Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
КОД ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги з перевірки річної фінансової звітності за 2019 рік, складеної відповідно до МСФЗ)
Очікувана вартість
1 165 140,00 UAH
UA-2020-02-28-002075-a ● 2ef9f55885e54971a252ac84a916cee6
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДП "Одеський морський торговельний порт" |
Код ЄДРПОУ: | 01125666 |
Місцезнаходження: | 65026, Україна , Одеська обл., Одеса, Митна площа, 1 |
Контактна особа: |
Ірина Бударіна +380487293675 i.budarina@omtp.com.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 28 лютого 2020 13:49 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 березня 2020 17:30 |
Оскарження умов закупівлі: | до 12 березня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 16 березня 2020 17:30 |
Початок аукціону: | 17 березня 2020 14:50 |
Очікувана вартість: | 1 165 140,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 11 651,40 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 34900 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79210000-9: Бухгалтерські та аудиторські послуги
Посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками: з технічних питань:
Швець Олександр Артемович – начальник служби матеріально-технічного постачання ДП «ОДЕСЬКИЙ ПОРТ», 65026, м. Одеса, Митна площа, 1, Управління ДП «ОДЕСЬКИЙ ПОРТ», тел.: (048) 710-97-31, 729-46-48, e-mail: omts@omtp.com.ua. З загальних питань:
Бударіна Ірина Ігорівна – начальник тендерного відділу ДП «ОДЕСЬКИЙ ПОРТ», 65026, м. Одеса, Митна площа, 1, Управління ДП «ОДЕСЬКИЙ ПОРТ», тел.: (048) 729-36-75, e-mail: to@omtp.com.ua;Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ, що викладені у Додатку 3 до тендерної документації. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, 65026, Одеська обл., м. Одеса, Митна площа, 1, Державне підприємство «Одеський морський торговельний порт». Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): попередня оплата (аванс) у розмірі 20% від ціни Договору, визначеної у п. 4.1. Договору, протягом 5 (п’яти) банківських днів з дня отримання оригіналу належним чином оформленого рахунку, який надається протягом 3 банківських днів з моменту укладання Договору. Поетапна оплата наданих Послуг не здійснюється.
Детальніше в тендерній документації.
Розгорнути
Згорнути
Швець Олександр Артемович – начальник служби матеріально-технічного постачання ДП «ОДЕСЬКИЙ ПОРТ», 65026, м. Одеса, Митна площа, 1, Управління ДП «ОДЕСЬКИЙ ПОРТ», тел.: (048) 710-97-31, 729-46-48, e-mail: omts@omtp.com.ua. З загальних питань:
Бударіна Ірина Ігорівна – начальник тендерного відділу ДП «ОДЕСЬКИЙ ПОРТ», 65026, м. Одеса, Митна площа, 1, Управління ДП «ОДЕСЬКИЙ ПОРТ», тел.: (048) 729-36-75, e-mail: to@omtp.com.ua;Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ, що викладені у Додатку 3 до тендерної документації. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, 65026, Одеська обл., м. Одеса, Митна площа, 1, Державне підприємство «Одеський морський торговельний порт». Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): попередня оплата (аванс) у розмірі 20% від ціни Договору, визначеної у п. 4.1. Договору, протягом 5 (п’яти) банківських днів з дня отримання оригіналу належним чином оформленого рахунку, який надається протягом 3 банківських днів з моменту укладання Договору. Поетапна оплата наданих Послуг не здійснюється.
Детальніше в тендерній документації.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Аудиторські послуги з перевірки річної фінансової звітності за 2019 рік, складеної відповідно до МСФЗ
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
65026, Україна, Одеська область, м. Одеса, Митна площа, 1
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
18 травня 2020
ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Аванс | 5 | Банківські | 20 | |
Надання послуг | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 80 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
28 лютого 2020 13:50 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
28 лютого 2020 13:49 |
Проект договора про закупівлю.docx | |
28 лютого 2020 13:49 |
Тендерна документація_1.pdf | |
28 лютого 2020 13:49 |
Оголошення.pdf |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-02-28-002075-a.b1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу"", Код ЄДРПОУ:22917414
Дата подання: 18 березня 2020 20:12
Вимога скасувати рішення тендерного комітету про дискваліфікацію учасника
Відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій засідання тендерного комітету Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» від 18.03.2020 пропозицію ПрАТ АФ «Де Візу» було відхилено.
