ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Поліщук Олександр Кіндратович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

10 серпня 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-07-14-003212-c


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Херсонський національний технічний університет, 05480298, Україна, Херсон, Бериславське шосе, 24
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: 09310000-5 Електрична енергія для гуртожитків ХНТУ, 932156.4UAH, 09310000-5, ДК021, 554855, кіловат-година
3. Інформація про оприлюднення: 1188478b496947758c226d5e51a7bbe3, 2021-07-14
4. Застосована процедура закупівлі: Переговорна процедура (скорочена)
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 21 липня 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 серпня 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб–сайті. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Херсонського національного технічного університету (далі – Замовник, Університет) на 2021 рік; сайт Замовника; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 14.07.2021, договір від 21.07.2021 №47008938. За результатами проведеного моніторингу наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що відповідно до повідомлення про намір укласти договір під час проведення переговорної процедури підставою застосування переговорної процедури закупівлі Замовник визначив абзац четвертий пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. В обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі Замовник посилається на положення Закону України від 13.04.2017 №2019-VIII «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон №2019-VIII), а саме: «Відповідно до частини першої статті 63 Закону №2019-VIII: Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Поняття побутового споживача наведено у п. 62 ч.1 ст.1 Закону №2019, це індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність). Відповідно до ст. 4, 6, 127 Житлового кодексу України, гуртожиток входить до складу приміщень, що віднесені до житлового фонду, який призначений для проживання громадян. Згідно п.15 Примірного положення про користування гуртожитками, затвердженого постановою КМУ від 20 червня 2018р. №498, плата за проживання у гуртожитку включає, зокрема, витрати на оплату житлово-комунальних послуг (послуги з управління гуртожитком, послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, постачання та розподілу природного газу, електричної енергії, послуги з поводження з побутовими відходами). Отже, електричну енергію, що закупляється для забезпечення потреб гуртожитка, слід розцінювати як таку, що має бути спожита побутовими споживачами. За такої умови закупівля електроенергії для забезпечення потреб гуртожитків має бути здійснена в постачальника універсальних послуг». Разом з цим, Замовником закупівлі виступає не гуртожиток, як окрема юридична особа, а саме Херсонський національний технічний університет. Таким чином, Замовник не може бути віднесений до поняття «колективний побутовий споживач», оскільки дана юридична особа, не створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність. Згідно Розділу І Статуту Херсонського національного технічного університету, що розміщений на офіційному сайті Замовника, Університет заснований на державній формі власності і належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України, основним напрямком якої є забезпечення умов, необхідних для отримання особою вищої освіти. Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником, як виняток за наявності виключного переліку підстав. Відповідно до частини 1 статті 3 Закону №2019 ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених абзацом четвертим пункту 2 частини другої статті 40 Закону. Таким чином, Замовником не підтверджено наявність підстави проведення переговорної процедури закупівлі та застосувавши переговорну процедуру закупівлі без наявності передбачених законодавством підстав Замовником порушено вимоги абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу наявності умов для застосування переговорної процедури встановлено порушення абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення,своєчасність оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті - порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку шляхом розірвання договору про закупівлю від 21.07.2021 №47008938 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, щосвідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

Коротєєв Олег Євгенійович
(підпис, власне ім'я, прізвище)