Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
виконання будівельних робіт по об’єкту «Реконструкція систем дозування коагулянту на ОВС-3 Деснянської водопровідної станції, просп. Алішера Навої, 1 в м. Києві», ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013 (45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт ДК 021:2015).
Очікувана вартість
9 807 171,60 UAH
UA-2017-09-15-002743-c ● bf730fc5e1ce4edd9521cdc65165775b
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ПрАТ "АК "Київводоканал" |
Код ЄДРПОУ: | 03327664 |
Вебсайт: | https://vodokanal.kiev.ua/ua |
Місцезнаходження: | 01015, Україна , м. Київ обл., Київ, вул. Лейпцизька, 1-а |
Контактна особа: |
Комелева Ірина Юріївна +380442007310 i.komeleva@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 15 вересня 2017 18:40 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 30 жовтня 2017 18:45 |
Оскарження умов закупівлі: | до 05 листопада 2017 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 листопада 2017 18:45 |
Очікувана вартість: | 9 807 171,60 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 7 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,07% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 49000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роб
виконання будівельних робіт по об’єкту «Реконструкція систем дозування коагулянту на ОВС-3 Деснянської водопровідної станції, просп. Алішера Навої, 1 в м. Києві», ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013 (45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт ДК 021:2015).
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
02125, Україна, м. Київ, Київ, просп. Алішера Навої, 1 в м. Києві.
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 травня 2018
ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
31 жовтня 2017 15:02 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
31 жовтня 2017 14:55 |
перелік змін овс 3.pdf | |
31 жовтня 2017 14:55 |
ПЗ ОВС-3.pdf | |
31 жовтня 2017 14:55 |
тд 2 овс зак.pdf | |
31 жовтня 2017 14:55 |
31.10 ТД.pdf | |
20 жовтня 2017 11:22 |
ПРОТОКОЛ про перенесення строків ОВС 3.docx | |
15 вересня 2017 18:41 |
ПЗ ОВС-3.pdf | |
15 вересня 2017 18:41 |
ТД ОВС-3.pdf |
31 жовтня 2017 15:02 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
31 жовтня 2017 14:55 |
перелік змін овс 3.pdf
|
||||||
31 жовтня 2017 14:55 |
ПЗ ОВС-3.pdf
|
||||||
31 жовтня 2017 14:55 |
тд 2 овс зак.pdf
|
||||||
31 жовтня 2017 14:55 |
31.10 ТД.pdf
|
||||||
20 жовтня 2017 11:22 |
ПРОТОКОЛ про перенесення строків ОВС 3.docx
|
||||||
15 вересня 2017 18:41 |
ПЗ ОВС-3.pdf
|
||||||
15 вересня 2017 18:41 |
ТД ОВС-3.pdf
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Питання 1
Дата подання: 19 вересня 2017 11:39
Дата відповіді: 21 вересня 2017 19:32
В п.1.3 Додатку 1 до тендерної документації вказано, що: «Документами, які підтверджують виконання договорів є акти виконаних підрядних робіт формою №КБ-2в та довідкою №КБ-3. Така вимога суперечить ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Просимо видалити з тендерної документації вищезазначену вимогу.
Відповідь: ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 передбачено, що при визначенні вартості виконаних обсягів вартості робіт і проведені взаєморозрахунків за виконані роботи по об’єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів, застосовуються примірні форми первинних облікових документів «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (примірна форма № КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат» (примірна форма № КБ-3).( п. 6.4.2. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013)
Питання 2
Дата подання: 19 вересня 2017 12:20
Дата відповіді: 21 вересня 2017 19:33
В інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що учасник повинен надати «оригінал гарантійного листа виданого на ім’я учасника виробником або офіційним партнером/представником виробника станції дозування розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води…». Словосполучення «розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води» неодноразово зустрічається в тендерній документації, що не відповідає Проекту «Реконструкція систем дозування ОВС-3 Деснянської водопровідної станції...». Просимо видалити з тендерної документації словосполучення «розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: У Додатку 3 до Тендерної документації (Відомість матеріалів) передбачено устаткування «Станція дозування розчинів коагулянтів», що відповідає назві в Томі 3 Робочої документації по об’єкту «Реконструкція систем дозування коагулянту на ОВС-3 Деснянської водопровідної станції, просп. Алішера Навої, 1 в м. Києві» . Кошторисна документація 14007к-К. Локальний кошторис № 2-1-3.
