Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги із забезпечення світловим обладнанням для Пісенного Конкурсу Євробачення 2017 (Services of providing lighting equipment for Eurovision Song Contest 2017)
Очікувана вартість
61 097 000,00 UAH
UA-2017-02-16-002819-c a3d5610ad6134990b2cb1438a2a79f77
Спрощена закупівля    Торги відмінено    Наявні запитання/вимоги без відповіді
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Павло Ількович Грицак

+380444814693 tender.esc2017@ntu.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ПАТ "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ"
Код ЄДРПОУ: 23152907
Місцезнаходження: 04119, Україна , Київ обл., м. Київ, вул. Мельникова, 42
Контактна особа: Павло Ількович Грицак
+380444814693
tender.esc2017@ntu.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 16 лютого 2017 20:47
Звернення за роз’ясненнями: до 21 лютого 2017 21:30
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 23 лютого 2017 21:31
Очікувана вартість: 61 097 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 610 970,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00%

Інформація про предмет закупівлі

Ця процедура проводиться з метою проведення попереднього відбору постачальників послуг для подальшого застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 4(1) прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ «Деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення у 2017 році в Україні пісенного конкурсу «Євробачення» від 21.12.2016 № 966.
Розгорнути Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги із забезпечення світловим обладнанням для Пісенного Конкурсу Євробачення 2017
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 02660, Україна, Київ, м.Київ, Броварський проспект, 15
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 21 травня 2017
ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
17 лютого 2017 22:07
Електронний підпис Друкувати оголошення PDF
17 лютого 2017 22:06
Оголошення (Announcement).doc
17 лютого 2017 09:55
Appendix №1.docx
16 лютого 2017 20:48
Додаток 1.4.pdf
16 лютого 2017 20:48
Додаток№3Розрахунок.xlsx
16 лютого 2017 20:48
Додаток№4 цінова пропозиція світло.docx
16 лютого 2017 20:48
Appendix 1.5 20-RFP_Lights_2017-02-07_mr.xls
16 лютого 2017 20:48
Додаток 1.2.pdf
16 лютого 2017 20:48
Appendix 1.4 301-Trusslayot.pdf
16 лютого 2017 20:47
Додаток 1.5.xls
16 лютого 2017 20:47
Appendix 1.1 20-RFP_Rigging_2017-02-07_mr.xls
16 лютого 2017 20:47
Додаток№2 кваліф.вимоги.docx
16 лютого 2017 20:47
Appendix 1.2 303-Riggingplot Pointloads.pdf
16 лютого 2017 20:47
Додаток№1 ТЗ світло.docx
16 лютого 2017 20:47
Appendix№3 _Quotations Light.xlsx
16 лютого 2017 20:47
Appendix№2.docx
16 лютого 2017 20:47
Додаток 1.1.xls
16 лютого 2017 20:47
Додаток 1.3.pdf
16 лютого 2017 20:47
Appendix№4 - Light.docx
16 лютого 2017 20:47
Appendix 1.3 302-Riggingplot PreRigg .pdf
17 лютого 2017 22:07
Електронний підпис Друкувати оголошення PDF
17 лютого 2017 14:31
Електронний підпис Друкувати оголошення PDF
17 лютого 2017 22:06
Оголошення (Announcement).doc
17 лютого 2017 14:23
Оголошення (Announcement).doc
16 лютого 2017 20:48
Оголошення (Announcement).doc
17 лютого 2017 09:55
Appendix №1.docx
16 лютого 2017 20:48
Додаток 1.4.pdf
16 лютого 2017 20:48
Додаток№3Розрахунок.xlsx
16 лютого 2017 20:48
Додаток№4 цінова пропозиція світло.docx
16 лютого 2017 20:48
Appendix 1.5 20-RFP_Lights_2017-02-07_mr.xls
16 лютого 2017 20:48
Додаток 1.2.pdf
16 лютого 2017 20:48
Appendix 1.4 301-Trusslayot.pdf
16 лютого 2017 20:47
Додаток 1.5.xls
16 лютого 2017 20:47
Appendix 1.1 20-RFP_Rigging_2017-02-07_mr.xls
16 лютого 2017 20:47
Додаток№2 кваліф.вимоги.docx
16 лютого 2017 20:47
Appendix 1.2 303-Riggingplot Pointloads.pdf
16 лютого 2017 20:47
Додаток№1 ТЗ світло.docx
16 лютого 2017 20:47
Appendix№3 _Quotations Light.xlsx
16 лютого 2017 20:47
Appendix№2.docx
16 лютого 2017 20:47
Додаток 1.1.xls
16 лютого 2017 20:47
Додаток 1.3.pdf
16 лютого 2017 20:47
Appendix№4 - Light.docx
16 лютого 2017 20:47
Appendix 1.3 302-Riggingplot PreRigg .pdf

