ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Карабанов Олександр Вікторович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

22 грудня 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2020-10-23-008343-a


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: КП "Ірпіньводоканал", 03362471, Україна, Ірпінь, вул.Соборна 1а
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Будівництво станції знезалізнення по вул. Кричевського в м. Ірпінь, Київської області, 12797677.14UAH, 45000000-7, ДК021, 1, роботи
3. Інформація про оприлюднення: 409f4fa9d2a74356af8aa0c3fd44f7e0, 2020-10-23
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 30 листопада 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету від 02.11.2020 № 97, тендерну пропозицію ТОВ «ДІФРАНО ЮНІОН» (далі – Переможець), протокол розгляду тендерної пропозиції від 17.11.2020 № 328, повідомлення про намір укласти договір від 17.11.2020, договір від 07.12.2020 № 487/20, додаткову угоду від 28.01.2021 № 1, відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю від 06.12.2021. За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД. Так, пунктом «Вимоги до центральної шафи керування» Додатку 2 ТД передбачалось, що Учасник повинен у складі тендерної пропозиції для підтвердження необхідних характеристик надати: паспорт на шафу керування з печаткою виробника. Однак, в складі пропозиції ТОВ «ДІФРАНО ЮНІОН» відсутній паспорт на шафу керування з печаткою виробника, чим порушено вимогу Додатку 2 до ТД. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі. Однак, на порушення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір від від 07.12.2020 № 487/20 на суму 12 703 681,61 грн. Крім цього, встановлено, що додатковою угодою від 28.01.2021 № 1 внесено зміни до договору від 07.12.2020 № 487/20 в частині продовження строку виконання робіт з 31.01.2021 до 31.12.2021. Поряд з цим, на запит органу державного фінансового контролю від 06.12.2021 щодо причин продовження терміну виконання робіт, Замовником надано пояснення: «Враховуючи Постанову КМУ від 09.12.2020 р. № 1236 про «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», рішення Державної комісії з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол від 30.10.2020р. №40) та загальну санітарно-епідемічну обстановку в Ірпінській ОТГ, Ірпінською міською радою та керівництвом підприємства Замовника прийнято рішення про обмеження обслуговування абонентів та відвідування території підприємства та структурних підрозділів тощо. У зв’язку з чим Замовник був вимущений призупинити роботи з будівництва станції знезалізнення». Однак, вказане не є об’єктивною обставиною для зупинення робіт та продовження строку виконання робіт згідно з договором від 07.12.2020 № 487/20, так як, процедура закупівлі оголошена 23.10.2020, тобто на момент її проведення діяла Постанова КМУ від 22.07.2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», з чого випливає, що Замовник та учасники передбачали виконання робіт в період карантину. Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Також, вищезазначена норма вказана в пункті 3.2 розділу 3 договору від 07.12.2020 № 487/20. Виходячи з вищевикладеного, Замовником порушено вимоги ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII, якою визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору. Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закон № 922-VIII, договір є нікчемним в частині укладання додаткової угоди від 28.01.2021 № 1 до договору від 07.12.2020 № 487/20.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення пункту 2 частини 1 статті 31 та частини 5 статті 41, що призвело до нікчемності в частині укладання додаткової угоди відповідно до частини 1 статті 43 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує в межах законодавства розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.



(посада)

Драчук Дмитро Юрійович
(підпис, власне ім'я, прізвище)