| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН",
03328913,
Україна,
Київ,
ПРОСПЕКТ ПЕРЕМОГИ, будинок 35 |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Реставрація з пристосуванням для сучасного використання станції «Вокзальна» Святошинсько-Броварської лінії Київського метрополітену та будівництвом другого вестибюля у Солом'янському районі. (Проєктні роботи. Стадія «П» та «Р»), 71403405.33UAH, 45000000-7, ДК021, 1, роб. |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
87dcb82b0e9342d9a433c6b57afd00a6, 2020-08-28 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
13 січня 2021
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 лютого 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Київський метрополітен» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 12.08.2020 № 2009 із змінами, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КБ «Теплоенергоавтоматика» (далі – ТОВ «КБ Теплоенергоавтоматика»), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протоколи засідання тендерного комітету про продовження строку розгляду тендерних пропозицій від 12.12.2020 № 2905 та від 13.01.2021 № 47, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протокол засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій від 06.01.2021 № 20, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надане через електронну систему закупівель 22.01.2021.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до інформації та документів оприлюднених в електронній системі закупівель визначив очікувану вартість цієї процедури закупівлі в сумі 71 403 405,33 грн.
За результатами проведеного електронного аукціону в елеронній системі закупівель найбільш економічно вигідною визначено тендерною пропозицією учасника ТОВ «КБ Теплоенергоавтоматика» з ціновою пропозицією 29 800 000,00 грн, що є на 59 % меншою від очікуваної вартості.
У своєму письмовому поясненні щодо обґрунтування аномально низької ціни учасник ТОВ «КБ Теплоенергоавтоматика» зазначив, що «підприємством були виконані роботи та отримано (позитивний) експертний звіт на проектну документацію відповідно до договору від 27.10.2017 № 27/10 по об’єкту: «Капітальний ремонт станцій метрополітену в частині забезпечення вільного доступу маломобільних груп населення (Проєктні роботи. Стадія»РП»)» (код за 021:2015: 45453000-7(«Капітальний ремонт і реставрація»). Відповідно до умов договору до технічного завдання також увійшла станція метрополітену «Вокзальна». Тож за рахунок розроблених проектних рішень по станції «Вокзальна» наше підприємство склало запропоновану ціну.»
Однак, Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «КБ Теплоенергоавтоматика», як такого що не відповідає встановленим абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Зазначивши в протоколі, що ТОВ «БК «Теплоенергоавтоматика» надав в складі договірної ціни та кошторису за формою 2-П, що не відповідають формам Додатків М та Г відповідно ДСТУ Б.Д.1-1-7:2013 (із змінами), та не надав у складі тендерної пропозиції кошторису за формою 3-П.
Слід зазначити, що у тендерній документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій договірної ціни складеної відповідно до ДСТУ Б.Д.1.1-7:2013 (із змінами) за формою Додатку М, з кошторисами за формами 1-П, 2-П, 3-П (пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації).
Згідно з Правилами визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво ДСТУ Б.Д.1-1-7:2013, затвердженими наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2013 № 374 (далі - ДСТУ Б.Д.1-1-7:2013) цей стандарт установлює основні правила визначення вартості проектних, вишукувальних та науково-проектних робіт на будівництво, а також експертизи проектної документації на будівництво об’єктів, що реалізуються на території України.
Учасник ТОВ «БК «Теплоенергоавтоматика» у складі тендерної пропозиції надав, зокрема, договірну ціну на виконання проектно-вишукувальних робіт, зведений кошторис на проекті і вишукувальні роботи та кошторис на проектні роботи, що містять інформацію про повну вартість робіт та їх розрахунок, які розраховані відповідно до вимог Додатку М (довідковий) ДСТУ Б.Д.1-1-7:2013, що відповідає вимогам тендерної документації.
Згідно з ДСТУ Б.Д.1-1-7:2013 визначення кошторисної вартості проектно-вишукувальних робіт здійснюється за калькуляційним методом або на підставі розрахунку витрат труда та економічно обгрунтованих елементів витрат (Додатки Ж та К цього стандарту відповідно).
Так, згідно з Додатком Ж ДСТУ Б.Д.1-1-7:2013 вартість розроблення окремих розділів проектної документації, видів проектних робіт визначається за показниками таблиць відносної вартості, наведеними у розділах Збірника цін, та може уточнюватися проектною організацією в межах загальної вартості по кожній стадії проектування. Кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт за збірними цінами визначається за кошторисами, які складаються за формою 2-П.
Поряд з цим, за умови неможливості визначити вартість проектних, вишукувальних науково-проектних робіт, кошторисну вартість можливо визначити методом калькулювання витрат, виходячи з обгрунтованих розрахунків трудомісткості робіт та усіх елементів витрат шляхом складання кошторису за формою 3-П (Додатком К ДСТУ Б.Д.1-1-7:2013).
Слід зазначити, що учасник ТОВ «БК «Теплоенергоавтоматика» у складі тендерної пропозиції надав кошторис на проектні роботи за формою 2-П, яким підтвердив вартість проектних робіт (договірної ціни на виконання проектно-вишукувальних робіт, зведеного кошторису на проекті і вишукувальні роботи), а отже наявність кошторису за формою 3-П на даному етапі (етапі проведення процедури закупівлі) не є обов’язковим.
Отже, Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КБ Теплоенергоавтоматика», за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 31 Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій
ТОВ «КБ Теплоенергоавтоматика»встановлено порушення вимог частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до неї, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону – порушень не установлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує усунути встановлені порушення шляхом скасування рішення про відхилення ТОВ «БК «Теплоенергоавтоматика» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.