ПрАТ АФ «Де Візу» категорично не погоджується з підставами відхилення та їх обґрунтуванням та вважає їх такими, що не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», зважаючи на таке.
1.Відповідно до ч.2 статті 6 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкти аудиторської діяльності можуть надавати неаудиторські послуги, за умови що надання таких послуг не призводить до виникнення загроз щодо незалежності аудитора.
Так, ч.4 ст.6 зазначеного Закону встановлюються обмеження на одночасне надання підприємствам, що становлять суспільний інтерес, послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності та таких неаудиторських послуг, зокрема: ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності.
Відповідно до ч. 1 ст.10 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкти аудиторської діяльності мають право надавати послуги з аудиту, огляду фінансової звітності та виконувати інші завдання з надання впевненості, за умови що такий аудитор, суб’єкт аудиторської діяльності, його власники (засновники, учасники), посадові особи та працівники незалежні від юридичної особи, фінансова звітність якої підлягає перевірці, не брали участі у підготовці та прийнятті управлінських рішень такої юридичної особи. Вимога щодо забезпечення незалежності поширюється на звітний період фінансової звітності, що підлягає перевірці, та період надання послуг з аудиту такої фінансової звітності.
Відповідно до статті 27 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкт аудиторської діяльності, який надає послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємству, що становить суспільний інтерес, або учасник аудиторської мережі, до якої належить такий суб’єкт аудиторської діяльності, не має права безпосередньо або опосередковано надавати цьому підприємству, його материнській компанії (резиденту України) та/або дочірнім підприємствам (резидентам України) послуги, зазначені у частині четвертій статті 6 цього Закону.
Обмеження щодо надання послуг, зазначених у частині четвертій статті 6 цього Закону, встановлені цією статтею, діють з початку звітного періоду фінансової звітності, що перевіряється суб’єктом аудиторської діяльності, до дати підписання аудиторського звіту.
Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
Отже, враховуючи, що ПрАТ АФ «Де Візу» виконало трансформацію фінансової звітності ДП «Одеський порт» за 2018 рік, а відповідно до умов Тендерної документації предметом закупівлі є аудиторські послуги з перевірки річної фінансової звітності за 2019 рік, висновки Тендерного комітету про надання недостовірної інформації не відповідають дійсності.
ПрАТ АФ «Де Візу» не брало участі у консультуванні, прийнятті управлінських рішень чи складанні фінансової звітності підприємства, що становить суспільний інтерес, за 2019 рік, а отже, враховуючи положення ст.10 та 27 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», висновки Тендерного комітету про невідповідність тендерної пропозиції ПрАТ АФ «Де Візу» п.4 ст.6 ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», є безпідставними.
Таким чином, зазначені тендерним комітетом підстави для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ АФ «Де Візу» не відповідають дійсності та Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» і суперечать Закону України «Про публічні закупівлі».
2.Так, ПрАТ АФ «Де Візу» не надало окремого листа щодо аудиторського звіту.
Проте у складі тендерної пропозиції було надано Гарантійний лист №20 від16.03.2020, в якому ПрАТ АФ «Де Візу» підтвердило, що погоджується укласти договір в редакції, запропонованій замовником в Додатку 4 до тендерної документації.
Пунктом 2.2 Договору передбачено, що аудит, передбачений цим Договором, повинен проводитись у відповідності до вимог Міжнародних стандартів аудиту та Кодексу етики професійних бухгалтерів, прийнятих Міжнародною федерацією бухгалтерів (далі – МСА), законодавчих і нормативних вимог, що регулюють аудиторську діяльність, та відповідно до власної практики Виконавця, що не суперечить МСА.
Пунктом 2.6 Договору передбачено, що аудиторський висновок, Фінансова звітність Замовника з доданою розшифровкою проведених Аудитором коригувань та Рекомендаціями надаються Виконавцем українською мовою. Аудиторський висновок викладається у формі звіту незалежного аудитора відповідно до вимог МСА. З урахуванням обмежень, встановлених цим Договором, Виконавець несе відповідальність за недостовірність аудиторського висновку, формулювання та висловлення думки щодо Фінансової звітності Замовника згідно з пунктом 6.3 цього Договору.
