Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Кейтерингові послуги (послуги з харчування для дошкільних навчальних закладів Шевченківського району м.Дніпра)
Очікувана вартість
3 333 792,10 UAH
UA-2017-10-04-000619-b a4cc47df73c842cc9460f62461aff528
Відкриті торги    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Олена Володимирівна Самець

+380677674083 sameclena@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 40506248
Місцезнаходження: 49000, Україна , Дніпропетровська обл., м. Дніпро, просп. Д.Яворницького 75,А
Контактна особа: Олена Володимирівна Самець
+380677674083
sameclena@gmail.com
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 04 жовтня 2017 10:59
Звернення за роз’ясненнями: до 16 жовтня 2017 21:00
Оскарження умов закупівлі: до 22 жовтня 2017 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 26 жовтня 2017 21:00
Початок аукціону: 27 жовтня 2017 11:37
Очікувана вартість: 3 333 792,10 UAH без ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 16 668,96 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 100013.76 UAH

Інформація про предмет закупівлі

Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
послуги з харчування для дошкільних навчальних закладів Шевченківського району м.Дніпра
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м.Дніпро, дошкільні навчальні заклади
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2017
ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
19 жовтня 2017 13:22
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
19 жовтня 2017 13:02
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
04 жовтня 2017 10:59
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
19 жовтня 2017 13:21
Перелік змін - 19.10.2017.docx
19 жовтня 2017 13:01
Перелік змін - 19.10.2017.docx
19 жовтня 2017 13:01
Тендерна документація — зі змінами.docx
04 жовтня 2017 10:59
Тендерна документація.docx
04 жовтня 2017 10:59
Додаток 4 - Проект договору.docx
04 жовтня 2017 10:59
Додаток 5 - Дислокація дошкільних навчальних закладів.docx
04 жовтня 2017 10:59
Додаток 6 - Орієнтовне меню.xlsx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

прошу внести відповідні зміни до тендерної документації
Дата подання: 06 жовтня 2017 09:27
Дата відповіді: 10 жовтня 2017 17:56
Відповідно до п. 5 розділу 3 ТД учасники зобов’язані документально підтвердити наявність працівників, що будуть відповідати за якість надання послуг по кожному об’єкту, з розрахунку не більше 10-ти закладів на одну відповідальну особу. Виникає питання, чому саме здійснено такий розрахунок - одна особа на 10 закладів? Дана вимога безспірно є дискримінуючою та обмежуючою учасників даної закупівлі, адже Замовник не може диктувати учасникам яку кількість та яких саме робітників учасники мають мати в штаті чи поза штатом для обов’язків за договором закупівлі. Більше того, учасники, як суб'єкти господарювання, що організовують свою діяльність у відповідності до своїх власних потреб, не зобов'язані мати в штаті таку кількість працівників на етапі тендеру, але можуть забезпечити їх наявність на дату укладання договору з замовником. Таким чином достатнім в даному випадку буде вимагати від учасника надання саме гарантійного листа, а не підтвердження наявності такої кількості працівників. Окрім того, зі змісту тендерної документації не зрозуміло, яку саме освіту повинні мати вказані працівники (освітньо-кваліфікаційний рівень). Враховуючи викладене, прошу внести відповідні зміни до тендерної документації: - виключити вимогу щодо документального підтвердження наявність працівників, що будуть відповідати за якість надання послуг по кожному такому об’єкту, з розрахунку не більше 10-ти закладів на одну відповідальну особу.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: «Оскільки, надання послуг, що складають предмет закупівлі буде надаватись за місцезнаходженням 31 навчально-виховним закладам Замовника, учасники зобов’язані документально підтвердити наявність працівників, що будуть відповідати за якість надання послуг по кожному такому об’єкту, з розрахунку не більше 10-ти закладів на одну відповідальну особу. При цьому, кожен із таких відповідальних осіб учасника закупівлі за надання послуг по об’єкту (закладу, харчоблоку) повинен мати спеціальну фахову освіту в сфері громадського харчування, про що надається відповідні документи, що підтверджують освітню спеціалізацію працівника (відповідальної особи). Учасник повинен надати гарантійний лист про можливість забезпечення необхідною кількістю відповідальних працівників (не менше 4 осіб), що мають спеціальну фахову освіту в сфері громадського харчування на дату укладання договору про закупівлю в разі визнання його переможцем процедури закупівлі».