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

прошу пояснити, чому при вартості 30,5 млн.грн. - це ДОПОРОГОВІ торги?
Дата подання: 17 лютого 2017 10:14
Дата відповіді: 17 лютого 2017 10:37
прошу пояснити, чому при вартості 30,5 млн.грн. - це ДОПОРОГОВІ торги?
Відповідь: З метою дотримання принципів здійснення закупівель, а саме відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та максимальна економія та ефективність, ця процедура проводиться для проведення попереднього відбору постачальників послуг, з Переможцем якого в подальшому застосовується переговорна процедура закупівлі відповідно до пункту 4(1) прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ «Деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення у 2017 році в Україні пісенного конкурсу «Євробачення» від 21.12.2016 № 966.
Budget
Дата подання: 17 лютого 2017 11:18
We would like to advice that the expected budget of this tender is significantly under market prices. Would you please confirm this budget is valid and is not a mistake? Or would you please re-evaluate the expected budget? At the same time we would like to kindly ask to extend submission deadline from the time you would adjust the expected budget.
Розгорнути Згорнути
Відповідь відсутня
Regarding questions on tender regulations ESC 2017
Дата подання: 17 лютого 2017 13:24
Due to the very short timelimit before submitting the tender bid - Could you please confirm that answers provided by JSC NSTU - ESC 2017 - to the questions forwarded by bidders will happen no later than 12 hrs after they have been recieved? If not so please provide what timelimit then. Thank you in advance.
Відповідь відсутня
BUDGET (after budget update)
Дата подання: 17 лютого 2017 15:14
We would like to advice that the expected budget of this tender is significantly under market prices. Would you please confirm this budget is valid and is not a mistake? Or would you please re-evaluate the expected budget? At the same time we would like to kindly ask to extend submission deadline from the time you would adjust the expected budget.
Відповідь відсутня
Annexes 1.1 and 1.5
Дата подання: 17 лютого 2017 15:33
Дата відповіді: 17 лютого 2017 16:42
Оголошення (Announcement).doc 12.4 Information on necessary technical, qualitative and quantitative characteristics of the procurement, including the relevant technical specification accordance with Annex 1 to this Announcement and Annexes 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 and 1.5 to this Announcement. Are participants required to fill in prices in Annexes 1.1 and 1.5? If so, should the price specified in these files be including or excluding VAT?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: За результатами розгляду вашого питання повідомляємо, що зазначені додатки обов’язкові для заповнення. Ціни вказуються з урахуванням ПДВ.
After reviewing your question report that these applications are required to filling. Prices should be calculated including VAT.
Rejection of Crew
Дата подання: 17 лютого 2017 15:42
Дата відповіді: 19 лютого 2017 17:30
Appendix №1.docx Section: 7. Crew requirements ESC 2017 reserves the right to reject any proposed Supplier crew, at its discretion at any time. This may include once the Supplier crew are on site. Any rejection of any Supplier Crew by ESC 2017 shall be in consultation with the Supplier Account Manager and or Project Manager. ESC 2017 decisions regarding rejecting of any Supplier Crew shall be final. The Supplier will replace any rejected Supplier Crew at no additional cost to ESC 2017. Question: Such unspecific condition creates a huge financial risk for supplier. Could you please specify on what conditions you would base your rejections of crew?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: This is standard procedure in large scale international projects.Examples of reasons for rejections would be, but not limited to: If a crew member from any supplier breach any confidentiality agreement between the supplier and the host broadcaster. If a crew member is under the influence of alcohol during work hours. If a crew member is under the influence of narcotics at any time during the production. If any crew member behaves in an inappropriate way (racist, sexist etc) If any crew member does not show good business ethics and act in the best interest of the EBU,ESC or the Host Broadcaster.
60m circle / Appendix 1.1
Дата подання: 17 лютого 2017 15:55
Дата відповіді: 19 лютого 2017 17:32
Required equipment in Appendix 1.1: 2 pcs Circle trusspiece 4-point truss system width 40/50cm, e.g. Prolyte H40V/S52V outside diameter 60m, used / internal angle 60° Question: Can this be build of straight truss pieces with spacer in between?
Відповідь: No, the entire lighting design is a reflection of the set design, and since the stage surface is circular, the lighting trusses needs to be circular too.
Insufficient information regarding rigging
Дата подання: 17 лютого 2017 16:04
Дата відповіді: 19 лютого 2017 18:46
Based on information provided in tender specifications, it is impossible to calculate necessary rigging material in Appendix 1.1, points 2.5; 2.6; 2.7; 5.14; 5.15; 6.3; 6.4; 6.5; 7.3; 7.4 and 7.5. Could you please provide specific amount of rigging material (steels, slings, chains, schakles, etc)? Or could you provide 3D CAD drawing of production? Or could you provide rigging plot with detailed information of vertical distances, heights?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: No, it is up to any supplier to include a basic rigging kit for each rigging point, as on any other project of this size. We do not share any DWG drawings in this phase of the process. The maximum height in the arena ceiling is 27 meters and the lowest low beam is 17 meters.
Clarification - Appendix 1 / Section 1
Дата подання: 17 лютого 2017 16:46
Дата відповіді: 17 лютого 2017 17:30
appendix1 - page 2 top - please clarify and explain the meaning of: "..supplier offer better costumer offer will be evaluated "
Відповідь: Please read as: "Please note that the more detailed a response received, the better ESC 2017 are able to assess the response".
Catering
Дата подання: 17 лютого 2017 16:46
Дата відповіді: 17 лютого 2017 19:04
appendix 1- § 12 - Would you please confirm that catering is totally free of any charges, payment and taxes.
Відповідь: The customer will provide catering on the place of services. Besides such catering is totally free of any charges and taxes.

