Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Система відеоспостереження з монтажем та установкою, в рамках заходів з забезпечення громадського порядку та безпеки Золочівської громади (Код за ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання)
Очікувана вартість
498 100,00 UAH
UA-2023-07-29-000481-a ● 8300bcd9152c49eeb74bc2bcda2330d8
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Золочівська сільська рада |
Код ЄДРПОУ: | 04363538 |
Місцезнаходження: | 08340, Україна , Київська обл., с. Гнідин, вул. Нова, буд. 1 |
Контактна особа: |
Олександр Лазаренко +380459541167 rada@zolochivskarada.gov.ua |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 29 липня 2023 19:06 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 09 серпня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 09 серпня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 12 серпня 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 28 серпня 2023 13:15 |
Початок аукціону: | 28 серпня 2023 13:15 |
Очікувана вартість: | 498 100,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 4 981,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія: Золочівська сільська рада; Київська обл., Бориспільський р-н, с. Гнідин, вул. Нова, 1; 04363538
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Система відеоспостереження з монтажем та установкою, в рамках заходів з забезпечення громадського порядку та безпеки Золочівської громади (Код за ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання)
3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг:
Місце поставки товару: с. Петропавлівське, Бориспільського району, Київської області.
Кількість товару: 1 комплект
4) очікувана вартість предмета закупівлі: 498 100,00 (Чотириста дев'яносто вісім тисяч сто гривень 00 копійок), з ПДВ
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: До 31.12.2023 року
6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій: до 12.08.2023 року до 00год00хв
7) умови оплати: Покупець здійснює розрахунок Постачальнику не пізніше 20 (двадцяти) банківських днів з дати отримання від Постачальника оформлених належним чином та підписаними обома Сторонами видаткових накладних
8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою.
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається
10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону: визначається автоматично
11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях:
Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає – 1 відсоток від очікуваної вартості закупівлі.
12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування): Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції учасника. Електронний аукціон здійснюється у відповідності з положеннями ст. 30 Закону.
1.3. До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
Розгорнути
Згорнути
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Система відеоспостереження з монтажем та установкою, в рамках заходів з забезпечення громадського порядку та безпеки Золочівської громади (Код за ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання)
3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг:
Місце поставки товару: с. Петропавлівське, Бориспільського району, Київської області.
Кількість товару: 1 комплект
4) очікувана вартість предмета закупівлі: 498 100,00 (Чотириста дев'яносто вісім тисяч сто гривень 00 копійок), з ПДВ
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: До 31.12.2023 року
6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій: до 12.08.2023 року до 00год00хв
7) умови оплати: Покупець здійснює розрахунок Постачальнику не пізніше 20 (двадцяти) банківських днів з дати отримання від Постачальника оформлених належним чином та підписаними обома Сторонами видаткових накладних
8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою.
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається
10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону: визначається автоматично
11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях:
Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає – 1 відсоток від очікуваної вартості закупівлі.
12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування): Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції учасника. Електронний аукціон здійснюється у відповідності з положеннями ст. 30 Закону.
1.3. До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 комплект
Система відеоспостереження з монтажем та установкою, в рамках заходів з забезпечення громадського порядку та безпеки Золочівської громади
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 32323500-8 — Системи відеоспостереження
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 20 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
07 серпня 2023 17:19 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
07 серпня 2023 17:01 |
Оголошення про проведення відкритих торгів_відеоспостерерження Петропавлівське_нова_редакція.doc | |
07 серпня 2023 17:01 |
Додаток 2 Технічні якісні кількісні характеристики_нова_редакція.docx | |
07 серпня 2023 17:01 |
Додаток 1 Кваліфікаційні та інші вимоги_нова_редакція.docx | |
07 серпня 2023 17:01 |
!ТД_Система_відеоспостереження_фін_нова_редакція.docx | |
07 серпня 2023 17:01 |
Перелік змін, що вносяться до тд_відеоспостереження.doc | |
29 липня 2023 18:55 |
Додаток 3 Тендерна пропозиція.docx | |
29 липня 2023 18:55 |
Додаток 4 Проект договору.docx |
07 серпня 2023 17:19 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
07 серпня 2023 17:01 |
Оголошення про проведення відкритих торгів_відеоспостерерження Петропавлівське_нова_редакція.doc
|
|||
07 серпня 2023 17:01 |
Додаток 2 Технічні якісні кількісні характеристики_нова_редакція.docx
|
|||
07 серпня 2023 17:01 |
Додаток 1 Кваліфікаційні та інші вимоги_нова_редакція.docx
|
|||
07 серпня 2023 17:01 |
!ТД_Система_відеоспостереження_фін_нова_редакція.docx
|
|||
07 серпня 2023 17:01 |
Перелік змін, що вносяться до тд_відеоспостереження.doc
|
|||
29 липня 2023 18:55 |
Додаток 3 Тендерна пропозиція.docx
|
|||
29 липня 2023 18:55 |
Додаток 4 Проект договору.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації
Дата подання: 03 серпня 2023 18:02
Дата відповіді: 07 серпня 2023 17:24
Шановний замовнику! Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації Вами вимагається наступне: «Також звертаємо увагу на перелік міжнародних спонсорів війни визначеними НАЗК, з яким можна ознайомитись за посиланням https://sanctions.nazk.gov.ua./boycott/ та вимагаємо утриматись від надання пропозицій від виробників, зазначених в переліку!»
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення даної вимоги.
Нагадуємо Вам, що всі публічні закупівлі здійснюються за допомогою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»). Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно п. 4 статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також звертаємо Вашу увагу, що 24.05.2023 на офіційному веб-сайті НАЗК розміщено роз’яснення щодо критеріїв включення та виключення світових компаній до переліку «Міжнародні спонсори війни» на порталі «Війна і санкції», де зазначено, що мета і завдання НАЗК – репутаційний тиск, а юридичним наслідком співпраці з «Міжнародним спонсором війни» є репутаційний.
Просимо взяти до уваги, що в суспільстві достатньо активно обговорюється маніпулятивне питання використання реєстру спонсорів війни для протиправного обмеження конкуренції та створення корупційних ризиків.
Просимо ознайомитись із статтею за наступним посиланням у відкритий доступ: https://lenta.ua/manipulyatsiyi-u-tenderah-komu-i-navishcho-bulo-potribno-rishennya-nazk-142816/
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Дякуємо за звернення!
Замовник при оголошенні даної процедури відкритих торгів, керувався чинним законодавством України в сфері публічних закупівель, зокрема і Особливостями, а також законодавством в цілому з метою дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги з дотриманням вимог законодавства в цілому.
Так, відповідно до додатку №2 до тендерної документації, Замовником зазначено, що «Також звертаємо увагу на перелік міжнародних спонсорів війни визначеними НАЗК, з яким можна ознайомитись за посиланням https://sanctions.nazk.gov.ua./boycott/ та вимагаємо утриматись від надання пропозицій від виробників, зазначених в переліку!». Зазначаючи таку інформацію в додатку №1 до тендерної документації, Замовник жодним чином не обмежує будь-яку фізичну особу, фізичну особу - підприємця чи юридичну особу - резидента або нерезидента, у тому числі об’єднання учасників, приймати участь у даній процедурі закупівлі, адже відсутні пряма заборона чи обмеження приймати участь у закупівлі. Разом з тим, Замовником враховуючи військову агресію російської федерації проти України та у зв’язку з цим, введенням в Україні воєнного стану, зобов’язаний дотримуватися вимог п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, п. 47 Особливостей, а також враховувати рішення НАЗК про внесення компаній до списку міжнародних брендів-спонсорів війни, які сплачують до бюджету російської федерації та опосередковано фінансують війну проти України. Компанії, що є в списку міжнародних спонсорів війни активно працюють в російській федерації, наповнюючи російський бюджет та постачають обладнання подвійного призначення, яке використовується у воєнних цілях проти України. Зокрема і китайський державний виробник і постачальник обладнання для відеоспостереження для цивільних і військових цілей Hikvision несе загрозу національній безпеці, адже надає широкий спектр продуктів фізичної безпеки, включаючи відеозахист, контроль доступу та системи сигналізації, що може бути використаний проти України.
Також, аналізуючи ринок контрагентів, що постачають системи відеоспостереження та моніторинг цін, Замовником встановлено, що є достатня кількість виробників, зокрема таких як Cannon, Axis, Bosch, Geovision, Greenvision, Hanwa та інші, що не мають відношення до міжнародних спонсорів війни, не перебувають в міжнародних санкційних списках чи санкційних списках України та можуть постачати системи відеоспостереження.
