Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги зі здійснення експертної оцінки необоротних активів для ДП "НАЕК "Енергоатом"
Services on expert assessment of noncurrent assets for SE NNEGC “Energoatom”
Очікувана вартість
50 375 000,00 UAH
UA-2018-06-20-000750-b 79be0ce058ac47699c8331b23171b9b2
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Думенко Анатолій Миколайович

206-97-56 tender-naek@direkcy.atom.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ"
Код ЄДРПОУ: 24584661
Місцезнаходження: 01032, Україна , Київська обл., Київ, м. Київ-32, вул. Жилянська, 108
Контактна особа: Думенко Анатолій Миколайович
206-97-56
tender-naek@direkcy.atom.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання
Official name: SE NNEGC “Energoatom”
National ID: 24584661
Contact point: Dumenko Anatoliy
206-97-56
tender-naek@direkcy.atom.gov.ua

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 20 червня 2018 16:38
Звернення за роз’ясненнями: до 28 серпня 2018 11:00
Оскарження умов закупівлі: до 03 вересня 2018 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 07 вересня 2018 11:00
Початок аукціону: 16 жовтня 2018 13:05
Очікувана вартість: 50 375 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 1 511 250,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 3,00%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 175000 UAH
Publication date: 20 червня 2018 16:38
Enquiries until: 28 серпня 2018 11:00
Complaints submission until: до 03 вересня 2018 00:00
Time limit for receipt of tenders: 07 вересня 2018 11:00

Information

Estimated total value: 50 375 000 UAH including VAT
Minimal lowering step: 1 511 250 UAH
Minimal lowering step, %: 3,00 %

Інформація про предмет закупівлі

Scope of the procurement
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 посл.
Послуги зі здійснення експертної оцінки необоротних активів для ДП "НАЕК "Енергоатом"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
ДК 021:2015: 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління

Services on expert assessment of noncurrent assets for SE NNEGC “Energoatom”
CPV: 79410000-1
Період постачання: по 31 грудня 2018

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
22 серпня 2018 16:27
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
15 серпня 2018 17:00
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
19 липня 2018 12:25
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
20 червня 2018 16:35
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
22 серпня 2018 16:27
ТД - 5719-3.doc
15 серпня 2018 17:00
ТД - 5719-2.doc
19 липня 2018 12:25
ТД - 5719-1.doc
20 червня 2018 16:35
ТД - 5719.doc
22 серпня 2018 16:27
5719 - перелік ЗТД - 3.doc
15 серпня 2018 17:00
5719 - перелік ЗТД - 2.doc
19 липня 2018 12:25
5719 - перелік ЗТД - 1.doc
20 червня 2018 16:35
Додаток 5 до ТД - Проект договору.doc
20 червня 2018 16:35
Витяг - 5719.pdf
20 червня 2018 16:35
Додаток 3 до ТД - Технічне завдання.doc
20 червня 2018 16:35
Додаток 4 до ТД - Довідка про досвід виконання.doc
20 червня 2018 16:35
Додаток 1 до ТД Тендерна пропозиція (цінова).doc
20 червня 2018 16:35
Додаток 2 до ТД - Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики .doc
20 червня 2018 16:35
5719-оголошення англійською.docx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Роз'яснення щодо деяких положень тендерної документації
Дата подання: 09 липня 2018 17:52
Дата відповіді: 11 липня 2018 12:37
Уважно ознайомившись з Тендерною документацією на закупівлю послуг за темою: ДК 021:2015 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Послуги зі здійснення експертної оцінки необоротних активів) для ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі Тендерна документація), звертаємо Вашу увагу на наступне: Абз.2 п.п.5.1. п.5 розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що аналогічними вважаються договори щодо надання послуг з експертної оцінки необоротних активів суб’єктів в галузі електроенергетики України. ч.3 п.6 р. ІІІ Тендерної документації встановлено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі Тендерної пропозиції належним чином завірені копії договорів (витяги), предметом яких є послуги з експертної оцінки необоротних активів суб’єктів галузі електроенергетики, де Виконавцем послуг є Учасник (його структурний підрозділ або сертифікований персонал оцінювачів (з числа чинних штатних працівників учасника) чисельністю не менше 7-ми експертів оцінювачів, які особисто та безпосередньо брали участь у виконанні такого договору) та/або рецензували звіт про незалежну оцінку вартості необоротних активів за наданим Учасником договором, а Замовником – велике енергогенеруюче підприємство України з розгалуженою організаційною структурою. Обов’язковими є, зокрема, надання копій титульних сторінок та сторінок договорів, на яких зазначено перелік послуг у складі предмету таких договорів (у т.