Питання 3
Дата подання: 19 вересня 2017 13:18
Дата відповіді: 21 вересня 2017 19:34
Згідно з вимогою тендерної документації учасник повинен «надати лист щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру щодо обслуговування станції дозування…». В пояснювальній записці до Проекту зазначено: «Технологічне обладнання закордонного виробництва обслуговується сервісними центрами виробників. Введення обладнання в експлуатацію проводиться персоналом сервісних центрів…». Просимо доповнити вимогу щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру (п.287 Додатку 3 до Тендерної документації (Відомість матеріалів)) на території України словами «виробника обладнання - фірми ProMinent або виробника еквівалентного обладнання згідно з Додатком 8 тендерної документації».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Тендерною документацією по даному предмету закупівлі передбачено, що учасник повинен надати: лист щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру щодо обслуговування станції дозування….», що відповідає вимогам ст.ст. 3, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922
Питання 4
Дата подання: 19 вересня 2017 14:40
Дата відповіді: 21 вересня 2017 19:34
В п.1 інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що учасник повинен надати «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (оригінал або копію) для застосування станції дозування…». Для отримання вищеназваного висновку потрібен тривалий час (1 – 2 місяці), тому просимо скасувати вимогу щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Тендерною документацією по даному предмету закупівлі передбачена вимога, що учасник повинен надати: висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (оригінал або копію) для застосування станції дозування розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води...
Дана вимога відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та ст. 16, 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення
Дана вимога відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та ст. 16, 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення
Питання 5
Дата подання: 19 вересня 2017 14:40
Дата відповіді: 21 вересня 2017 19:35
В п.1 інструкції з підготовки тендерної пропозиції вказано, що учасник повинен надати «декларацію (оригінал або копію) про відповідність продукції, а саме станції дозування…». Оформлення декларації вимагає виконання нормативних процедур тривалістю більше 1 місяця. Просимо видалити з тендерної документації вищезазначену вимогу.
Відповідь: Тендерною документацією по даному предмету закупівлі передбачена вимога, що учасник повинен надати: декларацію (оригінал або копію) про відповідність продукції…. вимогам Технічних регламентів безпеки машин, електромагнітної сумісності обладнання, низьковольтного електричного обладнання, що чинна на території України.
Дана вимога відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та вимогам Технічних регламентів безпеки машин (Постанова КМУ від 30.01.2013 № 62), електромагнітної сумісності обладнання (Постанова КМУ 16.12.2015 № 1077), низьковольтного електричного обладнання (Постанова КМУ 16.12.2015 № 1067), що чинні на території України
Дана вимога відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та вимогам Технічних регламентів безпеки машин (Постанова КМУ від 30.01.2013 № 62), електромагнітної сумісності обладнання (Постанова КМУ 16.12.2015 № 1077), низьковольтного електричного обладнання (Постанова КМУ 16.12.2015 № 1067), що чинні на території України
Питання 6
Дата подання: 19 вересня 2017 15:45
Дата відповіді: 21 вересня 2017 19:36
В п.1.3 Додатку 1 до тендерної документації вказано, що: «Аналогічним договором є договір, предмет якого включає (з урахуванням п. 1 «Вихідні положення» пояснювальної записки Проекту): - виконання будівельно-монтажних та пуско-налагоджувальних робіт систем дозування розчинів коагулянту для очисних водопровідних споруд в умовах діючої очисної водопровідної станції». Просимо, з урахуванням п. 1 «Вихідні положення» пояснювальної записки Проекту, визначення аналогічного договору викласти в попередній редакції тендерної документації, а саме: «Аналогічним договором є договір, у складі якого є виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування розчинів для очисних споруд водопостачання».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Тендерною документацією по даному предмету закупівлі передбачено, що «Аналогічним(и) договором(ами) є договір(и), предмет якого(их) включає (з урахуванням п. 1 «Вихідні положення» пояснювальної записки Проекту):
виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування розчинів коагулянту для очисних водопровідних споруд в умовах діючої очисної водопровідної станції.»
Визначення аналогічного договору відповідає видам робіт передбачених в Проектній документації по об’єкту, який є предметом цієї закупівлі , в т.ч. пункту 1 Вихідних положень пояснювальної записки Проекту (яка є додатком до Тендерної документації)
виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування розчинів коагулянту для очисних водопровідних споруд в умовах діючої очисної водопровідної станції.»
Визначення аналогічного договору відповідає видам робіт передбачених в Проектній документації по об’єкту, який є предметом цієї закупівлі , в т.ч. пункту 1 Вихідних положень пояснювальної записки Проекту (яка є додатком до Тендерної документації)
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2017-09-15-002743-c.b1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "Промтехвод", Код ЄДРПОУ:32044028
Дата подання: 20 вересня 2017 15:44
Вимога 1
В п.1.3 Додатку 1 до тендерної документації вказано, що: «Документами, які підтверджують виконання договорів є акти виконаних підрядних робіт формою №КБ-2в та довідкою №КБ-3. Така вимога суперечить ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Просимо видалити з тендерної документації вищезазначену вимогу.
