ЗАТВЕРДЖУЮ
(посада керівника (заступника керівника) органу
державного фінансового контролю)
(підпис, власне ім'я, прізвище)
02 липня 2021
(дата)
| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
Упраління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Золотоніської міської ради,
33365678,
Україна,
Золотоноша,
вул. Садовий проїзд,8 |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Електрична енергія (шляхом універсальної послуги) для звичайних об'єктів, 346772.05UAH, 09310000-5, ДК021, 74882, кВт*год |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
f49985ab451547c5a6dd9c17e9b6cdcf, 2021-06-17 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Переговорна процедура (скорочена)
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
25 червня 2021
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для обрання та застосування переговорної процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Золотоніської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; протокол засідання тендерного комітету від 17.06.2021 № 115; пояснення Замовника, оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу 30.06.2021.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2021-06-17-009820-b Замовником визначено предмет закупівлі за кодом «ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія» та визначено вид предмета закупівлі – товари із зазначенням кількості кВт*год. У повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин.
При цьому Замовник зазначив про відсутність конкуренції та те, що постачальником універсальних послуг на території Черкаської області є Товариство з обмеженою відповідальністю «Черкасиенергозбут», в той час коли предметом закупівлі був товар .
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, який оприлюднено через електронну систему закупівель, 30.09.2021 Замовник надав пояснення, в яких не обґрунтував наявність підстав для застосування пункту 2 частини другої статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин).
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 2569 суб’єктів господарювання станом на 29.06.2021 отримали ліцензії на діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, діяльність яких регулюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема і на постачання електричної енергії.
З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі - відкриті торги.
Слід зазначити, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Черкасиенергозбут», з яким Замовником має намір укласти договір, відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики станом на 29.06.2021. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання обґрунтування та наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю - порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом відміни процедури закупівлі на підставі пункту 2 частини першої статті 32 Закону, надалі не допущення таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.