Також варто зазначити, що позиція Національної агенції з питань запобігання корупції полягає в тому, що першочерговими до внесення до реєстру кандидатами є ті компанії, що забезпечують державний та приватний сектор товарами і послугами критичного призначення, а також поповнюють бюджет країни, тим самим фінансуючи війну. Крім того, надають непряму підтримку військовим зусиллям російської федерації (наприклад, сприяння російській пропаганді, мобілізаційній кампанії).
Детальна інформація за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/postachayut-ochi-dlya-rosijskyh-bpla-nazk-vneslo-kytajski-kompaniyi-hikvision-ta-dahua-technology-do-pereliku-mizhnarodnyh-sponsoriv-vijny/
Ще окремо зазначаємо, що Замовнику рекомендовано Міністерством цифрової трансформації України, яке погоджує надані проекти інформатизації, "що використання у комплексних системах відеоспостереження обладнання компанії «Hik Vision» несе загрози критичних вразливостей та недоліків організації користування системами, оскільки таке обладнання має ряд технічних недоліків (проблеми із прошивкою ІР-камер, уразливості відеореєстраторів на предмет несанкціонованого доступу, критичні вразливості глобальних хмарних сервісів, тощо)».
Отже, Замовником сформовано вимоги тендерної документації у відповідності до норм чинного законодавства.
Замовник при оголошенні даної процедури відкритих торгів, керувався чинним законодавством України в сфері публічних закупівель, зокрема і Особливостями, а також законодавством в цілому з метою дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги з дотриманням вимог законодавства в цілому.
Так, відповідно до додатку №2 до тендерної документації, Замовником зазначено, що «Також звертаємо увагу на перелік міжнародних спонсорів війни визначеними НАЗК, з яким можна ознайомитись за посиланням https://sanctions.nazk.gov.ua./boycott/ та вимагаємо утриматись від надання пропозицій від виробників, зазначених в переліку!». Зазначаючи таку інформацію в додатку №1 до тендерної документації, Замовник жодним чином не обмежує будь-яку фізичну особу, фізичну особу - підприємця чи юридичну особу - резидента або нерезидента, у тому числі об’єднання учасників, приймати участь у даній процедурі закупівлі, адже відсутні пряма заборона чи обмеження приймати участь у закупівлі. Разом з тим, Замовником враховуючи військову агресію російської федерації проти України та у зв’язку з цим, введенням в Україні воєнного стану, зобов’язаний дотримуватися вимог п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, п. 47 Особливостей, а також враховувати рішення НАЗК про внесення компаній до списку міжнародних брендів-спонсорів війни, які сплачують до бюджету російської федерації та опосередковано фінансують війну проти України. Компанії, що є в списку міжнародних спонсорів війни активно працюють в російській федерації, наповнюючи російський бюджет та постачають обладнання подвійного призначення, яке використовується у воєнних цілях проти України. Зокрема і китайський державний виробник і постачальник обладнання для відеоспостереження для цивільних і військових цілей Hikvision несе загрозу національній безпеці, адже надає широкий спектр продуктів фізичної безпеки, включаючи відеозахист, контроль доступу та системи сигналізації, що може бути використаний проти України.
Також, аналізуючи ринок контрагентів, що постачають системи відеоспостереження та моніторинг цін, Замовником встановлено, що є достатня кількість виробників, зокрема таких як Cannon, Axis, Bosch, Geovision, Greenvision, Hanwa та інші, що не мають відношення до міжнародних спонсорів війни, не перебувають в міжнародних санкційних списках чи санкційних списках України та можуть постачати системи відеоспостереження.
Також варто зазначити, що позиція Національної агенції з питань запобігання корупції полягає в тому, що першочерговими до внесення до реєстру кандидатами є ті компанії, що забезпечують державний та приватний сектор товарами і послугами критичного призначення, а також поповнюють бюджет країни, тим самим фінансуючи війну. Крім того, надають непряму підтримку військовим зусиллям російської федерації (наприклад, сприяння російській пропаганді, мобілізаційній кампанії).