Рішення замовника: Вимога відхилена
21 вересня 2017 19:39
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 передбачено, що при визначенні вартості виконаних обсягів вартості робіт і проведені взаєморозрахунків за виконані роботи по об’єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів, застосовуються примірні форми первинних облікових документів «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (примірна форма № КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат» (примірна форма № КБ-3).( п. 6.4.2. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013
Номер вимоги: UA-2017-09-15-002743-c.b2
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "Промтехвод", Код ЄДРПОУ:32044028
Дата подання: 20 вересня 2017 15:45
Вимога 2
В інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що учасник повинен надати «оригінал гарантійного листа виданого на ім’я учасника виробником або офіційним партнером/представником виробника станції дозування розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води…». Словосполучення «розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води» неодноразово зустрічається в тендерній документації, що не відповідає Проекту «Реконструкція систем дозування ОВС-3 Деснянської водопровідної станції...». Просимо видалити з тендерної документації словосполучення «розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води».
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога відхилена
21 вересня 2017 19:40
У Додатку 3 до Тендерної документації (Відомість матеріалів) передбачено устаткування «Станція дозування розчинів коагулянтів», що відповідає назві в Томі 3 Робочої документації по об’єкту «Реконструкція систем дозування коагулянту на ОВС-3 Деснянської водопровідної станції, просп. Алішера Навої, 1 в м. Києві» . Кошторисна документація 14007к-К. Локальний кошторис № 2-1-3.
Номер вимоги: UA-2017-09-15-002743-c.b3
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "Промтехвод", Код ЄДРПОУ:32044028
Дата подання: 20 вересня 2017 15:45
Вимога 3
Згідно з вимогою тендерної документації учасник повинен «надати лист щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру щодо обслуговування станції дозування…». В пояснювальній записці до Проекту зазначено: «Технологічне обладнання закордонного виробництва обслуговується сервісними центрами виробників. Введення обладнання в експлуатацію проводиться персоналом сервісних центрів…». Просимо доповнити вимогу щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру (п.287 Додатку 3 до Тендерної документації (Відомість матеріалів)) на території України словами «виробника обладнання - фірми ProMinent або виробника еквівалентного обладнання згідно з Додатком 8 тендерної документації».
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога відхилена
21 вересня 2017 19:41
Тендерною документацією по даному предмету закупівлі передбачено, що учасник повинен надати: лист щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру щодо обслуговування станції дозування….», що відповідає вимогам ст.ст. 3, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922.
Номер вимоги: UA-2017-09-15-002743-c.b4
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "Промтехвод", Код ЄДРПОУ:32044028
Дата подання: 20 вересня 2017 15:45
Вимога 4
В п.1 інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що учасник повинен надати «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (оригінал або копію) для застосування станції дозування…». Для отримання вищеназваного висновку потрібен тривалий час (1 – 2 місяці), тому просимо скасувати вимогу щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога відхилена
21 вересня 2017 19:42
Тендерною документацією по даному предмету закупівлі передбачена вимога, що учасник повинен надати: висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (оригінал або копію) для застосування станції дозування розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води...
Дана вимога відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та ст. 16, 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення
Дана вимога відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та ст. 16, 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення
Номер вимоги: UA-2017-09-15-002743-c.b5
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "Промтехвод", Код ЄДРПОУ:32044028
Дата подання: 20 вересня 2017 15:46
Вимога 5
В п.1 інструкції з підготовки тендерної пропозиції вказано, що учасник повинен надати «декларацію (оригінал або копію) про відповідність продукції, а саме станції дозування…». Оформлення декларації вимагає виконання нормативних процедур тривалістю більше 1 місяця. Просимо видалити з тендерної документації вищезазначену вимогу.
Рішення замовника: Вимога відхилена
21 вересня 2017 19:43
Тендерною документацією по даному предмету закупівлі передбачена вимога, що учасник повинен надати: декларацію (оригінал або копію) про відповідність продукції…. вимогам Технічних регламентів безпеки машин, електромагнітної сумісності обладнання, низьковольтного електричного обладнання, що чинна на території України.
Дана вимога відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та вимогам Технічних регламентів безпеки машин (П КМУ від 30.01.2013 № 62), електромагнітної сумісності обладнання (П КМУ 16.12.2015 № 1077), низьковольтного електричного обладнання (П КМУ 16.12.2015 № 1067), що чинні на території України
Дана вимога відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та вимогам Технічних регламентів безпеки машин (П КМУ від 30.01.2013 № 62), електромагнітної сумісності обладнання (П КМУ 16.12.2015 № 1077), низьковольтного електричного обладнання (П КМУ 16.12.2015 № 1067), що чинні на території України
Номер вимоги: UA-2017-09-15-002743-c.b6
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "Промтехвод", Код ЄДРПОУ:32044028
Дата подання: 20 вересня 2017 15:46
Вимога 6
В п.1.3 Додатку 1 до тендерної документації вказано, що: «Аналогічним договором є договір, предмет якого включає (з урахуванням п. 1 «Вихідні положення» пояснювальної записки Проекту): - виконання будівельно-монтажних та пуско-налагоджувальних робіт систем дозування розчинів коагулянту для очисних водопровідних споруд в умовах діючої очисної водопровідної станції». Просимо, з урахуванням п. 1 «Вихідні положення» пояснювальної записки Проекту, визначення аналогічного договору викласти в попередній редакції тендерної документації, а саме: «Аналогічним договором є договір, у складі якого є виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування розчинів для очисних споруд водопостачання».
