Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів м.Дніпра)
Очікувана вартість
2 710 315,00 UAH
UA-2018-01-06-000052-a 0db3484c59a0411b81a8fdde54439b7f
Відкриті торги    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Олена Володимирівна Самець

+380677674083 sameclena@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 40506248
Місцезнаходження: 49000, Україна , Дніпропетровська обл., м. Дніпро, просп. Д.Яворницького 75,А
Контактна особа: Олена Володимирівна Самець
+380677674083
sameclena@gmail.com
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 06 січня 2018 15:23
Звернення за роз’ясненнями: до 09 лютого 2018 22:00
Оскарження умов закупівлі: до 15 лютого 2018 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 19 лютого 2018 22:00
Початок аукціону: 20 лютого 2018 14:36
Очікувана вартість: 2 710 315,00 UAH без ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 13 551,58 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%

Інформація про предмет закупівлі

Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
202944 штука
послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів м.Дніпра
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м.Дніпро, навчальні заклади замовника
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 10 травня 2018
ДК 021:2015: 55320000-9 — Послуги з організації харчування

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
12 лютого 2018 17:12
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
12 січня 2018 20:44
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
06 січня 2018 15:24
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
12 лютого 2018 17:06
Перелік змін - 12.02.2018.docx
12 лютого 2018 17:06
Тендерна документація — зі змінами.docx
06 січня 2018 15:23
Тендерна документація.docx
12 лютого 2018 17:06
Додаток 4 - Проект договору (школи) — зі змінами.docx
06 січня 2018 15:23
Додаток 4 - Проект договору (школи).docx
12 січня 2018 20:44
Додаток 6 - Орієнтовне меню - нова редакція.docx
06 січня 2018 15:23
Додаток 6 - Орієнтовне меню.docx
12 січня 2018 20:43
Перелік змін - 12.01.2018.1.docx
06 січня 2018 15:23
Додаток 5 - Дислокація.xlsx

