ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

(підпис, власне ім'я, прізвище)

03 грудня 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-06-22-004140-c


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: ДЕПАРТАМЕНТ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, 44053418, Україна, місто Дніпро, вул. Троїцька, 21 а
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 – «Нове будівництво колектора дощової каналізації та дренажа по тальвегу балки від вул. Чернишевського до вул. Паторжинського в м. Дніпрі», 205123935.6UAH, 45300000-0, ДК021, 1, роботи
3. Інформація про оприлюднення: a0c8febc45ed4ef1ae0e636d708a2583, 2021-06-22
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги з публікацією англійською мовою
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 10 листопада 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель департаменту капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 22.06.2021 (протокол № 45/1-21), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Акам» (далі – ТОВ «Акам»), приватного підприємства «Спецбудмонтаж-21» (далі – ПП «Спецбудмонтаж-21»), запити стосовно надання роз’яснень щодо тендерної документації від 09.07.2021 та відповіді на них від 09.07.2021, протокол розгляду тендерних пропозицій від 02.08.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 09.08.2021, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.08.2021, повідомлення про намір укласти договір від 11.08.2021, договір від 30.08.2021 № 30/08-1 (далі – Договір), укладений між Замовником та ТОВ «Акам», зміни до цього договору від 28.09.2021 № 1, відповідь Замовника, надана 18.11.2021 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, зокрема шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Так, тендерна пропозиція повинна складатися з інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону (згідно з додатком 3 до тендерної документації) (підпункт 1.4 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника). Згідно з підпунктом 3.1 пункту 3 додатку 3 до тендерної документації Замовника учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям повинен подати довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації. На підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників у учасника необхідно надати, зокрема копії/оригінали наказів, які підтверджують факт працевлаштування, згідно із чинним законодавством України. При цьому, відповідно до пункту 7 розділу 1 тендерної документації Замовника, документи або копії/оригінал документів, що надаються учасниками у складі їх тендерних пропозицій (у тому числі видані іншими установами, організаціями, підприємствами), викладені іншими мовами ніж українська, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Учасник процедури закупівлі ТОВ «Акам» у своїй тендерній пропозиції подав інформаційний лист від 14.07.2021 № 284/07 про наявність працівників необхідної кваліфікації для виконання робіт, зокрема: Александрової В.Ф., Свиридова І.Г., Коровіна С.В., Крижановського К.О. та «приказы», які підтверджують факт їх працевлаштування до ТОВ «Акам». При цьому, зазначені «приказы» викладені іншою мовою ніж українська (російською мовою) та до них не наданий автентичний переклад на українську мову, що не відповідає вимогам пункту 7 розділу 1 тендерної документації Замовника. Згідно з підпунктом 1.8 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція повинна складатися з інформації про субпідрядника (субпідрядників) та інших документів (згідно з додатком 9 до тендерної документації). Відповідно до пункту 10 додатку 9 до тендерної документації Замовника учасник повинен подати, зокрема довідку в довільній формі про те, що договір про закупівлю є/не є значним правочином у розумінні Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» і Статут цього ТОВ (ТДВ). Однак, учасник процедури закупівлі ТОВ «Акам» у своїй тендерній пропозиції не надав зазначену довідку, чим не дотримався вимог пункту 10 додатку 9 до тендерної документації Замовника. Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 додатку 3 до тендерної документації Замовника учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям повинен подати, зокрема копію/оригінал «Звіту про фінансові результати» за попередній рік. Фінансова спроможність учасника закупівлі: обсяг доходу (виручки) за попередній рік має бути не менше ніж 99 відсотків від очікуваної вартості закупівлі. Учасник процедури закупівлі ПП «Спецбудмонтаж-21» у своїй тендерній пропозиції подав «Звіт про фінансові результати (форма № 2-м) за 2020 рік». Обсяг доходу за 2020 рік (рядок 2280) за цим звітом становить 194 208,5 тисяч грн., що становить 94,7 % від очікуваної вартості закупівлі та є меншим ніж 99 відсотків від очікуваної вартості закупівлі, що не відповідає вимогам підпункту 4.1 пункту 4 додатку 3 до тендерної документації Замовника. Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ПП «Спецбудмонтаж-21» як такого, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16 Закону, та вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник – тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «Акам» як такого, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, допустив до аукціону зазначених учасників та уклав з ТОВ «Акам» Договір. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій учасників ПП «Спецбудмонтаж-21» та ТОВ «Акам» установлено порушення вимог абзаців других пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації , своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.



(посада)

(підпис, власне ім'я, прізвище)