| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
Служба автомобільних доріг у Полтавській області Державного агентства автомобільних доріг України,
25898491,
Україна,
Полтава,
ВУЛИЦЯ ВЯЧЕСЛАВА ЧОРНОВОЛА, будинок 22-А |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-17-16 Хорол-Семенівка-Кременчук (через с. Бочки) (окремими ділянками), Полтавська область, 142560000UAH, 45233142-6, ДК021, 10, км, UA-ROAD |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
cbc3b45ff4a84dbf80e913f10c051f17, 2020-07-09 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
04 листопада 2020
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, надання відповідей на звернення щодо роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Полтавській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням тендерного комітету від 31.07.2020 № 14-02-20 зі змінами (далі – тендерна документація), відповіді на звернення щодо роз’яснень до тендерної документації, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНІТ-001» (далі – ТОВ «ГРАНІТ-001»), товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (далі -ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Лубенське шляхово-будівельне управління № 9» (далі - ТОВ «Лубенське ШБУ № 9»), рішення колегії АМКУ від 02.09.2020 № 16543-р/пк-пз, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 21.09.2020, договір від 05.10.2020 № 100-11-20, укладений Замовником з ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ», додаткова угода від 06.10.2020 № 01 до договору від 05.10.2020 № 100-11-20.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
В ході моніторингу встановлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 11.10.2020 Замовник відхилив тендерні пропозиції ТОВ «ГРАНІТ-001» та ТОВ «Лубенське ШБУ № 9» на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону, як такі, що не відповідають кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Відповідно до пункту 3.1. Додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за встановленою формою з підтверджуючими документами. Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги та інші дані згідно таблиці. Аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт/послуг з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні, регіональні чи територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії, укладений протягом останніх 5-ти (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення (міжнародні, національні, регіональні чи територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно в обсязі не менше, чим обсяги зазначені у таблиці на стор. 31, пункту 3.1. Додатку 2 до тендерної документації. Аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 85% від загальної ціни договору».
Замовником, за результатами розгляду тендерних пропозицій, відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ГРАНІТ-001» у зв’язку з неподанням інформаційної довідки про наявність досвіду виконання аналогічного договору за встановленою формою та відповідних підтверджуючих документів (копій аналогічних договорів).
Пропозицію ТОВ «Лубенське ШБУ № 9» Замовником відхилено через невідповідність між інформацією, вказаною у довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору (зокрема щодо робіт з влаштування вирівнюючого та/або нижнього шару (шарів) асфальтобетонного покриття та влаштування горизонтальної дорожньої розмітки) у обсягах, які вимагались тендерною документацією, та відповідними підтверджуючими документами (актами приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довідками про вapтicть виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3)).
Проте, Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасників процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та не надавши ТОВ «ГРАНІТ-001» та ТОВ «Лубенське ШБУ № 9» можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев’ятої статті 26 Закону.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Лубенське ШБУ № 9» була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, чим порушено вимоги частини першої статті 31 Закону.
При цьому, в ході моніторингу встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ГРАНІТ-001» підлягала відхиленню на підставі абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, оскільки не містила банківської гарантії, надання якої вимагалося пунктом 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-1-5_2, не підтверджена.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29, частини дев’ятої статті 26 та частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства щодо визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та оголошенні, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, надання відповідей на звернення щодо роз’яснень до тендерної документації, виконання рішень колегії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.