| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ",
24584661,
Україна,
Київ,
ВУЛИЦЯ НАЗАРІВСЬКА, будинок 3 |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Установка автоматичного контролю силового оливонаповненого устаткування схеми видачі потужності, 154805508UAH, 31160000-5, ДК021, 1, шт. |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
4f974832f95742fca709a30acf5ebad6, 2021-08-05 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
30 листопада 2021
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договорів та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договорів про закупівлю, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 03 серпня 2021 р. (зі змінами), тендерні пропозиції по лотах № 1-3 товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово промислова компанія «Енерготраскомплект» (далі – ТОВ «ТПК «Енерготраскомплект», ŠKODA JS a.s (далі - ŠKODA JS), ES Group Europe s.r.o (далі - ES Group Europe); звернення за роз’ясненнями до процедури від 28.08.2021, відповідь на запитання до процедури від 28.08.2021, додаткове роз’яснення (відповідь) на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендера підготовлене відокремленим підрозділом «Централізовані закупівлі» від 07.09.2021 (далі – додаткове роз’яснення Замовника), протоколи розгляду тендерних пропозицій по лотам № 1, № 2, № 3 від 06.10.2021; реєстри отриманих тендерних пропозицій по лотам № 1, № 2, № 3 від 12.10.2021; звіт про результати проведення процедури закупівлі по лотам № 1, № 2, № 3 від 12.10.2021, протоколи розкриття тендерних пропозицій по лотам № 1, № 2, № 3 від 12.10.2021; повідомлення про намір укласти договір по лотам № 1, № 2, № 3 від 20.10.2021; витяг з протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 05.11.2021 № 117; по лоту № 1 - контракт від 24.11.2021 № 53-129-01-21-02381 (далі – контракт по лоту № 1) укладений з ES Group Europe, повідомлення про внесення змін до договору від 25.11.2021, додаткова угода від 25.11.2021 № 1 до контракту по лоту № 1 (далі – додаткова угода по лоту № 1); по лоту № 2 - контракт від 29.11.2021 № 53-129-01-21-02384 (далі – контракт по лоту № 2) укладений з ES Group Europe, повідомлення про внесення змін до договору від 30.11.2021, додаткова угода від 30.11.2021 № 1 до контракту по лоту № 2 (далі – додаткова угода по лоту № 2); по лоту № 3 - контракт від 25.11.2021 № 53-129-01-21-02382 (далі – контракт по лоту № 3) укладений з ES Group Europe, повідомлення про внесення змін до договору від 25.11.2021, додаткова угода від 25.11.2021 № 1 до контракту по лоту № 3 (далі – додаткова угода по лоту № 3); пояснення Замовника, надані 07.12.2021 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 4.4. розділу І «Загальні положення» тендерної документації Замовника строки поставки товару визначені в Додатку 3 «Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» до цієї тендерної документації, зокрема, по лоту № 1 з 10.01.2022 до 16.01.2022, по лоту № 2 з 01.02.2022 по 28.02.2022 та по лоту № 3 до 31.05.2022.
На запитання по процедурі Замовник додатковим роз’ясненням, оприлюднений Замовником в електронній системі закупівель 07.09.2021 за підписом директора Олега Дорошенко (далі – Роз’яснення), зазначив, що враховуючи заплановане постачання та виконання монтажних робіт обладнання на енергоблоках ВП РАЕС та ВП ХАЕС у період ППР-2022, перенесення строків постачання за лотом 1 та лотом 2 є неможливим. Внесення змін до тендерної документації у частині терміну постачання обладнання для ВП ЮУАЕС за лотом 3 буде оформлено в установленому порядку.
Відповідно до статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Зазначене Роз’яснення є твердженням Замовника про наявність потреби у закупівлі та важливість дотримання потенційними учасниками відкритих торгів саме термінів поставки продукції, які визначені у Тендерній документації та в подальшому зафіксовані в контрактах (Лоти 1, 2, 3).
Однак, Замовник одразу після укладання контрактів за Лотами 1, 2, 3 без настання терміну поставки продукції за контрактами, укладеними за результатами відкритих торгів, додатковими угодами вніс зміни до істотних умов, зокрема до строків виконання зобов’язань щодо передачі товару, без документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження (по лоту № 1 перенесено строк поставки на період з 01.01.2023 до 31.01.2023 (було з 10.01.2022 до 16.01.2022); по лоту № 2 перенесено строк поставки на період з 01.01.2023 до 31.03.2023 (було з 01.02.2022 по 28.02.2022); по лоту № 3 змінено строк поставки до 15.01.2023 (було до 31.05.2022), чим порушив вимоги пункту 4 частини 5 статті 41 Закону та нівелював принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 цього Закону.
Позаяк зміни до контрактів (Лот 1,2,3) внесені одразу після їх укладання та до початку фактичного їх виконання, вони є такими, що укладені з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону (умови контрактів відрізняються від змісту тендерних пропозицій переможця процедури закупівлі) та відповідно до частини першої статті 43 Закону є нікчемними.
Також, встановлено, що відповідно до пункту 4.1. розділу IV «Порядок здійснення оплати» Додатку 7.3. «Проект договору» тендерної документації Замовника покупець сплачує вартість Продукції за цінами, зазначеними в Специфікації, в національній валюті України шляхом банківського переказу на поточний рахунок Постачальника (для учасників резидентів, для учасників нерезидентів зміст даного пункту буде змінено).
В укладених контрактах по лотах № 1, 2, 3 з нерезидентом пункт 4.1. викладений як «Покупець сплачує вартість продукції за ціною, зазначеною у Специфікації, в Євро шляхом банківського переказу на поточний рахунок Постачальника згідно з реквізитами, зазначеними в розділі 13 Контракту на умовах, визначених п.4.2. Контракту».
Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі, зокрема, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті .
Крім того, відповідно до частини третьої статті 22 тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону.
Відповідно до статті 524 Цивільного Кодексу України, зобов'язання має бути виражене у грошовій одиниці України – гривні; сторони можуть визначити грошовий еквівалент зобов'язання в іноземній валюті.
Таким чином, контракти за лотами 1, 2, 3 укладені Замовником в Євро, без зазначення грошового еквіваленту зобов’язання в національній валюті чим порушено вимоги частини першої статті 41 Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до контрактів установлено порушення вимог частини четвертої, пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону та частини першої статті 43 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання основних вимог договору про закупівлю встановлено порушення частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій учасників по лотам № 1, 2, 3 ŠKODA JS, ES Group Europe, ТОВ «ТПК «Енерготраскомплект», своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.