Accommodation
Дата подання: 17 лютого 2017 16:47
Дата відповіді: 20 лютого 2017 15:49
appendix 1- § 12 - Please confirm that accommodation is totally free of any charges, payment and taxes.
Відповідь: Participant in the calculation of his price proposal should not include the cost of staff residency.
The issue of staff residency should be agreed during negotiations with the winner of the preselection.
Payment Terms
Дата подання: 17 лютого 2017 16:47
Дата відповіді: 17 лютого 2017 19:06
Would you please determine and define the payment terms and settle amount and percentage pr partial payment, how many parts, the payment dates, the currency, invoicing demands and other related crucial info?
Відповідь: These issues will be identified while contract signing with the winner.
VAT
Дата подання: 18 лютого 2017 11:01
Дата відповіді: 21 лютого 2017 20:41
Being a NON Ukranian company, to our knowledge we dont pay VAT. How should we understand the revised maximum amount for bidding - 60 mil UAH including VAT. Could you please confirm that foreign companies do not pay VAT and subsequently define the NET Amount of the offer (60 mil UAH without VAT)?
Відповідь: According to the tax legislation of Ukraine, the person responsible for the calculation and payment of VAT to the budget for delivery of services by foreign companies (non-residents) in Ukraine is the recipient of services (UA: PBC). Valuation and pricing in price offer is a prerogative of tender participants.
Storage outside venue
Дата подання: 18 лютого 2017 11:03
Дата відповіді: 18 лютого 2017 14:43
Regarding storage. We understand that JSC NTSU will provide transport and space for storage outside venue - who will be responsible for the logistics, loaders, etc? Who will take responsibility for security and insurance issues?
Відповідь: As for storage area, it will be situated on a secured area which belongs to the venue, all responsibility for logistics, loading and security would be on JSC NSTU. And as it is described in RFP, all and any insurances are covered by Supplier, if it is needed.
Budget
Дата подання: 18 лютого 2017 16:25
Дата відповіді: 18 лютого 2017 16:54
The announcement document shows a budget of 30 548 500UAH which is fairly too low to fullfill the specified requirements properly. Now the smart tender Plattform shows a budget of 61.097.000UAH. Can you clarify which amount is accurate if this may influence the decision to bid.
Відповідь: budget of 61.097.000UAH
Shipment of equipment
Дата подання: 18 лютого 2017 19:41
Дата відповіді: 19 лютого 2017 18:46
It is stated in most of tender documents that the supplier is responsible for all shipping of all equipment, but in Appendix No1 , Section 12 it is stated that “If necessary, the Customer will provide the necessary trucks for transportation equipment supplier in place of service. Suppliers must specify the type of transport and calculated the amount of goods (eg: number of shipping containers, the weight and volume of air travel) necessary for delivery of the goods.” Please clarify and confirm if shipment will be provided by client or must be provided by supplier?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: All shipments will be taken care of by ESC 2017.
Plant
Дата подання: 18 лютого 2017 19:54
Дата відповіді: 19 лютого 2017 18:47
Appendix No1 – Section 9 - “ESC 2017 will use best endeavors to supply the plant requested by Suppliers. It should be noted that the request for plant does not necessarily guarantee supply. “ - Please clarify if client will supply plant or will not? What is the minimum type of equipment and amount guaranteed by client?
Відповідь: All plant is supplied by ESC 2017. There is no minimum type of equipment or amount. All requests will be supplied, if request is filed within reasonable time in advance(72 hours )
Appendix No1 - Section 12
Дата подання: 18 лютого 2017 20:13
Дата відповіді: 20 лютого 2017 15:47
Appendix No1 – Setion “12. Other requirements” – “Given that the competition is an important event provider shall ensure the absence of any reason that would be an obstacle to secure the competition.“ - Would you please explain how this requirement should be implemented in our task?
Відповідь: In order to comply of procurement principles defined in Article 3 of the Law of Ukraine "Of public procurement" (hereinafter - the Law), and due social, political and economic importance of uninterrupted, quality and full provision of services that is the subject of procurement above conditions were set, under which the supplier should guarantee the absence of any reasons that are directly dependent on the participant and/or persons involved party w. service provider for services that could be an obstacle to reliable Contest.
Also notes that the force majeure, will be defined in the contract for the purchase of services that are the subject of purchase, the terms of which will be discussed with the winner.
It should be noted that the relevant information provided by the participant, the Customer may check in the manner determined by the Law, and take appropriate action.
Thus, to prevent the establishment of conditions that may be considered restrictive, this information could be in any form.

How to pay for services prozorro system?
Дата подання: 18 лютого 2017 21:48
Дата відповіді: 18 лютого 2017 23:11
How to pay for services prozorro system?
Відповідь: Invoice is an important tool in order to make a payment and transfer funds to your balance. For each new purchase, please, create a respective invoice in your personal cabinet using “Tariffs and accounts” bar. Attentively indicate all of payment details, especially, check your Enterprise identification number, name of a payer, legal address. It is not desirable to repeatedly pay for earlier created invoices and to remove from your cabinet created but not yet paid invoices – this slows the process of transfer of funds to your balance. If you replenish an account for the first time it’s necessary to choose a type of invoice for legal entities (regardless if you are a private entrepreneur or a legal entity of any type of ownership) and make this payment from your checking account. It is necessary for your verification in order to participate in public procurements. It is restricted to replenish a personal cabinet’s balance of any legal entity by the other legal entity (all of payment details are to be verified and such payment shall be returned to a payer). We recommend you to check balance in advance, as funds are transferred on the balance, in most cases, within one day (excluding weekends and holidays) after the payment. In some cases transfer of funds takes more time, depending on the bank through which the payment is made (3-10 working days). The negative balance or the lack of funds will not allow you to participate in chosen procurement. An opportunity to make a proposal on a credit basis is currently unavailable. The fastest and most appropriate option would be: The requirement, highlighted in yellow, should be taken into account!!! 1. Potential participant creates his own personal cabinet on the platform. 2. In accordance with the instruction, described above, he creates an invoice in the amount of UAH 1700,00. 3. Created invoice should be sent via e-mail in Ukraine. 4. An attorney goes to the bank and on behalf of the participant pays the invoice.
Deadlines for complaints
Дата подання: 19 лютого 2017 13:17
Дата відповіді: 20 лютого 2017 13:29
To our understanding this tender is subject to simplified procedure of public procurement (Law Of Ukraine On Public Procurement – Section 9 – Article 4). Though we can not source information that would explain how this simplified procedure affect deadlines of submitting complaints. Could you please specify deadlines for complaints with regard to tender documents?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: In order to observe the principles of procurement, namely – openness and transparency at all stages of the procurement of non-discrimination of participants, maximum economy and efficiency, etc. This procedure is carried out for the pre-selection of service providers, the winner of which will continue to be applied negotiating purchase under paragraph 41 of section IX of the Law of Ukraine "Of public procurement" (hereinafter - the Law) and the Decision of the Cabinet of Ministers of Ukraine "Some issues of procurement of goods, works and services required for the preparation and holding in Ukraine in 2017" Eurovision" from 21.12.2016 №966.
Due to the specifics of the construction system "Prozorro" this procurement is being identified as "Subthreshold purchase".
Thus, potential participants are able to contact the customer with proposals for amendments to the tender conditions and/or to provide explanations within a time frame determined automatically by the system "Prozorro" in "time adjustments" - namely to 02/21/2017 (21:30).
Also note, that complaints through e-procurement system to appeal body concerning the conditions of tenders, which are defined as "Subthreshold purchase" the Law does not allow.
However, complaints appeal body concerning procurement procedures stipulated in Article 12 of the Law, carried out in terms defined by Article 18 of the Law, allowing for the particular defined in Article 35 of the Law and paragraph 41 of section IX the Law.

Circles
Дата подання: 19 лютого 2017 20:15
Дата відповіді: 20 лютого 2017 12:11
Appendix 1.1. / Articles 7.6., 7.7., 7.8., 7.9., 7.10. - Is it possible to substitute 6,5m circle to 6m; 8,5m to 8m; 10,5m to 10m; 12,5m to 12m; 14,5m to 14m?
Відповідь: No it’s not possible these need to be exact because of the diameters of the construction.

But you can extend the circles with short straight truss peieces to get the right size.
Budget after budget increase
Дата подання: 20 лютого 2017 16:28
Дата відповіді: 20 лютого 2017 20:31
We think the Budget is still very low in regards to the tender specifications and average market pricing. Are there any further considerations to raise the Budget or reduce the specification?
Відповідь: Expected costs of purchase (61`097`000.00 UAH) is final.
Equipment
Дата подання: 20 лютого 2017 16:31
Дата відповіді: 21 лютого 2017 09:48
Are there any plans about sponsorship agreements which relates to equipment specified in the current tender - resulting in a change of quantiy thus lowering costs -If planned please specify planned Equipment positions and quatities.
Відповідь: There is still no decision made regarding this. There will be no sponsorships involved with Eurovision Song Contest, but there might be Technical Partners added later to bring down rental prices.
Payment terms
Дата подання: 20 лютого 2017 16:32
Дата відповіді: 20 лютого 2017 20:38
what are the planned payment terms? Can you provide a payment plan proposal?
Відповідь: Payment plan will be discussed during the negotiations with the winner before contract signing.
Timing
Дата подання: 20 лютого 2017 18:07
Дата відповіді: 21 лютого 2017 09:47
Can you please clarify setup timing? The Appendix 1 shows a first setup day on 23rd of March while the Appendix 1.1 and 1.5 mentioning the 27th of March to be the first day on site. Which Timing is correct?
Відповідь: The correct date is March 27.
Appendix 3 - Detailed costing quotation
Дата подання: 21 лютого 2017 13:16
Should (a) only one total amount per each of the 3 categories be filled in OR (b) should for each category as many rows be added as needed to list each type of equipment, type of staff, and other types of services? Only in the latter case, costs per unit and quantities can be provided. On the other hand the detailed cost quotation will consist of several pages and the equipment related information would also be included in the appendices 1.1 etc. with the technical specifications.
Розгорнути Згорнути
Відповідь відсутня
Розгорнути всі запитання: 26 Згорнути запитання

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 23 лютого 2017 21:31

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
Production Resource Group AG 61 064 470,50
UAH з ПДВ
61 064 470,50
UAH з ПДВ
Документи

Публічні документи

23 лютого 2017 20:44
Appendix№4 - Light_PRG final.pdf
23 лютого 2017 20:44
Appendix№3 _Quotations Light_PRG.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

Production Resource Group AG

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Production Resource Group AG
#HRB 125957
Переможець 61 064 470,50
UAH з ПДВ
24 лютого 2017 22:11

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 24 лютого 2017 22:11

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
Production Resource Group AG
#HRB 125957
61 064 470,50
UAH з ПДВ
Документи

Інформація про відміну

Період оскарження
Коментар щодо відміни: Дана процедура застосовувалася з метою проведення попереднього відбору надавачів послуг для подальшого застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 4(1) прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про публічні закупівлі", статті 35 цього Закону. Враховуючи визначення переможця та застосування переговорної процедури закупівлі з визначеним переможцем (UA-2017-03-04-000128-b), доцільно скасувати дану процедуру через відсутність подальшої потреби в її застосуванні.
Документи:
04 квітня 2017 12:07
Протокол закриття.doc
Виконано
Дата відміни: 05 квітня 2017 16:17
Коментар щодо відміни: Дана процедура застосовувалася з метою проведення попереднього відбору надавачів послуг для подальшого застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 4(1) прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про публічні закупівлі", статті 35 цього Закону. Враховуючи визначення переможця та застосування переговорної процедури закупівлі з визначеним переможцем (UA-2017-03-04-000128-b), доцільно скасувати дану процедуру через відсутність подальшої потреби в її застосуванні.
Документи:
05 квітня 2017 16:17
Електронний підпис
04 квітня 2017 13:40
Протокол закриття.pdf