ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Карабанов Олександр Вікторович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

16 листопада 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-06-17-007050-c


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Виконавчий комітет Української міської ради, 24884653, Україна, Українка, Українка, пл. Т.Шевченка, 1
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Реконструкція будівлі дитячого садочку – початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м.Українка Обухівського району Київської області. Коригування., 20757064UAH, 45450000-6, ДК021, 1, роб.
3. Інформація про оприлюднення: 4f31b69af94747f3bedda7b804a1e6bd, 2021-06-17
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 09 листопада 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15.11.2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі та очікуваної вартості, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 30.06.2021 № 18 зі змінами (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРОМПОСТАЧ БУД», ТОВ «ФПК-Портал-Буд» (далі – Переможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 12.07.2021 № 1 від 23.07.2021 №2, повідомлення про намір укласти договір від 19.07.2021, договір від 04.08.2021 № 173, відповіді Замовника на запити органу фінансового контролю від 12.11.2021. Перевіркою відповідності умов тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 19 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII. За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД. Так, відповідно до ч. 1 Розділу 3 ТД Замовником встановлена вимога надати в складі пропозиції гарантійний лист про те, що учасники несуть відповідальність за достовірність інформації, наданої у складі їх тендерних пропозицій та відповідність наданих документів їх оригіналам. Однак, Переможцем не надано вищезазначений гарантійний лист чим не виконано вимогу ч. 1 Розділу 3 ТД. Крім того, частиною 3 Додатку 1 до ТД встановлена вимога надати в складі пропозиції довідку про досвід виконання аналогічних договорів, складену за формою відповідно до Додатку 4 за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою з інформацією про виконання аналогічних договорів (не менше двох за останні два роки) за аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації, з підтверджуючими документами (копіями договорів з додатками та актами виконаних робіт). На виконання вищевказаної вимоги Переможцем надано довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 03.07.2021 № 32. На підтвердження інформації вказаної в довідці, Переможцем надано два аналогічних договори від 07.05.2018 № 168 та від 07.05.2018 № 169. Тобто, Переможцем не дотримано вимоги частини 3 Додатку 1 до ТД, оскільки аналогічні договори мають бути укладені за останні два роки. Також, відповідно до ч. 4 Додатку 1 до ТД для підтвердження фінансової спроможності Учасник в складі пропозиції має надати копію балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу. Копію звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу. Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-XIVзвітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Однак, Переможцем в складі пропозиції надано баланс підприємства та звіт про фінансові результати за І квартал 2021 чим не дотримано ч. 4 Додатку 1 до ТД. До того ж, відповідно до Додатку 4 до ТД для документального підтвердження виконання аналогічного договору вказаного в довідці надається оригінал відгука (виданий суб’єктом господарювання, з яким було укладено договір) із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків. Відгук повинен містити інформацію про дату та номер дозвільного документу (за наявності: копія акту готовності об’єкта до експлуатації або інформацію про документ, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації (номер декларації про готовність об’єкта до експлуатації або сертифікату, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкту). Однак, відгук від 24.12.2019 № 513/3/3090 не містить інформацію про дату та номер дозвільного документу, чим не дотримано вимоги Додатку 4 до ТД. Одночасно, відповідно до ч. 3 Додатку 7 до ТД Учасник надає копію діючого дозволу виданого Державною службою України з питань праці на початок (виконання) робіт підвищеної небезпеки (разом з відповідним додатком у разі його наявності) або декларації, згідно із нормами чинного законодавства. Однак, Переможцем не надано копію діючого дозволу виданого Державною службою України з питань праці на початок (виконання) робіт підвищеної небезпеки (разом з відповідним додатком у разі його наявності) або декларації, згідно із нормами чинного законодавства, чим не дотримано вимогу ч. 3 Додатку 7 до ТД. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону № 922-VIII та у разі, якщо не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства, та якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації На порушення частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ФПК-Портал-Буд» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону № 922-VIII та таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства, та у разі якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір від 06.08.2021 № 173 на суму 20 481 663, 86 грн. Вищевказане призвело до порушення частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення частини 2 статті 22, частини 1 статті 31, частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує в межах законодавства розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.



(посада)

Комісарук Вікторія Сергіївна
(підпис, власне ім'я, прізвище)