Детальна інформація за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/postachayut-ochi-dlya-rosijskyh-bpla-nazk-vneslo-kytajski-kompaniyi-hikvision-ta-dahua-technology-do-pereliku-mizhnarodnyh-sponsoriv-vijny/
Ще окремо зазначаємо, що Замовнику рекомендовано Міністерством цифрової трансформації України, яке погоджує надані проекти інформатизації, "що використання у комплексних системах відеоспостереження обладнання компанії «Hik Vision» несе загрози критичних вразливостей та недоліків організації користування системами, оскільки таке обладнання має ряд технічних недоліків (проблеми із прошивкою ІР-камер, уразливості відеореєстраторів на предмет несанкціонованого доступу, критичні вразливості глобальних хмарних сервісів, тощо)».
Отже, Замовником сформовано вимоги тендерної документації у відповідності до норм чинного законодавства.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-07-29-000481-a.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "УКРАЇНСЬКЕ ОХОРОННО РОЗШУКОВЕ БЮРО "ХОЛМС", Код ЄДРПОУ:41328274
Дата подання: 03 серпня 2023 17:00
Дискримінаційна вимога
Шановний Замовнику! На вимогу надати Лист від виробника обладнання відеоспостереження про те, що компанія є партнером виробника і уповноважена здійснювати проектування, поставку, впровадження, налаштування та технічне обслуговування обладнання повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Зазначений лист ніяк не пов'язаний з кваліфікаційними критеріями, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Підтвердженням відповідної кваліфікації учасника є аналогічний договір, виконаний в повному об’ємі, про що Замовник може встановити цей критерій.
Замовник закупівлі, всупереч діючому законодавству, включив до вимог тендерної документації дискримінаційні, суб’єктивні та штучні обмеження, які настільки очевидні, що дозволяють стверджувати, що вже на етапі формування тендерної документації має місце змова між Замовником тендеру та одним із учасників процедури, під якого були виписані умови тендерної документації, які є дискримінаційними по відношенню до інших учасників.
Згідно п. 1 ст. 44 ГКУ головним принципом підприємницької діяльності є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом.
Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає цій закупівлі, не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, і не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Лист від виробника обладнання відеоспостереження про те, що компанія є партнером виробника і уповноважена здійснювати проектування, поставку, впровадження, налаштування та технічне обслуговування обладнання є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Вимагаємо внести зміни в додаток 1.3. до тендерної документації, вилучивши дискримінаційну вимогу ч. 2 п. 1.3.1.3. п. 1.3.1. «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*», а саме: Лист від виробника обладнання відеоспостереження про те, що компанія є партнером виробника і уповноважена здійснювати проектування, поставку, впровадження, налаштування та технічне обслуговування обладнання.
Розгорнути
Згорнути
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Зазначений лист ніяк не пов'язаний з кваліфікаційними критеріями, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Підтвердженням відповідної кваліфікації учасника є аналогічний договір, виконаний в повному об’ємі, про що Замовник може встановити цей критерій.
Замовник закупівлі, всупереч діючому законодавству, включив до вимог тендерної документації дискримінаційні, суб’єктивні та штучні обмеження, які настільки очевидні, що дозволяють стверджувати, що вже на етапі формування тендерної документації має місце змова між Замовником тендеру та одним із учасників процедури, під якого були виписані умови тендерної документації, які є дискримінаційними по відношенню до інших учасників.
Згідно п. 1 ст. 44 ГКУ головним принципом підприємницької діяльності є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом.
Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає цій закупівлі, не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, і не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Лист від виробника обладнання відеоспостереження про те, що компанія є партнером виробника і уповноважена здійснювати проектування, поставку, впровадження, налаштування та технічне обслуговування обладнання є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Вимагаємо внести зміни в додаток 1.3. до тендерної документації, вилучивши дискримінаційну вимогу ч. 2 п. 1.3.1.3. п. 1.3.1. «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*», а саме: Лист від виробника обладнання відеоспостереження про те, що компанія є партнером виробника і уповноважена здійснювати проектування, поставку, впровадження, налаштування та технічне обслуговування обладнання.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
07 серпня 2023 17:29
Дякуємо за звернення! У відповідь на вашу вимогу повідомляємо, що Замовник в своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції, а також Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами, далі – Особливості), згідно яких право Замовника встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги передбачено ч. 3 ст. 22 Закону, а саме: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Отже, Закон не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними, в тому числі з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації тих процесів, в яких така продукція використовується. Таким чином Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару.