Частиною 3 статті 22 Закону встановлено: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.».
Повідомляємо, що замовником закупівлі враховувалось об’єктивні фізичні можливості та робочі навантаження для осіб – працівників учасника, що повинні здійснювати постійний та фаховий контроль за виконанням умов Договору на щоденній основі.
На нашу позицію вважаємо, що більш ніж 10 закладів одна фахова особа учасника закупівлі не в змозі якісно контролювати та виконувати покладені обов’язки щодо надання послуг, які становлять предмет закупівлі.
Формування такої вимоги, надає можливість запевнитись Замовнику, що послуги будуть надаватись якісно та своєчасно, а працівники учасника зможуть на високій професійній основі без перенавантажень з дотриманням розпорядку трудової діяльності (вихідних, відпусток, лікарняних) виконувати умови Договору.
прошу роз'яснення довідка про працівників (досвід по супроводу аналогічних послуг)
Дата подання: 06 жовтня 2017 11:40
Дата відповіді: 10 жовтня 2017 17:56
Тендерною документацією вимагається надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, завірена власним підписом учасника. За довідкою необхідно зазначити наступну інформацію: ПІБ, посада працівників, досвід по супроводу та виконанню надання аналогічних послуг; копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно відповідної довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників, або копії інших документів (витяги з трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, або копії договорів щодо надання послуг спеціалістами, тощо), або копія штатного розпису або один із документів, що підтверджують наявність найманих працівників згідно чинного законодавства про працю (допускається подання інформації без зазначення посадових окладів працівників), копії санітарних книжок водія (обов’язково), експедитора (обов’язково) та вантажника (за наявності) та працівників, що мають безпосереднє відношення до роботи за зазначеним предметом закупівлі. По-перше: прошу надати роз'яснення, якими саме даними можливо підтвердити досвід працівника “по супроводу та виконанню надання аналогічних послуг”. Чи правильним є розуміння, що у вказаному розділі таблиці має бути зазначений загальний стаж роботи працівника по спеціальності? По-друге: Замовник вимагає надати копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно відповідної довідки (перелік документів вказаний через розділовий сполучник “або”). Таким чином не зрозумілим є як саме штатний розклад, наряду з наказами про прийняття на роботу таких працівників, може підтвердити трудові відносини між учасником та саме тими працівниками, що зазначені в довідці та є ідентифікованими.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, завірена власним підписом учасника. За довідкою зазначити наступну інформацію: ПІБ, посада працівників, досвід по супроводу та виконанню надання аналогічних послуг; копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними згідно відповідної довідки: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників, або копії інших документів (витяги з трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, або копії договорів щодо надання послуг спеціалістами, тощо), або копія штатного розпису або один із документів, що підтверджують наявність найманих працівників згідно чинного законодавства про працю (допускається подання інформації без зазначення посадових окладів працівників)».
Для організації своєї діяльності підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, кількість працівників, посади, які вони займатимуть, а також належні їм оклади, що відображає в єдиному документі, який називається «штатний розпис».
Відповідно до листа Мінпраці від 27.06.2007 р. №162/06/187-07 затвердження «штатного розпису» є обов’язковим.
Таким чином, прийняття (затвердження) штатного розпису здійснюється у вигляді видання керівником підприємства нормативного акту (наказу), у якому визначатимуться кількість штатних одиниць в розрізі посад. Самі посади в штатному розписі відображаються згідно з записами трудової книжки працівника.
