Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Природний газ
Natural gas
Natural gas
Очікувана вартість
8 499 636,00 UAH
UA-2020-09-10-010481-b ● 1eb22e485022414b9a823c9cec466a8e
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара |
Код ЄДРПОУ: | 02066747 |
Вебсайт: | http://www.dnu.dp.ua |
Місцезнаходження: | 49010, Україна , Дніпропетровська область обл., Дніпро, проспект Гагаріна,72 |
Контактна особа: |
Соловйов Денис Васильович +380987398239 tender.dnu@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | Oles Honchar Dniprovsk National University |
National ID: | 02066747 |
Contact point: |
Solovjov Denys Vasylyovych +380987398239 tender.dnu@ukr.net |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 10 вересня 2020 17:52 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 01 жовтня 2020 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 07 жовтня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 11 жовтня 2020 00:00 |
Очікувана вартість: | 8 499 636,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 42 498,18 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 254989.08 UAH |
Publication date: | 10 вересня 2020 17:52 |
Enquiries until: | 01 жовтня 2020 00:00 |
Complaints submission until: | до 07 жовтня 2020 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 11 жовтня 2020 00:00 |
Information
Estimated total value: | 8 499 636 UAH including VAT |
Minimal lowering step: | 42 498 UAH |
Minimal lowering step, %: | 0,50 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09120000-6: Газове паливо
Scope of the procurement
Категорія: 3 (юридична особа, яка є установою та забезпечує потреби держави не на промисловій чи комерційній основі). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватись тендерні пропозиції: українська мова
Category: 3 (legal entity that is an institution and provides the state needs not on an industrial or commercial basis). . Language (languages) in which tender offers should be prepared: Ukrainian
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
2638000 м.куб
Природний газ
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
49000, Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, до точки входу в газорозподільну систему до якої підключено об'єкти Замовника
ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо
Natural gas
CPV: 09120000-6
Період постачання:
по 31 грудня 2020
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата вартості послуг з постачання газу здійснюється Споживачем не пізніше 25 числа місяця наступного за розрахунковим, на підставі актів приймання-передачі природного газу, які надаються Постачальником | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
29 вересня 2020 15:37 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
24 вересня 2020 15:34 |
Перелік змін 24.09.2020.docx | |
24 вересня 2020 15:25 |
Додаток 4 (Технічні вимоги) нова редакція 24.09.2020.doc | |
24 вересня 2020 15:25 |
Додаток 3 (Проект договору) нова редакція 24.09.2020.doc | |
24 вересня 2020 15:25 |
Додаток 2 (Кваліфікаційні критерії) нова редакція 24.09.2020.docx | |
24 вересня 2020 15:25 |
Додаток 1 (Тендерна пропозиція) нова редакція 24.09.2020 .docx | |
24 вересня 2020 15:25 |
Тендерна документація ВТ Газ (нова редакція 24.09.2020).doc | |
24 вересня 2020 15:25 |
ОГОЛОШЕННЯ про ВТ Газ (нова редакція 24.09.2020).docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Дуже низька очікувана ціна
Дата подання: 14 вересня 2020 14:50
Дата відповіді: 15 вересня 2020 14:39
Чи буде Замовник вносити зміни до процедури щодо дуже низької очікуваної ціни (яка складає 3 222 грн. з ПДВ за тис.куб.м.)?
Наприклад ціна природного газу Нафтогазтрейдингу на 11.09.2020р. на вересень складає з ПДВ 5193,79 а на жовтень 5313,28.
Середньозважена ціна природного газу на УЕБ на вересень складає з ПДВ 4692,37, на жовтень 5373,51.
Приведена вартість природного газу на європейських хабах до кордону України на 14.09 від 5705,45 до 5898,75 (з ПДВ).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня! Внесення змін до тендерної документації можливе.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-09-10-010481-b.a1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ", Код ЄДРПОУ:36860996
Дата подання: 23 вересня 2020 16:54
щодо планового обсягу постачання
Шановний Замовнику! Відповідно до тендерної документації, затвердженої Протоколом засідання тендерного комітету від 21.09.2020 року № 27 обсяг поставки товару 1 580 140,00 м3, що не відповідає обсягу, що зазначений в річному плані UA-P-2020-09-10-002803-a. Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Отже, просимо привести у відповідність інформацію про закупівлю або ж відмінити її відповідно до ч.1 ст.32 Закону.
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
25 вересня 2020 13:21
Доброго дня Шановний Учаснику!
Інформація про закупівлю приведена у відповідність. Дякуємо.
Інформація про закупівлю приведена у відповідність. Дякуємо.
Номер вимоги: UA-2020-09-10-010481-b.b2
Статус:
Вирішена
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз збут", Код ЄДРПОУ:39572642
Дата подання: 30 вересня 2020 09:08
Приведення процедури закупівлі до вимог законодавства
Шановний замовнику, 10 вересня 2020 року Ви оприлюднили інформацію про закупівлю природного газу (ID: № UA-2020-09-10-010481-b) на очікувану вартість - 8 499 636,00 гривень. Звертаємо Вашу увагу та той факт, що вартість природного газу на момент оприлюднення Вашої тендерної документації, за даними Товарної біржи « Українська енергетична біржа» складала – 4702,90 грн/тис. куб.м з ПДВ без потужності, в той час як у Вашій тендерній документації очікувана вартість розрахована виходячи із ціни - 3222,00 грн/тис. куб.м з ПДВ, що не відповідає рівню ринкової ціни. Згідно інформації про середньозважені ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 28.09.2020 р. ресурс жовтня складає – 5 465,55 грн/тис. куб.м з ПДВ без потужності. Також, інформуємо Вас, що за останні декілька місяців спостерігається тенденція до підвищення ціни на природний газ щомісяця на 10-13 відсотків. Тобто, ціна розрахована Вами, як замовником є дискримінаційною по відношенню до учасників. На підставі зазначеного, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі, якщо зміни до тендерної документації не будуть внесені, ми будемо вимушені звернутися зі скаргою до АМКУ з вимогою про внесення змін до тендерної документації, а також залишити свій відгук на порталі Дозорро.
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
01 жовтня 2020 15:31
Шановний учаснику!
Згідно Протоколу засідання тендерного комітету від 21.09.2020 р. № 27 були внесені зміни щодо обсягу поставки газу на 1 580 140 м3, що не відповідає обсягу, зазначеному в річному плані (ID: № UA-2020-09-10-010481-b).
Ці зміни не відповідають ч.1 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі», тому згідно Протоколу засідання тендерного комітету від 24.09.2020 р. №28, тендерна документація була приведена у відповідність до законодавства.
Водночас, згідно Додатку 3 тендерної документації передбачені умови зміни ціни за 1,00 м3 газу(п. 3.2, 3.3, 3.4)
Згідно Протоколу засідання тендерного комітету від 21.09.2020 р. № 27 були внесені зміни щодо обсягу поставки газу на 1 580 140 м3, що не відповідає обсягу, зазначеному в річному плані (ID: № UA-2020-09-10-010481-b).
Ці зміни не відповідають ч.1 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі», тому згідно Протоколу засідання тендерного комітету від 24.09.2020 р. №28, тендерна документація була приведена у відповідність до законодавства.
Водночас, згідно Додатку 3 тендерної документації передбачені умови зміни ціни за 1,00 м3 газу(п. 3.2, 3.3, 3.4)
Номер вимоги: UA-2020-09-10-010481-b.a3
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ", Код ЄДРПОУ:36860996
Дата подання: 30 вересня 2020 21:12
щодо очікуваної вартості предмета закупівлі
Шановний Замовнику!
Положення Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю 09120000-6 Газове паливо, затвердженої Протоколом засідання тендерного комітету від 24.09.2020 року № 28 (далі – Тендерна документація), суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якимиїї положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене.
Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 8 499 636,00 грн. з ПДВ про плановому обсязі споживання 2 638 000 м.куб., а отже, очікувана вартість за 1 тис.м.куб складає 3 222,00 грн з ПДВ, що є набагато нижчою за ринкову.
Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії.
Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості газу, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості газу, органи державної влади надають варіанти:
-Виділену в кошторисних призначеннях суму на природний газ ділити на необхідні обсяги газу. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження.
-Замовники також можуть брати за основу розрахунків ціни на газ на сайті місцевого облгаззбуту. Такий підхід є найлегшим, проте він не враховує актуальну ринкову вартість газу.
-Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку природного газу.
Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку природного газу. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на енергоносії, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на природний газ ближче до дати завершення тендера.
Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Близько третини всього природного газу в 2018 році Україна імпортувала з ЄС, а трейдери та постачальники орієнтуються на ціни на таких європейських газових хабах, як TTF, Gaspool та NCG. З огляду на це замовники можуть брати за основу розрахунку очікуваної вартості імпортний паритет — середнє значення цін на трьох газових хабах станом на певну дату. Дізнатися ціни можна на сайті УЕБ у розділі «Біржові котирування» - «Природний газ» - графік «Приведена вартість природного газу на європейських хабах до кордону України». Водночас треба врахувати, що ці ціни не включають витрати на транспортування та розподіл газу, збільшення ціни за умов оплати після періоду поставки газу та можливий прибуток трейдерів/ постачальників.
Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на газ і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених.
До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку газу характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на природний газ на момент завершення торгів. Допомогти в цьому можуть актуальні біржові котирування, які публікуються, зокрема, на сайті УЕБ. Наприклад, якщо ціна останнім часом стабільно знижувалася чи піднімалася, можна припустити, що така тенденція триватиме ще певний час. Окрім цього, у прогнозуванні цін можуть допомогти знання основних закономірностей ринку газу:
збільшення споживання газу в опалювальний сезон у декілька разів порівняно з літніми місяцями,
значне падіння цін у лютому,
падіння та утримання їх на низькому рівні влітку і стрімке підняття у вересні.
Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку нафтопродуктів.
Отже, застосуванням данного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Зазначений підхід має бути змінений Замовником, шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури.
З огляду на вищевикладене Замовник повинен вчинити дії обумовлені Законом України "Про публічні закупівлі" Стаття 32
1. Замовник відміняє тендер у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Розгорнути
Згорнути
Положення Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю 09120000-6 Газове паливо, затвердженої Протоколом засідання тендерного комітету від 24.09.2020 року № 28 (далі – Тендерна документація), суперечать законодавству України про публічні закупівлі, іншим нормативно-правовим актам та порушують права учасників процедури. Замовником мають бути внесені зміни до Тендерної документації, якимиїї положення будуть приведені у відповідність до вимог чинного законодавства України, а порушення прав учасників - усунені, враховуючи нижчевикладене.
Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 8 499 636,00 грн. з ПДВ про плановому обсязі споживання 2 638 000 м.куб., а отже, очікувана вартість за 1 тис.м.куб складає 3 222,00 грн з ПДВ, що є набагато нижчою за ринкову.
Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії.
Оскільки, наразі ані Закон, ні нормативно-правові акти МЕРТУ не встановлюють порядок розрахунку очікуваної вартості газу, Законом України "Про публічні закупівлі" ст.4 п.4 зазначено "Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості газу, органи державної влади надають варіанти:
-Виділену в кошторисних призначеннях суму на природний газ ділити на необхідні обсяги газу. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження.
-Замовники також можуть брати за основу розрахунків ціни на газ на сайті місцевого облгаззбуту. Такий підхід є найлегшим, проте він не враховує актуальну ринкову вартість газу.
-Якщо є можливість, замовити дослідження актуального ринку природного газу.
Також замовники можуть придбати підписку на спеціалізовані видання, які на постійній основі інформують про ціни на ринку природного газу. Такі послуги надає низка інформаційних агентств, які спеціалізуються на публікації цінових котирувань на енергоносії, зокрема, Argus, Platts, ICIS. Ще одна перевага цього підходу полягає в тому, що інформаційні агентства надають і цінові прогнози. Таким чином, замовник може зорієнтуватися, якою буде ціна на природний газ ближче до дати завершення тендера.
Якщо замовники не можуть придбати підписку, існують й інші шляхи визначення очікуваної вартості. Близько третини всього природного газу в 2018 році Україна імпортувала з ЄС, а трейдери та постачальники орієнтуються на ціни на таких європейських газових хабах, як TTF, Gaspool та NCG. З огляду на це замовники можуть брати за основу розрахунку очікуваної вартості імпортний паритет — середнє значення цін на трьох газових хабах станом на певну дату. Дізнатися ціни можна на сайті УЕБ у розділі «Біржові котирування» - «Природний газ» - графік «Приведена вартість природного газу на європейських хабах до кордону України». Водночас треба врахувати, що ці ціни не включають витрати на транспортування та розподіл газу, збільшення ціни за умов оплати після періоду поставки газу та можливий прибуток трейдерів/ постачальників.
Замовники можуть подивитися актуальні ціни договорів на газ і в ProZorro, що також допоможе зрозуміти тенденції. Та врахуйте, ціни, за якими в ProZorro укладають договори, можуть сильно різнитися: від демпінгових до сильно завищених.
До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку газу характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на природний газ на момент завершення торгів. Допомогти в цьому можуть актуальні біржові котирування, які публікуються, зокрема, на сайті УЕБ. Наприклад, якщо ціна останнім часом стабільно знижувалася чи піднімалася, можна припустити, що така тенденція триватиме ще певний час. Окрім цього, у прогнозуванні цін можуть допомогти знання основних закономірностей ринку газу:
збільшення споживання газу в опалювальний сезон у декілька разів порівняно з літніми місяцями,
значне падіння цін у лютому,
падіння та утримання їх на низькому рівні влітку і стрімке підняття у вересні.
Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку нафтопродуктів.
Отже, застосуванням данного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Зазначений підхід має бути змінений Замовником, шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури.
З огляду на вищевикладене Замовник повинен вчинити дії обумовлені Законом України "Про публічні закупівлі" Стаття 32
1. Замовник відміняє тендер у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Рішення замовника: Вимога задоволена
01 жовтня 2020 11:49
Шановний Учаснику!
Дякуємо за пораду.
Дякуємо за пораду.
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Найменування: | Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара |
Код ЄДРПОУ: | 02066747 |
Місцезнаходження: | 49010, Україна, Дніпропетровська область обл., Дніпро, проспект Гагаріна,72 |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз збут" | Документи |
Очікується рішення
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 11 жовтня 2020 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз збут" |
8 499 636,00
UAH з ПДВ
|
8 499 636,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Інформація про відміну
Дата відміни
не вказано
Причина відміни
допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій