| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ",
03361661,
Україна,
м. Полтава,
ВУЛИЦЯ ПИЛИПА ОРЛИКА, будинок 40-А |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Технічне переоснащення повітродувної станції на Затуринських очисних спорудах КП ПОР "ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ" по вул. Енергетична, 4 в м. Полтава , 11945274.39UAH, 45230000-8, ДК021, 1, роботи |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
b6f3d4b88140465eb38849bae3b5c30d, 2021-03-12 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
10 серпня 2021
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 серпня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Полтавської обласної ради «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.03.2021 №26; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ»
(далі - ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ»); протокол розгляду тендерних пропозицій від 05.04.2021; повідомлення про намір укласти договір від 05.04.2021р; договір підряду від 22.04.2021 №2204/ТП/ЕТ; додаткова угода від 02.08.2021 №1.; пояснення та документи, надані Замовником 20.08.2021 через електронну систему закупівель на запит Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник у пункті 5.4 частини 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначив спосіб надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстав передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону у вигляді довідки складеної у довільній формі про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі не є документальним підтвердженням відсутності підстав, передбачених у пункті 12 частини першої статті 17 Закону. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС №1256.
Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не було встановлено способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстави, передбаченої у пункті 12 частини першої статті 17 Закону для переможця.
За результатами проведеного моніторингу наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації та з урахуванням пояснень, наданих Замовником через електронну систему закупівель, а також за відсутності іншої інформації, яка б свідчила про зворотнє, установлено, що учасником ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» документально не підтверджено (в повному обсязі) кваліфікаційні критерії щодо наявності матеріально-технічної бази та наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника, а саме:
- пунктом 5.1.1 частини 5 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, визначено, що Учасник на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій повинен подати довідку (довільної форми) на фірмовому бланку підприємства (за наявності), що підписується учасником або його уповноваженою особою і за наявності печатки може містити її відбиток, із зазначенням інформації про право власності, та щодо кожної одиниці орендованого (залученого) автотранспорту - надати договір оренди, чинний на дату розкриття пропозиції, або інші документи, що підтверджують право використання кожного об’єкта матеріально-технічної бази, на виконання даної вимоги учасник ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 18.03.2021 №15 вказав договір надання послуг №10/23/ЗГ/ЮЄГ від 23.10.2020р., в той же час, на підтвердження інформації, зазначеної у вказаній довідці, учасник надав договір від 19.03.2021 №19/03-2021, тоді як договір №10/23/ЗГ/ЮЄГ від 23.10.2020р. у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» відсутній;
- Замовником у пункті 5.1.3 частини 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації установлена наступна вимога: «для підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), учасник повинен надати довідку у довільній формі, що містить інформацію про виконання аналогічних*, раніше укладених у 2019р. та 2020р. договорів (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю) із зазначенням найменування контрагентів, предмету договору, контактних осіб замовників (прізвище та контактний телефон) та копії даних договорів». На виконання зазначеної вимоги учасник ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, яка містить інформацію про наявність виконаного договору підряду від 08.05.2018 року №1Е/080518/ЮЄГ у 2018 році (термін дії договору до 31.12.2018).
Враховуючи наведене, Замовником в порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено учасника ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а визначено переможцем торгів та за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері закупівель, укладено з ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» договір підряду від 22.04.2021 №2204/ТП/ЕТ на загальну суму
11 872 452,00 гривень.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує щодо порушень частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, які на даному етапі неможливо усунути у відповідності до вимог законодавства у сфері публічних закупівель здійснити заходи щодо заходи щодо недопущення в подальшому; щодо порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону - розгляду тендерних пропозицій здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» від 22.04.2021 №2204/ТП/ЕТ, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.