Відповідно до Інструкції №58, записи професій та посад до трудової книжки заносяться згідно із найменуванням посад, зазначені в Класифікаторі професій. Таким чином, в «штатному розписі» найменування посади має відповідати професійним назвам робіт класифікатору професій.
Крім цього, на виконання вимог за частиною 2 статті 16 Закону, учасник закупівлі зобов’язаний мати працівників саме в штаті підприємства, а не іншим чином. Інформація, про наявність працівників у учасника згідно положень статті 16 Закону зазначена у множині. Закон вимагає підтвердити наявність «працівників», що дозволить пересвідчитись Замовнику у відсутності ознак фіктивності діяльності підприємства та добросовісності у легалізації найманих працівників. Якщо, один директор на підприємстві як працівник, надає послуги, які становлять предмет закупівлі, такі обставини, викликають цілком обґрунтовані сумніви у прозорості роботи такого учасника. Інформація про можливість залучення у майбутньому додаткових осіб на виконання договору про закупівлю за цивільно-правовими угодами не може братися до уваги тендерним комітетом при розгляді пропозиції учасника, оскільки, Замовник зобов’язаний встановити виконання чи невиконання кваліфікаційних критеріїв та вимог за тендерною документацією саме на день подання тендерної пропозиції суб’єктом господарювання до участі.
Більш того, згідно законодавства про працю необхідно розрізняти поняття працівників підприємства, що відповідно можуть працювати в порядку, передбаченому КЗпП України та становлять кваліфікаційний критерій за частиною 2 статті 16 Закону, та осіб, на які можуть бути покладені окремі цивільно-правові обов’язки за цивільно-правовими договорами (договір про надання послуг, тощо). При цьому, останні не отримують статусу «працівників» підприємства, оскільки, до них не застосовується відповідальність, що передбачена КЗпП України, дисциплінарні стягнення та заохочення, форма та графік роботи, наявність відпустки, лікарняних тощо. Особи, що залучаються за цивільно-правовими договорами є рівними в статусі при укладанні договору та не вважаються працівниками в розумінні Закону, а вважаються контрагентами учасника, а також несуть відповідальність та винагороду за надані послуги, а не за працю, саме в межах таких цивільно-правових угод.
Таким чином, учасник закупівлі повинен підтвердити, що має в штаті офіційно працевлаштованих найманих працівників, а не посилатись на Договори із суб’єктами, що не мають відношення до Процедури закупівлі.
просимо внести зміни до тендерної пропозиції
Дата подання: 06 жовтня 2017 11:45
Дата відповіді: 10 жовтня 2017 17:57
1. Відповідно до п. 5 розділу III ТД Учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів наданням копій не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2016 рік та не менше одного договору, що виконано/виконується за 2017 рік із попередніми Замовниками, в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування. Тобто, учасники зобов’язані подати не менше одного аналогічного договору, окремо, за останні два бюджетні періоди (2016 рік та 2017 рік). Вважаємо обмеження роками надання аналогічних послуг (2016 рік та 2017 рік) дискримінаційним, оскільки Учасник процедури закупівлі може мати досвід виконання аналогічного договору у попередні бюджетні роки, що свідчить про наявність довготривалої праці учасника на ринку. До того ж, документацією також вимагається надання документів на підтвердження досвіду робіт не менше п’яти років до дати оголошення даної закупівлі. Отже, умови тендерної документації є неузгодженими та підлягають коригуванню. Складається враження, ніби дана вимога була прописана виключно для певного учасника, який має досвід виконання аналогічних договорів тільки у вказані 2016-2017 рр. Таким чином, прошу: - виключити з тендерної документації можливість надання копій договорів за 2017 рік, які ще виконуються, оскільки тільки завершені на момент подання тендерної пропозиції договори можуть свідчити про їх успішне виконання, завершення та досвід учасника. - виключити з тендерної документації обмеження досвіду учасника тільки 2016-2017 рр.; - внести зміни до тендерної документації шляхом узгодження досвіду виконання робіт, який вимагається від учасників — 5 років, або 2016-2017 р.; 2. У пункті 5 Розділу ІІІ передбачені документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного законодавства, а саме: - документально підтверджену інформацію в довільній формі з листами відгуками від контрагентів за договорами, що учасник має досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше п’яти років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду. Дана вимога є необґрунтованою та такою, що не може бути виконана учасниками, через те, що замовником вимагаються контактні дані службових осіб контрагентів учасника з якими укладались відповідні договори. Однак, можливо, не всі посадові особи, що працювали на час укладання та виконання договорів є посадовими особами і на теперішній час та учасники не зможуть забезпечити підтвердження досвіду. Необхідність вказаної вимоги у складі тендерної документації об’єктивно не обґрунтована Замовником, а також не може бути виконана в силу підстав, що не залежать від учасників процедури закупівлі, а отже підлягає виключенню з тендерної документації.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: 3. Претензії щодо досвіду виконання аналогічних договорів – існує Рішення АМКУ від 16.08.2017р. № 5605-р/пк-пз відповідно якого, відповідні вимоги зазначені в ТД замовника не є дискримінаційними
просимо внести зміни то тендерної документації
Дата подання: 06 жовтня 2017 15:59
Дата відповіді: 10 жовтня 2017 17:57
Пунктом 5 Розділу ІІІ тендерної документації зазначений перелік документів, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного за конодавства, в тому числі нотаріально нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено користується учасник закупівлі); Проте, необхідно зауважити, що законодавством України в сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення не передбачено видачу затвердженого асортиментного п ереліку товарів. Відповідно до п. 7.14 Порядку проведення державної санітарно - епідеміологічної експертизи, затверджений Затверджено НаказомМОЗ України від 09.10.2000 N 247 перший примірник висновку видається заявнику після затвердження і внесення д о реєстру. Отже, асортиментний перелік товарів не є невід’ємним додатком висновку санітарно - епідеміологічної експертизи, а тому не може бути наданий в обов’язковому порядку учасниками закупівлі з огляду на чинне законодавство України. Таким чином, вваж аємо за необхідне виключити вимогу стосовно надання разом з висновком державної санітарно епідеміологічної експертизи затвердженого асортиментного переліку товарів, оскільки його отримання прямо не передбачене законодавчими актами України
Розгорнути Згорнути
Відповідь: 4. Згідно приміток до тендерної документації, Документи, що не передбачені законодавством для учасників, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Якщо учасник не подав у складі своєї пропозиції документи, які не передбачені чинним законодавством для нього або за інших причин (у передбачених законодавством випадках), а вони вимагаються тендерною документацією, він повинен надати щодо цього письмове пояснення.
Таким чином, Ви маєте право надати в складі тендерної пропозиції відповідний лист-пояснення із посиланням на той чи інший законний або підзаконний нормативно-правовий акт.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на те, що сама форма висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи вже має в собі асортиментний перелік товарів.
Розгорнути всі запитання: 4 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2017-10-04-000619-b.c1
Статус:
Скасована
Учасник: ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", Код ЄДРПОУ:35601826
Дата подання: 05 жовтня 2017 10:37
Зміни до меню
1. Ввести зміни до тендерної документації Додаток 6 Орієнтовне двотижневе меню для харчування дітей дошкільного відділення (3-разове харчування) та в меню з добовим перебуванням дітей (4-х разове харчування)
Перший тиждень
Понеділок: Напій Чай на згущеному молоці замінити на Чай з молоком – додаток 8 Норми заміни продуктів за енергоцінністю Постанова Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»
Другий тиждень
Понеділок: Напій Чай на згущеному молоці замінити на Чай з молоком – додаток 8 Норми заміни продуктів за енергоцінністю Постанова Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»
Вівторок: Замінити в меню Капусту тушковану на Овочі або салат з овочів, так як в понеділок і вівторок включена капуста тушкована – два дні поспіль
Середа, п’ятниця: для вікової групи від 1 до 3 років вихід напою Компот із сухофруктів 150
змінити на 100 відповідно з об’ємом готових страв для дітей даної вікової групи – Наказ
Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17 квітня 2006 року
№298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних,
навчальних Закладах» та аналогічно іншим дням тижня.
П ’ятниця: назву страви Хліб з маслом вершковим змінити на Хліб з маслом вершковим та
сиром твердим відповідно з виходом страви в меню 20/5/5 та 30/7/7.
Розгорнути Згорнути
Скасована
Дата: 10 жовтня 2017 18:31
Причина: відпала необхідність у відповіді

Документи подані скаржником

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2017-10-04-000619-b.b2
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: Баклаєнко Д.І, Код ЄДРПОУ:2992915094
Дата подання: 14 жовтня 2017 19:28
СКАРГА (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
На веб-порталі Уповноваженого органу 04.10.2017 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі Код за ДК 021:2015: 55520000-1- Кейтерингові послуги (Послуги з харчування для дошкільних навчальних закладах Шевченківського району м. Дніпра), Замовником процедури закупівлі є Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради. До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію Код за ДК 021:2015: 55520000-1- Кейтерингові послуги (Послуги з харчування для дошкільних навчальних закладах Шевченківського району м. Дніпра) далі «Тендерна документація», Орієнтовне меню (Додаток 6), Дислокацію дошкільних навчальних закладів (Додаток 5), Проект договору (Додаток 4). Після ознайомлення із змістом Тендерної документації та доданих Додатків було виявлено, що зазначені документи не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим нормативним актам, які є обов’язковими до виконання з огляду на наступне. 1. Перш за все необхідно відмітити, що Замовник об’явив зазначену процедуру закупівлі одночасно із проведенням іншої процедури закупівлі, до предмету якої також входить оскаржувана закупівля. Так, 05.07.2017 року Замовником – Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради було оголошено про проведення процедури закупівлі Код за ДК 021:2015: 55520000-1- Кейтерингові послуги (Послуги з харчування для дошкільних навчальних закладах) на території м. Дніпра, зі строком виконання до вересень-грудень 2017 року на очікувану вартість 57`430`085.00 грн (без ПДВ), ідентифікатор UA – 2017-07-05-002127-b. До вказаного оголошення було додано Додаток 5 «Дислокація дошкільних навчальних закладів» за змістом якого частково передбачені дошкільні заклади, які входять до переліку навчальних закладів, які зазначені у Додатку 5 до оскаржуваної закупівлі. Наразі процедура закупівлі, оголошена 05.07.2017 року не завершена та Замовником не відмінена. Згідно ст. 3 п. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників. Тобто кожен учасник, який приймає участь у процедурі закупівлі сподівається на перемогу, а якщо одразу за однаковими процедурами закупівлі буде оголошено переможцями різних учасників, то порушується принцип добросовісної конкуренції між учасниками. З огляду на зазначене, Замовником, оголосивши 04.10.2017 року оскаржувану процедуру закупівлі, було порушено п. 1 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі». 2. Згідно п. 2 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639). Але, окрім самої банківської гарантії Замовник вимагає від учасника надати додаткові документи: копії банківських документів: довіреність щодо особи уповноваженої на підпис гарантії, ліцензія, звіт про прибутки та збитки, (документи бути завірені печаткою банку та підписом уповноваженої особи банку). Вказані документи не є документами, які стосуються ведення господарської діяльності учасника, є документами третьої особи, яка не є пов’язаною із учасником та не є зобов’язаною учаснику надавати зазначені документи. А тому така вимога Замовника порушує право учасника вільно прийняти участь у процедурі закупівлі в разі відмови установи банку надати відповідні документи. Крім того, згідно п. 7 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. 3. Згідно п. 5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовник передбачив наступні кваліфікаційні критерії: Кваліфікаційні критерії до учасників визначені Замовником відповідно до вимог статті 16 Закону, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам визначені у тендерній документації. Для участі у процедурі закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають зокрема таким критеріям: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Згідно п. 2. Ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто законодавець надав право вибору Замовнику з кваліфікаційних критеріїв, передбачених виключно Законом. Право встановлення додаткових кваліфікаційних критерієї для Замовника Законом не передбачено. Встановивши такий кваліфікаційний критерій, як декілька аналогічних договорів, Замовник порушив п. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». 4. Згідно Розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що учасник подає у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. П. 5. Розділу ІІІ Тендерної документації передбачено перелік документів, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності його кваліфікаційним вимогам, передбаченими Тендерною документацією. Крім того, Замовник передбачив вимоги про надання певного переліку документів, які учасник повинен надати для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного законодавства в тому числі: - нотаріально завірену копію акту санітарно-епідеміологічного обстеження цього об’єкта (складу (-ів), що зазначений у довідці про матеріально-технічну базу) дійсну на дату розкриття тендерної пропозиції, що виданий не раніше 2017 року; - нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено користується учасник закупівлі). Але такі вимоги є такими, що не відповідають вимогам ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Так, у відповідності до зазначеного Закону висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Стаття 11 зазначеного Закону передбачає виключний перелік об'єктів державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Так, Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають: -проекти міждержавних, державних цільових, регіональних, місцевих і галузевих програм соціально-економічного розвитку; -інвестиційні проекти і програми у випадках і порядку, встановлених законодавством; -схеми, передпроектна документація, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо; - проекти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров'я та середовища життєдіяльності людини; -продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей; -документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо; -діючі об'єкти, у тому числі військового та оборонного призначення. Такого об’єкту, як склад для зберігання продуктів харчування в Законі не передбачено. Крім того, обов’язкова наявність у учасника такого документу, як «Акт санітарно-епідеміологічного обстеження складу» взагалі не передбачена жодним нормативно-правовим актом України. Також цим підпунктом Тендерної документації передбачено обов’язок надати документально підтверджену інформацію в довільній формі з листами відгуками від контрагентів за договорами, що учасник має досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше п’яти років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду. Це є додатковим кваліфікаційним критерієм для відбору учасників, який не передбачений ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Зазначення таких документів як обов’язкові у складі тендерної пропозиції Учасника є дискримінаційною умовою, та навмисно звужує вільну можливість будь-якого з учасників прийняти участь у цій процедурі закупівлі. 5. Додатково зауважую, що враховуючи те, що предметом закупівлі є послуги з харчування для дошкільних навчальних закладів і кількість надання цих послух (строк надання послуг) напряму залежить від кількості днів їх надання, а отже і вартість надання цих послуг напряму залежить від кількості днів їх надання (строку надання послуг). Відповідно до ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» «В оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: строк надання послуг. В додатку 1 до тендерної документації ФОРМА "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ" зазначено наступне: «Якщо нас визначено переможцем торгів, ми беремо на себе зобов’язання підписати договір із замовником не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.» Тобто, договір про надання послуг може бути підписано сторонами на протязі 10 днів, (як першого дня через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, так і на другий, третій, четвертий чи десятий день через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю), що в свою чергу призводить до збільшення або зменшення кількості днів надання послуг, від кількості яких, напряму залежить коректність розрахунку потенційними учасниками аукціону вартості та змісту своїх тендерних пропозицій. В самому додатку 1 до тендерної документації ФОРМА "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ", від якої учасники не повинні відступати, розміщено інформацію про кількість днів