В тендерній документації встановлено вимогу надання «Лист від виробника обладнання відеоспостереження про те що компанія є партнером виробника і уповноважена здійснювати проектування, поставку, впровадження, налаштування та технічне обслуговування обладнання» для запобігання ризиків постачання контрабандної продукції (ввезеної на територію України незаконним шляхом), а також запобіганню постачання неякісної продукції. Ствердження, що дана вимога є дискримінаційна, не відповідає дійсності, оскільки виробники чи їх офіційні представники на території України не обмежують потенційних учасників, які мають наміри реалізовувати їх продукцію, та надають їм відповідні листи за запитом. Тобто ніяких проблем в отриманні листа від виробника не існує для того Учасника, який постачає продукцію, що відповідає всім характеристикам згідно чинного законодавства і вимог тендерної документації. Для Замовника важливо бути впевненим у якості та законності предмету закупівлі і таким чином, Замовник має можливість переконатись, що запропонована учасником продукція буде якісною, офіційно ввезеною на територію України та з діючими гарантійними зобов’язаннями не тільки від учасника, а також і від виробника або офіційного представника виробника обладнання. Окрім того, це загальна практика в усіх сферах - авторизація виробником своїх партнерів, чим він підтверджує про наявність у партнера як кваліфікованого персоналу так і необхідних засобів для роботи з обладнанням виробника. Партнерський статус свідчить про те, що компанія має доступ до технічної інформації виробника, яка потрібна для якісного встановлення і обслуговування обладнання, а також підтримку інженерно-технічним відділом виробника для сервівсного обслуговування. Для замовника це додаткова гарантія, що замовлене обладнання буде кваліфіковано встановлено і налаштовано і в подальшому експлуатуватися згідно всіх вимог виробника. Відсутність листа від виробника додає ризику, що в подальшому будуть підстави у відмові гарантованого виробником сервісного обслуговування обладнання.
Відповідно до інформації, викладеної вище, немає жодних підстав вважати, що Замовником здійснюються дискримінаційні чи інші правомірні дії.
Однак враховуючи вищевикладене, для недопущення різного трактування умов тендерної документації, будуть внесені зміни.
Щодо другого питання! Замовник при оголошенні даної процедури відкритих торгів, керувався чинним законодавством України в сфері публічних закупівель, зокрема і Особливостями, а також законодавством в цілому з метою дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги з дотриманням вимог законодавства в цілому. Так, відповідно до додатку №2 до тендерної документації, Замовником зазначено, що «Також звертаємо увагу на перелік міжнародних спонсорів війни визначеними НАЗК, з яким можна ознайомитись за посиланням https://sanctions.nazk.gov.ua./boycott/ та вимагаємо утриматись від надання пропозицій від виробників, зазначених в переліку!». Зазначаючи таку інформацію в додатку №1 до тендерної документації, Замовник жодним чином не обмежує будь-яку фізичну особу, фізичну особу - підприємця чи юридичну особу - резидента або нерезидента, у тому числі об’єднання учасників, приймати участь у даній процедурі закупівлі, адже відсутні пряма заборона чи обмеження приймати участь у закупівлі. Разом з тим, Замовником враховуючи військову агресію російської федерації проти України та у зв’язку з цим, введенням в Україні воєнного стану, зобов’язаний дотримуватися вимог п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, п. 47 Особливостей, а також враховувати рішення НАЗК про внесення компаній до списку міжнародних брендів-спонсорів війни, які сплачують до бюджету російської федерації та опосередковано фінансують війну проти України. Компанії, що є в списку міжнародних спонсорів війни активно працюють в російській федерації, наповнюючи російський бюджет та постачають обладнання подвійного призначення, яке використовується у воєнних цілях проти України. Зокрема і китайський державний виробник і постачальник обладнання для відеоспостереження для цивільних і військових цілей Hikvision несе загрозу національній безпеці, адже надає широкий спектр продуктів фізичної безпеки, включаючи відеозахист, контроль доступу та системи сигналізації, що може бути використаний проти України. Також, аналізуючи ринок контрагентів, що постачають системи відеоспостереження та моніторинг цін, Замовником встановлено, що є достатня кількість виробників, зокрема таких як Cannon, Axis, Bosch, Geovision, Greenvision, Hanwa та інші, що не мають відношення до міжнародних спонсорів війни, не перебувають в міжнародних санкційних списках чи санкційних списках України та можуть постачати системи відеоспостереження. Також варто зазначити, що позиція Національної агенції з питань запобігання корупції полягає в тому, що першочерговими до внесення до реєстру кандидатами є ті компанії, що забезпечують державний та приватний сектор товарами і послугами критичного призначення, а також поповнюють бюджет країни, тим самим фінансуючи війну. Крім того, надають непряму підтримку військовим зусиллям російської федерації (наприклад, сприяння російській пропаганді, мобілізаційній кампанії). Детальна інформація за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/postachayut-ochi-dlya-rosijskyh-bpla-nazk-vneslo-kytajski-kompaniyi-hikvision-ta-dahua-technology-do-pereliku-mizhnarodnyh-sponsoriv-vijny/ Ще окремо зазначаємо, що Замовнику рекомендовано Міністерством цифрової трансформації України, яке погоджує надані проекти інформатизації, "що використання у комплексних системах відеоспостереження обладнання компанії «Hik Vision» несе загрози критичних вразливостей та недоліків організації користування системами, оскільки таке обладнання має ряд технічних недоліків (проблеми із прошивкою ІР-камер, уразливості відеореєстраторів на предмет несанкціонованого доступу, критичні вразливості глобальних хмарних сервісів, тощо)». Отже, Замовником сформовано вимоги тендерної документації у відповідності до норм чинного законодавства.
В тендерній документації встановлено вимогу надання «Лист від виробника обладнання відеоспостереження про те що компанія є партнером виробника і уповноважена здійснювати проектування, поставку, впровадження, налаштування та технічне обслуговування обладнання» для запобігання ризиків постачання контрабандної продукції (ввезеної на територію України незаконним шляхом), а також запобіганню постачання неякісної продукції. Ствердження, що дана вимога є дискримінаційна, не відповідає дійсності, оскільки виробники чи їх офіційні представники на території України не обмежують потенційних учасників, які мають наміри реалізовувати їх продукцію, та надають їм відповідні листи за запитом. Тобто ніяких проблем в отриманні листа від виробника не існує для того Учасника, який постачає продукцію, що відповідає всім характеристикам згідно чинного законодавства і вимог тендерної документації. Для Замовника важливо бути впевненим у якості та законності предмету закупівлі і таким чином, Замовник має можливість переконатись, що запропонована учасником продукція буде якісною, офіційно ввезеною на територію України та з діючими гарантійними зобов’язаннями не тільки від учасника, а також і від виробника або офіційного представника виробника обладнання. Окрім того, це загальна практика в усіх сферах - авторизація виробником своїх партнерів, чим він підтверджує про наявність у партнера як кваліфікованого персоналу так і необхідних засобів для роботи з обладнанням виробника. Партнерський статус свідчить про те, що компанія має доступ до технічної інформації виробника, яка потрібна для якісного встановлення і обслуговування обладнання, а також підтримку інженерно-технічним відділом виробника для сервівсного обслуговування. Для замовника це додаткова гарантія, що замовлене обладнання буде кваліфіковано встановлено і налаштовано і в подальшому експлуатуватися згідно всіх вимог виробника. Відсутність листа від виробника додає ризику, що в подальшому будуть підстави у відмові гарантованого виробником сервісного обслуговування обладнання.
Відповідно до інформації, викладеної вище, немає жодних підстав вважати, що Замовником здійснюються дискримінаційні чи інші правомірні дії.
Однак враховуючи вищевикладене, для недопущення різного трактування умов тендерної документації, будуть внесені зміни.
Щодо другого питання! Замовник при оголошенні даної процедури відкритих торгів, керувався чинним законодавством України в сфері публічних закупівель, зокрема і Особливостями, а також законодавством в цілому з метою дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги з дотриманням вимог законодавства в цілому. Так, відповідно до додатку №2 до тендерної документації, Замовником зазначено, що «Також звертаємо увагу на перелік міжнародних спонсорів війни визначеними НАЗК, з яким можна ознайомитись за посиланням https://sanctions.nazk.gov.ua./boycott/ та вимагаємо утриматись від надання пропозицій від виробників, зазначених в переліку!». Зазначаючи таку інформацію в додатку №1 до тендерної документації, Замовник жодним чином не обмежує будь-яку фізичну особу, фізичну особу - підприємця чи юридичну особу - резидента або нерезидента, у тому числі об’єднання учасників, приймати участь у даній процедурі закупівлі, адже відсутні пряма заборона чи обмеження приймати участь у закупівлі. Разом з тим, Замовником враховуючи військову агресію російської федерації проти України та у зв’язку з цим, введенням в Україні воєнного стану, зобов’язаний дотримуватися вимог п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, п. 47 Особливостей, а також враховувати рішення НАЗК про внесення компаній до списку міжнародних брендів-спонсорів війни, які сплачують до бюджету російської федерації та опосередковано фінансують війну проти України. Компанії, що є в списку міжнародних спонсорів війни активно працюють в російській федерації, наповнюючи російський бюджет та постачають обладнання подвійного призначення, яке використовується у воєнних цілях проти України. Зокрема і китайський державний виробник і постачальник обладнання для відеоспостереження для цивільних і військових цілей Hikvision несе загрозу національній безпеці, адже надає широкий спектр продуктів фізичної безпеки, включаючи відеозахист, контроль доступу та системи сигналізації, що може бути використаний проти України. Також, аналізуючи ринок контрагентів, що постачають системи відеоспостереження та моніторинг цін, Замовником встановлено, що є достатня кількість виробників, зокрема таких як Cannon, Axis, Bosch, Geovision, Greenvision, Hanwa та інші, що не мають відношення до міжнародних спонсорів війни, не перебувають в міжнародних санкційних списках чи санкційних списках України та можуть постачати системи відеоспостереження. Також варто зазначити, що позиція Національної агенції з питань запобігання корупції полягає в тому, що першочерговими до внесення до реєстру кандидатами є ті компанії, що забезпечують державний та приватний сектор товарами і послугами критичного призначення, а також поповнюють бюджет країни, тим самим фінансуючи війну. Крім того, надають непряму підтримку військовим зусиллям російської федерації (наприклад, сприяння російській пропаганді, мобілізаційній кампанії). Детальна інформація за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/postachayut-ochi-dlya-rosijskyh-bpla-nazk-vneslo-kytajski-kompaniyi-hikvision-ta-dahua-technology-do-pereliku-mizhnarodnyh-sponsoriv-vijny/ Ще окремо зазначаємо, що Замовнику рекомендовано Міністерством цифрової трансформації України, яке погоджує надані проекти інформатизації, "що використання у комплексних системах відеоспостереження обладнання компанії «Hik Vision» несе загрози критичних вразливостей та недоліків організації користування системами, оскільки таке обладнання має ряд технічних недоліків (проблеми із прошивкою ІР-камер, уразливості відеореєстраторів на предмет несанкціонованого доступу, критичні вразливості глобальних хмарних сервісів, тощо)». Отже, Замовником сформовано вимоги тендерної документації у відповідності до норм чинного законодавства.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-07-29-000481-a.c2
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Інженіринг-Аналітика», Код ЄДРПОУ:41522192
Дата подання: 03 серпня 2023 17:18
Дата подання: 03 серпня 2023 17:18
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 07 серпня 2023 17:34
Рішення від 07.08.2023 № 12138.pdf
Дата публікації: 07 серпня 2023 17:34
інформація про перенесення розгляду скарги від 17.08.2023 № 1214.pdf
Дата публікації: 17 серпня 2023 16:21
Інформація про резолютивну частину рішення від 18.08.2023 № 13037.pdf
Дата публікації: 21 серпня 2023 12:51
Рішення від 18.08.2023 № 13037.pdf
Дата публікації: 23 серпня 2023 14:22
Номер скарги: UA-2023-07-29-000481-a.c3
Статус:
Скасовано
Скаржник: ТОВ "Віртуальний кабінет Е-Тендер", Код ЄДРПОУ:14253678
гаорвпов
опалваслс
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 28 серпня 2023 13:38
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "КОМКОН-СЕРВІС" |
494 266,50
UAH з ПДВ
|
479 323,50
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ВС Технолоджі" |
498 000,00
UAH з ПДВ
|
483 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "КОМКОН-СЕРВІС" #40838186 |
Відхилено |
479 323,50
UAH з ПДВ
|
04 вересня 2023 10:52
|
|
ТОВ "ВС Технолоджі" #30574751 |
Переможець |
483 000,00
UAH з ПДВ
|
07 вересня 2023 20:54
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 05 вересня 2023 11:41
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
21 січня 2024 00:23
|
Електронний підпис | укладений |
18 вересня 2023 21:15
|
Договір 18091 відеоспостререження.pdf | укладений |
18 вересня 2023 19:11
|