ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

(підпис, власне ім'я, прізвище)

22 червня 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-03-17-003097-a


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: УПРАВЛІННЯ БЛАГОУСТРОЮ, ІНФРАСТРУКТУРИ ТА КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, 26136719, Україна, Нікополь, вул. Електрометалургів, 3
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Розроблення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Реконструкція автодорожнього шляхопроводу по вул. Електрометалургів з підходами від перехрестя з вул. Кооперативна до перехрестя з вул. Героїв Чорнобиля у м. Нікополь Дніпропетровської області», 7200000UAH, 71320000-7, ДК021, 1, роб
3. Інформація про оприлюднення: 61a593c112554c2db1c184b9e408c23b, 2021-03-17
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги з публікацією англійською мовою
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
6. Дата початку моніторингу: 01 червня 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління благоустрою, інфраструктури та комунального господарства Нікопольської міської ради (далі Замовник) UA-P-2021-03-17-012788-c на 2021рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію затверджену протоколом тендерного комітету Замовника від 17.03.2021 №15/21, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИДНІПРОВ'Я", протокол засідання тендерного комітету Замовника від 16.04.2021 №61/21, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 30.04.2021, договір про виготовлення проектно-кошторисної документації від 13.05.2021 №108/21, пояснення Замовника на запити Східного офісу Держаудитслужби, отримані через електронну систему закупівель 04.06.2021, 11.06.2021, 15.06.2021. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника складена з порушеннями вимог Закону, а саме: - перелік формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, зазначених Замовником у пункті 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, не відповідає переліку формальних (несуттєвих помилок), затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 (далі Наказ №710); - нормативне посилання зазначене в пункті 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника не є актуальним. Президент України указом від 14.05.2020 №184/2020 увів в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 травня 2020 року "Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"; - у підпункті 2.1 пункту 2 розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що дата і час розкриття отриманих тендерних пропозицій визначаються електронною системою закупівель автоматично та зазначаються в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі, що не відповідає абзацу 3 частини першої статті 28 Закону відповідно до якого електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну тендерної пропозиції; - що у підпункті 1.2 пункту 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено критерії та методику оцінки тендерної пропозиції відповідно до частини першою статті 28 Закону. При цьому стаття 28 Закону визначає порядок розкриття тендерних пропозицій, розгляд тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 29 Закону. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам визначених Замовником у тендерній документації, передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції наступної інформації та документів, а саме: - учасникам процедури закупівлі необхідно надати копію трьох договорів з позитивним висновком експертизи та актами здачі приймання, підтвердженням виконаних проектів надається договори авторського нагляду та сплати по них (пункт 10 Додатку 2 тендерної документації ); - переможцю процедури закупівлі необхідно надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, а саме довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель(підпункт 5 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації). Проте, за результатом моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі, який визначений переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИДНІПРОВ'Я" не відповідає кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам визначених Замовником у тендерній документації, а саме: - у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИДНІПРОВ'Я" договори авторського нагляду надані без позитивних висновків експертиз та сплати по них, що суперечить вимогам пункту 10 Додатку 2 тендерної документації Замовника; - Довідка Міністерства внутрішніх справ України про те, що за облiками МВС громадянин(ка) УКРАЇНИ (службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (із зазначенням П.І.Б., дата, рік народження, місце народження) на територiї України станом на 13.04.2021 щодо (не) притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi, незнятої чи непогашеної судимостi не має та в розшуку не перебуває, тоді, як повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИДНІПРОВ'Я" в електронній системі закупівель оприлюднене Замовником 30.04.2021, що не відповідає вимозі підпункт 5 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИДНІПРОВ'Я" як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам тендерної документації, визнав його переможцем та уклав з ним договір про виготовлення проектно-кошторисної документації від 13.05.2021 №108/21. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону Замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Зазначена норма є імперативною, а також обов’язковою для виконання Замовником. Частиною першою статті 41 Закону визначені основні вимоги до договору про закупівлю, а саме: договір про закупівлю укладається відповідно до норми Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. З огляду на зазначене, у зв’язку з тим, що Замовник знехнував нормою статті 32 Закону та не відмінив торги, то відповідно до норми частини першої статті 206 Господарського кодексу України, господарське зобов’язання може бути розірвано сторонами відповідно до правил, встановлених статтею 188 цього Кодексу.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимоги Наказу №710. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИДНІПРОВ'Я" встановлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 13.05.2021 №108/21, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

(підпис, власне ім'я, прізвище)