харчування 18. Пунктом 4.1. Додатку 4 передбачено, що Строк (термін) надання послуги: з дня укладання договору до 31.12.2017 року (за виключенням вихідних та святкових днів). Відповідно до інформації розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, станом на 14.10.2017 початок аукціону стосовно даного предмету закупівлі заплановано на 20 жовтня 2017 року. Невизначеність дати підписання договору та не визначеність точної кількості днів надання послуг, призводить до неможливості потенційними учасниками аукціону коректно розрахувати суму своїх пропозицій для участі в аукціоні до Загальної ціни яких, відповідно до додатку 1 до тендерної документації ФОРМА "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ", мають враховуватись всі затрати учасника (постачальника) на закупку продуктів, транспорт, приготування, на прибирання та миття посуду, а також з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі на страхування та інше. Враховуючи вище викладене, вважаю, що бездіяльність Замовника, щодо зазначення конкретного строку надання послуг, грубо порушують принципи здійснення закупівель, викладені в ст. 3, Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги ст. 21 Закону, щодо обов’язковості зазначення строків надання послуг. Чим порушують моє право, як потенційного учасника процедури закупівель, передбачене ст. 5 Закону на вільний доступ до інформації про закупівлю, що, як наслідок, унеможливлює подання мною тендерної пропозиції щодо предмету закупівель з огляду на неможливість розрахунку загальної суми надання послуг. 6. ст.5 Закону України «Про дошкільну освіту» визначено, що систему дошкільної освіти становлять дошкільні навчальні заклади незалежно від підпорядкування, типів і форми власності. Наказом Міністерства охорони здоров’я України № 234 від 24.03.2016р. затверджено Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів (далі – Санітарний регламент). Так, Санітарним регламентом визначено санітарно-епідеміологічні вимоги до дошкільних навчальних закладів усіх форм власності. Відповідно до пункту 2 та 5 розділу IX Санітарного регламенту харчування дітей здійснюється відповідно до норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 року № 1591, а постачання готової продукції операторами ринку харчових продуктів допускається лише у разі відсутності харчоблоку у дошкільному навчальному закладі. Національний класифікатор «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015 призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України. Згідно Єдиного закупівельного словника код за ДК 021:2015:55520000-1 – Кейтерингові послуги, відноситься до розділу 55000000-0 - ресторанні послуги та послуги з роздрібної торгівлі, що жодним чином не може застосовуватись до закупівель послуг з харчування для дошкільних навчальних закладів. За роз’ясненнями з цього питання, були направлені звернення до Міністерсва економічного розвитку і торгівлі України листом №17/09 від 04.09.207, на яке Міністерсво економічного розвитку і торгівлі України надало відповідь вих. № 3304-06/32662-07 від.15.09.2017, в якій зазначено посиланя на лист Міністерсва економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3816-06 від 07.02.2017 «Щодо порядку визначення предмету закупівель», в якому зазначено наступне: «У свою чергу, у разі якщо предмет закупівлі не має в ієрархічній структурі Єдиного закупівельного словника відповідного коду, у електронній системі закупівель технічно реалізовано можливість обрання замовником показника "99999999-9 - Не визначено" із можливістю введення предмета закупівлі вручну в текстовому полі.» З наведеного вбачається, що оголошена ДЕПАРТАМЕНТОМ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ закупівля: Кейтерингові послуги (послуги з харчування для дошкільних навчальних закладів), номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2017-10-04-000619-b не відповідає умовам, порядку та процедурі закупівель визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ДСТУ 4281:2004 «Заклади ресторанного господарства. Класифікація» кейтеринг включено до групи 4.4 «Постачання їжі приготованої централізовано для споживання в інших місцях», яка охоплює, зокрема, такі види підприємств ресторанного господарства 4.4.4 ресторан за спеціальним замовленням (catering). Згідно з п. 3.28 ДСТУ 4281:2004 «ресторан за спеціальним замовленням (catering)» трактується як заклад ресторанного харчування, призначений готувати і постачати готову їжу та