ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Васильєв Олександр Володимирович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

24 листопада 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-04-18-000100-c


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Депатамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради, 34827358, Україна, Кам'янське, вул.. Москворецька, 14
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: «Капітальний ремонт частини фасаду житлового будинку за адресою: вул. Широка, 1, м. Кам’янське» (за ДК 021:2015 – код 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, назва визначена згідно та з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), 1658184UAH, 45453000-7, ДК021, 1, шт
3. Інформація про оприлюднення: 8f4bea1e4d1243618bba1bb6e7176d86, 2021-04-18
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 02 листопада 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета процедури закупівлі, відображення процедури закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо процедури закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік UA-P-2021-04-18-000087-b Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради (далі Замовник), оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, реєстр пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-РЕМОНТНА ГРУПА "ЖИТЛОБУД-1", протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи Замовника від 27.05.2021 № 210, протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи Замовника від 28.05.2021 № 216, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-РЕМОНТНА ГРУПА "ЖИТЛОБУД-1", яке оприлюднене 28.05.2021, скаргу учасника процедури закупівлі ТОВ "ТЕЛЛОР-ГРУП" до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 07.06.2021 №2, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.06.2021 № 13840-р/пк-пз, пояснення Замовника оприлюднені в електронній системі закупівель від 03.11.2021, 10.11.2021. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не здійснювався. Відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Моніторингом процедури закупівлі установлено, відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. При цьому, на запит Східного офісу Держаудитслужби про надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі надано відповідь разом із скріншотом в якій зазначено, що Замовник не має власного веб сайту тому всю необхідну інформацію розміщує на сайті Кам’янської міської ради http://kam.gov.ua, проте вказаний розділ (із скріншота) не містить інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за номером ID:UA-2021-04-18-000100-c, що є порушенням норми пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266). Крім цього, моніторингом установлено, що Замовником у Додатку 5 тендерної документації зазначено, що Проект договору не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель. Аналогічне визначення має пункт 3 Розділу 6 тендерної документації Замовника, зокрема, що остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проєкту договору про закупівлю, що є Додатком 5 до цієї тендерної документації, на базі заповненого та поданого Учасником у складі тендерної пропозиції проєкту договору згідно Додатку 5 та надсилається переможцю у спосіб, обраний замовником. Однак, за нормою частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Згідно із частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, встановленні у тендерній документації умови щодо можливості коригування умов договору суперечить вимогам частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. Також моніторингом установлено, що учасником процедури закупівлі ТОВ "ТЕЛЛОР-ГРУП" подана скарга до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 07.06.2021 №2. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 18.06.2021 №13840-р/пк-пз Замовником оскаржене до окружного адміністративного суду міста Києва. Окружним адміністративним судом міста Києва відкрите провадження в адміністративній справі №640/20169/21 від 22.07.2021 про визнання протиправним та скасуванням рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 Закону орган оскарження – Антимонопольний комітет України. Відповідно до частини сімнадцятої статті 18 Закону розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною шостою статті 33 Закону, частиною сьомою статті 40 Закону. Отже, перебіг строків, зазначений у статті 18 Закону, застосовується у разі подання скарги до Антимонопольного комітету України. При цьому, призупинення перебігу строку для укладання договору про закупівлю через звернення до суду Законом не передбачено. Повідомлення про намір укласти договір з учасником, який визначений переможцем процедури закупівлі ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-РЕМОНТНА ГРУПА "ЖИТЛОБУД-1" оприлюднене в електронній системі закупівель 28.05.2021. Під час проведення моніторингу інформація про укладання договору, за результатами проведеної процедури закупівлі, в електронній системі закупівель відсутня. Разом з тим, відповідно до пункту 4 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 100 (ста) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, підтверджується документально. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 1 Розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника та оголошення про проведення процедури закупівлі кінцевий строк подання тендерних пропозицій «18» 05 2021 року до 10:00 год., отже термін дії тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі сплинув 26.08.2021. Таким чином, укладення договору про закупівлю з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону та з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 Закону та частиною сьомою статті 40 Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону, призводить до нікчемності такого договору у відповідності до пунктів 2 та 4 частини першої статті 43 Закону. Згідно із пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. На запит Східного офісу Держаудитслужби надана відповідь 10.11.2021 в якій зазначено, що Замовник не вимагав від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій та наразі дана процедура не завершена, оскільки технічно це не є можливим зробити із-за оскарження у судовому порядку рішення Колегії АМКУ №13840-р/пк-пз від 18.06.2021. Після винесення рішення суду за розглядом позовної заяви по рішення Колегії АМКУ №13840-р/пк-пз від 18.06.2021, закупівля за ID: UA-2021-04-18- 000100-c буде скасована/відмінена відповідно до норм Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів встановлено порушення вимог передбачених нормою пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266). За результатами аналізу питань: визначення предмета процедури закупівлі, відображення процедури закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо процедури закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-РЕМОНТНА ГРУПА "ЖИТЛОБУД-1", надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує розглянути питання щодо відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.



(посада)

Ковальова Ольга Олексіївна
(підпис, власне ім'я, прізвище)