ЗАТВЕРДЖУЮ
(посада керівника (заступника керівника) органу
державного фінансового контролю)
Цандекова Лариса Євгеніївна
(підпис, власне ім'я, прізвище)
21 вересня 2021
(дата)
| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
КЕТРИСАНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА,
04365508,
Україна,
Бобринецький р-н,
село Кетрисанівка |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
електрична енергія, 966120UAH, 09310000-5, ДК021, 232800, кіловат-година |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
6a734a91a59b486dbc5ad228a95ff58d, 2021-01-06 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
02 вересня 2021
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кетрисанівської сільської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія» (далі – ТОВ «КОЕК»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця закупівлі № 7 від 27.01.2021, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 27.01.2021, договір про постачання електричної енергії споживачу від 15.02.2021 № 01-107ВЦ-2021 (далі – Договір), додаткові угоди від 18.02.2021 № 1, від 19.08.2021 № 2, від 25.08.2021 № 3 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, що є порушенням вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатом аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено, що на порушення вимог пункту 7 частини 5 статті 41 Закону змінено істотні умови Договору після його підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі, в частині зміни (підвищення) ціни за одиницю товару при відсутності зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю.
Так, за результатом проведення вищезазначених торгів укладено Договір про постачання електричної енергії споживачу в загальному обсязі 232 800 кВт/год на загальну суму 768 240,00 грн (у т.ч. ПДВ).
Згідно з пунктом 1) Комерційної пропозиції, яка є Додатком 1 до Договору (далі – Додаток 1 до Договору), ціна електричної енергії складає 3,30 грн за 1 кВт/год (з ПДВ).
Згідно з додатковою угодою від 18.02.2021 № 1 до Договору внесено зміни до пункту 1) Додатку 1 до Договору в частині збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії до 3,638064 грн (у т.ч. ПДВ) та до пункту 4 Додатку 1 Договору в частині зменшення обсягу до 211 167,26 кВт/год.
Відповідно до наданого Замовником пояснення, підставою для внесення змін до істотних умов Договору згідно додаткової угоди 18.02.2021 № 1 є прийнята Постанова НКРЕКП щодо встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії від 09.12.2020 № 2353, та Постанова НКРЕКП щодо встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання від 09.12.2020 № 2371 та керуючись підпунктом 7 частини 5 статті 41 Закону, ціна за одиницю товару буде змінена з 01.02.2021.
Слід зазначити, що вищезазначені постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 09.12.2020 № 2371 та від 09.12.2020 № 2353, оприлюднені на офіційному веб – сайті Регулятора 10.12.2020 та набули чинності з 01.01.2021.
Отже, вищезазначені постанови були оприлюднені на офіційному веб – сайті Регулятора та вступили в дію на час подання в електронній системі закупівель тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОЕК» (21.01.2021), а також діяли на час укладання Договору (15.02.2021).
Таким чином, вищезазначене не підтверджує наявність зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, в бік збільшення в період між укладанням Договору (15.02.2021) та укладанням додаткової угоди від 18.02.2021 № 1 до Договору.
З урахуванням вищезазначеного, Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору, в частині зміни ціни за 1 кВт/год електричної енергії згідно з умовами додаткової угоди від 18.02.2021 № 1 до Договору (без наявності зміни регульованих цін (тарифів), що застосовуються в договорі про закупівлю), чим порушив вимоги пункту 7 частини 5 статті 41 Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушенням вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 7 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) - порушень не установлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, а саме: недопущення в подальшому факту невідповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.