ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

(підпис, власне ім'я, прізвище)

08 жовтня 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2020-12-24-011238-c


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОЛТАВАТЕПЛО", 43737691, Україна, місто Полтава, ВУЛИЦЯ НОВОЗІНЬКІВСЬКА будинок 5Б-К
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: теплова енергія, 7813017.44UAH, 09300000-2, ДК021, 4266.84, гігакалорія
3. Інформація про оприлюднення: 299acead08f3427caab17cd76b27f72e, 2020-12-24
4. Застосована процедура закупівлі: Переговорна процедура (скорочена)
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 21 вересня 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 жовтня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правомірності застосування переговорної процедури закупівлі; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); своєчасності укладання договору та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Товариства з обмеженою відповідальністю «Полтаватепло» (далі – замовник, ТОВ «Полтаватепло») на 2021 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) від 24.12.2020; договір купівлі-продажу теплової енергії від 30 грудня 2020 року № 2-Т на суму 7813017,44 грн. (з ПДВ) із Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» (далі – ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»). Моніторингом питання визначення предмета закупівлі установлено, що замовником на порушення частини третьої розділу І Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708), визначено предмет закупівлі «теплова енергія» (код ДК 021:2015:09300000-2: Електрична, теплова, сонячна та атомна енергія) за третьою цифрою Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник», якому надано чинності наказом затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник). Так, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому, замовником при визначені предмету закупівлі застосовано код Єдиного закупівельного словника - «09300000-2: Електрична, теплова, сонячна та атомна енергія», тобто предмет закупівлі замовник визначив за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Моніторингом питання відповідності відображення закупівлі у річному плані встановлено, що на порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону замовником у річному плані не вказано код економічної класифікації видатків бюджету. Необхідно зазначити, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, на що вказує частина перша статті 40 Закону. Моніторингом питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) установлено, що замовник на порушення абзацу 3 частини чотирнадцятої Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082) у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не зазначив код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Моніторингом питання правомірності застосування переговорної процедури закупівлі установлено, що замовником на порушення абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону застосовано переговорну процедуру закупівлі. Так, у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовник вказав: «Згідно абз. 4 п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків - відсутності конкуренції з технічних причин. …Так, згідно оприлюдненої інформації на сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua) опублікований Зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 09.10.2020, до якого включений суб’єкт господарювання - ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», який займає монопольне становище на ринку транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами.». Водночас, згідно відомостей сайту Антимонопольного комітету України (http://www.amcu.gov.ua) в Зведеному переліку суб’єктів природних монополій станом на 09.10.2020 вказано, що: «ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» здійснює транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподічими) тепловими мережами». При цьому, замовником у закупівлі UA-2020-12-24-011238-c здійснюється придбання товару (теплова енергія), а не послуги з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподічими) тепловими мережами, як це зазначено замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури). В той же час, у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) в окремому електронному полі «Вид предмета закупівлі» зазначено вид предмета закупівлі – «товари». Також, у пункті 5 річного плану закупівель №UA-P-2020-12-24-009555-c «Конкретна назва предмета закупівлі» вказано «теплова енергія». В укладеному договорі купівлі-продажу теплової енергії від 30 грудня 2020 року № 2-Т предметом закупівлі вказано «теплова енергія», про що свідчить пункт 1.1 розділу І «Предмет договору». За результатом проведення переговорної процедури закупівлі замовником в особі керiвника Пороскуна Олександра Миколайовича укладено договір купівлі-продажу теплової енергії від 30 грудня 2020 року № 2-Т на суму 7813017,44 грн. (з ПДВ) із ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго».
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення частини третьої Порядку № 708. За результатами аналізу питання відповідності відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини другої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання правомірності застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення абзацу 3 частини чотирнадцятої Порядку № 1082. За результатами аналізу питань: оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладання договору – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

(підпис, власне ім'я, прізвище)