Надаючи згоду укласти договір на умовах, викладених у Додатку 4, ПрАТ АФ «Де Візу» підтвердило, що аудиторський висновок викладається у формі звіту незалежного аудитора відповідно до вимог МСА.
Крім того, відповідно до ч.1 ст.13 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкти аудиторської діяльності провадять аудиторську діяльність відповідно до міжнародних стандартів аудиту. Тому, незважаючи на наявність/відсутність окремого гарантійного листа, в будь-якому випадку суб’єкт аудиторської діяльності зобов’язаний скласти аудиторський звіт за результатами аудиту відповідно до вимог МСА.
Відповідно до тендерної документації допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок, не призведе до відхилення їх пропозицій замовником.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції.
Отже, зазначений Тендерним комітетом недолік є формальним(несуттєвим) та повинен призводити до відхилення пропозиції.
Вважаємо за необхідне зазначити, що відповідно до статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє пропозицію у разі якщо учасник:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені такі кваліфікаційні критерії:
• наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
• наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
• наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Оскільки ПрАТ АФ «Де Візу» повністю виконані вимоги Тендерної документації в частині підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації та підтвердженого досвіду, а також надало забезпечення тендерної пропозиції, просимо переглянути рішення Тендерного комітету від 18.03.2020 року, оформлене протоколом №25 від 18.03.2020 року, та скасувати рішення про відхилення пропозиції ПрАТ АФ «Де Візу».
Розгорнути
Згорнути
ПрАТ АФ «Де Візу» категорично не погоджується з підставами відхилення та їх обґрунтуванням та вважає їх такими, що не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», зважаючи на таке.
1.Відповідно до ч.2 статті 6 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкти аудиторської діяльності можуть надавати неаудиторські послуги, за умови що надання таких послуг не призводить до виникнення загроз щодо незалежності аудитора.
Так, ч.4 ст.6 зазначеного Закону встановлюються обмеження на одночасне надання підприємствам, що становлять суспільний інтерес, послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності та таких неаудиторських послуг, зокрема: ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності.
Відповідно до ч. 1 ст.10 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкти аудиторської діяльності мають право надавати послуги з аудиту, огляду фінансової звітності та виконувати інші завдання з надання впевненості, за умови що такий аудитор, суб’єкт аудиторської діяльності, його власники (засновники, учасники), посадові особи та працівники незалежні від юридичної особи, фінансова звітність якої підлягає перевірці, не брали участі у підготовці та прийнятті управлінських рішень такої юридичної особи. Вимога щодо забезпечення незалежності поширюється на звітний період фінансової звітності, що підлягає перевірці, та період надання послуг з аудиту такої фінансової звітності.
Відповідно до статті 27 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкт аудиторської діяльності, який надає послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємству, що становить суспільний інтерес, або учасник аудиторської мережі, до якої належить такий суб’єкт аудиторської діяльності, не має права безпосередньо або опосередковано надавати цьому підприємству, його материнській компанії (резиденту України) та/або дочірнім підприємствам (резидентам України) послуги, зазначені у частині четвертій статті 6 цього Закону.
Обмеження щодо надання послуг, зазначених у частині четвертій статті 6 цього Закону, встановлені цією статтею, діють з початку звітного періоду фінансової звітності, що перевіряється суб’єктом аудиторської діяльності, до дати підписання аудиторського звіту.
Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
Отже, враховуючи, що ПрАТ АФ «Де Візу» виконало трансформацію фінансової звітності ДП «Одеський порт» за 2018 рік, а відповідно до умов Тендерної документації предметом закупівлі є аудиторські послуги з перевірки річної фінансової звітності за 2019 рік, висновки Тендерного комітету про надання недостовірної інформації не відповідають дійсності.
ПрАТ АФ «Де Візу» не брало участі у консультуванні, прийнятті управлінських рішень чи складанні фінансової звітності підприємства, що становить суспільний інтерес, за 2019 рік, а отже, враховуючи положення ст.10 та 27 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», висновки Тендерного комітету про невідповідність тендерної пропозиції ПрАТ АФ «Де Візу» п.4 ст.6 ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», є безпідставними.
