Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

«Код ДК 021:2015 – 30210000-4, Машини для обробки даних (апаратна частина)/Data-processing machines (hardware) (Інтерактивні комплекси; обладнання для оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання)»
Interactive complexes; Equipment for the equipping of general educational establishments by means of training
Очікувана вартість
29 600 000,00 UAH
UA-2018-05-18-003097-a f6ae2107c0164c50a567f3fa48fa7df0
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

ІЛОНА КІРІЛЯК

+380487148554
+380487288710
centrmon11@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: Комунальна установа "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти"
Код ЄДРПОУ: 36435962
Місцезнаходження: 65017, Україна , Одеська область обл., м. Одеса, вул. Грецька, 1
Контактна особа: ІЛОНА КІРІЛЯК
+380487148554,+380487288710
centrmon11@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Official name: Komunalna ustanova "Odeskyi oblasnyi tsentr finansovo-statystychnogo monitoryngu, materialno-tekhnichnogo ta navchalno-metodychnogo zabezpechennia zakladiv i ustanov osvity"
National ID: 36435962
Contact point: KIRILIAK ILONA
+380487148554,+380487288710
centrmon11@ukr.net

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 18 травня 2018 18:26
Звернення за роз’ясненнями: до 21 серпня 2018 16:00
Оскарження умов закупівлі: до 27 серпня 2018 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 31 серпня 2018 16:00
Початок аукціону: 08 жовтня 2018 13:42
Очікувана вартість: 29 600 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 29 600,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,10%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 888000 UAH
Publication date: 18 травня 2018 18:26
Enquiries until: 21 серпня 2018 16:00
Complaints submission until: до 27 серпня 2018 00:00
Time limit for receipt of tenders: 31 серпня 2018 16:00

Information

Estimated total value: 29 600 000 UAH including VAT
Minimal lowering step: 29 600 UAH
Minimal lowering step, %: 0,10 %

Інформація про предмет закупівлі

Scope of the procurement
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1450 штука
«Код ДК 021:2015 – 30210000-4, Машини для обробки даних (апаратна частина)/Data-processing machines (hardware) (Інтерактивні комплекси; обладнання для оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання)»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 65017, Україна, Одеська область, за адресами навчальних закладів (перелік закладів визначено згідно з Додатком 8 до тендерної документації), за адресами навчальних закладів (перелік закладів визначено згідно з Додатком 8 до тендерної документації)
ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)

Interactive complexes; Equipment for the equipping of general educational establishments by means of training
CPV: 30210000-4
Період постачання: по 01 жовтня 2018

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
23 серпня 2018 09:40
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
23 серпня 2018 09:05
10-ТД_нова редакція_закреслена.doc.pdf
23 серпня 2018 09:05
10-зміни ТД.pdf
23 серпня 2018 09:05
10-ТД_нова редакція.pdf
20 липня 2018 21:20
8-ТД_нова редакція_закреслена.doc.pdf
20 липня 2018 21:20
8-зміни ТД.pdf
20 липня 2018 21:20
8-ТД_нова редакція.pdf
04 червня 2018 10:54
5-ТД_нова редакція.pdf
04 червня 2018 10:54
5-зміни ТД.pdf
04 червня 2018 10:54
5-ТД_нова редакція_закреслена.doc.pdf
29 травня 2018 10:36
4-зміни ТД.pdf
29 травня 2018 10:36
4-ТД_нова редакція.pdf
29 травня 2018 10:36
4-ТД_нова редакція_закреслена.doc.pdf
25 травня 2018 18:02
2-ТД_портал.pdf
23 серпня 2018 09:40
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
04 червня 2018 11:02
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
29 травня 2018 14:12
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
21 травня 2018 15:09
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
23 серпня 2018 09:05
10-ТД_нова редакція_закреслена.doc.pdf
23 серпня 2018 09:05
10-зміни ТД.pdf
23 серпня 2018 09:05
10-ТД_нова редакція.pdf
20 липня 2018 21:20
8-ТД_нова редакція_закреслена.doc.pdf
20 липня 2018 21:20
8-зміни ТД.pdf
20 липня 2018 21:20
8-ТД_нова редакція.pdf
04 червня 2018 10:54
5-ТД_нова редакція.pdf
04 червня 2018 10:54
5-зміни ТД.pdf
04 червня 2018 10:54
5-ТД_нова редакція_закреслена.doc.pdf
29 травня 2018 10:36
4-зміни ТД.pdf
29 травня 2018 10:36
4-ТД_нова редакція.pdf
29 травня 2018 10:36
4-ТД_нова редакція_закреслена.doc.pdf
25 травня 2018 18:02
2-ТД_портал.pdf

