ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Воїнський Володимир Іванович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

21 травня 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-01-29-010659-b


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: 0000000000000000000000000000000000000000000, 00000000, 0000000, 00000, 000000000000000000
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000, 0UAH, 09120000-6, ДК021, 0000000000000
3. Інформація про оприлюднення: 02a4f6151ebf4338840bb5b72e628ce0, 2021-01-29
4. Застосована процедура закупівлі: Переговорна процедура (скорочена)
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
6. Дата початку моніторингу: 17 травня 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 21 травня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Квартирно-експлуатаційного відділу м. Львова (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-01-29-014482-b); опубліковане повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури; протокол розкриття тендерних пропозицій, укладений Замовником за результатами переговорів договір на постачання природного газу від 18.02.2021 №26 з товариством з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (далі – ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД»), додаткову угоду від 19.02.2021 №1 до вказаного договору. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, повідомлення про намір укласти договір, укладення договору та внесення змін до договору тощо), на них накладено електронний цифровий підпис (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказ Мінекономрозвитку №1082. Проведеним моніторингом також встановлено, що Замовником у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (від 29.01.2021) вказано умову застосування переговорної процедури закупівлі – виникнення особливих економічних обставин з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій (абз.2 пункту 3 частини другої статті 40 Закону). Проте, замовником в опублікованому обґрунтуванні зазначається, що переговорна процедура застосовується з метою недопущення виникнення негативних наслідків, спричинених відключенням об’єктів Замовника від газорозподільної мережі, що призведе до виникнення надзвичайної ситуації, виникає нагальна потреба в проведенні процедури. Підтвердження наявності особливих економічних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера, в обґрунтуванні відсутнє. Таким чином, вказана у повідомленні про намір укласти договір Замовником умова застосування переговорної процедури закупівлі не відповідає зазначеному обґрунтуванню застосування переговорної процедури закупівлі. Також, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, Замовник зазначив, що 05.11.2020 було розпочато процедуру відкритих торгів з публікацією англійською мовою для закупівлі природного газу на 2021 рік (UA-2020-11-05-002455-b), однак у зв’язку із довготривалістю цієї процедури, а також тим, що в процесі її проведення було оскаржено рішення Замовника до АМКУ, процедура закупівлі затягнулася і досі незавершена. Крім того в обґрунтуванні Замовника вказано, що станом на 28.01.2021 у Замовника вже немає діючого договору на поставку природного газу, бо за процедурою відкритих торгів договір ще не укладено (так як триває період оскаржень, і договір теоретично може бути укладений аж 15.02.2021, при цьому є ризик, що потенційний переможець може відмовитися від укладення договору), а по продовженому минулорічному договору замовник вже використав природний газ всю суму договору. Відповідно до вимоги пункту 3 частини другої статті 40 Закону (абз.5 пункту 3) переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується. Однак, аналізом наявної в електронній системі інформації щодо закупівлі проведеної шляхом відкритих торгів UA-2020-11-05-002455-b яка оскаржувалася в Постійній діючій адміністративна колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення №23803р-пк-пз від 24.12.2020) та про яку йдеться в обґрунтуванні Замовника щодо проведення досліджуваної переговорної процедури закупівлі, встановлено, що очікувана вартість вказаної закупівлі становила 27 000 000,00 грн з ПДВ. Таким чином, на порушення норм пункту 3 частини другої статті 40 Закону Замовником проведено переговорну процедуру закупівлі природного газу на суму очікуваної вартості 11 064 000,00 грн, яка перевищує 20% від очікуваної вартості процедури закупівлі відкритих торгів UA-2020-11-05-002455-b (27 000 000,00 грн х 20% = 5 400 000,00 грн). Відповідно, Замовником укладено договір з ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 18.02.2021 №26 на суму 11 064 000,00 грн, що становить 40,98% від очікуваної вартості відкритих торгів (UA-2020-11-05-002455-b).
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. За результатами аналізу правомірності застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 3 частини другої статті 40 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» щодо розірвання укладеного за результатами переговорної процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також у подальшому враховувати норми пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю. Крім цього, не допускати аналогічних порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

Яропуд Ірина Григорівна
(підпис, власне ім'я, прізвище)