Таким чином, зазначені тендерним комітетом підстави для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ АФ «Де Візу» не відповідають дійсності та Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» і суперечать Закону України «Про публічні закупівлі».
2.Так, ПрАТ АФ «Де Візу» не надало окремого листа щодо аудиторського звіту.
Проте у складі тендерної пропозиції було надано Гарантійний лист №20 від16.03.2020, в якому ПрАТ АФ «Де Візу» підтвердило, що погоджується укласти договір в редакції, запропонованій замовником в Додатку 4 до тендерної документації.
Пунктом 2.2 Договору передбачено, що аудит, передбачений цим Договором, повинен проводитись у відповідності до вимог Міжнародних стандартів аудиту та Кодексу етики професійних бухгалтерів, прийнятих Міжнародною федерацією бухгалтерів (далі – МСА), законодавчих і нормативних вимог, що регулюють аудиторську діяльність, та відповідно до власної практики Виконавця, що не суперечить МСА.
Пунктом 2.6 Договору передбачено, що аудиторський висновок, Фінансова звітність Замовника з доданою розшифровкою проведених Аудитором коригувань та Рекомендаціями надаються Виконавцем українською мовою. Аудиторський висновок викладається у формі звіту незалежного аудитора відповідно до вимог МСА. З урахуванням обмежень, встановлених цим Договором, Виконавець несе відповідальність за недостовірність аудиторського висновку, формулювання та висловлення думки щодо Фінансової звітності Замовника згідно з пунктом 6.3 цього Договору.
Надаючи згоду укласти договір на умовах, викладених у Додатку 4, ПрАТ АФ «Де Візу» підтвердило, що аудиторський висновок викладається у формі звіту незалежного аудитора відповідно до вимог МСА.
Крім того, відповідно до ч.1 ст.13 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкти аудиторської діяльності провадять аудиторську діяльність відповідно до міжнародних стандартів аудиту. Тому, незважаючи на наявність/відсутність окремого гарантійного листа, в будь-якому випадку суб’єкт аудиторської діяльності зобов’язаний скласти аудиторський звіт за результатами аудиту відповідно до вимог МСА.
Відповідно до тендерної документації допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок, не призведе до відхилення їх пропозицій замовником.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції.
Отже, зазначений Тендерним комітетом недолік є формальним(несуттєвим) та повинен призводити до відхилення пропозиції.
Вважаємо за необхідне зазначити, що відповідно до статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє пропозицію у разі якщо учасник:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені такі кваліфікаційні критерії:
• наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
• наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
• наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Оскільки ПрАТ АФ «Де Візу» повністю виконані вимоги Тендерної документації в частині підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації та підтвердженого досвіду, а також надало забезпечення тендерної пропозиції, просимо переглянути рішення Тендерного комітету від 18.03.2020 року, оформлене протоколом №25 від 18.03.2020 року, та скасувати рішення про відхилення пропозиції ПрАТ АФ «Де Візу».
Рішення замовника: Вимога не задоволена
20 березня 2020 23:25
ДП «Одеський порт» у відповідь на отриману 18.03.2020 вимогу ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» (код ЄДРПОУ 22917414) № UA-2020-02-28-002075-а.b1 про усунення порушення, а саме: скасування рішення тендерного комітету про дискваліфікацію Учасника процедури закупівлі аудиторських послуг з перевірки річної фінансової звітності за 2019 рік, складеної відповідно до МСФЗ, повідомляє про наступне.
За результатами всебічного та неупередженого аналізу викладених аудиторською фірмою аргументів, Замовник не вбачає порушень вимог діючого законодавства, зокрема, Законів України «Про публічні закупівлі» та «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», та інформує про відсутність підстав для скасування рішення тендерного комітету державного підприємства.