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2018-01-06-000052-a.a1
Статус:
Задоволено
Скаржник: ТОВ Ф.А.Д., Код ЄДРПОУ:40907926
Дата подання: 17 січня 2018 11:53
скарга
Вих. № 18 від 17 січня 2018 року Антимонопольний комітет України 03035, м. Київ, вул. Василя Липківського, 45 СКАРЖНИК: Товариство з обмеженою відповідальністю «Ф.А.Д.» 53070, Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Широке, вул. Зоотехнічна, 2 р/р 26002636899400 в ПАТ «УкрСиббанк», МФО 351005 ел.пошта: 40907926@ukr.net , т. (056) 404-17-35 код в ЄДРПОУ 40907926 ЗАМОВНИК: ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 49000, Україна, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького 75 а код ЄДРПОУ 40506248, т. +380677674083 ел.пошта: sameclena@gmail.com Дата оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі Ідентифікатор закупівлі 06.01.2018 року UA-2018-01-06-000052-a СКАРГА ЩОДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів м. Дніпра) ДК 021:2015 – 55320000-9 На офіційному сайті Держзакупівлі.онлайн (https://www.dzo.com.ua/tenders/1912982) 06.01.2018 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі Код за ДК 021:2015: 55320000-9- Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів м. Дніпра), зі строком виконання до 10.05.2018 року на очікувану вартість 2`710`315.00 грн (без ПДВ), Замовником процедури закупівлі є Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради. До оголошення про заявлену процедуру закупівлі з урахуванням змін, які було опубліковано 12.01.2018 року, було додано в електронному вигляді Тендерну документацію ДК 021:2015: 55320000-9- Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів м. Дніпра) далі «Тендерна документація», Додаток 5 – Дислокація; Додаток 6.1 – Орієнтовне меню; Додаток 6.2 – Орієнтовне меню; Додаток 4 – Проект договору. ТОВ «Ф.А.Д.» бажає прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі, однак після ознайомлення із змістом Тендерної документації та доданих Додатків було виявлено, що зазначені документи не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим нормативним актам, які є обов’язковими до виконання, містять у собі дискримінаційні умови з огляду на наступне. 1. Перш за все необхідно відзначити, що Замовник, зловживаючи своїми правами та з порушенням чинного законодавства України, оголосив зазначену процедуру закупівлі одночасно з вже існуючою процедурою закупівлі – ідентифікатор UA-2017-11-09-003058-c. Так, 09.11.2017 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі Код за ДК 021:2015: 55320000-9- Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів, дитячих дошкільних установ та інших установ), зі строком виконання до 31.12.2018 року на очікувану вартість 310`040`915.01 грн. (без ПДВ), Замовником процедури закупівлі є Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради. Згідно Додатку 5.2. – Дислокація ЗНЗ до зазначеної процедури закупівлі, до переліку навчальних закладів було включено навчальні заклади, за якими в тому числі оголошено процедуру закупівлі згідно відкритих торгів – ідентифікатор UA-2018-01-06-000052-a. Таким чином, Замовником одночасно проводиться 2 процедури закупівлі, які повністю співпадають за предметом закупівлі, кодом закупівлі та періодом закупівлі. За процедурою закупівлі ідентифікатор - UA-2017-11-09-003058-c- Замовником було допущено грубі порушення чинного законодавства шляхом включення до умов Тендерної документації дискримінаційних умов, які суперечать вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі». 21 грудня 2017 року за наслідком розгляду двох скарг на зміст Тендерної документації з урахуванням Додатків, Антимонопольним комітетом України було прийнято рішення № 9033-р/пк-пз та № 9034-р/пк-пз за змістом яких Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради було зобов’язано внести зміни до Тендерної документації з урахуванням Додатків. 30 грудня 2017 року Замовником було опубліковано зміни до Тендерної документації шляхом викладення Тендерної документації у новій редакції та повністю викладенням Додатку 4- Проект договору у новій редакції. Але, Замовник не додержуючись вимог Антимонопольного комітету України, знов включив до тексту Тендерної документації умови, які суперечать чинному законодавству та є дискримінаційними. Розгляд повторної скарги на умови Тендерної документації Замовника призначено на 18.01.2018 року. З метою уникнути вимог Антимонопольного комітету України в частині обов’язку внесення змін до Тендерної документації, Замовником і було оголошено цю процедуру закупівлі повністю за ідентичною Тендерною документацією. 2. Згідно п. 5 розділу ІІІ сторін. 13 Тендерної документації в редакції передбачено обов’язок учасника надати у складі тендерної пропозиції «документально підтверджену інформацію в довільній формі з листами відгуками від контрагентів за договорами, що учасник має досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше трьох років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду.» Вимога про надання такого документу передбачає для учасника додатковий кваліфікаційний критерій, який не передбачений умовами ЗУ «Про публічні закупівлі» та штучно обмежує право кожного учасника, який не відповідає передбаченим цим вимогам, прийняти участь у цій процедурі закупівлі. Крім того, Скаржник має досвід по виконанню аналогічних договорів щодо надання послуг харчування тільки у 2017 році, а тому вимога про надання інформації про досвід роботи не менше трьох років до дати оголошення даної закупівлі обмежує моє право прийняти участь у цій процедурі закупівлі та звужує коло потенційних учасників для участі у процедурі закупівлі, що може призвести до відсутності конкуренції, що не відповідає вимогам чинного законодавства. Така вимога надає можливість участі у цій процедурі закупівлі тільки тих учасників, які мають досвід не менше трьох років, інші ж учасники просто позбавляються такого права. Вказана умова однозначно порушує принципи публічний закупівель та обмежує право кожного учасника прийняти участь у процедурі закупівлі. 3. Згідно п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовник передбачив наступні кваліфікаційні критерії: Кваліфікаційні критерії до учасників визначені Замовником відповідно до вимог статті 16 Закону, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам визначені у тендерній документації. Для участі у процедурі закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають зокрема таким критеріям: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Згідно п. 2. Ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто законодавець надав право вибору Замовнику з кваліфікаційних критеріїв, передбачених виключно Законом. Право встановлення додаткових кваліфікаційних критерії для Замовника Законом не передбачено. Встановивши такий кваліфікаційний критерій, як декілька аналогічних договорів, Замовник порушив п. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Крім того, як зазначалося у попередньому пункті скарги, Скаржник має досвід аналогічний предмету закупівлі тільки у 2017 році, тобто він не має можливості надати договір за 2016рік, що обмежує його право на участь у цій процедурі закупівлі. 