| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ",
03359121,
Україна,
Київ,
вул.Фрунзе, 15 |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Поточний (дрібний) ремонт покриття з брущатого каменю по вул. Володимирський узвіз у Подільському районі м. Києва, 2982578UAH, 45230000-8, ДК021, 1, послуга |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
482bd8c079a843e5a4ad74c9abbc87e5, 2021-05-05 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
06 вересня 2021
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27.09.2021.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 05.05.2021, реєстр отриманих пропозицій від 21.05.2021 року, тендерні пропозиції ТОВ «САН ЛІБЕРТІ», ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ – 208», ТОВ «Сучасна транспортна інфраструктура», ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ЄВРОМОНТАЖСЕРВІС», протокол розкриття, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 24.05.2021, від 26.05.2021, від 26.05.2021, та від 27.05.2021 повідомлення про намір укласти договір від 27.05.2021, договір від 07.06.2021 № 109, додаткову угоду від 14.06.2021 № 1, пояснення Замовника від 09.09.2021 року.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ – 208» з підстав, зазначених у протоколі засідання тендерного комітету, а саме: в банківській гарантії відсутнє посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями.
Згідно з пунктом 2 розділу 3 ТД гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог статей 560-562 Цивільного кодексу України, Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (далі – Положення), наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції»
(далі – Наказ), інших нормативних актів законодавства України, обов’язково містити найменування предмета закупівлі та номер закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу та посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями.
Так, відповідно до пункту 9 Положення гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії.
Також, відповідно до частини 1 статті 25 Закону № 922 у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
Поряд з цим, частиною 3 вказаної статті Закону № 922 передбачено виключні випадки коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Відповідно до умов ТД розмір забезпечення тендерної пропозиції визначений Замовником складає 89 477,00 гривень; строк дії - 90 (дев’яносто) днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Аналізом інформації розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що в складі пропозиції ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ – 208» міститься банківська гарантія від 20.05.2021 № 7180/03-2, видана Акціонерним товариством «Український будівельно-інвестиційний банк», оформлена у відповідності до Положення та Наказу.
При цьому, вказана банківська гарантія відповідає вимогам частини 1 статті 25 Закону № 922 та умовам ТД, оскільки містить необхідну інформацію, передбачену вимогами Закону № 922 в частині розміру, строку дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Також, слід зазначити, що пунктом 7 даної гарантії передбачено, що відносини за цією гарантією регулюються законодавством України.
Враховуючи зазначене, банківська гарантія від 20.05.2021 № 7180/03-2, надана ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ – 208», як спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку, відповідає вимогам законодавства.
Таким чином, Замовником всупереч вимогам частини першої статті 31 Закону № 922-VIII безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ – 208», ціна якої є нижчою за пропозицію Переможця на 270 940,00 грн, чим порушено принципи максимальної економії, ефективності та пропорційності і недискримінації учасників та рівного ставлення до них, які визначені пунктами 2 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пунктів 2 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.