ч. фізичних обсягів за предметом договору, не менше 75 тис. одиниць необоротних активів) та копії документів про повне виконання таких договорів, та відповідне документальне підтвердження дотримання (виконання) наведених вимог з досвіду персоналу при поданні тендерної пропозиції (надання завірених копій переліків робочих груп за виконаними проектами (договорами), копій витягів з трудових книжок тощо). На нашу думку, викладені вище вимоги, частково, суперечать положенням ст.3, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також положенням Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України». Таким чином, просимо Вас надати роз’яснення з таких питань: 1. Якими положеннями чинного законодавства України передбачено обов’язок учасників тендеру, на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (досвіду виконання аналогічних договорів), надавати копії договорів (витягів), предметом яких є саме послуги з оцінки необоротних активів суб’єктів галузі електроенергетики, а замовником - енергогенеруюче підприємство України, з фізичним обсягом, за предметом договору, не менше 75 тис. одиниць необоротних активів? Вказані умови значно звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників, чим порушують їх законні права та інтереси, а також суперечать положенням ст.16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» де, зокрема, сказано, що непередбачені законодавством документи для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім цього, діюче законодавство України, в тому числі Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України», не містить жодних вимог про наявність в учасника тендеру окремого досвіду (договорів) щодо оцінки необоротних активів саме суб’єктів галузі електроенергетики, в тому числі з фізичним обсягом необоротних активів не менше 75 тис. одиниць, для можливості здійснення оцінки активів ДП «НАЕК «Енергоатом» чи будь-яких інших підприємств, незалежно від їх галузевої належності. З нашої точки зору, вказані вимоги не можуть мати місця у Тендерній документації, як такі, що підтверджують наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів, як одного з кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Якими положеннями чинного законодавства України передбачено, що трудова книжка (копія витягу з трудової книжки), в рамках Тендерної документації, може бути документальним підтвердженням досвіду персоналу учасника? Згідно з положеннями ст.48 Кодексу законів про працю України, трудова книжка є документом про трудову діяльність працівника. Іншими словами, трудова книжка – це документ, який, по суті, може підтверджувати, хіба що, період працевлаштування, місце працевлаштування та займану працівником посаду, однак, аж ніяк, не підтверджує досвід персоналу, що відповідає вказаним у Тендерній документації вимогам. З нашої точки зору, вказана вимога не може мати місця у Тендерній документації, як така, що підтверджує відповідність досвіду персоналу учасника тендеру вимогам Тендерної документації. 3. Які, на Вашу думку, напрями оцінки майна та спеціалізації у межах таких напрямів, відповідно до п. 5 Положення про видачу сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, повинні бути наявні у Сертифікаті учасника тендеру, згідно з ч.1 п.6 розділу ІІІ, для можливості здійснення оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом»? На підставі викладеного вище, з метою уникнення дискримінації учасників тендеру та обмеження конкуренції, просимо Вас розглянути можливість внесення змін до Тендерної документації та викласти абз.2 п.п.5.1. п.5 розділу ІІІ та ч.3 п.6 р. ІІІ Тендерної документації у новій редакції: абз.2 п.