організовувати обслуговування споживачів в інших місцях за спеціальним замовленням. Основні вимоги щодо роботи суб’єктів господарської діяльності, що здійснюють діяльність на території України у сфері ресторанного господарства, закріплено в Правилах роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства № 219, розроблених відповідно до Законів України «Про захист прав споживачів» і «Про безпечність та якість харчових продуктів». Оскільки в ДСТУ 4281:2004, кейтеринг віднесено до підприємств ресторанного господарства, Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства № 219 поширюються і на діяльність підприємств кейтерингу. Про ці та інші порушення щодо оголошення процедури закупівлі та тендерної документації, з рекомендаціями їх виправлення, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради було зазначено в листі Управління захисту економіки Департаменту захисту економіки Національної поліції України №8278/39/103/03-2017 від 12.10.2017 Проте, Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради не було вчинено жодних дій, щодо виправлення зазначених порушень. На підставі всього вищевикладеного та керуючись ст..18 ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОШУ: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду; 2. Встановити порушення процедури закупівлі послуг – код за ДК 021:2015:55520000-1 – Кейтерингові послуги (послуги з харчування для дошкільних навчальних закладів), оприлюднену Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради 04 жовтня 2017 року, (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2017-10-04-000619-b 3. Зобов’язати Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради внести зміни до Тендерної документації по процедурі закупівлі код за ДК 021:2015: 55520000-1- Кейтерингові послуги (Послуги з харчування для дошкільних навчальних закладах) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2017-10-04-000619-b - виключити вимогу щодо надання учасником нотаріально завірену копію акту санітарно-епідеміологічного обстеження цього об’єкта (складу (-ів), що зазначений у довідці про матеріально-технічну базу) дійсну на дату розкриття тендерної пропозиції, що виданий не раніше 2017 року та нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено користується учасник закупівлі); - виключити вимогу щодо надання учасником копії банківських документів: довіреність щодо особи уповноваженої на підпис гарантії, ліцензія, звіт про прибутки та збитки, (документи бути завірені печаткою банку та підписом уповноваженої особи банку); та привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства. - зазначити точну кількість днів (строк надання послуг), протягом яких будуть надаватись закуповувані послуги 4. У разі неможливості виправити всі недоліки Тендерної документації, зобов’язати Замовника відмінити процедуру закупівлі. Додатки: - Платіжне доручення, що засвідчує сплату коштів за подання скарги з відміткою про зарахування кошті до державного бюджету; - Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; - Договір про надання правових послуг адвоката. - Копія Листа Департаменту захисту економіки Національної поліції України №8278/39/103/03-2017 від 12.10.2017 - Копія Заяви до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 17/09 від 04.09.2017 - Копія відповіді Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3304-06/32662-07 від 15.09.2017
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
Прийнято до розгляду: 19 жовтня 2017 23:31
Рішення від 19.10.2017 № 7354.pdf
Дата публікації: 19 жовтня 2017 23:31
Рішення від 03.11.2017 № 7751.pdf
Дата публікації: 03 листопада 2017 15:15

Документи подані скаржником

14 жовтня 2017 19:27
Платіжне доручення.pdf
14 жовтня 2017 19:27
Скарга.pdf

Документи подані замовником

19 жовтня 2017 14:26
Перелік змін - 19.10.2017.docx

Документи Органу Оскарження

19 жовтня 2017 23:31
Рішення від 19.10.2017 № 7354.pdf
03 листопада 2017 15:15
Рішення від 03.11.2017 № 7751.pdf

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 23 жовтня 2017 12:06
Коментар щодо відміни: Відмінити процедуру закупівлі з підстави, передбаченої частиною 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: неможливості усунення порушень, що нібито, виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, про які зазначає скаржник за скаргою внаслідок тривалості розгляду скарги
Документи:
23 жовтня 2017 12:06
Електронний підпис
23 жовтня 2017 12:05
Рішення - відміна торгів.docx