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога відхилена
21 вересня 2017 19:44
Тендерною документацією по даному предмету закупівлі передбачено, що «Аналогічним(и) договором(ами) є договір(и), предмет якого(их) включає (з урахуванням п. 1 «Вихідні положення» пояснювальної записки Проекту):
виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування розчинів коагулянту для очисних водопровідних споруд в умовах діючої очисної водопровідної станції.»
Визначення аналогічного договору відповідає видам робіт передбачених в Проектній документації по об’єкту, який є предметом цієї закупівлі , в т.ч. пункту 1 Вихідних положень пояснювальної записки Проекту (яка є додатком до Тендерної документації).»
виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування розчинів коагулянту для очисних водопровідних споруд в умовах діючої очисної водопровідної станції.»
Визначення аналогічного договору відповідає видам робіт передбачених в Проектній документації по об’єкту, який є предметом цієї закупівлі , в т.ч. пункту 1 Вихідних положень пояснювальної записки Проекту (яка є додатком до Тендерної документації).»
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2017-09-15-002743-c.b7
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "Промтехвод", Код ЄДРПОУ:32044028
Дата подання: 25 вересня 2017 17:01
Дата подання: 25 вересня 2017 17:01
Скарга на документацію ОВС-3
15.09.2017р. на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель опубліковано оголошення № UA-2017-09-15-0002743-с про проведення відкритих торгів по закупівлі виконання робіт об’єкту «Реконструкція систем дозування коагулянту на ОВС-3 Деснянської водопровідної станції, просп. Алішера Навої, 1 в м. Києві», ДСТУ Б.Д. 1.1. -1:2013 (ДК 021:2015: 45000000-7 – Будівельні роботи поточний ремонт), замовником якої виступає ПрАТ «АК «Київводоканал». Очікувана вартість предмета закупівлі 9 807 171,60 грн. (з ПДВ). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна.
Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено право замовника встановити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Разом з тим, відповідно до п. 2) ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимогам, встановлених статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Промтехвод» (надалі – Товариство) за результатами вивчення Тендерної документації (надалі ТД), вважає, що ТД містить ряд дискримінаційних умов та не відповідає законодавству.
19-20.09.2017р. Товариство звернулося до замовника щодо надання роз’яснень та внесення змін до ТД, у зв’язку із переліченими нижче недоліками, розбіжностями та суперечностями. Замовником необґрунтовано відхилені вимоги Товариства, які підлягають усуненню органом оскарження.
1. В п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що учасник повинен надати «оригінал гарантійного листа виданого на ім’я учасника виробником або офіційним партнером/представником виробника станції дозування розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води, про підтвердження постачання станції дозування розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води на даний об’єкт…».
Пунктом 5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції встановлено кваліфікаційний критерій наявності в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
При цьому, згідно із пунктом 1.3. Частини 1 Додатку № 1 до ТД наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору підтверджується наданням довідки, складеної у довільній формі згідно з Додатком 6 до ТД, та копією договору, який вказаний у даній довідці та який повинен свідчити, що учасник має досвід виконання аналогічного договору, з обов’язковим наданням копії договору та підтверджуючих документів щодо виконання цього договору не менш ніж на 90 % та оригінал відгуку від замовника для якого виконувались роботи по даному договору, з обов’язковим зазначенням у відгуку інформації про виконання робіт в умовах діючої водопровідної станції.
Документами, які підтверджують виконання договорів є акти виконаних підрядних робіт формою № КБ-2в та довідкою № КБ-3.
Аналогічним договором є договір, предмет якого включає (з урахуванням п. 1 «Вихідні положення» пояснювальної записки Проекту) виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування розчинів коагулянту для очисних водопровідних споруд діючої очисної водопровідної станції.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Промтехвод» вважає, що вказані вище словосполучення та способи підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію не відповідають положенням законодавства та містять ознаки дискримінації.
В Україні ринок станцій дозування розчинів реагентів представлений, в основному, торговими марками «ProMinent» (Німеччина), «GRUNDFOS» (Данія).