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Просимо викласти тендерну документацію
Дата подання: 19 травня 2018 23:54
Дата відповіді: 22 травня 2018 12:33
Шановний Замовнику! Просимо викласти тендерну документацію. Час уточнень впливає та потенційні Учасники втрачають можливість задати питання, якщо вони виникнуть. Дякуємо.
Відповідь: Тендерна документація буде оприлюднена у строк, визначений в абзаці 2 частини 1 статті 10 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відсутність тендерної документації
Дата подання: 20 травня 2018 12:20
Дата відповіді: 22 травня 2018 12:33
Шановний Замовник! Просимо Вас викласти тендерну документацію та внести зміни в терміни подачі документації на період, рівний відсутності тендерної документації з початку оголошення закупки. Адже виконання такої закупівлі потребує детального аналізу ТДК! З повагою,
Відповідь: Тендерна документація буде оприлюднена у строк, визначений в абзаці 2 частини 1 статті 10 Закону України "Про публічні закупівлі".
Перевірка програмного забезпечення
Дата подання: 29 травня 2018 12:47
Дата відповіді: 29 травня 2018 18:39
Шановні панове! Ми представляємо корпорацію Майкрософт – виробника програмного забезпечення Microsoft та власника авторських прав на відповідні комп’ютерні програми копія довіреності – за посиланням: https://1drv.ms/b/s!Avc8GHaWYgi5gR0PvabtWek0jmqV Предметом даної публічної закупівлі є придбання комп’ютерної техніки із попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows. Звертаємо вашу увагу, що протягом останнього часу багато державних замовників, включаючи центральні органи державної влади, придбали комп’ютери разом із попередньо встановленими примірниками Microsoft Windows, які, на жаль, виявилися неліцензійними, тобто нелегально відтвореними та розповсюдженими в порушення Закону України «Про авторське право і суміжні права». Більше того, такі комп’ютери супроводжувались підробленими наклейками Сертифікатів автентичності, аби приховати від замовника неліцензійність встановленого програмного забезпечення. За цими фактами ми вже ініціювали декілька юридичних проваджень, однак вказане явище нещодавно лише посилилося, що вимагає від нас особливої пильності. Оскільки процедура даної публічної закупівлі вже майже завершена, ми хотіли б допомогти вам із верифікацією ліцензійності програмних продуктів Microsoft, які постачатимуться вам переможцем тендеру. Наша підтримка не вимагає жодних витрат з вашого боку. Ми сподіваємося, що переможець постачатиме вам виключно ліцензійне програмне забезпечення. Проте, зважаючи на кількість тендерів, у яких вже були виявлені порушення, кожен державний замовник повинен докласти додаткових зусиль задля того, щоб уникнути всіх негативних наслідків придбання контрафактних копій комп`ютерних програм. Відсутність належної уваги може призвести до використання державним замовником неліцензійного програмного забезпечення, що відповідно до чинного законодавства є порушенням авторського права, яке, зокрема, є злочином згідно зі ст. 176 Кримінального кодексу України. Більш того, в такому випадку державні кошти можуть бути витрачені на нелегальну продукцію з усіма відповідними наслідками. Наша мета – допомогти вам перевірити, що всі комп’ютери, які будуть вам поставлені, мають оригінальні та належним чином ліцензовані операційні системи Microsoft Windows. Будь ласка, зв’яжіться з нами для того, щоб обговорити особливості процесу такої перевірки. Будемо вдячні, якщо ви зв’яжетесь з нами по телефону (044) 494-08-68 чи електронною поштою info@lexfor.com для призначення зустрічі протягом найближчих днів. Владислав Шаповал Заступник директора юридичної фірми «ЛЕКСФОР», представник Корпорації Майкрософт з питань захисту прав інтелектуальної власності в Україні
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Інформація, доведена представником Корпорації Майкрософт з питань захисту прав інтелектуальної власності в Україні, прийнята до уваги.
Запитання щодо закупівлі
Дата подання: 13 червня 2018 19:34
Дата відповіді: 18 червня 2018 09:01
18 травня було оголошено торги щодо закупівлі обладнання для шкіл всієї Одеської області. Але в технічному завданні на закупівлю Вами викладені технічні вимоги, згідно яких неможливо запропонувати альтернативне обладнання, аніж Smart Board SBM 680V. В тендерних закупівлях по всій Україні у різних замовників ідентичні вимоги специфікацій призвели до закупівлі саме такого обладнання, підтвердженням чому є наступні посилання: Посилання 1 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-10-03-002565-b), Посилання 2 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-09-25-000549-a), Посилання 3 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-07-10-000250-c), Посилання 4 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-11-20-000801-a), Посилання 5 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-10-04-002240-b). Просимо Вас внести зміни до тендерної документації та видалити вимоги, які по приведеній причині призводять до закупівлі обладнання певної марки та певної моделі. Також просимо надати інформацію щодо джерел, якими замовник користувався під час формування таких специфічних вимог до всієї комп’ютерної техніки, яка запланована до закупівлі, тому що подібні рекомендовані характеристики не містить жоден з документів будь-якого міністерства, відомства чи підприємства в Україні, який має хоча б віддалене відношення до системи освіти. Доцільним було б також опублікувати для громадськості інформацію щодо формування вартості обладнання, яке Вами планується до закупівлі.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі", тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики.
Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, у відповідності до його потреб та в межах бюджетного фінансування у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Замовником передбачено можливість подання учасниками еквіваленту товару у випадку, якщо тендерна документація містить будь яке посилання на торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, за умови, що характеристики запропонованого товару будуть відповідати або будуть кращими за показники, наведені у документації технічні вимоги до предмету закупівлі.
Окрім того, вивчення ринку виробників предмету закупівлі та його складових засвідчило, що вказаним у тендерній документації вимогам відповідає продукція декількох виробників.
Посилання з боку учасника на аналогічні торги підтверджує лише конкурентність ринку предмету закупівлі та достатню кількість учасників, що зможуть забезпечити виконання вимог тендерної документації.
Розгорнути всі запитання: 4 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2018-05-18-003097-a.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ЕНЕРГОТРЕЙД 3000", Код ЄДРПОУ:39708764
Дата подання: 12 червня 2018 14:53
Вимоги до замовника
Шановний Замовнику!
Тендерна документація щодо закупівлі «Код ДК 021:2015 – 30210000-4, Машини для обробки даних (апаратна частина)/Data-processing machines (hardware) (Інтерактивні комплекси; обладнання для оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання)» має ряд недоліків та критичних невідповідностей до діючих нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України, а саме:
1. Наказу від 22 червня 2016 року № 704 зі змінами "Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 28 липня 2016 р. за № 1050/29180 (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ru/z1050-16).
2. Наказу від 02.11.2017 № 1440 Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0055-18), зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 р. за № 55/31507.
Так листом МОН №1/9-525 від 04.10.2016 року за підписом заступника міністра П.К. Хобзея чітко визначено необхідність дотримання характеристик, вказаних в наказі МОН №704 (із змінами та доповненнями). Натомість, в тендерній документації зазначені характеристики, які повністю відрізняються від зазначених в Наказі та є настільки чіткими вимогами до інтерактивних дошок, що складається враження, ніби відповідальною особою тендерного комітету, яка складала ці вимоги, опис інтерактивних дошок був взятий з сайту виробника, або з рекламного буклету певної моделі інтерактивної дошки, якою є дошка SMART Board® interactive whiteboard Model SBM680. Відповідно, жодна інша інтерактивна дошка під такі вимоги замовника абсолютно не підходить. До того ж, вимогами до інтерактивної дошки встановлюються вимоги до програмного забезпечення, яке розписане навіть краще за вимоги до самої дошки, під його опис підпадає лише одне програмне забезпечення - SMART Notebook™, яке входить в комплект дошок SMART. Вважаємо такі вимоги дискримінаційними, такими, що звужують, або взагалі «вбивають» конкуренцію серед можливих учасників торгів, та вимагаємо на їх видаленні з тендерної документації та приведення її в конкурентний вид, який визначено Наказом МОН України № 704 (із змінами та доповненнями).

Щодо персональних комп’ютерів вчителя та учня – вимогами тендерної документації через помилку або навмисно не зазначені, пункти, які є в наказі №1440 в розділі “4. Технічна специфікація персонального комп'ютера форм-фактора десктоп має відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2:”, хоча комп’ютери, які замовник бажає придбати за державні кошти, мають форм-фактор саме десктоп. Одже, замовником не висвітлено в будь-якому вигляді те, що персональний комп’ютер вчителя та учня повинен мати набір преінстальованого програмного забезпечення – “преінстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарний з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС;
наявність україномовної підтримки від виробника на території України;
програмний засіб для управління комп'ютерним класом з українською мовою інтерфейсу;
програмний засіб для роботи з електронною книгою (підручник, методичний посібник тощо) на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарний з україномовним інтерфейсом з технологією захисту авторських прав DRM”. Також в специфікації до закупівлі персонального комп’ютера вчителя не зазначені вимоги до наявності джерела безперебійного живлення, вимоги до якого також містяться в зазначеному Наказі.

Вимагаємо привести технічні вимоги у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів МОН України та Закону України “Про публічні закупівлі” а саме:
1. Прибрати антиконкурентні, такі, що обмежують можливість подання тендерних пропозицій, вимоги тендерної документації до інтерактивної дошки та програмного забезпечення до неї.
2. Додати вимоги про наявність преінстальованого програмного забезпечення.
3. Додати вимог про наявність джерела безперебійного живлення.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
15 червня 2018 13:57
Замовником розглянуто вимогу від 12 червня 2018 року щодо умов закупівлі UA-2018-05-18-003097-a. З питань, викладених у вимозі, повідомляємо наступне.
Відповідно до п.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25 грудня 2015 року, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб та в межах бюджетного фінансування. Тендерна документація Замовника торгів розроблена керуючись цим Законом та Наказами Міністерства освіти України, що встановлюють вимоги до комп’ютерів, засобів навчання та обладнання для освітніх закладів.
Звертаємо Вашу увагу на те, що у всіх Наказах МОН прописані мінімальні вимоги до комп’ютерного та мультимедійного обладнання. Замовник має право вимагати обладнання, яке відповідає Наказам, а також обладнання з вищими (кращими) технічними характеристиками.
Крім того, Замовником не встановлено дискримінаційних вимог до учасників, технічні вимоги передбачають надання еквівалентного товару. Окрім того, вивчення ринку виробників предмету закупівлі та його складових засвідчило, що вказаним у тендерній документації вимогам відповідає продукція декількох виробників.
Якщо запропонований учасником товар є еквівалентним до встановлених технічним вимогам у тендерній документації, то такий товар буде вважатися таким, що відповідає вимогам тендерної документації. Замовник зацікавлений в закупівлі якісного товару, який не втратить своєї актуальності в найближчі роки, і, особливо, програмного забезпечення, що повинно бути сучасним і оновлюватися.
Також, звертаємо Вашу увагу на те, що типовий перелік комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти, затверджений Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 р. №1440 «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти» встановлює, що цей перелік визначає вимоги до комп'ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні приміщення (класи, групи, майстерні, аудиторії) закладів дошкільної, загальної та професійної освіти, крім кабінетів інформатики та бібліотек, враховуючи вимоги новітніх технологій викладання навчальних предметів у цих закладах. Отже, посилання у вимозі на вказаний Наказ не є коректним.
Замовником передбачено можливість подання учасниками аналогу або еквіваленту товару, за умови, що характеристики запропонованого товару будуть відповідати або будуть кращими за показники, наведені у документації технічні вимоги до предмету закупівлі.
З огляду на викладене, положення та вимоги тендерної документації відповідають вимогам чинного законодавства та не потребують внесення змін до тендерної документації.
Номер вимоги: UA-2018-05-18-003097-a.a2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ШМА", Код ЄДРПОУ:41719225
Дата подання: 13 червня 2018 19:31
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ШМА"
Публічна закупівля, яка оголошена Комунальною установою "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти" (код ЄДРПОУ 36435962) за ідентифікатором UA-2018-05-18-003097-a, щодо закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015 – 30210000-4, Машини для обробки даних (апаратна частина) (Інтерактивні комплекси; обладнання для оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання) має ряд недоліків.
Відповідно до вимог тендерної документації, складовими предмета закупівлі є:
Комплект (інтерактивна дошка + мультимедіа проектор) повинен включати в себе наступне обладнання: - інтерактивну дошку; - мультимедіа проектор; - настінне кріплення для проектора; - набір необхідних кабелів та допоміжних матеріалів. Інтерактивна дошка: Вимоги до інтерактивної дошки (з пасивним лотком).
Такі вимоги відповідають умовам лише одного виробника, а саме ПрАТ «ЛИТЕР» (код ЄДРПОУ 24720880)!
Вимагаємо від Замовника внести зміни в тендерну документацію, з метою забезпечення дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме ст.3 в частині, що стосується добросовісної конкуренції серед учасників.

Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
18 червня 2018 09:12
Відповідно до п.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25 грудня 2015 року, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб та в межах бюджетного фінансування. Тендерна документація Замовника торгів розроблена керуючись цим Законом та Наказами Міністерства освіти України, що встановлюють вимоги до комп’ютерів, засобів навчання та обладнання для освітніх закладів.
Замовником передбачено можливість подання учасниками еквіваленту товару, якщо тендерна документація містить будь-яке посилання на торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, за умови, що характеристики запропонованого товару будуть відповідати або будуть кращими за показники, наведені у документації технічні вимоги до предмету закупівлі.
Окрім того, вивчення ринку виробників предмету закупівлі та його складових засвідчило, що вказаним у тендерній документації вимогам відповідає продукція декількох виробників.
Конкурентність ринку також підтверджується інформацією одного з учасників при оприлюдненні запитання від 13.06.2018.
З огляду на викладене, інформація відносно того, що встановленим вимогам відповідає продукція лише ПрАТ «ЛИТЕР» (код ЄДРПОУ 24720880) не відповідає дійсності.
Положення та вимоги тендерної документації відповідають вимогам чинного законодавства та не потребують внесення змін до тендерної документації.»
Номер вимоги: UA-2018-05-18-003097-a.c3
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ЕНЕРГОТРЕЙД 3000", Код ЄДРПОУ:39708764
Дата подання: 14 червня 2018 13:55
Вимога щодо предмету закупівлі
Нами вивчена документація на закупівлю машин для обробки даних, а саме комп’ютерів вчителя, комп’ютерів учня, комплектів (інтерактивна дошка + мультимедіа проектор), комплектів (проекційний екран + мультимедіа проектор) за кошти освітньої субвенції, яка передбачена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2017 р. № 929-р та додатком до нього.
Однак вищезазначеним розпорядженням КМУ в цілому визначено оснащення закладів загальної середньої освіти з поглибленим/ профільним вивченням природничих та математичних предметів та опорних шкіл засобами навчання, у тому числі кабінетами фізики, хімії, біології, географії, математики, мультимедійними засобами навчання (видатки розвитку). А безпосередньо вимоги до технічного оснащення таких кабінетів регламентуються Наказом МОН від 22.06.2016 №704 “Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів”. Приведений Наказ не містить будь-яких вимог щодо оснащення кабінетів комп’ютерами форм-фактора Десктоп, які вами заплановані до закупівлі. Спираючись на вищезазначене можна зробити декілька висновків. По-перше замовник проігнорував вимоги розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2017 р. № 929-р та додатку до нього, оголосивши тендерну закупівлю щодо придбання кабінетів інформатики для закладів освіти, які не передбачені розпорядженням, але з використанням коштів освітньої субвенції. Якщо все ж таки закуповувана техніка є технікою для кабінетів природничих та математичних предметів, то по-друге замовник проігнорував вимоги Наказу МОН від 22.06.2016 №704 та зазначив такі вимоги для техніки, які не є рекомендованими для цих кабінетів. По-третє, якщо це техніка для кабінетів природничих та математичних предметів, яким чином можна вивчати фізику, хімію, біологію, географію, математику за допомогою лише комп’ютерів та мультимедійних комплексів? Відповідь – ніяк!!! По-четверте, навіть якщо закуповувана техніка є частиною майбутніх кабінетів фізики, хімії, біології, географії, математики, то і вона не відповідає вимогам Наказу МОН від 22.06.2016 №704.
В зв’язку з зазначеним вважаємо, що дана закупівля оголошена з порушенням чинного законодавства, а саме розпорядженням КМУ від 18 грудня 2017 р. № 929-р та Наказу МОН від 22.06.2016 №704 і є спробою НЕЦІЛЬОВОГО використання державних коштів. Тому вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до українського законодавства, а у разі неможливості відповідно до положень Закону України “Про публічні закупівлі” відмінити дану закупівлю.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
18 червня 2018 11:44
Відповідно до п.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25 грудня 2015 року, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб та в межах бюджетного фінансування. Тендерна документація Замовника торгів розроблена керуючись цим Законом та Наказами Міністерства освіти України, що встановлюють вимоги до комп’ютерів, засобів навчання та обладнання для освітніх закладів.
Звертаємо Вашу увагу на те, що у всіх Наказах МОН прописані мінімальні вимоги до комп’ютерного та мультимедійного обладнання. Замовник має право вимагати обладнання, яке відповідає Наказам, а також обладнання з вищими (кращими) технічними характеристиками.
Крім того, Замовником не встановлено дискримінаційних вимог до учасників, технічні вимоги передбачають надання еквівалентного товару. Окрім того, вивчення ринку виробників предмету закупівлі та його складових засвідчило, що вказаним у тендерній документації вимогам відповідає продукція декількох виробників.
Якщо запропонований учасником товар є еквівалентним до встановлених технічним вимогам у тендерній документації, то такий товар буде вважатися таким, що відповідає вимогам тендерної документації. Замовник зацікавлений в закупівлі якісного товару, який не втратить своєї актуальності в найближчі роки, і, особливо, програмного забезпечення, що повинно бути сучасним і оновлюватися.
Також, звертаємо Вашу увагу на те, що типовий перелік комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти, затверджений Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 р. №1440 «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти» встановлює, що цей перелік визначає вимоги до комп'ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні приміщення (класи, групи, майстерні, аудиторії) закладів дошкільної, загальної та професійної освіти, крім кабінетів інформатики та бібліотек, враховуючи вимоги новітніх технологій викладання навчальних предметів у цих закладах. Отже, посилання у вимозі на вказаний Наказ не є коректним.
Замовником передбачено можливість подання учасниками еквіваленту товару, за умови, що характеристики запропонованого товару будуть відповідати або будуть кращими за показники, наведені у документації технічні вимоги до предмету закупівлі.
Додатково повідомляємо, що публічні торги, оголошені Замовником за предметом закупівлі «Код ДК 021:2015 – 30210000-4, Машини для обробки даних (апаратна частина)/Data-processing machines (hardware) (Інтерактивні комплекси; обладнання для оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання)» фінансуються не за рахунок коштів освітньої субвенції, передбаченої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 № 929-р «Про розподіл нерозподілених видатків освітньої субвенції для територій Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, у 2017 році».
З огляду на викладене, положення та вимоги тендерної документації відповідають вимогам чинного законодавства та не потребують внесення змін до тендерної документації.»

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2018-05-18-003097-a.a4
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ТОВ "ШМА", Код ЄДРПОУ:41719225
Дата подання: 19 червня 2018 17:31
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ШМА"
Вимоги щодо предмету закупівлі
Документи
Рішення Органу оскарження: Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 22 червня 2018 13:45
Рішення від 21.06.2018 № 6046.pdf
Дата публікації: 22 червня 2018 13:45
рінення від 10.07.2018 №6846.pdf
Дата публікації: 13 липня 2018 19:57
Номер скарги: UA-2018-05-18-003097-a.b5
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ЕНЕРГОТРЕЙД 3000", Код ЄДРПОУ:39708764
Дата подання: 20 червня 2018 21:19
Скарга на замовника до АМКУ
18 травня 2018 року Комунальною установою "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти" (далі – Замовник) було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: № UA-2018-05-18-003097-a. Товариство з обмеженою відповідальністю “ЕНЕРГОТРЕЙД 3000” (надалі – Учасник/Скаржник) виявило бажання взяти участь у зазначеній закупівлі. Предметом закупівлі є «Код ДК 021:2015 – 30210000-4, Машини для обробки даних (апаратна частина)/Data-processing machines (hardware) (Інтерактивні комплекси; обладнання для оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання)», що зазначено у оголошенні та ТД. За результатами вивчення ТД потенційним Учасником/Скаржником на порталі в кабінеті закупівлі було розміщено низку вимог стосовно ТД, на які Замовником було відреаговано формальними відповідями, які на нашу думку, не відповідають змісту вимог. Ця скарга містить ці вимоги та додаткові матеріали, які вказують на порушення Замовником Закону України “Про публічні закупівлі” (далі по тексту – Закон) та низки нормативних актів, які регулюють предмет закупівлі. Підстава подання скарги: Учасник/Скаржник не може погодитися з такими рішеннями/діями Замовника, а саме: - не задоволення вимог Учасника/Скаржника, та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, звужуючи конкуренцію та можливість подання пропозицій, які не контролюються виробниками чи унікальними/ексклюзивними постачальниками в Україну певної техніки; - наявні дії, що порушують норми, мету та основні принципи ЗУ «Про публічні закупівлі». Так, відповідно до преамбули Закону цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів: Стосовно підстави не задоволення розміщених вимог повідомляємо наступне – А) поданими вимогами було окреслено ряд порушень Замовником діючих Наказів Міністерства освіти і науки України, а саме: 1. Наказу від 22 червня 2016 року № 704 зі змінами "Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 28 липня 2016 р. за № 1050/29180 (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ru/z1050-16). 2. Наказу від 02.11.2017 № 1440 Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0055-18), зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 р. за № 55/31507. Стосовно вимоги приведення ТД у відповідність до Наказу МОН України від 02.11.2017 № 1440, а саме “2. Додати вимоги про наявність преінстальованого програмного забезпечення.” та “3. Додати вимог про наявність джерела безперебійного живлення.” Замовником у своїй відповіді зазначено, що “посилання у вимозі на вказаний Наказ не є коректним.” Будь-яких зрозумілих чи законних підстав для ігнорування Наказу, який не є рекомендаційним, а є прямою інструкцією МОН України замовникам до оснащення кабінетів в школах за державні кошти, у відповіді на вимогу Замовником не приведено. Порушенням інтересів в даному випадку є не внесення змін до ТД, що унеможливлює подання нами конкурентної тендерної пропозиції. Б) одним з поставлених нами питань до закупівлі окреслено, що в технічному завданні на закупівлю Замовником викладені технічні вимоги, згідно яких неможливо запропонувати альтернативне обладнання, аніж Smart Board SBM 680V. Також виставлене прохання надати інформацію щодо джерел, якими Замовник користувався під час формування таких специфічних вимог до всієї комп’ютерної техніки, яка запланована до закупівлі, тому що подібні рекомендовані характеристики не містить жоден з документів будь-якого міністерства, відомства чи підприємства в Україні, який має хоча б віддалене відношення до системи освіти. Стосовно цього питання Замовником повідомлено, що “вивчення ринку виробників предмету закупівлі та його складових засвідчило, що вказаним у тендерній документації вимогам відповідає продукція декількох виробників.” і не надано будь-якої інформації щодо джерел, якими Замовник користувався під час формування таких специфічних вимог до всієї комп’ютерної техніки, тобто Замовником порушено п.1 ст. 23 Закону – не надано роз’яснення на звернення та не оприлюднено його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону. Порушенням інтересів в даному випадку є не внесення змін до ТД, не надання відповіді на поставлене питання, що унеможливлює подання нами конкурентної тендерної пропозиції. Стосовно порушення норм ЗУ «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне – 1. П. 4. Ст. 22 Закону визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. В Додатку 4 до ТД “ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ НА ЗАКУПІВЛЮ «КОД ДК 021:2015 – 30210000-4, МАШИНИ ДЛЯ ОБРОБКИ ДАНИХ (АПАРАТНА ЧАСТИНА)/DATA-PROCESSING MACHINES (HARDWARE) (ІНТЕРАКТИВНІ КОМПЛЕКСИ; ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ОСНАЩЕННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ)» Замовник встановив такі технічні вимоги, яким відповідає товар лише одного виробника і одна модель інтерактивних дошок Smart Board SBM 680V. На це вказують декілька факторів – один з них нами було зазначено у поданій вимозі, яку ми розміщували в кабінеті закупівлі, і яку Замовником не було задовільнено – “в тендерних закупівлях по всій Україні у різних замовників ідентичні вимоги специфікацій призвели до закупівлі саме обладнання Smart Board SBM 680V, підтвердженням чому є наступні посилання: Посилання 1 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-10-03-002565-b), Посилання 2 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-09-25-000549-a), Посилання 3 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-07-10-000250-c), Посилання 4 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-11-20-000801-a), Посилання 5 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-10-04-002240-b).” На це Замовник відповів “Окрім того, вивчення ринку виробників предмету закупівлі та його складових засвідчило, що вказаним у тендерній документації вимогам відповідає продукція декількох виробників. Посилання з боку учасника на аналогічні торги підтверджує лише конкурентність ринку предмету закупівлі та достатню кількість учасників, що зможуть забезпечити виконання вимог тендерної документації.” і як ми бачимо, не приведено відповіді, яка саме продукція і яких виробників відповідає всім зазначеним в ТД вимогам, хоча прохання таке було. Наголошуємо, що вивчивши тендерні документації та пропозиції учасників, розміщені за приведеними посиланнями, можна зробити висновок, що альтернативних варіантів, аніж запропонувати інтерактивні дошки Smart Board SBM 680V та програмне забезпечення Smart NoteBook неможливо. Цей висновок підтверджується документами, які є складовими пропозицій учасників зазначених закупівель та їх переможцями. Так для Відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області для учасника ТОВ “Ноутбук Центр” (ЄДРПОУ 37584881) авторизаційний лист (додано до Скарги) було видано ТОВ “Літком” (ЄДРПОУ 39254916), які є офіційним представництвом на території України та продавцем інтерактивних дошок та інтерактивних комплексів ТМ “Smart Technologies”. Для Управління освіти, молоді та спорту Баришівської РДА авторизаційний лист (додано до Скарги) в адресу ТОВ “ТВК “НВІ ГРУП” (ЄДРПОУ 39489408) видано також ТОВ “Літком” (ЄДРПОУ 39254916). Для всіх торгів документи на обладнання Smart – сертифікати, декларації про відповідність, сертифікати походження (додано до Скарги) – видані на ім’я ТОВ “Літком” (ЄДРПОУ 39254916). Виходячи з того, що ТОВ “Літком” (ЄДРПОУ 39254916) є офіційним представництвом на території України товарів торгової марки “Smart Technologies”, робиться висновок, що весь ринок товарів цієї марки в Україні залежить від одної компанії ТОВ “Літком” (ЄДРПОУ 39254916). Тобто саме від цієї компанії залежить, хто буде мати право на постачання товарів виробництва Smart в тій чи іншій закупівлі. Така регуляція можлива за наявності вимоги в документації про надання авторизаційних листів від виробника обладнання, його представництва та/або наявності договору з виробником обладнання, а в документації Замовника в Розділі 3 міститься саме така вимога: 18) у разі, якщо учасник не є виробником складових предмету закупівлі «Системний блок комп’ютера вчителя та комп’ютера учня», «Інтерактивна дошка», «Мультимедіа проектор для інтерактивної дошки», «Мультимедійний проектор для проекційного екрана» відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати гарантії можливості поставки вказаних складових предмета закупівлі у кількості, якості, гарантійними строками обслуговування та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. У якості таких гарантій учасник надає: оригінал(и) гарантійного(их)/авторизаційного(их) листа(ів) виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дилера(ів), дистриб'ютора(ів), яким підтверджується можливість поставки вказаних складових предмета закупівлі у кількості, відповідної якості та з відповідними гарантійними строками, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника, якими виробник доручає представнику, дилеру, дистриб'ютору надавати зазначені гарантії). Гарантійний(і)/авторизаційний(і) лист(и) повинен(ні) включати: назву замовника, назву учасника, назву предмету закупівлі згідно оголошення та складових предмета закупівлі, номер закупівлі та кількість згідно Додатку 4 тендерної документації; та/або копію(ї) договору(ів) з виробником(ами) або представником(ами), дилером(ами), дистриб'ютором(ами) виробника, положення якого(их) повинні передбачати поставку предмета у кількості, відповідної якості та з відповідними гарантійними строками, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника);”. Також варто зазначити, що параметри інтерактивних дошок, зазначені як обов’язкові в ТД, повністю співпадають з параметрами дошки Smart Board SBM 680V, зазначені в каталозі, розміщеному на сайті http://www.leatcom.com (додано до Скарги). Висновок: Виклавши технічні вимоги в тендерній документації, яким відповідають лише обладнання Smart Board SBM 680V та програмне забезпечення Smart NoteBook виробництва ТМ “Smart Technologies”, Замовником обмежено конкуренцію, що є прямим порушенням п. 4. Ст. 22 Закону, його Мети - створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, і Принципу недискримінації учасників. 2. П. 1 Ст. 23 Закону визначено, що “Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.” 14.06.2018 року нами була оприлюднена Вимога UA-2018-05-18-003097-a.c3, яка містила посилання на певні нормативні документи, була приведена аргументація необхідності відповідності вимог тендерної документації саме ним. Але у своїй відповіді Замовник проігнорував посилання на них, та надав відповідь фактично скопіювавши свою відповідь на вимогу UA-2018-05-18-003097-a.b1, та додавши до неї два абзаци для відповіді на запитання, яке також містилося у вимозі UA-2018-05-18-003097-a.c3 серед усіх інших. При цьому Замовник у відповіді послався на Наказ МОН України від 02.11.2017 р. №1440, а про нього не було ніякого згадування у вимозі UA-2018-05-18-003097-a.c3, що свідчить про халатність Замовника при наданні відповіді, розміщення її для фіксації дати відповіді в системі, а не змоги надати відповідь по суті поставленого питання, висунутої вимоги. Висновок: Замовником у відведений Законом строк не надано відповідь на поставлені питання, не надане роз’яснення та не оприлюднено його, як того вимагає Закон, що є прямим його порушенням. Згідно преамбули Закону, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону до принципів здійснення закупівель віднесено добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на викладене наголошуємо, що Замовником при прийнятті рішення про незадоволення вимог, при формуванні технічних вимог тендерної документації з обмеженням конкуренції порушено зазначені вище норми Закону та фундаментальні принципи останнього. Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону вимагаємо: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Розгляд скарги здійснити за участі представника (-ів) Скаржника; 3. Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації, видалити з неї вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, стосовно обладнання та програмного забезпечення певного виробника. 4. Викласти документацію у відповідності до Наказу від 22 червня 2016 року № 704 зі змінами "Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 28 липня 2016 р. за № 1050/29180 (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ru/z1050-16), Наказу МОН України від 02.11.2017 № 1440 Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти (http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0055-18), зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 р. за № 55/31507. 5. У разі неможливості привести ТД у відповідність до положень Закону України “Про публічні закупівлі” зобов’язати Замовника відмінити закупівлю UA-2018-05-18-003097-a.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 22 червня 2018 17:01
рішення від 22.06.2018 № 6093 + лист замовнику.pdf
Дата публікації: 22 червня 2018 17:01
Рішення від 11.07.2018 № 6871.pdf
Дата публікації: 16 липня 2018 19:01
Коментар замовника щодо усунення порушення: Замовником внесено зміни до тендерної документації згідно рішення Органу оскарження.
Дата виконання рішення замовником: 20 липня 2018 21:22
Номер скарги: UA-2018-05-18-003097-a.a6
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Енглер", Код ЄДРПОУ:36938941
Дата подання: 23 липня 2018 20:36
Замовником внесені зміни від 20.07.2018 року до тендерної документації, які не видаляють вимоги, що обмежують конкуренцію. В тендерній документації із змінами від 20.07.2018 року наявні вимоги, що обмежують конкуренцію серед потенційних учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скарга на дії Замовника 18 травня 2018 року Комунальна установа "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти" (далі – Замовник) було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: № UA-2018-05-18-003097-a, предмет закупівлі «Код ДК 021:2015 – 30210000-4, Машини для обробки даних (апаратна частина)/Data-processing machines (hardware) (Інтерактивні комплекси; обладнання для оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання)». 20 липня 2018 року Замовником було внесено до тендерної документації ряд змін, які було опубліковано в системи публічних закупівель ProZorro того ж дня о 21:20. Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Енглер» (скорочена назва ТОВ «НВП Енглер») (надалі – Учасник/Скаржник) виявило бажання взяти участь у зазначеній закупівлі. За результатами вивчення ТД із внесеними змінами від 20.07.2018 року потенційним Учасником/Скаржником виявлено ряд вимог тендерної документації із змінами, які попри прийняте рішення № 6871-р/пк-пз від 11.07.2018 постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що зобов’язало Замовника внести зміни та видалити вимоги, які обмежують конкуренцію, унеможливлюють подання конкурентоспроможної тендерної пропозиції через відсутність аналогічного обладнання та програмного забезпечення тому, яке описане в тендерній документації із змінами. Ця скарга містить описання цих вимог та додаткові матеріали, які вказують на порушення Замовником Закону України “Про публічні закупівлі” (далі по тексту – Закон). Підстава подання скарги: 1. Замовником внесені зміни від 20.07.2018 року до тендерної документації, які не видаляють вимоги, що обмежують конкуренцію. 2. Замовником не виконано рішення № 6871-р/пк-пз від 11.07.2018 постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Замовником в тендерній документації із змінами від 20.07.2018 року наявні вимоги, що обмежують конкуренцію серед потенційних учасників торгів, в тому числі Скаржника. 4. Наявні дії Замовника, що порушують норми, мету та основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі». Так, відповідно до преамбули Закону цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів: Стосовно вимог ТД зі змінами, що обмежують конкуренцію, повідомляємо наступне – А) Замовником навіть після внесення змін виставлені технічні вимоги до обладнання та програмного забезпечення, які унеможливлюють подання тендерної пропозиції Скаржником без врахування в ній конкретних моделей техніки, програмного забезпечення певного виробника, які ексклюзивно представлені в Україні приватними компаніями. Тобто неможливо запропонувати еквівалент або аналог обладнання та програмного забезпечення, визначеного вимогами ТЗ. Цей факт стосується наступних змінених позицій ТД зі змінами: - Інтерактивна дошка Smart Board SBM 680V - Навчальне програмне забезпечення для інтерактивної дошки Smart NoteBook Внесені Замовником зміни 20.07.2018 ніяким чином не впливають на суть вимог до зазначених позицій, зміни є фіктивними та не дозволяють запропонувати Учаснику/Скаржнику інтерактивну дошку чи навчальне програмне забезпечення будь-якого іншого виробника, аніж SmartTechnologies. Щодо інтерактивної дошки: - розширення допустимої ваги інтерактивної дошки з 19 до 20 кг – не впливає на розширення кола виробників інтерактивних дошок з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання вимог до розмірів дошки та температури її зберігання. - заміна вислову активна поверхня на проекційна поверхня не впливає на розширення кола виробників інтерактивних дошок з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання вимог до розмірів дошки та температури її зберігання. - видалення вимоги по технології, заснованій на роботі не менш ніж 4-х цифрових камер не впливає на розширення кола виробників інтерактивних дошок з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання вимог до розмірів дошки та температури її зберігання. - видалення вимоги про те, що програмне забезпечення, що поставляється в комплекті, має бути сумісним з операційними системами: Windows, MacOs, Linux - не впливає на розширення кола виробників інтерактивних дошок з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання вимог до розмірів дошки та температури її зберігання. - видалення вимоги про те, що Обов'язково повинна бути можливість підключення до інтерактивної дошки аудіоколонок (за необхідності купляється окремо), - не впливає на розширення кола виробників інтерактивних дошок з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання вимог до розмірів дошки та температури її зберігання. - розширення гарантійного терміну з 2 (двох до 3 (трьох) років - не впливає на розширення кола виробників інтерактивних дошок з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання вимог до розмірів дошки та температури її зберігання. Навчальне програмне забезпечення для інтерактивної дошки: - видалення вимоги про те, що Інструменти програмного забезпечення конструктора уроку (панелі надбудов та інструментів) повинні мати можливість змінювати своє положення на екрані (верх-низ, вліво-вправо) – не впливають на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - видалення фрази “міні-сайтів” - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - видалення підтримки розпізнавання рукописного тексту французькою та іспанською мовами - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - скорочення з 6500 тисяч до 4000 тисяч навчальних матеріалів, що дозволяють урізноманітнити уроки, в тому числі зображення, фони, 3D об'єкти, відео- та аудіоматеріали - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - видалення вислову “вказавши інтервал від однієї хвилини до 30 хвилин або більше” - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - видалення слова “вбудована” у вислові «обов'язково повинна бути вбудована система тестування за принципом BYOD» - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - видалення кількості математичних інструментів не менше 55 000 - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - видалення вислову “перо, яке включає в себе три” та “а також може використовуватися для нанесення написів, автоматично зникаючих через 10-20 секунд” - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - видалення вислову “флеш -анімації” - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. - видалення вимоги “• Повинен надаватися безкоштовний доступ для учнів (не менше 30 ключів на клас,) для віддаленого навчання і створення інтерактивних уроків в «хмарі» на базі платформи Google Edu (не менш ніж 1 рік повноцінного використання з можливістю подовження підписки).” - не впливає на унікальність програмного забезпечення Smart NoteBook та не розширюють коло виробників такого програмного забезпечення з одного SmartTechnologies до хоча б двох, за умови зберігання всіх інших вимог до навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки. Б) Замовник в ТД зі змінами вимагає подання в складі пропозиції документів виданих саме для даної закупівлі, а саме: 18) у разі, якщо учасник не є виробником складових предмету закупівлі «Системний блок комп’ютера вчителя та комп’ютера учня», «Інтерактивна дошка», «Мультимедіа проектор для інтерактивної дошки», «Мультимедійний проектор для проекційного екрана» відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати гарантії можливості поставки вказаних складових предмета закупівлі у кількості, якості, гарантійними строками обслуговування та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. У якості таких гарантій учасник надає: оригінал(и) гарантійного(их)/авторизаційного(их) листа(ів) виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника(ів), дилера(ів), дистриб'ютора(ів), яким підтверджується можливість поставки вказаних складових предмета закупівлі у кількості, відповідної якості та з відповідними гарантійними строками, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника, якими виробник доручає представнику, дилеру, дистриб'ютору надавати зазначені гарантії). Гарантійний(і)/авторизаційний(і) лист(и) повинен(ні) включати: назву замовника, назву учасника, назву предмету закупівлі згідно оголошення та складових предмета закупівлі, номер закупівлі та кількість згідно Додатку 4 тендерної документації; та/або копію(ї) договору(ів) з виробником(ами) або представником(ами), дилером(ами), дистриб'ютором(ами) виробника, положення якого(их) повинні передбачати поставку предмета у кількості, відповідної якості та з відповідними гарантійними строками, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника); Але змінена ТД не дає змоги подати пропозицію альтернативних виробників інтерактивних дошок окрім дошок Smart Board SBM 680V виробництва SmartTechnologies, виробників навчального програмного забезпечення для інтерактивних дошок Smart NoteBook та виробництва SmartTechnologies. Тобто конкуренція по виробнику в даному випадку відсутня і отримання від виробника SmartTechnologies перелічених вище документів мають змогу лише дві компанії в Україні – ТОВ “Літком” та ТОВ “Техніка для бізнесу”, підтвердження у додатку 1 до Скарги. Учасник/Скаржник не є партнером SmartTechnologies та за термін, відведений законодавством України для проведення закупівлі, не має змоги отримати таке партнерство. Стосовно порушення норм ЗУ «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне – Згідно преамбули Закону, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 3 Закону до принципів здійснення закупівель віднесено добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Зміни до тендерної документації не розширюють кола потенційних учасників торгів, Замовником навіть попри рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не створено відкритості та прозорості, наявні вимоги, що дискримінують учасників. З огляду на викладене наголошуємо, що Замовником при прийнятті рішення про незадоволення вимог, при формуванні технічних вимог тендерної документації з обмеженням конкуренції порушено зазначені вище норми Закону та фундаментальні принципи останнього. Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону вимагаємо: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Розгляд скарги здійснити за участі представника (-ів) Скаржника; 3. Зобов'язати замовника внести реальні зміни до тендерної документації зі змінами від 20.07.2018 року, видалити з неї вимоги до інтерактивної дошки та навчального програмного забезпечення для інтерактивної дошки, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників для чого пропонується привести їх до вимог Наказу від 22 червня 2016 року № 704 зі змінами "Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 28 липня 2016 р. за № 1050/29180. 4 У разі неможливості привести ТД у відповідність до положень Закону України “Про публічні закупівлі”, рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зобов’язати Замовника відмінити закупівлю UA-2018-05-18-003097-a. Додатки: 1. Копія платіжного доручення від “23” липня 2018 року № 2702 з відмітками банку. 2. Додаток 1- принт-скрін з сайту SmartTechnologies (https://home.smarttech.com/where-to-buy?sector=education&filters=k12 ) з переліком партнерів в Україні.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 26 липня 2018 19:05
Рішення від 26.07.2018 № 7536.pdf
Дата публікації: 26 липня 2018 19:05
Рішення від 13.08.2018 № 8206.pdf
Дата публікації: 16 серпня 2018 22:22
Коментар замовника щодо усунення порушення: До тендерної документації внесено зміни.
Дата виконання рішення замовником: 23 серпня 2018 09:06

