| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
Державна установа «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції,
41220556,
Україна,
Київ,
вул. Святошинська, 27 |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Нове будівництво режимного корпусу державної установи «Вільнянська установа виконання покарань (№ 11)» за адресою: вул. Зелена, 34, смт. Кам’яне, Вільнянського району Запорізької області» (за кодом СPV за ДК 021-2015-45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт), 58903691UAH, 45000000-7, ДК021, 1, роб |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
e880161aa4fe40a899c22e3aab4452ac, 2021-02-01 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
26 березня 2021
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 29.01.2021 № 1-29/01/2021 (зі змінами), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДТЕМП» (далі – ТОВ «БУДТЕМП»), запитання до процедури від 03.02.2021, 12.02.2021, 13.02.2021 та відповіді Замовника від 08.02.2021, 15.02.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розгляду тендерних пропозицій від 10.03.2021 № 2-10/03/2021, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «БУДТЕМП» до 12:04 10.03.2021, повідомлення про намір укласти договір від 10.03.2021, договір від 23.03.2021 № 51-15-21 (далі – Договір), пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надане через електронну систему закупівель 08.04.2021року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги частини 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Також установлено, що у підпункті 1.1. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовник встановив вимогу учасникам щодо надання у складі тендерної пропозиції документів, оформлених відповідно до статті 12 Закону, з накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на кожний документ.
Частиною третьою статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій / пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155-VIII) кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Відповідно до частини другої статті 17 Закону № 2155-VIII електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в складових частинах інформаційних систем, в яких здійснюється обробка таких електронних даних та володільцями інформації в яких є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг.
Відповідно до частин першої та другої статті 7 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважають електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису, а саме кваліфікованого електронного підпису відповідно до Закону України 2155-VIII.
Під час перевірки електронного цифрового підпису учасника ТОВ «БУДТЕМП» на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений», а тип підпису «удосконалений».
Отже, учасник ТОВ «БУДТЕМП» при поданні своєї тендерної пропозиції застосував засоби удосконаленого електронного підпису замість кваліфікованого електронного підпису, чим порушив вимоги підпункту 1.1. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Проте, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БУДТЕМП», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та уклав з ним Договір.
Згідно пояснення наданого Замовником на запит Держаудитслужби щодо завантаження учасниками документів до електронної системи закупівель з накладанням кваліфікованого електронного підпису та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі факт порушень не спростовано.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів встановлено порушення частини 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДТЕМП» установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та змін до договору – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку шляхом розірвання договору від 23.03.2021 № 51-15-21 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.