Згідно із керівництвом по експлуатації мембранного насоса-дозатора Sigma 3 («ProMinent»), насос використовується для роботи з рідкими речовинами з урахуванням межі в’язкості, хімічної стійкості та густини речовини, тобто може працювати з будь-яким розчином реагентів.
У каталозі продукції торгової марки «ProMinent» зазначено вичерпний перелік реагентів, з якими здатні працювати мембранні насоси, зокрема, та станції дозування, в цілому, до якого входять всі різновиди коагулянтів та всі різновиди реагентів, а також хімічних сполук хлору.
На арк. 9, 20 Проекту до ТД наведена марка насоса-дозатора Sigma 3 Cb040830 PVT S 010 UA010 SOEN виробництва фірми «ProMinent». Наявність літер PVT в коді насосу вказує на виконання насосу з полівінілідефториду. Насоси-дозатори виготовлені з матеріалу PVT застосовуються для дозування не тільки коагулянтів, а й численних розчинів флокулянтів, кислот, лугів, хлорвмісних реагентів і т.п. (Стор. 1-41, 1-42 каталогу, що додається до скарги).
Аналогічно працюють станції дозування торгової марки «GRUNDFOS». На прикладі лінійки дозуючих установок серії «DSS» чітко спостерігається, що установки працюють із розчинами гіпохлориту натрію, сірчаної кислоти, біоцидами та всіма різновидами коагулянтів (Стор. 8,9 каталогу, що додається до скарги).
Системи дозування (як в Проекті до ТД) використовуються в багатьох галузях промисловості і комунального господарства: для дозування коагулянтів, флокулянтів, гіпохлориту натрію та інших реагентів на очисних спорудах водопроводу та каналізації, на фармацевтичних підприємствах, в нафтопереробній галузі, на підприємствах харчової промисловості і т.і.
Предметом же аналогічного договору може бути, наприклад, «Реконструкція об’єкта…», «Технічне переоснащення об’єкта…», «Технічне відновлення окремого вузла об’єкта…», «Капітальний ремонт об’єкта…» і тому подібне. Кожен такий договір може включати виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування на діючому підприємстві.
Товариство, з метою підтвердження наявності власного досвіду виконання аналогічного договору, має намір надати Договір № 603 від 23.12.2016р. на виконання робіт з реконструкції електролізної «Фортеця» у м. Ізмаїл Одеської області, в рамках якого було проведено монтаж автоматичної електролізної установки ЕП-10-12А00011, а також впровадження установки для отримання діоксиду хлору на місті споживання Bello Zon CDVc виробництва фірми ProMinent.
В комплектацію автоматичної електролізної установки окрім дозуючої станції розчину кухонної солі входить дозуюча станція хлорвмісного реагенту (гіпохлоріту натрію). Дозуюча станція гіпохлориту натрію в м. Ізмаїл складається з трьох насосів-дозаторів Sigma/3 040830 виробництва фірми ProMinent (насоси-дозатори предмету закупівлі). Установка для отримання діоксиду хлору на місті споживання Bello Zon CDVc виробництва фірми ProMinent складається з дозуючої станції соляної кислоти та дозуючої станції лугу – хлориту натрію.
Частиною 3 статті 5 та частиною 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» прямо заборонено включати до тендерної документації дискримінаційні вимоги.
Дискримінація – це будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп.
Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
Дискримінаційними вважаються дії, що призводять до погіршення становища одних суб'єктів порівняно з іншими суб'єктами господарювання і обмежують їхні законні права та інтереси.
Враховуючи, що представлені на ринку станції дозування розчинів реагентів, призначених, в тому числі, для очистки води, не мають чіткої спеціалізації на роботу із конкретним реагентом, а підприємства-виробники виготовляють багатоцільове обладнання, яке може працювати зі всіма різновидами хімічних речовин, вимога про досвід монтажу станції дозування коагулянтів є дискримінаційною, оскільки учасники, які мали досвід роботи зі станціями дозування інших речовин, можуть повноцінно виконати будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи систем дозування, в тому числі, і для роботи з розчинами коагулянту. Теж саме стосується і предмету аналогічного договору.
Словосполучення «станції дозування розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води» неодноразово зустрічається в ТД, що не відповідає назві і суті Проекту «Реконструкція систем дозування ОВС-3 Деснянської водопровідної станції...».
Слід зазначити, що код УКТ ЗЕД (Український класифікатор товарів зовнішньоекономічної діяльності) насосів-дозаторів та дозуючих станцій – 841350500, що підтверджується листом ДП «УкрНДНЦ» за №5-10/5.1-3888 від 09.07.2004р. (додається до скарги), а установок чи систем очищення води – 842121900, що підтверджується листом ДП «УкрНДНЦ» за №5-10/51-3890 від 09.07.2004р. (додається до скарги). Це зовсім різні речи.