Документи подані скаржником

19 червня 2018 17:30
Скарга АМКУ.PDF
19 червня 2018 17:30
платежное поручение.jpg

Документи Органу Оскарження

22 червня 2018 13:45
Рішення від 21.06.2018 № 6046.pdf

Документи подані скаржником

20 червня 2018 21:19
Додатки
20 червня 2018 21:19
Скарга
11 липня 2018 10:38
Порівняльна таблиця

Документи Органу Оскарження

16 серпня 2018 22:22
Рішення від 13.08.2018 № 8206.pdf

Протокол розгляду тендерних пропозицій

Переглянути / друкувати протокол розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDFHTML
UA-2018-05-18-003097-af6ae2107c0164c50a567f3fa48fa7df0
Найменування: Комунальна установа "Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти"
Код ЄДРПОУ: 36435962
Місцезнаходження: 65017, Україна, Одеська область обл., м. Одеса, вул. Грецька, 1
Учасник Документи Рішення
ПАТ "ЛИТЕР" Документи
Очікується рішення
Документи
Товариство з обмененою відповідальністю "Софтліст" Документи
Очікується рішення
Документи
ТОВ "ЕНЕРГОТРЕЙД 3000" Документи
Очікується рішення
Документи

Документи

Документи

Публічні документи

31 серпня 2018 13:52
BG3840-18G TOV SOFTLIST.zip
31 серпня 2018 13:50
Лицензия.zip
31 серпня 2018 13:50
Григорчук Довереность.zip

Документи

Публічні документи

31 серпня 2018 14:53
Техчасть.PDF
31 серпня 2018 14:53
Квалификация.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ПАТ "ЛИТЕР"

Товариство з обмененою відповідальністю "Софтліст"

ТОВ "ЕНЕРГОТРЕЙД 3000"

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 31 серпня 2018 16:00

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ПАТ "ЛИТЕР" Документи
Товариство з обмененою відповідальністю "Софтліст" Документи
ТОВ "ЕНЕРГОТРЕЙД 3000" Документи

Публічні документи

31 серпня 2018 13:52
BG3840-18G TOV SOFTLIST.zip
31 серпня 2018 13:50
Лицензия.zip
31 серпня 2018 13:50
Григорчук Довереность.zip

Публічні документи

31 серпня 2018 14:53
Техчасть.PDF
31 серпня 2018 14:53
Квалификация.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ПАТ "ЛИТЕР"

Товариство з обмененою відповідальністю "Софтліст"

ТОВ "ЕНЕРГОТРЕЙД 3000"

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 10 вересня 2018 18:41
Коментар щодо відміни: Відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом України "Про публічні закупівлі".
Документи:
10 вересня 2018 18:41
Електронний підпис
10 вересня 2018 18:36
15-протокол_відміна торгів.doc
10 вересня 2018 18:36
14-протокол розгляду ТП_навч.комплекси.doc