до 30.09.2021 року поставити судно(передати перевізнику). Перед поставкою Судна(передачею Перевізнику) Постачальник повинен:
a. провести навчання працівників Покупця (12.2 ПОСТАЧАЛЬНИК проведе практичне навчання працівників, призначених ПОКУПЦЕМ. Навчання буде проведено українською або російською мовою протягом 10 (десяти) календарних днів на борту СУДНА до поставки СУДНА відповідно до умов цього КОНТРАКТУ. ПОСТАЧАЛЬНИК письмово повідомляє ПОКУПЦЮ про заплановану дату початку і місце проведення практичного навчання не пізніше ніж за 30 (тридцять) календарних днів до запланованої дати початку проведення практичного навчання.).
b. провести разом із Покупцем випробування Судна
(8.1. Після створення СУДНА будуть проведені випробування у відповідності з вимогами Класифікаційного товариства згідно звичайної суднобудівної практики. Місце та програма проведення випробувань мають бути узгоджені з ПОКУПЦЕМ.
8.3. ПОСТАЧАЛЬНИК письмово повідомить листом або електронною поштою ПОКУПЦЯ про передбачувані дату та місце здійснення випробувань. Дата проведення випробувань має бути призначена не раніше ніж через 14 (чотирнадцять) календарних днів з дати отримання ПОКУПЦЕМ відповідного повідомлення.).
1.3. провести разом із Покупцем перевірку відповідності Судна умова Контракту (8.10. До передачі СУДНА перевізнику Сторони перевіряють відповідність СУДНА умовам КОНТРАКТУ, в т.ч. Специфікації та Кресленням загального розташування (в тому числі щодо якості і комплектності СУДНА та/або його окремих складових). Час та місце проведення перевірки узгоджуються Сторонами.)
З аналізу вказаного вище можна зробити висновок, що Постачальник повинен провести навчання працівників Покупця, разом з Покупцем провести випробування та перевірити відповідність Судна умовам Контракту. Для проведення вищевказаних дій Покупець(працівники Покупця), повинен прибути в узгоджене місце та час.
Проте, умовами проекту договору не передбачено, випадки, коли працівники Покупця не прибудуть на навчання чи Покупець не прибув на випробування або на перевірку відповідності Судна, не передбачено відповідальність Покупця за вищевказані порушення та непередбачено подальший порядок дій.
Не передбачення вищевказаних випадків у проекті договору та не передбачення відповідальності за Покупця за згадані вище випадки, призведе до того, що законні права та інтереси Постачальника будуть порушені. Адже, Покупець може цілеспрямовано не направляти свої працівників на навчання, чи не прибувати на випробування Судна, що у свою чергу спричинить неможливість виконання Постачальником умов Контракту та поставку судна у строки передбачені Контрактом.
Тому для захисту інтересів Постачальника та можливості останнім поставити судно у строки передбачені тендерною документацією у проектах контрактів необхідно передбачити, що:
1. у випадках, якщо працівники Покупця не прибудуть на навчання у строки та місце повідомлене Постачальником відповідно до умов Контракту, Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття працівників Покупця на навчання, а Постачальник після отримання письмових пояснень визначає нову дату і місце проведення навчання та строк поставки Судна продовжується на кількість днів, між запланованою датою проведення навчання(які не відбулися) та датою за якою відбулися навчання працівників Покупця. Також Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям працівників Покупця на навчання.
2. у випадку, якщо Покупець не прибув на випробування у встановлену дату та місце, про які були останньому повідомленні Постачальником згідно умов Контракту, то Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття Покупця на випробування, Постачальник після отримання письмових пояснень визначає нову дату проведення випробувань. Строк поставки, продовжується на кількість днів між запланованою датою випробувань(які не відбулися) та датою коли випробування розпочалися. Також Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям Покупця на випробування.
3. у випадку, якщо Покупець не прибув на перевірку відповідності судна умовам Контракту, то він повинен письмово повідомити про причини неприбуття Постачальника, та Постачальник має право визначити нову дату проведення перевірки. Строк поставки, продовжується на кількість днів між запланованою датою перевірки (яка не відбулася) та датою коли перевірка розпочалася. Також Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям Покупця на перевірку відповідності судна умовам Контракту.



3. Умовами тендерної документації та проектами договорів для нерезидента передбачено, що Судно повинно бути доставлено Покупцю до 31.12.2021 року.
Також п. 4.2.4. Проектів договорів передбачено, що одним із документів який необхідно надати банку Покупця, для проведення остаточного розрахунку за Контрактом є:
- у ПРОЕКТІ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – DDU) передбачається - оригінал акту здавання-приймання судна в місці поставки судна, визначеному відповідно до умов п. 1.5. цього контракту, підписаного уповноваженими представниками обох сторін;
- у ПРОЕКТІ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP) передбачається - завірена покупцем копія або оригінал звичайного транспортного документа відповідного транспорту, щодо якого укладено договір перевезення судна в місце призначення, визначене відповідно до умов п. 1.5. цього контракту, наприклад, оборотного коносаменту, необоротної морської накладної, документу перевезення внутрішнім водним транспортом, повітряної, залізничної чи автотранспортної накладної, або транспортних документів змішаного перевезення, з відміткою про отримання судна покупцем від перевізника;

Перед тим як підписати два вищевказані документи, Покупець повинен буде провести всі митні процедури з розмитнення Судна. Проведення митних процедур, щодо розмитнення Судна може тривати значний час, і перевищити строк дії контракту(до 31.12.2021). Це може призвести до того, що Постачальник після спливу строку дії Контракту не зможе отримати останню суму оплати, у зв'язку з тим, що строк контракту закінчився.
Тому вважаємо за для не порушення законних прав Постачальника передбачити п. 21.1. Проектів договорів(для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP і для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – DDU) наступного змісту: "Цей Контракт набирає чинності з моменту підписання Контракту обома сторонами та діє до 31.12.2021 року, а в частині фінансових зобов'язань до 01.04.2021 року, але в будь-якому разі до повного виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі(в тому числі фінансових)."

4. 09.11.18 року тендерним комітетом було внесено зміни у тендерну документацію і у Додаток 2, а саме у п. 4.2. ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP) і ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – DDU) конкретизовано, що безвідкличний документарний акредитив відкривається банком Покупця - ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК». Проте у ПРОЕКТІ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР), з незрозумілих причин не конкретизовано в якому банку Покупця відкриється безвідкличний документарний акредитив. Вважаємо, що не передбачення даної інформації у ПРОЕКТІ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР) порушує інтереси осіб, які виберуть за основу ПРОЕКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР).
У проекті ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР), необхідно конкретно передбачити в якому банку Покупця відкриється безвідкличний документарний акредитив.


Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути вищевказані порушення та привести Тендерну документацію на закупівлю: судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5 (самовідвізний морський земснаряд бункерного типу) у відповідність із вимогами чинного законодавства, шляхом внесення ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, А САМЕ:

1. У проектах договорів передбачити, що у випадку, якщо Постачальником буде виявлено, що претензія Покупця є необгрунтованою, то Покупець зобов'язаний буде відшкодувати Постачальнику всі документально підтвердженні витрати, які останній поніс у зв'язку з перевіркою претензії Покупця.
2. У проектах договорів необхідно передбачити, що:
2.1. У випадках, якщо працівники Покупця не прибудуть на навчання у строки та місце повідомлене Постачальником відповідно до умов Контракту, Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття працівників Покупця на навчання, а Постачальник після отримання письмових пояснень визначає нову дату і місце проведення навчання та строк поставки Судна продовжується на кількість днів, між запланованою датою проведення навчання(які не відбулися) та датою за якою відбулися навчання працівників Покупця. Також Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям працівників Покупця на навчання.
2.2. У випадку, якщо Покупець не прибув на випробування у встановлену дату та місце, про які були останньому повідомленні Постачальником згідно умов Контракту, то Покупець повинен надати письмові пояснення Постачальнику про підстави неприбуття Покупця на випробування, Постачальник після отримання письмових пояснень визначає нову дату проведення випробувань. Строк поставки, продовжується на кількість днів між запланованою датою випробувань(які не відбулися) та датою коли випробування розпочалися. Також Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям Покупця на випробування.
2.3. Що у випадку, якщо Покупець не прибув на перевірку відповідності судна умовам Контракту, то він повинен письмово повідомити про причини неприбуття Постачальника, та Постачальник має право визначити нову дату проведення перевірки. Строк поставки, продовжується на кількість днів між запланованою датою перевірки (яка не відбулася) та датою коли перевірка розпочалася. Також Покупець відшкодовує Постачальнику всі витрати, які останній поніс у зв'язку з неприбуттям Покупця на перевірку відповідності судна умовам Контракту.
3. Передбачити п. 21.1. Проектів договорів(для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – CIP і для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару – DDU) наступного змісту: "Цей Контракт набирає чинності з моменту підписання Контракту обома сторонами та діє до 31.12.2021 року, а в частині фінансових зобов'язань до 01.04.2021 року, але в будь-якому разі до повного виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі(в тому числі фінансових)."
4. У проекті ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (для учасника, що згідно умов його пропозиції обрав базис поставки товару - DDР), необхідно конкретно передбачити в якому банку Покупця відкриється безвідкличний документарний акредитив.
У ВИПАДКУ НЕМОЖЛИВОСТІ УСУНЕННЯ ЦИХ ПОРУШЕНЬ – НА ПІДСТАВІ П. 2 Ч. 1 СТ. 31 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» - ВІДМІНИТИ ТОРГИ (АУКЦІОН).
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
16 листопада 2018 11:05
По суті звернення повідомляємо, що Замовник не вбачає порушень законодавства у тендерній документації за даним предметом закупівлі, поставлені питання розглядаються Замовником.

Документи подані скаржником

Актуальні тендери

До пошуку