ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

(підпис, власне ім'я, прізвище)

25 червня 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-02-03-002694-a


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Управління дорожнього господарства Одеської міської ради, 26506412, Україна, Одеса, вул. Генерала Петрова, 22
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі м. Одеси, 10002000UAH, 50230000-6, ДК021, 1, послуга
3. Інформація про оприлюднення: 64515bc2da544026be63ac6c9c4e929a, 2021-02-03
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги з публікацією англійською мовою
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 10 червня 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 23.01.2021) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання відповіді на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління дорожнього господарства Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи, провідного фахівця з планово-економічного відділу від 12.02.2021 № 10 зі змінами, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Евродор», Малого приватного підприємства «БАЗАЛЬТ» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Стройспецтехника» (далі – ТОВ «Стройспецтехника»), протокольне рішення (повідомлення про намір укласти договір) від 12.03.2021 № 22, повідомлення про намір укласти договір від 12.03.2021 року, договір про закупівлю послуг за державні кошти від 23.03.2021 № 6, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 23.03.2021 року, відповідь на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби, звіт про виконання договору про закупівлю від 23.06.2021 року. Моніторингом питання визначення предмета закупівлі встановлено, що предмет закупівлі з поточного ремонту визначений не за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житловокомунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, чим порушено пункт 3 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09.06.2020 за № 500/34783 (далі – Порядок 708). Відповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону послуги – будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науководослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку 708 під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженернотранспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Пунктом 3.9 ДБН А.2.2-3:2014 визначено, що лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури – наземні, надземні або підземні лінійні об'єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо. У пункті 1 статті першої розділу І Закону України «Про благоустрій населених пунктів» зазначено, що вулично-дорожня мережа – призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг, внутрішньоквартальні та інші проїзди, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, набережні, майдани, площі, а також автомобільні стоянки та майданчики для паркування транспортних засобів з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху. Відповідно до умов цієї процедури закупівлі Замовником закуповуються послуги з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі м. Одеси за кодом ДК 021:2015:50230000-6 – Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги. Проте Замовником не зазначено перелік лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури, на яких передбачається надання послуг. Також за результатами моніторингу встановлено, що в пункті 4.3 розділу І «Загальні положення» тендерної документації, Додатку № 3 «Технічна специфікація» до тендерної документації, підпункті 1.2 пункту 1 «Проект договору» зазначено, що місце надання послуг – м. Одеса, вулично-дорожня мережа (площа покриття, що підлягає поточному ремонту, складає 13 635 м²). Отже, Замовником у тендерній документації не зазначено місце, де повинні бути надані послуги, чим порушено вимоги пункту 6 частини другої статті 22 Закону. Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) не оприлюднив інформацію про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або на офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів). Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv), та Open Budget - Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/26506412/info) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 18.06.2021 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник 23.06.2021 надав пояснення, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» з 19.12.2020 органам місцевого самоврядування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів. Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів є не обов’язковим. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 не оприлюднив інформацію про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або на офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів). Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника проекту договору, який повинен бути підписаний уповноваженою особою учасника (у разі наявності містити печатку учасника). На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Стройспецтехника» надано файл «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ 1.pdf». Проте, розділ V укладеного за результатом проведення процедури закупівлі договору про закупівлю послуг за державні кошти від 23.03.2021 № 6 не відповідає розділу V проекту договору, наданого у складі тендерної пропозиції ТОВ «Стройспецтехника» в частині часткового зазначення пункту 5.1 та відсутності пунктів 5.2 та 5.3 розділу V договору. Вимогами частини четвертої статті 41 Закону встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції. Таким чином, уклавши договір, умови якого не відповідають тендерній пропозиції, Замовником порушено вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами моніторингу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 розділу ІІ Порядку 708. За результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710. За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 6 частини другої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами моніторингу питань відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання відповіді на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, в тому числі вжити заходів, щодо недопущення встановлених порушень в майбутньому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

(підпис, власне ім'я, прізвище)