Словосполучення «установки системи очищення питної води» взагалі позбавлене сенсу і не має ніякого відношення до проекту «Реконструкція систем дозування ОВС-3 Деснянської водопровідної станції...». «Системи дозування» це не є «установки системи очищення питної води».
Згідно із п. 6.4.2 ДСТУ Б Д .1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-будівельного господарства України від 05.07.2013 р. № 293, при визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об’єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів, застосовуються примірні форми первинних облікових документів «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (примірна форма № КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (примірна форма № КБ-3, які наведено у додатку Т та додатку У. Тобто зазначені форми є обов'язковими до застосування тільки в разі будівництва за державні кошти.
Разом із тим частина 5 статті 318 та стаття 321 Господарського кодексу України дають сторонам договору підряду свободу у виборі порядку здачі виконаних будівельних робіт та порядку визначення їх вартості.
Частиною четвертою ст. 882 ЦКУ встановлено: «Передача робіт підрядником і прийняття їх замовником оформлюється актом, підписаним обома сторонами». Форма акту може бути будь-якою, але повинна містити реквізити, передбачені ч. 2 ст. 9 Закону № 996 «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» і п. 2.4 Положення № 88 «Про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку».
З огляду на вказане вище умова ТД про підтвердження виконання аналогічного договору Актами за формою КБ-2в та Довідками за формою КБ-3 є дискримінаційною відносно необмеженого кола потенційних учасників закупівлі, які виконали аналогічний договір не за рахунок державних коштів.
Також вказана умова є дискримінаційною по відношенню до необмеженого кола іноземних учасників (п. 5 Загальних положень ТД), які виконали аналогічний договір за межами України та не мали правових підстав керуватися національними стандартами України.
2. Згідно з вимогою ТД учасник повинен «надати лист щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру щодо обслуговування станції дозування…». В пояснювальній записці до Проекту на арк. 30 зазначено: «Технологічне обладнання закордонного виробництва обслуговується сервісними центрами виробників. Введення обладнання в експлуатацію проводиться персоналом сервісних центрів…».
В Проекті до ТД на арк. 9, 20 зазначена «Дозуюча станція (виробник ProMinent)» і модель насоса-дозатора - Sigma 3 Cb040830 PVT S 010 UA010 SOEN.
Єдиним виробником насосів-дозаторів та дозуючих станцій Sigma/3 тип 040830 PVT є німецька компанія «ProMinent», яка розташована в м.Гейдельберг (ФРН).
Згідно з інструкцією на будь-які насоси-дозатори фірми «ProMinent» «Фахівцями сервісної служби вважаються техніки, які навчені і авторизовані фірмою ProMinent або ProMaqua для робіт з обладнанням».
Замовник видалив слово виробник з вимоги про наявність сервісного центру виробника.
Таким чином, умови ТД у вказаній частині не співпадають із проектними рішеннями, у зв’язку із чим вимога ТД щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру (п.252 Додатку 3 до Тендерної документації (Відомість матеріалів)) на території України підлягає доповненню словами «виробника обладнання - фірми ProMinent або виробника еквівалентного обладнання згідно з Додатком 8 тендерної документації».
3. Відповідно до підпункту 4.4. пункту 4 Загальних положень ТД строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) повинен становити не більше 7 місяців, що включає в себе виготовлення та поставку обладнання, будівельно-монтажні роботи, пусконалагоджувальні роботи та здачу об’єкта в експлуатацію.
Разом із тим, відповідно до пункту 1 Інструкції з підготовки Тендерної пропозиції учасник повинен надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (оригінал або копію) для застосування станції дозування розчинів коагулянтів / установки системи очищення питної води (п. 252 Додатку 3 до Тендерної документації) в системах питного водопостачання України.
Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 09.10.2000 р. № 247.
Згідно із пунктом 7.4 вказаного Порядку державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи:
- звернення заявника у випадках, передбачених пунктом 7.2 цього Порядку, до Департаменту державного санітарно-епідеміологічного нагляду Міністерства охорони здоров'я України, а у випадках, передбачених пунктом 7.1 - до установ, закладів державної санітарно-епідеміологічної служби України;
- здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оформлення її результатів у вигляді протоколу експертизи;
- підготовка проекту висновку;
- затвердження висновку експертизи та внесення його до реєстру висновків експертизи.
В Додатку 2 до п.7.5 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи наданий «Перелік документів та матеріалів для потреб державної санітарно-епідеміологічної експертизи». Згідно з пп. 7-9 «Переліку…» заявник повинен надати: «Документи з країни-постачальника (виробника), що засвідчують безпечність об'єкта експертизи», «Лист від виробника про надання зразків або акт відбору зразків для проведення досліджень», «Зразки об'єкта експертизи».
Отже, до виготовлення та поставки обладнання на територію України, в разі його імпорту, учасники не мають можливості отримати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи для застосування станції дозування розчинів коагулянтів / установки системи очищення питної води.
Відповідно до п. 7.10. Порядку термін виконання державної санітарно-епідеміологічної експертизи становить 30 діб з дати надходження передбачених цим Порядком документів до виконавців експертизи. У цей термін не входить час, протягом якого об'єкт перебуває на додаткових дослідженнях, та час, що необхідний заявникові для усунення зауважень. Про необхідність додаткових досліджень виконавець повідомляє заявника письмово. Лист є підставою для подовження терміну проведення експертизи.
Оголошення про закупівлю № UA-2017-09-15-002743-с опубліковане на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 15.09.2017 року. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено 30.09.2017 р. об 18:45. Таким чином, строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів, в той час, як для отримання документів, які вимагає замовник, законодавством встановлено 30-денний (добовий) строк, що унеможливлює виконання вимог тендерної документації учасниками.
4. Пунктом 1 Інструкції з підготовки Тендерної пропозиції встановлено, що учасники повинні надати декларацію (оригінал або копію) про відповідність продукції, а саме станції дозування розчинів коагулянтів / установки системи очищення питної води (п. 252 Додатку 3 до Тендерної документації) вимогам Технічних регламентів безпеки машин, електромагнітної сумісності обладнання, низьковольтного електричного обладнання, що чинна на території України.
Технічний регламент безпеки машин затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 р. № 62.
Відповідно до п. 12 Технічного регламенту виробник або його уповноважений представник з метою оцінки відповідності машини повинен застосувати одну з процедур оцінки відповідності, описаних у пунктах 13-15 цього Технічного регламенту.
Пунктом 18 Регламенту встановлено, що оцінку відповідності машин вимогам цього Технічного регламенту проводять призначені органи з оцінки відповідності.
Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 р. № 1077.
Відповідно до пункту 13 Регламенту виробники складають технічну документацію, визначену в додатку 2 або 3, та проводять або доручають уповноваженому представнику проведення процедури оцінки відповідності згідно з пунктом 39 цього Технічного регламенту.
Якщо відповідність апаратури вимогам, які до неї застосовуються, була доведена в результаті проведення зазначеної процедури оцінки відповідності, виробники складають декларацію про відповідність і наносять знак відповідності технічним регламентам.
Згідно із пунктом 54 Регламенту призначення органів з оцінки відповідності для виконання ними як третіми сторонами завдань з оцінки відповідності згідно з цим Технічним регламентом здійснюється відповідно до закону.
Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 р. № 1067.
Відповідно до р. 8 Регламенту виробники складають технічну документацію, зазначену в додатку 3, та проводять або доручають уповноваженому представнику проведення процедури оцінки відповідності згідно з додатком 3.
Якщо відповідність електрообладнання цілям, пов’язаним з безпечністю, була доведена зазначеною процедурою оцінки відповідності, виробники складають декларацію про відповідність і наносять знак відповідності технічним регламентам.
Загальна процедура оцінки відповідності передбачає наявність імпортованого продукту (продукції) на території України. Тобто повинен бути підтвердженим факт ввезення імпортного обладнання на територію України.
Для оформлення Декларації про відповідність необхідні наступні дані і документи:
- код УКТЗЕД та найменування продукції;
- інвойс і контракт завізований митницею;
- реквізити Виробника і Заявника (імпортера) продукції;
- загальна технічна документація на продукцію.
Таким чином, Замовник в ТД вимагає від учасників проведення процедури декларування, яка передбачає залучення потенційного виробника обладнання, вчинення ним певних процедур, а також наявність контракту та інвойсу, тобто обладнання повинно вже бути завезено на територію України для проведення необхідних випробувань сертифікованими суб’єктами.
При цьому, звичний діловий оборот в Україні свідчить, що середній строк проведення оцінки відповідності обладнання технічним регламентам перевищує один місяць, що не узгоджується зі строками подання тендерних пропозицій.
Вимога Замовника до кожного Учасника надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та декларацію про відповідності на одне й теж обладнання єдиного виробника – фірми «ProMinent» взагалі є абсурдною.
Суть, зміст і інтерес даного тендеру полягає в тому, що закуповується штучне, індивідуальне, можна навіть сказати унікальне обладнання, яке виробляється тільки однією німецькою компанією - Prominent.
ПрАТ «Київводоканал» чудово знає хто насправді є виробником дозуючих станцій Sigma 3 Cb040830 PVT S 010 UA010 SOEN, які є предметом тендеру. Дозуюча станція у складі 3 насосів-дозаторів Prominent змонтована в 2013р. на ОВС-2 Деснянської водопровідної станції м.Києва. На зображенні (додано до скарги) дозуючої станції чітко видно напис підприємства-виробника – ProMinent. Крім того на кожному насосі-дозаторі є шильдік (табличка) з назвою виробника, місцем виробництва, роком виробництва і ідентифікаційним кодом насоса.
Ціна на обладнання в даному тендері спеціально завищена мінімум в 2 рази. Це легко перевірити за прайсами фірми Prominent.
Цікаво, що на протязі багатьох років ПрАТ «Київводоканал» є збитковим підприємством, а з 2018р. планує знову підвищити киянам тарифи на водопостачання і водовідведення.
Якщо всі тендери ПрАТ «Київводоканал» проводяться за такою ж самою схемою як і цей тендер, то важко уявити скільки десятків мільйонів гривень безповоротно втрачено громадою Києва і акціонерами ПрАТ «Київводоканал».
Наведені вище доводи у їх сукупності підтверджують, що Тендерна документація замовника в діючій редакції містить вимоги про надання документів, які не передбачені чинними законодавством, містить ряд дискримінаційних вимог, які обмежують можливість участі у закупівлі необмеженого кола вітчизняних та іноземних учасників, а також вимагає подання документів, строк виготовлення яких перевищує строк подання пропозицій.
Відповідно до ч. 9 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
На підставі вказаного вище, з метою усунення порушень умов проведення закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «Промтехвод» просить прийняти рішення яким зобов’язати замовника – Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «Київводоканал» внести наступні зміни у тендерну документацію (процедура закупівлі – відкриті торги) на закупівлю будівельних робіт по об’єкту «Реконструкція систем дозування коагулянту на ОВС-3 Деснянської водопровідної станції, просп. Алішера Навої, 1 в м. Києві»:
1. Виключити з Тендерної документації вимоги про підтвердження виконання аналогічного договору згідно із якими Аналогічним договором є договір, предмет якого включає (з урахуванням п. 1 «Вихідні положення» пояснювальної записки Проекту) виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт систем дозування розчинів коагулянту для очисних водопровідних споруд діючої очисної водопровідної станції;
2. Виключити з Тендерної документації вимоги про підтвердження виконання аналогічного договору на підставі актів виконаних підрядних робіт формою № КБ-2в та довідкою № КБ-3;
3. Виключити з Тендерної документації вимогу про надання гарантійного листа виданого на ім’я учасника виробником або офіційним партнером/представником виробника станції дозування «розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води»;
4. Виключити з Тендерної документації в цілому словосполучення «розчинів коагулянтів/установки системи очищення питної води»;
5. Доповнити умову Тендерної документації про надання листа щодо наявності сервісного обслуговування/сервісного центру щодо обслуговування станції дозування словами «виробника обладнання - фірми ProMinent або виробника еквівалентного обладнання згідно з Додатком 8 тендерної документації»;
6. Виключити з Тендерної документації умову про надання учасниками висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (оригінал або копію) для застосування станції дозування розчинів коагулянтів / установки системи очищення питної води (п. 252 Додатку 3 до Тендерної документації) в системах питного водопостачання України;
7. Виключити з Тендерної документації умову про надання учасниками декларації (оригінал або копію) про відповідність продукції, а саме станції дозування розчинів коагулянтів / установки системи очищення питної води (п. 252 Додатку 3 до Тендерної документації) вимогам Технічних регламентів безпеки машин, електромагнітної сумісності обладнання, низьковольтного електричного обладнання, що чинна на території України.
Додатки:
- документ, що підтверджує внесення плати за подання скарги;
- витяг з каталогу продукції торгової марки «ProMinent»;
- таблиця хімічної стійкості матеріалів від фірми «ProMinent»;
- витяг з каталогу продукції «GRUNDFOS»;
- лист ДП «УкрНДНЦ» за №5-10/5.1-3888 від 09.07.2004р.;
- лист ДП «УкрНДНЦ» за №5-10/5.1-3890 від 09.07.2004р.;
- фотографія дозуючої станції Makro TZMbD 040840 PCT 1110Z0000 на ОВС-2 Деснянської водопровідної станції.
Всі інші документи, зазначені у скарзі, розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 28 вересня 2017 20:40
рішення від 28.09.2017 № 6772 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 28 вересня 2017 20:40
Інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2017 № 7244.pdf
Дата публікації: 17 жовтня 2017 16:42
Рішення від 13.10.2017 № 7244.pdf
Дата публікації: 19 жовтня 2017 22:17
Коментар замовника щодо усунення порушення: 31.10.2017 Тендерним комітетом ПрАТ «АК «Київводоканал» прийнято рішення виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.10.2017 № 7244-р/пк-пз внести зміни до Тендерної документації від 13.09.2017 , затвердити їх та перенести строки аукціону не менше ніж на сім днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій з моменту внесення змін до Тендерної документації.
Дата виконання рішення замовником: 31 жовтня 2017 15:26
Інформація про відміну
Дата відміни
09 листопада 2017 18:45
Причина відміни
Подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій