ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Воїнський Володимир Іванович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

11 лютого 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2020-08-18-008840-a


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНИЙ ІНЖИНІРИНГ", 31325005, Україна, місто Вінниця, ВУЛИЦЯ ТЕАТРАЛЬНА будинок 14
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Реконструкція відділення екстренної (невідкладної) медичної допомоги по вул. Монастирська, 71 в м. Хмільник, Вінницької області, 20023478.4UAH, 45000000-7, ДК021, 1, роботи
3. Інформація про оприлюднення: 2948b84d7ae0451d9e17e952f1d0bd4e, 2020-08-18
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 26 січня 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 лютого 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план філії Державне підприємство «АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНИЙ ІНЖИНІРИНГ» (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС» (далі – ТзОВ «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС») повідомлення про намір укласти договір, договір та внесення змін до договору, опубліковані ТзОВ «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС») як переможцем тендеру документи на підтвердження відсутності підстав, визначених відповідними пунктами частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Моніторингом встановлено, що згідно річного плану закупівель Замовника на 2020 рік (UA-P-2020-08-18-008583-a) та оголошення про проведення відкритих торгів за UA-2020-08-18-008840-a очікувана вартість закупівлі 20 023 478,40 грн, розмір бюджетного призначення – 20 023 478,40 гривень. Водночас, згідно згідно річного плану закупівель Замовника на 2020 рік та оголошення про проведення відкритих торгів джерело фінансування зазначеної закупівлі: місцевий бюджет – 2 007 210,00 грн, державний бюджет України – 8 368 890,00 грн (разом – 10 376 100,00 грн). На запит Західного офісу Держаудитслужби від 28.01.2021 Замовником відповіді по суті питання не надано. Під час моніторингу встановлено, що учасником ТзОВ «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС» у складі своєї пропозиції на підтвердження кваліфікаційного критерію в частині наявності обладнання та матеріально-технічної бази для виконання робіт за предметом закупівлі надано інформаційну довідку, яка містить інформацію про обладнання, будівельні машини і механізми в учасника, згідно з якою у власності учасника з наведеного переліку транспортних засобів не має ні одного основного засобу. Водночас, усі необхідні для виконання договору будівельні машини та механізми (автогрейдер, бульдозер, самоскид, бетонозмішувач, екскаватор, навантажувач, кран, трактори, котки та інше) орендуються – на підставі укладених з іншими суб’єктами підприємницької діяльності, договорами про надання ними послуг або договорами оренди техніки для ТзОВ «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС» (договори від 03.02.2020 №10, від 02.09.2020 №02-09/20 з ТзОВ «Партнер-Плюс», договір від 02.03.2020 №02/03-20 з ТзОВ «Шляхбуд», договір від 11.02.2020 №38 з ДП «Вінницька мехколона» ПрАТ «Київсільелектро», договір від 01.01.2020 №01/01/2020 з міським комунальним підприємством «Аварійно-диспечерська служба», договір від 02.03.2020 №1 з ФОП Шендирук Ю.В., договір від 08.09.2020 №288 з КП «Вінницяоблводоканал» та договір від 08.09.2020 №8 з фірмою «Агропромшляхбудіндустрія» колективне підприємство). Також, у складі своєї тендерної пропозиції учасником ТзОВ «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС» надано локальні кошториси на будівельні роботи, у яких враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки, залученої учасником в сторонніх суб’єктів господарювання. Зокрема, в окремих локальних кошторисах враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки при виконанні таких робіт, як розроблення ґрунту бульдозерами, розроблення ґрунту з навантаженням на автомобiлi-самоскиди екскаваторами, демонтаж старого існуючого колектора, ущiльнення ґрунту котками, улаштування верхнього шару покриття асвальтоукладчиком, планування площ бульдозерами, тощо. Частиною 1 розділу 3 тендерної документації Замовника визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що надається учасником повинна включати повну інформацію про характеристики робіт та документальне підтвердження їх вартості. Учасник повинен подати як частину пропозиції документи, які підтверджують відповідність усіх робіт, які учасник пропонує виконувати за Договором, вимогам тендерної документації. Якщо інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Учасника суперечить вимогам технічного завдання, яке додається до тендерної документації, та\або не відповідає вимогам ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, будівельним нормам, то така пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, і в подальшому не може приводитися у відповідність до неї. Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року N 293 з урахуванням змін та доповнень (далі – ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) і яка повинна бути надана в складі пропозиції. Ціна тендерної пропозиції, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. В ціні тендерної пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями. У п.5.4.7 ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 зазначено, що при складанні локальних кошторисів застосовується, зокрема, ДСТУ-Н Б Д.1.1-2 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва». Слід зазначити, що відповідно до п.6.2.1.3 розділу 6.2 «Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів» ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва», прийнятої наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 №405 (далі – ДСТУ-Н Б Д.1.1.-2:2013), вартість машино-години будівельної техніки, що орендується, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні та наближених до неї територіях. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні цієї будівельної техніки, не враховуються. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що до розрахунків загальновиробничих витрат до відповідних локальних кошторисів, наданих учасником ТзОВ «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС» у складі своєї пропозиції, враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні техніки сторонніх суб’єктів господарювання, що буде залучена до надання послуг відповідно до укладених вказаними суб’єктами господарювання з учасником договорів, що не відповідає вимогам п.6.2.1.3ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013, і може призвести до завищення вартості об’єкта будівництва. Таким чином, учасником ТзОВ «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС» при поданні тендерної пропозиції недотримано вимог частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, якою визначено, ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо така тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТзОВ «ЕНЕРГОАГРОІМПЕКС, яка не відповідала умовам тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, а допущеного вказаного учасника до аукціону, визначено його переможцем (повідомлення про намір укласти договір від 16.09.2020) та укладено з ним підрядний договір від 02.10.2020 № 69-20 на суму 16 000 000,00 грн з ПДВ.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону. За результатами моніторингу щодо аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону шляхом вжиття заходів щодо розірвання підрядного договору від 02.10.2020 № 69-20 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

Петришак Оксана Петрівна
(підпис, власне ім'я, прізвище)