ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

(підпис, власне ім'я, прізвище)

08 листопада 2021
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2020-05-28-007365-b


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області, 24718432, Україна, Кропивницький, вул. Полтавська, 38
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Капітальний ремонт Південного обходу м. Кропивницького на ділянці км 0+000 – км 5+000 автомобільної дороги загального користування державного значення Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), 149895381UAH, 45230000-8, ДК021, 1, роботи
3. Інформація про оприлюднення: 41f55640860f40f08a87213b9e188dea, 2020-05-28
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 13 жовтня 2021

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель служби автомобільних доріг у Кіровоградській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника б/д, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції від 30.06.2020, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (далі - ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ»), протокол засідання тендерного комітету від 03.07.2020, повідомлення про намір укласти договір від 03.07.2020, договір підряду від 17.07.2020 № 149/20, пояснення та документи Замовника, надані 20.10.2021 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами здійснення моніторингу установлено, що Замовник у пункті 4 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушив вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким встановлено, що строк дії тендерної пропозиції не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Також, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників, що відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Відповідно до Закону № 2155 кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Згідно з абзацом другим пункту 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 749, захищений носій особистих ключів – засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання. Учасник ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа – «незахищений, тип підпису – «удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, визнав його переможцем і уклав з ним договір підряду від 17.07.2020 № 149/20. За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації установив вид договірної ціни – динамічна. Учасник ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» у складі своєї тендерної пропозиції надав інформаційну довідку б/д та б/н, якою підтвердив відповідність технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником. Крім того Замовник пунктом 3.2. проекту договору додатку 7 тендерної документації визначив, що «ціна Договору визначається на підставі СОУ 42.1-37641918-050:2018 та ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, як динамічна і може бути переглянута згідно умов цього Договору, або, у разі скасування цих нормативних актів та прийняття нових, які регламентують умови формування договірної ціни на предмет даного Договору, без збільшення вартості Договору». Учасник ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» у складі своєї тендерної пропозиції надав проект договору, який відповідає вимогам пункту 3 розділу VI. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» та додатку 7 тендерної документації, зокрема пункт 3.2. «ціна Договору визначається на підставі СОУ 42.1-37641918-050:2018 та ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, як динамічна і може бути переглянута згідно умов цього Договору, або, у разі скасування цих нормативних актів та прийняття нових, які регламентують умови формування договірної ціни на предмет даного Договору, без збільшення вартості Договору». Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону. Проте, Замовник уклав із ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» договір підряду від 17.07.2020 № 149/20, в якому передбачив вид договірної ціни – тверда, чим порушив вимоги частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до пункту другого частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема припинити зобов’язання за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.



(посада)

(підпис, власне ім'я, прізвище)