1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління дорожнього господарства Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднене відповідно до частини третьої статті 10 Закону, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.02.2021 № 4, тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.02.2021 № 9 (далі – ТД), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДІІР» (далі – ТОВ «ДІІР»), дочірнього підприємства «ЛИДЕР» (далі – ДП «ЛИДЕР»), протокол розгляду тендерних пропозицій оприлюднений Замовником в електронній системі закупівель 06.03.2021, протокольне рішення уповноваженої особи від 17.03.2021 № 26 щодо повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ДІІР», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ДІІР» оприлюднене в електронній системі закупівель 17.03.2021, договір про закупівлю від 29.03.2021 № 10, пояснення та документи отримані від Замовника 09.07.2021 через електронну систему закупівель на запити Південного офісу Держаудитслужби від 07.07.2021.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено наступне.
Відповідно до умов цієї процедури закупівлі Замовником закуповуються послуги з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі м. Одеси за кодом ДК 021:2015:50230000-6: Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги.
Відповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону послуги –
будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 (далі – Порядок № 708), під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією
державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163,
та/або
галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
Отже, Замовник у будь-якому випадку визначає предмет закупівлі послуг з поточного ремонту за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією відповідного нормативно акту, який більш прийнятний для конкретного об’єкту, на якому планується здійснити поточний ремонт та який регулює норми, порядок та перелік відповідних ремонтно-будівельних робіт.
Відповідно до наданого Замовником в електронній системі закупівель пояснення від 09.07.2021 очікувана вартість закупівлі послуг з поточного ремонту визначається Замовником з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до дефектних актів.
При цьому, відповідно до пункту 4.3 ГБН Г.1-218-182:2011 вид ремонту, склад і обсяги робіт по кожній ділянці дороги, окремій дорожній споруді або елементу дороги встановлюють на підставі результатів діагностики й оцінки їхнього фактичного стану, інженерних вишукувань, випробувань і обстежень, які зафіксовані в дефектних актах та інших документах, з врахуванням міжремонтних строків експлуатації дорожніх одягів та покриттів на автомобільних дорогах загального користування згідно з ВБН Г.1-218-050.
Отже як Порядком № 708 так і ГБН Г.1-218-182:2011 визначено обов’язковість виокремлення кожного окремого об’єкта (будинок/будівля/споруда/лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури/ділянка дороги/дорожня споруда/елемент дороги), на якому планується здійснити поточний ремонт.
Відповідно до умов цієї процедури закупівлі Замовником закуповуються послуги з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі м. Одеси за кодом ДК 021:2015:50230000-6: Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги. Проте Замовником предмет закупівлі з поточного ремонту визначений не за кожним будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, тобто Замовником не зазначено перелік ділянок доріг, окремих дорожніх споруд або елементів доріг, на яких передбачається надання послуг, чим порушено пункт 3 розділу ІІ Порядку № 708.
Відповідно до наданого Замовником в електронній системі закупівель пояснення та документів від 09.07.2021 закупівля відповідних послуг відбувається Замовником декількома процедурами за необхідності виконання поточних завдань замовника на підставі дефектних актів оформлених спільно з балансоутримувачем вулично-дорожньої мережи м. Одеси комунальним підприємством «Міські дороги». Проте наданий Замовником в електронній системі закупівель дефектний акт б/д б/н також не містить перелік ділянок доріг, окремих дорожніх споруд або елементів доріг, що не відповідає вимогам пункту 4.3 ГБН Г.1-218-182:2011.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в пункті 4.3 розділу І «Загальні положення» ТД, Додатка № 3 «Технічна специфікація» до ТД, підпункті 1.2 пункту 1 «Проект договору» зазначено, що місце надання послуг – м. Одеса, вулично-дорожня мережа, площа покриття, що підлягає поточному ремонту, складає 10 300 м². Тобто, Замовником у ТД не зазначено місце, де повинні бути надані послуги, чим не дотримано вимоги пункту 6 частини другої статті 22 Закону.
Також встановлено, що Замовник у пункті 8 Додатку № 2 до ТД визначив спосіб надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстав передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону у вигляді довідки, складеної у довільній формі, про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі не є документальним підтвердженням відсутності підстав, передбачених у пункті 12 частини першої статті 17 Закону.
Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС.
Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми).
Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС № 1256.
Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації для переможця процедури закупівлі не вірно визначено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 12 частини першої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
До участі у зазначеній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції через електронну системі закупівель подали два учасники:
1. ТОВ «ДІІР»;
2. ДП «ЛИДЕР».
Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій оприлюдненого Замовником в електронній системі закупівель 06.03.2021 за результатами розгляду тендерних пропозицій обох учасників допущено до аукціону.
За результатами оцінки тендерних пропозицій найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією визначено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДІІР».
Замовником 17.03.2021 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з учасником ТОВ «ДІІР».
Замовником укладено договір про закупівлю від 29.03.2021 № 10 з ТОВ «ДІІР».
За результатами аналізу тендерних пропозицій учасників ТОВ «ДІІР» та ДП «ЛИДЕР» на відповідність умовам тендерної документації та законодавству встановлено, що учасники ТОВ «ДІІР» та ДП «ЛИДЕР» не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Так, відповідно до пункту 1 Додатку № 1 до ТД на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності у учасника матеріально-технічної бази учасниками у складі тендерної пропозиції надається:
«Довідка про наявність у учасника торгів необхідних для надання послуг транспортних засобів згідно таблиці № 1.
У довідці зазначити інформацію про базу (гараж) розміщення/зберігання транспортних засобів під час надання послуг з поточного ремонту відповідно до технічної специфікації (технічного завдання).
До довідки надаються скановані копії наступних документів виготовлених з оригіналів, а саме:
- свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів,
- протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів без виключень, на всі транспортні засоби зазначені у довідці та необхідні для надання послуг.
Кількість та призначення транспортних засобів у довідці повинена в повному обсязі відповідати вимогам щодо забезпечення безперервного та своєчасного надання послуг з поточного ремонту відповідно до технічної специфікації (технічного завдання).»
Відповідно до таблиці 1 Додатку № 1 до ТД в довідці зазначається наступна інформація: № з/п, найменування і марка транспортного засобу, реєстраційний номер, рік випуску, реквізити свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, зазначення приналежності (власна або найм (оренда)*/лізинг).
Так, учасником ТОВ «ДІІР» на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази у складі тендерної пропозиції надано довідку від 23.02.2021 № 1, згідно з пунктом 1 якої учасник має в наявності Спеціалізований вантажний тягач MAN 26.440, реєстраційний номер – ВН4053НС, рік випуску – 2012, реквізити свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу – СХМ263543, зазначення приналежності (власна або найм (оренда)*/лізинг) – власна.
Водночас, учасником ТОВ «ДІІР» у складі тендерної пропозиції надано зазначене у довідці від 23.02.2021 № 1 свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХМ263543, згідно з яким тип транспортного засобу – Вантажний сідловий тягач-Е.
Отже, учасником ТОВ «ДІІР» інформація зазначена у довідці від 23.02.2021 № 1 не відповідає документам, які надані на підтвердження вказаної учасником у довідці інформації, та, відповідно, учасник ТОВ «ДІІР» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Також, аналогічно учасником ДП «ЛИДЕР» на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази у складі тендерної пропозиції надано довідку від 24.02.2021 № 24/02, згідно з пунктом 12 якої учасник має в наявності Асфальтоукладач DEMAG-130C, реєстраційний номер – 02922ВН, рік випуску – 1998, реквізити свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу – АБ356370, зазначення приналежності (власна або найм (оренда)*/лізинг) – власна.
Водночас, учасником ДП «ЛИДЕР» у складі тендерної пропозиції надано зазначене у довідці від 24.02.2021 № 24/02 свідоцтво про реєстрацію машини АБ356370, згідно з яким рік випуску – 1996. Також учасником ДП «ЛИДЕР» у складі тендерної пропозиції надано протокол перевірки технічного стану від 26.01.2021 № 13047 щодо Асфальтоукладача DEMAG-130C, згідно з яким рік випуску – також 1996.
Отже, учасником ДП «ЛИДЕР» інформація зазначена у довідці від 24.02.2021 № 24/02 не відповідає документам, які надані на підтвердження вказаної учасником у довідці інформації, та, відповідно, учасник ДП «ЛИДЕР» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Під час проведення моніторингу процедури закупівлі Південним офісом Держаудитслужби 07.07.2021 через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання пояснень та документів щодо виявлених порушень, на що Замовником через електронну систему закупівель 09.07.2021 надано пояснення, які не спростовують фактів виявлених порушень.
Відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Отже, Замовником на порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ «ДІІР» та ДП «ЛИДЕР» та допущено до аукціону у той час, коли учасники ТОВ «ДІІР» та ДП «ЛИДЕР» не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.