ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Васильєв Олександр Володимирович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

30 листопада 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-06-04-002107-a


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: УПРАВЛІННЯ БЛАГОУСТРОЮ, ІНФРАСТРУКТУРИ ТА КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, 26136719, Україна, Нікополь, вул. Електрометалургів, 3
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Поточний ремонт асфальтобетонного покриття доріг, а саме поточний ремонт дороги по вул. 50 років НЗФ в м. Нікополь, Дніпропетровської області, 3050000UAH, 45230000-8, ДК021, 1, послуга
3. Інформація про оприлюднення: d0ab83b8570744fb86069128044172e5, 2021-06-04
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
6. Дата початку моніторингу: 08 листопада 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) (далі Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель УПРАВЛІННЯ БЛАГОУСТРОЮ, ІНФРАСТРУКТУРИ ТА КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі Управління, Замовник) на 2021 рік, у тому числі UA-P-2021-06-04-007692-b, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника (далі тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, тендерні пропозиції учасників ФОП "КУЛЬНЄВА МАРГАРИТА МИХАЙЛІВНА" та ФОП Ляшенко, протоколи засідання тендерного комітету Управління від 23.06.2021 № 129/21 та № 130/21, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 23.06.2021, Договір про надання послуг з поточного ремонту асфальтобетонового покриття доріг, а саме поточний ремонт дороги по вул. 50 років НЗФ в м. Нікополь, Дніпропетровської області від 05.07.2021 № 218/21 (далі Договір № 218/21), Додаткові угоди до Договору № 218/21 від 19.07.2021 № 1 та від 20.08.2021 № 2, пояснення Замовника на запити Східного офісу Держаудитслужби отримані 15.11.2021 та 25.11.2021 через електронну систему закупівель. Моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП "КУЛЬНЄВА МАРГАРИТА МИХАЙЛІВНА", яка за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною, не відповідала вимогам тендерної документації Замовника в частині відсутності підписаного проекту договору про закупівлю (додаток № 5 до тендерної документації Замовника), довідки про застосування заходів із захисту довкілля при виконанні робіт (п.5 Додатку № 3 до тендерної документації Замовника), листа – згоди приступити до виконання робіт чи надання послуг протягом п’яти днів з дати підписання договору (п.10 Додатку № 3 до тендерної документації Замовника) та була відхилена правомірно. Отже, дані автоматичного індикатора ризиків RISK -2-9 щодо ймовірного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника - не підтверджені. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що у пункті третьому Додатку № 3 до тендерної документації «Інші документи, які подаються учасниками процедури закупівлі» Замовником зазначено, що проект договору може бути змінений на час підписання договору про закупівлю. Однак, за нормою частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості доповнення або корегування умов договору на стадії підписання суперечить вимогам частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що тендерну пропозицію учасника ФОП "КУЛЬНЄВА МАРГАРИТА МИХАЙЛІВНА", яка за результатами аукціону визначена найбільш економічно вигідною, Замовником було відхилено без посилань на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідали, із зазначенням, у чому саме полягала така невідповідність, чим порушено вимоги частини другої статті 31 Закону. Відповідно до вимог частини шостої статті 17 Закону та пункту 5.5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Аналізом тендерної пропозиції ФОП Ляшенко встановлено, що документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону переможецем процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель не оприлюднено, чим порушено вимоги частини 6 статті 17 Закону. Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. При цьому, відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом замовника. Однак, на порушення вимог пункту 3 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника ФОП Ляшенко та уклав з ним Договір про надання послуг з поточного ремонту асфальтобетонового покриття доріг, а саме поточний ремонт дороги по вул. 50 років НЗФ в м. Нікополь, Дніпропетровської області від 05.07.2021 № 218/21.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимоги частини другої та пункту 3 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови № 710 порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2,5,10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов’язань за Договором про надання послуг з поточного ремонту асфальтобетонового покриття доріг, а саме поточний ремонт дороги по вул. 50 років НЗФ в м. Нікополь, Дніпропетровської області від 05.07.2021 № 218/21 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.



(посада)

Ходирєва Лідія Миколаївна
(підпис, власне ім'я, прізвище)