4. Крім того, Замовник передбачив вимоги про надання певного переліку документів, які учасник повинен надати для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного законодавства в тому числі: - Сертифікат на систему управління якістю (ISO 9001), що виданий уповноваженим органом; - нотаріально завірену копію акту санітарно-епідеміологічного обстеження цього об’єкта (складу (-ів), що зазначений у довідці про матеріально-технічну базу) дійсну на дату розкриття тендерної пропозиції, що виданий не раніше 2017 року; - нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено користується учасник закупівлі). Але такі вимоги є такими, що не відповідають вимогам ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Не зазначено на ім’я якого суб’єкту повинен бути наданий сертифікат на систему управління якістю (ISO 9001), крім того такий сертифікат може мати інше кодування ніж ISO 9001, але також підтверджувати належну систему управління якістю. Також, у відповідності до зазначеного Закону висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Стаття 11 зазначеного Закону передбачає виключний перелік об'єктів державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Так, Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають: -проекти міждержавних, державних цільових, регіональних, місцевих і галузевих програм соціально-економічного розвитку; -інвестиційні проекти і програми у випадках і порядку, встановлених законодавством; -схеми, передпроектна документація, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо; - проекти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров'я та середовища життєдіяльності людини; -продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей; -документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо; -діючі об'єкти, у тому числі військового та оборонного призначення. Такого об’єкту, як склад для зберігання продуктів харчування в Законі не передбачено. Крім того, обов’язкова наявність у учасника такого документу, як «Акт санітарно-епідеміологічного обстеження складу» взагалі не передбачена жодним нормативно-правовим актом України. Зазначення таких документів як обов’язкові у складі тендерної пропозиції Учасника є дискримінаційною умовою, та навмисно звужує вільну можливість будь-якого з учасників прийняти участь у цій процедурі закупівлі. 5. В якості додатку до Тендерної документації, Замовником було завантажено Додаток 4 «Договір № _____ про закупівлю послуг за публічні кошти», далі «Договір» та Додаток 6.1. та Додаток 6.2. – Орієнтовне меню, далі «меню». Замовник в складі Тендерної документації у Додатку 3 «Технічне завдання» передбачив, що «Вартість послуги визначається відповідно до Орієнтовного меню (Додаток 6 до тендерної документації). При виконанні послуг учасник повинен використовувати наступні документи та враховувати законодавчі акти: Постанова Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах». Крім того, згідно п. 2.2. Договору Виконавець повинен забезпечити виконання норм харчування дітей згідно Постанови КМУ від 22.11.2004р. № 1591., 5.3.3. Договору передбачено, що Виконавець зобов’язаний: несе відповідальність за якість харчування, а також за відповідність їх меню із суворим дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» та інших вимог чинного законодавства України. Таким чином, учасник при розрахунку вартості своєї Тендерної пропозиції повинен використовувати Орієнтовне меню, яке є додатком до Тендерної документації. Якщо проаналізувати додані до Тендерної документації Додатки, а саме: - Орієнтовне меню для ДНЗ; - Орієнтовне меню для ЗНЗ; наглядно видно, що зміст цих меню не відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» в частині виконання норм харчування та забезпечення дітей всім необхідним для якісного та повноцінного харчування. Так, наприклад, в Орієнтовному меню для ЗНЗ для 1-4 класів відсутні такі обов’язкові позиції: - какао, відсутні киселі; - відсутне взагалі надання фруктів та соків; - відсутне надання сиру твердого. Із основних харчових продуктів, поживна кількість яких є необхідною складовою частиною для розвитку дитини, відхилення норм від встановленої 100 % норми складає: яйця 30%; молоко 17,8%; сир кисломолочний 20%; м`ясо, птиця 97,1%; риба, рибопродукти 28% та інші. В Орієнтовному меню для ЗНЗ для групи подовженого дня ІІ категорії в додаток до порушень, які є і в меню для 1-4 класів відсутнє ще і м’ясо, риба та сир кисломолочний. Зрозуміло, що Замовником при формуванні Орієнтовного меню враховувалися обсяги фактичного фінансування згідно із затвердженим кошторисом та визначеною сумою закупівлі, але тоді неправомірним є вимога Замовника у Проекті договору, який є невід’ємною частиною Тендерної документації вимагати від Виконавця додержання та повне виконання норм харчування згідно Постанови КМУ № 1591. Така невідповідність умов Тендерної документації між собою робить незрозумілим яким саме чином учаснику здійснювати розрахунок Тендерної пропозиції – використовуючи тільки Орієнтовне меню Замовника чи норми Постанови КМУ 1591. Таким чином, Замовник зобов’язаний внести відповідні зміни до умов Тендерної документації (Технічне завдання, Проект договору) для їх відповідності між собою. Всі ці невідповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства фактично порушують інтереси нашого Товариства, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, умови, які містяться у Тендерній документації, які не відповідають вимогам чинного законодавства є дискримінаційними та незаконними. На підставі всього вищевикладеного та керуючись ст..18 ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: - Прийняти цю скаргу до розгляду; - зобов’язати Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради внести зміни до Тендерної документації - Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх навчальних закладів м. Дніпра) ДК 021:2015 – 55320000-9: - виключити вимогу про надання учасником «документально підтверджену інформацію в довільній формі з листами відгуками від контрагентів за договорами, що учасник має досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше трьох років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду» як дискримінаційну; - привести у відповідність із вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі» кваліфікаційний критерій – «досвід виконання аналогічного договору»; - виключити вимогу щодо надання учасником нотаріально завірену копію акту санітарно-епідеміологічного обстеження цього об’єкта (складу (-ів), що зазначений у довідці про матеріально-технічну базу) дійсну на дату розкриття тендерної пропозиції, що виданий не раніше 2017 року та нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено користується учасник закупівлі); - привести у відповідність між собою зміст Додатку 4 «Договір № _____ про закупівлю послуг за публічні закупівлі» та Додатку 3 до Тендерної документації; - та привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства. - в разі неможливості виправити всі недоліки Тендерної документації, зобов’язати Замовника відмінити процедуру закупівлі. ДОДАТКИ: 1. Платіжне доручення про сплату збору за розгляд цієї скарги. Директор ТОВ «Ф.А.Д.» Бутрик Т.Б.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 19 січня 2018 18:50
Рішення від 18.01.2018 № 429 + Лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 19 січня 2018 18:50
Рішення від 02.02.2018 № 947.pdf
Дата публікації: 07 лютого 2018 20:35

Документи подані скаржником

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 27 лютого 2018 16:29
Коментар щодо відміни: на підставі частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі послуг
Документи:
27 лютого 2018 16:29
Електронний підпис
27 лютого 2018 16:29
Відміна торгів - UA-2018-01-06-000052-a.docx