п.5.1. п.5 розділу ІІІ Аналогічними вважаються договори щодо надання послуг з оцінки необоротних активів суб’єктів господарювання України, незалежно від галузевої належності. п.6 р. ІІІ Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі Тендерної пропозиції: 3) належним чином завірені копії договорів (витяги), предметом яких є послуги з незалежної оцінки необоротних активів суб’єктів господарювання, де Виконавцем послуг є Учасник (його структурний підрозділ) або сертифікований персонал оцінювачів, з числа чинних штатних працівників учасника, чисельністю не менше 7-ми оцінювачів, які особисто та безпосередньо брали участь у виконанні такого договору, з документальним підтвердженням досвіду цих оцінювачів, з наданням завірених копій переліків робочих груп за виконаними проектами (договорами) та/або рецензували звіт про незалежну оцінку вартості необоротних активів за наданим Учасником договором, а Замовником – велике підприємство України з розгалуженою організаційною структурою. Обов’язковими є, зокрема, надання копій титульних сторінок та сторінок договорів, на яких зазначено перелік послуг у складі предмету таких договорів та копії документів про повне виконання таких договорів. Окремо звертаємо Вашу увагу на практику Антимонопольного Комітету України щодо розгляду аналогічних питань, яка, зокрема, підтверджує викладену нами позицію та доводи (Рішення №7443-р/пк-пз від 23.10.2017 постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (UA-2017-09-06-002415-c)).
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі (Бухгалтерія ДП "НАЕК "Енергоатом"):
1. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Виходячи зі змісту пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником. Водночас тендерна пропозиція подається замовнику учасником відповідно до вимог тендерної документації згідно з пунктом 30 частини першої статті 1 Закону.
Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
При цьому, слід зазначити, що замовником цього (2018) року вже
проводилася закупівля даної послуги, торги за якою рішенням АМКУ були визнані такими, що не відбулися. У зв’язку з наявними наразі обмеженнями у часі та великим обсягом робіт, які передбачається провести у межах виконання договору за цією закупівлею в дуже стислі строки для їх виконання, ДП «НАЕК «Енергоатом» вирішило залучити до робіт з проведення оцінки необоротних активів висококваліфікованих претендентів - суб'єктів оціночної діяльності, які мають відповідний досвід виконання таких робіт з фізичним обсягом не менше 75 тисяч одиниць і саме у галузі електроенергетики, збільшивши у такий (не заборонений Законом) спосіб кваліфікаційні вимоги.
Застосування вказаних вимог до наявного практичного досвіду претендентів (учасників) у ТД обумовлені виключно потребою вчасного та повного виконання поставленої мети в результаті реалізації проекту. І не містять у собі жодних дискримінаційних вимог.
2. Як вірно зазначено у запитанні положеннями ст.48 Кодексу законів про працю України визначено, що трудова книжка є документом про трудову діяльність працівника. Також вірно зазначено, що трудова книжка повною мірою свідчить про займану працівником посаду та період перебування на ній. На наш погляд офіційне працевлаштування у суб’єкта господарювання, що здійснює діяльності у сфері оцінювання, зазначене у трудовій книжці, може свідчити про певний досвід особи, яка буде здійснювати оцінку майна.
Фондом державного майна України наразі розроблено «Положення про конкурсний відбір суб'єктів оціночної діяльності» (далі – Положення), затверджене наказом ФДМУ
№ 47від 16.01.2018. Фонд державного майна України застосовує процедуру конкурсного відбору суб'єктів оціночної діяльності, якщо він є замовником послуг з незалежної оцінки майна або робіт з експертної грошової оцінки земельних ділянок (далі - послуги з оцінки майна) відповідно до вимог законодавства, а вартість надання послуг з оцінки майна менша встановленої в абзаці другому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначеним Положенням також визначено, що для надання послуг з оцінки і підписання звіту про оцінку майна та висновку про вартість об'єкта оцінки претендент може залучати оцінювачів, які є його штатними працівниками та відповідно до статті 19 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» були заявлені в довідці про оцінювачів, які працюють в його штатному складі, а також оцінювачів, залучених за цивільно-правовими договорами. Що також є однією з форм підтвердження наявного професійного досвіду персоналу суб'єкту-оцінювача, за допомогою бази даних, розпорядником якої є ФДМУ.
3. Зазначене питання не стосується тендерної документації, проте на нього вже надано відповідь на попереднє питання з посиланням на вимоги Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».
Встановлена у загальній формі вимога ТД щодо наявності в учасників закупівлі сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності, що видані ФДМУ, застосовується Компанією у такий формі вже, як мінімум, у п'ятий раз поспіль при організації закупівель таких послуг, і жодного разу не мала потреби (з будь-якого боку) в бодай якомусь уточненні. І жодного разу ні ким не оскаржувалася.
Роз'яснення щодо внесення змін до тендерної документації
Дата подання: 16 серпня 2018 16:18
Дата відповіді: 20 серпня 2018 17:16
Відповідно до Рішення № 7932-р/пк-пз від 06.08.2018 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі Рішення АМКУ), ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі Замовник), з метою усунення виявлених порушень, зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015:79410000-1 - Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-06-20-000750-b. Згідно з положеннями ч.7 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі прийняття скарги до розгляду електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює договір про закупівлю і звіт про результати проведення процедури закупівлі. Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо закупівлі, у тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення Замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня, з моменту усунення порушення, повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити в електронній системі підтвердження. Відповідно до ч.12 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками. Станом на сьогодні вказане вище Рішення АМКУ Замовником не виконано, виявлені порушення не усунуто. Натомість, 15.08.2018, Замовником було внесено зміни до тендерної документації щодо продовження кінцевого строку подання тендерних пропозицій до 30 серпня 2018 року. Іншими словами, Замовником не внесено жодних змін на виконання Рішення АМКУ. Таким чином, просимо, у встановлені законом строки, надати роз’яснення щодо вказаної вище ситуації, а також повідомити чи слід очікувати від Замовника виконання Рішення АМКУ та, відповідно, внесення необхідних змін до тендерної документації.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: За результатами розгляду запиту на роз’яснення щодо внесення змін до тендерної документації від 16.08.2018 повідомляємо таке.
При проведенні процедур закупівель ДП «НАЕК «Енергоатом» (Замовник) керується нормами та положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 (далі – Закон).
Відповідно до ч. 12 ст. 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковим для виконання замовниками. Разом з тим Закон не встановлює строк для виконання замовником рішення органу оскарження.

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2018-06-20-000750-b.b1
Статус:
Задоволено
Скаржник: ТОВ "ГОЛД ПРАЙС", Код ЄДРПОУ:40353488
Дата подання: 18 липня 2018 15:17
Оскарження умов закупівлі
Скарга щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 20 липня 2018 17:17
Рішення від 20.07.2018 № 7277 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 20 липня 2018 17:17
Рішення від 06.08.2018 № 7932.pdf
Дата публікації: 09 серпня 2018 18:11
Номер скарги: UA-2018-06-20-000750-b.a2
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ "Крестон Джі Сі Джі Едвайзорі", Код ЄДРПОУ:32037073
Дата подання: 18 липня 2018 19:04
Скарга щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель
До Антимонопольного комітету України Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Замовник: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» (код ЄДРПОУ 24584661) Адреса: 01032, м. Київ, вул. Назарівська, 3 електронна пошта: tender-naek@direkcy.atom.gov.ua телефон: (044) 206 97 67 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» (код ЄДРПОУ 32037073) Адреса: 03150, м. Київ, вул. Горького (Антоновича), 172 електронна пошта: safosh@kreston-gcg.com телефон (044) 351 11 78 Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-20-000750-b СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель 20 червня 2018 ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» (далі Замовник або ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ») оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-06-20-000750-b, оголошення про проведення закупівлі послуг зі здійснення експертної оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» (код згідно з ДК 021:201579410000-1), за процедурою – відкриті торги. І. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» (далі Суб’єкт оскарження або ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ») уважно ознайомилось із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг та вважає, що при складанні тендерної документації Замовником порушено охоронювані законом права та інтереси суб’єкта оскарження та вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом встановлення дискримінаційних вимог та вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно з положеннями п.5 розділу ІІІ Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.п.5.1. п.5 розділу ІІІ Тендерної документації, Замовник встановив один з передбачених ч.2 ст. 16 Закону критеріїв, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та вказав, що аналогічними вважаються договори щодо надання послуг з експертної оцінки необоротних активів суб’єктів в галузі електроенергетики України. Деталізацію інформації щодо вимог, які встановлюються до згаданих вище договорів, Замовник виклав у ч.3 п.6 р. ІІІ Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), де, зокрема, зазначив, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії договорів (витяги), які відповідають таким вимогам як: - предметом договору є послуги з експертної оцінки необоротних активів суб’єктів галузі електроенергетики; - замовником за таким договором є велике енергогенеруюче підприємство України; - фізичний обсяг необоротних активів, за предметом договору, складає не менше 75 тис. одиниць таких активів. На нашу думку, перелічені вище вимоги Замовника, перш за все, порушують законні права та інтереси ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» на участь у вказаній закупівлі, оскільки є дискримінаційними, таким, що обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст.3, ч.2 ст.16 та ч.4. ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (далі Закон про оцінку) встановлено, що оцінка майна проводиться суб’єктами господарювання, які є суб’єктами оціночної діяльності та отримали сертифікат суб’єкта оціночної діяльності. Законодавством з питань оцінки не передбачено окремих критеріїв чи обмежень до оцінювачів, які проводять оцінку активів підприємств саме в галузі електроенергетики України, окрім тих, які зазначені у ст. 8 Закону про оцінку. Жодних інших обмежень щодо відбору суб’єктів оціночної діяльності Закон про оцінку не встановлює. Іншими словами, Законом про оцінку та будь-якими іншими нормативно-правовими документами, для можливості здійснення оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» та підприємств такої ж галузевої належності, не встановлено жодних окремих вимог щодо обов’язкової наявності у суб’єкта оціночної діяльності (учасника тендеру) досвіду виконання договорів, предметом яких є послуги з експертної оцінки необоротних активів саме суб’єктів у галузі електроенергетики, з кількістю таких необоротних активів не меншій ніж 75 тис. одиниць, а замовником за якими є велике енергогенеруюче підприємство України. Аналогічна позиція викладена у Роз’ясненні регулятора оціночної діяльності в Україні - Фонду державного майна України №10-58-19805 від 20.10.2017 (копія додається), де, окрім усього іншого, сказано, що підставою для проведення оцінки активів підприємств є договір на проведення оцінки. Відповідно до договору на проведення оцінки замовником оцінки є підприємство, а виконавцем оцінки – суб’єкт оціночної діяльності, що діє на підставі Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Під час відбору суб’єкта оціночної діяльності замовникам оцінки слід звернути увагу на перелік (склад) активів підприємства, що підлягає оцінці та укладати договір на проведення оцінки з тими суб’єктами оціночної діяльності, сертифікат суб’єкта оціночної діяльності яких містить напрями оцінки та спеціалізації в межах напрямів, що відповідають майну, яке підлягає оцінці, незалежно від того до якої галузі належить майно. Дана позиція фонду була повторно підтверджена у його Роз’ясненнях № 10-59-14383 від 18.07.2018 (копія додається) на офіційне звернення (лист) ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» № 1801/03-07 від 03.07.2018 (копія додається). Додатково фонд також вказав, що на думку фонду, суб’єкти господарювання, які мають відповідні сертифікати суб’єктів оціночної діяльності та досвід з оцінки необоротних активів великих підприємств (не залежно від галузі промисловості, до якої віднесені вказані вище підприємства), можуть здійснити оцінку необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ». В свою чергу, ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» є суб’єктом оціночної діяльності та має відповідний Сертифікат №1260/17 суб’єкта оціночної діяльності від 29.12.2017 (копія додається) за усіма необхідними, на нашу думку та думку Фонду державного майна України, напрямами оцінки та спеціалізаціями в межах таких напрямів для здійснення оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ». Варто зауважити, що 09 липня 2018 року Суб’єкт оскарження, у встановленому законом порядку, звертався до Замовника з проханням роз’яснити деякі моменти викладені у тендерній документації, зокрема, питання що стосується напрямів оцінки майна та спеціалізації у межах таких напрямів, які на думку Замовника, відповідно до п. 5 Положення про видачу сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, повинні бути наявні у Сертифікаті учасника тендеру, згідно з ч.1 п.6 розділу ІІІ тендерної документації, для можливості здійснення оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ». 11 липня 2018 року, Замовником було надано відповідь, що вказане питання не стосується тендерної документації, а також зазначено, що встановлена у загальній формі вимога тендерної документації щодо наявності в учасників закупівлі сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності, що видані ФДМУ, застосовується Компанією (Замовником) у такій формі вже, як мінімум, у п'ятий раз поспіль при організації закупівель таких послуг, і жодного разу не мала потреби (з будь-якого боку) в бодай якомусь уточненні. І жодного разу ні ким не оскаржувалася. Однак, ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» не може погодитись з тим, що дане питання не стосується тендерної документації, адже на думку Фонду державного майна України, в уже згаданому Роз’ясненні, а також у відповідності до положень чинного законодавства України, саме наявність у суб’єкта оціночної діяльності сертифікату з необхідними напрямами діяльності та спеціалізаціями у межах таких напрямів має ключове значення для можливості проведення оцінки активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» та будь-якого іншого підприємства, незалежно від галузевої належності його майна, а особливі вимоги до суб’єктів оціночної діяльності, які мають намір взяти участь у тендері щодо закупівлі послуги з оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», підтвердити безпосередньо досвід з оцінки необоротних активів у галузі електроенергетики в кількості не менше 75 тис. одиниць, лише значно звужують коло учасників закупівлі. Таким чином, вважаємо, що інформація щодо напрямів оцінки майна та спеціалізації у межах цих напрямів, які необхідно мати суб’єкту оціночної діяльності для проведення оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», повинна мати ключове значення при відборі учасників тендеру та повинна бути відображена у тендерній документації. Окрім вищесказаного, ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», як і будь-якими іншими положеннями цього закону в цілому, не встановлено окремих вимог щодо документів, які повинні бути наданими учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, про який йде мова у тендерній документації та не сказано, що аналогічним вважається лише той договір, який підтверджує надання послуг виключно підприємствам у галузі електроенергетики, тим більше з конкретно визначеною кількістю необоротних активів такого підприємства. Поряд з цим, відповідно до ч.4 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Згідно з положеннями ч.4. ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. А у відповідності до ч. 3 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко встановлено, що закупівля здійснюється, зокрема, за такими принципами як: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на усіх стадіях закупівель. З викладеного вище вбачається, що такі вимоги Замовника, як наявність досвіду виконання договорів, предметом яких є послуги з експертної оцінки необоротних активів саме суб’єктів галузі електроенергетики, у кількості не меншій ніж 75 тис. одиниць таких активів, а замовником - велике енергогенеруюче підприємство України, є необ’єктивними та дискримінаційними, встановленими з порушенням принципу відкритості та прозорості, такими, що обмежують конкуренцію, адже суттєво звужують коло потенційних учасників за вказаною закупівлею в силу того, що, як