Такий висновок пояснюється неприпустимістю виникнення ситуації щодо втрати незалежності суб’єкта аудиторської діяльності, що призначається для надання послуг з обов’язкового аудиту підприємству, що становить суспільний інтерес, внаслідок неможливості зменшення до прийнятного рівня загрози такої незалежності у зв’язку з існуванням протягом 2019 року ділових стосунків з аудиторською фірмою «Де Візу» в рамках договору від 10.01.2019 №КД-21104. Зокрема, аудиторською фірмою згідно з предметом даного договору виконано завдання щодо складання, з урахуванням вимог МСФЗ 1 «Перше застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності», проміжної та річної фінансової звітності підприємства за 2018 рік шляхом:
- застосування передбачених суджень та основи складання фінансової інформації за МСФЗ, необхідних для її подання, включаючи вибір і застосування прийнятних облікових політик, та розроблених обґрунтованих облікових оцінок стосовно залишків активів, зобов’язань та капіталу з датою переходу 01.01.2018;
- трансформації проміжної та річної звітності за 2018, підготовленої відповідно до П(С)БО, у фінансову звітність, що відповідає вимогам МСФЗ, що в подальшому забезпечує порівнянність показників фінансової звітності підприємств, які вперше застосовують МСФЗ з датою переходу 01.01.2018.
З метою дотримання передбаченого МСБО 1 «Подання фінансової звітності» порядку підготовки та подання повного комплекту фінансової звітності, складеної за МСФЗ, в якості порівняльної інформації в проміжній та річній фінансовій звітності за 2019 рік, ДП «Одеський порт» використано показники фінансової звітності за 2018 рік, трансформованої ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» відповідно до вимог МСФЗ.
Іншими словами, фінансова звітність ДП «Одеський порт» за 2019 рік, складена за вимогами МСФЗ у розумінні МСБО 1 та МСФЗ 1, розкриває інформацію стосовно попереднього періоду щодо всіх сум, наведених у фінансовій звітності поточного періоду. При цьому, таке розкриття забезпечується завдяки поданню повного комплекту фінансової звітності, що має містити, як мінімум, два звіти про фінансовий стан, по два з усіх інших звітів (у розумінні їх складу згідно п. 10 МСБО 1), та відповідні примітки.
При провадженні аудиторської діяльності, аудитори та суб’єкти аудиторської діяльності мають керуватися Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» з дотриманням вимог міжнародних стандартів аудиту (МСА).
Статтею 6 даного Закону України передбачено, що суб’єкти аудиторської діяльності можуть надавати неаудиторські послуги, за умови що їх надання не призводить до виникнення загроз щодо незалежності аудитора.
При цьому, частиною 4 статті 6 вказаного Закону України, встановлено обмеження на одночасне надання підприємствам, що становлять суспільний інтерес, послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності та окремих неаудиторських послуг, серед яких у т.ч. визначено послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
З урахуванням наведеного вище та посилюючи факт виконання ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» трансформації фінансової звітності ДП «Одеський порт» за 2018 рік у звітність за МСФЗ, самостійним його визнанням аудиторською фірмою у власній вимозі до державного підприємства, будь-які застережні заходи щодо зниження ризику незалежності аудиторської компанії є неприйнятими через неможливість забезпечити об’єктивність та неупередженість аудиту в ході виконання завдання з надання впевненості щодо повного комплекту фінансової звітності Замовника за 2019 рік, складеної згідно вимог МСФЗ, внаслідок існування загроз власної оцінки аудитора, застосованої відносно порівняльної інформації у такій фінансовій звітності за МСФЗ (виконані аудитором оцінки фінансових інструментів, використані трактування контрактів, законодавчих та нормативних актів, а також застосована класифікація договорів оренди нерухомого та рухомого майна на інвестиційну нерухомість чи операційну та фінансову оренду тощо).
Отже, за даних умов, відповідно до вимог МСА 510 «Перші завдання – аудиту – залишки на початок періоду» та МСА 710 «Порівняльна інформація – відповідні показники і порівняльна фінансова звітність», ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» позбавлена можливості проведення об’єктивних аудиторських процедур щодо порівняльної інформації (безпосередньо нею ж раніше і підготовленої), поданої у фінансовій звітності підприємства за попередній період, так само як і можливості скористатися у передбаченому п. 19 МСА 710 порядку особливістю зменшення загрози незалежності через відповідну заяву, що порівняльна фінансова звітність не підлягала аудиту, оскільки така заява не звільняє аудитора від вимоги щодо об’єктивного отримання прийнятних аудиторських доказів у достатньому обсязі стосовно того, що залишки на початок періоду не містять викривлень, які суттєво впливають на фінансову звітність за поточний період.
