ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Костюк Людмила Петрівна
(підпис, власне ім'я, прізвище)

21 липня 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-03-10-011549-b


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: ДЕПАРТАМЕНТ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, 39932654, Україна, м. Житомир, МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, буд. 12
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: «Реконструкція частини радіологічного відділення КНП «Житомирський обласний онкологічний диспансер» Житомирської обласної ради з встановленням медичного лінійного прискорювача та КТ в м. Житомир, вул. Фещенко - Чопівського 24/4» , 19203654UAH, 45454000-4, ДК021, 1, роботи
3. Інформація про оприлюднення: 7fe21fabaf8244dbbc9c1c66b51cc1c0, 2021-03-10
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 14 липня 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі - Замовник), тендерна пропозиція учасника ТОВ «Облбудсервіс», тендерна пропозиція переможця торгів ТОВ «Альтернатива-В», протоколи засідання тендерного комітету від 30.03.2021 року № 92 та від 01.04.2021 року № 95, повідомлення про намір укласти договір від 01.04.2021 року, договір про закупівлю від 12.04.2021 року № 12-21, додаткова угода № 1 від 15.04.2021 року та додаткова угода № 2 від 11.05.2021 року. Відповідно до пункту 5 розділу III та Додатку 6 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників у складі тендерної пропозиції вимагалось надання довідки, яка містить відомості про обладнання та матеріально-технічні бази, які необхідні для виконання робіт, за формою згідно Форми 1 Додатку 6 тендерної документації. В той же час, Додатком 6 тендерної документації встановлено умову, що на підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній довідці, яка містить відомості про обладнання та матеріально-технічні бази, які необхідні для виконання робіт, учасник надає завірені копії технічних паспортів або інші реєстраційні документи (у разі якщо технічні паспорти не передбачено). На виконання вищевказаних умов, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Альтернатива-В» надано довідку від 17.03.2021 № 13/28, яка містить відомості про обладнання та матеріально-технічні бази, які необхідні для виконання робіт (далі – Довідка № 1), у пункті 5 якої зазначено інформацію про наявність в учасника котка дорожнього HAMM DV85VO, залученого вказаним учасником у ТОВ «Дорбудфінанс» на підставі договору надання послуг. Проте, за результатами моніторингу установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Альтернатива-В» не надано копію технічного паспорту на коток дорожній HAMM DV85VO, а відтак вказаним учасником не підтверджено інформацію, зазначену в Довідці № 1 в частині наявності котка дорожнього HAMM DV85VO, чим не дотримано вимоги Додатку 6 тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним статтею 16 Закону. Відповідно до пункту 5 розділу III та Додатку 6 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», від учасників у складі тендерної пропозиції вимагалось надання довідки, яка містить інформацію про наявність інженерно-технічних працівників, за формою згідно Форми 2 Додатку 6 тендерної документації Також, вимогами Додатку 6 тендерної документації встановлено умову, що «Інженерно-технічні працівники мають працювати згідно штатного розпису за основним місцем праці або за сумісництвом, що підтверджується кольоровими скан - копіями оригіналів першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки або повідомленням про прийняття працівника на роботу згідно додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 № 413 з підтверджуючою квитанцією Державної податкової служби України, якщо працівник працює за сумісництвом». На виконання вищевказаних умов, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Альтернатива-В» надано довідку від 17.03.2021 № 13/39, яка містить інформацію про наявність інженерно-технічних працівників (далі – Довідка № 2), у пункті 3 якої зазначено інформацію про наявність в учасника інженера - проектувальника Усатенка Віталія Миколайовича, що працює за сумісництвом. Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Альтернатива-В» надано наказ про прийняття Усатенка В.М. на роботу за сумісництвом. Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Альтернатива-В» відсутні скан - копії оригіналів першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки або повідомлення про прийняття Усатенка В.М. на роботу за сумісництвом згідно додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 № 413 з підтверджуючою квитанцією Державної податкової служби України, а відтак вказаним учасником не підтверджено інформацію, зазначену в Довідці № 2, що не відповідає вимогам Додатку 6 тендерної документації в зазначеній частині та не відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним статтею 16 Закону. Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу V тендерної документації встановлено вимогу, що учасник в складі пропозиції має надати «Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видану на ім’я Учасника торгів, що зареєстрована територіальним органом Держпраці (з відміткою такого органу), якщо згідно довідки про матеріально-технічну базу наявне обладнання, що належить їм на праві приватної власності. Вказана декларація повинна підтверджувати відповідність матеріально-технічної бази та умов праці Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки». У випадку, якщо учасник не має в наявності власних машин, механізмів, навантажувача тощо, він зобов’язаний подати відповідну Декларацію свого контрагента, що засвідчує правовий зв'язок між учасником та контрагентом учасника в частині використання зазначених в Декларації та довідці учасника, яка містить відомості про обладнання та матеріально-технічні бази (надається у разі залучення такої техніки при використанні робіт/наданні послуг за предметом закупівлі). Разом з тим, в пункті 15 Довідки № 1 учасником ТОВ «Альтернатива-В» зазначено інформацію, що для виконання робіт він буде використовувати генератор зварювальний на умовах послуг від ТОВ «Білоцерківське шляхово-експлуатаційне управління», вартість роботи якого згідно пункту 24 розділу II Підсумкової відомості ресурсів включено до ціни тендерної пропозиції учасника. В той же час, пунктом 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (зі змінами), виконання зварювальних та газополум’яних робіт згідно пункту 19 групи Б Додатка 2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77, відносяться до робіт підвищеної небезпеки, що здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Проте, у складі пропозиції учасника ТОВ «Альтернатива-В» на порушення вимог підпункту 1 пункту 2 розділу V тендерної документації відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на використання вказаного об’єкту матеріально-технічної бази ТОВ «Білоцерківське шляхово-експлуатаційне управління». Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Альтернатива-В», як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник, за наявності підстав відхилення визначених частиною 1 статті 31 Закону, відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Облбудсервіс», при цьому за наявності підстав відхилення визначених частиною 1 статті 31 Закону, не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «Альтернатива-В», що за результатами аукціону була дорожчою на 2 192 594,00 гривень (16 503 900,00 - 18 696 494,00) за пропозицію відхиленого учасника ТОВ «ОБЛБУДСЕРВІС», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною пропозицією. Також, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог частини 16 статті 29 Закону, Замовник у повідомлені з вимогою про усунення невідповідностей, оприлюдненому в електронній системі 31.03.2021, не вказав посилання на вимогу тендерної документації, щодо якої виявлені невідповідності в учасника ТОВ «Альтернатива-В». Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог частини 16 статті 29 та пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.04.2021 року № 12-21 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України в межах законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

Шерстобоєва Анна Вікторівна
(підпис, власне ім'я, прізвище)