мінімум, інших підприємств електроенергетичної галузі з такою кількістю активів, мабуть, і не існує. Таким чином, коло потенційних учасників тендеру не просто звужується, а штучно звужується до тих компаній, які раніше здійснювали оцінку підприємств виключно в галузі електроенергетики України з кількістю необоротних активів не менше 75 тис. одиниць. Така ситуація порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ», як суб’єкта оціночної діяльності та потенційного учасника тендеру, яке згідно з положеннями чинного законодавства має право і усі належні документи для проведення оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» та будь-якого іншого підприємства, незалежно від його галузевої належності чи галузевої належності його майна, а також колосальний та успішний досвід виконання аналогічних договорів щодо оцінки необоротних активів, в тому числі великих підприємств в галузі енергетики України, однак раніше не здійснювало оцінку активів саме підприємств у сфері електроенергетики з кількістю необоротних активів не менше 75 тис. одиниць. Єдиним можливим варіантом усунення вказаних порушень, з нашої точки зору, є внесення змін до тендерної документації, шляхом видалення з тексту документа будь-яких згадувань та посилань на підтвердження досвіду учасника щодо надання послуг за договорами з оцінки саме суб’єктам в галузі електроенергетики та посилання на будь-які обмеження щодо кількості необоротних активів таких суб’єктів, що підлягають оцінці. Варто зауважити, що ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» уже звертало увагу Замовника на вказані порушення, що мають місце у тендерній документації та пропонувало Замовнику внести необхідні зміни. Замовник, в свою чергу, проігнорував запропоновану ініціативу та жодних змін до тендерної документації не вніс. З вказаною інформацією можна ознайомитись за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-06-20-000750-b Окремо звертаємо Вашу увагу на уже існуючу практику Антимонопольного Комітету України щодо розгляду аналогічних питань, яка, зокрема, підтверджує викладену нами позицію та доводи (Рішення №7443-р/пк-пз від 23.10.2017 постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (ідентифікатор закупівлі UA-2017-09-06-002415-c)). ІІ. Відповідно до ч.2 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Згідно з п.27 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження в органі оскарження є фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Відповідно до п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», органом оскарження є Антимонопольний комітет України. Згідно з ч.9 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду справи орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Отже, на підставі викладеного вище, керуючись положеннями ст. 42 Конституції України, ст. 1, ст. 3, ст. 5, ст.16, ст.18 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», положеннями Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником; 3. Зобов’язати Замовника виправити допущені порушення та внести відповідні зміни до тендерної документації, беручи до уваги викладені у скарзі обставини. Додатки: 1. Копія платіжного доручення № 1745 від 17 липня 2018р. про здійснення оплати за подання скарги; 2. Копія Сертифікату №1260/17 від 29 грудня 2017 суб’єкта оціночної діяльності ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ»; 3. Копія Роз’яснень Фонду державного майна України №10-58-19805 від 20.10.2017; 4. Копія Роз’яснень Фонду державного майна України № 10-59-14383 від 18.07.2018; 5. Копія листа ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» № 1801/03-07 від 03.07.2018 до Фонду державного майна України. Директор ТОВ «КРЕСТОН ДЖІ СІ ДЖІ ЕДВАЙЗОРІ» Катчик А.Т.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Прийнято до розгляду: 23 липня 2018 20:32
Рішення від 23.07.2018 № 7352 +лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 23 липня 2018 20:32
Рішення від 06.08.2018 № 7933.pdf
Дата публікації: 09 серпня 2018 18:14

Документи подані скаржником

18 липня 2018 15:17
скарга UA-2018-06-20-000750-b.docx
18 липня 2018 15:17
скарга UA-2018-06-20-000750-b.pdf
18 липня 2018 15:17
ТД - 5719.doc

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 06 вересня 2018 16:26
Коментар щодо відміни: Відмінити торги відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII – відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Документи:
06 вересня 2018 16:26
5719 витяг з протоколу ТК від 06.09.2018.pdf