Таким чином, наведені у зазначеній вище вимозі ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» аргументи про необхідність усунення порушення є необґрунтованими та не можуть бути використані згідно вимог чинного законодавства в якості підстав для скасування рішення тендерного комітету ДП «Одеський порт» про дискваліфікацію Учасника.
За результатами всебічного та неупередженого аналізу викладених аудиторською фірмою аргументів, Замовник не вбачає порушень вимог діючого законодавства, зокрема, Законів України «Про публічні закупівлі» та «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», та інформує про відсутність підстав для скасування рішення тендерного комітету державного підприємства.
Такий висновок пояснюється неприпустимістю виникнення ситуації щодо втрати незалежності суб’єкта аудиторської діяльності, що призначається для надання послуг з обов’язкового аудиту підприємству, що становить суспільний інтерес, внаслідок неможливості зменшення до прийнятного рівня загрози такої незалежності у зв’язку з існуванням протягом 2019 року ділових стосунків з аудиторською фірмою «Де Візу» в рамках договору від 10.01.2019 №КД-21104. Зокрема, аудиторською фірмою згідно з предметом даного договору виконано завдання щодо складання, з урахуванням вимог МСФЗ 1 «Перше застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності», проміжної та річної фінансової звітності підприємства за 2018 рік шляхом:
- застосування передбачених суджень та основи складання фінансової інформації за МСФЗ, необхідних для її подання, включаючи вибір і застосування прийнятних облікових політик, та розроблених обґрунтованих облікових оцінок стосовно залишків активів, зобов’язань та капіталу з датою переходу 01.01.2018;
- трансформації проміжної та річної звітності за 2018, підготовленої відповідно до П(С)БО, у фінансову звітність, що відповідає вимогам МСФЗ, що в подальшому забезпечує порівнянність показників фінансової звітності підприємств, які вперше застосовують МСФЗ з датою переходу 01.01.2018.
З метою дотримання передбаченого МСБО 1 «Подання фінансової звітності» порядку підготовки та подання повного комплекту фінансової звітності, складеної за МСФЗ, в якості порівняльної інформації в проміжній та річній фінансовій звітності за 2019 рік, ДП «Одеський порт» використано показники фінансової звітності за 2018 рік, трансформованої ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» відповідно до вимог МСФЗ.
Іншими словами, фінансова звітність ДП «Одеський порт» за 2019 рік, складена за вимогами МСФЗ у розумінні МСБО 1 та МСФЗ 1, розкриває інформацію стосовно попереднього періоду щодо всіх сум, наведених у фінансовій звітності поточного періоду. При цьому, таке розкриття забезпечується завдяки поданню повного комплекту фінансової звітності, що має містити, як мінімум, два звіти про фінансовий стан, по два з усіх інших звітів (у розумінні їх складу згідно п. 10 МСБО 1), та відповідні примітки.
При провадженні аудиторської діяльності, аудитори та суб’єкти аудиторської діяльності мають керуватися Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» з дотриманням вимог міжнародних стандартів аудиту (МСА).
Статтею 6 даного Закону України передбачено, що суб’єкти аудиторської діяльності можуть надавати неаудиторські послуги, за умови що їх надання не призводить до виникнення загроз щодо незалежності аудитора.
При цьому, частиною 4 статті 6 вказаного Закону України, встановлено обмеження на одночасне надання підприємствам, що становлять суспільний інтерес, послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності та окремих неаудиторських послуг, серед яких у т.ч. визначено послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
З урахуванням наведеного вище та посилюючи факт виконання ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» трансформації фінансової звітності ДП «Одеський порт» за 2018 рік у звітність за МСФЗ, самостійним його визнанням аудиторською фірмою у власній вимозі до державного підприємства, будь-які застережні заходи щодо зниження ризику незалежності аудиторської компанії є неприйнятими через неможливість забезпечити об’єктивність та неупередженість аудиту в ході виконання завдання з надання впевненості щодо повного комплекту фінансової звітності Замовника за 2019 рік, складеної згідно вимог МСФЗ, внаслідок існування загроз власної оцінки аудитора, застосованої відносно порівняльної інформації у такій фінансовій звітності за МСФЗ (виконані аудитором оцінки фінансових інструментів, використані трактування контрактів, законодавчих та нормативних актів, а також застосована класифікація договорів оренди нерухомого та рухомого майна на інвестиційну нерухомість чи операційну та фінансову оренду тощо).
Отже, за даних умов, відповідно до вимог МСА 510 «Перші завдання – аудиту – залишки на початок періоду» та МСА 710 «Порівняльна інформація – відповідні показники і порівняльна фінансова звітність», ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» позбавлена можливості проведення об’єктивних аудиторських процедур щодо порівняльної інформації (безпосередньо нею ж раніше і підготовленої), поданої у фінансовій звітності підприємства за попередній період, так само як і можливості скористатися у передбаченому п. 19 МСА 710 порядку особливістю зменшення загрози незалежності через відповідну заяву, що порівняльна фінансова звітність не підлягала аудиту, оскільки така заява не звільняє аудитора від вимоги щодо об’єктивного отримання прийнятних аудиторських доказів у достатньому обсязі стосовно того, що залишки на початок періоду не містять викривлень, які суттєво впливають на фінансову звітність за поточний період.
Таким чином, наведені у зазначеній вище вимозі ПрАТ «Аудиторська фірма «Де Візу» аргументи про необхідність усунення порушення є необґрунтованими та не можуть бути використані згідно вимог чинного законодавства в якості підстав для скасування рішення тендерного комітету ДП «Одеський порт» про дискваліфікацію Учасника.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2020-02-28-002075-a.b2
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу"", Код ЄДРПОУ:22917414
Дата подання: 27 березня 2020 17:27
Дата подання: 27 березня 2020 17:27
Скарга
Скарга на прийняте замовником рішення про визначення переможця процедури відкритих торгів на закупівлю за кодом ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги з перевірки річної фінансової звітності за 2019 рік, складеної відповідно до МСФЗ)
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 31 березня 2020 19:02
рішення від 31.03.2020 №6090+ лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 31 березня 2020 19:02
Інформація про перенесення розгляду від 27.03.2020 № UA-2020-02-28-002075-a.b2.pdf
Дата публікації: 10 квітня 2020 20:34
Інформація про перенесення розгляду від 27.03.2020 № UA-2020-02-28-002075-a.b2.pdf
Дата публікації: 14 квітня 2020 14:21
Інформація про резолютивну частину рішення від 17.04.2020 № 7483 .pdf
Дата публікації: 21 квітня 2020 16:16
рішення від 17.04.2020 № 7483 .pdf
Дата публікації: 23 квітня 2020 21:49
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 17 березня 2020 15:11
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу"" |
792 000,00
UAH з ПДВ
|
792 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПКФ УКРАЇНА" |
970 950,00
UAH з ПДВ
|
970 950,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ПрАТ "Аудиторська фірма "Де Візу"" #22917414 |
Відхилено |
792 000,00
UAH з ПДВ
|
18 березня 2020 17:45
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПКФ УКРАЇНА" #34619277 |
Переможець |
970 950,00
UAH з ПДВ
|
20 березня 2020 16:15
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
13 серпня 2021 14:42
|
звіт про виконання договору.docx | укладений |
13 серпня 2021 14:37
|
Електронний підпис | зміни до договору |
06 жовтня 2020 12:09
|
ПОВІДОМЛЕННЯ про внесення змін до договору.pdf | зміни до договору |
06 жовтня 2020 12:03
|
КД-21563-2.jpg | зміни до договору |
06 жовтня 2020 12:03
|
Електронний підпис | зміни до договору |
29 травня 2020 10:17
|
dop_21563.pdf | зміни до договору |
29 травня 2020 10:14
|
ПОВІДОМЛЕННЯ про внесення змін до договору.docx | зміни до договору |
29 травня 2020 10:14
|
Електронний підпис | укладений |
29 квітня 2020 09:36
|
dogKD-21563.pdf | укладений |
29 квітня 2020 09:34
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 28 травня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 29 травня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо надання послуг через документально підтверджені об’єктивні обставини (без збільшення суми, визначеної в договорі) |
Номер договору про закупівлю: | КД-21563 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | КД-21563/1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 05 жовтня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 06 жовтня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо надання послуг через документально підтверджені об’єктивні обставини (без збільшення суми, визначеної в договорі) |
Номер договору про закупівлю: | КД-21563 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | КД-21563 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |